nesa 169 348 Posted January 1, 2023 On 11/29/2022 at 9:00 AM, neshtry said: Busevi mog detinjstava i rane mladosti Onaj zeleni gore levo sam najviše voleo, a inače sam imao čast da se vozim i u čuvenom Lejlandu: 1 Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 27, 2023 Električni kamioni su preteški za mnoge mostove Evropski parlament je odlučio da postepeno ukine motore s unutrašnjim sagorevanjem u Evropskoj uniji, što znači da nemački proizvođači automobila moraju da brzo pokrenu promene. Novca za tranziciju im ne nedostaje jer su proizvođači automobila nedavno zabeležili milijarde dobiti. Hildegard Müller, predsednica Nemačkog udruženja automobilske industrije (VDA), u novom intervjuu za nemački Morgenpost.de ipak je istakla zabrinutost za svoju branšu. ''Potrebna su nam praktična rešenja. Oko 10% autoputeva su gradilišta, a potrebno je popraviti i oko 4.000 mostova. Dakle, imamo sveobuhvatnu potrebu obnove železničke i drumske infrastrukture'', rekla je Müller. Zašto je potrebno popraviti mostove? Baterije električnih kamiona su izuzetno teške. Zbog toga Minstarstvo saobraćaja trenutno ne može dati dozvolu za saobraćaj za veliki broj kamiona težih od 44 tone. Naravno, kada je takva situacija s infrastrukturom u Nemačkoj, možemo se zapitati kako je u ostatku Evrope? preuzeto sa - Auto Blog 1 1 bit and dach@ reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted February 27, 2023 Trebaju da se ugledaju na srpske puteve .Ovde šlepere od 40 tona teraju gde i kuda hoće po magistrali kakvi autoputevi Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted March 5, 2023 Bogami kod mene u okolini na dosta mesta stoji zabrana za teške kamione i baš ih teraju na autoput. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted March 5, 2023 Takva je infrastruktura, ne zivite svi na parkingu auto puta A i gde bi isla vozila nego na magistralnom putu? Mozda si mislio na neke druge Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted April 6, 2023 Prvo veliko povlačenje Tesla Semi kamiona zbog defekta u sistemu parking kočnice Američka agencija za bezbednost u saobraćaju izdala je nalog za povlačenje Tesla Semi električnih kamiona zbog potencijalnih problema sa ručnim kočnicama što može rezultirati pokretanjem parkiranih vozila. Iako za sada nije potpuno jasno koliko je tačno Semi modela isporučeno do sada, ali ovaj opoziv obuhvata trideset i pet primeraka ovih električnih šlepera i njihovi vlasnici će biti obavešteni o svemu sledećeg maja. Ovih 35 Tesla Semi kamiona poseduju probleme sa elektronskom parking kočnicom, tačnije modulom ventila ''ručne'' kočnice, za čije je kreirenje zadužena kompanija Bendix Commercial Vehicle Systems. Sudeći prema NHTSA, Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputevima u SAD, ova komponenta može otkazati i zbog toga kočnica neće biti prebačena u parking poziciju kada je vozač aktivira. Ovaj defekt može dobvesti do toga da se kamioni otrkotrljaju sa parkinga, kada vozač aktivira ručnu kočnicu i pusti kočionu pedalu, što potencijalno može dovesti do raznih incidenata. Problem je postao poznat dobavljaču tokom prošlog februara, a nakon istrage kompanije Tesla odlučeno je da povlačenje automatski stupi na snagu. Na svu sreću, ova odluka dolazi bez zabeleženih incidenata, tako da će svi vlasnici posetiti Tesla servisne stanice kako bi im ovi PVM ventili bili zamenjeni bez naknade. Tehničari kompanije Tesla iskoristiće redizajnirane delove koji poseduju popravljene komponente koje sprečavaju curenje vazduha, kako bi se prebacivanje sa aktivnog na neaktivno stanje parking kočnice izvodilo kako treba. Ovo povlačenje stiže nakon poslednjih, najmanje osam poznatih kvarova Tesla Semi modela, koji su rešeni šlepanjem do tajne lokacije u Kalifrniji. Ti slučajevi verovatno nemaju ništa sa ovim poslednjim problemom, ali neki od njih su navodno izazvani neispravnim ekranima. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 14, 2023 Kamaz pokazao svoj kiper kamion bez vozača Ruska fabrika koja proizvodi najbolja teretna vozila pokazala je fotografije bespilotnog kipera. To je vrhunac inženjeringa i dizajna. Kiper su nazvali KAMAZ Atlant 49 ''Robokap'' u čast poznatog akcionog filma iz 80-ih godina. Na prvi pogled zaista podseća na kiborga policajca Aleksa Marfija. Kamion će uskoro biti predat kupcu u Kemerovu na testiranje u rudniku uglja, i ako se Robokap dobro pokaže na radnom zadatku, započeće i masovna proizvodnja ovog vozila. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted January 7 Električni vatrogasni kamion će se boriti protiv požara u Arizoni Vlade i institucije u svetu rade na elektrifikaciji svojih flota, a sada su vatrogasci u gradu Mesa u Arizoni dobili potpuno električno vatrogasno vozilo. Reč je o električnom kamionu koji je proizvela kompanije E-One i koji je postao ''prvi potpuno električni vatrogasni kamion severnoameričkog stila'' u Arizoni. Ovo vozilo će pomoći Mesi da ostvari svoj cilj o karbonskoj neutralnosti do 2050. godine. Matična firma kompanije E-One, REV Group, nije otkrila mnogo detalja o kamionu, osim da kroz svoja četiri creva može izbaciti 2.839 litara u minutu. Jedno punjenje baterije je dovoljno za četiri sata rada. Kamion će biti u službi stanice Fire Station 211, čija zgrada je opremljena punjačem dovoljno snažnim da napuni bateriju vozila za tri i po sata. Kamion E-One Vector je predstavljen 2022. godine i poseduje 800-voltnu arhitekturu, kao i nekoliko baterija ukupnog kapaciteta 327 kWh. Može da bude opremljen i dizelskim motorom za produženje dometa, što je korisno tokom situacija poput gubitka električne energije, zemljotresa i uragana. Motor se automatski pokreće i puni baterije kada su gotovo prazne. Električni vatrogasni kamion je koštao grad 1.3 miliona evra, a sredstva su odobrili građani još 2018. godine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 348 Posted January 10 (edited) Lepo je to, samo ako se on zapali ko će njega ugasiti? Za požar na običnom Tesli treba vatrogasna četa. Edited January 10 by nesa 169 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1019 Posted January 10 Budalastina. 1 MS PK reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bit 937 Posted January 11 Ma nema od toga ništa u narednih 30g. Električni kamioni za dostavu od skladišta do prodajnog mesta ajde možda to i uspe, ali dugolinijski transport nema šanse, ili će nestati komunikacija privrede kakvu sada znamo. Ili koliko može preći kilometara taj električni šleper natovaren sa 24t a uspon konstantno 5%. A za te bez vozača potrebna je potpuno nova infrastruktura, putna i ogromni parkingzi pored velikih gradova gde će vozači preuzimati i vozati do najmanje ulice ili fabrike. A oni bi autonomno prelazili velike relacije na posebnoj putnoj mreži. To mi izgleda kao naučna fantastika, pogotovo u nemačkoj, gde nemaju gde klikera igrati od šume puteva. 1 Martin reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14851 Posted January 12 Da bi uspeli električni kamioni,a moraće da uspeju,potrebno je potpuno drugačije urediti ceo sistem, i infrastrukuru i same itinerere.Ako može da se putuje EV automobilima iz Škotske u Italiju na more,moći će i roba da se vozi,samo ne baš uskoro…Sent from my iPhone using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
stex_pb 834 Posted Monday at 06:45 PM Nova vozila iz mog zavičaja, moram da se pohvalim skromnom ali i dalje živom domaćom autoindustrijom. https://www.facebook.com/photo/?fbid=846021700901613&set=a.632036342300151 7 Ivan, Nikola031, Woodoo and 4 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1019 Posted Tuesday at 06:54 AM On 1/12/2024 at 12:17 PM, neshtry said: Da bi uspeli električni kamioni,a moraće da uspeju,potrebno je potpuno drugačije urediti ceo sistem, i infrastrukuru i same itinerere. Ako može da se putuje EV automobilima iz Škotske u Italiju na more,moći će i roba da se vozi,samo ne baš uskoro… Sent from my iPhone using Tapatalk To mi je budalastina, teski drumski transport mislim da nikad nece zaziveti sa strujom, barem dok se koristi litijum tehnologija. A ti sto el. automobilima putuju na morA imaju viska vremena. Za put koji ti treba 10 sati, el. vozilom ce putovati 20ak ako ne i 30 sati. Budalastina. El.vozila su po mom misljenju dobra samo za gradske i lokalne kratke voznje. 3 Axic, MS PK and Ivan reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1307 Posted Tuesday at 10:05 AM (edited) Sto mislis da nece? Gle sad , prilikom utovara velikih kamiona iliti linija, vozac stoji sa strane nadgleda i po zavrsetku istog na slajder se menja prazna baterija za punu a obezbedjuju ih ti magacini trgovincici .. samo izbaci praznu ubaci punu tipa umesto rezervoara tecnih goriva , poslic gotov za 15tak min, moze i prilikom voznje da se dopunjava preko pantografa i bandera gde ce biti strujni vod ... nije to toliko daleko ali i dalje meni se ne svidja struja i ceo taj koncept, isto vazi i za pumpe i obicna vozila , manje baterije i brza zamena ... Edited Tuesday at 10:16 AM by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshBg 1019 Posted Tuesday at 10:19 AM To vise nije kamion... ako ce non stop biti na naponu, eto im zeleznica i jeftinije i sigurnije. Prosto nije za velike kilometraze i sve vremenske uslove. Valjda znas kako niske temperature deluju na kapacitet litijumske baterije. 2 Axic and nemanja84bg reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja84bg 1307 Posted Tuesday at 10:57 AM (edited) eh pa ... skuplje i komplikovanije im je da razvlace po autoputevima dodatne zeleznicke linije i komplikuju saobracaj ovako ce identican sistem primeniti na tockovima nazovi usavrsavanje ... nije daleko ali veci problem je sto se niko ne pridrzava fabrike i specifikacija iliti voze se krntije od po 10 godina starosti ... zamisli to kad bi vozio i plane negde na pola puta, u raskrsnici i sl. resenje je NIKAKVO samo mi nije jasno zasto se trude i ko i zasto tu profitira - sve je to mafija. Nisu tu niske temperature toliko one cak i pojacaju provodljivost malo opadne kapacitet ali tu su kise i poplave i vlaga i vrele temperature, prasina, kombinacije svega i svacega a baterije i kablovi to generalno ne trpe - ima da plane kao vijetnamsko selo vec pre 3ce godine eksploatacije ... ogroman napon i snaga plus fleksi baterijski materijal, kondenzatori provodnici itd. Zbog cega onda tolika fama oko svega toga kada su to corava posla i od toga nema nista? strucnjaci nisu vise strucnjaci ? nije mi jasno ... sem sve je to mafija i profit. Doc Holidej varijanta tako da se upotpunosti tu slazem, benzin je benzin, dizel za vece mase i radne masine i to je to. Edited Tuesday at 11:11 AM by nemanja84bg Quote Share this post Link to post Share on other sites