Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Znam da ovde ima vozača, pa da vidim da li neko može da pogodi šta je ovo :)

pogodibus.jpg

Edited by profa_chb
link ka fotografiji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo! Pre neki dan su isporučena 2 komada M&M Transu iz Obrenovca, a radi se i 20 komada za GSP Beograd (a treba da se radi i još 10) . Inače u pitanju je nadgradnja MAN A22 šasije :)

 

mmtransik112m1-615x461.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo Iron Knight je najbrži kamion na svetu

 

volvo%20k%201.jpg

 

Specijalni Volvo Iron Knight je i zvanično postao najbrži kamion na svetu, budući da je na stazi na severu Švedske oborio rekord na 500 i 1.000 metara.

 

volvo%20k%2011.jpg

 

Kamion raspolaže sa 2.400KS i 6.000 Nm (u paru sa I-Shift transmisijom sa dvostrukim kvačilom), a budući da težina iznosi 4.500 kg odnos težina/snaga je oko 0.5KS po kg.

 

volvo%20k%20111.jpg

 

Iron Knight je 1.000 metara prešao za samo 21.29 sekundi (prosečna brzina je iznosila 169 km/h), dok mu je za 500 metara trebala 13.71 sekunda (prosečna brzina 131.29 km/h). Obaranje rekorda su nagledali predstavnici FIA-e, a treba reći i da je Volvo Iron Knight tokom testova postigao najveću brzinu od 276 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iveco Z Truck concept

 

iveco%20z%20truck.jpg

 

Ivecova vizija kamiona budućnosti sa nultom CO2 emisijom, premijera na sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Unimog proslavio 70. rođendan

 

156331-unimog%201.jpg

 

Mercedesova univerzalna radna mašina zvana Unimog, ugledala je svetlost dana 9. oktobra 1946. godine, kada je kompletiran prvi prototip ovog vozila. Prvi Unimog uopšte nije ličio na vozilo koje će u narednim decenijama, pa sve do danas imati karakterističnu, prepoznatljivu kabinu. Tačnije, nije ni imao kabinu. Bila je to šasija sa instaliranim motorom bez haube, volanom, vozačkim sedištem, i zadnjom platformom koja je služila za prevoz drvne građe po nepristupačnim šumskim putevima.

 

unimog%2012.jpg

 

Jedan od razloga za ovaj ''spartanski'' izgled kamiona bila je posleratna oskudica, s obzirom da je vozilo kompletirano samo godinu dana nakon okončanja borbenih dejstava u Nemačkoj. Iza projekta je stajao Albert Fridrih, koji je započeo rad na kamionu još u oktobru 1944. Nakon kapitulacije Nemačke, Fridrih je u septembru 1945. izložio projektne crteže novim direktorima, ali oni u početku nisu pokazali mnogo interesovanja za proizvodnju.

 

156332-unimog%2011.jpg

 

Ipak, čelnici su na kraju popustili, pa je odobrena proizvodnja i testiranje 10 prototipova. Rukovođenje projektom preuzeo je Hajnrih Robler. On je ponudio novi dizajn, koji će se, kako se ispostavilo, održati narednih 70 godina i koristiti u serijama U 4023/U 5023. Godinu dana kasnije, Unimog je ušao u serijsku proizvodnju. Za pogon je najpre korišćen dizel motor sa svega 25 ks, a maksimalna brzina vozila iznosila je 50 km/h. Do danas, u raznim varijantama, izrađeno je više od 400.000 primeraka.

 

156333-unimog%201111.jpg

 

Inače, naziv Unimog prvi put je upotrebljen u martu 1946, a smislio ga je Hans Zabel koji je od početka bio uključen u projekat. Ime predstavlja skraćenicu od Universal-Motor-Gerat (univerzalno primenjiva motorizovana mašina).

 

unimog%2011111.jpg

 

I zaista, Unimog će u decenijama koje će uslediti biti korišćen za najrazličitije moguće namene, od traktora, preko kamiona koji služi za vuču drugih vozila, pa čak i onih šinskih, do modifikovanih vatrogasnih i vozila koja se koriste na najnepristupačnijim terenima i u najtežim vremenskim uslovima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova generacija Scania kamiona

 

scania%20k.jpg

 

Deset godina razvoja i dve milijarde evra investicije bilo je potrebno da se Skanija punom snagom vrati u borbu za najbolji kamion planete. Redakcija Auto magazina dobila je ekskluzivni poziv za premijeru nove generacije Skanija kamiona. Nakon deset godina razvoja, preko deset miliona pređenih test kilometara, više desetina hiljada utrošenih radnih sati - vreme je za pretstavljanje kamiona koji bez imalo respekta ponovo želi da opravda naziv ''kraljice drumova''. Reč je o potpuno novim ''R'' i ''S'' kabinama od kojih ova druga sada ima potpuno ravan pod čime je olakšano kretanje i komfor u kabini. Iako je vaš izveštač bio na mnogo kamionskih promocija, ni na jednoj do sada nije moglo da se testira ovoliko kamiona različitih aplikacija i namena. Povrh svega, Švedska je uz Finsku jedina evropska zemlja u kojoj ne važe regulative za maksimalnu bruto masu vozila do 40 tona. Samim tim, imali smo prilike da na severu našeg kontinenta testiramo različite modele i motore sa bruto masama do čak 63 tone! Evropljani bi rekli ''to su ekstremni uslovi i tereti'', a Šveđani vam jednostavnu kažu ''uobičajen radni dan''. I zaista je tako i bilo. Lakoća sa kojom se ove grdosije nose sa teretom je zapanjujuća! No, krenimo redom. Iako dizajn nije glavna stvar koju vlasnici firmi uzimaju u obzir prilikom kupovine kamiona, red je da se bar kratko osvrnemo i na tu temu.

 

Auto magazin scania next gen 2016

 

Posle deset godina Skanija je dobila novu kabinu. Bez radikalnih izmena u osnovnom dizajnerskom pravcu, pre bi se reklo da je u pitanju ''fejslift'' ili ''zatezanje bora''. Naravno, primenjena je najmodernija tehnologija, a kabina je prošla stotine sati testiranja aerodinamike u vazdušnom tunelu. Unutrašnjost je sasvim druga priča. Moderan dizajn potpuno raskida sa prošlošću, nudeći mnogo više komfora, savremene materijale, bolju ergonomiju i, u top verzijama, određenu dozu luksuza koju pasionirani vlasnici Skanije vrlo često traže. Iako smo imali prilike da testiramo apsolutno sve izložene aplikacije u kombinaciji sa različitim motorima, osvrnućemo se samo na neke. Pre svega, motor od 410 KS nam se čini kao ekonomična solucija u pogledu potrošnje goriva i inicijalnih troškova, ali pre svega za terete do 30 ili 35 tona, kao što su na primer vučni vozovi za automobile ili standardni šleperi koji ne prevoze tešku robu. Za ove druge bi sigurno bila bolja jača verzija motora od 450 KS, sličnih performansi. Skanija je sada uvela u ponudu i novi 13-litarski motor sa 500 KS i 2550 Nm obrtnog momenta koji trenutno predstavlja najsnažniji 13-litarski motor u ponudi. Za znatno teže zadatke, veće terete i specijalne transporte tu su V8 16-litarski motori sa 520 KS (2700 Nm), 580 KS (2950 Nm) i top verzija sa 730 KS (3500 Nm).

 

Auto magazin scania next gen 2016

 

Suvišno je reći da nam se ova poslednja najviše dopala čak i sa hladnjačom sa prikolicom ukupne bruto mase 63 tone! Čak ni brdovita konfiguracija terena u Švedskoj ne predstavlja nikakav problem za ovu grdosiju. Sa druge strane, retko vam se na promocijama pruži prilika da vozite auto-voz natovaren vozilima ili čak kamion sa prikolicom koji vuče debla. Da, i to smo testirali! Prvi je bio uparen sa motorom snage 450 KS koji je više nego dobro obavljao svoj zadatak sa teretom od 29,5 tona. Ono što treba imati u vidu kod ovakvih poluprikolica je njihova ogromna dužina i izraženo zanošenje zbog čega su manevri na malom prostoru zaista posao za naj iskusnije u profesiji.

 

Auto magazin scania next gen 2016

 

Nasuprot njemu, kamion sa prikolicom koji prevozi čak 53,3 tone debla uz motor od 500 KS nije ni najmanje problematičan za manevrisanje, naravno zahvaljujući drugačijoj konfiguraciji prikolice. Ono što definitivno nikada nismo vozili je cisterna sa hemijskim sadržajem i to od 40 tona! Ako ste nekada vozili kamion, ali nikada cisternu, smatrajte kao da niste nikada seli za upravljač kamiona. Ovde važe potpuno drugačija pravila! Zbog konstantnog kretanja tečnosti u tankovima cisterne, stičete utisak da se krećete u apsolutno svim pravcima osim onog u kome bi ste želeli. Motor od 450 “konja” koji smo pri tom testirali je imao izuzetno težak zadatak da se izbori sa ovom prikolicom (cisternom). U tome mu je zdušno pomagao robotizovani „optikruz“ menjač. Moramo da primetimo da su sve promene brzina, naročito na uzbrdicama, bile su znatno nemirnije, uz izrazito ljuljanje kabine.

 

Auto magazin scania next gen 2016

 

Odmah da naglasimo, nije problem bio u transmisiji već u izrazito zahtevnom teretu koji se uvek ''kreće'' u suprotnom smeru od onoga u kome bi ste vi želeli. Objasnimo to na jednostavniji način: napunite čašu vode do vrha, držite je ispred sebe, a onda iz mesta potrčite u napred. Da, bićete mokri. Zato ne pokušavajte ovo na parketu. Zahvaljujući modularnoj konstrukciji, Skanija kamioni su sada postali i bezbedniji i jeftiniji u slučaju havarijske popravke. Takođe, nova generacija kamiona sada je opremljena i senzorom koji u slučaju prevrtanja aktivira bočne/prozorske vazdušne jastuke. Ova tehnologija je po prvi put ugrađena u jedan teretnjak. U Skaniji procenjuju da će uvođenjem bočnih vazdušnih jastuka procenat smrtnosti i povreda u slučaju prevrtanja kamiona biti manji za čak 25 posto. Komercijalizacija novih kamiona na tržištu već je krenula, a prve isporuke se očekuju već u novembru. Krajem oktobra nas očekuje i regionalna promocija kada ćemo imati prilike ponovo da odigramo meč sa novom Skanijom, ali ovoga puta ne u gostima, već na domaćem terenu.

 

Auto magazin scania next gen 2016

 

Potrošnja goriva manja za 5 posto
Zahvaljujući izmenama na menjačima i znatno unapređenoj aerodinamici, u Skaniji tvrde da su potrošnju goriva u proseku uspeli da smanje za čak 5 procenata. Možda se laicima ovaj podatak i ne čini previše impozantnim, ali vlasnicima transportnih kompanija ovo može doneti uštede od više desetina hiljada evra na godišnjem nivou!

 

''Jedna veličina ne odgovara svima''
Ovo je polazna premisa od koje su stručnjaci u Skaniji krenuli prilikom razvoja servisnih paketa i logističkih usluga prilagođenih kupcima. Ne samo da će se ovi paketi unapred ugovarati, čime se ostvaruju značajne uštede, već će i kamion sam uz pomoć telemetrije obaveštavati i vozača i logistički centar o stanju pohabanosti određenih komponenti i predviđenom vremenu dolaska na servis. Tako se u zavisnosti od vrste posla koji kamion obavlja i konfiguracije terena na kome radi, obavezni servisni interval može kretati u rasponu od 50.000 km do čak 150.000 km. Ovo može doprineti rasterećenju kompanije bespotrebnih troškova servisa, dok sa druge strane, u ekstremno teškim uslovima, skraćenje servisnog intervala svakako doprinosi većoj pouzdanosti vozila i izbegavanju većih havarija. Zahvaljujući uređaju ''skanija komunikator'', danas je u Zapadnoj Evropi čak 95 posto Skanijinih kamiona umreženo.

 

Auto magazin scania next gen 2016

 

U Sodertaljeu smo imali priliku da razgovaramo i sa Sefano Fedeom, direktorom regionalnog centra Skanija Slovenija u čijem sastavu posluje i Skanija Srbija. Pitali smo ga o njegovom viđenju perspektive novih Skanija kamiona na tržištu Srbije. ''Smatram da tržišta Srbije i BIH i dalje imaju veliki potencijal rasta iako je GDP daleko ispod Slovenije ili Hrvatske. Međutim, tržišta Slovenije i Hrvatske su već zasićena i tu se očekuje blaga stagnacija. Mislim da sa novim proizvodima u uslugama možemo kupcima u Srbiji i BIH pre svega da objasnimo vrednost ovog kamiona, a ne njegovu cenu. Vrednost je vezana za ukupne troškove eksploatacije vozila (eng. Total Cost of Ownership – TCO). Naročito u slučajevima rešavanja situacije sa SEM dozvolama smatram da nas ovde čeka lepa budućnost pre svega u segmentu kamiona za dugolinijski transport''.

 

Auto magazin scania next gen 2016

 

preuzeto sa - magazinauto.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamion budućnosti za prevoz komprimovanih tečnosti

 

calado%201.jpg

 

Aerodinamika i električni pogon i dalje su nepresušan izvor inspiracije za dizajnere, među kojima je i Francisco Calado. Da novih ideja ipak ima i to vrlo svežih, u poslednje vreme dokazuju dizajneri čija su velika ljubav kamioni. Pre nekoliko meseci imali smo prilike da vidimo rad dvojice dizajnera koji su napravili render Audijevog kamiona budućnosti.

 

calado%201111.jpg

 

Sada nam stiže još jedna zanimljiva vizija kamiona budućnosti koju potpisuje Francisco Calado. On je dizajnirao kamion sa poluprikolicom namenjenu prevozu komprimovanih tečnosti pod nazivom ''well-planned compressed liquids transporter''.

 

calado%2011.jpg

 

Ideja je da to bude najbrži i najefikasniji kamion, koji pokreću elektro-motori uz pomoć deset baterija. Veliku brzinu omogućava mu aerodinamičnost, a s obzirom da je i poluprikolica dizajnirana po ugledu na oblike iz prirode, u ovom slučaju kamen, ne bi trebalo da bude problema sa bočnim vetrom.

 

calado%20111.jpg

 

Kabina je sastavljena iz dve celine i namenjena je dugim putovanjima. Zamišljeno je da ima čak i malo kupatilo i posebnu ''sobu'' za odmor. Ako vas zanima kako se ulazi u kamion, odgovor je kroz prednju stranu na kojoj su vrata. Doduše, nismo sigurni kako bi to funkcionisalo u pogledu bezbednosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi Volvo kamioni će trošiti manje, a u gradovima će biti nečujni

 

162484-volvo%20t.jpg

 

Kada su kamioni u pitanju Volvo je u prvom planu. Nakon najbržeg kamiona vreme je da pogledamo u blisku budućnost. Ako pitate Volvo, hibridna tehnologija je ključ uspeha u svakom obliku drumskog privoza, pa i u kamionskom. Zaboravite na bučne i smrdljive kamione koji iza sebe ostavljaju oblak dima, a na putevima neretko stvaraju gužve. Budući kamioni će imati hibridni pogon, gde će dizelskom motoru pomagati električna energija. I ne samo to, zahvaljujući naprednoj tehnologiji predviđanja sistem upravljanja će autonomno birati opterećenje pogonskog sistema, što na kraju znači da dizelski motor neće morati da radi u 30% vremena. Koristeći sve dostupne podatke sistem će tako moći da do pet kilometara unapred predvidi optimalno opterećenje pogona. Ako svemu dodamo bolju aerodinamiku kamioni će u budućnosti trošiti i do 30% manje goriva. Bar oni iz Volvoa. A kada je u pitanju buka Volvo ima i za to rešenje. Njihov novi pogon predviđa mogućnost vožnje u električnom modu punih deset kilometara. Sa obzirom na uslove zaista impresivno.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo, samo još ne kažu kad će to biti i koliko će da košta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čačanski Autoprevoz prvi kupac Volvo hibridnih autobusa na zapadnom Balkanu

 

volvo%20h%2011.jpg

 

Od početka aprila u sistem gradskog prevoza u Čačku biće uključeno 10 Volvo gradskih autobusa s hibridnim pogonom, koji je za te potrebe kupio prevoznik Autoprevoz doo. Čačak će biti prvi grad u Srbiji i na zapadnom Balkanu u kojem se za prevoz putnika koristi ne samo ovakav Volvo autobus, već i ovakav tip vozila sa modernom pogonskom grupom. ''Autoprevoz doo, koji od 2007. godine posluje kao deo internacionalne Kavim Grupe, veoma rado prihvata i primenjuje savremene tehnologije u prevozu putnika - od novih autobusa, preko prodaje karata na nov način, do telemetrijskih sistema kojima pratimo stil vožnje i ponašanje vozača. Nabavka vozila s hibridnim pogonom je naš prvi korak ka održivom prevozu budućnosti'', kaže izvršni direktor Autoprevoza, diplomirani inženjer saobraćaja, Aleksandar Petronijević.

 

volvo%20h%201.jpg

 

Čačanski prevoznik se opredelio da prvu tranšu vozila s mešovitim pogonom čini 10 Volvoovih solo autobusa 7705 LH Hybrid, koji su neko vreme komforno, ekonomično i uz značajno smanjenje emisije štetnih izduvnih gasova prevozili putnike u jednoj centralnoevropskoj prestonici.

 

volvo%20h%20111.jpg

 

''Naši prvenci stižu u odličnoj tehničkoj i estetskoj kondiciji, sasvim spremni za višegodišnju eksploataciju'', naglašava gospodin Petronijević. ''To su solo vozila dužine 12, širine 2,55 visine 3.22 metra sa 32 sedišta, dva mesta za putnike u invalidskim kolicima i 50 mesta za putnike koji stoje. Pokreću ih Euro V četvorocilindarski dizel motor Volvo D5F215 radne zapremine 4.76 litara sa 215 KS i 800 Nm maksimalnog obrtnog momenta i elektromotor snage 120 kW sa istim maksimalnim  obrtnim momentom - od 800 Nm. Prenos obavlja Volvoov I-SAM sistem, koji uključuje automatizovani I-Shift menjač sa 12 stepeni prenosa.''

 

volvo%20h%201111.jpg

 

Čačanski ''zeleni autobusi'' će biti atrakcija i za vozače i za putnike, jer će iz mesta polaziti skoro bešumno, budući da je za start vozila angažovan elektromor koji pokreće samo struja. Kada vozilo postigne brzinu od 20-30 km uključuje i povremeno opet isključuje klasičan dizel motor čija je uloga da dopuni litijum-jonske baterije u kojima se akumulira struja za pogon elektromotora. Struja se akumulira i pri svakom kočenju Volvo hibridnog autobusa. Glavne prednosti ove vrste pogona su smanjenje potrošnje - u proseku i do 30 odsto u odnosu na uporediva vozila sa konvencionalnim dizel motorima, smanjenje emisije štetnih gasova u sličnom odnosu i manje buke emitovane iz vozila, ne samo pri polasku već i tokom kontinuirane vožnje. Volvo već decenijama eksperimentiše sa alternativnim pogonskim sistemima za autobuse i kamione. S hibridnim pogonom je najdalje odmakao u upravo u autobusima, pa od početka ove decenije nudi serijski napravljena vozila za gradski prevoz s hibridnim (mešovitim) ali i drugim vrstama elektro pogona.

''Naša odluka da u specijalnom aranžmanu s Volvoom kupimo prvih 10 hibridnih autobusa se temeljni na višegodišnjem odličnom iskustvu s ovom markom: ne računajući mini i midibuse, oko 70 odsto našeg voznog parka čine upravo Volvo autobusi različitih tipova i starosti - najmlađi u Autoprevozu u Čačku je iz 2013-te, a najstariji iz 2007. godine'', kaže gospodin Petronijević. ''U sistemu Kavim Srbija, u kojem posluju još i prevozničke kompanije u Vranju, Raškoj i Novom Pazaru, više od 80 odsto velikih autobusa su Volvoove proiozvdodnje - ukupno oko 150. O njihovoj pouzdanosti govori podatak da je najstariji, iz 1989. Godine, u kompaniji u Novom Pazaru i dalje u dobrom voznom stanju'', dodaje gospodin Petronijević. Autoprevoz Čačak je jedan od najstarijih prevoznika u našoj državi: formiran je 1949. godine. Danas u voznom parku ima 142 autobusa svih tipova i veličina, zapošljava 330 radnika, godišnje preveze više od 12 miliona putnika, od čega trećinu - oko četiri miliona u gradskom saobraćaju. U gradskom prevozu Čačka Autoprevozovi autobusi mesečno prevaljuju više od 300.000 km. Od aprila veliki deo ovog angažmana biće realizovan Volvoovim prijateljima okoline - modernim hibridnim autobusima iz familije 7700.

 

PR saopštenje

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petter Solberg kao vozač autobusa - putnicima nije bilo lako

 

163742-solberg.jpg

 

Šta mislite, da li je moguće ''dritovati'' autobusom? Verovatno nije, osim ako niste bili svetski reli šampion.

Naravno, u pitanju je propagandni video nemačkog fudbalskog kluba, u kojem glavnu ulogu igraju Petter Solberg, svetski reli i reli kros šampion i igrači fudbalskog tima Wolfsburg na čelu sa Mariom Gomezom. Uživajte, jer gde je Solberg, tu je zabava zagarantovana.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozači suspendovani jer su se trkali autobusima

 

165185-bus.jpg

 

Na indijskim putevima često se viđaju autobusi koji se takmiče u tome ko će prvi moći da stigne do stanice. Vlasti u Indiji rekle su da su dozvole dvojice vozača autobusa suspendovane nakon što se na internetu pojavio snimak gde se oni vide kako se trkaju. Snimak je napravio motociklista i stavio ga na Fejsbuk i na njemu se vidi kako se dva autobusa kreću ogromnim brzinama i trkaju na auto-putu Kombatere Polači u gradu Tamil Nadu.

 

 

Vidi se i kako jeden autobus pokušava da pretekne drugi ulazeći u traku suprotnog smera i skreće malo sa puta kako bi izbegao direktan sudar sa nadolazećim vozilima. Vozači su identifikovani kao zaposleni u privatnim firmama za prevoz ABS i SVT. Odmah nakoh identifikacije, njihove dozvole su suspendovane. Nadležni su rekli kako se često dešava da autobusi jure aut-putem kako bi prvi stigli do stanice gde treba da pokupe ljude. ''Istražujemo mogućnosti da im produžimo vremensko ograničenje kako bismo im smanjili potrebu da voze toliko nesigurno'' - rekao je Gajatri Krišnan, zvaničnik okruga Polači.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iveco kamioni inspirisani Abarthom

 

iveco%20a%201.jpg

 

Kompanija Iveco će proizvesti ograničenu verziju kamiona inspirisanih Abarthom

 

Poznato je da će proizvođač kamiona Iveco biti zvanični prevoznik Abarth tima u naredne tri godine, a dogovor o saradnji je rezultirao zajedničkim projektom, odnosno kamionima ofarbanim u boje Abartha. Iveco Stralis XP i Eurocargo kamioni će biti korišćeni za potrebe događaja, kao što je Abarth 124 Rally Selenia. Kamioni imaju crvene linije s motivom ciljne zastavice na bočnim stranama. Sedišta su takođe brendirana i ukrašena crvenim koncem.

 

iveco%20a%2011.jpg

 

Iveco će napraviti 124 kamiona New Stralis XP TCO2 Champion inspirisana Abarthom 124 Spider. Posada će kamion koristiti i kao pomoćno vozilo tokom događaja.

 

iveco%20a%20111.jpg

 

Abarth 124 R-GT je reli automobil namenjen takmičenjima, koji je dostupan i kupcima. Pokreće ga 1.8 litarski četvorocilindrični motor s turbo punjačem, koji je uparen sa šestostepenim sekvencijalnim menjačem, a koji razvija 300KS. Kupci drumske verzije mogu da izaberu Fiat 124 Spider Abarth sa 1.4 litarskim četvorocilindričnim motorom s turbo punjačem, koji isporučuje 165KS. U ponudi je šestostepeni manuelni, ali i šestostepeni automatski menjač s ''lopaticama'' na upravljaču. Automobil poseduje sportsko oslanjanje i zadnji diferencijal s ograničenim proklizavanjem. Opciono je moguće dobiti Brembo kočnice.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mercedes Turismo: autobus najnovije generacije

 

mercedes%20t%2001.jpg

 

Novi Mercedes Turismo dolazi kao naslednik popularnog autobusa koji je prodat u 26.000 primeraka. Najjači motor raspolaže sa 335 kW (456 KS) i 2.200 Nm Posle investicije od oko 400 miliona evra, Mercedes je predstavio potpuno novu generaciju autobusa visoke turističke klase - ''turizmo''.

 

167604-mercedes%20t%201.jpg

 

U Mercedesu kažu da je bus bolji u svakom pogledu od prethodnika, kao i da je potrošnja smanjena za oko 4.5 posto, što nimalo nije zanemarljivo tokom višegodišnje eksploatacije.

 

167605-mercedes%20t%2011.jpg

 

To je sve omogućeno novom, lakšom i aerodinamičnijom karoserijom, kao i novim sistemima kao što su Predictive Powertrain Control i Eco Driver Feedback. Prva je jedna vrsta autonomne vožnje, koja omogućava održavanje odstojanja u koloni, čime se potrošnja smanjuje i do sedam odsto. Funkcioniše uz pomoć radara i GPS sistema, dok se druga tehnologija bazira na analizi stila vožnje i donosi odgovarajuće sugestije u cilju smanjenja potrošnje. U ovom trenutku, novi ''turizmo'' je najbezbedniji autobus u klasi. Ugrađeni su sistemi za automatsko kočenje, kao i specijalan apsorber u prednjem delu čija je uloga da zaštiti vozača i suvozača u slučaju frontalnog sudara. Novi ''turizmo'' će biti dostupan u četiri varijante sa tri dužine šasije i po prvi put, sve one će moći da se poruče i sa volanom na levoj strani. U ponudi će biti i čak dva kokpita, odnosno dve opcije radnog okruženja vozača, koje uključuju multifunkcionalni volan, veliki TFT displej i specijalizovani multimedijalni sistem. Naravno, tu je wi-fi ruter, klima je unapređena a po želji može da se ugradi i kuhinja.

 

Kupcima je na raspolaganju pet motora. Tačnije, četiri varijante ''OM 470'' motora zapremine 10.7 litara sa 265 kW (360KS) i 1700 Nm, 290 kW (394 KS) i 1900 Nm, 315 kW (428 KS) i 2100 Nm i najsnažniji sa 335 kW (456 KS) i 2200 Nm. Peti je ujedno i najštedljiviji, ''OM 936'' zapremine 7.7 litara, koji raspolaže sa 260 kW (354 hp) i 1400 Nm, već je poznat iz kompaktnog ''turizma K'', međugradskog ''intura'' i gradskog ''citaro G''. Ovaj motor će takođe moći da se poruči u verziji sa dve osovine. Zapremina rezervoara je 480 litara i moći će da se puni sa obe strane. Rezervoar a Ad-Blue tečnosti ima zapreminu od 40 litara. Za ''turizmo'' su predviđeni manuelni šestostepeni menjač sa praktičnim džojstikom, kao i osmostepeni automatizovani ''GO 250-8 PowerShift'' menjač.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAP dobio investiciona sredstva od države

 

fap%20sajam.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, prvi put nakon više od dve decenije Vlada Srbije opredelila je novac za FAP, a reč je o 2.5 miliona evra. To je rekao za ''Glas zapadne Srbije'' generalni direktor Ranko Vuković. On je podsetio da FAP ulazi u sistem odbrambene industrije Srbije, čim postane pravosnažan UPPR (Unapred pripremljen plan reorganizacije), i da su kao ostala preduzeća vojne industrije dobili novac za stabilizaciju tehničkog parka, odnosno kupovinu novih i popravku mašina.

''Iako nismo u obavezi da raspisujemo javnu nabavku mi smo ipak to uradili kako bismo došli do što boljih ponuda i da bismo na najkvalitetniji način utrošili budžetska sredstva Vlade Srbije'', napomenuo je Vuković. Ta su sredstva, kako je objasnio, isključivo investiciona, što smatra da je važno za obnavljanje mašinskog parka fabrike, a s obzirom da u FAP-u 20 godina nije kupljena nijedna nova mašina. ''Za nas je to od izuzetnog značaja kako bismo povećali proizvodne kapacitete i ubrzali proizvodni proces'', naglasio je generalni direktor Ranko Vuković.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

ćao svima, nisam našao posebnu temu  pa da ovde pitam : ima li neki iskusniji kamiondžija ovde ? mislim vožnja po EU ; ili ka istoku... neko sa Code 95 ?   Pozz 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...