Jump to content
FAS Euroauto Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Kamion 2019. godine je Ford F-Max

 

ford f-max.jpg

 

Najnoviji proizvod iz produkcije Ford Trucks, tegljač F-Max proglašen je na ''67. IAA Commercial Vehicle Show-u'' u Hanoveru od strane 23-članog stručnog žirija sastavljenog od novinara i izdavača stručnih časopisa iz Evrope za ''International Truck of the Year 2019''. Ford F-Max našao se na prvom mestu osvojivši 126 bodova ispred Scanie serije L&P i Volvoa FH/FM koji kao gorivo koristi LNG.

 

Tokom test vožnji u Turskoj, članovi žirija visoko su ocenili efikasnost i napredne karakteristike, uključujući funkcije Eco-Roll, Adaptive Cruise Control (ACC) i Predictive Cruise Control zasnovan na GPS-u. Takođe, dobro je ocenjen i novi 6-cilindarski motor zapremine 12.7 litara - Ford Ecotorq Euro 6, koji razvija 500 KS, a uparen je sa 12-stepenim ZF Traxon automatizovanim menjačem. Žiri je pozitivno ocenio kabinu, koja pruža komfor, dobru ergonomiju i prijatno okruženje na dugim putovanjima, unutrašnju visinu od 216 cm kao i ravan pod. Žiri je takođe dobro ocenio kokpit i digitalne instrumete, kao i platformu za povezivanje ''ConnecTruck''. ''Uvođenjem tegljača F-Max, Ford Trucks predstavio je dobro konstruisan tegljač koji će da zauzme značajnu poziciju u dugolinijskom segmentu'', rekao je pored ostalog Gianenrico Griffini, predsednik žirija za International Truck of the Year prilikom uručivanja ovog prestižnog priznanja Haydaru Yenigunu, generalnom direktoru kompanije Ford Otosan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford F-Vision Future Truck je električni, autonomni kamion

 

ford-f-vision.jpg

 

Ford možda u svetu baš i nije poznat po kamionima, ali se čini da američki proizvođač to namerava da promeni uskoro. Na Sajmu komercijalnih vozila u Hanoveru, Ford je predstavio F-Vision Future Truck koncept. Ford Otosan, baziran u Turskoj, pokazao je F-Vision kao električni kamion sa četvrtim nivoom autonomne vožnje. F-Vision je prvi koncept kamion ove kompanije, i fokusira se na budućnost u kojoj kamioni imaju laganu konstrukciju i oslobađaju nula emisija štetnih gasova. Ford nije otkrio detalje oko pogonskog sistema F-Vision kamiona, kao ni procenu snage ili autonomije vozila. Umesto toga, Ford se fokusirao na dizajn kamiona.

 

ford-f-vision 11.jpg

 

F-Vision je inspirisan Mrvelovim junacima, kao i načinom na koji se oni menjaju kako bi se uklopili u okolinu. Sam oblik kamiona je sličan ostalim električnim konceptima iz Tesle i ostalih proizvođača, dok velike LED prednje svetlosne grupe snažno podsećaju na one sa Fordove F- Serije pick up vozila. Osim aerodinamičnog oblika, F-Vision karakteriše i ogromno jednodelno vetrobransko staklo, koje ujedno predstavlja i bočna stakla. Pored velikih naplataka sa niskoprofilnim pneumaticima možemo videti da fale bočna ogledala, tj. da su zamenjena nosačima sa kamerama. F-Vision je upravo to: Vizija. Međutim, velika je verovatnoća da on najavljuje neke od elemenata i rešenja koji će se naći na serijskim verzijama predstojećih kamiona.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo otkrio problem sa kontrolom emisije štetnih gasova

 

Volvo fh.jpg

 

Švedski proizvođač kamiona Volvo je objavio da je otkrio probleme u sistemu za kontrolu ispuštanja štetnih gasova, napominjući da je većina motora s uočenim nedostatkom prodata u Evropi i Severnoj Americi. Deo koji kontroliše ispuštanje štetnih gasova ''gubi na kvalitetu brže nego što se očekivalo'', pa motori prekoračuju dozvoljene nivoe emisija NOx, saopštili su iz Volvo grupe. Dodaju da je uzrok slabljenja kvaliteta ''problem sa materijalima koji se vremenom pojavljuje'', iako ''se čini da ne nastupa kod svih vozila i svih motora na isti način i u istoj meri''. U Volvou napominju da trenutno ne mogu da procene troškove koje bi taj problem mogao da im izazove ni koliko je motora njime obuhvaćeno. Dodaju ipak da je većina motora sa uočenim problemom prodata u Severnoj Americi i Evropi. Gubitak kvaliteta komponente ne predstavlja bezbednosni problem, a ne utiče na vozilo ni na performanse motora, osim u korelaciji sa kontrolom ispuštanja štetnih gasova, kaže se u saopštenju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Autobus od 35 tona zanemario upozorenja o nosivosti, iskrivio most

 

autobus most.jpg

 

Vozači neretko ne poštuju sve saobraćajne znakove, posebno one o ograničenju brzine, ali pojedinu saobraćajnu signalizaciju zaista ne bi trebalo uzimati zdravo za gotovo. U ovu klasu svakako spadaju maksimalna visina i nosivost pojedinih saobraćajnih konstrukcija. Primera radi most Beaver u Arkansasu je napravljen 1949. godine i ima nosivost od 10 tona. Ta informacija nije sprečila vozača autobusa od 35 tona da pre nekoliko dana pređe preko njega. Kao što možete videti u priloženom videu, most je počeo da se savija čim je autobus zagazio na njega, a na polovini prelaza preko jezera Table Rock, arhitektura ovog čeličnog prelaza popločenog drvom je delovala kao da će se urušiti pod opterećenjem. Vozač ovim poduhvatom nije rizikao samo sopstveni život, već i živote putnika, pa će ga ovaj poduhvat, čini se, skupo koštati. Lokalne vlasti su zatvorile most dok inspekcije ne provere nanetu štetu:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/20/2018 at 4:44 PM, neshaoct said:

Autobus od 35 tona zanemario upozorenja o nosivosti, iskrivio most

 

autobus most.jpg

 

Vozači neretko ne poštuju sve saobraćajne znakove, posebno one o ograničenju brzine, ali pojedinu saobraćajnu signalizaciju zaista ne bi trebalo uzimati zdravo za gotovo. U ovu klasu svakako spadaju maksimalna visina i nosivost pojedinih saobraćajnih konstrukcija. Primera radi most Beaver u Arkansasu je napravljen 1949. godine i ima nosivost od 10 tona. Ta informacija nije sprečila vozača autobusa od 35 tona da pre nekoliko dana pređe preko njega. Kao što možete videti u priloženom videu, most je počeo da se savija čim je autobus zagazio na njega, a na polovini prelaza preko jezera Table Rock, arhitektura ovog čeličnog prelaza popločenog drvom je delovala kao da će se urušiti pod opterećenjem...

 

Ne postoji autobus te veličine koji je težak 35 tona. Toliko nisu teški ni dabldekeri. Prazan najviše 15, a i ako je bio pun sigurno ne više od 20. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikola Tre je šleper na vodonik

 

nikola tre 1.jpg

 

Električni automobili beleže zdrave stope rasta, pa bi u dogledno vreme trebalo da potpuno izguraju motore sa unutrašnjim sagorevanjem iz personalne mobilnosti. Po pitanju transporta na veće udaljenosti, situacija je ipak malo drugačija. Naime, dok prosečni automobil retko prevaljuje više od nekoliko desetina kilometara dnevno, prosečni šleper svakodnevno ih niže više stotina, neretko i preko hiljadu.

 

nikola tre 11.jpg

 

Električni šleperi poput Teslinog Semija jednostavno ne raspolažu baterijama za ovakav domet, što ih čini nepraktičnim i neupotrebljivim u prevozničkom poslu. Američki proizvođač električnih vozila Nikola ovo planira da promeni svojim novim proizvodom Tre, što dolazi od norveške reči za broj tri. Tre je šleper pokretan tehnologijom gorivih ćelija u kojem elektromotor električnom energijom napaja oksidacija vodonika. ''Nikola'' bi navodno od 2020. trebalo da počne sa testiranjem Trea na evropskim saobraćajnicama, dok bi njihov šleper u komercijalnoj prodaji trebalo da zaživi od 2022. ili 2023. godine.

Ovo čudo bi trebalo da se nudi sa rasponom snage od 500 do 1.000 KS, kao i kapacitetom rezervoara vodonika za prevaljivanje od 500 do 1.200 km. Nusprodukt oksidacije vodonika je vodena para. U teoriji zvuči odlično, ali najveći problem vozila pokretanih sistemom gorivih ćelija jeste manjak infrastrukture. Naime, da bi Tre bio upotrebljiv, Evropa bi trebalo da bude premrežena vodonikovim stanicama, što trenutno nije slučaj. ''Nikola'' navodi da planiraju da naprave 700 vodonikovih stanica u Kanadi i SAD-u do 2028. godine, dok bi Evropa navodno trebalo da bude prožeta vodonikovim stanicama do 2030. Da li će se sve ovo zaista dogoditi - ostaje da se vidi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KamAZ objavio prikaz novog ruskog kamiona premium klase

 

kamaz 54.jpg

 

Na internetu je objavljen detaljan prikaz novog magistralnog šlepera ''KamAZ-54901'' koji je sastavio načelnik naučno-tehničkog centra kompanije Igor Valjejev. Treba istaći da je ovaj napredni model kamiona prvo vozilo nove generacije K5. Konstrukcija kabine šlepera preuzeta je od kamiona Mercedes Actros najnovije generacije. U vozilu generacije K5 ima dosta slobodnog prostora: rastojanje od poda do plafona je 1980 mm, a unutrašnja širina mu je 2270 mm. Novi KamAZ ima originalni enterijer, komande i instrument tablu koji se nalaze na rastojanju pružene ruke, sedište sa širokim dijapazonom podešavanja, dva ležaja i kompjuter sa touchscreen ekranom od 10 inča.

Kamion će pokretati novi motor R6 koji je proizveden u saradnji sa švajcarskom kompanijom Liebherr. Motor ima 12 litara, a snaga mu se kreće od 380 do 550 konjskih snaga. Može da pređe 1.5 miliona kilometara uz servisiranje na svakih 150 hiljada kilometara. Motor funkcioniše u paru sa nemačkim automatskim upravljačem ZF Traxon. ''Pres-služba'' marke ističe da će prvih 40 šlepera iz probne serije fabrika proizvesti i isporučiti prevoznicima već do kraja 2018. godine. Proizvodnja serijske varijante počeće u januaru sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najavljen električni kamion Volvo VNR Electric

 

volvo vnr.jpg

 

Volvo najavljuje električni kamion VNR Electric čija prodaja bi trebalo da počne 2020. godine:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozač šlepera ponovo žrtva praćenja navigacije: Izvlačenje trajalo dva sata

 

sleper navigacija.jpg

 

Ko ne poznaje određenu oblast, morao bi da prati saobraćajne znakove ili navigacioni sistem. Ipak, prethodno da po mogućnosti ažurira navigaciju i da bude oprezan jer i GPS sistem zna da pogreši. Da se ovih pravila držao ruski vozač šlepera ne bi se zaglavio na pustom šumskom putu u austrijskoj pokrajini Koruška. Rus za upravljačem šlepera je tražio preduzeće u okrugu Wolfsberg u opštini Schwarzautal. Navigacioni sistem ga je očigledno pogrešno poslao na uski put. Umesto da se okrene, Rus je nastavio dalje i završio je na blatnjavom šumskom putu. Nakon samo 200 metara veliki šleper Scania se zaglavio u blatu. Pozvana je lokalna dobrovovoljna vatrogasna brigade Schwarzau čiju spripadnici su uz pomoć vitla, nakon dva sata, uspeli da iščupaju šleper. Zanimljivo da je ovo drugi sličan slučaj na austrijskim (šumskim putevima) u kratkom periodu. Pre nešto više od mesec dana žrtva navigacije je bio vozač turskog šlepera koji je zamalo završio u provaliji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

AAuE7mCZYLM3-Uti7uZ7QZtHcdgmraP--0HS3FDy Autogefühl video: Freightliner Cascadia 5.0 kamion sa Nivo 2 autonomnim sistemom vožnje

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler najavio velike investicije u autonomne kamione

 

Freightliner-Cascadia.jpg

 

Daimler je na CES 2019 predstavio novi Freightliner Cascadia, a usput iskoristio priliku da najavi veliku investiciju u tehnologiju za autonomna vozila. Daimler navodi da će investirati 570 miliona dolara u autonomne kamione u narednih nekoliko godina. Cilj je da se ostvari četvrti nivo autonomnog kamiona koji će se sam voziti do planiranih destinacija bez ikakvih očekivanja za intervencijom ljudskog operatera/vozača. Nemački proizvođač tvrdi da će preskočiti istraživanje i razvoj trećeg nivoa autonomne vožnje, a kao razlog navodi da ovaj nivo ne pruža dovoljno velike benefite. Investcija će otvoriti 200 novih radnih mesta u oblasti inženjerstva i robotike u gradu Portland u Oregonu. Daimler će takođe tražiti i nove specijaliste iz oblasti IT-a i programiranja.

 

Što se tiče najnovijeg Cascadia tegljača, on na tržište stiže sa drugim nivoom autonomnih funkcija, što Dailmeru daje pravo da se hvali da je lansirao prvi serijski polu-autonomni kamion u Severnoj Americi. Detaljnije, sistem pod imenom ''Detroit Assurance 5.0 with Active Lane Assist'' je u stanju da nezavisno koči, upravlja, i ubrzava pri svim brzinama, iako vozač i dalje mora da prati dešavanja i najverovatnije drži ruke na upravljaču. Do nedavno, navedene funkcije su radile samo pri nižim brzinama. Kamere i radari poslednje generacije su zaslužni za Cascadijine napredne moći. U budućnosti, četvrti stepen autonomne vožnje će omogućiti kamionima da rade ''ceo dan'', kao i noću kada je slabiji intenzitet saobraćaja. Uz to pružaće i veći stepen bezbednosti jer neće zahtevati vozača koji se umara, ali će verovatno zatvoriti mnoga radna mesta. Autonomni kamioni će postati realnost zahvaljujući radarima, kamerama, i lidar sistemima, baš kao i autonomni automobili, s tim da će njihovi prohtevi biti mnogo veći. Njihova masa će morati da se uzme u obzir, baš kao i artikulacija priključne prikolice, i njihove drugačije vozne karakteristike.

Daimler takođe navodi da ne vidi budućnost ''konvoja'' u svojim kamionima. Ova strategija, u kojoj glavni kamion blisko prate drugi kamioni koji se oslanjaju na ''input'' vozača prvog kamiona, ne daje dovoljno veliku uštedu u potrošnji goriva, navodi se u izveštaju nemačkog proizvođača. Ideja koncepta je da se vožnjom u konvoju smanji otpor vazduha i poveća efikasnost. Međutim, istraživanje je pokazalo da je ušteda goriva u savršenim uslovima bila manja nego što je očekivano.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kamaz predstavio novu generaciju građevinskih kamiona

 

kamaz k5.jpg

 

Na proleće ove godine, ruski proizvođač kamiona Kamaz izlazi sa novom generacijom vozila koja trenutno prolaze kroz proces patentiranja. Prvi model iz porodice K5 biće magistralni tegljač sa oznakom 54901. Fotografije ovog kamiona su se već pojavile na internetu, a nazvan je ''neobično lepim''. Delovi kabine su unifikovani sa četvrtom generacijom Mercedesa Actros.

Biće montiran novi motor, koji je u potpunosti delo domaćih inženjera. Ovaj šestocilindrični turbodizel motor ima zapreminu od 12 litara. U zavisnosti od varijante, njegova snaga će se kretati od 380 do 550 konjskih snaga. Garantovani rok trajanja iznosi 1.5 miliona kilometara. Procenjuje se da će kamion biti 10-20 odsto jeftiniji od Mercedes Actros-a. Niža cena je postignuta zahvaljujući činjenici da su skoro svi delovi vozila iz domaće, odnosno ruske proizvodnje, tačnije između 80 i 85 odsto njih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepši kamion na svetu?

 

alfa-kamion 1.jpg

 

Tačno je da ovaj kamion postoji za sada samo u mašti i na ekranima kompjutera u obliku renderskih crteža, ali ovako na prvu ne bi trebalo da bude negativnih komentara. Ili ipak bi!? Alfa Romeo kamion? Da, a zašto ne? Samo je pitanje šta će na ovo reći istinski zaljubljenici u ovu kultnu italijansku marku?

 

alfa-kamion 111.jpg

 

Ovo bi trebalo da bude odmak marke Alfa Romeo u novi oblik vozila i da otvori možda nova tržišta. Koliko god ludo izgledala ova ideja, mora se priznati da je dizajn kamiona zaista lep, a ideja nije za bacanje, jer je već Iveco izjavio da je spreman da pomogne u realizaciji.

 

alfa-kamion 11.jpg

 

Treba napomenuti da je u istoriji bilo kamiona i šlepera, pa i autobusa marke Alfa Romeo, tako da ideja nije potpuno nova.

Dakle, dizajn Alfa Romea sa tehnikom kamiona marke Iveco. Nije loša kombinacija. Doduše treba videti šta na tu temu imaju da kažu šefovi FCA koncerna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski BYD predstavio najduži električni autobus na svetu

 

byd k.jpg

 

BYD je predstavio najduži električni autobus na svetu, K12A. Dugačak 27 metara, crveni dvozglobni autobus izgleda kao gigantska gusenica. Može da primi do 250 ljudi, dostiže maksimalnu brzinu od oko 64 km/h i prelazi 299 kilometara na jednom punjenju. Autobus je krenuo u Kolumbiju, gde će biti deo TransMilenio brzog tranzitnog sistema (BRT), ali bi mogao da se pridruži i drugim BRT-ovima. U tvit-u, BYD je obećao tada da nije bila prvoaprilska šala. Možemo da im verujemo, jer je u januaru kompanija lansirala najveći električni dvospratni autobus na svetu. BYD je pomagao Uberu da testira električna vozila, i kompanija je bila zauzeta proizvodnjom električnih autobusa. Proizvela je više od 50.000 u proteklih devet godina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemačka otvorila e-autoput za kamione

 

eHighway.jpg

 

Ideja trolejbusa u kombinaciji sa najnovijim tehnologijama bi mogla da bude novo rešenje za optimizaciju kamionskog prevoza po pitanju izduvnih gasova. U Nemačkoj su se dosetili rešenja kojim bi mogli da reše glavninu problema zagađenja u drumskom teretnom saobraćaju gde su dizelski motori imperativ. Proces elektrifikacije je skup i bolan, ali ova ideja bi mogla da bude rešenje u saobraćaju tegljačima, bar kad su u pitanju autoputevi. Radi se o tzv. eHighway putu na kojoj saobraćaju kamioni opremljeni trolama, a koji se električnom energijom napajaju poput trolejbusa, putem nadzemne mreže istosmerne struje napona 670 V. Nakon višegodišnjeg razvoja i uspešno odrađene test faze otvorena je prva deonica u dužini od 10 km. Tehnologiju je razvio Siemens, a sistem kamionima s odgovarajućom opremom omogućava da se spoje na električnu mrežu i na struju voze brzinom do 90 km/h. Kad su spojeni s izvorom električne energije, kamioni voze na električni pogon, a silaskom s e-autoputa vraćaju se na klasičan pogon motorom s unutrašnjim sagorevanjem.

 

U Siemensu naglašavaju da ova tehnologija omogućava drastično smanjenje štetnih izduvnih gasova, ali i da bi vlasnik kamiona na 100.000 pređenih kilometara mogao da uštedi do 20.000 evra. Takođe, ovaj sistem je u potpunosti kompatibilan sa trenutnom drumskom infrastrukturom. Nemačka vlada je potrošila oko 70 miliona evra na razvoj tehnologije koja kamionima omogućava korišćenje Siemensove električne mreže. Osim nedavno otvorene deonice između frankfurtskog aerodroma i industrijskog parka, vredne oko 15 miliona evra, uskoro će se otvoriti još dve deonice eHighwaya. Slične tehnologije se trenutno testiraju u Švedskoj i Americi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mack predstavio potpuno električni đubretarski kamion

 

mack 1.jpg

 

Neugodno buđenje uz zvuk bučnog đubretarskog kamiona bi moglo uskoro postati prošlost, zahvaljujući novim potpuno električnim, i tihim kamionima. ''Volvo Truck'' je bio jedan od prvih proizvođača kad je predstavio električnu FL seriju lansiranu 2018. godine. Sada je ''Mack Trucks'', koji je inače u vlasništvu ''Volvo Trucks''-a, lansirao svoj električni đubretarski kamion sa Electric LR serijom. Mack Electric LR je još uvek prototip, ali se zna da će serijsku verziju pokretati dva elektromotora sa 349 KS kontinuirane snage i 496 KS maksimalne snage. Dva elektromotora proizvode 5.492 Nm obrtnog momenta.

Četiri litijumske baterije od 600 volti će pokretati električne motore, ali još uvek nije poznato koliki će im biti kapacitet, niti koju autonomiju će omogućavati. Mack navodi da ovim kamionima neće biti potrebna zamene ulja i slični koraci redovnog održavanja koji zahtevaju dizel motori, tako da će komunalna preduzeća moći da uštede na troškovima održavanja, a kamioni će moći da više vremena provedu na putu. Iz američke kompanije takođe navode da tiha operacija kamiona znači i da će moći da se koriste tokom noćnih sati. Jedno od prvih mesta gde će Mack Electric LR moći da se vidi u akciji je Njujork, koji planira da postane neutralan na ugljenik do 2050. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvi put u svetu električni kamion bez vozača isporučio robu

 

t pod 1.jpg

 

Električni kamion bez vozača u švedskom gradu Jönköpingu je sproveo prvu probnu vožnju. Transportovao je robu koju je preuzeo iz industrijske zone Ljungarum. Robert Falck, direktor kompanije Einride koja je proizvela kamion, nakon test vožnje je izjavio da je ovo prvi put u svetu da električni kamion bez vozača isporučuje robu, što je nazvao revolucijom. Istakao je da je kamion koji su nazvali T-Pod testiran na otvorenom putu i dodao da električni kamion bez vozača kontroliše operater upotrebom tehnologije 5G. Naglasio je da kompanija već vodi partnerske razgovore sa velikim dobavljačima kako bi pomogla u proizvodnji i isporuci narudžbina, a kompanija nije isključila ni moguće povezivanje sa velikim proizvođačima kamiona.

 

t pod 11.jpg

 

Kamion T-Pod je težak 26 tona kada je pun i nema kabinu za vozača. Procenjuje se da smanjuje operativne troškove drumskog prevoza za oko 60 posto u odnosu na dizel kamion sa vozačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Američka pošta se sprema za testiranje autonomnih kamiona

 

tusimple.jpg

 

Poštanski sandučići u Arizoni i Teksasu uskoro bi mogli da budu puni pisama delom dostavljenim potpuno autonomnim kamionima

 

Američka pošta (USPS) će uskoro početi da sarađuje sa startup-om za autonomne kamione, ''TuSimple'', u cilju početka testiranja autonomnog transporta pošte, navode iz ove kompanije. Tegljači koje će ''TuSimple'' koristiti za svoj pilot program opremljeni su četvrtim nivoom autonomne vožnje. Na SAE (Society of Automotive Engineering) skali autonomije, četvrti nivo je gotovo potpuno autonoman. U slučaju da sistem padne, tehnologija ne mora da vrati kontrole ljudskom vozaču. ''TuSimple'' navodi da će tegljači imati inženjera za bezbednost i pomoćnog čoveka vozača u svojoj kabini, a njihov posao će biti da prate performanse sistema i da pruže maksimalnu bezbednost javnosti tokom testova. Kamioni će raditi po 22 časa dve nedelje na I-10, I-20, i I-30 saobraćajnicama. ''TuSimple'' je izabrao ovu oblast iz razloga što teret koji putuje njom čini 60 procenata ukupne ekonomske aktivnosti SAD, navode iz kompanije. Tip posla kojim američka pošta planira zaduži autonomne tegljače je vrlo pogodan za ovu vrstu kamiona. Dugačke rute sa kratkim obrtnim vremenom su naporne za ljude, obzirom da zahtevaju dva vozača i noćnu vožnju. USPS se nada da će napredna tehnologija povećati efikasnost, smanjiti troškove goriva, i unaprediti iskorišćenost vozila zahvaljujući dužim satima operacije. Potpuno autonomni kamion ne mora da se zaustavlja kako bi jeo ili spavao, na primer. Iako je američka pošta dala ugovor firmi ''TuSimple'' u utorak, nije još poznato kada će testiranja početi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai predstavio električni autobus na sprat

 

wqwqss082.jpg

 

Autobus je deo napora ove kompanije da se smanji zagađenje vazduha u Koreji. Hyundaijev prvi električni dabldeker autobus opremljen je polimerskim pogonskim baterijama sa vodenim hlađenjem, kapaciteta 384 kWh. Zahvaljujući ovim baterijama, autobus može pređe do 300 km između dve dopune električnom energijom, a u korejskoj kompaniji tvrde da je za potpunu dopunu potrebno 72 minuta.

 

wqwqss081.jpg

 

Za pogon autobusa upotrebljen je elektromotor od 326 ks (240 kW), a radi boljih manevarskih sposobnosti na malom prostoru opremljen je i upravljačkim sistemom na sva 4 točka. Autobus može da preveze do 70 putnika - 11 sedišta nalazi se na donjem, a 59 na gornjem nivou vozila.

 

wqwqss080.jpg

 

Električni dabldeker opremljen je i naprednim sistemima asistencije vozaču, kao što su pomoć za sprečavanje frontalnog sudara i sistem održavanja vozila u okvirima saobraćajne trake kojom se kreće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beč dobio prve autonomne električne autobuse

 

ev-autonomni-autobusi.jpg

 

Dva električna autonomna autobusa su 6. juna izašla na mirne ulice novoizgrađene bečke gradske četvrti Seestadt Aspern. Ova autonomna vozila bez izduvnih gasova testiraju se od strane Wiener Linien-a, javnog gradskog prevoza, u cilju njihovog eventualnog raspoređivanja po celom glavnom gradu Austrije. Ovo je deo programa ''Mobility of the Future'', u kom učestvuju Wiener Linien, Ministarstvo saobraćaja i nekoliko inicijativa partnera iz privatnog sektora kako bi javni prevoz postao održiviji. Test autobusi će ići kružnom trasom od dva kilometra u naselju Seestadt, koje je stvoreno kao deo Bečke strategije pametnog grada.

 

Nakon dve godine planiranja, autobusi, koje je konstruisao francuski proizvođač Navya, sada su spremni za testiranje na pravim putnicima, suočavajući se sa zastojima i saobraćajem na javnim ulicama. Njegovi sistemi senzora moraju da budu obučeni tako da procene da li su prepreke zaista opasne. Lokalne novine piše da ''nije bitno da li je vozilo ispred betonskog zida ili je vetar naneo plastičnu kesu ispred senzora - u svakom slučaju, autobus se zaustavlja'', tako da će vozila i dalje imati vozača koji može ručno da preskoči automatske funkcije. Putujući sporim, ali stabilnim 20 km/h, putnici bi trebalo da uživaju u mirnoj vožnji, uz grejanje za hladne zimske dane i klimu za tople. Njegovo maksimalno vreme rada sa jednim punjenjem baterija iznosi devet sati. Autobusi imaju kapacitet do deset putnika, međutim za sada neće biti pogodna za osobe u invalidskim kolicima. Tokom faze testiranja, znatiželjni se mogu voziti besplatno, a redovna autobuska linija nastavlja se na svim rutama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla odlaže početak proizvodnje električnog kamiona Semi za kraj 2020. godine

 

191002-tesla semi.jpg

 

Ilon Mask je potvrdio da proizvodnja električnog kamiona-šlepera Tesla Semi neće početi pre kraja naredne godine. Kada je u novembru 2017. Mask predstavio svetu prototip kamiona na struju Tesla Semi, najavljeno je da će serijska proizvodnja započeti tokom 2019. godine. Ipak, kao što je to bio slučaj i sa nekim prethodnim modelima ove kompanije, došlo je do pomeranja datuma lansiranja produkcijske verzije jer se pokazalo da je prvobitan rok bio preambiciozan. Novi rok je kraj 2020. godine, a nije poznato kako će na ovo odlaganje reagovati kompanije koje su već naručile kontigente Tesla Semi kamiona za svoje flote, kao što su Anheuser-Busch, UPS, FedEx i Walmart.

Ukoliko se preliminarne specifikacije ne promene, produkcijski Tesla Semi u verziji sa najvećom autonomijom moći će da pređe do 804 km pre nego što mu se baterije isprazne. Ova autonomija odnosi se na vožnju autoputem, kada je kamion opterećen tovarom od 40 tona. Ranije je najavljeno da će bazični Tesla Semi, sa autonomijom od 482 km, u SAD imati startnu cenu od 150.000 dolara, dok će model sa radijusom kretanja od 804 km koštati 180.000 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo kamioni bez vozača prevoze brodske kontejnere u Švedskoj

 

volvo vera.jpg

 

Samovozeći električni kamion nazvan ''Vera'' počeo je da se koristi za transport tereta u luci u Geteborgu. ''Vera'' deli pogonski sistem sa električnim Volvo kamionima FL Electric i FE Electric, ali za razliku od njih nema vozačku kabinu jer je ovaj kamion-šleper opremljen sistemom za autonomnu vožnju. Najnoviji projekat, koji je sporoveden u delo u okviru luke u Geteborgu, plod je saradnje između kompanije Volvo Trucks i logističke firme DFDS, a cilj je da se pokaže kako je ''Vera'' u stanju da služi kao transportno autonomno vozilo sa nultom emisijom na sličnim lokacijama širom sveta i da je veoma precizno na kraćim rutama. U Geteborgu, ovi samovozeći električni kamioni već saobraćaju od logističkog centra do lučkog terminala, prevozeći brodske kontejnere. Kamioni se kreću brzinama do 40 km/h, a njihova vožnja se nadgleda iz kontrolnog tornja. Ovaj projekat je prvi korak ka primeni samovozećih kamiona na javnim putevima u okviru velikoh industrijskih zona, kažu u kompaniji ''Volvo Trucks''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...