Jump to content
FAS Goran
Dante Bg

Kamioni, autobusi, mini - busevi...

Recommended Posts

Da se ja pitam, proterao bih kamion!

 

kamion%20video.jpg

 

Složićete se da kružni tokovi mogu da budu noćna mora čak i za iskusnije vozače. I, sada još zamislite da u kružni tok ulazite sa teretom dugačkim 80 metara! Video dana otkriva nam kako profesionalni vozač kamiona transportuje krak elise za generator vetroelektrane koji je gotovo četiri puta duži od klasičnog šleper. Pored veštine vozača, danska kompanija za transport je koristila i specijalnu daljinski kontroisanu prikolicu. Svaka čast, majstore!

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uh, bas ti hvala za Iveka! Mnogo volim i Turbo Star i Euro Star. Ima drugar dobrog Turbo Star-a, otkida kako ide!

Share this post


Link to post
Share on other sites

TurboStar bio jedan od najjlepših kamiona onda. Bio mi je onda vrh. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juan Manuel Fangio kao test vozač

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

23 stari motor, 21  na više troosovinci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Elektrifikacija kamiona u Švedskoj do 2030. godine

 

scania%20ev.jpg

 

Švedska planira da do 2030. godine u potpunosti uvede elektrifikaciju kamionskog transporta. Pre neki dan je započelo testiranje prvog pilot-projekta a sledeće godine će započeti još jedan Švedska Administracija za transport radi na dva projekta koji bi ovu skandinavsku zemlju trebalo da oslobodi kamiona na fosilna goriva do 2030. godine. Ovaj put izdvajamo prvi kao veoma zanimljiv i radi se o nekoj vrsti polu-autonomnog kamiona, slično kao kod trolejbusa. Naime, jedan deo auto-puta E16 u Sandvikenu je elektrifikovan, kao kod trolejbuske mreže. Na krov tegljača, u ovom slučaju ''skanije G360'' je postavljen pantograf, u kombinaciji sa provodničkom mrežom koju je projektovao Simens. Ideja je da se kamioni u što većoj meri napajaju strujom kroz kontaktnu mrežu, pokrećući elektro-motor snage 130 kW sa maksimalnim obrtnim momentom od 1050 Nm. U delovima gde nema mreže, ''skanija'' se za sada kreće uz pomoć litijum-jonskih baterija kapaciteta 5 kWh, koje omogućavaju autonomiju od tri kilometra. Za pilot projekat ''skanija'' je opremljena ne samo elektro-motorom, već i standardnim SUS motorom zapremine 13 litara sa 360 konja. Kompletan pogon je takozvani paralelni hibridni sistem, gde je elektro-motor integrisan u menjaču. Auto-put E16 je za sada dobio samo dva kilometra kontaktne mreže u cilju testiranja i ispitivanja kamiona u uslovima realnog saobraćaja. Sve je konstruisano tako da vozač lako može da diskonektuje pantograf sa mreže ukoliko želi da obiđe ili pretekne drugo vozilo koje mu se našlo na putu.

 

Evo i par tehničkih karakteristika Skanijinog tegljača, specijalno prilagođenog ''trolejtrak'' konceptu:

Model kamiona: Scania G 360 4×2, masa 9.0 tona

Pogon: Paralelni hibrid, integrisan u menjač (GRS895)

Motor: 13 litara, 360 KS (kao gorivo koristi se biodizel)

Elektro-motor: 130 kW, 1050 Nm

Baterije: Li-Ion 5 kWh (omogućavaju autonomiju do 3 km van kontaktne mreže)

Napon sistema: 700 V

 

Drugi koncept elektrifikacije kamionskog transporta je zamišljen tako da u putnu mrežu bude ugrađena šina pod naponom u jednu rezervisanu saobraćajnu traku. Ovaj koncept će biti testiran već od sledeće godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Međugradski Mercedes iz Ikarbusa

 

ikarbus%201.jpg

 

Renderi novog autobusa na Mercedesovoj šasiji. U zemunskom Ikarbusu je potpisan ugovor sa prevoznikom Arriva Litas o kupovini međugradskog autobusa IK312MB, koji će biti napravljen na Mercedesovoj šasiji. Kao što je prošle nedelje najavio generalni direktor Aleksandar Vićentić, fabrika Ikarbus započinje proizvodnju međugradskog autobusa koji će biti karosiran na Mercedesovoj šasiji.

 

ikarbus%2011.jpg

 

Kupac prvog autobusa je domaći prevoznik Arriva Litas. Ugovor vredan 150 hiljada evra potpisan je u petak, 15. jula 2016. godine. Sa šasijom OC 500 RF i motorom snage 299KS, ovo će biti prvi autobus u Euro 6 normi proizveden u Ikarbusu.

 

151950-ikarbus%20111.jpg

 

Vozilo je još uvek u fazi razvoja, a njegov preliminarni izgled možete da vidite na ovim renderima koje smo ekskluzivno dobili od Ikarbusa.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, deluje nedorađeno, pa ili je i zaista tek u toj fazi, ili u Ikarbusu po ovom pitanju nisu mnogo odmakli od početka 21. veka... :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ženevski električni autobusi će se puniti za 20-ak sekundi

 

hess%20tosa.jpg

 

Ženevskim saobraćajnicama će uskoro početi da vozi novi električno pokretani autobusi gradskog prevoza čije baterije će se puniti putem tzv. flash punjača. Gradske vlasti su švjcarskom ABB-u dodelile ugovor vredan 16 miliona dolara za izgradnju mreže punjača na potezu između gradskog aerodroma i prigradskog naselja Paille-Aacias-Vernet. Tačnije, mrežu će činiti trinaest tzv. flash punjača na samim autobusnim stanicama, a na liniji će saobraćati autobusi lokalnog proizvođača HESS-a. Očekuje se da će ova linija dnevno opsluživati oko 10.000 putnika, a kada autobus stane na stanicu za samo petnaest do dvadeset sekundi baterije će se napuniti sa dovoljno energije da autobus prevali put do sledeće stanice i punjača. Reč je o 600 kWh punjačima, a na oba kraja ove linije će se nalaziti punjači koji će omogućiti potpuno punjenje baterija za svega pet minuta. Što je dakle više nego dovoljno s obzirom da će na svojim početnim, odnosno krajnjim stanicama stajati oko deset minuta. Primena ove tehnologije će omogućiti Ženevi značajno smanjenje štetnih emisija i nivoa buke, a biće i primer kako dalje nastaviti s razvojem gradskog prevoza.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za kamione Mercedesa delovi iz 3D štampača

 

mercedes%203d.jpg

 

Originalni rezervni delovi za Mercedes-Benz kamione mogu da se naruče i isporuče čak i nakon mnogo godina i taj je proces dugogodišnja realnost. U skladu s inovativnošću brenda, Mercedes-Benz Trucks učinio je sledeći korak koristeći najnovije 3D procese štampanja plastičnih rezervnih delova. Upotrebom 3D tehnologije štampe, Mercedes-Benz je učvrstio svoju pionirsku tehnološku ulogu među svetskim proizvođačima kamiona.

''U skladu s našim sloganom ''kamioni kojima možete da verujete'', postavili smo iste kriterijume za pouzdanost, funkcionalnost i trajnost za rezervne delove iz 3D produkcije, kao i za delove iz konvencionalne proizvodnje'', kaže Andreas Deuschle, iz službe za korisnike i delove Mercedes-Benz Trucks Division. ''Međutim, 3D nudi mnogo više mogućnosti, a to je razlog zašto ćemo brzo da širimo proizvodnju 3D štampanih delova.'' Danas u je Daimleru u upotrebi više od 100.000 3D štampanih prototipova delova koji su proizvedeni za potrebe pojedinih odeljenja kompanije. ''Mi koristimo bogato iskustvo iz 3D procesa štampanja u pravljenju prototipa'', objašnjava Deuschle. Dostupni rezervni delovi sastoje od kvalitetnih plastičnih komponenti. Poklopci, odstojnici, vazdušni i kanali za kablove, stezači, nosači i upravljački elementi... samo su neki od primera proizvodnje delova uz vrhunski kvalitet omogućen procesom 3D štampanja. Svaki 3D rezervni deo kupac može da naruči, koristeći poseban broj pod kojim je upisan u katalog rezervnih delova Mercedes-Benz Trucksa. Dakle, čak i nakon nekoliko decenija, brzo snabdevanje kupca je obezbeđeno putem Mercedes-Benz Logističkog lanca snabdevanja kroz sve prodajne faze – u čitavom svetu.

Izazov za poslovanje rezervnim delovima leži u obezbeđivanju snabdevanja čak i za modele koji se više ne proizvode. To znači da raspon takođe uključuje rezervne delove za koje postoji potražnja u malim količinama svake godine. Proizvodnja im je, dakle, neekonomična jer proizvodna postrojenja i alati često moraju da budu zadržani i održavani godinama. Uz 3D proces izrade ti izazovi su stvar prošlosti, jer svaki 3D rezervni deo je dostupan na zahtev u kratkom roku u čitavom svetu. Istovremeno nema skladištenja i mukotrpne prodaje viškova.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni omiljeni Iveco i najbolji Eurocargo , noviji su malo lenji i cini mi se da imaju duze prenose u menjacu iako su to skoro isti kamioni  iste sasije,  jedino sto ima mnogo bolji servo volan ali definitivno prva generacija bolje ide .

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...