igor0511 3097 Posted August 24, 2014 Ponoviću prvo simptome koje je kolega Vicent naveo On 8/24/2014 at 12:05 AM, vicent said: Ma može da keca na više načina. Zna, iz čista mira da se ugasi i odmah ga upališ,kao da ništa nije bilo (i ne ponavlja se par nedelja). Sledeći način (i najčešći) je da kad se ohladi,upališ i voziš dok se ne zagreje,pa opet ugasi. Treći način je ovaj tvoj. Nema pravila,a u pitanju je običan magnetni davač sa određenim otporom,koji šalje signal u ECU, o RPM-u radilice. Najprostije poređenje je sa brzinomerom na biciklu i onom magnetiću na točku,koji prilikom okretanja daje signal i tako meri brzinu. Kod mene je najnormalnije ugašen auto, pre toga nije davao znake da je loš senzor i sledeći dan nisam mogao da upalim. Prijavljena je greška P0335 koja ukazuje na loš rpm senzor, nije mogla da se obriše i nije bilo druge nego da odem po njega. E sad zamena. Ovo se odnosi na senzor koji je iz jednog dela, tj na koji je učvršćen kabl i ne može se skinuti. Potrebno je skinuti prvo šuspleh, samo srednji je dovoljan. Da ponovim upozorenje sa Fiat foruma, paziti oči da ne kapne ulje od nekud kada se skine šuspleh. Nakon toga stati ispod drugog katalizatora(ili poslednjeg pre kraja auspuha ako je nekom lakše). Sa nejgove desne strane(odnosno ka suvozačevom sedištu) i nekih 15ak cm iznad se nalazi kraj senzora uvučen u motor i drži se na jednom Toraxu T40. Kome je lakše nalazi se ispod startera tačno. Najlakše je njega prvo skinuti jer se najlakše locira. Evo jedne skice koliko sam uspeo da slikam sa zemlje. Kada izvadite ovaj deo senzora treba otkačiti kablić na jednom mestu i izvući na još jednom držaču koji drže kabl da ne bi mrdao. Kablić je savijen u obliku slova U tako da se samo lagano izvuče iz tog ležišta bez oštećenja. Ostaje još da se raskači senzor i to je na gotovo istom principu kao i raskačivanje map senzora. Samo pazite da ne otkinete kablove koji vise. Evo celog senzora. Gornji deo slike je onaj koji se prvi vadi i vidi se samo ova glava pre nego što se odvrne. Vraćanje novog je jednostavno. Meni je bilo lakše istim redom da idem, prvo zavrtanje šrafa pa onda kačenje. Nakon toga vratitie kablove kako su i išli i evenutalno prikačite još jednom vezicom. Nakon ovoga se vraća šuspleh na mesto i rešen problem 1 Djuk85 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted August 24, 2014 Bravo Igore, polako ali sigurno ode ti nama u auto mehanicare jos samo da kupis galeto pa da pocnes i da cipujes. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted August 24, 2014 Lepo odradjeno Da ponovim upozorenje sa Fiat foruma, paziti oči da ne kapne ulje od nekud kada se skine šuspleh. Jos da napomenes da je uz upotrebu Castrola potrebna povecana paznja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 610 Posted August 24, 2014 Za Castrol moraju naočare sa "gorila glass" staklima Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3097 Posted August 24, 2014 Hvala Samo da stigne Galletto i možemo i da otvorimo BatajnicaTuning centar. Dok ne stignu valjci taman možemo da šaljemo ljude do Dunava da probaju kola Što se Castrola tiče nije on, ali nažalost ima malo ulja tu jer popušta neki semering tako da je blago nauljena ta strana motora. Prvom prilikom ću to rešiti pošto se ne isplati skidati zupčasti dok ne budem radio veliki servis. INače, stvarno ima klipova gde ljudi sa naočarima za Sunce skidaju senzore, prvo sam mislio da se glupiraju i posle shvatio u čemu je fora Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 24, 2014 Igor je bistriji, uplatio Uniqa životno osiguranje (ubila ga veća premija zbog Castrol-a) koja ima ugovor sa Svetim vidom. Položaj senzora Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3097 Posted August 24, 2014 To je to Fiat forum upustvo. Mnogo je nešto čudno napisano, po njima se traže neki crveni kablovi koje ja ni nemam u kolima,a ovaj senzor se poslednji skida, a najlakše ga je lociratiDa znaš da sam razmišljao o osiguranju danas kada sam legao pod auto Ali izašao sam samo sa ogrebanim nosem jer mi je zazvonio telefon i ja okrenuo glavu da se javim Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 24, 2014 Par minuta posla iz kanala. Bitno da se to desilo kod kuće, zamisli glupost negde na putu gde nema ni AP i Kit. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3097 Posted August 24, 2014 Iz kanala bi baš bilo lagano. A van kuće verovatno veliko lupanje po ušima. Bilo bi i ovde da nisam sam rešio. Šlep+ruke bi lagano bili 40e i još bih bio bez kola cele nedelje jer bih tek u subotu mogao kod majstora. A što se kanala tiče imam već dugo plan da iskopam u garaži. Samo još ćaleta da ubedim da će nam koristiti Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kuvalja 406 Posted August 24, 2014 Totalna je glupost imati garazu a nemati kanal, za svaku sitnicu znaci, mali servis se odradi na brzaka na kanalu, kad ti ne treba, poklopis ga daskama. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3097 Posted August 24, 2014 Zato ja i hoću kanal. 3 mala servisa godišnje bih sigurno radio+poneka sitnica što je fina ušteda + volim da zavirujem ispod kola pa makar ništa i ne radio, a i lepše se osećam kada sam nešto popravim. Samo još ćaleta da ubedim jer ima strah da će nam stalno biti zauzeta garaža ako iskopamo kanal, mada teško pošto sma ja jedini u porodici koji se nešto trudi da sredi sam oko kola. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 625 Posted August 24, 2014 Ma može jeftino da se nađe stubna dizalica, bolje i jeftinije od kopanja kanala. Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3097 Posted August 24, 2014 Nisam siguran da bi bilo jeftinije. Ja bih sam kopao tako da me samo materijal nešto malo košta, tj beton i mreža, a i nije to to staviti dizalicu u prostoriji visine 2.8m+ ne znam da li bi kod mene u garaži bilo mesta da se prođe pored kola i dizalice. Meni se dopadaju oni navozi, ali opet mi nekako nestabilno deluju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8057 Posted August 24, 2014 Eto Igore, ustedeo sam ti 40e Vodis na pivo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3097 Posted August 24, 2014 Može! Čim dođeš opet u BG zovi Meni stvarno nije problem da ceo dan radim na kolima, čak mi je i zanimljivo,samo imam malo strah da nešto ne zeznam pa samo zbog toga neke stvari ne čačkam+nemam ni prave klocne,a kamoli kanal i dizalicu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8057 Posted August 24, 2014 Bitno je samo da znas sta smes a sta ne smes da cackas. Kad to ustanovis posle je milina A za pivo ces biti obavesten! Necu ovom matorom da pokvarim iznenadjenje Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 3097 Posted August 24, 2014 Samo javi par dana ranije i neće biti problem Ja sve što čačkam gledam da ne oštetim, mada npr imam neki strah of maf-a pošto mi i majstor reče da crkavaju iz čista mira. Inače, slučajno sam pogledao na aliexpress-u cene senzora za Stila. Maf je 20ak evra, map oko 10e i senzor radilice ispod 10e, samo što je čekanje 60ak dana, ali kome nije frka definitivno se isplati. Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13177 Posted August 24, 2014 Necu ovom matorom da pokvarim iznenadjenje Čibe bre Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 8057 Posted August 24, 2014 Ne, ne, obecao sam ti, a ja kad obecam to i ispunim! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted August 24, 2014 Poznato mi to nesto Quote Share this post Link to post Share on other sites
sashicus 4 Posted August 24, 2014 Par minuta posla iz kanala. Bitno da se to desilo kod kuće, zamisli glupost negde na putu gde nema ni AP i Kit.Kao na primer meni, u sred Budve na na sred praznik, njihovi majstori ne rade ni kad treba a kamo li tada Quote Share this post Link to post Share on other sites
skydive11 7 Posted December 23, 2017 Kada sam menjao senzor radilice primetio sam ulje na njemu, sad posle par hiljada km vidim da na tom mestu vlazi mi ulje. Da li je otišao semering radilice ili? U pitanju je 1.9 jtd Quote Share this post Link to post Share on other sites
skydive11 7 Posted July 13, 2019 Ponovo da postavim isto pitanje, jedno vreme nije curelo i sada ponovo curi ulje na senzoru radilice kada se zagreje motor. Da li je otišao semenring na radilici (sa strane menjača) ili? Quote Share this post Link to post Share on other sites
MiloshShomy 114 Posted July 13, 2019 Ako curi na senzor znaci da tu curi, ne dihtuje lepo senzor i blok, ako curi izmedju kartera i menjaca onda je semering radilice do zamajca, ako curi sa druge strane onda je semering radilice do remenice, prosto Sent from my FIG-LX1 using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
skydive11 7 Posted July 13, 2019 (edited) Bas na senzoru radilice curi, ali nisam siguran da li tu uopšte treba da ima ulja Edited July 13, 2019 by skydive11 Quote Share this post Link to post Share on other sites