Jump to content
FAS Goran
Drasko bgd

Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis

Recommended Posts

Cene za 1,6mjet su prilično korektne naročito ako se uzme u obzir da je model nov i ako se uzme u obzir cena servisa za konkurentske modele u toj klasi. Koliko vidim, niko od navedenih ne odstupa mnogo u ceni osim Koleta koji verovatno iz najbolje namere (naravno da mu je namera i da zaradi, ali zaključeno je da postoji i objektivna potreba) menja i filter vazduha. Čisto sumnjam da bi imali nešto protiv i da bi nešto uticalo na garanciju ako bi tražio da se taj filter ne promeni. ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filter klime i filter vazduha nisu obavezni ukoliko je u pitanju servis po principu "jednom godišnje" a vozilo je pri tome prešlo 3-4000 kilometara, naravno preporuka je da se zameni ali ukoliko vlasnik ne želi neće se menjati. U tom slučaju se u servisnu knjižicu upisuje da na prvom servisu nisu menjani pomenuti filteri. Imao sam par slučajeva gde je to bila praksa i sve je bilo u redu.

Naime, filteri su izgledali kao novi. Već kada se radi o vozilu koje je prešlo min. 8000km zamena pomenutih filtera je bila potrebna.

Edited by GULIVER

Share this post


Link to post
Share on other sites

možda je nešto pogrešno protumačeno,ali u Radulović automobilima doo niko ne menja ništa na Vašem vozilu bez predhodnog pitanja, objašnjeno je u predhodnim postovima da je preporuka,ne obaveza I praksa,menjati filter goriva na modelima 1.3 I 1.6,shodno tome,ne menjamo isti dok to neko ne zatraži,

Možete pogledati I na našem sajtu cenu servisa za sve modele,kao I opis šta isti obuhvataju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drugari, urađen je servis u Kompresoru. Jesu verovatno najskuplji, ali tamo imam neke kontakte, tamo sam kupio auto po sisitemu staro za novo, može da se desi da i sledeći bude u istom aranžmanu i njima jedino verujem da će uraditi sve kako treba ili priznati ako naprave neku brljotinu. Na žalost živimo u državi gde je lično poznanstvo bitnije od činjenice da smo da lipare za auto. Cena je bila nešto manje od 17.000. Sipana Selenia kao što je i napisano u ponudi i ostavljeno mi je 400 grama u flaši za ne daj bože. Na moj primedbu vezanu za muziku odmah su rekli uradićemo update. Nisam ni stigao da zatražim, pitam da li imaju... sami su rekli.
 
Pored cene najveća mana je nepostojanje pristojnog kafića u blizini. Ima neka polu birtija koja nema  aparat za espresso.
 
Kole je dao pristojnu cenu, ali nisu odgovorili na mail kojim sam tražio ponudu tako da nisam siguran da li menjaju i filter vazduha. Ako ga ne menjaju onda su cenom isti ko Kompresor.  Pošto sam čovek koji voli da sve ima na papiru od njih sam digao ruke.
 
Bogunović jeste najjeftiniji jer ne menja filter vazduha i jer sipa Shell koji je duplo jeftiniji od Selenie, ali o njima znam toliko lošeg da nisam hteo da potvdim na svom primeru da su loši. Išao sam idejom da se pametni uče na tuđim greškama.

Edited by neshaoct
Uconnect deo skinut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod Bogunovića može da se sipa Selenia. U bilo kom Fiat ovlašćenom servisu može da bude sipana Selenija, potrebno je samo da kažete ''hoću Seleniju'', ako je ne sipaju po default-u. :)

 

U bilo kom servisu niko ne može da uradi bilo šta na autu ukoliko vlasnik to ne želi. Zato svi servisi (ovlašćeni i drugi), samo preporučuju, ali ne rade ništa na svoju ruku.

Evo, ja sam npr. vlasnik 500L.

I evo, zamene mi filter koji ne treba da se menja (ili šta već piše u mojoj knjižici), i eto ja ne želim da se promeni.

Super, u takvoj situaciji bi im prilikom preuzimanja auta rekao: ''hvala, ali ja taj filter ne plaćam. Ili ga skinite i vratite moj stari ako uopšte znate gde je, ili je taj filter gratis od servisa, hvala vam još jednom.'' Baš zato što servisi znaju da ovo može da ih sačeka i ne trče da bilo šta rade na svoju ruku. Smatram bezrazložnim strah da neko može ''na divlje'' da uradi bilo šta na tuđoj imovini. :thumbup:

 

Inače, mišljenja sam da su na redovnom servisu svi jednako dobri.

Isti su jer pričamo o tome da se zavrne filter, i odvrne/zavrne čep. Nema tu gde da se pokaže ni umeće, ili neznanje bilo kog servisa za bilo koji automobil bilo gde na svetu.

Zato se sve razlike svedu na razliku u ceni za usluge, razliku u komforu koji se pruža stranci (gledanje servisa, kafa, sok, novine...), i kao što vidimo u ulju koje se sipa po default-u.

Koji servis, tj. čiji radnici imaju više znanja/iskustva se vidi na drugim (naročito netipičnim) intervencijama, a ne na odvrtanju i zavrtanju čepa za sipanje ulja. :thumbup:

A, opet...ovlašćeni servisi bilo koje marke automobila bilo gde na svetu imaju propisane servisne procedure koje moraju da poštuju, koje ih istovremeno ograničavaju da budu majstori, a pospešuju da budu monteri jer od Audija do Škode (od A do Š) za gomilu stvari proizvođač ne predviđa popravku, nego zamenu dela (ili celog sklopa).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nešo, načelno si ti skroz u pravu.

 

Međutim, šta ako ja ne želim da vrtim sitnu knjigu i da proveravam šta je fabrika propisala, a takvih je mnogo više od nas koji volimo kola i proveravamo.

 

Samo smatram da je pošteno reći "vidi, fabrika je rekla to i to, a mi ti preporučujemo to i to, a ti odluči", a ne da odrade šta oni hoće. Ne vidim ni jedan racionalan razlog da ja treba da proveravam šta će oni da urade ili koje ulje će da sipaju. S tim da ja stvarno nemam frku sa uljima dokle god je odgovarajućeg kvaliteta, ali smatram da je izbor na meni i da moram biti pitan da li želim preskupu Selniu ili jeftiniji Total ili još jeftiniji Shell.

 

Veruj mi da je bilo slučajeva da naprave štetu i na malom servisu. Na žalost neki ni to nisu u stanj da urade kako valja, a trebalo bi da rade zatvorenih očiju. Dovoljno je da sipaju više ulja od propisanog da ispadnu nestručni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E moj Nešo, u pravu si ali... Koliko samo stvari može da krene naopako na običnom servisu.... Sve, ali sve zavisi od majstora. Ako zna šta radi, odnosno nema pojma čak ni da odvije šraf... Nego ga razjebe... Prokliza mu inbus (jer ga nije lepo ugurao do kraja, pošto ga je mrzelo da očisti blato) , mora da ga seče, hvata velikim rolcanglama... Ovo viđam svakodnevno na poslu, nije auto industrija ali je Naftna...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad kad smo razjasnli da ja nisam lud ukazaću ti na još jedan propust AK Radulović. Naš drug član Žorž je probao kod vas da uradi update muzičkog uređaja, nakoh što je to neko već uradio u drugom servisu i objasnili ste mu da pojma nemate o čemu priča. Treba li link ka ovom njegovom iskustvu?

 

 

Dakle sve ovo meni govori da sa vama neću da imam posla. Tačka.

Uzgred i meni su dosuli pogresno ulje a doticna mi nije ni odgovorila na pitanje o tom slucaju. Cao fiat ih je zvao a oni su im rekli da kod njih ne postoji radni nalog za tu intervenciju na mom autu. Samo da navedem da sam sacuvao racun ali kome da se zalim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Njima ne vredi, kazu to je greska servisa i da treba to sa njima da resim. Oni se samo bave pitanjima fabrickih nedostataka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepo Neso zboris, ali ovo nije Norveska. Sad ces da kazes, greske se desavaju i u Norveskoj, ja cu da kazem, da, desavaju se, ali se tada zna tacna procedura za utvrdjivanje i otklanjanje iste i sto je najvaznije, postuje se ta procedura, a ovde je na snazi, u Srbiji, potpuno i apsolutno prebacivanje odgovornosti. Ako ti uspu pogresno ulje, Ciao Fiat kaze, ne znamo pitaj servis, u servisu ne znamo pitaj majstora koji je sipao al ne znamo ni koji je majstor, ali utvrdicemo. Nakon mesec dana utvrdi se da je Pera, Pera kaze ja se ne secam da sam sipao Shell, taj dan mi se Gospod obratio i rekao sipaj ovom Shell i ja kao da sam imao vantelesno iskustvo, gledam sebe kako sipam Shell, a dobro znam da treba Selenia a nisam pitao stranku jeli moze Shell. I tu Pera zavrsi. I sta sad da ti radis? Da ih tuzis?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek isto,bez obzira na brend,kvalitet ovl.servisa varira.Jbt prodali su boga oca Puntica,pa sada 500 L a gde je jos komercijala,pa samo od toga mogu lepo da zive uz minimalan napor.Maticna fabrika u Srbiji,sta jos hoce?Za ulje necu da komentarisem jer benefiti koje dobijaju su basnoslovni.Reci cu to ovako,da bi neko ulje uslo u servis ono mora da se " upise" tj.servis od zastupnika dobije gratis kolicinu koja obicno bude do dva puta veca od njegove mesecne potrosnje pa puta 3,6,12 meseci,to znaci da servis na poklonjenom ulju pravi nenormalnu zaradu.Tek kad ugovor istekne on pocinje da kupuje to ulje po pobl.ceni.Da li znate da 1 l motrio sintetike u nababci kosta 223 din a prodaju ga za skro 600?Ovo sve samo u Srb moze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ne baš...

http://renaultpartsdirect.co.uk/products/Renault-Engine-Oil-5W40-Motrio-(5-LTRS).html

 

24 funte je 30 evra, što će reći oko 3.500 din za 5 litara, odnosno 700 dinara litar.

Samo da sad ne počne ono "da, ali kolike su plate u Engleskoj, a kolike u Srbiji", jer ovde govorimo o nabavnoj ceni (koja je verujem ista ili slična) i prodajnoj ceni (koja je opet tu negde).

Share this post


Link to post
Share on other sites

...gledam sebe kako sipam Shell, a dobro znam da treba Selenia a nisam pitao stranku jeli moze Shell. I tu Pera zavrsi. I sta sad da ti radis? Da ih tuzis?

 

Ovlašćeni servisi smeju da sipaju ulje bilo kog proizvođača sve dok to ulje ima odgovarajući Fiat certifikat. Nisu obavezni da sipaju Seleniju, ali moraju da je imaju ako neko od vlasnika zatraži baš nju. Ne moraju da pitaju stranku hoće li Shell, ili Castrol ili koje god drugo ulje dokle god to ulje koje sipaju ima odgovarajući papir od Fiata da ispunjava sve uslove koje traži taj njihov motor u koji se sipa. 

Običaj dobrog poslovanja nalaže da stranci predoče sve varijante, tj. koliko košta servis sa jednim, a koliko sa drugim uljem i to je to, ali ne moraju da pitaju vlasnika sme li Shell...jer im je Fiat već rekao da sme tako što je tom ulju dao svoj certifikat.

Ne pričam ovde o varijantama kada sipaju ulje koje po specifikaciji nije za taj motor.

Zato i postoji forum, napiše se, a kada ovlašćeni uvide da je sve što rade pod lupom koja se zove forum, onda više neće biti ni takvih brljotina. :thumbup:

Mišljenja sam da nije problem kada bilo koji servis napravi grešku jer ne može da pogreši samo onaj koji ništa ne radi. Suština je u tome kako se reaguje nakon što se greška utvrdi.

 

Digresija:

Npr. jedna od najboljih (ako ne i trenutno najbolja) aviokompanija na svetu Emirates, na svom Tviteru ima većinu sadržaja koji je negativan po nju. Kad bi neko čitao samo ono što se piše po njihovom tviteru, pomislio bi da je to neka najgora aviokompanija na svetu. A, ustvari su najbolja. To je samo onaj deo od mnoštva prevezenih putnika tog dana koji je ostao bez prtljaga, ili je kasnio avion ili šta već...ali suština ovog pisanja je da oni ne brišu takve stvari sa svog tvitera jer su razumeli koliko je prošlo vreme jednostranog marketinga (reklama na TV-u ili novinama), već da je današnji svet drugačiji, i da je suština u komunikaciji sa korisnicima usluga. Ta komunikacija mora biti kulturna, argumentovana sa obe strane, ne samo sa strane davaoca usluge.

 

Pišite iskustva i dalje, ne treba u tim pisanjima da ima ništa lično, shvatite da se greške uvek dešavaju, shvatite da nije uvek iza toga nekakva zla namera, već se jednostavno pogreši. Još jednom, suština je kako se reaguje od strane davaoca usluge nakon što se greška ustanovi. Da bi se greška ustanovila, mora da postoji pisani trag, radni nalog, ili ako je komunikacija išla preko Email-a, itd, itd.

Treba da prođe vreme da se i jedni i drugi naviknu kod nas na taj novi svet koji je odavno stigao kod onih razvijenijih od nas. Sa jedne strane davaoci usluga da shvate da nema više brljotina, nema više sistema lako ćemo jer sada sve ispliva u roku od jednog ili par dana. Ako majstor jede burek tamo gde ne treba, videće ga neko i osvanuće i to na forumu :D . A, sa druge strane, i mi (primaoci usluga), treba da razumemo da je normalno da postoji procenat greške, da ne trčimo odmah sa stavovima tipa ne smeju oni da sipaju ovo ili ono, ne smeju oni meni ovako ili onako, ja sam uvek u pravu, sve mi uvek najbolje znamo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od nacina resavanja reklamacija zavisi da li cete imati nezadovoljnog korisnika usluga ili vernog. Ako se reklamacija uspesno odradi onaj ko se zalio treba da postane zadovoljan klijent koji vise nece traziti drugog davaoca usluga. Naravno, nisu sve reklamacije opravdane, pa se tako ne moze bas svima ugoditi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Običaj dobrog poslovanja nalaže da stranci predoče sve varijante, tj. koliko košta servis sa jednim, a koliko sa drugim uljem i to je to, ali ne moraju da pitaju vlasnika sme li Shell...jer im je Fiat već rekao da sme tako što je tom ulju dao svoj certifikat.

Upravo tako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho, po običaju, pričaš napamet. Evo šta su meni odgovorili u Fiat-u:

"...Svakako, nakon Vaseg poziva, proverili smo navode u AK Kompresor. Kao odgovor na Vase pitanje, preporuceno ulje koje stoji u “Uputstvu za upotrebu” je Selenia i isto treba i sipati u Fiat vozila sa stanovista Proizvodjaca.

Alternativna ulja su slicna po sastavu, u smislu karakteristika tecnosti i maziva za pravilno koriscenje vozila, sa istom specifikacijom i gradacijom, ali je svakako preporuceno postupiti po uputstvu radi obezbedjivanja ocekivanih performansi i potrosnje koja stoji u uputstvu. Ne treba pribegavati alternativama zbog nize cene..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesho, po običaju, pričaš napamet. Evo šta su meni odgovorili u Fiat-u:

 

Da li misliš da je moguće da pričam napamet? :)

Kažem ti da smeju da sipaju, da je dozvoljeno...čak i u knjižici ne piše Selenija, nego ulje sa odgovarajućim Fiat certifikatom, pogledaj:

 

ulja01.jpg

 

Zaokruženo piše ''ulja i tečnosti namenjena za pravilnu upotrebu automobila''...i tu onda piše odgovarajući Fiat certifikat. Npr. za 1.4 16v piše Fiat 9.55535-S2

Pod strelicom, gde piše Selenija, je ustvari napisano šta je sipano u fabrici, šta je prvo sipanje...genuine fluids and lubricants.

 

Inače, nisu ti odgovorili u Fiatu, nego u Agenciji koja je iznajmljena od Fiata da se javlja na telefon.

Za razliku od toga, kad pričam, ja razgovaram sa ljudima u samom Fiatu, i kako onda može biti da pričam napamet... :D

Uostalom, evo proveri sve...evo, nemoj meni ništa da veruješ...proveri. Uzmi sutra, ponedeljak, radni je dan, prijavi Ciao Fiatu sve ovlašćene koji ne sipaju Seleniju po defaultu. Traži da te izveste o kaznama za njih, o oduzimanju licence ovlašćenog ili sl. Videćeš da li će se išta od toga dogoditi... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da imaš fićka, ali ga nemaš, kada otvoriš haubu, piše samo Selenia.

Ne kažem da nisi u pravu, ali umem da čitam B-)

A zašto bih se baktao prijavljivanjem servisa?!? I moja prepiska sa CiaoFiat je stara bar 4 meseca ali je nisam, ni delom, publikovao, jer ne vidim šta bih promenio

Otvori haubu i pročitaj - uputstva se menjaju prema serijama i modelima, a fabrička nalepnica važi za vozilo u kome je nalepljena

Edited by Bimba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam ubeđen da je Selenia, koja inače i nije vrhunsko ulje, skupa baš iz razloga što je toliko forsirate i što se držite nje k'o pijan plota

Ljudi, shvatite da je Selenia preporučena iz marketinških razloga i da već sledeće godine može da se desi da Fiat preporuči i Valvoline, ako napravi bolji dil sa njima...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da imaš fićka, ali ga nemaš, kada otvoriš haubu, piše samo Selenia.

 

Piše zato što je to ''ulje iz prve ugradnje'' :) da tako kažemo, tj. sipano u fabrici, po ugovoru koji Fiat ima sa Selenijom. Ista nalepnica je bila i u mom Stilu. Konkretno za 500L 1.4 16v je to ugovorni broj F603.C07.

Ulje koje je neophodno sipati za pravilno funkcionisanje automobila Fiat 500L 1.4 16v je bilo čije ulje sa specifikacijom Fiat 9.55535-S2.

 

Otvori haubu i pročitaj - uputstva se menjaju prema serijama i modelima, a fabrička nalepnica važi za vozilo u kome je nalepljena

 

Oduvek je isto pisalo, nije ništa novouvedeno sa modelom 500L.

Evo za novi Bravo, koji se više i ne proizvodi...iz njegove knjižice:

bravo.jpg

 

Opet vidiš isto kao u knjižici za 500L, tj. piše npr. za dizel motore pod ''specifikacija fluida i maziva za pravilno funkcionisanje automobila'' Fiat 9.55535-S1.

A, onda opet u koloni pored ''ulje iz prve ugradnje'', tj. Selenija i opet ugovorni broj koji ima sa Fiatom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šta kaže...da je preporučeno sipati Seleniju? Pa, to piše i u knjižici. Preporuka nije isto što i obaveza.

Uostalom, još jednom...da ne pišemo dalje....proveri u praksi. Proveri. Prijavi sve ovlašćene koji ne sipaju Seleniju po defaultu, pa kad budeš video da niko od njih nije kažnjen, niti izgubio licencu niti išta...onda će biti jasnije. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ništa nije u kontradikciji, već ti želiš da shvatiš da jeste. :)
 

Važi li to za Šel ili Kastrol?

 
Kad god pogledaš bilo koje ulje, pogledaj koje standarde ispunjava. Fiat, VW, Mercedes. Svaki proizvođač ima svoje, i videćeš da su svi ti standardi navedeni kod svakog ulja. Čim imaju te standarde, znači da ispunjavaju.
Sama činjenica da konkretna ulja imaju Fiat certifikat znači da je Fiat ispitao to ulje, video da je ok i dao mu svoj papir, svoju oznaku, svoj certifikat.

 

Konkretno, npr. Selenia K P.E. ispunjava ove standarde:

 

- FIAT 9.555.35-S2
- MB 229.51
- VW 502.00
- VW 505.00
- VW 505.01
- BMW LL-04

 

Tako možeš pronači i za Shell, Castrol, itd, itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piše
" Takodje, ovim putem Vam potvrdjujemo i podvlacimo da nemate razloga za brigu i da Vam garancija vazi kao i do sada po opstim uslovima koji su navedeni u garantnoj knjizici.

Ukoliko Diler Vama ponudi ulje koje je iste gradacije i karakteristika sa preporucenim od strane proizvodjaca, i Vi pristanete da sipate to ulje, Vi svakako ne gubite pravo na garanciju na vozilu..."

E tu je problem, nas niko ništa nije pitao, cene servisa su različite a prethodno citiran pasus iz pisma i ovaj su, očigledno, u kontradikciji.

Inače, peru li nam motor od Selenije pre sipanja npr Šela?
Inače, kada proizvođač da preporuku, on napiše i par alternativa. A ovde nema alternativa...
Za Seleniju kažu:
Sintetičko mazivo proizvedeno za najnoviju generaciju benzinskih motora, male emisije. Njegova specifična formulacija garantuje maksimalnu zaštitu takođe i za motore visokih performansi sa turbopunjenjem i velikim termalnim stresom. Njegov mali sadržaj pepela pomaže održavanju potpune čistoće modernih katalizatora. "
Važi li to za Šel ili Kastrol?
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...