Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

F1: Red Bull

Recommended Posts

Horner: Moraćemo da ograničimo štetu u Monci i Sočiju

 

hamilton_verstappen_2021_3.jpg.4e69cbae0c15b6462453da300f4d17f9.jpg

 

U Red Bullu očekuju da će Mercedes imati prednost na naredne dve trke.


Pred odlazak na letnju pauzu je delovalo da Red Bull zaostaje za Mercedesom, ali su se sada vratili sa pobedama u Belgiji i Holandiji.

Ipak, šef ekipe Christian Horner misli da će oni morati da jure Mercedes u Monci i Sočiju. Nemački tim je tokom turbo-hibridne ere u Monci pobedio na pet od sedam trka, dok su u Sočiju neprikosnoveni, pošto na toj stazi od njenog dolaska na kalendar nije pobeđivao niko osim srebrnih strela.

„Spoj njihove šasije i motora je uvek bio jak na ove dve staze, dok mi nismo imali uspeha. Očekujem da će imati prednost, ali nakon te dve će ponovo biti izjednačena borba. Za nas je glavno da ograničimo štetu tokom sledeća dva trkačka vikenda i izvučemo maksimum iz bolida“, izjavio je Horner.

 

verstappen_hamilton_french_gp_2021_race_2.jpg.a3617d49e5af6b815cfbd3956913ddab.jpg

 

Njega su potom upitali da li Red Bull planira neka unapređenja kako bi smanjio Mercedesovu prednost na sledeće dve staze, ili je sav fokus prebačen na 2022.

„Naravno da je mnogo resursa već prebačeno na sledeću sezonu. Naravno da će u Monci svi imati drugačija krila zbog prirode staze, ali mislim da se mi polako bližimo kraju ciklusa sa ovim bolidom. Ako pronađemo neka marginalna poboljšanja, primenićemo ih na bolidu“, rekao je Horner.

Max Verstappen je nakon pobede u Holandiji povratio vodeću poziciju u šampionatu vozača, dok Red Bull zaostaje 12 bodova za Mercedesom u šampionatu konstruktora.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bili su oni brži od Mercedesa samo što su ih ovi polupali na 2 trke i eto razlike. Što se tiče zamene 4-og motora nekako mi se Amerika čini najbolje,dva pravca za preticanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za Landa mozda i bolje, s obzirom na to sta pokazuje u McLarenu trenutno. Pogotovo znajuci kako Max "jede" svoje timske kolege, u RB bi sigurno bio vozac No2.

 

Marko: Red Bull je pregovarao sa Norrisom

 

marko_o_perezu_opcije.jpg.8d62f569fab2496fbd0e94f2ea28b34c.jpg

 

Savetnik ekipe Red Bull je priznao da je njegov tim pokušao da započne pregovore sa Norrisom oko dolaska u tim iz Milton Kinsa.


Austrijski tim je bio zainteresovan za dovođenje Norrisa, pre nego što je Britanac potpisao novi ugovor sa McLarenom ranije ove sezone.

Iako detalji tog ugovora nisu poznati, veruje se da će Norris ostati u McLarenu najmanje do kraja 2023. Sada se čini da je njegov novi tim mogao da bude Red Bull da nije želeo da nastavi saradnju za McLarenom.

 

verstappen_norris_2021_post_q.jpg.524107dce3c29bed316f507e2cf48fff.jpg

 

Red Bull je na kraju produžio saradnju sa Perezom, a Norris je definitivno bio na njihovoj listi želja nakon sjajne prošle i dobrog početka ove sezone.

„Imali smo razgovore sa njim, ali on je vezan za McLaren na duži period“, rekao je Marko.

On ipak kaže da bi Max Verstappen ostao broj jedan u timu čak i da su doveli Norrisa.

 

verstappen_norris_imola_2021_race.jpg.f9a76744af0a4bdeced3c2ab56fb24ee.jpg

 

„Norris mi je zapao za oko još ranije. Međutim, Max je i dalje na vrhu moje rang liste pošto on može da donese rezultat odmah i bez obzira na uslove. Ne pravi greške i to je ponovo pokazao u finišu trke u Sočiju. Da smo ga povukli u boks krug ranije, možda bi čak i pobedio“, izjavio je Marko.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

to je u cast Honde,jer na kraju sezone Honda napusta najbrzi cirkus,kao zvanicni proizvodjac motora,iako ce RdB i sledece godine da koristi Hondine motore

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesantna promena, ali RB16B mi mocnije deluje u onoj standardnoj mat tamnoj varijanti.

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda i Red Bull objavili kako će izgledati njihova saradnja u budućnosti

 

rb_honda_white_feat-1.jpg.b26d4dd99a2185ddacb41c392a3a80f1.jpg

 

Japanski proizvođač napušta Formulu 1 na kraju sezone, ali je sada obelodanjeno da će se saradnja sa Red Bullom ipak nastaviti.


Honda je još prošle godine objavila da se povlači i da želi da se više fokusiraju na druge projekte. Nakon toga je postignut dogovor sa Red Bullom, koji snabdevaju svojim motorima. Austrijski tim će preuzeti Hondinu tehnologiju i nastaviti da sam sklapa motore za svoje i potrebe AlphaTaurija.

 

red_bull_alpha_tauri.jpeg.ca15865089c850ac510837e691ec680e.jpeg

 

Međutim, Honda je u današnjem saopštenju za medije objavila da će nastaviti saradnju sa Red Bullom. Red Bull Powertrains će postati vlasnik Hondinih motora i svih informacija o njemu, ali će Japanci nastaviti da pomažu u procesu razvoja i proizvodnje motora tokom 2022. i 2023. Pored toga, Red Bull će preuzeti od Honde i kompletno osoblje koje je radilo na motoru.

 

rb_honda_white_3-1200x800.jpg.acf862ee1de6592d7fd2c4a7616fad3f.jpg

 

Dve strane će nastaviti svoju saradnju u oblasti razvoja mladih vozača. Hondin Formula Dream projekat se nastavlja, a njegov član je Yuki Tsunoda, koji je ove sezone debitovao u Formuli 1 sa AlphaTaurijem.

„Drago mi je što smo postigli dogovor sa Red Bull Grupom i pokrili sve detalje vezane za intelektualnu svojinu F1 motora. Honda na taj način nastavlja da doprinosi svetu trkanja“, izjavio je portparol Honde Koji Watanabe.

 

honda_motori_vers_perez.jpg.5dd00977f1f58c356dbb040076bd79cc.jpg

 

U saopštenju se oglasio i šef ekipe Red Bull Christian Horner, koji je pričao o saradnji sa Hondom.

„Naša saradnja sa Hondom je bila veoma uspešna. Iako će se naš odnos u Formuli 1 promeniti, niko od nas ne želi da to bude kraj priče. Jako smo zadovoljni što će naš ambiciozni Red Bull Powertrains projekat nastaviti da dobija podršku Honde u 2022. kako tehnički, tako i operaciono. To će nam omogućiti da napravimo besprekornu tranziciju kada počnemo sami da sklapamo motore za nekoliko godina“, izjavio je Horner.

 

horner_yamamoto_red_bull.jpg.655010d2c4e0c92fc7fba1b773f1cfa2.jpg

 

„Takođe se radujemo što ćemo saradnju sa Hondom proširiti i na druge aktivnosti. Isto tako nastavljamo sa razvojem mladih vozača u svim disciplinama auto-moto sporta. Hondino vreme u Formuli 1 se možda završava, ali mi zajedno započinjemo jedno novo fascinantno putovanje“, zaključio je Horner.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull menja Verstappenovu šasiju u Ostinu?

 

1671778758_marko_o_perezu_opcije(1).jpg.bd00336d8cc11f7caa785b84c2275f53.jpg

 

Mercedes je napravio velike pomake, posebno sa motorom, pa u Red Bullu sada razmišljaju o svojim sledećim potezima.


Glavni savetnik Red Bulla Helmut Marko želi da njegov tim učini sve kako bi što pre smanjio zaostatak za Mercedesom, koji je u Turskoj bo i više nego očigledan.

„Mercedes je jednostavno bio superioran u Turskoj. Od Verstappena bi u kišnim uslovima očekivali da lako reši Bottasa na stazi, ali sada u tim uslovima nije imao šansu da održi priključak. Mnogo su bili brži, posebno u kvalifikacijama“, izjavio je Marko za Sport1.

 

verstappen_turkish_gp_2021_p.jpg.b3a899405364cb55f535b41aed60859a.jpg

 

On kaže da tim prvo želi da detaljno pregleda šasiju Verstapenovog bolida zbog problema sa kojima se Holanđanin susreo tokom vikenda u Turskoj.

„Stvari nisu bile savršene u Istanbulu. Max se konstantno žalio na podupravljanje i nikako nismo mogli da rešimo to“, rekao je Austrijanac.

Time se ne može isključiti mogućnost da Red Bull u Ostinu da Verstappenu potpuno novu šasiju. Marko to nije ni potvrdio ni demantovao, ali je pohvalio stav mladog Holanđanina koji je ostao smiren i pored svih problema.

 

marko_uzvraca_udarac.jpg.3aeabd2f6b8ef9ad02a57ecf043b0d21.jpg

 

„Moramo da radimo dan i noć. Nastavljamo borbu. Jako je lepo videti i kako se Max nosio sa ovom situacijom. On je i dalje potpuno miran i samo ukazuje na nedostatke bolida u datom trenutku“, rekao je Helmut Marko.

Verstappen će trku u Ostinu dočekati sa 6 poena prednosti ispred Hamiltona dok Red Bull juri 36 poena zaostatka za Mercedesom.

 

pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko i Horner ne znaju odakle Mercedesu tolika prednost na pravcima

 

marko_horner_garage_2021.jpeg.fb41140db76c54e33afd962b75bf8bc9.jpeg

 

U Red Bullu su iznenađeni maksimalnom brzinom Mercedesa u Turskoj.


Savetnik Austrijskog tima Helmut Marko ne zna gde je Mercedes pronašao tako veliku brzinu na pravcima. Nemački tim je bio skoro 15km/č brži na Istanbul Parku.

Max Verstappen tokom trke nije nikako mogao da ugrozi Valtterija Bottasa , a Marko kaže da je Mercedesu pomogla upravo brzina na pravcima i opisuje to kao da je nemački tim sve vreme vozio sa otvorenim DRS-om.

 

1159085627_hamilton_perez_turkish_gp_2021(1).jpg.3d983bf01ab3ce9013eb53b380876fb2.jpg

 

„Moramo nešto da  smislimo pošto je Mercedes danas bo strašno brz na pravcima. Bili su skoro 15km/č brži. Kao da su vozili sa otvorenim DRS-om. Primetili smo da prave prednost još na Silverstonu i od tog trenutka se ona samo povećava. Njihov motor je superioran. Ne znam šta mi možemo da uradimo po tom pitanju. Moramo da što bolje optimizujemo šasiju kako bi smo to nekako izbalansirali“, izjavio je Marko.

Isto je naravno primetio i šef tima Christian Horner koji kaže da je Red Bull još ranije postavio neka pitanja u vezi Mercedesovog motora kod FIA-e.

 

 

„Ako pogledate Hamiltonovu brzinu na trci, on je bio od 15 do 20km/č brži nakon krivine 11 na zadnjem pravcu. Mi moramo da pronađemo još malo brzine. Možda su oni koristili drugačija podešavanja motora. Samo jednu stvar želim da pojasnim. Mi nismo uložili protest protiv njihovog motora. Samo smo postavili neka pitanja i to rade svi timovi. Nismo samo mi ti koji traže neka objašnjenja. Posao FIA-e je da prati da sve bude u skladu sa pravilima“, rekao je Horner.

Red Bull šest trka pre kraja zaostaje 36 poena za Mercedesom u šampionatu konstruktora, dok je Verstappen ponovo preuzeo prvo mesto u konkurenciji vozača.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verstappen: Mentalitet Honde je drugačiji od Renaultovog

 

honda_rb_saradnja.jpg.accbbf60bfc4612fe2a105264f519e82.jpg

 

Holanđanin je rekao da je odnos njegovog tima sa sadašnjim snabdevačem motora potpuno drugačiji od onog koji su imali sa Renaultom.


Red Bull je u saradnji sa Renaultom u periodu od 2010. do 2013. osvojio sve šampionske titule, ali je odnos između dve strane počeo da se raspada sa početkom ere hibridnih motora.

Renault se mučio sa performansama i pouzdanošću, a slično je bilo i sa Hondom, koja se 2015. vratila u Formulu 1 kao ekskluzivni partner McLarena.

 

verstappen_fp2_stjerska.jpg.c97a4a963920983e201c68695a1d411f.jpg

 

Ipak, od kako su Red Bull i Honda započeli saradnju, sve je mnogo bolje, a ove sezone se čak bore protiv Mercedesa za titulu.

Verstappen je sada rekao da je saradnja Red Bulla sa Hondom potpuno drugačija od one sa Renaultom.

„Saradnja je potpuno drugačija pošto je sve nekako bolje integrisano. Mentalitet Honde je drugačiji. Ne govorim to da bih kritikovao Renault, ali je razlika jasna. Meni lično prija saradnja sa Hondom“, izjavio je Verstappen.

 

honda_-f1_engine.jpg.9c9444493fef5412af26ca4259b368b3.jpg

 

Honda se na kraju ove sezone povlači iz Formule 1, a Red Bull će preuzeti kompletnu intelektualnu svojinu japanskog proizvođača i nastaviće da koristi njihove motore koji će biti ribrendirani.

„Naravno da smo sada posvećeni tome i verujemo u projekat. Samo će vreme pokazati da li ćemo se snaći kako treba. Mi sa naše strane činimo sve da uspemo“, dodao je Verstappen.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veber: Nisam siguran da Max ima bolid za titulu

 

veber suzuka.jpg

 

Mark Veber, nekadašnji vozač Red Bula, sumnja da Maks Ferstapen ima bolid dovoljno dobar da dođe do titule u borbi sa Luisom Hamiltonom. Na poslednjoj trci Holanđanin je bio drugi iza Valterija Botasa, drugog vozača Mercedesa. Na stazi u Istanbulu kasnio je 14.5 sekundi za Fincem. To je Ferstapena dovelo na prvo mesto u generalnom plasmanu sa šest bodova više do Hamiltona. Međutim, nije to mnogo ohrabrilo Vebera.

''Valteri je bio sjajan. Međutim, posle trke u Turskoj nisam siguran da Ferstapen ima bolid sposoban da se nosi sa Mercedesom. Izgubio bih mnogo para jer bih se kladio da će Maks ozbiljno ugroziti Botasa. Nije bio ni blizu'', u dahu je rekao Veber. Australijanac veruje da do kraja Mercedes ima veće šanse za titulu. ''Čini mi se da je njihov bolid sada bolji. I staze do kraja im više odgovaraju. Biće zanimljivo, ali čini mi se da Hamilton ima blagu prednost'', izjavio je Veber.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

''Maksu su potrebne još dve pobede do titule''

 

Helmut-Marko 001.jpg

 

Red Bulov savetnik Helmut Marko smatra da će Maksu Ferstapenu još dve pobede biti dovoljne da osvoji šampionsku titulu u Formuli 1. Holanđanin je pobedio na Velikoj nagradi Sjedinjenih Država u nedelju u Ostinu i preostalih pet trka dočekuje sa 12 bodova više od aktulenog prvaka Lusa Hamiltona iz Mercedesa.

 

''Kao što sam već rekao, moramo da pobedimo u deset trka ako želimo da osvojimo šampionat. Potrebne su nam još dve trke. Tada ćemo, možda, moći malo mirnije da sačekamo trke na Bliskom istoku koje imaju neverovatne ravne trase. Definitivno, Mercedes će tada biti u prednost'', rekao je Marko i nastavio: ''Poslednje tri trke su Mercedesove staze. No, umesto da u Meksiko Siti dođemo sa zaostatkom, idemo sa 12 bodova prednosti. Meksiko i Brazil bi trebalo više da nam odgovaraju.''

 

Šampionat se nastavlja 7. novembra trkom za VN Meksiko Sitija, a potom se karavan seli u Brazil (14. novembar). Poslednje tri trke su u Kataru (21. novembar), Saudijskoj Arabiji (5. decembar) i Abu Dabiju (12. decembar).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ferstapen o Hamiltonu: Nikada nećemo otići na večeru

 

ferstapen i hamilton.jpg

 

Maks Ferstapen i Luis Hamilton vode veliku borbu za titulu u šampionatu Formule 1. Pet trka pre kraja, Holanđanin ima 12 bodova viška u odnosu na Britanca. Vozač Red Bull-a je govorio o svom odnosu sa Luisom Hamiltonom.

 

''Obojica smo pravi takmičari. Činjenica je da nikada nećemo otići zajedno na večeru, ali to je u redu. Na stazi uvek želimo da pobedimo jedan drugog, a van staze mislim da postoji uzajamno poštovanje'', izjavio je Ferstapen. Tokom ove godine bilo je nekoliko incidentnih situacija. U Silverstonu je Ferstapen posle kontakta sa Hamiltonom završio u zidu, dok su obojica trku u Monci okončali pre kraja, jer se Holanđanin sa svojim bolidom popeo na bolid Britanca. ''Istina je da je bilo nekih trenutaka kada je postajala velika tenzija. Međutim, sve je to deo sporta. Generalno je između nas dvojice sve u redu'', izjavio je Ferstapen. Naredna trka u šampionat vozi se u Meksiko Sitiju 7. novembra uz direktan prenos na kanalima Sport kluba.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko: U Bakuu, Silverstonu i Hungaroringu smo izgubili bar 50 bodova

 

newey_marko_horner_usgp_2021.jpg.0295333b05012f2ac2378cdbf9cdec4a.jpg

 

Savetnik Red Bulla kaže da bi Verstapenova prednost bila znatno veća da njegov vozač nije doživeo pehove na ove tri trke.


Formula 1 se za nedelju dana vozi u Meksiku i time počinje poslednja serija od tri uzastopne trke. VN Meksika i VN Sao Paula se voze jedna za drugom i te staze su u prošlosti odgovarale Red Bullu. Ipak, Marko kaže da ove sezone ništa nije sigurno.

 

hamilton_verstappen_british_gp_2021_race_incident.jpg.aafb109bd2e8d896fd5c10608371a72c.jpg

 

„Samo ako ostvarimo pobede u Meksiku  i Brazilu ćemo moći da lažemo da imamo 60% šansi da osvojimo šampionat. Smatram da nam trebaju bar dve pobede do kraja kako bi smo sa sigurnošću mogli da dočekamo finale sezone“, izjavio je Marko za Motorsport.com.

 

hungarian_gp_2021_start_incident.jpg.f4a6111009990bbe9ea734b55e811236.jpg

 

Ova sezona je bila puna iznenađenja, a jedno od njih je bila Forma Red Bulla na VN SAD prošle nedelje, a i Mercedes je bio u stanju da u nekoliko navrata odskoči više nego što se očekivalo.

Marko ipak smatra da je njegov tim ispustio mnogo poena zbog nekih okolnosti gde Red Bull prosto nije mogao da kontroliše dešavanja.

 

verstappen_baku_race.jpg.3cd3ce2fd817975c8ca0d9f345e192b7.jpg

 

„Max je izgubio trke u Bakuu, Silverstonu i Mađarskoj zbog nekih eksternih faktora. Ako preračunate sve to, zaključićete da smo izgubili bar 50 bodova na te tri trke. Ipak, uspeli smo da preživimo sve to i imamo prednost od 12 bodova. Mislim da smo uspešno apsorbovali napredak koji Mercedes pravi u poslednje vreme“, rekao je Marko.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Red Bullu ubeđeni da će Hamilton morati još jednom da menja motor

 

836486946_hamilton_verstappen_usgp_2021_3(2).jpg.de8d182743c01c59a6b04f75c48a8875.jpg

 

Borba za titulu ulazi u završnu fazu, a savetnik Red Bulla Helmut Marko veruje da će se Mercedes ponovo naći u problemu sa Hamiltonom.


On naime smatra da će Mercedes verovatno morati da još jednom promeni motor kod Hamiltona pre kraja sezone.

 

1614288229_hamilton_belgina_gp_2021_practice_engine(1).jpg.ead29cf3daa146f7fe58c8c283cb5900.jpg

 

U medijima se već dosta špekulisalo oko toga da li će Hamiltonu trebati još jedan svež motor pre kraja sezone, nakon svih problema koje je Mercedes imao nakon letnje pauze.

Ukoliko mu bude neophodan novi motor, to će značiti i kaznu koja će mu znatno otežati borbu sa Verstappenom.

„Mi smo ubeđeni da će Hamilton morati da uzme novi motor“, izjavio je Marko.

 

675065195_hamilton_verstappen_spanish_gp_2021_race(1).jpeg.1232284d8871c8e40d2658e68e9c224a.jpeg (1100×700)

 

On kaže da to ide na ruku Red Bullu i smatra da će njegov tim imati prednost i zbog vremenskih uslova na nekim stazama: „Biće prilično vrelo na nekim trkama na koje tek treba da idemo i to nam je u prošlosti davalo prednost. Što se nas tiče, u normalnim uslovima ne očekujemo više promena motora.“

Verstappen trenutno ima 12 poena više od Hamiltona u poretku vozača, dok Red Bull zaostaje 23 boda za Mercedesom u konkurenciji konstruktora.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hakinen: Hamilton voli izazov, neće Maksu biti lako

 

Mika-Häkkinen.jpg

 

Mika Hakinen, dvostruki šampion sveta u Formuli 1, govorio je o borbi Maksa Ferstapena i Luisa Hamiltona za titulu u ovoj godini. Na četiri trke do kraja Ferstapen u Red Bulu ima 19 bodova prednosti u odnosu na branioca titule, koji vozi za Mercedes.

 

''Iskreno mislim da će sve biti rešeno na poslednjoj trci u Abu Dabiju. Ima Ferstapen prednost, ali je još 107 bodova u igri. Sada se sve računa, svaki poen, svaka greška. Koncentracija mora da bude maksimalna. Ako se i za trenutak opustite, rival će to da iskoristi'', rekao je Hakinen. Finac je obe svoje titule osvojio upravo u poslednjim trkama posle velike borbe sa Mihaelom Šumaherom i Edijem Irvajnom. ''Psihologija je najvažnija. Pritisak je ogroman, a znamo koliko to može da bude kobno u vožnji. Maks je prvi put u ovoj situaciji, Luis je mnogo iskusniji i to je njegova prednost'', kaže Hakinen.

 

Mercedes je osvojio sedam poslednjih titula šampiona u najbržem karavanu. ''Sada prvi put posle mnogo godina imaju pravog rivala. Hamilton voli izazove, a u Maksu ga je dobio. Mnogo toga može da se dogodi. Nama ostaje samo da uživamo''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda će dati Red Bullu više snage za poslednje dve trke

 

red_bull_honda_wing_logo_2.jpg.50552044cc05bdba42892b81a83194a3.jpg (1100×700)

 

Red Bull trenutno ima probleme sa zadnjim krilom, a Honda najavljuje više znage za poslednje dve trke.


Austrijski tim je na prethodne tri trke imao dosta problema s zadnjim krilom i mehaničari su konstantno radili na njemu. Tim je u Kataru čak u poslednjem trenutku morao da koristi specifikaciju za Monako zbog problema sa DRS sistemom. Zbog toga je balans bolida bio poremećen. Promena je napravljena jer su se u Red Bullu pribojavali da će Mercedes uložiti protest nakon kvalifikacija, a problem nikako nije mogao da bude rešen.

 

 

Performanse Mercedesa su sa druge strane prema pisanju Auto Motor und Sporta pre svega povezane sa optimalnim podešavanjem bolida.

Oni dodaju da Red Bull želi da učini sve kako bi bili konkurentni u Abu Dabiju. Testiranje novog zadnjeg krila više nije opcija pošto se u Red Bullu navodno plaše da ono neće proći test. Ipak, nedostatak brzine bi mogla da nadoknadi Honda, koja bi mogla da omogući Austrijskom timu da na poslednje dve trke koristi agresivnija podešavanja motora.

 

honda_motori_vers_perez.jpg.ed4dbddf90556e46bb1f90da0b48c012.jpg (1100×700)

 

Ipak, prema nekim izvorima, Red Bull je već u Kataru koristio više snage kako bi nadoknadio izgubljeno korišćenjem zadnjeg krila iz Monaka.

Dva najjača tima sada teraju svoje bolide do limita, pa tako nije isključeno da na odluku o tituli utiču i eventualni problemi sa pouzdanošću.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks uzima ''jedinicu'': Možda će ovo biti jedini put...

 

max madjarska 2019.jpg

 

Novi šampion Formule 1 Maks Ferstapen u narednoj sezoni Formule 1 voziće Red Bulov bolid sa brojem jedan. Holanđanin, koji je u neverovatnoj finalnoj trci u Abu Dabiju pobedio Luisa Hamiltona i došao do prve titule, do sad je na bolidu imao broj 33. Osvojenim naslovom prvaka dobio je mogućnost da uzme broj jedan i to će iskoristiti.

''Da, uzeću ga. Koliko puta to možete da uradite? Ne znam, možda će ovo biti jedini put u mom životu. To je najbolji broj i definitivno ću ga staviti na bolid'', poručio je Ferstapen. Posle tačno osam godina će neki bolid Formule 1 imati jedinicu. Prethodno je to učinio Sebastijan Fetel tokom 2014. godine po osvajanju četvrte uzastopne titule. Nova sezona počinje 20. marta 2022. trkom za Veliku nagradu Bahreina.

 

''Tvrdoglav, ali sazreo - ovo nije poslednja Maksova titula''

 

Doktor Helmut Marko, savetnik Red Bulovog tima u Formuli 1, veruje da je titula Maksa Ferstapena (24) prvi u nizu uspeha za Holanđanina. U uzbudljivoj i kontroverznoj poslednjoj trci, Ferstapen je u poslednjem krugu pretekao Luisa Hamitona i osvojio titulu. ''Mislim da ovo nije maksimum njegovih sposobnosti kao vozača. Videli smo šta je uradio u kvalifikacijama u Džedi i Abu Dabiju, imao je krugove mnogo bolje nego što je bolid u stanju da donese. Zato verujemo da još nismo videli vrhunac Maksa Ferstapena - što više pobeđuje, to će opušteniji'', kaže Marko, nekadašnji vozač u F1.

 

Marko je desna ruka suvlasnika Red Bull-a Ditriha Matešica, i još 2014. godine je doveo Ferstapena u program austrijske kompanije. Dao je Holanđaninu prvu priliku da vozi na nekom grand priju - na treningu u Japanu 2014. godine - samo pet dana posle Maksovog 17. rođendana. Naredne godine je Ferstapen vozio za Toro Roso kao najmlađi vozač na startu sezone u istoriji Formule 1. ''Prve ozbiljne priče sa njime sam vodio kada mu je bilo 15 godina. Video sam da je u trci Formule 3 bio znatno bolji od svih ostalih. Bili su i vlažni i suvi uslovi, pobedio je ubedljivo, a potom smo razgovarali dva sata. Obično sa mladim osobama razgovaram dvadeset minuta, bio sam impresioniran koliko je već tada bio zreo. Već tada je bio odlučan i imao jaku volju za pobedo. Razgovarali smo o budućnosti i dve-tri nedelje posle toga smo rekli: ''Zaboravi sve u vezi s juniorima, idemo direktno u Formulu 1''.

 

Marko naglašava to koliko je Ferstapen napredovao za sedam godina svoje karijere. ''Rapidno je učio. Vrlo je emotivan, ali to je kontrolisao sve više. Može da bude prilično tvrdoglav. Ipak, sazreo je, a da pri tom nije izgubio svoje jake osobine, ima izrazito jak karakter. Prati svoj put i ne gleda ni levo ni desno, ne brinu ga medijska pisanja i takve stvari. Lepo je videti da je neko mlad toliko koncentrisan na svoj posao. Siguran sam da ovo nije njegova poslednja titula'', zaključio je Marko.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maks krunisan, FIA namenila nagradu i Hamiltonu

 

 

U Parizu je FIA priredila gala veče na kom su dodeljeni trofeji najboljim automobilistima sveta, a Luis Hamilton je dobio nagradu koju nije preuzeo. Svakako najvažnija stvar večeri je ta da je Maks Ferstapen krunisan i da je zvanično dobio trofej šampiona Formule 1. Bila je to spektakularna godina za Holanđanina koji je dobio semostrukog prvaka Luisa Hamiltona u uzbudljivoj poslednjoj trci u Abu Dabiju.

 

''Ostvario sam životni cilj. Sve što sada bude došlo je bonus. Naravno da ću se boriti i da ću biti u Formuli 1 još nekoliko godina. Dok je lepo nazivati sebe svetskim šampionom više mislim o dugačkom putovanju i svim satima koje sam proveo radeći sa ocem kako bih stigao dotle. Nadam se da ću biti šampion mnogo puta. Bila je neverovatna borba sa Luisom, jednim od najvećih vozača Forumule 1 ikada. Poštujemo jedan drugog što je veoma važno'', rekao je Maks Ferstapen.

 

Luis Hamilton je u Parizu trebalo da dobije nagradu za FIA ličnost godine. On je međutim propustio da dođe na gala veče, što je uradio i šef Mercedesovog tima Toto Volf. Ranije je bilo najavljeno da će njih dvojica propustiti događaj zbog načina na koji je završena sezona Formule 1.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horner barem do 2026. na čelu Red Bull-a

 

christian-horner.jpg

 

Kristijan Horner ostaje na vodećoj poziciji Red Bull tima do 2026. godine, pošto je dogovoren produžetak ugovora. Austrijanac je 2005. stigao na čelo Red Bula. U međuvremenu je tim pet puta osvajao titulu u Formuli 1 u pojedinačnoj, a četiri u konkurenciji konstruktora. U protekloj sezoni naslov šampiona pripao je Maksu Ferstapenu u jednoj od najdramatičnijih završnica u istoriji takmičenja. Posle svega, produžetak saradnje sa Hornerom smatra se očekivanim.

 

Nova sezona Formule 1 počinje 18-20. marta trkom za Veliku nagradu Bahreina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peres: Max je najbolji vozač na svetu

 

Perez 2021.jpg

 

Serhio Peres smatra da je njegov klupski drug Maks Ferstapen zasluženo postao šampion sveta u Formuli 1. Meksikanac je bio mnogo bolji u drugom delu sezonu, a veliki posao za Holanđanina uradio je u Istanbulu, gde je završio ispred Hamiltona, kao i u Abu Dabiju, gde je sjajnom vožnjom omogućio Ferstapenu da se približi Britancu.

 

''Maks je bukvalno jedna celina sa bolidom. Dugo je u Red Bull-u i to se jasno vidi. Svi drugi imaju neke slabosti. Kod njega ih je teško naći. Bilo je veliko zadovoljstvo što sam bio deo tima. Uvek težite tome da radite sa najboljima, a Maks je trenutno najbolji u Formuli 1'', istakao je Meksikanac. Na pitanje da potvrdi da li je Ferstapen najbolji vozač, Peres se nasmejao. ''Ako ne računate mene, onda da'', rekao je, a onda nastavio u ozbiljnom tonu: ''Maksov nivo je neverovatan i učiniću sve da mu se približim u sledećoj sezoni''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spekulisalo se da ce sa novim dizajnom, od 2022. novi bolidi biti i po 2 sekundi sporiji, ali gde Adrian Newey umesa prste...

 

Marca: Novi bolid Red Bull brži u simulatoru od prošlogodišnjeg

 

red_bull_marca_simulator.jpg.6da5979628879cbffda9ec2bbe779701.jpg (1100×700)

 

Prema navodima španskog lista, tim iz Milton Kinsa se dobro sprema za narednu sezonu.


Kako navodi Marca Red Bull se najbolje sprema za novu sezonu, gde naš čeka velika promena pravila na polju aerodinamike a za sve ovo najzaslužniji je njihov dizajner Adrian Newey.

Prema njihovim navodima tim iz Milton Kinsa je promenio psihologiju sa većom visinom bolida a po novim pravilima pod i zadnja osovina trebalo bi da proizvode 75% do 85% aero performansi. Kako se pričalo novi bolidi trebalo bi da budu tri do pet sekunde sporiji od prošlogodišnjih, ali Marca tvrdi kako je Red Bull u simulatoru već sada brži od svog pobedničkog RB16B.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...