Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Red Bull

Recommended Posts

Nadam se da Coulthardu bar plombe nisu poispadale, kamen u bubregu je sigurno razbio sa ona 4 izlaska na "stazu". Rekoh ja jos u najavi kada sam video trasu, da ce biti smejurija, bolidi su odskakli kao kenguri cak i na onako malim brzinama. Na sta nam ulice lice, kocku na Trgu tek da ne pominjemo... Ali kako su odmah usli u nas mod zaobilazenja zakrpa :D... 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Još ja vidim odjednom zakrpljeni krateri u Kolarčevoj i Francuskoj koje godinu dana unazad zaobilazim, i onda shvatim, dolazi RB... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamisli da na takvoj "kofiguraciji" cak i blizu pokusaju da ostvare brzine koju ostvaruju i na najsporijoj ulicnoj stazi u Monaku :) .

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mogli su opušteno da naprave događaj na NBGu, i sa hepeningom za vojsku i da nastave sa RedBull atrakcijom. Em ima gde, em prostrano , em bolji asfalt....kad vidim kako to izgleda au drugim gradovima, ovo naše je bilo smejurija.

I naravno, kako to običaj nalaže, Kultarda su odmah u Skadarliju sproveli da mu onaj violinista simulira na violini zvuk motora bolida .

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 minutes ago, knezevic76 said:

Kultarda su odmah u Skadarliju sproveli da mu onaj violinista simulira na violini zvuk motora bolida

Kakav transfer blama sam imao dok sam to gledao, nemam komentar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull planira da snabdeva četiri tima svojim motorima

 

red_bull_mitlton_kins.jpg.webp

 

Šef tima iz Milton Kinsa obelodanio je planove u vezi sa odelenjem za proizvodnju agregata.


Od ove sezone Red Bull nema potrebe za partnerom na polju agregata jer je njihovo odelenje za razvoj pogonskih jedinica sada potpuno operativno. Ipak, razgovori sa nekim većim kompanijama su uvek prisutni, kao što je to bio slučaj sa Porscheom i trenutno sa Hondom. Kako bi smanjili troškove proizvodnje i razvoja, Red Bull planira da pored svoja dva tima agregatima snabdeva još i dodana dva.

“Način na koji smo strukturirani, mi imamo kapacitet sa našim mogućnostima da proizvedemo agregate za četiri tima. Ali to sigurno neće biti naš cilj. Naš primarni plan je da motore dostavljamo samo Red Bull timovima.” izjavio je Christian Horner za Crash.net.

Sa druge strane Red Bull trpi finansjski pritisak zbog izgradnje projketa u vezi sa fabrikom agregata ali da bi od 2026. trebalo da sve bude mnogo lakše.

“Ograničenje budžeta je za nas bilo od suštinskog značaja kako bi postali novi učenik.” dodao je on.

Sa druge strane Red Bull bi mogao da svoje motore upotrebi za razvoj novih talenata iz akademije mladih vozača, jer bi drugi timovi dobijali popust na pogonske jedinice u zamenu za vozačko mesto, što je već praksa u Formuli 1.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi veruje da Red Bull već testira novu verziju motora u svojoj fabrici

 

Audi_F1_Nos.jpg.webp

 

Nemački proizvođač ima velike planove za Formulu 1.


Audi se nadao će svojim intersovanjem moći da uvede brend Quattro u šampionat, ali su organizatori odbili mogućnost da odobre pogon na sve četiri točka, zbog čega se ovo ime za sada neće pojaviti na njihovim bolidima. Ipak, oni su zadovoljni načinom na koji će doći.

“Mi smo postigli puno toga što smo i želeli. To si bili osnovni zahtevi, jer bez toga mi ne bi smo se priključili.” kazao je Stefan Dreyer tehnički direktor Audi Sporta za Motorsport-Magazin.com.

Pored toga motori od 2026. u sebi neće imati MGU-H komponentu a ona je najteža da se dizajnira i napravi. Sa druge strane Dreyer je pohvalio i Red Bull koji će samostalno proizvoditi nove agregate i za koje veruje da oni imaju svoj prvi V6 koji se testira u laboratoriji.

“Mi možemo samo da špekulišemo (šta sve Red Bull ima u svojoj laboratoriji) ali činjenično stanje je: da možemo da ima čestitamo jer oni već imaju svoj motor koji testiraju u fabrici. To morate tako reći. Sada je na nas red.” dodao je šef Audi Sporta ali nije želeo da potvrdi kada će njihova pogonska jedinica biti spremna za svoj prvi labaritorijski test.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Računica: Evo kako Verstappen može do titule u Singapuru

 

Max_Verstappen_Red_Bull_VN_Holandije_Pobeda_Podijum.jpg

 

Već na narednoj trci mogli bi da imamo rešeno pitanje u šampionatu vozača.


Ukoliko se Max Verstappen na VN Singapura oktiti titulom, to bi bilo najranije osvajanje šampionata u poslednjih 20 godina, odnosno drugo u istoriji Formule 1. Holanđanin se nalazi u dobroj formi i ima zabeleženih pet pobeda za redom i 116 poena viška u odnosu na drugoplasiranog Charlesa Leclerca na 6 trka do kraja.

Tako ne računajući VN Singapura, poslednjih pet trka maksimalno donosi 138 poena (pobeda i najbrži krug – 26 bodova) i tu je uračunato i dodatnih osam poena za pobedu na sprint trci koja će se održati u Brazilu. Zbog toga potrebno je da Verstappen napravi 22 poena viška u odnosu na Leclerca, 13 u odnosu na Pereza i šest naspram Russella u Singapuru kako bi matematički obezbedio svoju drugu titulu.

Prevedeno na stazu, to znači da je Verstappenu potrebna pobeda ali i ujedno da zabeleži najbrži krug na stazi Marina Bej (26 poena), njemu je nepohodno da Leclerc bude na osmoj ili nižoj poziciji (maksimalno 4 bodova) a Perez da najviše dogura do 4 mesta (najviše 12 poena). Ukoliko vozač Red Bulla trijunfuje ali bez najbržeg kruga (25 bodova), onda Leclerc mora da bude najviše na 9. mestu (2 poena), Perez opet bude 4. (12 bodova) ali da nema najbrži krug a ukoiko ga Meksikanac ostvari onda je potrebno da on ne bude na petom mestu (11 poena). Svakako u obe situacije Holanđanin će uvek biti ispred Georga Russella za šest poena.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda vraća svoj logo na bolide Red Bulla i AlphaTaurija

 

red_bull_honda_veza.jpg.webp

 

Japanski proizvođač i tim iz Milton Kinsa rešili su da pojačaju svoje veze.


Honda se prošle sezone povukla iz šampionata Formule 1, ali je ostala prisutna jer je svojim agregatima snabdevala Red Bull i AlphaTauri. Na ovaj način njihovi motori su se vrteli u šmapionatu a oni su za uzvrat imali mali HRC (Honda Racing Corporation) logo na zadnjem delu bolida.

Sada, Max Verstappen veoma je blizu da osviji i svoj drugi šampionat a dobre šanse ima da ovo dostignuće ostvari baš na Suzuki, domaćoj stazi japanskog proizvođača. Zbog toga Red Bull i Honda rešili su da ojačaju svoje veze pa će se tako logo ove komapnije ponovo videti na bolidima koji su u njihovom vlasništvu i oni će na to mestu ostati i u narednih par trka do kraja sezone.

“Honda je investirala značajno u hibridnu tehnologiju tokom perioda našeg partnerstva. Oni su nam obezbedili siguiran motor za oba tima, na šta smo ima veoma zahvalni. Naš zajednički cilj je da nastavimo da isporučujemo dominantan afregat i da postignemo što više uspeha u narednim godinama. Kako bi ovo obeležili, mi želimo da damo dobrodošlicu nazad Hondinom logou na naše bolide od trke na Suzuki pa nadalje.” kazao je Christian Horner, šef Red Bulla.

“Logo HRC-a na prednjem delu i Hondin logo na boku bolida za ova dva tima predstavljaju jaku vezu između Honde i Red Bull grupe. Kroz tehničku podršku koji je pružio HRC, Honda će u potpunosti da nastavi da podržava izazove ovih bolida koji su najbrži na svetu. Veoma smo zadovoljni što će ti bolidi biti prezentovani na VN Japana, gde je Honda glavni sponzor.” dodao je Koji Watanabe, prvi čovek HRC-a.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull prekoračio budžet za 1 do 2 miliona dolara?

 

Red_Bull_VN_Singapura_Logo.jpg.webp

 

FIA je objavila da je ovaj tim napravio manji finansijski prekršaj.


Posle nekoliko odlaganja vladajuće telo je danas objavilo da je Aston Martin imao određenih prekršaja u vezi sa finansijskim propisima u prošloj sezoni a da je Red Bull potrošio malo više novca od dozvoljenog, ali da je to ipak manje od 5%. Zbog toga tim iz Milton Kinsa trebao bi da snosi određenu kaznu.

Kako piše dobro obavešteni novinar De Telegraafa Erik van Haren, a prenose još neki novinari koji su često na trkama, Red Bull je potrošio jedan ili dva miliona dolara više od zadate granice. Ovi izvori navode da ovo prekoračenje se nije odnosilo na razvoj RB16B i RB18 već na usluge keteringa kao i troškova odsustva svojih radnika zbog bolesti.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potrošili na delove posle onog pokušaja ubistva na Silverstonu, to treba da im odbiju iz računice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko ne očekuje da Verstappen izgubi titulu

 

Max_Verstappen_Helmut_Marko_Red_Bull_VN_Japana_Padok.jpg.webp

 

Vladajuće telo je objavilo da je tim iz Milton Kinsa prekoračio dozvoljen budžet.


Još u ponedeljak FIA je izbacila izveštaj o finanijskom stanju svih timova gde je navela da je Aston Martin imao problema sa procedurom dok je Red Bull prekoračio dozvoljenu sumu. Tim je odmah objavio da se ne slaže sa ovom odlukom, ali još uvek nije poznata kazna koju FIA trebe da izrekne. Zbog toga ostali timovi počeli su da javno vrše pritisak pa se tako u javnosti pojavili navodi da bi Max Verstappen mogao da izgubi titulu iz 2021. ali je savetnik tima ovo demantovao.

“Navodi da bi Max mogao da izgubi svoju titulu iz 2021. su totalne gluposti.” kazao je Marko za F1-Insider. “Primeri iz prošlosti pokazali su nam da čak i ekstremni prekršaji su pažljivo kažnjavani od strane FIA-e.”

Austrijanac se prisetio Ferrarijevog primera iz 2019. kada je italijanski tim morao da redukuje snagu svog motora a cela ova situacija rešena je iza zatvorenih vrata.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull prebacio svoj fokus na 2023.

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_Japana_Kvalifikacije_1.jpg.webp

 

Tim iz Milton Kinsa neće mnogo razvijati RB18.


Kako je Max Verstappen već osvojio vozačku titulu u Japanu a Red Bull se nalazi i u dobroj poziciji da osvoji šampionat u konkurenciji konstruktora, jasno je da njihovi planovi sada otišli u drugom smeru. Zbog toga austrijski tim nema potrebu da ulaže u ovogodišnji bolid koji se pokazao mnogo bolje nego što se očekivalo, pa je tako fokus prebačen na narednu godinu.

“Sada je fokus kompletno prebačen na 2023. Biće još nekih minimalnih izmena ali neće biti većih unapređenja od sada pa do trke u Abu Dabiju.” kazao je Rob Marshall, jedan od glavnih inženjera tima za F1 Nation podkast.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Preminuo osnivač Red Bulla Dietrich Mateschitz

 

dietrich-mateschitz-death.jpg

 

Za Austrijanca se u zadnje vreme pričalo da je teško bolestan.


Mnogi su se već neko vreme pitali gde je Mateschitz. Posebno je bilo primetno njegovo odsustvo u trenucima kada je Red Bull dolazio do vozačke titule u Formuli 1 pre dve nedelje i sada kada je tim na pragu da osvoji prvu konstruktorsku titulu od 2013.

Sada, neposredno pred sam početak kvalifikacija je potvrđeno da je ovaj Austrijski biznismen preminuo u 78. godini života.

Javnost je o dešavanjima izvestio šef tima Christian Horner koji je rekao: „Ovo je veoma tužno. Bio je neverovatan čovek kakvog retko možete da sretnete. On je bio jedinstven i neverovatno je šta je sve postigao i učinio za ljude širom sveta. Mi krećemo u borbu u ovom kvalifikacijama baš kao što je on želeo. Gajio je veliku strast prema Formuli 1 i ovom timu. Rešeni smo da ostvarimo najbolji mogući rezultat.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čovek je voleo F1 pitanje šta će u budućnosti biti sa Red Bull om da li će se ulagati u tim kao do sada. A možda ga i prodaju

Share this post


Link to post
Share on other sites

FIA i Red Bull postigli dogovor oko kazne zbog prekoračenja budžeta

 

Max_Vesratppen_Red_Bull_RB18_VN_Italije_Pitlejn.jpg.webp

 

Ove dve strane usaglasile su se oko visine penala.


Kako je još ranije vladajuće telo utvrdilo, tim iz Milton kinsa je probio dozvoljenu cifru za raspolaganjem novcem u prošloj sezoni. Po pravilima još ranije se znalo da ih čeka određena kazna a ostali timovi su zahtevali da se preduzmu oštre mere.

Tako je šef Red Bulla Christian Horner izjavio na konferenciji za novinare danas u Meksiku da je dogovor postignut između njih i FIA-e. Tako će tim iz Milton Kinsa imati smanjenje za 7% rada u vazdušnom tunelu, što znači da će umesto predviđenih 70% sati naredne sezone na raspolaganju imati 63%. Takođe, uključena je i novčana kazna od 7 miliona dolara.

Kako prenose mediji Red Bull je otišao preko crte za 1,864,000.00 funti, što je 1.6%.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odradili su nesto radi reda ,ova kazna neće nešto puno štete napraviti već je bolid formiran i dominira.Tako će biti i sledeće godine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull zaustavio proizvodnju delova u ovoj sezoni zbog ograničenja budžeta?

 

Max_Verstappen_Red_Bull_RB18_VN_Meksika_Staza.jpg.webp

 

Izgleda da je i tim iz Milton Kinsa morao da ima promenu u svojim planovima.


Kako piše italijanski sajt Formu1a.uno, Red Bull je prestao da radi na razvoju ovogodišnjeg bolida i proizvodnji delova zbog pravila oko ograničenja budžeta. Na ovu odluku možda je uticaj imala kazna koju je tim dobio zbog prekoračenja u novcu prošloj sezoni.

Posle letnje pauze blo je najava da će tim iz Milton Kinsa doneti novi monokok, odnosno lakšu šasiju ali se za taj potez na kraju nije odlučio. Ujedno, Red Bull je zabeležio odlične rezultate u drugom delu što je naravno poguralo odluku da ne ulažu više u ovu sezonu, pa su tako bila samo viđeno nekoliko novih delova na šasiji, bokovima bolida i podu.

Prema navodima ovog izvora Red Bull je odlučio da zaustavi donošenje novih delova tokom VN Singapura.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo potvrdjeno - Ricciardo se vraca u Red Bull, ali naravno tek kao treci vozac.

 

Ricciardo se vratio u Red Bull

 

Daniel_Ricciardo_Christian_Horner_Red_Bull_Test_Vozac.jpg

 

Ovaj Australijanac imaće ulogu trećeg vozača.


Kao što je pre nekoliko dana bilo i nagovešatavano, danas je i zvanično potvrđeno a to je da se Daniel Ricciardo vratio u tim iz Milton Kinsa. Australijanac je za Red Bull vozio u periodu od 2014. do 2018. posle čega je prešao u Renault pa McLaren a karijeru je započeo u HRT još davne 2011. da bi godinu dana kasnije postao član Toro Rossa.

Tokom letnje pauze McLaren je rešio da ranije raskine ugovor sa Ricciardom pa i pored nekoliko ponuda on je odlučio da se ove godine vrati u Red Bull na poziciju trećeg vozača.

 

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ricciardo o povratku u Red Bull: Osmeh vam sve govori

 

Daniel_Ricciardo_Christian_Horner_Red_Bull_Povratak.jpg.webp

 

Ovaj Australijanac se vraća u svoj matični tim.


Daniel Ricciardo potvrdio je da se od naredne sezone vratiti u tim iz Milton Kinsa za koga je nastupao u periodu od 2014. do 2018. Ovoga puta to neće biti u ulozi trkačkog već će imati dužnost rezervnog vozača. Kako je poznato McLaren je još tokom letnje pauze rešio da ranije raskine saradnju sa ovim Australijancem, koji se posle nekoliko ponuda odlučio za ovu opciju sa ciljem da 2024. nađe neki trkački angažman.

 

“Osmeh vam sve govori, iskreno sam uzbuđen što se vraćam kući u Oracle Red Bull Racing kao njihov treći vozač u 2023.” kazao je Daniel Ricciardo u zvaničnom saopštenju svog novog-starog tima. “Imam puno sećanja kada u momentima kada sam ranije bio ovde, ali dobrodošlica od strane Christiana Hornera, dr. Marka i celog tima je nešto što duboko cenim. Za mene, ovo je mogućnost da budem okružen najboljim timom u F1 je velika čast, takođe mi daje vremena da se napunim i ponovo fokusiram. Jedva čekam da ponovo budem sa timom i pomognem sa radom u simulatoru, testiranju i komercijalnim stvarima. Idemo.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...