Jump to content
FAS Goran
neshaoct

F1: Red Bull

Recommended Posts

Marko očekuje da Ferrari ide istim putem kao BMW

 

Helmut_Marko_Red_Bull_Padok.jpg.webp

 

U Red Bullu sa velikim intersovanjem prate dešavanja u Ferrariju.


Ferrari je objavio da će se na kraju sezone rastati sa Mattijom Binottom ali se još uvek ne zna ko će mu biti naslednik. Helmut Marko misli da će ovog puta italijanski tim ovu situaciju rešiti interno, odnosno da će unaprediti nekog iz svojih redova.

“Mogu da zamislim da će Ferrari ovaj posao dati nekome svom.” kazao je savetnik Red Bulla za Sport1.de. “To je uradio BMW kada je promovisao Maria Theissena, velikog inženjera iz svojih redova koji je posato šef tima i preuzeo Sauber 2006. godine.”

Prema navodima ovog izvora u redu za poziciju šefa Ferrarija čekaju Laurent Mekies, Jonathan Giacobazzi i Antonello Coletta, dok drugi mediji nagoveštavaju da valike šanse za ovu funkciju ima trenutni šef Alfa Romea Frederic Vasseur.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ricciardo: Opcija trkačkog mesta za 2024. sa Red Bullom ne nalazi se u mom ugovoru

 

Daniel_Ricciardo_Red_Bull_Poster_Povratak.jpg.webp

 

Ovaj Australijanac vratio se u tim iz Milton Kinsa.


Daniel Ricciardo je veći deo svoje karijere proveo u timu iz Milton Kinsa, gde je bio član njihove akademije madih vozača i Toro Rossa a od 2014. do 2018. nastupao je i za Red Bull. Sada, po povratku u austraijski tim posle razlaza sa McLarenom, on će imati ulogu trećeg vozača.

“Biću uključen u neke stvari, biću prisutan na sastancima, mogu ako hoću da radim u simulatoru.” kazao je Ricciardo u podkastu Beyond the Grid. “To je više marketinška uloga nego nešto što bi mogao stvarno da radim. To će biti miks dužnosti trećeg vozača, kao na primer simulator al izgleda da ću puno radim na marketingu.”

Voozač iz Perta još uvek ne zna da li i kako će se vratiti u Formulu 1, zbog čega je rešio da naredne sezone provede van staze kao ne bi doneo neku emotivnu odluku. Pored toga on je povratkom u Red Bull pokrenuo niz špekulacija kako bi mogao da 2024. zameni Sergia Pereza, ali je dodao da su šanse za to jako male.

“Opcija trkačkog mesta za 2024. sa Red Bullom ne nalazi se u mom ugovoru, ali tokom vremena dobiću odgovor da li želim da se vratim na grid. Trenutno se ne osećam spreman, ali to je moja odluka.” dodao je Ricciardo.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigurno povratak u Red Bull ima veze i sa Perezom da oladi malo što se tice Maxa. Ovako ako laje ima ko da vozi neverujem da će do toga doći jer realno Rikardo nije više konkurentan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko o narednoj sezoni: Ferrari će biti jak a Mercedes će biti još jači

 

Lewis_Hamilton_Mercedes_W13_Charles_Leclerc_Ferrari_F1-75_VN_Velike_Britanije_Trka.jpg.webp

 

Savetnik Red Bulla dao je svoje mišljenje o narednim izazovima.


Tim iz Milton Kinsa ove godine osvojio je vozačku i konstruktorsku titulu i tako iza sebe sa velikom razlikom ostavio svoje rivale. Na počeku, Ferrari je imao prednost u odnosu na konkurenciju ali taj napredak nije uspeo da zadrži dok je posle velikih problema na kraju sezone svoju formu popravio i Mercedes. Zbog toga Helmut Marko veruje da će tim i Berklija biti u prednosti za 2023.

“Mi imamo potencijala za poboljšanje u pogledu pouzdanosti.” kazao je savetnik austrijskog tima za SportBild. “Na prve tri trke mi smo morali da odustanemo zbog tehničkih problema. U Brazilu, nismo pronašli dobra podešavanja. I pored toga imali smo izuzetnu sezonu, ali nije sve bilo perfektno. I nama je i dalje potreban perfektan dan da bi pobedili Mercedes i Ferrari.”

On je pritom iznao svoja očekivanje za narednu sezonu.

“Ferrari će biti jak a Mercedes će biti još jači. Posebno sa vozačem kakav je Lewis Hamilton. On je i dalje vrhunski vozač i ako Ferrari poseduje Leclerca koji je veoma dobar, ali on pravi greške.”

Na pitanje novinara ovog lista da li će se Hamiltonov niz bez pobeda nastaviti i u narednoj godini, ovaj stariji Austrijanac je dodao:

“Mislim da neće. Mercedes se ove godine borio da pronađe pravi put. Još uvek nisu na potrebnom nivou, ali imaju više vremena u vazdušnom tunelu da razvijaju bolid. Nisam previše zabrinut. Mi smo na dobrom putu za 2023. i imamo Maxa koji je najbolji vozač na gridu.”
 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda se prijavila kao dobavljač motora za 2026.

 

Honda_Logo_AlphaTauri.jpg.webp

 

Japanska kompanija ima planove da se vrati u Formulu 1.


Samo pre dva dana šef tima iz Milton Kinsa zvanično je potvrdio da će Red Bull napraviti svoj agregat koji će svetlost dana ugledati u 2026. Trenutno, ovaj tim koristi svoje ime oko razvoja i delimične proizvodnje Hondinih motora a ova saradnja prema potpisanom ugovoru trajaće do 2025. godine, posle čega bi prema Hornerovim rečima tim iz Milton Kinsa trebao da preuzme punu kontrolu.

Šta to znači za Hondu još uvek nije jasno, ali izgleda da su sve opcije na stolu.

“Kao trkačka kompanija, mi smo se prijavili kao proizvođač motora sa namerom na nastavimo razvoj u trkačkom svetu.” kazao je Koji Watanabe, predsednik HRC-a (Honda Racing Company) za Motorsport.com. “Propisi za 2026. kreću se u pravom smeru sa ciljem karbonske neutralnosti. Kao dodatak u ovome je i povećana elektrifikacija, pa tako karbonska neutralnost i elektrifikacija su svakako i Hondin pravac. Ciljevi nam se poklapaju.”

Za sada Hondin povratak u najbrži cirkus nije zvanično potvrđen. U svakom slučaju, za sada šest kompanija se prijavilo za razvoj agregata u 2026. a to su: Honda, Mercedes, Ferrari, Renault, Red Bull i Audi. Prema nekim informacijama Porsche, Hyundai, Toyota i Ford razmatraju opcije da se prijave za učešće od 2026.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaki novi proizvodjač motora ima odredjene benificije zato se i Red Bull prijavio iako je to potpuno Hondin motor. Sta god bude što se tiče Honde Red Bull je sebe zaštitio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko: Sve će morati da bude na svom mestu od samog početka

 

Helmut_Marko_Red_Bull_VN_Meksika.jpg.webp

 

Red Bull će u novu sezonu ući sa malo izmenjenim planovima za rad.


Zbog prekoračenja granice dozvoljenog budžeta još 2021. godine, timu iz Milton Kinsa je određena novčana kazna kao i smanjenje upotrebe vazdušnog tunela za 10%, što će svakako uticati na ovu ekipu. U 2023. gledaćemo bolide koji će po razvoju biti evolucija prošlogodišnjih, ali će Red Bull ovoga puta imati najmanje vremena za rad u vazdušnom tunelu, što je moralo da promeni određene planove tima.

“Mi smo naravno zaglavljeni oko ove odluke vezano za vazdušni tunel.” kazao je svatnik ekipe Helmut Marko. “To znači da će tim morati da radimo što efikasnije. Sve će morati da bude na svom mestu od samog početka. Na sreću, tehničke promene za sledeću godinu nisu tako velike. To znači da imamo dobru bazu za naš paket.”

I pored toga ovih kazni Austrijanac veruje da oni mogu da izbegnu veće razočarenje jer u timu imaju Maxa Verstappena.

“Tim se drži zajedno sa Maxom koji je stalno napreduje. Zbog toga verujem da novu sezonu možemo započeti sa optimizmom.” kazao je Marko i dodao da je koncept novog bolida spreman ali će na njemu da rade do poslednjeg trenutka kao i da su uspeli da naprave uspešan prošlogodišnji automobil.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda i Red Bull se pripremaju za odlazak na različite strane

 

red bull 2022 1.jpg

 

Helmut Marko je opisao situaciju ''napetom'', budući da se Red Bull priprema da i oficijelno prekine veze sa Hondom.

 

Nakon par katastrofalnih godina sa Renaultom, koje su sigurno oduzele isto toliko godina života Kristijanu Horneru, Red Bull je potpisao ugovor sa Hondom pred sezonu 2018. koja je motorima snabdevala Toro Rosso u prvoj sezoni saradnje, da bi od 2019. i Red Bull koristio pogonske sklopove japanskog proizvođača. Ovaj potez je bio deo četvrte Hondine ere u Formuli 1, koja je sarađivala sa McLarenom, imala sopstveni tim, a zatim se vratila partnerstvu sa britanskom ekipom. Ta saradnja je bila više nego frustrirajuća, gotovo dovevši do penzionisanja Fernanda Alonsa. Uprkos teškoćama sa McLarenom, Hondin pogonski sklop se pokazao vrlo dobrim u Toro Rossu, jer pored demonstriranja solidne pouzdanosti, Pjer Gasli je s četvrtim mestom u Bahreinu ostvario najbolji rezultat za Hondu od njenog povratka. To je postavilo temelje na kojima je Red Bull mogao da konstruiše bolid koji bi eventualno ušao u borbu za titulu.

 

Sezona 2021. je bila istorijska za Red Bull, ne samo zbog titule Maksa Ferstapena, već i zbog toga što je Honda najavila izlazak iz ''najbržeg cirkusa na svetu''. Inicijalno je dogovor bio da će Honda u potpunosti napustiti Formulu 1, što bi značilo da Red Bull mora da pronađe novog snabdevača motorima. Međutim, na kraju je postignut dogovor da se timu sa sedištem u Milton Kinsu omogući da konstruiše diviziju koja će u budućnosti proizvoditi sopstvene pogonske jedinice. Godina 2022. je poslužila kao svojevrstan prelazni period, jer je Honda pružila punu podršku Red Bull Powertrainsu u njegovom osamostaljivanju, da bi se njen logo nakon trke za VN Japana vratio na bolide austrijskog tima. To je bio jasan signal o jačanju  partnerstva, kao i da će Honda ostati Red Bullov snabdevač do 2026., s tim što bi pogonska jedinica bila označena kao proizvod Honde RBPT. Ipak, budući da Red Bull planira da bude samostalan od 2026. debata o novom Hondinom partneru među konstruktorima je ponovo aktuelna.

 

Marko je trenutnu situaciju opisao kao ''napetu'', rekavši da će uskoro biti donesena odluka o budućnosti saradnje. ''Radi se o napetoj situaciji koja ima istoriju'', izjavio je Marko. ''Kada je Honda objavila da izlazi iz Formule 1 pre dve godine, mi nismo imali ništa u prvoj fazi. Honda čak nije želela da nas snabdeva postojećim motorima. Uspeli smo da to postepeno transformišemo u kooperaciju koju imamo danas. U isto vreme, da bismo osigurali budućnost podigli smo sopstvenu fabriku motora, koja je pravo remek-delo sa najsvremenijim ispitnim stolovima i mernim instrumentima iz AVL-a. U Sakuri imamo isto iz Honde. Kada je reč o odluci šta će ko raditi od 2026. stvari postaju problematične. Bilo je planirano da Honda odradi samo deo vezan za elektriku, ali nismo došli do zajedničke reči. Videćemo. Odluka će biti napravljena uskoro.'' Na temu o potencijalnom novom partneru za 2026. Marko je rekao: m''Hajde da sačekamo i vidimo''.

 

Ko će biti snabdevači motorima u 2026.?

S novom garniturom pravila, koja će između ostalog značajno smanjiti troškove vezane za pogonske jedinice, mnoge etablirane marke su odlučile da pokušaju da uzmu svoj deo F1 kolača. Ispred nas je lista proizvođača koji su potvrdili učešće, ali i onih koji su još uvek u domenu glasina:

 

Potvrđena imena

 

- Mercedes

''Srebrne strele'' će nastaviti svoju ulogu snabdevača pogonskim jedinicama i od 2026. iz baze u Briksvortu u Northemptonširu. Mercedes se kao snabdevač ''najbržem cirkusu na svetu'' pridružio 1994. u okviru partnerstva s britanskom kompanijom Ilmor, koju će kasnije otkupiti. Novi entitet rebrendiran kao Mercedes AMG High Performance Powertrain, tokom jedne sezone je snabdevao Sauber, da bi se zatim prebacio na McLaren 1995. a ta saradnja je trajala čak 20 godina. Mercedes je 2009. motorima snabdevao Brawn GP, koji će zatim kupiti i učiniti ga sopstvenim fabričkim timom. Ono što je interesantno je što je Brawn GP proistekao direktno iz Honda Racing F1 tima. Što se tiče 2022. Mercedes je bio najpopularniji snabdevač, jer su njegove pogonske jedinice koristili, pored matičnog tima, i Aston Martin, McLaren i Williams.

 

- Ferrari

Kao što je jedini tim koji se takmičio tokom svih sezona Formule 1 od samog početka, Ferrari je jedini snabdevač motorima bez prekinutog niza, a tako će se nastaviti i od 2026. U ne tako davnoj prošlosti, motore italijanskog proizvođača su koristili Minardi, Sauber, Red Bull Racing, Force India i Marussia. U ovogodišnjoj sezoni, pored sopstvenog tima, Ferrari je pogonskim jedinicama snabdevao Haas i Alfu Romeo.

 

- Renault

Renault je započeo proizvodnju motora za bolide Formule 1 1976. ali se nakon katastrofalnog perioda sa Red Bullom, koji se žalio na nedostatak performansi, složio s prevremenim raskidom ugovora. U 2022. fabrički tim, Alpine, bio je jedini koji je koristio Renaultove motore, ali će Francuzi biti na gridu i od 2026.

 

- Red Bull Powertrains

Suočavajući se s gubitkom Honde u ulozi snabdevača pogonskim jedinicama, Red Bull je odlučan u tome da postane u potpunosti nezavisan tim, tako što će konstruisati sopstvene motore u okviru Red Bull Powertrainsa. U Milton Kinsu marljivo rade na ovom projektu, tako da će od 2026. imati pogonski sklop u svojoj režiji. Do 2025., tim će sarađivati s Hondom koristeći agregate sa Honda RBPT oznakom.

 

- Audi

Pored Porschea, Audi je još jedan proizvođač iz VAG grupacije koji je potvrdio učešće u Formuli 1, kada je tadašnji šef konglomerata potvrdio planove da obe marke uđu u ''najbrži cirkus na svetu''. Stvari su nešto lakše tekle u slučaju marke ''četiri prstena'' nego za Porsche, jer su u Ingolštatu prvi potvrdili svoje učešće (u avgustu) u ulozi snabdevača pogonskim jedinicama, pre nego što su ušli u partnerstvo sa Sauberom (u oktobru) u cilju formiranja sopstvenog tima.

 

Glasine

 

- Porsche

Audijev plan možda teče baš kao što je zamišljeno, ali je Porsche naišao na izvesne prepreke. Nakon što su pregovori sa Red Bullom propali u finalnoj fazi zbog neslaganja u vezi s tim ko će koliko toga da kontroliše, Porsche se ponovo našao u situaciji da traži partnera s kojim će ući u Formulu 1. Kada je njihov ulazak u elitni auto-moto sport konačno objavljen, u Cufenhauzenu su izjavili da žele da se pridruže kao snabdevač motorima, ali s obzirom da ne teče sve tako glatko, ostaje nam da vidimo da li će se možda uključiti kao privatan tim.

 

- Honda

Promena menadžmenta je dovela do toga da u Hondi ponovo razmotre strategiju kada je o Formuli 1 reč. Samim tim, počele su da kolaju glasine da Japanci žele da se vrate u ''najbrži cirkus na svetu''. Budući da je malo verovatno da će kreirati sopstveni fabrički tim, ponovo će se naći u situaciji da traže partnera, a tu se McLaren nameće kao najverovatnije rešenje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko u Mercedesu vidi veću pretnju nego li u Ferrariju

 

Helmut_Marko_Red_Bull_VN_Belgije.jpg.webp

 

Iz Red Bulla očekuju mnogo više od strane nemačkog tima.


Helmut Marko veruje da bi oni trebalo da naredne sezone veću pažnju posvete Mercedesu nego Ferrariju kada je u pitanju borba za titulu. Jedan od razloga za ovako mišljenje je taj što tim iz Berklija je bolji na polju strategije i pouzdanosti.

Red Bull je u 2021. uspeo da pobedi Lewisa Hamiltona u borbi za titlu ali je Mercedesu pripao konstruktorski trofej, dok je prošle godine tim iz Milton Kinsa u dominantom stilu uzeo obe glavne nagrade gde je iza sebe ostavio Ferrari.

“Ja bih rekao da više trebamo da se plašimo Mercedesa.” kazao je Marko za Autosport.com. “Jednostavno, to je zbog svih činjenica a oni su bolji u odnosu na Ferrari na polju strategije i pouzdanosti.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull zakazao datum prezentacije novog bolida

 

Red_Bull_VN_Singapura_Logo.jpg.webp

 

Tim iz Milton Kinsa je sedmi po redu koji je učinio ovu stvar.


Red Bull je rešio da bude prvi tim koji će prezentovati novi bolid, jer su ovaj događaj zakazao za 3. februar. To se ovoga puta neće desiti u bazi tima u Milton Kinsu već je određeno da to bude američki gard Nju Jork.

 

 

Dosadašnji raspored prezentacija bolida:

03.02. – Red Bull
06.02. – Williams
11.02. – AlphaTauri
13.02. – Aston Martin
14.02. – Ferrari
15.02. – Mercedes
16.02. – Alpine

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford i Red Bull od 2026. partneri u Formuli 1

 

ford red bull 21.jpg

 

Ford je danas saopštio da se vraća u Formulu 1 i da će od 2026. godine isporučivati motore Red Bull-u.

Ford je treći najuspešniji proizvođač motora u istoriji Formule 1 (sa deset konstruktorskih titula i 13 titula šampiona vozača), a sada će sarađivati sa Red Bull-om koji je osvojio pet konstruktorskih i šest titula za vozače od svoje prve sezone 2005. Red Bull-ov sestrinski tim Scuderia AlphaTauri će takođe koristiti Fordove pogonske jedinice, a dogovor između Forda i Red Bulla će trajati od 2026 do ''najmanje 2030 godine''.

 

 

Promene regulativa koje će se primenjivati od 2026. su osmišljene da učine F1 održivijom. Dve komoanije će od ove godine početi da rade na novom agregatu u skladu sa novim tehničkim propisima. To uključuje potrebu za električnim motorom od 350 kWh u kombinaciji sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. U saopštenju, Ford navodi da su ''FIA i F1 posvećeni održivosti uz povećanu upotrebu električne energije, kao i održivih goriva - jedan od ključnih razloga da se Ford vrati u Formulu 1.'' Ova promena se takođe smatra ključnom motivacijom za Audi, koji takođe planira da se pridruži F1 2026. godine u nedavno najavljenom zajedničkom poduhvatu sa Sauber grupom. Kristijan Horner, direktor i izvršni direktor Oracle Red Bull Racing tima je takođe govorio o najavi: ''Fantastično je poželeti dobrodošlicu Fordu nazad u Formulu 1 kroz ovo partnerstvo. To nas stavlja u dobru poziciju u odnosu na konkurenciju. Oni imaju bogatu istoriju automobilizma koja obuhvata generacije.''

 

Red Bull je danas u Njujorku otkrio i svoj novi bolid RB19 za sezonu 2023.

Kririjan Horner je govorio o automobilu rekavši da RB19 ''koristi prednosti RB18'' koji je bio najuspešniji automobil tima. Objasnio je da je došlo do ''nekih suptilnih aerodinamičkih promena'' i da je timu bilo malo teško da ih ''iskoristi i optimizuje.''

 

red bull rb19.jpg

 

Ovo bio i prvi put da su vozači Maks Verstapen i Serhio Perez videli dugo očekivani RB19, a čak je i dvostruki šampion Verstapen prokomentarisao činjenicu da tim nije menjao boju dugi niz godina. RB19 i dalje ima tamnoplavu osnovu sa žutim i crvenim akcentima. Žuti nos ima isti dizajn boje kao RB18 sa dva Red Bull logotipa sa obe strane.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor Ferarija Frederik Vaser: ''Red Bull je dobio blagu kaznu''

 

red bull rb19.jpg

 

Direktor Ferarija Frederik Vaser izjavio da je kazna koju je ekipa Red Bula dobila za kršenje ograničenja budžeta u Formuli jedan bila blaga. Rukovodstvo Formule jedan kaznilo je u oktobru prošle godine ekipu Red Bull-a sa sedam miliona dolara i sa 10% manje vremena aerodinamičkih testiranja u periodu od godinu dana posle. Rukovodstvo Red Bull-a je priznalo da je budžet od 145 miliona prekršilo za 2.2 miliona dolara.

 

''I dalje sam uveren da je ta kazna bila vrlo blaga. Ako uzmete u obzir da će performanse automobila biti poboljšane za nešto manje od jedne sekunde tokom sezone u pogledu aerodinamike, a dobijete kaznu 10% od toga, to je jedna desetina, to je ekvivalent gubitka od 0.1 sekunde'', rekao je Vaser. Aktuelni svetski šampion iz Red Bula Holanđanin Maks Ferstapen pobedio je ove sezone u trkama u Bahreinu i Australiji, a njegov timski kolega Serhio Peres u Saudijskoj Arabiji. ''Ne želim da kažem da oni nisu obavili dobar posao, pošto su uradili veoma dobar posao na bolidu. Uopšte ne pokušavam da nađem izgovor, ali ako mene pitate da li je kazna previše lagana, reći ću da jeste'', istakao je Vaser.

Naredna trka u šampionatu F1 biće održana 30. aprila trkom za Veliku nagradu Azerbejdžana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maxu fali jos 3 pobede da dostigne legendarnog Sennu koji je na 5. mestu liste vecitih (po pobedama, za mene je No1 vozac svih vremena).

Da "uhvati" Prosta fali mu jos 13 pobeda, a Vettela jos 15.

Tako da ce verovatno tokom iduce sezone opusteno doci do tog 3. mesta liste F1 vozaca sa najvise pobeda. Ispred ostaju tesko dostizni Sumi sa 91 i Hama sa trenutno 103.

Mada treba imati u vidu i koliko danasnji vozaci imaju vise trka po sezoni. Jos ako je u pitanju dominatni bolid kroz vise sezona (kao sto smo imali Red Bull, pa Mercedes, pa Red Bull) - rekordi padaju kao od sale.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Npr., u sezoni 1988. kada je Senna uzeo svoju prvu titulu - McLaren MP4/4 sa njim i Prostom je osvojio sve trke osim jedne i sve pol pozicije osim jedne :) .

Ali je u toj sezoni bilo samo 16 trka.

Taj MP4/4 se, uz Mansellov Williams FW14B sa aktivnim vesanjem, smatra za najdominantniji bolid u istoriji F1.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Red Bull potvrdio da je Ricciardo veoma konkurentan u simulatoru

 

Daniel_Ricciardo_Red_Bull_VN_Monaka_Pitlejn.jpg

 

Tim iz Milton Kinsa zadovoljan je dosadašnjim radom svog vozača.


Već neko vreme kruže glasine da bi Daniel Ricciardo mogao da zameni Nycka de Vriesa u AlphaTuriju ili čak Sergia Pereza u Red Bullu, ali jedno je sigurno da će on voziti bolid svog tima na Pirellijevom testu pneumatika odmah posle VN Velike Britanije. Ipak, šef ove ekipe zadovoljan je učinkom svog vozača.

“Još uvek je rano.” kazao je Christian Horner već na konferencija za medije u Austriji o glasinama o mogućim opcijama za trkačko mesto ovog Australijanca i dodao da on odlično radi svoj posao. “On puno radi u simulatoru. On je veoma konkurentan u ovom virtuelnom svetu. Kada se vrati u stvari svet, videćemo kako će biti.”

 

Daniel_Ricciardo_Red_Bull_VN_Majamija_Padok_1.jpg

 

Šef Red Bulla kazao je da oni bili u šoku kada se Daniel Ricciardo vratio u tim.

“Kada je on po prvi put stigao već u Abu Dabiju prošle godine, mi smo malo bili u šoku jer ga nismo prepoznali kao vozača koji nas je napustio pre nekoloko godina. Ali, izgleda da je sada pronašao pravi put.” dodao je Britanac.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

U svim ovim mogucim najavljenim tumbanjima u timovima... Naravno da nije preterano realno :) - ali voleo bih da u ovakvoj trenutnoj formi ponovo vidim Alonsa u potencijalno praznom mestu u Scuderiji. Ili recimo Hamiltona...

 

Red Bull i Aston Martin raspitivali su se za usluge Charlesa Leclerca?

 

Charles_Leclerc_Ferrari_Max_Verstappen_Red_Bull_Lando_Norris_McLaren_VN_Emilije_Romanje_2022-scaled.jpg

 

Kako navode italijanski mediji za vozača Ferrarija postoji interesovanje od strane konkurencije.


Juče je stigla potvrda da će Nyca de Vriesa u AlphaTauriju zameniti Daniel Ricciardo, ali još odavno se priča o mogućim transferima na gridu. Izgleda po pisanju italijanske štampe, Red Bull ima nameru da u budućnosti ojača svoju poziciju, pa tako pred Maxa Verstappena dovede nekog vozača koji bi mogao da mu parira.

Kako piše formu1a.uno ovo je ideja Olivera Mintzlaffa, novog prvog čoveka kompanije Red Bull a on je na ovu poziciju došao nakon smrti Dietricha Mateschitza. Prema ovim navodima tim iz Milton Kinsa već je pričao sa vozačima kojima ugovorna obaveza sa njihovim timovima ističe već 2024. i 2025. godine a izgleda da se radi o Landu Norrisu i Charlesu Leclercu.

 

Charles_Leclerc_Ferrari_VN_Velike_Britanije_Garaza_Petak.jpg

 

Dalje informacije kažu da se prvi kontakt između vozača Ferrarija i predstavnika Red Bulla desio već u poslednjim danima maja meseca, gde je pričano o mogućnostima njegovog raskida sa italijanskim timom a izgleda da je istu stvar učinio i Aston Martin koji želi da se obezbedi u slučaju odlaska Fernanda Alonsa. Sa druge strane Frederic Vasseur instistira da je glavni prioritet njegovog tima produženje saradnje sa Charlesom Leclercom.

Za sada nema zvanične potvrde ove informacije.

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Videcemo, zna se ko je u RB prva violina i za sta ce "sluziti" bilo ko da dodje u to drugo sediste. Ricciardo, Gasly, Albon, Perez... Nastavi niz :) .

Tj. RB je potreban vozac tipa idealno Barrichella u Ferrariju, a pitanje je koliko bi se potencijal kao Lando video u takvoj poziciji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horner: Ricciardo želi da vozi za Red Bull u 2025.

 

Christian_Horner_Red_Bull_VN_Velike_Britanije_Pitvol.jpg

 

Ovaj Australijanac vratio se u tim iz Faence.


Daniel Ricciardo od ovog trkačkog vikenda zameniće Nycka De Vriesa u AlphaTauriju a pre toga je testirao za Red Bull na Pirellijevom testu na Silverstonu. On je dodao da je put povratka njegovog test vozača na trkačko mesto bio težak.

“Ja ga više ne prepoznajem. Bila je to kompletna katastrofa.” kazao je Christian Horner za F1 Nation Podcast a prenosi GPblog. “On je imao loše navike koje je pokupio radeći sa svojim prethodnim trkačkim inženjerom. Od tada je imao mnogo više samopouzdanja i imao je tempo kao trkački vozači.”

Po njegovom mišljenju Daniel Ricciardo ostavio je veoma dobar utisak na Pirrelijevom testu.

“On je bio veoma impresivan. On nije vozio ovaj bolid, on nije bio u bolidu bar sesam meseci a već je u trećem ili četvrtom krugu počeo da spušta vremena kojia su bila u sekundi sa trkačkim vozačima.”

 

Daniel_Ricciardo_Red_Bull_VN_Australije_Garaza_1.jpg

 

Šef Red Bulla dodao je da je Australijanac bio iznenađen kada mu je on saopštio da su njegova vremena na testu bila u rangu prvog startnog reda.

“Kada sam mu to rekao, mogli ste da vidite olakšanje u njegovim očima i sam pritisak koji je imao na svojim ramenima je jednostavno spao, pa tako više nije bio ljut i jednostavno je bio onaj stari Daniel.  On želi da konkuriše za mesto u Red Bullu od 2025., to je njegov zlatni cilj i mislim da je na najboljem putu.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko potvrdio da je novi Red Bullov motor miljama ispred Ferrarijevog i Audijevog agregata

 

Helmut_Marko_Red_Bull_VN_Belgije_Posle_Trke.jpg

 

Savetnik tima iz Milton Kinsa imao je puno reči hvale za svoje novo odeljenje.


Kako je još odavno poznato, Red Bull i Ford udružili su snage i već se krenuli sa razvojem motora koji će u upotrebi biti od 2026. godine. Austrijski tim već odavno radi na formiranju svog odelenja za proizvodnju agregata, pa je u Milton Kinsu napravio potpuno novu fabriku za ove namene u kojoj je dovelo veliki broj inženjera, dok će američkom kompanijom raditi na razvoju električnog dela pogonske jedinice.

Poznato da je tim još pre nekoliko meseci već testirao svoju prvu verziju motora i da su svi bili zadovoljni ovim rezultatima a po svemu sudeći Helmut Marko nije mogao da krije svoje zadovoljstvo.

 

Red_Bull_Fabrika_Milton_Kins.jpg

 

“Mi smo miljama ispred Audija, mi smo miljama ispred Ferrarija i sa Mercedesom smo skoro na istom nivou.” kazao je on za Motorsport-Total.com. “U avugustu imaćemo kompletnu pogonsku jedinicu gde će MGU-K komponenta i baterija biti operativne.”

 

Preuzeto sa: pole-position.rs

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...