Jump to content
Goran
goranar

Lancia Lybra 2.4 JTD - maksimalni pritisak turbine?

Recommended Posts

Ne mogu da nadjem u dokumentaciji podatak koji se odnosi na maksimalan pritisak u usisnoj grani za motor 2.4 jtd 10v 110 kW. Da li neko zna? Unapred hvala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A, to ti treba zbog?

Pitam jer ako misliš da nešto čipuješ, ne ide to tako što saznaš na koliko možeš ''sigurno'' da ''odvrneš turbinu'', pa onda kao ae da je odvrnemo na toliko, ima auto bolje da ide...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricki pri maksimalnom opetrecenju  u pikovima stize i do 1,4 bara, ali ga odmah elektronika izregulise na mozda oko 1- 1,2 bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na interesovanju. Ne nameravam da cipujem, nego imam problem da mi u voznji booster pritisak dodje do 2540 mBar kada potopim gas i ECU izbaci gresku P0235. Vrednost je tacna, jer sam umesto senzora stavljao indudtrijski loger pritiska i isto pokazuje. Za maksimalnu vrednost booster pritiska pitam iz razloga sto ako je na mom autu vrednost veca, verovatno je protok vazduha smanjen a video sam da ima prljavstine u usisnoj grani kada sam skidao snezor. To povezujem sa cinjenicom da je od kako sam kupio auto kolicina vazduha manja od trazene 3-5 puta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam siguran da tu nesto nije u redu. I meni su bile te  vrednosti bile pre cipovanja. Mislim na kolicinu usisanog vazduha. A i kod drugih JTD motora koje sam citao vrednosti su bile slicne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

     Pokusao sam da pomeram karakteristiku turbine gore-dole i vidi se razlika na dijagramu, ali se problem ne resava. I dalje booster pritisak prelazi vrednost od 2400 mbar i tada motor uopste ne prima gas. Takodje sam otisao kod majstora, skinuli su usisnu granu i sve lepo oprali, auto je zivlji na manjem broju obrtaja ali opet se javlja problem kada patosiram gas. Moze li da bude problem do izduva, mozda katalizator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo ovih dana sam odlučio i ovo raskopati. (

Na sinovoj lybri (2,4 jtd 150ks) se povremeno palila check engine kada bi ga stisnuo iznaa 2500 okretaja. Auto ide i išao bi ko lud i nije upadao u safe mode.

Uglavnom, prefilavala je. Turbina ičišćena, vračena i proba pokazala isto. Kad se stisne pritisak bude iznad 25000 mb i pojavila se opet poruka.

Iako sam bio uvjeren da sam sve dobro složio, provjerom poluge sa gljive vidio da se isto ne miče nikao. Ponovo turbina dolje. sve (ispušni dio) van ponovno unutra, zatvorio i onda (ovaj puta) sa špricom probao vakom na gljivi da li povlači polugu.

Namontirao ju gore i ponovno provjerio da radi pa ću sada na "starogodišnju" probnu vožnju da vidim je li sam prvi puta što krivo napravio ili  će ponovno zaštekati. 

Ako imo o slično skustvo voljan sam čuti i koji je maksimalan pritisak koji ta turbina daje ukoliko je regulator u redu.

over.jpgturbina.jpgturb.jpg

 

Edited by Lancia Delta 2.0mjtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sretna Nova!

Evo me ponovo ovdje :unsure: jer se nakon testiranja ustanovilo da je ponovno pritisak prevelik.

Nakon što sam ponovno složio turbinu i provjerio sa špricom na ono crijevo od gljive da kad povuče vakum štangica radi pomak na turbini, odosmo na probnu vožnju i slika grafa je u prilogu.

Vidim da i EGR divlja i mislim ga blindirat ali me sad muči uzrok prevelikog pritiska.

MAP sam očistio ali nije bilo nešto strašno (za razliku kod moje Delte), crijeva promijenjena i sad ima još zamjena MAP-a novim ili pretvornika tlak.

Koje bi prvo?  

diag2.png   diagram.png   map.jpg   pretvornik.jpg

Edited by Lancia Delta 2.0mjtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li overbust ventil moze da ima veze sa tim?

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naručio elektro ventil ili pretvornik tlaka ili kak se već zove jer je bivši majstor potrgao jedan izlaz (prema gljivi-ventilu) i samo zagrijan komad uloška od kemijske ubacio da drži crijevo. Vjerojatno tu nije dobro dihtalo. Sad je do kraja otpalo pa do sutra se tak vozi.

Danas sam i blindirao EGR i na prvo paljenje mi javio chek engine. U errorima je izbacio neispravnost njega ali i nedostatak overboost signala koji je upalio lampicu. Obrisao grešku i više se nije pojavljivala. 

Danas sam se prvi puta malo više poigrao i stavio na svoju Deltu MES da vidim kak bi trebalo izgledati kad je sve OK i sad baš ne vidim neku razliku.

Moja 2.0 jtd isto kad se pričepi ide preko 2 bara tak da mi je sad još manje jasno.  

Sutra kad dođe dio i promjenim idem na probu i snimim sa MESom situaciju Lybre i stavim graf ili bar tablicu (tek sad skužio da ih  sprema jer do sada mi nije trebalo). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo rezime.

Stigao pretvarač tlaka (najjeftiniji za probu), zamijenjen, spojen MES i sve radi odlično, što je vidljivo grafa u prilogu.

Probali samo samo po gradu jer nije bilo vremena ali to bi trebalo biti to pa možda nekome u budućnosti pomogne.

I sada napokon sve radi ispravno jedino ostali podizači za srediti kad nađem gdje kupiti plastike/žabice u Zgb.

Lijepi pozdrav svima.

pretvarač tlaka.jpg     Lybra 2.png

Edited by Lancia Delta 2.0mjtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...