goran75 0 Posted June 6, 2011 Pozdrav svim forumasima.Novi sam na ovom forumu imam jedan problem nadam se da ce mi neko pomoci.Vozim mareu 1,9jtd 2002god.karavan kupio sam ga pre 3 meseca i zadovoljan sam sa njim. Lepo ide, vuce odlicno, ali mi nekad se desi da kad, radi na leru sa 900 obrtaja padne na 800 pa se vrati na 900 i tako naizmenice, kao da ga nesto gusi ali nikako gore a nekad radi lepo mirno. Uradio sam servis veliki presao 2000 hiljade od tada.Pa ako je neko imao takav problem neka pise. Hvala unapred Quote Share this post Link to post Share on other sites
petar91 0 Posted June 7, 2011 probaj da ocistis dizne!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
chavke 1 Posted June 9, 2011 ne znam da li je moje iskustvo sa ovakvim problemom samo jedan izdvojen slucaj ali poceo sam sipati evro dizel na proverenim pumpama a ne gde je najjeftiniji, i u isto vreme sam poceo da sipam gorivo pre nego se upali rezerva a i bilo je malo produvavanja na 3000 obrtaja autoputem. jedna od ove tri stvari je pomogla li ne znam koja, mada predpostavljam da su prve dve.kod drugara je pocelo to da se desava kad je skroz ispraznio rezervu goriva a dosipao po 1000 dinara posle toga tako da je skoro 90% vremena bio u rezervi sto nas opet povezuje sa prethodnim postom dizne + prljavo lose gorivo = prljave lose dizne ispravite ako gresim Quote Share this post Link to post Share on other sites
goran75 0 Posted June 9, 2011 (edited) sipam euro dizel stalno na jednom mestu na lukoil pumpi kazu da je kod njih "najcistije gorivo" kazu da imaju te pumpe koje kad osete vodu da blokiraju tako pricaju barem. Verovatno bih ga trebao produvati malo na auto put pa cu videti inace kad dodje mi skazaljka do pola ja naspem i nedam je da mi ode ispod bas zbog toga da mi se ne isprazni tj ne povuce mulj Edited November 15, 2011 by Martini Ne citiraj post iznad Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted November 15, 2011 (edited) primetio sam da kod mene na bravu jtd,kada ga upalim,odmah posle paljenja broj obrtaja mi na trenutak padne na 800,i onda se vrati na normalu oko 880.napominjem da to traje samo sekund dve iskljucvo uvek odmah posle paljenja i vise se ne ponavlja pri radu motora stoji konstantno,pa bih molio da mi neko kaze da lije to normalno,a ako nije u cemu bi mogao biti problem? Edited November 15, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 815 Posted November 16, 2011 Dragi, to ti je normalno. I kod mene se javlja ista pojava - malo varira, možda par sekundi (dve tri sekunde) i to je to....pazi kad do sad nisam razmišljao o tome, al ajde da te utešim, da je sve u redu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted November 16, 2011 hvala maki druze,mnogo si mi pomogao,ja ti inace obracam paznju na sitnice!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
FantomX 5 Posted November 16, 2011 Sinoc upalio Mareu 1.9JTD isto. Moj Bravo isto, Vuletova Brava isto, hocu reci svi matori JTD motori imaju ovaj simptom, ja sam cak i remenicu radilice menjao, ali nije pomoglo...Ovo mu dodje kao neki default Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted December 9, 2011 drugari meni se sa ovim hladnim danima pojavio jos jedan problem,kada ga upalim pored tog trenutnog smanjenja obrtaja desava mi se dok se ne ugreje da skala obrtomera vibrira za nekih par milimetara gore dole na leru,a potom stoji na normalnim obrtajima kada se zagreje. sta bi to moglo biti? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9719 Posted December 10, 2011 Opusti se.Hladan motor radi na većim obrtajima i malo oscilira broj obrtaja, nije problem. Ne sme da se ugasi, da varira previše i sl. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko.jovanovic 925 Posted December 11, 2011 Ok narode, dosta paranoje. I ja imam Bravo 1.9JTD i potvrđujem ono što je Fantom rekao. Primetio sam par puta varijaciju kada je jako hladno, ali nema veze, pali i ide. Bitno je da vuče, da možeš da ga naguraš u crveno bez zadržke, i da ne guta knedle. Opusti se i gas u pato Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja9 0 Posted December 13, 2011 (edited) Juce sam radio veliki i mali servis na fiat bravi jtd 2001. 320 evraDosao red presao 60.000 od proslog.Inace imam ga od februara i znam prethodnog vlasnika, auto je u Srbiji od 2005 god., ide kao lud.U odrzavanje ulazem maksimalno i uvek sve orginalno i novo.Pre velikog servisa posle paljenja u leru je radio konstantno na 1000 obrtaja, posle servisa radi na 850-900.Pali iz prve sve je ok, ali kada palim kao da se malo muci cimne nesto.Do sada nisam nikad imao takvih problema, a posto bas ulazem u odrzavanje auto ovo me strasno nervira.Da li neko zna da li je to normalno i da li moze stvar da se vrati na prethodno stanje od 1000 obrtaja, od cega to zavisi?Jos jedna stvar nedelju dana pre velikog servisa poceo da mi se pali senzor grejaca ali sam i dalje palio auto bez problema.Majstor kaze uzimi grejace, ja uzme dva 1600 din, medjutim posle servisa on kaze nisu grejaci nego davac i on ga je kao promenio, ali i dalje mi se pali senzor grejaca posle paljenja i trepce 10-tak sekundi pa se ugasi.Majstor kaze da je to normalno iako do sada to auto nikad nije radio?Da ne smorim previse ima li neko odgovor na moja pitanja?hvala svima poz Edited December 14, 2011 by neshaoct spojena tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted December 13, 2011 ja imam bravu JTD 105 i uvijek mi je 850 obrtaja ler gas...tebi nesto nije bilo ok prije servisa pa ti je ler bio povecan. kada je hladnije vrijeme ujutru onda ti pojaca na 900 ili 950 (nesto sad ne znam tacno) dok se ne zagrije malo i onda opet obori na 850 obrtaja...kad mjenjas grijace mjenjaj sva 4...ja sam prosle godine palio na -15 i rekoh ajde da zamjenim crkle grijace za sledecu zimu misleci da je jedan ili dva otisao, kad 3 crkla a 4-i ko zna kakav i ja zamjenim sva 4 i evo izgleda mi jedan crkao jer opet poce da mi treperi lampica Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja9 0 Posted December 13, 2011 Uff, hvala ti. Super bas sam se potresao za ler gas.Znas kako ide kada das pare ocekujes mnogo, pa sve primetis i sve smeta.Za grejace..pali normalno samo me nervira ta lampica koja svetli 10-tak sekundi..inace kupio sam dva grejaca jer mi je tako majstor rekao iako mi je vratio obadva..nije grejac nego davac..sada sta god da je lampica i dalje svetli.U svakom slucaju hvala ti puno.Kako ide tvoja brava?poz Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vule 866 Posted December 13, 2011 ~900 bi trebao biti ler, tako da je sve ok kod tebe Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanja9 0 Posted December 13, 2011 Hvala na odgovoru.poz Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted December 14, 2011 meni na JTD 105 850 obrtaja ler i evo par godina je kod mene nikad se nije mjenjao nemanja9 ide JTD kao lud Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted December 23, 2011 ljudi bas me nervira ovo variranje obrtaja na leru u ovim hladnim danima.varira nekih pedesetak obrtaja pet sest minuta dok se ne zagreje malo a onda ok stoji na 880.cini mi se da je iz dana u dan sve izrazenije variranje pa me nervira,sipao sam wirt za dizne ali nista.Ima li neko ideju sta da proverim u cemu bi mogao biti problem? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9719 Posted December 24, 2011 A, možda, samo možda...to tako i treba da bude?Hladan motor. Ne gasi se, nemate nikakvih problema u vožnji, nego eto...čini vam se da treba da stoji uvek zakucano i kada je na radnoj i kada nije na radnoj temperaturi...još sve to tražite od auta starog 10 godina... Hoću da kažem, opustite se...naravno da motor drugačije radi dok nije na radnoj temperaturi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted December 24, 2011 sve je to OK sto ti kazes,saglasan sam sa tim,ali citam gore kazes da kad se upali neki potrosac kad je motor hladan ler ide gore,meni ne nasuprot toga ide malo dole,i kad ga tek upalim neradi na vecim obrtajima kako kazes vec na istim kao kad je vruc,oko 850,samo sto hladan malo varira u smislu da ih malo spusta pa vraca na normalu,znaci nikad ih ne povecava,a uz to prosle zime je radio konstantno na 850 bez obzira na spoljnju temperaturu.Nekazem da se plasim toga vozim ga normalno,ali me nervira i rado bih to vratio u normalu ako je to nekako moguce Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9719 Posted December 26, 2011 Sve sam to pričao za benzinca, jer imam takav motor.Onda je neko napisao ovde na temi da na turbodizelu nema tako izraženih pomeranja obrtaja, pa onda pre treba poslušati one ljude koji voze takav motor. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dragan.pb 0 Posted December 26, 2011 slazem se,samo sto niko jos nije rekao bas ni jedan uzrok tome variranju da bih pokusao to da otklonim, svi kazu ne treba to tako,a niko ne kaze zbog cega se to desava. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srki1201 0 Posted January 9, 2013 (edited) Cao ljudi...evo mene opet(kad ima problema) Ovako, imam Mareu Weekend jtd 105 konja 2001 god i sledeci problem:Kad dam pun gas (2500 do 3500 obrtaja) dok stoji u mestu ili prilikom voznje izbacim iz brzine i pustim ga da radi u ler, padne obrtaj na par sekundi na oko 500 obrtaja(motor se naravno gusi),digne ga ponovo automatski na onliko kolko treba ali ponekad se desi da ja moram da dam gas da bi ga digo na normalu.To ne radi svaki put(ponekad sve super) ali najvise kad je motor dostigo radnu temperaturu.Sta moze da bude? Jel vuce vazduh negde ili neki sensor za teperaturu?Posto sam merio i npr kad napolju bilo -1 stepeni preko fiatecuscan pokazuje da temperatura vode 6,8 a vazduha 5,6.Jel to normalno ili nesto ne valja?Posto ne verujem da su oba sensora crkla?Jel ima neko slican problem ili znate sta bi to moglo biti...Hvala Edited January 9, 2013 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
-Jovan-FF- 1 Posted January 11, 2013 Prva oscilacija obrtaja kod mene se isto događa pričao sam sa mojim majstorom na temu toga.Kaže sledeće kada je motor hladan izduvni gasovi su mnogo jaki pa egr koji je kod svih nas zatvoren pokušava da ih recirkulira i dolazi do pada i skoka obrtaja isključivo kad je hladan čim se malo ugreje egr se softverski gasi i motor radi normalno, softversko gašanje egr-a rešava stvar. A Srki1201 pričali smo i o tvom kaže čovek po simptomima protokomer izgleda da zeza pa ne bi bilo loše da proveris njega i map senzor to su dve stvari koje prvo pogledaj!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Srki1201 0 Posted January 11, 2013 Kod mene Agr nije ugasen i radi perfektno,ovde(austria) ne sme da se blokira,mada sam ja radio pre...sada am ga doveo u radno stanjea i nadgledavao sam ga preko fiatecuscan radi super ,otvara-zatvara...sve.Kod mene nema oscilacija nikad...radi perfektno u leru, samo ponekad bilo hladan ili pod temperaturom kad dam pun gas ili preko 2500 obrtaja i kad se obraj spusti,spusti se previse padne na 550 i digne ga opet na onolko kolko treba bude i to je problem.Mislim da je map sensor (ne znam kako se na nasem zove,ono sto meri protok vazduha a na jtd 105 i meri temperaturu)pa je ili prso jer pokazuje pogresnu temperaturu jer mi na -2 napolje pokazuje +6 a kad je toplo na +8 pokazuje +8,tako da mislim da tu lezi problem.Mozes da mi poslajes neki link sa tim Map sensorom i protokomerom da bi znao sta da trazim,posto ja znam kako se zovu samo na nemackom --.--Hvala puno Quote Share this post Link to post Share on other sites