marija12 0 Posted March 1, 2011 Ima sličnih tema znam ali se odnose uglavnom na vozila tipa Marea, Stilo Alfe i sl. a svako od tih vozila je imalo u nekom periodu u ponudi tempomat odnosno Cruise Control. Međutim vozila Bravo/Brava to nikada nisu imala koliko je meni poznato pa smatram da ovo može da ide u posebnu temu. Isto tako nisam nigde pročitao da je to neko napravio pa se neću razočarati i ako meni ne uspe.Radi se o autu Fiat Bravo 1.9 JTD iz 2000. godine euro 3.Listao sam malo dokumentaciju od Alfe 156 i 147, onda od Maree pa od mog braviše i upoređivao el. sheme, odnosno razlike. Nisam našao ništa dramatično što se ne da nadograditi a da tempomat proradi. Sama ručica je skup tastera i prekidača, ostalo je instalacija na ecu i sam ecu.Nabavio sam nekog materijala, izlistao sam dokumentaciju pa se kanim da to isprobam, mislim da nema razloga da to ne proradi. Pre nego počnem voleo bi da čujem savete na šta da obratim pažnju.Pa ako ima neko neke predloge, sugestije za ili protiv uključite se pre nego li nagrnem na posao. Nemojte me samo ubeđivati da ne pokušavam, suviše sam tvrdoglav Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 2, 2011 Vidim da prvi dan nema nekih kreativnih ideja pa ću izložiti deo plana.Sklapam tastere i prekidač u jednu celinu kako bi to sve povezao na ECU.Prethono sam proverio, moj auto nema apsoluno nikakve pripreme za tako nešto. Znači da bi proradilo potrbno je voditi instalciju iz samog ECU-a. Tu planiram da rasklopim konekor od ECU-a i ubacim pinove u isti pa odatle dalje gde treba.Pogledao sam FiatECUScan ima sledeće mogućnosti uvidaČitajući razne forume zaključio sam da se ovi parametri odnose na rad tempomata.Brake Contact 2 bi trebalo da bude povratni signal da li je kočnica stisnuta ili neCruise Switch je ON/OFF tempomataSet Cruise acceler.(+) je aktiviranje tempomata odnosno dodavanje ženjene brzineSet Cruise acceler.(-) smanjnje ženjene brzineCruise restore button (RCL) je vraćanje na prethodno željenu brzinuCruise control je aktivan kad ECU preuzme kontrolu brzine...ovo dalje je jasno a i nije toliko bitno.Planiram da sve ovo povežem i da sa FiatECUScan-om testiram da li ECU reaguje na gore nabrojane komande. To bi bio prvi korak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted March 2, 2011 druze, ako ga napravis, imas tezgu na mojim kolima naravno za neku razumnu cenu svaka ti cast na poduhvatu, i da ga uspesno obavis Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 2, 2011 Imam prve rezultate. Ovo delimično obećava da je realizacija moguća. Izvukao sam žice iz ECU-a za speed+, speed-, rcl i on/of. Slika 1 prikazuje da ECU jasno vidi kad mu zadajem te komande. Na slici sam istovremeno stisnuo sva tri tastera što inače ne bi trebalo da se radi pa se odmah pojavila i greška P1565. Ali to nije jedini problem koji se pojavio, javila se greška P0703 koju ne mogu da obrišem A imam i pogrešan signal na parametru Brake Contact2 gde piše Open a trebalo bi Closed. Nastaviće se... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 2, 2011 ... rešen problem sa Brake Contact2, ovo je nešto što vi sa Stilom ne bi trebalo da imate problem a ovaj moj je malo starija generacija pa to nije tako odrađeno. Sad je closed i mislim da neće biti problema, pošto se P0703 sad briše bez problema Da ne dužim, sve je na testu u garaži OK, pravim malu pauzu a kasnije ću da malo uljudim te razvučene žice i idem da ga isprobam u vožnji. Kažu trebalo bi da vozim brže od 30km/h i kad postignem željenu brzinu onda pritisnem speed+ i CC preuzima kontrolu Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 2, 2011 :thumbsup: :thumbsup: Radi kao sat Vreme napolju je kao u Kanadi divnoj zemlji da sam jedva uspeo iz par puta da isprobam.Treba malo duže zadržati speed+ i CC povata, na dalje kad ga kratko pritiskam nekako mi secka ubrzanje pa sam trajnim pritiskom dobio ono što sam želeo. Znači zadržavanjem speed+ brzina se lagano linearno povećava i kad otpustim ostaje na toj. Sve isto samo obratno važi za speed-. A RCL nisam imao prilike ni da isprobam. Naravno pritisak na kočnicu ili kvačilo isključuje CC. Stvarno da je lepše vreme pa da odem do auto puta pa da napravim jedan video da vidite kako to šljaka ali ovo je za obe ruke na volanu i drugom polako.Svakako sam naručio ručicu od stila, sutra stiže pa ću probati nekako da je umuvam tamo gde i treba da stoji. Ovo što mi sad izigrava ručicu je jedna kutija sa 3 tastera i jednim prekidačem. Onda ću imati šta i da pokažem ovako sa ovim razvučenim žicama ni na šta ne liči.Zadovoljan sam kako ovo sve fercera jedino mi nedostaje lampica koja bi signalizirala da je CC preuzeo kontrolu brzine. Ne znam kako to radi kod vas koji imate CC. Jel se lampica upali kad se CC uključi na ON ili kad preuzme kontrolu. Pošto ovo drugo mogu da izvedem sa samog prekidača a za prvo bi morao da vodim iz ECU-a. Mislim da bi morao da napravim posebnu lampicu jer ne znam da li bravo ima uopšte tu lampicu na instrument tabli. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted March 2, 2011 @ Bravo JTD-Lepo prodas tu rucicu meni i sve mi povezes i onda gledas kako lampica sija dok radi CC Sad si i mene zainteresovao jbm li ti sunce Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 2, 2011 €XerojDa baš tako će biti sutra prekosutra, sad sam malo upristojio žice pa evo kako izgleda prelazno rešenje@ChobbyNSHe,he,he kamiondžija odmah si se navukao. Nema brige znam gde ima da se nabave ručice lako ćemo i tebi da ugradimo. Mislim još lakše, kod tebe verovatno bar deo pripreme odrađen u fabrici a kod mene je moralo sve od nule da se radi. evo i ledovku sam ugradio Quote Share this post Link to post Share on other sites
ChobbyNS 303 Posted March 2, 2011 (edited) Moj je Dynamic oprema,trebalo bi da ima onaj konektor ispod volana,nisam ni gledao jos.@Bravo JTD-obrisi malo inbox,ne mere da ti dodje poruka Edited March 2, 2011 by ChobbyNS Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 2, 2011 Ovo je spisak italijanskih naftarica na kojima bi na ovaj način bez problema mogao da se ugradi tempomat, ima tu vozila kaja nikad nisu isporučivana sa tempomatom a ima i onih na kojima je to bilo opciono ili se ugrađivalo samo na novijim modelima. Naravno ovo je moguće i na benzincima ali to je već druga tema. Takođe je moguće i na novijim euro4 ali i to nije ovde tema. Znači samo euro3, euro2 NE MOŽE!Evo spiska naftarica na koje može tempomat ovom ili sličnom metodom bez obzira da li imaju pripremu ili ne:ALFA 147 JTD (1.9, 2.4) euro3ALFA 156 '02 JTD (1.9, 2.4) euro3ALFA 156 '02 2.4 JTD 10V euro3ALFA 156 1.9 JTD (1.9, 2.4) euro3ALFA 156 2.4 JTD euro3ALFA 166 2.4 JTD euro3FIAT BRAVO/BRAVA '01 JTD 100 euro3FIAT DOBLO' 1.9 JTD euro3FIAT DOBLO' CARGO JTD (1.9, 2.4) euro3FIAT DUCATO JTD (2.0, 2.3, 2.8) euro3FIAT MAREA '01 JTD 110 CF3 euro3FIAT MULTIPLA '02 (1.9, 2.4) JTD euro3FIAT MULTIPLA VAN '02 (1.9, 2.4) JTD euro3FIAT PALIO RST JTD euro3FIAT PUNTO '03 1.9 JTD euro3FIAT PUNTO '99 1.9 JTD euro3FIAT STILO 1.9 JTD euro3LANCIA LYBRA 1.9 JTD euro3LANCIA LYBRA 2.4 JTD euro3LANCIA THESIS 2.4 JTD 10V Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 3, 2011 Stigla danas i ručica pa sam konačno završio sa projektom ugradnje. Jedino lampicu nisam izveo, našao sam signal ali nisam hteo i sa tim da se zamaram pošto to mogu i naknadno da odradim. Inače ručica je sela samo tako, daleko je zgodnije za korišćenje od improvizovanih tastera a o izgledu da ne pričam. Kablove sam sve lepo upakovao uz fabričku instalaciju uveo u ECU na potrebne pinove isto tako i dalje ispod table. Nabacio sam osigurače, jedino nisam stavljao utičnicu na ručici nego sam zalemio direktno. Mrzelo me da se zamlaćujem. Evo slika A evo i par komada screenshoteva FES-a dok je CC aktivana Quote Share this post Link to post Share on other sites
sindrom 18 Posted March 3, 2011 Lepo, lepo. Svaka cast. Quote Share this post Link to post Share on other sites
canicstilo 0 Posted March 3, 2011 bravo majstore,svaka cast!!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
bolens 7 Posted March 5, 2011 (edited) Ljudi, juče sam se uverio svojim očima... nema laži, nema prevare! Stvar radi savršeno... na Dekijevom ("Bravo JTD") prelepom bravu. Jeste da smo se probijali kroz grad, da je bila neka bljuzgavica... ali dovoljno da se odlučim da to moram i ja imati. Deki, svaka čast na implementaciji "nemogućeg"! Edited March 5, 2011 by Bolens Quote Share this post Link to post Share on other sites
Stent 0 Posted March 6, 2011 Cestitamo!!!Daj nam semu, koji pinovi na ECU Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted March 7, 2011 Svaka čast, odlična stvar Za vikend sam započeo sa drugom na jednom Seicentu zamenu motora i ubacivanje 1,2 16v iz Punta sporting. Priča je fenomenalna jer je Sei 2003 godište, ima OBDm sve senzore i ostale za'ebancije i sve se svodi na prevezivanje par žica... kod mene na kolima bukvalno ne mogu ni osnovne parametra da očitam i ludim zbog toga, a toliko ideja imam za modifikacije... Quote Share this post Link to post Share on other sites
chela 2 Posted March 9, 2011 Svaka cast matori, moram ti reci da si odradio sve majstorski!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 9, 2011 Hvala, hvala... A ja se sad primio ko ... pa ga njakam non stop, kao sve mi zapelo da ga vozim pod tempomatom. Moram malo sad da se izduvam, posle ga se neću setiti do mora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Xepoj 1 Posted March 9, 2011 jeli prijatelju, kad si vec krenuo u serijsu ugradnju, daj nam neku cenu da ti natovarimo posla Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 9, 2011 Pinout od Stila JTD, shemu od Stila skinite sa neta pogledajte kako je tempomat kod njega povezan i isto tako povežite na Bravu, Bravi, Marei, Multipli i.t.d. i to je to. Treba samo napraviti instalaciju koja nedostaje i ništa više. A neki su tvrdili da ECU nije programiran za to @XepojAko hoćeš sa ručicom najbolje da je sam kupiš u ŠA i sl. Ugradnja sa materijalom košta isto toliko ako nema nikakve instalacije a ako je ima u zavisnosti od toga koliko toga je spremljeno toliko se cena i umanjuje. Bravo, Brava, Marea, Multipla... nemaju nikakve pripreme, Stilo kako koji i tako dalje. Sve zavisi, ne znam napamet. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 10, 2011 Za mene je veći posao da sad crtam tu šemu nego da to uradim, dovoljno sam rekao da svako kome je bliska ova oblast može da se upusti u avanturu. Evo vam dela šeme koji je sa šeme od Stila a koji nedostaje na pomenutim modelima. Izvedite tu instalaciju iz samog ECU-a i tempomat ima da radi. To je to! Quote Share this post Link to post Share on other sites
zmaj_mtb 0 Posted March 10, 2011 evo da se i ja ukljucim rovio sam malo po drugim forumima i nasao semu i komplet objasnjenje pa valda moze nekome pomoci http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&ie=UTF-8&sl=auto&tl=hr&u=http://fiatmareaclub.com/modules.php%3Fname%3DForums%26file%3Dviewtopic%26t%3D13134&prev=_t&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhjmezUtXYtoGVTml__hv8eD_-N7qwhttp://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=en&ie=UTF-8&sl=auto&tl=hr&u=http://postimage.org/image/6lha5opw/&prev=_t&rurl=translate.google.com&usg=ALkJrhjUd3VNiAMUrci0HTbFgm2FE_9h9QDijagram tempomata za kontrolne jedinice Bosch EDC15C (JTD105, JTD130) Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted March 10, 2011 Samo ti napravi po ovoj šemi pa ćeš tražiti novi ECU, pročitaj tu temu do kraja pa ćeš videti da se neuspešno završio taj eksperiment.To na šemi je pokušaj da se napravi tempomat za EURO2 JTD, to ne može!!! Taj ECU nema elemente na ploči potrebne za funkcionisanje tempomata, čak i da se poveže kako treba rezultata neće biti. Znači samo EURO 3, 4 i.t.d. Quote Share this post Link to post Share on other sites