Jump to content
FAS Euroauto Goran
Megahertz

Punto mk1. 1.1 - menjač neće iz prve brzine

Recommended Posts

Dakle kao sto rekoh imam problem sa menjacem tj. sa promenom brzina! Auto je ok radio... parkirao sam ga, zakucao mraz... Ostao je ubacen u 1. brzini... Kada sam sutra ujutru pokusao da ga upalim primetio sam da ne mogu da ga pomerim iz prve brzine ni malo.. E sad, ne znam sta moze biti, ali znam da ima jedna sajla koja povezuje rucicu menjaca sa menjace, zaboravih kako se to zove nbt... Sumnjam da nije ona mozda zamrzla..?! Znaci stoji u prvoj brzini i ni da mrdne! Na sta vi sumnjate?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj da se zapljunem u temi

Ja sam imao problem sa yugom, nije hteo u rikverc, a posle ni u ostale brzine... razlog je bio sto se ona "solja" ispod napunila snega... uzlupao sam, iznabadao srafcigerom i teraj dalje, ali posle 2 dana stajanja na parkingu :wallbash:

Meni punto sad teze ubada u brzine dok se ne zagreje malo, pogotovo u drugu.. dal je gusto ulje u njemu ili...

Drugar je imao slican problem leti i jedan majstor mu kaze kao po brzini za yugo toliko i toliko evra.. a za punta da se raspitam... ode kod drugog, ovaj mu sipa redje ulje i super ide evo vec 3-4 godine, valjda je bilo sae 90 u njemu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajla...sva je zarđala jer je matora...plus mokro i led koji ju je dotukao. Moraš do nekog majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boban sajle, 500-1000 dinara zavisi u kakvom su ti stanju sajle

Moras sam da ih skines i odneses. urade za pola sata, budu ko nove. A nove kostaju 1.000.000 evra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam tacno da li tvoj punto ima poluge ,ili sajle,ali ako su sajle iz originala ,nisu bas kao sto nas drugar kaze milion.! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, u pravu si Bane.... nisam video da je mk1, mozda su manje od 10.000 din sajle za mk1 nego poluge za mk2 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 2 ima sajle,ali ne znam tacno sta je na 1.,zato kazem i naravno da su jeftinije kod bobana,ali ne znam da li pravi,zbog onih zglobova-pricam vezano za 2.jer znam kako izgledaju.!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan gledah ovaj problem na Bravu 1.2 16v, pa sam odmah pomislio da su i ovde sajle...a, vidimo da možda i nisu... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1 ima poluge. Cest problem je da zaledi menjac u 1. brzini. Resenje je zamena ulja. Upali auto i sacekaj koji minut. Popustice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni to nije tačno. Punto ELX 1.2 multipoint 75KS '99. god. ima sajle i neku polugu. Ledi sajla u prvoj, navališ da secaš unazad ali on ne čupa tako sajlom nego gura sajlom. I u kućištu ispod ručice menjača se izlomi plastična vođica sajle a sama sajla se prelomi. Tu pomoći nema, to više niko neće moći da ispegla čak i da plastiku izlije ponovo. A sajla košta od 17 do 19 hiljada dinara nova. Polovna se jako teško nalazi ima ih nekoliko vrsta i košta oko 50€.

Drži auto u drugoj ako i zaledi i budeš silovao ručicu manje su šanse da nešto pokidaš.

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Punto 1 ima poluge. Cest problem je da zaledi menjac u 1. brzini. Resenje je zamena ulja. Upali auto i sacekaj koji minut. Popustice.

Nisam siguran bas kako zamisljas da upalim auto i cekam par minuta ako mi je auto u garazi, i 20cm-a ispred auta ZID, a zaglavljen u prvoj, da ga drzim na kvacilu?

Avaj, nema ni od toga nista jer mi je i alternator izgleda CRKO, tako da necu moci ni da ga upalim... Polako me razocarava auto .. :wallbash:

Edited by Megahertz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čekaj, kakva je ta garaža gde ti bilo sta zaledi...čudno

Većina nas parkira kola napolju pa nema tih problema

Ja sam imao problem tokom leta kad se motor i menjač dobro zagreju, teško se šaltalo ( za 600 dinara menjanje brzina 100% ok i posle godinu i po dana)

Da li su saljle, poluge, sajle i poluge nije bitno to mora da se skine i pregleda sve

Jeftinije-boban sajle...mogu da zamene 80 posto sistema za menjanje brzina...ne proizvode nove

Skuplje-NOVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam imao problem tokom leta kad se motor i menjač dobro zagreju, teško se šaltalo ( za 600 dinara menjanje brzina 100% ok i posle godinu i po dana)

Jel' može opširnije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na šta si mislio na kvar (opis kvara da uporediš) ili popravku ?

Napiši nam sve (potanko)-ako te ne mrzi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde dobro babo.....

Punto 1.2 - 16v - mk2

Tokom vremena primetio sam da je malo teže menjati brzine u pojedinim situacijama,

pa sam poceo malo više da obraćam paznju na razne situacije kada to počne da se dešava.

Ustanovio sam da dok je motor hladan sve radi ok,ali kad se zagreje na radnu temp. počne da zeza šaltanje.

E sad, kako se motor i menjač zagrevaju ka radnoj temp. bukvalno šaltanje ide sve teže i teže.

Tako da sam par puta došao u situaciju,leti na kreni stani, da nisam mogao da ubacim u prvu i jedva u treću.

U drugu i četvrtu sam mogao da šaltam uvek i bez problema

Prva, treća i peta brzina...kad počneš da guraš ručicu menjača imaš osećaj kao da nešto dole gnječiš

Nemaš onaj kratki odsečan pokret kao kad udje glatko u brzinu

A kad upadne u brzinu prosto nisi siguran da je ušlo kako treba (i dešavalo mi se da ispane iz prve i treće).

Kad su mi skkinuli sajle-poluge, jedva sam mogao da ih mrdam kroz plasticno crevo, kroz koje prolaze.

Odem do AP Sport-a trazim nove čisto da probam i vidim sta je riknulo kod mene.

Nove mrdaju kroz cev..kao nove xexe

Al kad mi reče da su oko 10.000 obe pa plus ruke... u reko šta bi sad ničim izazvano. I reče mi za Boban sajle

Tamo su razmrdali sajle koristeći neku hemiju. podmazali, promenili zaštitne gumice na polugama do menjača

Reče mi majstor da je nešto raspertlavao i jos neke fore al nisam ulazio uopšte u detalje,jer su posle servisa izgledale kao nove za 600 kinti

MOntaža na kola i to je to i dan danas je šaltanje normalno, bez obzir ana zagrejanost motora i menjača

Solja ručice menjača ispod kola (ne u kabini) ima 10-ak torx srafova, 2 ili 3 su malo zajebani za odšrafljivanje, treba mala gedora bez nastavaka

Ne mogu da se setim al mislim da je smetala cev auspuha.

ETO..... ako treba jos informacija nije prob.

Do menjača

th_24022010207.jpg

U šolji ispod

th_24022010206.jpg

Komplet obe

th_24022010208.jpg

Kao sto vidite imaju poluge na vrhovima i parče sajle unutra, pošto kao što vidite nisu baš prave kao struna

Edited by Čika Kure

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čika Kure,ti si Tito za sve nas...

Zahvaljujem na detaljno obradjenoj temi u ime svih Puntomana :clap::unworthy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čika Kure,ti si Tito za sve nas...

Zahvaljujem na detaljno obradjenoj temi u ime svih Puntomana :clap::unworthy:

FALA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...