Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada
neshaoct

Britanski zaljubljenici u Yugo osnovali klub / Yugo all about

Recommended Posts

Amerikanac kupio prerađivani Yugo u Americi - ima 1.3 EFI motor, fabrički je imao i klima uređaj.

Tu je sve, od skidanja sa kamiona, paljenja preko bustera jer je akumulator mrtav, a mogu se spolja primetiti i dorade u vidu drugačijih ''branika'', žmigavaca, stavljene su druge felne, izduv je izvučen sa strane...

 

yugo usa01.jpgyugo usa02.jpg

yugo usa03.jpgyugo usa04.jpgyugo usa05.jpg

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre neki dan gledam to, i vidim lik prijatno iznenađen

Postavim danas ne znajući da je ovde već postavljeno kod yugiše u temi, možda mu pomogne jugiša savetima ..

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tesko mu mogu nesto pomoci posto sve "cake" koje se koriste na Zastavi su kombinacija delova Fiata i Alfi koje oni nisu imali tamo ;) Jedino delove da mu saljem :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Test Yugo 55A

 

Jedan od 300 ukupno prodatih na Novom Zelandu...i kažu jedini od tih 300 koji je još uvek u pristojnom, voznom stanju.

Volan je na desnoj strani, ali su brisači ostali sa klasične verzije, tako da postoji veliki deo šoferke koji brisač ne briše kao što se to i inače dešava na suvozačkoj strani...samo što je ona sada vozačka strana:

 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Steta sto je drugi propao :D Pre par godina su bila 2 u voznom stanju, ne secam se samo jel delove hteo da uzme vlasnik ovog ili onog drugog, nazalost troskovi slanja za Novi Zeland su prevazilazili cenu delova pa je vlasnik odustao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pa jesu li to mrtvi ladni ostavili brisače kao na verziji gde je volan na levoj strani?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yugo Cabrio - da li će postati svetski priznat oldtajmer?

 

yugo_cabrio 004.jpg

 

Ako pitate domaće filmofile vozio ga je Batistuta. Ako se sećate novinskih naslova iz ranih dvehiljaditih, sećaćete se i Bože Đelića. Ako pitate nas, u pitanju je automobil koji ima najveće izglede da bude svetski priznat oldtajmer. U pitanju je Yugo Cabrio, najneobičniji automobil koji je izašao iz fabrike u Kragujevcu. O Yugu i njegovoj međunarodnoj reputaciji se zna i previše, jer je Yugo već godinama dosta laka meta za sve osude i predrasude. Istini za volju, neke od njih su često opravdane, posebno tamo gde je Yugo ambiciozno poslat i ubrzo propao. Tržište SAD ga je dobijalo po ceni od 3.990 dolara. Sa tom cenom Yugo je bio najjeftiniji nov automobil, a slogan ''Svakome ponekad treba Yugo'' pozicionirao ga je kao odličan rezervni auto u kulturi u kojoj automobil znači sve.

 

yugo_cabrio 003.jpg

 

Ono što je Yugo sahranilo u Americi nije bio loš kvalitet izrade. Naime, iako je bio na samom dnu tržišne lestvice i iako je dolazio iz komunističke države, Yugo je bio dobro osmišljen automobil i nije nudio ništa manje od skuplje konkurencije. Posebno za Ameriku, Yugo je imao i dodatne pogodnosti poput klime i automatskog menjača, gotovo obaveznih stavki kod svakog kupca u SAD. U Americi, Yugo je pao kod održavanja. Svi automobili se kvare, a kada je neki gotovo nemoguće popraviti ma koliko jeftin bio, svi preduslovi za crne strane u istoriji se lako stiču. Usled loše komunikacije između fabrike i uvoznika Malkolma Briklina, a zatim i ratnog stanja u Jugoslaviji, podrška za rezervne delove bila je gotovo nepostojeća, te su frustracije vlasnika oterale Yugo na sve liste najgorih automobila svih vremena. Ipak, sa distancom od par decenija (makar na tržištima gde je Yugo otišao u penziju kada mu je bilo vreme) pogled na Yuga drastično se menja. Prvo ironično, a zatim sve iskrenije Yugo je postao deo pop kulture.

 

U filmovima je prešao put od Brusa Vilisa i ''Umri muški 3'', preko ''Ko je ubio Monu?'' do ''Nick and Norah's Infinite Playlist'' koji je vratio Yuga u život kao hipsterski klasik. Sve češće, Yugo se viđao i na skupovima automobila. Jedan Yugo je čak dobio svoje mesto pod suncem i na prestižnom Pebble Beach Concours d'Elegance, doduše u ''Lemons'' sekciji u kojoj su izlagani sjajno očuvani primerci loših automobila. Sa rastom popularnosti običnog Yuga kolekcionari iz posebne niše sve više su se zainteresovali za Yugo Cabrio. Ovaj automobil proizveden je u tek oko 500 primeraka za sva tržišta. Yugo Cabrio tako možda nije najređi, ali je definitivno najatraktivniji Yugo.

 

yugo_cabrio 002.jpg

 

Osim slobode, kabrioleti obično asociraju na luksuz, ali to sa Yugom nije slučaj. Ipak, Yugo nije bio usamljen primer kabrioleta za svačiji budžet budući da su mnogi proizvođači imali kabrio verzije svojih najmanjih i najjeftinijih modela. Kompaktni kabrioleti su bili odgovor na dugogodišnju nestašicu automobila mekog krova za kojima je tržište ponovo poludelo kada su se ponovo stekli uslovi za njihov razvoj i prodaju. A kada smo kod razvoja, treba napomenuti da je Yugo Cabrio bio razvijen dosta brzopleto, ili nikako, zavisi od toga iz kog ugla posmatrate situaciju. Naime, većina kabrioleta zbog svojih strukturalnih promena dobija izvesna ojačanja u šasiji i vratima, Yugo Cabrio je jednostavno stvoren bez ikakvog dodatnog truda.

 

Usled nedostatka budžeta za razvoj i proizvodnju redizajniranih komponenti, Yugo je pretvoren u kabriolet na veoma jednostavan način - odsecanjem krova i minimalnim izmenama vrata, gepeka i prozora. Zajedno sa platnenim krovom, upravo ti delovi danas su najveći izazov vlasnicima Yuga mekog krova, jer ih je vrlo teško naći kao rezervne, a skloni su propadanju. Ipak, Yugo je nudio dosta s obzirom na poziciju na tržištu. Krov je bio hidraulični, zadnji prozori od pleksiglasa su se potpuno uvlačili u karoseriju, a staklena zadnja šoferka imala je grejače. Iako sve gorepomenuto zvuči kao da je Yugo Cabrio bio slučajni projekat radnika Zastave koji se zatim dobro primio, ideja za Yugo mekog krova došla je iz SAD, od čoveka po imenu Toni Ćiminera. Ćiminera je bio zadužen za marketing u okviru kompanije Yugo America, a kabriolet je dalje razvijao Piter Muskat. Ostaje nepoznanica koliko se toga izgubilo od originalnog koncepta do Zastavine izvedbe, ali ono što je sigurno je da je samo 100 primeraka uvezeno u SAD, dok je veći broj ovih Yugića ostao u Evropi, pre svega na prostorima Jugoslavije. Od oko 500 proizvedenih neke možete pronaći među oglasima.

 

yugo_cabrio 001.jpg

 

Renesansa kabrio Yuga dogodila se pre nekoliko godina kada je grupa entuzijasta okupljena oko ''Zastava Club Serbia'' vratila ove Yugiće na put i u žižu javnosti. Paralelno sa njima, entuzijasti širom sveta tražili su nove čudne automobile koje će voleti, te je interesovanje za Yuga počelo da raste, kao i njegove cene. Zbog toga, danas je u inostranstvu teško pronaći Yugo kabriolet sa cenom ispod 5.000$. Zanimljiv je podatak da je 2013. jedan Yugo Cabrio sa samo 351 miljom na satu prodat za 11.000$ na aukciji kuće Barrett-Jackson.

Hteli mi to sebi da priznamo ili ne, Yugo Cabrio je danas klasik koji ima svoju malu grupu zaljubljenika širom sveta. Žustru raspravu o tome da li Yugo jeste najgori automobil ili ne ostavljamo za neki drugi put...

 

Autor: Đorđe Sugaris - Autoslavia

 

preuzeto sa - polovniautomobili.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stvoren bez velikog truda, mozda da autor teksta vidi Cabrio svojim ocima prvo ;) Da je vrhunac tehnickih dostignuca, sigurno nije, da li je sav ulozen trud totalno nadoknadio nedostatak krova cu ostaviti za debatu, ali prilicno su obimne prepravke uradjene na karoseriji kako bi se povecala krutost karoserije, samo sto se to nista ne vidi spolja, treba poskidati tapacirunge i zavuci se u kanal. Mnogi delovi iako spolja izgledaju isto su ustvari redizajnirani. Primera radi, pragovi su sigurno barem tri puta veci nego kod fabrickog auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...