Jump to content
FAS Goran

Recommended Posts

...to je poznat problem koji su proizvođači prepoznali

Primer, tekst, neko novo rešenje koje se koristi...nešto više?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...interesuje me kako mogu da iskljucim ABS dok traje ova zima posto mi treba cela duzina piste aerodroma Nikola Tesla da se zaustavim kad uhvati poledica ispod snega i da li postoji neki prekidac ili mora da ide preko osiguraca i sta me ocekuje kada budem ponovo hteo da ga ukljucim, hoce li prijavljivati gresku ili . . . ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aman covece, zasto bi gasio abs? pa sta mislis da ces bolje kociti i upravljati bez njega?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno da cu bolje kociti, ABS mi ne dozvoljava da se zaustavim tako sto bi na primer par puta jace prikocio tamo gde je to potrebno vec mi samo produzava zaustavni put a sto se upravljanja tice, podupravljanje je uvek moguce :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni potpuno sumanuta ideja mada to što navodiš kao razloge ima osnova pod određenim okolnostima. Činjenica je da sa ABS-om auto ima nešto duži zaustavni put pod uslovom da to kočenje bude nabadanje na kočnicu maksimalnom snagom. I ako iz tog ugla poredimo ABS vs NO ABS onda bez ABS-a ima prednost. Ali šta se dešava ako ti levi točkovi gaze na asfalt a desni idu po ledu i ti iz opravdanih razloga moraš da nabodeš na kočnicu? Cenim da ćeš izgubiti kontrolu nad autom i sa 40km/h. Šta ako nemaš potrebu da naglo kočiš, hoćeš samo da smanjiš brzinu jer si iznenada naišao na oštru krivinu na nepoznatom putu? Sneg je naravno. Loše odmererenim pritiskom kočnice blokiraće ti se točkovi i auto produžava pravo i prelaziš u suprotnu traku, iskusno popustiš kočnicu i motaš u svoju traku ali on i dalje kliza po inerciji sa tendencijom da zabaci zadnji kraj napred... Sa ABS-om u ovoj situaciji imaćeš auto pod kontrolom, bez obzira što kočiš moći ćeš i dalje da upravljaš i da ga navodiš u svoju traku.

Možeš izvesti eksperiment na nekom otvorenom i bezbednom prostoru na snegu zaleti se 80-ak, počni da kočiš i da manevrišeš. Auto će uspeti da isprati 70-80% željene putanje. Bez ABS-a kretaće se pravoliniski bez mogućnosti upravljanja ako je podloga podjednako klizava a ako nije onda rihgišpil. Svakako kao kočenje koje isključuje volan.

Mislim da je sasvim dovoljno da držiš nešto veće rastojanje kad je led i sneg i ABS će ti dobro doći ako zatreba. Jer na takvoj podlozi se ne oslanja na kočnice, auto treba motornim kočenjem usporavati kako bi se ostvarilo kvalitetno prianjanje guma za klizavu podlogu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juče sam se lično uverio u prednost ABS. Sudar sa kombijem!!! Mala brzina ali auto NIJE proklizao već ostao potpuno pravo i sudar samo u levi far i deo branika (naravno sve je krivac bez reči platio). Na snegu sam lepo video tragove šara a ne klizanja. Vozim 35 godina od rane mladosti i svašta sam doživeo i odgovorno vam tvrdim: da sam proklizao udarac bi bio MNOGO jači. Klizanjem ste kao na sankama - nema NIKAKVOG otpora. Po tragu sam vido da ABS sitno seckavo koči, sitno gura sneg istprad pa pusti i isto tako sitno i seckavo dolazi do asfalta. E tu je bar po malo kočenje, klizanjem nema kočenja i produžava se zaustavljanje. Uopstalom lako je probati u praznoj,zatvorenoj uličici. Prvo kočiti sa ABS a onda izvadi osigurač(ako može) pa probaj. Garantujem da je bolje ovako.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au,brate...da li je moguce? Prvo i osnovno vozacko pravilo je da prilagodis voznju uslovima puta. Posto je sad rec o zimskoj voznji (sneg,led...), gledaj da uopste ne dodjes u situaciju da ti treba kocnica (osim obaveznih zaustavljanja na semaforima itd) tako sto ces drzati odstojanje vece nego inace i sto ces brzinu prilagoditi tako da mozes na vreme dovoljno da usporis SAMO motornim kocenjem. Ako dodjes u situaciju da malo ostrije prikocis, ABS ce ti mozda produziti kocioni put (jos jedan razlog za drzanje veceg odstojanja), ali ce te ostaviti u pravcu i znacajno pomoci da sacuvas kontrolu nad vozilom. Sigurno postoji razlog zasto je izmisljen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

...interesuje me kako mogu da iskljucim ABS dok traje ova zima posto mi treba cela duzina piste aerodroma Nikola Tesla da se zaustavim kad uhvati poledica ispod snega i da li postoji neki prekidac ili mora da ide preko osiguraca i sta me ocekuje kada budem ponovo hteo da ga ukljucim, hoce li prijavljivati gresku ili . . . ?

:2guns: :2guns: :2guns::wallbash: :wallbash: :wallbash::fish: :fish: :fish::popo: :popo: :popo:

Ovako nesto nisam u zivotu cuo. Prvenstveno kupi zimsku opremu ako vec nisi pa ces se zaustaviti efikasno, Razlika u kocenju sa ABS-om i bez je duzina kola krace sa ABS-om... Nije me mrzelo da izadjem i probam... ABS lako mozes iskljuciti sa nekoliko povlacenja rucne jer se zaprljaju senzori na dobosima i ABS ne funkcionise do sledeceg paljenja kola. Probajte pa cete videti!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem ja vas u potpunosti ali ovo mi je prva zima sa ABS-om i malo sam pogubljen kad vidim da neide onako kako sam navikao i zamislio :wallbash: pokusacu da se naviknem :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razumem ja vas u potpunosti ali ovo mi je prva zima sa ABS-om i malo sam pogubljen kad vidim da neide onako kako sam navikao i zamislio :wallbash: pokusacu da se naviknem :thumbsup:

Svakako treba da promeniš navike, kočiš tako da se ABS ne uključuje, znači lagano uz motorno kočenje. Možda te i buni to što auto nastavlja da ide ali veruj ako ne nama onda ljudima koji su izmislili taj pametni sistem bolje je zaustavljanje sa ABS-om nego bez njega!

Jedno pod-pitanje, kakve su ti gume? Ako imaš ne daj Bože letnje ili loše zimske savim je normalno da ti ABS pravi probleme. Loše prianjanje na podlogu lošim gumama, čim prikočiš počinje proklizavanje a odmah odreaguje i ABS pa zaustavni put bude stvarno predugačak. Sve četri dobre zimske i priča je druga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dosta toga zavisi i od kvaliteta ABS uredjaja, na nekim kolima je on ocajan i u spustanju na zaledjenoj nizbrdici moze JAKO da odmogne ako ne i da napravi problem, na recimo BMW-u cetvorokanalni ABS jos od devedesetih godina radi savrseno i tesko da neko moze kociti bolje bez njega po bilo kakvoj podlozi ALI recimo ima automobila posle 2000.god koji imaju fabricki ABS ali je tesko djubre za svako vreme osim suvog !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne kapiraš, kočnice bez ABS na puntu i na jugu ne mogu da se porede, punto staje u mestu...

To sa klizanjem....postao sam iskusan za klizanje, tako da malo prikočim, malo smotam volan, malo gas da me povuče, malo kočnica...radim šta ja hoću a ne šta mi je nametnuto...

Tek sam sad pročitao ovo pripojeno na temu :thumbsup: Ovo je vrh :wallbash: Taj manevar da mi je da vidim, to kočim, motam, gas, ručna... Idi begaj, 15 godina vozim po 20-30 hiljada godišnje, imam dozvolu za sve kategorije ali ovo još nisam doživeo da vidim a da izvedem tek. Viđao sam samo u američkim filmovima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na jedno do dva od navedenog, ne na celu cirkusku akciju :)

Ja se slažem da je ABS bolje nego bez ABS, ali kao što reče, ima nekih nizbrdica, kad napada sneg kako pipnem kočnicu DDRRRRNNNNNN i nešto bi on tu da mulja...Imam dobre gume zimske.

Ukupno gledano ABS je dobar, samo je greota što nije tako savršen da zna kad ti ne treba već ti odmaže.

Share this post


Link to post
Share on other sites

e da, OPSTE je poznato u svetu da ABS NIJE savrsena naprava i da ima mana ! te mane su davno utvrdjene i dokazane: ABS produzava zaustavni put na rastresitim podlogama kakve su recimo pesak, sneg i u nekim slucajevima a kaldrmi ! ALI se u sveopstem dobru smatra da je veca prednost u civilnom saobracaju to sto i pri takvom produzavanju zaustavnog puta omogucava upravljanje vozilom !!!

tako da je i sa ABS-om i bez njega NAJVAZNIJE odrazavati dovoljno odstojanje ;)

...to je naprimer i jedan od razloga sto se na nekim poznatiji OFF-ROAD vozilima prilikom selektovanja redukovanog 4x4 pogona iskljucuje automatski ABS ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au,brate...da li je moguce? Prvo i osnovno vozacko pravilo je da prilagodis voznju uslovima puta. Posto je sad rec o zimskoj voznji (sneg,led...), gledaj da uopste ne dodjes u situaciju da ti treba kocnica (osim obaveznih zaustavljanja na semaforima itd) tako sto ces drzati odstojanje vece nego inace i sto ces brzinu prilagoditi tako da mozes na vreme dovoljno da usporis SAMO motornim kocenjem. Ako dodjes u situaciju da malo ostrije prikocis, ABS ce ti mozda produziti kocioni put (jos jedan razlog za drzanje veceg odstojanja), ali ce te ostaviti u pravcu i znacajno pomoci da sacuvas kontrolu nad vozilom. Sigurno postoji razlog zasto je izmisljen!

Vidim da nisam bio jasan: prilagodio sam se ja ali je kombi iznenada da zaobiđe Pežoa prešao u moju traku i nije stigao da se skloni. Baš iznenada i on kaže da me je nekako prevideo. Zato je odmah na ulici platio.

I posle cele diskusije ipak podržavam ABS. Šta znači pesak, rastresita podloga, off-raod? Pa gde mi vozimo? Valjda u urbanim sredinama a ne po njivama. Kada sam imao Ladu-Nivu vozio sam off-road i izvlačio "moćne džipove" iz blata pored Save, ha ha. Punto classic nema ABS, vozio sam ga zimi i nije baš stabilan u kočenju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre ovoga sam vozio Yugo floridu i necu da preterujem ali minimum 30% bolje se ponasala po snegu i ledu bez ABS-a. Jednostavno je suvisan u nekim situacijama pogotovu na nizbrdicama kao sto su vec rekli . . . Kocnicu jedva da sam stisnuo kako treba da bi usporio a ne da bi se zaustavio ali samo je nastavio da ide bez namere da se zaustavi za sta sam upotrebio omanju livadicu :thumbsup: a tu sam milion puta prosao popreko sa rucnom :rolleyes:

Naravno na suvom je druga prica da se razumemo :thumbsup: staje u mestu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au,brate...da li je moguce? Prvo i osnovno vozacko pravilo je da prilagodis voznju uslovima puta. Posto je sad rec o zimskoj voznji (sneg,led...), gledaj da uopste ne dodjes u situaciju da ti treba kocnica (osim obaveznih zaustavljanja na semaforima itd) tako sto ces drzati odstojanje vece nego inace i sto ces brzinu prilagoditi tako da mozes na vreme dovoljno da usporis SAMO motornim kocenjem. Ako dodjes u situaciju da malo ostrije prikocis, ABS ce ti mozda produziti kocioni put (jos jedan razlog za drzanje veceg odstojanja), ali ce te ostaviti u pravcu i znacajno pomoci da sacuvas kontrolu nad vozilom. Sigurno postoji razlog zasto je izmisljen!

Vidim da nisam bio jasan: prilagodio sam se ja ali je kombi iznenada da zaobiđe Pežoa prešao u moju traku i nije stigao da se skloni. Baš iznenada i on kaže da me je nekako prevideo. Zato je odmah na ulici platio.

I posle cele diskusije ipak podržavam ABS. Šta znači pesak, rastresita podloga, off-raod? Pa gde mi vozimo? Valjda u urbanim sredinama a ne po njivama. Kada sam imao Ladu-Nivu vozio sam off-road i izvlačio "moćne džipove" iz blata pored Save, ha ha. Punto classic nema ABS, vozio sam ga zimi i nije baš stabilan u kočenju.

Druze,ovaj moj post nije bio namenjen tebi,nego onom ko je otvorio temu (Ticma)! :) Sad i ja vidim da je ispalo kao da sam tebi odgovorio! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Oktopod

Izvini, ja sam razumeo da bez ABS-a izvodiš sve te manevre i da ti on to sve ne dozvoljava.

Vezano za ABS bilo bi suvišno da se dalje ubeđujemo oko toga, svako ima pravo na svoje mišljenje a ja sam svoje napisao. Planiram da menjam auto za drugi koji ima i ASR i ESP što isto smatram da je jako korisno kao i ABS. Kome sve to ne treba, OK. Sve je moguće.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja na mom puntu nemam abs! Na caletovoj fiesti imam! Poredjenje: Ovih dana parking je zaledjen, i pri manjim brzinama pokusavam naglo da se zaustavim i da time vidim kako automobil drzi. Ono sto je moj zakljucak da po ledu sa abs-om se zaustavljam celu vecnost vise nego bez abs-a! E sad, da li su na puntu mozda bolje gume, ne bih smeo da tvrdim. Ali ovo sto sam rekao je stvarno moje iskustvo.

Nema polemike da je abs naravno bolje imati nego ne imati, medjutim slozio bih se sa nekim postovima odavde koji kazu da pri odredjenim situacijama abs i nije tako sjajan ;) .

I da dodam, ipak ne bih isao dotle pa iskljucivao abs ako ga vec imam! ;)

Edited by banjo1990

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probao komšija u potpuno zaleđenoj uličici uz parking. Punto mk2 beli 1.9 2001 izvadio veliki osigurač napred valjda 60A kaže(nisam gledao, došao sam kasnije). Nisam učestvovao niti nagovarao samo posmatrao. Bez ABS se iskrenuo i zaustavio uz ivičnjak. Vratio osigurač, sve radi, kočio pravo i nešto kraće. Ubedio sam ga da se ne igra da nešto ne ošteti i nije više čeprkao. Dakle: ubedljivo vodi ABS. Mislim da bi bez ABS put bio i nešto duži jer nije išao pravo, nije isto gladak led uz ivičnjak a i ivičnjak ga zaustavio. Neka niko ovo ne pokušava, zaista mi se ne dopada. Još mu svetli lampica od ABS (kaže da njegovo društvo ima dijagnostiku pa će srediti).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...