oktopod 283 Posted August 26, 2010 ...Da znaš da si sve u pravu, a kao član Renault foruma Srbija ne vidim da se ovaj model pokazao lošim i da ima nekih ne daj bože kvarova, tako da za te pare kad bi kupovao veliki auto ne bih se razmišljao, ali da je prevelik jeste...opet nekom to treba...a robusno je urađen pa je gepek kad pogledaš tako deluje jak da bi mogao kamenje od 100 kila samo da ubaciš unutra buldožerom Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted August 26, 2010 Jeftin je zato sto je prosto preveliki i idealan je kao rezervni auto za duga putovanja.A kako ovde standard to ne omogucava , to se verovatno slabo i trazi.U kombinaciji sa skupim odrzavanjem, pretpostavljam da nije za domace skucene budzete (i gradske ulice)I Vel Satis moze da se nadje za 6000, ali najprostiji deo mu nije ispod 300 eur Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kypck 0 Posted August 26, 2010 Moja dva drugara imaju lagune. Jedna je ista kao na slici, karavan, ili kako ja kazem "lubenjarac". Druga je standardna. Imao sam prilike da oba automobila vozim na put od cca 700km, i blago receno - odusevljen sam. I snagom (ima veliki obrtni momenat pri niskim obrtajima) i udobnoscu. Par puta sam se za mislio i video sam da idemo 160. Nimalo se ne oseti. Iznenadilo me je i to sto karavan prilicno dobro lezi u krivinama. Sto se tice odrzavanja, nemaju nikakve specijalne skrivene kvarove, a odrzavanje nije nista skuplje nego za opel. Poredeci veliki servis, cak za lagunu 1,9dci izlazi manje nego za moju korsu 1,0 !? Naravno sa originalnim delovima...Ono sto je zanimljivo je da jedna laguna ide bar 30% bolje od druge. Valjda je bolje razradjena, ta je stigla iz Italije i malo vise je presla od druge koja je stigla iz francuske.Karavan je zaista preveliki za grad i iako sam bio u prilici da je kupim (ponudio je da je proda meni), nisam mogao da prihvatim. Da je limuzina, razmislio bih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted August 26, 2010 Baš taj fazon, turbina kao da radi i na leru, povlači odmah a nemaš pojma koliko brzo ideš, još sitan razmak na brzinomeru pa časkom napuniš Udobnost vrh...Znaš da me istripovao da ako budem ikad kupovao kola za te pare razmislim i o Laguni, ali ja bih isto uzeo onu kraću, bordo ili plava sa onom guzom m m m mm m I stvarno nema te neke prikrivene kvarove ali ima skupe evo kod mene:"Evo cena, ko bude čitao post za godinu dana, ili je iz inostranstva, kurs EUR je danas 97 din za 1 EURUlje Elf Excellium 5W40 5x700 dinFilter ulja Clio R19 R21 86 500 dinFilter nafte FC500 2500 dinFilter vazduha 800 dinFilter vazduha kabine 1000 dinDisk pločice zadnje x2 2200 din (nisu original, original su 5000, kažu da na ove nisu imali primedbe a i zadnje su...ne znam marku)Zaptivka čepa kartera 25 dinSijalica H11 maglenka 2000 dinSijalica ubodna 40dinBrava sa motorom za zaključavanje 11800 din Antifriz Flamix G12+ 1 litar 450 dinMetlice brisača, kineske 250+250 dinRuke 7000 dinara"Da pojasnim ovo Brava sa motorom za zaključavanje...slučajno jedan dan primetih da se suvozačeva vrata ne zaključavaju, a prozor od kad je kupio ćale auto ide par cm na dole i onda krene da krči, ja mislio ima veze jedno s drugim, nešto prozor glavi stubić za zaključavanje, kad nije bilo nego sajla 30 eur s rukama kod Boban sajle, a ovo nezaključavanje brava ulivena u plastiku, menja se komplet, opet osvrt na tu reč KOMPLET kao i kod ležaja točka... i da, peti edit...na nekim modelima filter nafte je valjda sa nekim partikularnim česticama i košta 8000 može da gura svaki drugi mali servis da se menja Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted August 26, 2010 kum i ja gledali par takvih ali na kraju on uze Vectru 2.0 dti - ipak švaba je no.1 u srbiji ( post prodaja, držanje cene i lakoća održavanja) lepe ove lagune, mnogo loše drže cenu valjda što su preskupe za održavanje što je i glavni razlog što je nije uzeo ...priča je kao sve one sa 130 ks su pri kraju zamajca ili nečeg još gadnijeg skupog od preko 800 eur ; dok su ove od 110 ks nemoguće da se nađu ... žalosno je kako su im se cifre izjednačile sa puntićima par god mlađim, ali tek kako je cifra pala Vel Satisu - našli smo jednog (u maju) ko čaša za 5500 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted August 26, 2010 (edited) Atraktivan,savremen i lep auto I ja sam cuo mnogo pozitivnog o njoj,pocevsi od toga sto se najvise dobija za malo novca,zatim da je jako udobna i da se lepo vozi,takodje se nije stedelo na opremi Ono lose sto sam cuo od vozaca ili servisera koji su vozili ili poravljali lagunu je:-Elektronicar koji je radio kaze postoje dva tipa elektronike Bosch i Sagem,Bosch se pokazao kao pouzdaniji,a kome zapadne Sagem,moze da ima velike i skupe probleme sa centralnom el.jedinicom.-trap,narocito zadnji je,bar bio pakleno skup za zamenu silen-blokova,koji inace znaju da odu,a ne mogu se menjati posebno(kao na Stilu,npr) nego idu u kompletu sa nekom budzom i to zna da bude poravka od vise stotina evra.-turbina na Laguni i Vel Satisu se pokazala mnogo kvarljivija nego na primer na Meganu ,sa istim motorom ,o cemu se radi to samo znaju u Renou ,a takodje je jedna od skupljih poravki na ovom automobilu.-momak koji radi u Polar klimi mi je takodje rekao da postoji neki deo na njenom klima sistemu(mislim da je isparivac ili tako nesto)koji kod drugih automobila retko crkava(odlazi jos na Opel Astri)na Laguni njegova kontrola i zamena kosta oko 50 E,a ako se pravovremeno nista ne preduzme vrlo lako odlazi kompresor klime,sto opet zna da bude jako skupo.I na kraju bih citirao mog drugara koji ima Lagunu,u full-u,koza,felne 17-ce,DCI,on sa njom presao oko 100 i nesto hiljada km ,inace momak se bavi veleprodajom i nabavkom auto delova,zna ponesto okolima,dosta putuje,po zemlji i inostranstvu,zato je i uzeo veliki Francuski auto,a sad je u fazi prodaje,kada sam ga pitao kakvi su njegovi utisci,ovim recima mi je rekao :"Generalno,dobar auto,ali uvek ga je zezala neka sitnica,takoreci glupost,koja se na kraju ispostavilo da uopste nije jeftina za poravku to jest zamenu"Meni licno se dopada auto ,a kao sto rekoh ovo gore sto sam napisao su misljenja majstora ili vozaca koji ga bolje poznaju od mene,pa ako su oni mene slagali i ja lazem Vas ,a opet moguce da je ovim majstorima ili vozacima zapao neki losiji i potrosen primerak lagune,koji je pokazao sve svoje lose strane . Edited August 26, 2010 by mik Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kypck 0 Posted August 26, 2010 Taj drugar koji ti je rekao te stvari, zna znanje...da, moj kum koji vozu tu lagunu, je pravi Stevo Zigon iz majstorske radionice, na najmanji shum, on ide u servis...on se isto raspitao i pumpa visokog pritiska bosch i jos garett turbina je najbolja kombinacija. Takodje, ove ristajling su malo bolje, otklonjeni su neki nedostaci.Da je Opel jeftiniji za odrzavanje - jeste ako uzimas "alternativne" delove, za original nije neka razlika. Kazem, zamena lanca na mojoj korsi je vise od 200 evra za delove i jos 100 za ruke.Sto se tice potencijalnih kvarova, pa tu su svi noviji dizeli nezgodni...turbina, pumpa visokog pritiska, brizgaljke (kod renoa je popravka jedne oko 100 evra), pa plivajuci zamajac...sve je to potencijalnih 500-600 evra. Ali mislim da je tako i sa JTD i ostalim slicnim...Ne postoji najbolji i najjeftniji auto, ljudi kupuju auto u skladu sa svojim mogucnostima i afinitetima... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted August 28, 2010 jedina prednost lagune u odnosu na fiata je ta sto laguna za nijansu manje primecuje rupe na putu. ceo zivot vozio sam talijane, nemce, francuze i zakljucio sam sledece: nemci su zanimljivi lopovima i danjomi nocom, skupa vozila koja drze cenu bez potrebe, tvrda preko rupa a nista narocito, jer za te pare moze da se dobije podjednako dobar, kvalitetan i i sa jacom opremom neki drugi auto i to mladji. ljudi shvatite da je nekad mozda postojala razlika u kvaliteti izrade automobila, ali danas je tehnologija toliko uznapredovala da su svi noviji automobili maltane isti. obracam paznju i na broj servisa koji je zastupljen kod nas (sta ce nam dobar auto ako je servis u Subotici?!). vozio sam lagunu 2, vozilo se super ponasa na putu i pri prelasku preko rupa (skoro da ih ne oseti). napomenucu da su sva ova vozila imala problem za zadnjim silen blokovima koji je resen zamenom istih. posle nije bilo problema ali bilo bi i glupo da ima jer je cifra bila oko 150€. kod odrzavanja koristim samo original delove sto ce reci HIT AUTO, DELTA AUTO i sl. najveci problem kod lagune je taj sto crkava vozacev podizac prozora i KARTICA za paljenje. ljudi, sto to moze da da probleme......... gurnes karticu, dobijes kontakt, a posle ni makac! nije do kartice (koja je 150€), nije do racunara (koji je 450€), nije do jos 2 racunara u sklopu vozila (koji su po par stotina evradi)...pa do cega je? to im je velika mana. svaki treci ima problem sa tim. vozio sam talijane..... e tu je sad posebna prica! koja je tu komocija i uzivanje za male pare? u samom startu talijani su jeftiniji prilikom kupovine od bilo koje druge marke (mana sto brzo opada cena, a ne postoji razlog za to - jednostavno nije izvikan kao ostale marke), skoro svi zahvati su pristupacni i mogu se obavljati u domacoj radinosti. svi koji imaju malo vise znanja o novim motorima mogu se u pustiti u sitnije popravke. veliki servisi za sve marke su indeticni i krecu se oko 500€. e sad, reci cu samo jedno: neka mi neko kaze da li moze da se nadje bolji, jeftiniji, kvalitetniji, udobniji i opremljeniji auto star 2-3 godine za 7-8000€ od FIAT CROME 1.9 mjet? pa audi ili vw je duplo skuplji u tom godistu, tj. za te pare moze da se kupe samo 7-8 god starosti, a svako ce prizanti da 5 god razlike bas i nije mala razlika. novo je ipak novo. za mene talijan uopste nije lose vozilo, cak sta vise toliko je dovoden do savrsenstva da ko ga jednom proba - prorade leptirici u stomaku! Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted August 28, 2010 Malo se zanese al ajde... Za te pare umesto Crome imaš baš eto Lagunu, koja je i udobnija i kvalitetnija i opremljenija, jedino nije jeftinija za održavanje...Što se kvaliteta tiče, čukni malo prstom Fiata (al nemoj jako da ne ulubiš lim) pa čukni francuza i nemca...pa javi utiske Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lyon 0 Posted August 28, 2010 Od svih francuskih automobila udobnost ide sledecim redomNajtvrdji - Pezo, mnoooogo bolji Reno, savrsen Citroen (sem C4 koga su iz nekog razloga napravili ko od bede)Ima tu i drugi problem, a to je da ljudi koji su do skora vozili keca ili kadeta, ne mogu da se obuzdaju kad sednu u turbo-dizel auto.A on se ipak ne vozi tako sto ne silazis ispod 4000 obrtaja i sto mu uzimas dusu svako malo.Ne mora se voziti ni kao stari dizel, ali nije predvidjen ni za konstantno silovanjeI onda se cude kako ode ovo, kako ode ono....pa ode zato sto je preslo 150.000 i vise i ne moze da izdrzi taj rezim voznjeOvde se pored toga, mnogo manje vozi auto putevima, a vise po gradovima i to brzo upropasti ogibljenje, kvacila, kocnice i ostalo.Jednom francuzu nije nista da jednom ili dva puta mesecno predje po 1000 km da bi otisao iz Pariza u Shamoni ili Bretanju, Italijanu takodje, a nama je i put do Soko banje cesto neizvodljiv zbog smena, posla, pa i novca.Zakljucak, u Laguni sam se vozio, veliki, udoban auto, vuce kao zmaj, ali eto, poznavaoci znaju i neke mane, pa ko voli nek izvoli. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kypck 0 Posted August 28, 2010 Malo se zanese al ajde... Za te pare umesto Crome imaš baš eto Lagunu, koja je i udobnija i kvalitetnija i opremljenija, jedino nije jeftinija za održavanje...Što se kvaliteta tiče, čukni malo prstom Fiata (al nemoj jako da ne ulubiš lim) pa čukni francuza i nemca...pa javi utiske Ne verujem da je Croma nesto udobna, ima trap od vektre, a ona je udobna kao i svaki nemac...vozio sam je.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted August 29, 2010 Malo se zanese al ajde... Za te pare umesto Crome imaš baš eto Lagunu, koja je i udobnija i kvalitetnija i opremljenija, jedino nije jeftinija za održavanje...Što se kvaliteta tiče, čukni malo prstom Fiata (al nemoj jako da ne ulubiš lim) pa čukni francuza i nemca...pa javi utiske Oktopode, cudi me da ti kao poznavaoc francuza toliko gresis. LAGUNA: sva krila od ciste prefarbane plastike, hauba od lakog aluminijuma (laka kao perce), osetljive caure u letvi (trap)... probaj pipnuti krilo ili haubu. na najmanji pritisak jednog prsta desi ce se neuobicajene stvari. stedelo se na materijalima da bi automobil bio laksi. auto je stvarno fantastican, mekan preko rupa, takoreci ne oseca ih. mene je laguna sluzila posle sredjivanja trapa, ali pitanje je koliko bi to trajalo. CROMA: hauba teska kao crna zemlja, krila od pocinkovanog lima, trap je za nijansu tvrdji od lagune, duze vozilo, vise mesta u kabini i napred i nazad, vece medjuosovinsko rastojanje koje dodatno doprinosi udobnijem lezanju na putu, vozač i putnici se nalaze u visljem polozaju u odnosu na prosecna vozila (utisak kao da si u busu), duplo veci retrovizori..... ali ono na sta zelim da stavim najveci akcenat je to da je aktivna i pasivna bezbednost na vecem nivou. vozilo sa 9 vazd.jastuka, masom od 1500kg i opremom u motornoj grupi ugradjena zbog vece bezbednosti nikako ne moze ostaviti utisak loseg predatora.prilikom frontalnog udesa sa mojom lagunom koju sam udario u prednji desni cosak pri brzini od oko 40km/h (drugi vozac vozio u nedozvoljenom pravcu isto oko 40km/h) ceo prednji kraj se toliko raspao da je steta iznosila 145.000,00 din. e sad, ne radi se o tome koliko je steta iznosila, vec koliko je malo falilo da vozaceva bezbednost bude narusena pri maloj brzini, iako je udarac bio u cosak (tamo gde bi auto trebao biti najjaci)?!sto se tice cene odrzavanja i tu gresis. cena je potpuna ista. naravno, sve to ako mislis odrzavati u pravom servisu sa original delovima. NPR. veliki servis (vod.pumpa, ulje, antifriz, filteri, spaneri, roleri, kaisevi) = 500€. Za lagunu sam platio isto toliko. tacno je da ima i jeftinije, ali sto se mene tice HVALA LEPO! jednom sam probao i vise nikad. ne ponovilo se vise nikad. kad si vec napisao da je laguna za te pare kvalitetnija, udobnija i skuplja za odrzavanje, daj i neki primer. mislim da si pogresio. vozio sam oba vozila i tacno znam prednosti i mane oba. ubedi nas u suprotno.ne zelim da neko shvati ovo kao neko prepucavanje, vec jednostavno razmenjujemo misljenja i ukazujemo ljudima na prednosti i nedostatkeodgovor za Kypck: ne zaboravi da se jedan trap sa dva vozila ne ponasa isto ukoliko postoji tezinska razlika vozila. u ovom slucaju postoji i iznosi oko 200kg. i trap sa vectre je preuzet samo u zadnjem delu vozila. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Terza 1 Posted August 29, 2010 Moje misljenje : Laguna je extra auto! Cromu nisam vozio, i svidja mi se veoma! Cak razmisljam da zamenim stila jednom Cromom. Licno mnogo vise volim FIATA nego renoa, jeste da je udobniji, prostraniji, ali dzabe! I ne mozemo porediti lagunu i recimo stila, jer su to dva razlicita i nespojiva auta! Sa cromom, vec mozda. S tim sto ja mislim da je bolja Croma, laguna je puz za nju!Ali evo jedan podatak da te demantujem mico! Na kres testovima, maksimalan broj zvezdica koji se mogao dobiti jeste 4, do 2001 godine kada se laguna pojavila. Ona je na kres testovima postigla tako dobre rezultate da se nije mogla meriti ni sa jednim drugim autom, pa je odluceno da se uvede maksimum od 5 zvezdica i da se laguni da svih 5! Tkd to sto je plasticna sva (ni meni se ne svidja) ali ipak nije merilo snage i bezbednosti auta. U slucaju udesa, putnici unuta treba da budu bezbedni, a kolika ce steta biti, i gde su zone lomova nije ni bitno! Tako da tu, laguna je besprekorna bila. E sad koliko je Croma dobila zvezdica za bezbenost, stvarno ne znam! Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted August 29, 2010 baš to, zone lomova...pravljeno da te ne samo spase već i da te odere posle Nisam ja nikakav veliki poznavalac automobila, samo kažem kad pogledam patos gepeka, čuknem malo po limu, vidim veliku razliku od ostalih Fiata, ne znam kako za Cromu baš konkretno pa se povlačim iz diskusije tog tipa Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 29, 2010 ...čuknem malo po limu, vidim veliku razliku od ostalih Fiata...Pa, vidiš razliku jer si čukao po plastici kod Lagune... Quote Share this post Link to post Share on other sites
oktopod 283 Posted August 29, 2010 Buahaha Prednji deo nisam čukao već zadnji, kad sam otvorio gepek, a ono masivan pod i sve....baš jako deluje Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 23030 Posted August 29, 2010 Ja sam primetio sa se Laguna dizel mnogo vise cuje od Lybre. Isto godiste, kod obe motori 1.9. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 29, 2010 ...kad sam otvorio gepek, a ono masivan pod i sve....baš jako deluje...Jaaaaoj Oktopode... Da nema potrebe za sprečavanjem veoma lakog gužvanja automobila prilikom udara otpozadi i to bi pravili od plastike. Svi bi to radili, ne samo Renault.Napred imaju motor koji je najveća moguća prepreka, ali pozadi nemaju ništa, pa zato ne mogu koristiti tek tako plastiku.Nikada nisam primetio bilo kakvu razliku kod automobila kada im pogledaš mesto gde stoji rezervni točak, i sve se nešto plašim da jedni koriste ''deblji lim'' od drugih... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted August 29, 2010 Sto se tice debljine lima i Francuza uvek se setim price jednog mog prijatelja,koji radi farbanje i limariju.Dodje mu taxista,normalno gradjen,sa Citroenom Xantiom,sedi covek po ceo dan u kolima,i primeti kao da mu je vozacevo sediste postalo krivo,ali ne moze da se nasteluje i nije do samog sedista.Skine sediste,ovaj moj prijatelj,i kaze-gledam i ne verujem -pukao oslonac na patosu gde ide sina sedista(govorimo o,tad, relativno ne toliko starom automobilu),zavrne on tapacirung poda i sta ce krene da vari-lim je toliko bio tanak izmedju dva sloja farbe da je majstor mislio da ce ceo auto da se zapali Imali su i Italijani svojih katastrofalnih limarijskih poduhvata sa Ruskim limovima 80-ih godina,ali Francuzi su,uz Japance,vazili za proizvodjace koji koriste najtanje limove u autoindustriji,s tim da je kod Japanca antikorozivna zastita bila mnogo bolje odradjena nego kod ostalih,ali zato kda udaris Japanca-pa skoro da nema popravke ako krene korozija.Verovatno se do sad mnogo stvari promenilo u proizvodnji automobila,kako kod Franciza,tako i kod ostalih,nadam se na bolje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zeljkoci 58 Posted August 29, 2010 ...Ali evo jedan podatak da te demantujem mico! Na kres testovima, maksimalan broj zvezdica koji se mogao dobiti jeste 4, do 2001 godine kada se laguna pojavila. Ona je na kres testovima postigla tako dobre rezultate da se nije mogla meriti ni sa jednim drugim autom, pa je odluceno da se uvede maksimum od 5 zvezdica i da se laguni da svih 5! Tkd to sto je plasticna sva (ni meni se ne svidja) ali ipak nije merilo snage i bezbednosti auta. U slucaju udesa, putnici unuta treba da budu bezbedni, a kolika ce steta biti, i gde su zone lomova nije ni bitno! Tako da tu, laguna je besprekorna bila. E sad koliko je Croma dobila zvezdica za bezbenost, stvarno ne znam!Terzo procitaj ovaj članak http://www.whatcar.com/car-news/latest-euro-ncap-crash-test/fiat-croma/217460 i razmisli da li bi ista ta Laguna dobila isti broj zvezdica kao i prikazano vozilo na crash testu? Tacno je da plasticni delovi od kojih je sacinjeno vozilo nisu merilo snage, ali su merilo bezbednosti. Sta ce preuzeti veliku energiju prilikom udesa dva vozila i apsorbovati udarac na takav nacin, gde ce putnicki prostor ostati bezbedan u najvecoj mogucoj meri? Naravno LIM! Plastika puca i nema mogucnost elasticnog istezanja i savijanja, a bas to je ono sto je potrebno da "upije" svu silu udesa. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Woodoo 23030 Posted August 29, 2010 Englezi imaju veoma dobar indeks pouzdanosti kojim porede 250 modela automobila medju kojima su i oni koji su trenutno najzastupljeniji kod nas. Indeks se racuna kao kombinacija ucestalosti kvarova, cena poravki, prosecnog vremena koje je auto bio van upotrebe zbog tih kvarova i prosecne starosti i kilometraze vozila koja su ukljucena u analizu. Kao sredisnja vrednost indeksa za svih 250 automobila uzet je broj 100 a manja vrednost indeksa znaci da je auto vise pouzdan. Da bi indeks sto vernije prikazivao realno stanje u analizu su ukljucivani samo modeli za koje su postojali podaci sa najmanje 50 vozila tog modela. Takodje, indeks nudi podatke koji delovi automobila su najcesce bili u kvaru: klima uredjaji, kocnice, oslanjanje, motor, elektronika....U analizu nije ukljucena zamena potrosnih delova kao sto su plocice, svecice, akumulatori, gume, auspusi i polen filteri. Dakle, moze se reci da je indeks dosta realan i da je jedina zamerka nepostojanje podataka za Lanciu ali to je razumljivo zbog toga sto na njihovom trzistu nije prisutna.Lagune nema na listi prvih 100 automobila po pouzdanosti iako se tu nalaze Megan i Klio i nekoliko Fiatovih modela. Krome nema na listi jer je povucena iz prodaje sa trzistu Ujedinjenog Kraljevstva pocetkom 2007. godine zbog slabe prodaje.http://www.reliabilityindex.com/top-100Takodje, indeks pouzdanosti Lagune je dosta iznad prosecen vrednosti sto znaci da je auto manje pouzdan a najvise problema je imala sa elektronikom i oslanjanjem.http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/166I za kraj, na listi proizvodjaca Reno se nije proslavio, posebno u odnosu na Fiat, a lista je zanimljiva jer pored standardno dobrih Japanaca pri vrhu se nalaze Skoda, Ford i Citroen.http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/relIndex Quote Share this post Link to post Share on other sites
kAcA 0 Posted August 29, 2010 Malo se zanese al ajde... Za te pare umesto Crome imaš baš eto Lagunu, koja je i udobnija i kvalitetnija i opremljenija, jedino nije jeftinija za održavanje...Što se kvaliteta tiče, čukni malo prstom Fiata (al nemoj jako da ne ulubiš lim) pa čukni francuza i nemca...pa javi utiske Haha pa kod Renaulta samo vrata nisu od plastike Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jagodinac 3 Posted August 31, 2010 Englezi imaju veoma dobar indeks pouzdanosti kojim porede 250 modela automobila medju kojima su i oni koji su trenutno najzastupljeniji kod nas. Indeks se racuna kao kombinacija ucestalosti kvarova, cena poravki, prosecnog vremena koje je auto bio van upotrebe zbog tih kvarova i prosecne starosti i kilometraze vozila koja su ukljucena u analizu. Kao sredisnja vrednost indeksa za svih 250 automobila uzet je broj 100 a manja vrednost indeksa znaci da je auto vise pouzdan. Da bi indeks sto vernije prikazivao realno stanje u analizu su ukljucivani samo modeli za koje su postojali podaci sa najmanje 50 vozila tog modela. Takodje, indeks nudi podatke koji delovi automobila su najcesce bili u kvaru: klima uredjaji, kocnice, oslanjanje, motor, elektronika....U analizu nije ukljucena zamena potrosnih delova kao sto su plocice, svecice, akumulatori, gume, auspusi i polen filteri. Dakle, moze se reci da je indeks dosta realan i da je jedina zamerka nepostojanje podataka za Lanciu ali to je razumljivo zbog toga sto na njihovom trzistu nije prisutna.Lagune nema na listi prvih 100 automobila po pouzdanosti iako se tu nalaze Megan i Klio i nekoliko Fiatovih modela. Krome nema na listi jer je povucena iz prodaje sa trzistu Ujedinjenog Kraljevstva pocetkom 2007. godine zbog slabe prodaje.http://www.reliabilityindex.com/top-100Takodje, indeks pouzdanosti Lagune je dosta iznad prosecen vrednosti sto znaci da je auto manje pouzdan a najvise problema je imala sa elektronikom i oslanjanjem.http://www.reliabilityindex.com/reliability/search/166I za kraj, na listi proizvodjaca Reno se nije proslavio, posebno u odnosu na Fiat, a lista je zanimljiva jer pored standardno dobrih Japanaca pri vrhu se nalaze Skoda, Ford i Citroen.http://www.reliabilityindex.com/manufacturer/relIndexStvarno mi nije jasno zasto lagune nema medju tih sto auta Ah setio sam se pa ti si brate gledao pogresnih sto trbao si da gledas listu sto najgorih tu je sigurno Pozdrav od bivseg laguna vozaca i reno mehanicara! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted September 1, 2010 Čak i da je sve tako, a jeste izgleda (savet je i da se pogleda sajt u kome vlasnici komentarišu pouzdanost ovog vozila: http://www.carsurvey...=renault+laguna ) gde ima veliki broj vlasnika koji ovao vozilo nikad ne bi kupili ponovo.verovatno su za to razlozi oni koji su napred navedeni. Postoji još jedan na prvi pogled ne toliko značajan razlog. Laguna se NOVA prodavala za 23.000e. Ova cena znatno je niža od Alfi i Lybri koje su se prodavale u isto vreme, i to za 20%. Znači u startu je bila jeftinija za oko 5.000e od konkurencije. Ne verujem da bi se Francuzi olako odricali zarade na prodatom vozilu, pogotovu što im eje radni sat bitno skuplji nego u Italiji. Evo malko i primera.:obratite dobro pažnju na nosač motora – pukotina na njemu rđav je znakEGR ventil – veoma je bitno da ova komponenta bude ispravnasistem oslanjanja je osetljiv na udarne rupe – Laguna je ipak projektovana za evropske puteve.Medjutim, meni je i dalje Laguna jako lep, prostran, i veliki porodični auto. Da li će biti pouzdan tokom eksploatacije - to samo od mene zavisi (odnosno od onog koji ga bude kupio). JA sam po rodjenju "neverni Toma", i sigurno je da bi mu promenio komplet diskova,paknova, vešanje, potpuno ispitao elektroniku...i najzad zamenio gume. Ipak vozim familiju. I to tako sa bilo kojim polovnim automobilom.Cena Lagune za prve 3 godine može pasti i 50% - vrhunski očuvana ipak ima i vrhunsku cenuFotografije i komentari ispod njih preuzeti sa http://www.b92.net/a...p?nav_id=187093 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted September 2, 2010 Ja sam primetio sa se Laguna dizel mnogo vise cuje od Lybre. Isto godiste, kod obe motori 1.9.Ha ! Laguna i Lybra su dva sveta. Jedino im je zajednilko da počinju sa L. Sve ostalo je na strani Lancie. Ovo kažem zeto što, kad sam kupovao auto, oba modela sam merkao, budući da su sličnih dimenzija. U mnogo Laguna sam seo i probao ih , dok nisam jednom seo u Lanciu . Quote Share this post Link to post Share on other sites