Jump to content
FAS Euroauto Goran
zeljkor

Lancia Lybra 1.9 JTD - problem sa paljenjem

Recommended Posts

Najpre pozdrav svim clanovima foruma i postovaocima italijanskih automobila! Molim Vas za pomoc, posto se nesto cudno desava kod Lybre!

U pitanju je 1.9 JTD. Posle 10-tak dana odmora, auto nije hteo da upali. Gori crvena lampica ''motor'', vergla ali nece da upali. Ima goriva, ono stize na filter ali nema paljenja. Skidali klemu na neko vreme, jednom upalio i vise nije kteo. Menjali senzor radilice - nista. Na dijagn. pokazao da je u pitanju imobilajzer. Skinuli racunar, obrisali gresku - upali, ali posle gasenja ponovo isto pokazuje - engine crvena i vergla. Pregledali veze ispod volana, antenu .. nista. Primetili smo da nakon skidanja kleme i cupanja dzekova sa racunara on normalno upali ali samo prvi put, Nakon sto se ugasi - ponovo greska i vergla na prazno. Ako je imobil., nema logike da upali 1. put!? Pozdrav i HVALA!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

da se nadovezem na ovu temu, da ne bih otvarao novi topic. Nesto u posljednje vrijeme imam probleme sa paljenjem, koji su poceli prije nove godine. Bio sam siguran da je akumulator, medjutim, izgleda da nije, cim se ponekad auto ukljuci bez problema. U pitanju je lybra 1.9. jtd.

Simptomi:

Desava se ponekad ujutro ili uvece (svako drugo jutro ili vece ako ga tok dana nisam vozio recimo) da pocne da vergla normalno, vergla i do 10 sekundi, tek onda startuje motor. Imam osjecaj da se u tom verglanju "muci", jer kao da mu malo fali da startuje, jer malo prilikom verglanja u nekom moemntu "ubrza" rad kao pred normalno startovanje, ali jednostavno nece...otprilike, da priblizim simptome, kao kada auto ostane bez goriva, veergla, ali nece da pali. Interesantno je jos i da neko jutro motor startuje posle 2 okretaja, a neko jutro mu treba i do 15 sekundi, nakon cega ja odustanem od verglanja i pozovem taksi. Svi servisi se rade uredno, normalno vozim auto.

Lampice grijaca ne svijetle, pretpostavljam da su grijaci u redu. Spoljasnja temperatura je recimo 8 stepeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bih ovde tipovao na gorivo odnosno filter goriva. Da li si ga menjao ? Ako nije filter, onda neka druga komponenta napajanja gorivom.

Treba da znaš da grejači nisu kritični na JTD motorima, bar ne što se tiče startovanja motora. Primećuješ i sam, da nema onog grejanja od 5 minuta kako se to radilo ranije kod starijih dizeleša.

Ja sam za opkladu prošlog februara na -15 startovao motor iste sekunde kad sam ubacio ključ. Dakle, grejači, sve i da su hteli - nisu mogli ništa da zagreju. Naravno, motor je startovao iz cuga bez problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijenjao sam i filter nedavno. Mada, u pravu si, to mi se nije desavalo prije zamjene filtera...ali auto nekada pali potpuno uredno, a nekada ne, to mi je simptomaticno. Ne znam koji dio moze biti problematican

Share this post


Link to post
Share on other sites

jutros sam startovao motor bez bilo kakvih problema.. Juce ujutro takodje. Da li da ga vodim na dijagnostiku ili da probam kod mehanicara, mada ne znam na sta da obrati paznju? Moze li biti pumpa od nafte ili mozda neki relej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaputio sam se put crne gore i jedva se doklecao do budve. zasto? zato sto mi ocigledno ventilator hladnjaka nije radio, obzirom da mi je ovo prvi dugacak put sa ovim autom i sa ovakvim opterecenjem, nisam primetio u gradu da ventilator ne radi, tacnije nijak nisam ni nagurao temperaturu do 90 stepeni. dok je bila noc sve je bilo u redu, ali sam se u kanjonu morace nasao vec ujutru i temp je skocila. svaki put kad je temp. motora dostigla 90, lybra bi se ugasila. ja sacekam par minuta, auto se ohladi, upalim normalno i nastavim dalje.

 

i tako verovali ili ne jedno 10-ak puta, jedva sam se dovuko do budve, ali nije bilo nazad. to sto se sama gasila je i dobro jer predpostavljam da to radi neki senzor koji ne dozvoljava da prokuva motor. e sada tu nije kraj, mogao sam ventilator da prespojim zicama i da nesto skarabudzim da bih se vratio nazad, u tim pokusajima sam kratkospojio neke dve zice napred kod ventilatora (rekao bih da je crna debela i narandzasta tanka) tada je zavarnicilo, upalila se ona cuvena lampica motora na instr. tabli i od tada auto samo vergla i nece da upali. ocajnicki sam proveravao sve osigurace, skidao klemu.... nista.

 

ocekujem nekog majstora da dodje, ali, ima li neko ideju sta je moglo da se desi, i moze li bez dijagnostike da se ustanovi nesto  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cini mi se da si spojio plus za releje motora ventilatora direktno na masu.

Proveri osigurac F2 od 7,5 A , on ti snabdeva code i elektroniku tj dizne.

Koliko imas ventilatora?

Edited by bglion

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ima dva ventilatora. Proverio sam sve osigurace, ali sad cu probati ponovo. Gde je f2 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nista, ispravan je f2. Proverio sam sve osigurace i one velike na akumulatoru, promesao releje koji su isti... Sad sam otkacio kleme pa cu ujutru videti. Problem je sto je praznik a crnogorci narocito tada ne rade. Valjda sam nasao jedan servis s dijagnostikom koji ce mi sutra pogledati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ako vergla a nece da upali, 99% je senzor radilice, jer su simptomi bas takvi. Kad se upali radi neko vreme, kad se ugasi, vergla bez da upali i nakon desetak minuta upali normalno. Posto sad vise nece nikako da upali, verovatno je potpuno pokvaren senzor. Sve mi na to ukazuje, mada...ima li neki clan u tom kraju da ti moze pomoci sa dijagnostikom.

Samo mi nije jasno zasto mislis da se pregrijavala sa 90`C. To je njima normalna radna temperatura i svaka druga upucuje da nesto drugo nije u redu. Ako se vozis celu noc i ne dostigne 90, znaci da ti je termostat otvoren i trebas ga menjati. Ovo sam zakljucio iz tvog pisanja, mozda sam nesto propustio, ali mislim da nisi trebao nista pipati oko rashladnog sistema, samo dijagnostika, koja ce ti verovatno pokazati gresku na senzoru. Ako je to u pitanju, nije strasan kvar niti skup. Javi sta je bilo kad sredis

Edited by BigGLybra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je senzor , može običnim unimerom da proveri otpor. Ispravan treba da bude 900 Oma, moj stari koji je dva puta zeznuo i posle savršeno radio otpor kod njega je bio 1050-1100 Oma.

Neće da radi bez njega, nema poima u kom je položaju radilica i kada i gde da ubrizgava gorivo. 

Sa zadnje strane motora (ka kabini) možeš mu lako prići (bar na Stilu  bez skidanja šus pleha). Tri do pet minuta posla (moj je bio bez kabla / bitna svar ako kupuješ da li je sa kablom ili bez njega).

 

 

senyor_radilice.jpg senyor_radilice_1.jpg senyor_radilice_motor.jpg Senzor_radilice_46798352.jpg
Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne moze bez njega, on daje signal kompu u kom se polozaju nalazi radilica i na koji klip da posalje gorivo. kad se to pobrka, nema paljenja motora. Malo mu je sex prici, pogotovo ljudima sa lopatama umesto saka  :smoke:  a nalazi se izmedju kabine i motora, kod startera (anlasera) i pozeljan je kanal za intervenciju.  Mehanicaru je pola sata posla ako zna proceduru.

http://www.obd-codes.com/p0335

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zna da i ne prijavi nikakvu grešku, čak i kad motor neće da upali. Malko zeznuta stvar ako je to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pronasao sam za stila ovaj senzor, da li je isti kao za libru? Jos nisam rasturio... I da li bi pod uslovom da je isti i zamenio ga sam moglo bez brisanja greske da upali?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam moj sam iz kanala za tri minuta zamenio. Samo zameniš, ukopčaš struju i teraj. Nikakvo resetovanje i sl nije bilo potrebno, čak ni greške nije zabeležio. Vidi samo da li je sa kablom ili ne (trebalo bi noviji da budu bez kabla, mada se nikad ne zna), i proveri unimerom otpor.

 

http://www.autopartoo.com/oem/alfa-romeo/46798352.html

Edited by ivan.ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takodje mislim da je do senzora radilice, mislim cak i da nemas uopste problem sa hladjenjem (zbog kojeg mislis da se gasio auto) nego da se otprilike tada zagreje senzor i ugasi auto. Mislim...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eh da sam poneo sav alat...nemam unimer ali cu se nekako snaci. A to je ovakav kao na slici jel da? I nalazi se ispod onog djavola sto lici na bobinu?

@bigGlybra: izgleda da se nije pregrejavao, nego bas u trenutku kada je trebao da upali ventilator- on ugasi auto. Neki kratak spoj ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nalazi se ispod anlasera (nemoj da te neko čuje)!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja imam lybru i meni je bilo prilicno nezgodno zameniti ga jer je iznad anlasera, zavucen. I kod tebe je tako, samo ti je sreca ako imas sitnije sake. Ako ga budes kupovao, moras kupiti bas za tvoj model. Moj je bio sa kabelom.

To ti i kazem za sistem hladjenja, nisi ga trebao dirati

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...