Jump to content
FAS Goran
stevva

Punto mk.2 1.9 JTD / D - zamena termostata

Recommended Posts

Dosla zima i moj Punto ne dostize ni blizu radne temperature. Na otvorenom se kazaljka jedva odlepi za crticu, dve, a ni u gradu nije mnogo bolje. Naravno, odlucio sam da menjam termostat. Kupio ga za 5000din i krenuo u popravku.

Kako sam video u Uputstvu za popravku postoje dva tipa termostata na ovim masinama:

- verzija 85cv - laka i jednostavna zamena

- verzija 100cv - komplikovano do neba

Naravno moj je ovaj drugi.

Posle 3 sata rasklapanja, skidanja creva i kidanja shelni naisao sam na problem zbog kojeg sam morao sve ponovo da povezem, ostavljajuci stari termostat.

Donji sraf na termostatu ima jednu maticu koja se da skinuti, ali je iza nje postavljen nesavitljivi nosac metalne cevi za neki izduv gasova sa motora (mozda za turbinu). Taj nosac treba izvuci sa tog, donjeg srafa, da bi se doslo do jos jedne matice koja drzi termostat prisrafljen za blok motora. Nosac je nesavitljiv i zavaren za metalnu cev. Da bi se pomerio sa srafa treba odsrafiti prednji kraj te metalne cevi za izduv. E, tu je moguce odsrafiti samo gornji sraf, a donji je totalno nedostupan. Kako ga skinuti ili ima neka caka i bez skidanja?

Da li je neko menjao ovakav termostat na Puntu 1.9 JTD i naisao na slican problem i kako ga je resio? Glupo mi je da mi stoji nov termostat na gajbi. Pomagajte!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iskrivis lim na dole , odvrnes sraf i skines termostat. Naravno nije bas tako lako , lim je debeo i tesko ga je saviti ali to je najlaksi nacin. Ako neko ima neki drugi sistem nek pise, svaki savet je dobro dosao.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Hvala na savetu! Veruj mi da mi to nije palo na pamet, jer sam taj lim vukao htedući da ga pomerim sa šrafa ali jedva da se pomeri milimetar, a treba bar 1-1.5cm. Baš je krut. Problem je i nedostatak prostora da zavučem i klešta ili šta već, ali OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potpuno isti problem prosle godine, i morao sam da vratim stari termostat isto kao i ti. Kada sam nasao malo vise vremena nakon 10-ak dana uspeo sam da ga zamenim tako sto sam nesto natezao dole i popustao nesto....ubij me ako znam tacno sta :question: , dok ponovo ne bih video spoj termostata. Au jbt. ne mogu da se setim, a bas bih voleo da sam ti od pomoci jer znam da je bas zejeb zesci, ali u sustini posle prosta stvar!!! Ako ne resis to ovih dana, pogledacu to kod sebe da se podsetim pa ti javljam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dosla zima i moj Punto ne dostize ni blizu radne temperature. Na otvorenom se kazaljka jedva odlepi za crticu, dve, a ni u gradu nije mnogo bolje. Naravno, odlucio sam da menjam termostat. Kupio ga za 5000din i krenuo u popravku.

Kako sam video u Uputstvu za popravku postoje dva tipa termostata na ovim masinama:

- verzija 85cv - laka i jednostavna zamena

- verzija 100cv - komplikovano do neba

Naravno moj je ovaj drugi.

Posle 3 sata rasklapanja, skidanja creva i kidanja shelni naisao sam na problem zbog kojeg sam morao sve ponovo da povezem, ostavljajuci stari termostat.

Donji sraf na termostatu ima jednu maticu koja se da skinuti, ali je iza nje postavljen nesavitljivi nosac metalne cevi za neki izduv gasova sa motora (mozda za turbinu). Taj nosac treba izvuci sa tog, donjeg srafa, da bi se doslo do jos jedne matice koja drzi termostat prisrafljen za blok motora. Nosac je nesavitljiv i zavaren za metalnu cev. Da bi se pomerio sa srafa treba odsrafiti prednji kraj te metalne cevi za izduv. E, tu je moguce odsrafiti samo gornji sraf, a donji je totalno nedostupan. Kako ga skinuti ili ima neka caka i bez skidanja?

Da li je neko menjao ovakav termostat na Puntu 1.9 JTD i naisao na slican problem i kako ga je resio? Glupo mi je da mi stoji nov termostat na gajbi. Pomagajte!

Pre nedelju dana sam imao isti problem sa zamenom termostata,majstor ga je menjao oko 3 sata,morao je da poskida sve sa strane termostata(naplatio mi je 4000)za prezivljenu patnju

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj ima 80 konja,komplikovano do besvesti :wallbash:

6400 je termostat nema ih bas puno u ponudi, majstor koliko uzme, barem 2-3sata posla(kod mene je toliko trajalo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

4700din, i oko 2 sata posla !

...nije neka velika filozofija nego ga fabrika sjebala sa nosacem creva za EGR ! materijala ko za nosac motora i ne mozes da ga savijes pajserom od metar, tako da bespotrebno mora gomila stvari da se poskida da bi se zamenio jedan termostat sa 2 srafa koji bi inace bilo moguce zameniti za 15min samo da ne deli isti sraf sa nosacem creva prokletog EGR, malo je falilo da ceo sistem od EGR-a poskidam sa motora nego zima napolju pa ce sacekati malo toplije dane ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napokon kupljen termostat,idem danas da ga montiram....nije jeftina investicija..4500 termsotat u kit komercu i 3000 ruke....2-3 sata posla.UZAS.....Ali ce zato raditi kako treba......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako sam video u Uputstvu za popravku postoje dva tipa termostata na ovim masinama:

- verzija 85cv - laka i jednostavna zamena

- verzija 100cv - komplikovano do neba

Kako da znam koji tip imam na kolima, po godištu?, ili nečem drugom? Ili tek kad skinem postojći?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma jok brate.,....trazi za punto 1.9 jtd mozda ti traze saobracajnu....u kit komercu je oko 4000... Behr firma.....ja sam taj stavio....taj mi je i bio na kolima koji je riknuo

Share this post


Link to post
Share on other sites

evo koliko je trajao taj iz kit komerca...

zamenjan polovinom februara i pre oko nedelju dana pocelo sve ispocetka ;(

zna li se koja je firma najkvalitetnija sto se tice tog tipa termostata ?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ljudi kakav je to termostat koji kosta 4000-5000din? Jel to pozlaceno nesto? jbg treba i ja da ga menjam....Gornje crevo na hladnjaku pocinje da se greje pet minuta od kada se upali auto.... A temperatura se maltene nije ni pomerila od donje crte.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Komplikovan! :) Veliko kuciste,5 otvora za creva,a i termo-davac ide zajedno s njim (sam kosta oko 1000 din). Sam termostat funkcionise isto kao i svaki drugi,samo sto ga je nemoguce izvaditi iz kucista i staviti drugi. A inace,treba malo vise vremena da se auto zagreje (pogotovo zimi),posto je masivan motor (brze se ugreje 1.2 npr.,jer je dosta manji). Najbolje dostize radnu T u voznji,kad je motor opterecen. I savetujem ti da prepustis zamenu majstoru...koliko god da kosta...na mom Puntu JTD sam sam menjao to cudo i otelio sam se dok sam ga zamenio...povadio pola haube da mogu da mu pridjem...i na kraju sam brusilicom prosekao vise od pola onaj cuveni lim (od kog ne mozes da pidjes donjem srafu koji drzi termostat) da bih mogao da ga savijem i izvadim celu tu skalameriju. Uzas jedan kako su ga zajebano namestili...

Share this post


Link to post
Share on other sites

za taj termostat su se stvarno iskenjali do bola . ima tri nacina zamene . skinuti sve sto smeta ili natezati pajserom sto obicno ne ide lako ili ono sto ja radim brusilicom na vazduh secnem nosac. 4000 je lopovluk ! pa za 6000 se menjac skida a ne moze da se meri ! taj posao je 1800 din !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam termostat pre tri godine platio 6000 din, a tada je dinar bio jaci dosta! Zbog toga kazem, ako je 4000 sada da i nije strasno kako je bilo! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako utvrditi da termostat ne radi kako treba?

Koje crevo pipati, kada i kakvo treba biti da bi se reklo da je termostat :thumbdown: ?

[zanemari se brzina tj vreme neophodno za dostizanje radne temperature].

Share this post


Link to post
Share on other sites

...otvoriti haubu,posle jutarnjeg paljenja,sacekati malo,i onda pipnuti crevo,koje ide iz termostata do hladnjaka,i ako je to crevo ledeno,ka hladnjaku,dok kazaljaka ne stigne,otprilike,do pola-sve je ok :D .ali ako crevo i vrh hladnjaka pocnu da se mlache,a motor jos nije dostigao radnu temperaturu,kazaljka na cetvrtini-znaci termostat je konstantno otvoren,i pusta toplu vodu ranije nego sto bi trebalo :o

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=28305&view=findpost&p=654646

:thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam problem najverovatnije sa termostatom, jer se motor ne zagreva kao sto treba,

Interesuje me da li moze da se skinuti termostat proveri u recimo serpi sa vodom koja se zagreva, Hvala

Po mojoj logici trebalo bi da moze, da li je neko radio to?

Hvala

Share this post


Link to post
Share on other sites

posto se novi termostati uglavnom prave da zaglave otvoreni, jednostavnije ti je da ako si ga vec skunuo na normalnoj temperaturi dunes kroz otvor na koji se kaci gornje crevo na hladnjaku, ako prolazi vazduh crko je a ako tesko prolazi dobar je :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam termostat pre tri godine platio 6000 din, a tada je dinar bio jaci dosta! Zbog toga kazem, ako je 4000 sada da i nije strasno kako je bilo! ;)

mislim da u AP sportu ima neka verzija termostata za oko 4300 din.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...