stevva 0 Posted January 21, 2010 Dosla zima i moj Punto ne dostize ni blizu radne temperature. Na otvorenom se kazaljka jedva odlepi za crticu, dve, a ni u gradu nije mnogo bolje. Naravno, odlucio sam da menjam termostat. Kupio ga za 5000din i krenuo u popravku.Kako sam video u Uputstvu za popravku postoje dva tipa termostata na ovim masinama:- verzija 85cv - laka i jednostavna zamena- verzija 100cv - komplikovano do nebaNaravno moj je ovaj drugi.Posle 3 sata rasklapanja, skidanja creva i kidanja shelni naisao sam na problem zbog kojeg sam morao sve ponovo da povezem, ostavljajuci stari termostat. Donji sraf na termostatu ima jednu maticu koja se da skinuti, ali je iza nje postavljen nesavitljivi nosac metalne cevi za neki izduv gasova sa motora (mozda za turbinu). Taj nosac treba izvuci sa tog, donjeg srafa, da bi se doslo do jos jedne matice koja drzi termostat prisrafljen za blok motora. Nosac je nesavitljiv i zavaren za metalnu cev. Da bi se pomerio sa srafa treba odsrafiti prednji kraj te metalne cevi za izduv. E, tu je moguce odsrafiti samo gornji sraf, a donji je totalno nedostupan. Kako ga skinuti ili ima neka caka i bez skidanja?Da li je neko menjao ovakav termostat na Puntu 1.9 JTD i naisao na slican problem i kako ga je resio? Glupo mi je da mi stoji nov termostat na gajbi. Pomagajte! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Goran Zemun 441 Posted January 21, 2010 Iskrivis lim na dole , odvrnes sraf i skines termostat. Naravno nije bas tako lako , lim je debeo i tesko ga je saviti ali to je najlaksi nacin. Ako neko ima neki drugi sistem nek pise, svaki savet je dobro dosao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
stevva 0 Posted January 21, 2010 ^^^ Hvala na savetu! Veruj mi da mi to nije palo na pamet, jer sam taj lim vukao htedući da ga pomerim sa šrafa ali jedva da se pomeri milimetar, a treba bar 1-1.5cm. Baš je krut. Problem je i nedostatak prostora da zavučem i klešta ili šta već, ali OK. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted January 27, 2010 Potpuno isti problem prosle godine, i morao sam da vratim stari termostat isto kao i ti. Kada sam nasao malo vise vremena nakon 10-ak dana uspeo sam da ga zamenim tako sto sam nesto natezao dole i popustao nesto....ubij me ako znam tacno sta , dok ponovo ne bih video spoj termostata. Au jbt. ne mogu da se setim, a bas bih voleo da sam ti od pomoci jer znam da je bas zejeb zesci, ali u sustini posle prosta stvar!!! Ako ne resis to ovih dana, pogledacu to kod sebe da se podsetim pa ti javljam... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joca 1 Posted February 3, 2010 Dosla zima i moj Punto ne dostize ni blizu radne temperature. Na otvorenom se kazaljka jedva odlepi za crticu, dve, a ni u gradu nije mnogo bolje. Naravno, odlucio sam da menjam termostat. Kupio ga za 5000din i krenuo u popravku.Kako sam video u Uputstvu za popravku postoje dva tipa termostata na ovim masinama:- verzija 85cv - laka i jednostavna zamena- verzija 100cv - komplikovano do nebaNaravno moj je ovaj drugi.Posle 3 sata rasklapanja, skidanja creva i kidanja shelni naisao sam na problem zbog kojeg sam morao sve ponovo da povezem, ostavljajuci stari termostat. Donji sraf na termostatu ima jednu maticu koja se da skinuti, ali je iza nje postavljen nesavitljivi nosac metalne cevi za neki izduv gasova sa motora (mozda za turbinu). Taj nosac treba izvuci sa tog, donjeg srafa, da bi se doslo do jos jedne matice koja drzi termostat prisrafljen za blok motora. Nosac je nesavitljiv i zavaren za metalnu cev. Da bi se pomerio sa srafa treba odsrafiti prednji kraj te metalne cevi za izduv. E, tu je moguce odsrafiti samo gornji sraf, a donji je totalno nedostupan. Kako ga skinuti ili ima neka caka i bez skidanja?Da li je neko menjao ovakav termostat na Puntu 1.9 JTD i naisao na slican problem i kako ga je resio? Glupo mi je da mi stoji nov termostat na gajbi. Pomagajte!Pre nedelju dana sam imao isti problem sa zamenom termostata,majstor ga je menjao oko 3 sata,morao je da poskida sve sa strane termostata(naplatio mi je 4000)za prezivljenu patnju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted February 10, 2010 a verzija 80ks ? treba da menjam pa da znam sta me ceka... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Joca 1 Posted February 10, 2010 Moj ima 80 konja,komplikovano do besvesti 6400 je termostat nema ih bas puno u ponudi, majstor koliko uzme, barem 2-3sata posla(kod mene je toliko trajalo) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted February 14, 2010 4700din, i oko 2 sata posla !...nije neka velika filozofija nego ga fabrika sjebala sa nosacem creva za EGR ! materijala ko za nosac motora i ne mozes da ga savijes pajserom od metar, tako da bespotrebno mora gomila stvari da se poskida da bi se zamenio jedan termostat sa 2 srafa koji bi inace bilo moguce zameniti za 15min samo da ne deli isti sraf sa nosacem creva prokletog EGR, malo je falilo da ceo sistem od EGR-a poskidam sa motora nego zima napolju pa ce sacekati malo toplije dane Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted March 9, 2010 Napokon kupljen termostat,idem danas da ga montiram....nije jeftina investicija..4500 termsotat u kit komercu i 3000 ruke....2-3 sata posla.UZAS.....Ali ce zato raditi kako treba...... Quote Share this post Link to post Share on other sites
ljuba.b 0 Posted March 18, 2010 Kako sam video u Uputstvu za popravku postoje dva tipa termostata na ovim masinama:- verzija 85cv - laka i jednostavna zamena- verzija 100cv - komplikovano do nebaKako da znam koji tip imam na kolima, po godištu?, ili nečem drugom? Ili tek kad skinem postojći? Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted March 18, 2010 ma jok brate.,....trazi za punto 1.9 jtd mozda ti traze saobracajnu....u kit komercu je oko 4000... Behr firma.....ja sam taj stavio....taj mi je i bio na kolima koji je riknuo Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted December 3, 2010 evo koliko je trajao taj iz kit komerca...zamenjan polovinom februara i pre oko nedelju dana pocelo sve ispocetka ;(zna li se koja je firma najkvalitetnija sto se tice tog tipa termostata ?! Quote Share this post Link to post Share on other sites
srkiv 1 Posted December 6, 2010 Taj mi je bio jos od kad je kupljen auto Quote Share this post Link to post Share on other sites
NoGooD 0 Posted February 8, 2011 Pa ljudi kakav je to termostat koji kosta 4000-5000din? Jel to pozlaceno nesto? jbg treba i ja da ga menjam....Gornje crevo na hladnjaku pocinje da se greje pet minuta od kada se upali auto.... A temperatura se maltene nije ni pomerila od donje crte..... Quote Share this post Link to post Share on other sites
marko1984 2 Posted February 8, 2011 Komplikovan! Veliko kuciste,5 otvora za creva,a i termo-davac ide zajedno s njim (sam kosta oko 1000 din). Sam termostat funkcionise isto kao i svaki drugi,samo sto ga je nemoguce izvaditi iz kucista i staviti drugi. A inace,treba malo vise vremena da se auto zagreje (pogotovo zimi),posto je masivan motor (brze se ugreje 1.2 npr.,jer je dosta manji). Najbolje dostize radnu T u voznji,kad je motor opterecen. I savetujem ti da prepustis zamenu majstoru...koliko god da kosta...na mom Puntu JTD sam sam menjao to cudo i otelio sam se dok sam ga zamenio...povadio pola haube da mogu da mu pridjem...i na kraju sam brusilicom prosekao vise od pola onaj cuveni lim (od kog ne mozes da pidjes donjem srafu koji drzi termostat) da bih mogao da ga savijem i izvadim celu tu skalameriju. Uzas jedan kako su ga zajebano namestili... Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted February 8, 2011 4-5 soma je jeftino! ako taj za 4 soma valja pevaj Quote Share this post Link to post Share on other sites
yuguar 2 Posted February 9, 2011 za taj termostat su se stvarno iskenjali do bola . ima tri nacina zamene . skinuti sve sto smeta ili natezati pajserom sto obicno ne ide lako ili ono sto ja radim brusilicom na vazduh secnem nosac. 4000 je lopovluk ! pa za 6000 se menjac skida a ne moze da se meri ! taj posao je 1800 din ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted February 9, 2011 Ja sam termostat pre tri godine platio 6000 din, a tada je dinar bio jaci dosta! Zbog toga kazem, ako je 4000 sada da i nije strasno kako je bilo! Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted February 9, 2011 Kako utvrditi da termostat ne radi kako treba?Koje crevo pipati, kada i kakvo treba biti da bi se reklo da je termostat ? [zanemari se brzina tj vreme neophodno za dostizanje radne temperature]. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted February 9, 2011 ...otvoriti haubu,posle jutarnjeg paljenja,sacekati malo,i onda pipnuti crevo,koje ide iz termostata do hladnjaka,i ako je to crevo ledeno,ka hladnjaku,dok kazaljaka ne stigne,otprilike,do pola-sve je ok .ali ako crevo i vrh hladnjaka pocnu da se mlache,a motor jos nije dostigao radnu temperaturu,kazaljka na cetvrtini-znaci termostat je konstantno otvoren,i pusta toplu vodu ranije nego sto bi trebalo http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=28305&view=findpost&p=654646 Quote Share this post Link to post Share on other sites
123Pedja 0 Posted February 10, 2011 Imam problem najverovatnije sa termostatom, jer se motor ne zagreva kao sto treba, Interesuje me da li moze da se skinuti termostat proveri u recimo serpi sa vodom koja se zagreva, HvalaPo mojoj logici trebalo bi da moze, da li je neko radio to?Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
banjo1990 264 Posted February 10, 2011 Kod konkretno ovog modela o kome je rec,gotovo sam siguran da ne moze! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Misko ///M 1 Posted February 11, 2011 posto se novi termostati uglavnom prave da zaglave otvoreni, jednostavnije ti je da ako si ga vec skunuo na normalnoj temperaturi dunes kroz otvor na koji se kaci gornje crevo na hladnjaku, ako prolazi vazduh crko je a ako tesko prolazi dobar je Quote Share this post Link to post Share on other sites
NoGooD 0 Posted February 22, 2011 Ja sam termostat pre tri godine platio 6000 din, a tada je dinar bio jaci dosta! Zbog toga kazem, ako je 4000 sada da i nije strasno kako je bilo! mislim da u AP sportu ima neka verzija termostata za oko 4300 din..... Quote Share this post Link to post Share on other sites