Ivan 17683 Posted September 17, 2018 @Daliborka Novootvorena tema je spojena sa postojecom temom o kupovini Pande. A o citiranom portalu i strucnim savetima smo ovde vec gomilu puta caskali... 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 17, 2018 @Daliborka ''Problem'' sa benzinskim diznama nastane kada ljudi zaborave da uopšte mogu da koriste benzin. Provozaj ponekada malo i na benzin i to je to. Potroši 10 litara benzina mesečno (ili manje do toga, zavisi koliko voziš), tj. pusti povremeno da prođe benzin kroz benzinske dizne, i biće sve ok sa njima, neće da ''zapeknu''. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Daliborka 0 Posted September 17, 2018 13 hours ago, Dezurni said: @Daliborka Ako je "problem" samo plin, uzmi slobodno. Ima dosta primera da su ti motori na plin prelazili ozbiljne kilometraže. I ako slučajno dođe do nekih problema sa glavom motora zbog plina, nije skupa popravka Znam da su stariji motori dosta prelazili sa plinom na karburatoru ali ovi novi imaju (kako koji ) plastične grane i osetljiviji su na plin. Koliko je popravka na glavi motora okvirno? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dezurni 399 Posted September 18, 2018 Zavisi od majstora, naravno, ali ne bi smela da pređe 300 eura. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Toni55555555 0 Posted June 11, 2019 (edited) Pozz ljudi! Vaša iskustva sa pandom 1.3jtd dizel 4x4 Hvala Edited June 12, 2019 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted June 11, 2019 ZA 1,3 mjet su reči hvale kao mali i dobar agregat, sad zavisno od snage motora (70 ks ili jači) do 70ks nema plivajući zamajac i 5tostepeni menjač lepo radi, pošto sam isti motor i menjač imao u Puntu. E sad, sama Panda kao auto dosta dugo drži neki solidan cenovni rang i sama cena joj manje pada od npr Punta i lično mi deluje kvalitetnije urađena. Sto se tiče off road osobina, čitao sam a i bogami gledao kako se ta Panda vere kao Lada Niva, tako da što se toga tiče tu je dobra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markopanda 3 Posted December 19, 2019 Zdravo, nov sam ovde, ovo mi je prva tema. Vozio sam do sad pandu cross 2007 multijet, prodao sam je i sad trazim da kupim novu. Gledam jednu sa twin air motorom, pa me zanimaju iskustva, da li stvarno trosi po 7-8 litra, i da li je imao nekih problema. Hvala Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14883 Posted December 19, 2019 @Ivan je stručnjak za motore Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markopanda 3 Posted December 19, 2019 Pisao sam mu sad, cekamo da vidim sta ce da kaze. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted December 20, 2019 Da sam entuzijasta - jesam, strucnjak nisam , ima ovde puno kompetentijih ljudi od mene... Ali da probam da pripomognem sa svojim skromnim misljenjem, posto vec skoro 2 godine vozim (doduse veci) motor koji koristi identicnu MultiAir tehnologiju. U slucaju Pande, ako vec gledas benzinca, pre sam za neku FIRE klasiku. Zasto? Mozda previse zaje*ancije, za ne tako veliki dobitak. Istina je da MultiAir tehnologija na istom motoru obezbedjuje oko 10% vise snage, 15% veci torque i oko 15% manju potrosnju. Ali ovo je mali auto od 70-80 KS i dobit jeste procentualno prilicna, ali to je npr. nekih 15 KS i 40 Nm u odnosu na 1.2 FIRE atmosferac (koji je poznat i jednostavan do bola, jednostavan za odrzavanje, a delova ima na trafici). Uz to treba imati u vidu i potencijalan poprilican trosak za servis/zamenu MultiAir jedinice. Na sve to, kako mu i ime kaze - TwinAir je dvocilindras od 875 ccm. Zavisi i gde zivis i kakve su ti opcije za popravku - cak i ovde po BG vecina majstora vrti glavom kada ih vidi, iako je redovno odrzavanje u sustini jednostavno i jeftino. Problem nastaje ako dodje do problema . To je to u najkracem, o MultiAir sistemu sam pisao detaljno, oko potrosnje, mogucih problema i cena popravki, pa mozes da procitas da ne davim opet. Nevezano za Pandu, misljenja sam da na vecim vozilima ima smisla uzimati jedino MultiAir Turbo verzije. Tj. smatram da ulazak u potencijalni rizik sa MultiAir jedinicom nema svrhe ako motor ostaje atmo (performanse/potrosnja vs moguci troskovi). Primer je Grande Punto gde obican MultiAir ima 105 KS, a MultiAir Turbo 135 KS i primetno veci obrtni. Ili Bravo, gde je MA Turbo na 140 KS i 255 Nm kod Sportaka (poredjenja radi, na istom 1368 bloku, FIRE atmo ima 95 KS i 127 Nm, sto je vec ogromna razlika). 1 1 neshaoct and Zan Batist reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markopanda 3 Posted December 20, 2019 Epa problem je sto 4x4 ima samo u twinair ili multijet. Mozda je ipak pametnije da uzmem dizela. Malo je slabiji, ali mislim da je dosta jednostavniji za odrzavanje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted December 20, 2019 37 minutes ago, Markopanda said: Malo je slabiji, ali mislim da je dosta jednostavniji za odrzavanje. Pazi, u sustini je MultiAir generalno prilicno jednostavan i jeftin za redovno odrzavanje, jeftini veliki i mali servisi, u rangu atmo motora. Imaju dodatni mali MultiAir filter, koji se naravno ne menja na svakom servisu. Ali kao sto rekoh, potencijalna zvrcka i potencijalno skup kvar (koji te mozda nikad i ne zadesi) je sam MultiAir hidro-razvod. Sve se resava, troskovi su takodje reda velicine potencijalnih dilzeskih, samo je pitanje koliko je neko spreman za to zarad performansi. Zato i kazem da ako se vec ulazi u tu pricu, po meni vredi jedino za MultiAir Turbo, generalno. Ako je knjiga spala na dva slova - slazem se sa tobom, i po mom skromnom misljenju 1.3 je svakako daleko racionalniji izbor za nase uslove. Imaju i dizelasi svoje bubice, ali u svakom slucaju je velika prednost sto je motor poznat, generalno dobar i majstori ga poznaju. I najvise sto je cetvorocilindras . Ako dodamo i 4x4 koji gledas, pored prednosti kubikaze i broja cilindara, tu je i veci obrtni u ovom poredjenju. Moj glas u tvojoj dilemi ide svakako za dizela, verujem da ce jos neko od upucenih dodati svoje misljenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 252 Posted December 20, 2019 1 hour ago, Markopanda said: Epa problem je sto 4x4 ima samo u twinair ili multijet drugar ti znaci mjerkas novu Pandu.. svaka cast! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markopanda 3 Posted December 20, 2019 (edited) 4 hours ago, Zan Batist said: drugar ti znaci mjerkas novu Pandu.. svaka cast! Da da, vozio sam cross 2007, odlican autic, ama doslo vreme da se podmladimo. Na oglasima ima dve dobre, jedna twinair presla 105000 km, i jedna dizelka presla 75000. Ima i jedna cross, sa 150000km, ali mislim da je presla i vise. U sredu idem za bg da kupim, javicu koju sam uzeo, ali sve vise mi se cini da ce da bude dizel, kasnije cu verovatno i lakse da je prodam. Fali ljudi za odgovore. Ovo je benzinka: http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15298411/fiat-panda-09-twin-air-4x4 A ovo dizel: http://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/15396773/fiat-panda-4x4-climbing Edited December 20, 2019 by Ivan Dodati PrintSreen-ovi oglasa Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 252 Posted December 20, 2019 1 hour ago, Markopanda said: Fali ljudi za odgovore ja bih prije ovu benzinku.. svojevremeno, u potrazi za Pandom probao sam i dizel varijantu, razocaran sam! Toliko trese auto u ler, bucan a pritom nista mu nije hvalilo, ispravan. Benzinci su za malo auto primjereniji, tih, fino radi, milina.. ovaj benzinac mi je ocuvaniji iako ima vise kilometara al zelena Panda je ljepsa.. probaj ovu twinAir, vidi kako ide... P.S. moram iznjet zapazanje da je benzinka poprilicno jeftinija.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markopanda 3 Posted December 20, 2019 (edited) Jes jeftina, malo me i to plasi, na mobile.de sa tom kilometrazom su po 7000e. Za sad obe pande imaju po jedan glas Edited December 20, 2019 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted December 20, 2019 @Markopanda Molba (a i pravilo je foruma) - ako ubuduce dodajes linkove oglasa za vozila koja te zanimaju, uz njih dodaj i PrintScreen oglasa. Sutra moze da se desi da oglas bude obrisan ili ponovo postavljen i onda cela nasa prica postaje beskorisna za buduce citanje. Ili mozda neko bude zainteresovan bas taj primerak o kome pricamo. Sadrzaj foruma treba da bude samostalan i nezavistan od sadrzaja drugih portala, hvala. 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markopanda 3 Posted December 25, 2019 (edited) Ljudi da se pohvalim, pazario sam danas pandicu. Ipak sam izeo dizela. Jutros krenem da gledam benzinku i na pola puta me zove covek i kaze prodato, reko super, resio si mi dilemu Stavicu slike kad je islikam lepo. Edited December 25, 2019 by Ivan Ne citiraj prethodni post ;) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17683 Posted December 25, 2019 Moje skromno misljenje je da za te male motore nisi pogresio. Sa srecom i da te lepo sluzi ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 252 Posted August 22, 2020 cesto se cuje "mali, nezaustavljivi terenac koji moze da prodje dje se druga offRoud auta zaustavljaju…", pa je porede sa Ladom Nivom.. nisam siguran da su to adekvatna poredjenja… uglavnom, zaglavih se danas Pandom u neku przinu, doduse brdo.. lijevi tocak je bio 10cm u vazduhu al prednja osovina potpuno u kontaktu sa zemljom! zadnja osovina mrtva, desni tocak slajfuje, rasipanje… al zasto prednja osovina nije mogla da vuce (lamela OK)? Moze li neko da mi objasni ponasanje Pande? Da napomenem da je bio nagib i veliki pritisak na prednji lijevi tocak. P.S. Izvukao se tako sto sam podmetnuo kamen ispod zadjeg tocka koji nije imao trakciju. bonus slika Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted August 22, 2020 Cari otvorenog diferencijala Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4036 Posted August 22, 2020 Vrlo moguce da je preveliko opterecenje ili je 'zaribao' tocak u smislu da nije mogao okrenuti uopste. Sva ta vozila sa 4x4 koja samo imaju diferencijal bez redukcije meni uopste nisu pravi terenci. Sa tim razlogom Niva jeste bas to opravdala dugi niz godina - 4x4, reduktor i blokada diferencijala. U sustini panda 4x4 kao i suzuki Jimny/samurai i slicni su odlicni terenci zbog klirensa i sto su lagani sa jacim motorom od Nive (gledano sa aspekta ks na kubikazu).Sent from my S10 PRO using Tapatalk 1 Zan Batist reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3693 Posted August 22, 2020 (edited) Ja sam imao Vitaru mk1. Kod nje, kada je na 4WD i reduktor u sporohodnom položaju, srednji diferencijal je uvek "zaključan". A takav je bio i Samuraj ( Jimny) tog doba. Tako da je to na terenu dosta prohodno. A nrp. Daihatsu Feroza (dimenzijama ista kao Vitara mk1) nije imala ni reduktor, ni blokadu srednjeg direferencijala. "Problem" za terensku vožnju je što savremena SUV vozila uglavnom uopšte nemaju reduktor. Edited August 22, 2020 by moron 2 Zan Batist and ISV_01 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zan Batist 252 Posted August 23, 2020 @vagenovac, dada, to je kljuc.. bar sam sada siguran da nemam šperu Quote Share this post Link to post Share on other sites
horvat 6457 Posted November 13, 2020 Pisao sam u temi za Lanciu Ypsilon, trenutno sam u potrazi za autom, za mamu, i kako smo gledali malo po NS i okolini, nekako je Panda isplivala kao realniji izbor za te pare, uglavnom su bile ocuvanije, a i vise ih ima od Lanci. Planiram sutra da napravim jedan krug po Macvanskom okrugu, cini se da ima par solidnih primeraka, pa cu ih postaviti ovde, ako je neko mozda gledao slucajno, da prokomentarise : 1. Mlado godiste, ima ostecenje maska, far i vezni lim/plastika i ogreban zadnji desni deo, na telefonu je jos rekao da treba lezaj levog tocka, a da je sve ostalo perfekt: https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17219311/fiat-panda-12 2. Neocarinjen, sto je malo cudno, ali covek navodno tako radi, tvrdi da je auto super, proverio sam km po tablicama, tacna je. Tvrdi da ima spremne papire za carinu, a iznos carine (sa svim troskovima) je oko 400e: https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17147896/fiat-panda-12 3. Covek ga hvali, navodno perfekt sve, sto bas i ne volim da cujem. Procenjujem da je farban, ali nisam bas skroz siguran oko toga gde sve: https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17162359/fiat-panda-11-b 4. Ovaj primerak je registrovan, vozi se, poslao mi je jos slika od dole, stvarno nema tackice rdje nigde, tvrdi da je perfekt, eto jedino mu volan malo izlizan: https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17194912/fiat-panda-11-c-h-treg 5. Ovaj je iz Italije, proverena km, isto ima slike od dole, isto tvrdi da je sve perfekt: https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17192670/fiat-panda-11-ben-novo 6. I mozda bih svratio u Rumu da pogledam ovog jednog, mada mi najmanje privlacno deluje, al usput je, pa sto da ne, uvoz iz Slovenije: https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17237895/fiat-panda 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites