neomckane 2 Posted December 26, 2011 Da ne bih otvarao novi topik (koji, pri tom, ne bih znao kako da nazovem), mislim da je adekvatnije da pitam ovde.Naime, pod haubom imam ovo malo crno plasticno cudo, koje ne znam cemu sluzi: Znatizeljan sam, posto sam primetio da je masno na tim spojevima, a ne kaplje.I, jos jedna stvar/problem. Tasteri za podesavanje lumbalnog dela sedista ne funkcionisu. Tj. nista se ne desava kada se pritisnu, a ne nadjoh resenje ovde na forumu..Ne bih bas da mrsim po onim kablovima i konektorima pod sedistem. Ali ako neko ima neko konkretno resenje, koje ne zahteva odlazak kod elektricara, mogao bih pokusati da to osposobim.Hvala Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted December 26, 2011 Mislim da je to ventil za zatvaranje klapne na usisu ( smanjuje vibracije motora pri gasenju- ne znam da li ima jos neku funkciju ili samo otvoreno zatvoreno). Sa zadnje strane ima tanko (vakuum) crevo koje ulazi u njega i aktivira ga.Verovatno ti je usis malo masan pa izlazi kroz osovinu klapne koju on zakrece - mislim da je normalno na polovnom dizelu da malo masti tu Share this post Link to post Share on other sites
MARINER 0 Posted December 26, 2011 Oznaceni deo na slici je vakum leptira usisa, sluzi za gasenje motora.Razloga pojave ulja na vakumskom ventilu moze biti vise:1.Lose motorsko ulje ili je staro- vreme je da se zameni.Ili je motor naradio vise od 250000km, turbina.egr,dizne, itd. Sto se tice prekidaca na sedistu prvo kreni od osiguraca. Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted December 26, 2011 Ma sta se sikiras neomckane, samo opusteno. Neka ga, neka balavi. Dok god ne pravi probleme to je ok. I moj je balav. Share this post Link to post Share on other sites
neomckane 2 Posted December 26, 2011 Hvala vam. Ja to radi reda samo, radoznao pa.. A ovo za prekidac cu pregledati kad skupim vremena i strpljenja. Nije mi preterano bitno, samo volim kada sve funkcionise. Da je neki drugi auto, ne bih ni dirao. Ali posto se ovim prosto odusevim svaki put kad sednem za volan, mislim da zasluzuje malo vise paznje Share this post Link to post Share on other sites
mladenovic 0 Posted January 8, 2012 gde se gasi ESP i ASR na Lybri? I gde se pali grejanje retrovizora? Share this post Link to post Share on other sites
bglion 401 Posted January 8, 2012 Ovde se pali i gasi ASRESP se pali automatski i ne gasi se osim ako nema neki problem (onda imas indikaciju zuti trougao)A grejanje retrovizora se pali na dugmetu br 11 ili kad pritisnes dugme 10 za max grejanje tj "odledjivanje" sofersajbne i sl Share this post Link to post Share on other sites
neomckane 2 Posted February 5, 2012 Pozdrav drustvo. Na zalost, opet vam se javljam u ovoj temi Malopre sam ocistio ladju, ali sam primetio jedan "problem". Naime, nakon paljenja, jedna lampica je ostala upaljena, i bila je upaljena i narednih 20ak minuta (koliko mi je trebalo da ocistim kola)..Lampica izgleda ovako: Pretpostavljam da je u pitanju ESP, ASR ili tako nesto. Ali me zanima zasto stoji upaljeno?Hvala, opet Share this post Link to post Share on other sites
petricz 0 Posted February 5, 2012 Pali se i meni kada zaledi kasnije se sam ugasi. Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted February 5, 2012 Pozdrav drustvo. Na zalost, opet vam se javljam u ovoj temi Malopre sam ocistio ladju, ali sam primetio jedan "problem". Naime, nakon paljenja, jedna lampica je ostala upaljena, i bila je upaljena i narednih 20ak minuta (koliko mi je trebalo da ocistim kola)..Lampica izgleda ovako: Pretpostavljam da je u pitanju ESP, ASR ili tako nesto. Ali me zanima zasto stoji upaljeno?Hvala, opet Uobicajena stvar,po velikom minusu i mrazu,prilikom prvog paljenja .Pretpostavljam da samom sistemu ABS/ESP/ASR treba dosta stabilan i jak napon struje,koji nema u trenutku kada ga ujutri ili popodne upalis na -10 C i nizoj temperaturi,i stoga ti pali tu lampicu.Medjutim dovoljno je da se akumulator malo dopuni,odnosno da alternator posalje onoliko struje koliko im treba,u ostale el.sisteme pa i u ovaj,koji je zaduzen za stabilnost i upravljivost vozila,da bi se lampica ugasila.Tako da nema razloga za brigu,jer kada krenes i predjes brzinu 10 Km/h,ova lampica ce ti se sama ugasiti,jer ce sam automobil utvrditi da je sistem isptravan i u funkciji .Sve u svemu,dovoljna je jedna duza voznja,na srednjim ili visim obrtajima(da bi se aku.dopunio) i ova lampica ti se vise nece paliti .Dosta ljudi po ovom minusu ima jako kratke gradske voznje ,prilikom kojih je ukljuceno dosta elektricnih potrosaca(grejaci stakala i retrovizora,oborena svetla,ventilator kabine...) i sam alternator ne moze da na nizim obrtajima,dovoljno dopuni aku. tako da je verovatno to jedan od glavnih razloga za paljenje ove lampice zimi . Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 30 Posted February 5, 2012 Samo da bude jasno. Ova lampica nema nikakve veze sa ABS-om, tj. kočionim sistemom. To je lampica koja signlizira (mogući) problem sa ASR/ESP sistema za kontrolu stabilnosti. Share this post Link to post Share on other sites
neomckane 2 Posted February 6, 2012 Znaci, valjalo bi u skorije vreme prozujati miselukom..Cudi me bas, jer je dan ranije sve bilo ok, a u medjuvremenu se nije vozilo uopste.. Ipak moram biti malo oprezniji nego inace, posto bi trebali da idemo do CG i nazad krajem meseca, pa bih da se pobrinem da je sve ok. Share this post Link to post Share on other sites
jozovac 0 Posted February 28, 2012 Pozdrav za sve vlasnike Lybri, posto radim sa nekim delovima, imam sansu da pocnem da radim i delove za Lybru (mogu povoljno da se nadju u Nemackoj), ako mozete vi da mi kazete sta se trazi za nju? Koji delovi? Kakva je ponuda delova kod nas? I ako je neko nesto kupovao, ako moze da navede cenu? Hvala punooEvo ja u makedoniji sta sam kupio kao delove original: balans stangla 300 evra sa promenom,termostat 45 evra,polovni radio 100 evra.TOLIKO ZA 20000 KM. predzenih ako sam ti pomogao ok. Pozdrav Share this post Link to post Share on other sites
neomckane 2 Posted March 8, 2012 Iiiii, opet ja Ona lampica od pre mesec dana se ugasila posle 3 metra voznje, tako da je tu sve ok..Medjutim, izgleda da se negde gubi ulje. Da li se trosi, da li curi, ne znam Ne dimi nigde, nisam video da negde oko motora ima svezih mrlja, osim mozda na jednom mestu.Na tom crevu sa slike, ima mrlja sa gornje strane koja mi deluje relativno sveze.Naravno, sad mi treba vasa pomoc da mi kazete cemu sluzi ovaj deo, kao i koji su to delovi iznad..Da malo bolje objasnim gde se nalazi sve to, evo sa kog mesta je uslikan taj deo:(slika preuzeta sa polovniautomobili.com, nije u pitanju moj motor)I jos nesto.Merenje ulja pre, recimo, 600km:Merenje ulja juce: Share this post Link to post Share on other sites
MISHONNIUM 15 Posted March 8, 2012 (edited) To ti je crevo koje spaja interkuler i turbinu. Ovo iznad ti je filter vazduha i pretpostavljam cevi rashladnog sistema interkulera.Plasim se da ti nije turbina zveknula ako se masti ono crevo dole. Nadam se da nije. Kako ti vuce auto? Ima li kakvih cudnih zvukova na vecim obrtajima? Edited March 8, 2012 by MISHONNIUM Share this post Link to post Share on other sites
neomckane 2 Posted March 8, 2012 Meni deluje kao da je na to crevo odnekle kapljalo ulje. Moracu to malo detaljnije da proverim, da se usvinjim..Auto vuce k'o blesav. Nekad teram do 3500 obrtaja jer sam odusevljen zvukom, a i vucom. I kad god vozim, obracam paznju i osluskujem da li se sve cuje kako treba. Nisam bas preterano iskusan vozac, ali meni deluje kao da je sve u najboljem redu kad je mehanika u pitanju. Nigde ne dimi, vuce odlicno, startan je, zvuci zdravo i mocno. Jedino sto je mooozda malo bucniji u leru, ali nisam siguran posto nisam cuo neku drugu Libru jtd kako radi. Recimo, kad uporedim sa Peugeotom 307 hdi, malo se vise "trese" u leru, ali mi to nije nista cudno posto znam kakvi su francuski dizelasi.Za sada mi je najbitnije da vidim gde i kako gubi ulje, ako ga uopste gubi ili se samo ja tripujem. Pa cu probati da ocistim sve te sumnjive povrsine, pa posle nekoliko dana da vidim opet.A ne znam da li se meni samo cini, ili mi potrosnja zaista jeste povecana. Na preko 1.000km strogo gradske voznje sa stalno upaljenom klimom, potrosnja je recimo oko 9.2-9.3l, tako bar stoji na displeju. Uz prosecnu brzinu od oko 19km/h, cini mi se..Jbm li ga. Ja kad vozim dan-dva, obicno opadne malko, ali imam neizivljenog nepazljivog brata pa verujem da on kvari prosek ..izvinjavam se sto malo skacem sa teme na temu.. Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 30 Posted March 9, 2012 1. Ono malo masnoće na pojedinim delovima motora zaboravi. Nije to ništa.2. Prati nivo ulja. Pazi na nagib terena, jer naravno mnogo utiče, pa je najbolje da to uvek radiš na istom mestu isred kuće. Nivo ulja meriš pre startovanja motora, ili ber 15 minuta nakon gašenja, da se ulje iscedi u karter. Nivo ulja sme malo da opada, ali ne preterano. Nema nekog pravila, čak ni proizvođač ne kaže kolika je normalna potrošnja ulja, ali to je negde oko 300 gr/1000 km. I ovo je samo okvirno, velika je ovo tema, ne bih da se sad ulazim u problematiku.3. Potrošnja u gradu od oko 9.2 L/100 km sa uključenom klimom je u redu.4. Board kompjuter ume dobrano da greši. Zato potrošnju prati preko pređenih kilometara i sipanog goriva. Share this post Link to post Share on other sites
Manfred 2 Posted March 9, 2012 Sto se tice buke, tj vibracija na leru, treba zameniti neki od nosaca motora i buka ce se drasticno smanjiti... Share this post Link to post Share on other sites
neomckane 2 Posted March 9, 2012 (edited) Odlicno, hvala Malo urednije i redovnije cu pratiti nivo ulja, pa cu videti tacno da li i koliko se gubi.Ta zamena nosaca mi se ne cini kao mali posao, ali sam siguran da je dobra investicija. Imacu to u planu..A kada je buka motora u pitanju, pretpostavljam da veliku ulogu igra i nedostatak sucpleha. Oh well, nadam se da cu i to uspeti da nabavim u skorije vreme..Mozda i ja previse ocekujem od polovnog automobila. Ali eto, u pitanju je takva ladja da je prosto greh voziti je a da sve nije na svom mestu i potpuno ispravno Edited March 9, 2012 by neomckane Share this post Link to post Share on other sites
robbieF 0 Posted March 9, 2012 A kada je buka motora u pitanju, pretpostavljam da veliku ulogu igra i nedostatak sucpleha. Oh well, nadam se da cu i to uspeti da nabavim u skorije vreme..Pravo da ti kazem, ja nisam primetio nikakvu razliku u voznji sa i bez suspleha. A sto se tice nabavke istog, srecno...to su muke tantalove. Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 30 Posted March 9, 2012 (edited) - Šuspleh nema nikakve veze sa bukom. Nije loše imati ga, ali ima i pametnijih načina da potrošiš pare.- Činjenica je da su dizeli, hm, "karakteristični" na ler gasu. Još su ovi "turbo diesel-common rail" tiha maca u odnosu na ondašnje tipa Golf 2 ili Mercedes 200 D. Moraćeš da se navikneš na to. - Ovi nosači koji se menjaju koštaju oko 30 - 40 EUR komad. Ima ih dva, ne moraju da se menjaju istovremeno (dakle, možeš da se postepeno bacaš u trošak) Operacija zamene je skoro trivijalna. - Ali, nosači imaju veze sa tim da li volan i ručica menjača tresu ili ne, ali opet nemaju veze sa bukom. Edited March 9, 2012 by Mihailovic Share this post Link to post Share on other sites
neomckane 2 Posted March 9, 2012 Eto, sad Vam je jasno sa kakvim dudukom imate posla Mislim, poslednji auto koji sam vozio pre ove Libre je bio Hyundai Elantra 1.6, cini mi se da je 2005. godiste. A vozio sam ga pre 2-3 godine. Pa ono, korejanac, benzinac, nema apsolutno nikakvih vibracija. U leru se ni ne oseti da motor radi..Da, sto se nosaca motora tice, tu mi je jasno da imaju veze samo sa vibracijama. U principu, kod mene volan trese, menjac mnogo manje.U svakom slucaju, tu zamenu nosaca bih mogao da obavim u naredna dva meseca, recimo..A sucpleh bi mi bio potreban prvenstveno zbog vikendice, posto jedan deo puta nije asfaltiran, a poneki delovi i nisu bas odrzavani.Hvala Vam, puno, jos jednom Share this post Link to post Share on other sites
kele1975 0 Posted March 9, 2012 @neomckaneOvo mi je druga Lybra, obe 2.4JTD. Potrošnja ulja na prošloj je bil od 2-4 dcl na 10000Km(BP Visco 5000). Na kraju je imala 280000Km.Ova sada troši 4 dcl na 15000Km(Selenia Wr). Bitno je i ulje koje se koristi. Ako se žešće vozi, uz gorivo ide i više ulja. Upamtio sam podatak da je potrošnja ulja za 60% veća ako se recimo vozi 120Km/h umjesto 80 Km/h.Auto može trošiti i na gumice ventila. Test: ujutro pogledaj da li auto izbacuje puno dima prilikom prvog paljenja. Obično je svijetle boje, pomalo zelenkaste.@Mihailovic 3dcl/1000 km je propast. Tako se ograđuju proizvođači od reklamacija. Recimo VW je nekad pisao da je 1 litar/1000 Km sasvim normalno :-( Share this post Link to post Share on other sites