Jump to content
FAS Goran
vaskez

Usvojen novi ZOBS & prateći akti

Recommended Posts

Koliko se ja secam, jos prosle godine je bila tolika frka oko zimsih guma, i toliko su se kupovale, da ste i na forumu jedni drugima pricali gde ih ima jer je bilo nestasice. Ne razumem sta je to "odjednom" doslo kao obaveza, kad se vec bar godinu dana prica o tome da ce biti obavezne zimske gume.

I ja idem logikom da ko ima da plati registraciju, gorivo, redovne servise i popravke (stotine i stotine eura godisnje), ima da jednom u 3,4 godine dovoljno para da kupi 4 zimske gume, koje nikako nisu nepotrebne. Stoji da je rok malo kratak, ali ponavljam, jos prosle godine je bilo price o obaveznim zimskim gumama, tako da ko je pratio situaciju, i nije iznenadjen time.

Nove gume se mogu uzeti na rate, kredite, otplate i sta vec. Polovne takodje dolaze u obzir i mogu se naci (15") za 100 eura u dobrom stanju. Preporuka je da iscimate "mrcendajzere" (kako vole sebe da zovu), oni redovno prodaju skoro nove gume, jer svake sezone dobijaju nove za svoje sluzbene automobile.

Prelazim u proseku 25Kkm godisnje, i jednostavno hocu da prvo ja budem siguran, a posle toga i ostali ucesnici saobracaja. Zimi iako imam odlicne zimske gume, za svaki slucaj uvek imam lance u gelepu - "ne jedu leba". A komentari tipa "zasto ja da kupujem gume kad vecina ljudi nema" nije na mestu. Dosta smo se vodili srpskom logikom da gledamo druge. Ako on skoci u bunar.. i ti ces?

Mozes da ih imas godinama i da se pitas sto si ih kupio jer je sve bilo i bez toga OK, ili za 1 sekund moze da se promeni sve, i da se kajes sto ih NISI kupio. (ovo takodje vazi i za kondome :D )

Dzaba nam je sva rasprava ljudi, manite se prepucavanja, i ne igrajte se sa zivotom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam stvarno kako si izveo ovaj zakljucak.

Čitajući postove na ovom forumu, i čitajući onaj B92 članak. Zaista sam napravio previd što nisam pročitao do kraja pa onda komentarisao. Čitao sam redom pa se iznervirao... :wallbash:

Čitao sam i pravilnik pa se smorio. Predugačak je i predosadan...

Tačno, džaba nam rasprava. Bolje nam je da podelimo ovde informacije šta nam to sve treba i gde to može da se nađe... Evo, mene zanima od kad će biti obavezna boca za gašenje požara i koliko košta?

Share this post


Link to post
Share on other sites

PP aparati su od 1500-3500 dinara kako gde naletiš, ali ne mojte samo zaboraviti da PP aparat morate da nosite na atest u vatrogasni dom svakih 6 meseci na atest koji košta bar u kikindi oko 300 dinara. Ja ga imam u kolima od kad imam dozvolu a i bio mi je obavezan dok sam prvih godinu dana vozio mog punta kao Van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ili ili, ne mora oba...

Nego, da pitam i ja nešto... da li se ovaj Pravilnik odnosi i na vozila sa stranim tablicama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moraju oba.

Člаn 51.

U slučаju dа je vozilo opremljeno oborenim svetlimа sа gаsnim izvorom svetlosti obаvezаn deo opreme je i uređаj zа čišćenje fаrovа.

Vozilа kаtegorijа M i N (to su putnicka vozila, autobusi i teretna vozila) morаju imаti uređаj zа nivelаciju snopа glаvnih svetаlа u sklаdu sа zаhtevimа jednoobrаznih tehničkih uslovа. Ovаj uređаj može biti sа ručnim ili аutomаtskim podešаvаnjem. U slučаju dа je vozilo opremljeno oborenim svetlimа sа gаsnim izvorom svetlosti ovаj uređаj morа biti аutomаtski.

Vozilo može imаti fаrove sа dinаmičkim prаćenjem vožnje kroz krivinu i to zа serijski proizvedenа vozilа nаkon 31.01.2003. godine, а zа ostаlа vozilа ukoliko postoji Uverenje Agencije zа bezbednost sаobrаćаjа.

http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37250&st=100&p=656082entry656082

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je po onom prvobitnom tekstu.

Kao što su promenili za gume, treba proveriti da li su možda promenili ovaj deo oko ksenona.

Po prvobitnom rešenju, nesumnjihvo je da su tražili obe stvari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E jbga mi onda izgleda imamo više verzija tog Pravilnika :question: ja sam pročitao da nivelacija mora da postoji, a ako nije automatska da onda mora da ima i prskalice...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne razumem vezu prskalica i xenona? Da li može neko da mi pojasni?

Naime, na Škodi imamo sve to, plus automatsku nivelaciju, plus praćenje krivine - ali moram da priznam da nisam video puno automobila da to ima. Da li stvarno noviji automobili koji stižu za xenonima fabrički svi imaju automatsku nivelaciju i prskalice?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada je prljav far, a ksenonski je, zbog jačeg izvora svetla nego što je to slučaj sa običnim sijalicama, svetlost se prelama prelazeći preko tih naslaga na faru i onda krene da se rasipa i gde ne treba, odnosno da zaslepljuje ostale vozače.

Zbog toga je važno da ksenonski farovi budu čisti.

Oduvek su automobili sa fabričkim ksenonima imali prskalice...tek kasnije se počela dodavati automatska nivelacija. Npr. ima ih Marea, ima i Stilo. Bio je na okupljanjima Stilo M-Jet sa fabričkim ksenonima i prskalicama koje izlaze iz branika... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Totalni debilizam, evo na primer u Velikoj Britaniji, da bi imali aftermarket xenone morate da zadovoljite 2(dve) stvari a to su:

1.far sa socivom

2.prskalice

i ne treba vam nikakva autonivelacija jer da budemo iskreni to na nasim putevima i ne znaci nista jer su svi rupa do rupe i gore-dole tako da ni automatska nivelacija ni ne uspe da odradi to zasto i postoji, tako da oni kad prepisuju zakone i pravilnike zaboravljaju da pre toga ispune osnovne uslove za odvijanje saobracaja a to su putevi kojih u Evropi ima, kod nas ih nazalost nema tj. znamo kavi su i sad bi oni da uporedjuju nase puteve sa njihovim i da nam pravilnike pisu kao da je kod nas prosecna plata 3000evra, smesne li drzave :D

Ponekad stvarno pomislim da zivim u Diznilendu.... TUZNOOOOOOOO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izgleda da su poceli i na terenu da primenjuju novi pravilnik. Jutros, izmedju bezanijske kose i galenike sam video dve saobracajne i jednu interventnu patrolu koje su zaustavljale automobile sa zatamnjenim staklima. Da li je slucajno ispalo tako ne znam jer se sve desavalo u suprotnom smeru pa nisam mogao detaljno da osmotrim situaciju. Bilo je raznih automobila, od Puntica do dzipova.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Obavezne i nalepnice

Dugo očekivane nove registarske tablice počeće da se izdaju početkom februara, a sa njima, u “paketu”, dolazi još novina. Vozači će, tako, po prvi put imati obavezu da na šoferšajbnu nalepe specijalnu nalepnicu koja će biti potvrda registracije.

- Na taj način biće vidljivo da je vozilo uredno registrovano - kažu u MUP Srbije. - Nalepnica dokazuje i da je automobil prošao tehnički pregled, ali i da ima obavezno osiguranje. Vlasnici će svake godine prilikom obnavljanja registracije dobijati drugu nalepnicu.

Uvođenje ovih vinjeta predviđeno je novim Pravilnikom o registraciji. U policiji niko nije mogao da nam kaže da li će i koliko zbog ove novine poskupeti registracija. Nalepnica će, najverovatnije, imati hologram kako bi se sprečilo falsifikovanje. Ovakve vrste zaštite će, naravno, koštati. Vozači strahuju da će se troškovi “pokriti” iz njihovog džepa.

Vinjete su već uvedene u nekoliko evropskih država i uglavnom su kod vlasnika vozila dočekivane “na nož”.

Najlošija iskustva imala je Slovenija, gde su se nalepnice pokazale kao potpuni promašaj, pa su povučene iz upotrebe. Vinjete su uvedene Zakonom o bezbednosti drumskog saobraćaja 1. maja 1998. godine, ali je njihova primena počela tek početkom 2002. godine. Osim važenja tehničkog pregleda i osiguranja, sadržala je i podatke o plaćenoj drumarini. U početku je bilo predviđeno da na njoj budu i podaci o registraciji i vlasniku, ali je to zbog pritiska javnosti odbačeno, uz obrazloženje da se radi o povredi privatnosti.

Prema rečima Alenke Klepac, iz Ministarstva unutrašnjih poslova Slovenije, nalepnice su drastično poskupele registraciju i izazvale velike redove građana koji su satima čekali pred šalterima organizacija koje se bave registracijom vozila.

Posle tri godine primene, MUP Slovenije je utvrdio da saobraćajne nalepnice nisu ispunile cilj - nadležne službe nisu mogle lakše da kontrolišu ispunjava li vozilo sve tehničke uslove niti je njima pojednostavljen proces registracije.

Dodatni bes građana izazvala je paprena cena tog “parčeta papira”, iako je administracija tvrdila da ne zarađuje ništa. Vinjete su 20. aprila 2005. godine konačno ukinute. U celini ih je odmenila saobraćajna dozvola, koja je ponovo postala jedini merodavan dokument kojim vozač dokazuje da je vozilo tehnički ispravno i da je platio sve dažbine i registraciju.

Koštalo 250 miliona evra

Koliko je uvođenje saobraćajnih nalepnica koštalo Slovence govori podatak da je za tri godine njihove primene od građana naplaćeno čak 250 miliona evra! Koliko će to koštati vozače u Srbiji, za sada nije poznato, ali je sigurno da to neće biti mala suma.

Drugi ukidaju mi uvodimo.... :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

U BIH su uvedene te nalepnice i ne doplaćuju se ili je cena toliko minorna da nisam primetio razliku u ceni prošlogodišnje i ovogodišnje registracije. Iskreno, Slovencima je to igralo neku ulogu zbog putarina itd, a kod nas ne vidim neku posebnu svrhu... policajac će opet tražiti saobraćajnu...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PAŽNJA svima sa kolima koja imaju 3 vrata mada možda važi i za druge koji nisu klasičan oblik limuzine, a imaju "zadnja" vrata :

na onom listu za tehnički na prvoj strani ovi sa tehničkog moraju po novom pravilniku da napišu : limuzina sa zadnjim vratima :wallbash: (odnosno odgovarajući oblik karoserije )

- i platiš novu saobraćajnu (324 din) za izmenu tipa vozila :rant::wallbash:

postoji caka da ovo ne znaju svi službenici u svim Sup-icama tako da moguće da vas negde drkaju :thumbdown: , a negde da vas uopšte ne cimaju da ovo završavate :whistle:

zato Oprez u izboru sup-a gde radite registraciju !!!

EVO nađoh šta im je izmenjeno pa se zato spremite da vam država :thumbdown: izmuze :evil: još malo para ove godine:

Члан 16. - pravilnika o О ПОДЕЛИ МОТОРНИХ И ПРИКЉУЧНИХ ВОЗИЛА И ТЕХНИЧКИМ УСЛОВИМА ЗА ВОЗИЛА У САОБРАЋАЈУ НА ПУТЕВИМА

Облик каросерије возила М, N и О

1. Путничка возила (М1)

АА лимузина

АB лимузина са задњим вратима

АC караван (station wagon, estate car)

АD купе

АЕ кабриолет

АF вишенаменско возило:

моторно возило које не одговара класама АА до АЕ намењено за превоз путника и њиховог пртљага односно робе у истом простору.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limuzina sa zadnjim vratima -ovo kao da je neki translator preveo a ne neki siroti srpski "strucnjak"

Ako su zadnja vrata , gepek vrata ne znam da li postoji vozilo bez njih :question: tj postoji http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=37597&view=findpost&p=658291

Dovla jeste 324rsd izlazak ako ides sam ;) ali mogli su da sacekaju ukucavanje novih termina u papirnate saobracajne dozvole sa zamenom verovatno ultra mega giga chipovanih saobracajnih koje cemo dobijati od sledece registracije uz nove najnovije tablice... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo kratko i jasno...imam zimske gume,a sta je sa lancima?Jasno mi je da ih moram koristiti na putu gde je to predvidjeno saobracajnim znakom,nego da mi neko objasni da li moram ih imati obavezno u autu,bez obzira sto sam iz severa (JE)Backe i gde nema ni jednog tog znaka?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko znam van naseljenog mesta moraš imati lance u prtljažniku, u naseljenom mestu ne. E sad nešto me interesuje: krenem iz Subotice za Novi Sad starim putem, izađem iz Subotice moram da imam lance, uđem u Žednik ne moram, pa opet moram, pa Bačka Topola ne moram itd, malo glupo zvuči ali tako je po zakonu, ne?

Po ovome samo ako vas zaustavi van naseljenog mesta može da vas kazni za neposedovanje lanaca, a pošto je po novom zakonu definicija naseljenog mesta (naselje je izgrađen, funkcionalno objedinjen prostor, koji je namenjen za život i rad stanovnika) je "rastegljiva" ostaje da se ubeđujemo ili .... ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

...ili da resimo ono ''pola pola (crvena u saobracajnu) :thumbup: E vidis,ja idem svaki dan tom relacijom,znaci van naseljenog mesta...Put ZEDNIK SUBOTICA...ajmo jos neko nek objasni tumacenje ovog zakona ili jos bolje,nek postavi link da je nasao negde nesto o ovome...jer stvarno malo je reci o ovome,sve se svodi na prvu pomoc i gume,mada evo ovo mi je nedoumica :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prave dopunu zakona tj propisa: lanci obavezni u kolima van mesta prebivanja :rtfm: rekao mi cika u plavom danas :mellow:

Share this post


Link to post
Share on other sites

i ti mu veruješ :whistle: i meni je jedan rekao da mogu aftermarket ledovi ; a onda je drugi rekao da moraju isključivo oborena danju ko nema fabričke LED-ove :wallbash:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...