Jump to content
FAS Goran
rstefan88

Chip Tuning (čipovanje)

Recommended Posts

Mozda sam vozio kilave 115ice. Iz lera 80ica ranije pochupa i brze reaguje na papuchicu gasa. Takodje, mnogo lakshe se vozi penzionerski po gradu, ali to moze da bude i do kraceg menjacha. Necu da se ljutim ako na nekim okupljanjima neko bude raspolozen da mi osvezi pamcenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

JTD sa obicnom turbinom ima malko brzi odziv na gas a to se meri stotinkama i jedva se oseti ali kad turbina krene da puni razlika je ogromna... Ovo pricam u poredjenju sa Puntom koji je laski od stila za cca 200Kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chelic

Vejstgejt i varijabilna turbina su nebo i zemlja iz prostog razloga što je u vreme ugradnje ove prve ECU bio misaona imenica pa ju je kontrolisao vakum. A varijabilnu kontroliše ECU.

Ovaj snimak koji si postavio u drugom postu te demantuje. Obrati pažnju šta se dešava sa BOOST-om kad se na low obrtajima krilca usmere u peraja turbine i onda kad se postigne efekat a to je ZAVRTI ŠTO BRŽE I ŠTO RANIJE krilca se vraćaju kako bi se izbegao overboost. A zakretanjem krilaca se postiglo izbegavanje tzv LAG-a odnosno kašnjenja reakcije običnog turba. Kod vejst gejta (wastegate) ovo kontroliše vakum na usisu a ne ECU i to je suštinska razlika.

Znam da to nije jedini element koji utiče na povećanje snage, ali neću uopšte da se upuštam u te vaše remap čarolije. Samo mi reci šta si izmislio koju toplu vodu da na 1700rpm umesto recimo 250 Nm dobiješ 300Nm ako to nije dodavanje goriva sa povećanjem pritiska ili ti boost-a?

A činjenica je ustvari da jedno bez drugog ne može al time zalazim u vaše tunerske vode gde nisam toliko iskusan pa i ne želim da diskutujem.

Ono što je evidentno (video govori više od 1000 reči) je da:

Ja na svom JTD-u mogu softverski tj. mapom da utičem na pritisak koji će turbina da pravi, a vejstgejt je mehanički sistem koji je prevaziđen još kad je Tito umro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno zanimljivo zapažanje koje bi moglo biti od koristi petljarošima sa galetom: Auto odbija da se flešuje kada su visoke temperature. Prvo me je odbio 24. juna na autoputu (bilo je dosta toplo) i ovog vikenda sam dokazao teoriju. Kada se da kontakt a vrućina je (i auto je zagrejan od vožnje ili sunca) čuje se zujanje na par sekundi i onda jedan "klik" posle kojeg više nema zujanja. To tog "klika" on tih par sekundi sarađuje sa galetom a posle ni govora. Zujanje i "klik" dešava se bez obzira da li je interfejs priključen ili ne. Zavukoh auto u senku iza zgrade i pred jutro na nekih plus 20 nema problema.

Ne čipujte se po vrućini!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Listajuci ovo ovde vidim da je svako izneo po neku istinitu tvrdnju. Ono sto cu ja da demantujem je da se kompresori sa waste-gateom i dan danas koriste. Ja ga imam na mom 2,0t 20v i elektronski je kontrolisan. Da bi otpovrgli neke tvrdnje da je za povecanje snage neophodno povecanje pritiska punjenja neka svako ko ima 1,9JTD sa 105ks ili 2,4JTD sa 136, i naravno ko je u mogucnosti, ubaci dizne od stila 115ks i vidi sta ce se desiti sa snagom bez korekcije punjenja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pišemo naširoko o jednojkompleksnoj temi i onda se hvatamo nekih zaključaka kao da su oni presudni za sveukupan stav chip tuningu uopšte. Sad sam sve ovo ponovo pročitao pošto je neša sklonio pa sam zaboravio i o čemu smo pisali. I kad sve pročitam sam sebi zvučim kao neki deda koji je protiv chip tuninga. Ali ne ja nisam protiv toga, ja sam samo mišljenja da 90% ljudi koji se tim bave u kućnoj režiji prodaju muda za bubrege i to sam 100 posto u pravu. Ne može niko da za 15 minuta uz pomoć laptopa napravi 30% više snage i 10% manje potrošnje. Pritom mislim na proceduru editovanja mape ne samo na write neke već postojeće mape.

Takođe sam napisao da je famozni pritisak oko koga se raspravljamo samo jedan ali vitalni element za poboljšanje performansi, nigde nisam rekao da je to jedini element. Moji komentari u vezi VG-a i VTG-a se odnose na naslov teme STILO JTD, pa samim tim i na tvrdnje gde i od kad se koristi.

U suštini ja i @chelic nemamo nekih velikih razilaženja oko toga samo što to svako na svoj način objašnjava pa se izgleda ne razumemo oko detalja i tako dođe do bespotrebne diskusije.

Vratite se na prvih par postova ispred mog prvog i videćete na šta sam ja reagovao i zašto sam takav chip tuning predstavio na takav način.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Listajuci ovo ovde vidim da je svako izneo po neku istinitu tvrdnju. Ono sto cu ja da demantujem je da se kompresori sa waste-gateom i dan danas koriste. Ja ga imam na mom 2,0t 20v i elektronski je kontrolisan. Da bi otpovrgli neke tvrdnje da je za povecanje snage neophodno povecanje pritiska punjenja neka svako ko ima 1,9JTD sa 105ks ili 2,4JTD sa 136, i naravno ko je u mogucnosti, ubaci dizne od stila 115ks i vidi sta ce se desiti sa snagom bez korekcije punjenja.

ono sto sam ja rekao je da garazni tuneri menjaju samo duty cycle na diznama(vreme kad dizna pusta chorbu) i eventualno pritisak goriva. Tako se ne moze ostvariti usteda goriva chipom i dobija se nesagoreli visak goriva koji se manifestuje u obliku viska crnog dima.

Wg. Se koristi i dan danas samo sa nekim dodacima, wg predstavlja rupu koja redukuje protok gasova u turbini i sluzi da ispusti gasove kako bi rasteretio turbinu i odrzao konst. Max. Boost. To sto ima elektronskih pomagala na samom wg. To ne znaci da to vise nije wg, vec da su samo usavrsili proces kontrole wg-a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar nije bitno proporcionalno povecavati smesu vazduha i goriva? Postoji samo jedan idealan odnos u kome ce gorivo najbolje da sagori i oslobodi najvise energije, zar ne?

Pa i pre turba su se kola tjunirala na karburatoru, ne prostim ubrizgavanjem goriva, vec dodavanjem grla, pa i celih karburatora. Fora je ubrizgati više smeše.

E, sad ,donekle i garaz tjuneri mogu da budu od koristi, jer su manje vise svi motori koje mi vozikamo dosta slicni ako su u odlicnom stanju. Ako on moze da gura istu mapu koju je fabrika stavila po miliona kilometara, znaci da ne mora po pravilu biti nemoguce da na velikoj vecini, ne i na svim, prolazi obican copy/paste.

Ofkors ,ovo pricam cisto teoretski, nisam nikad tjunirao nista sem kao student juga 45 koji je isao ko nevreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dizel je drugaciji jer mozes da mu dodas kolko oces nafte i on ce da guta sve jer se nafta pali pod pritiskom. Al kad nema dovoljno vazduha izlecu crne macke iz auspuha i to ne valja. Inace, disbalansom ta 2 odnosa se dobija na povecanju snage a smanjuje se potrosnja al tad auto ne dimi i to je dosta teze uraditi i po tome se razlikuju papci od tunera.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne sabijaš ti samo dizel, jer sam dizel od sebe ne gori, sabijaš smešu dizela i vazduha (tj. kiseonika iz vazduha). Da bi stvarno tjunovao mašinu, a ne izigravao tjunera, moraš obe stvari da dodaješ u nekom adekvatnom odnosu. Pretpostavljam da mapa nije svemoguća, i da će pravi tjuner da zameni brizgaljke, turbinu, usis -> sasvim druga mapa se zbog tih promena podrazumeva, a to za sobom vuče korekciju izduva, jer sve to negde mora da izađe. Ni tu se priča ne završava, jer onda treba ohladiti motor, jer gvožđurija sad kreće opasno da se pregreva itd...

Ono na šta ti skrećem pažnju je da je u načelu strašno pogrešno to što si napisao, ili ja barem nisam dobro shvatio da obezvređuješ značaj vazduha u sagorevanju. I sam znaš da je najveći preporod dizel motora bilo upravo uvođenje turbine -> tj. povećanje vazduha u smeši! Svaki magarac je i pre 50 godina mogao da ušprica koliko hoće dizela u cilindar, ali prava stvar se desila tek kada se u cilindru našlo mnogo vazduha.

Kao svaki dobar teoretičar sa nula prakse, pojma nemam kakav je odnos vazduha i dizela u cilindru, ali pretpostavljam da je udeo vazduha nesagledivo veći i da se zapravo u cilindru sabija pregršt vazduha sa raspršenim dizelom u milion malih kapljica, koji se pali usled kompresije i sagoreva trošeći postojeći kiseonik iz smeše. Dodavanjem goriva, bez povećanja udela vazduha, verovatno možeš donekle nešto malo da dobiješ, uz nezaobilazan crn dim, a zatim ćeš da ugušiš motor nesagorelim gorivom, jer ono samo smeta sagorevanju i zauzima dragoceni prostor u cilindru bezveze.

Takođe, pričaš o Nitru -> šta je Nitro nego gas koji u sebi sadrži vezane molekule kiseonika, koji se oslobađaju u cilindru i stvaraju novi materijal za sagorevanje. Ja bar ne znam da iz gasa smešljivca sagoreva azot, nego kiseonik u smeši sa fosilnim gorivom u cilindru.

Prema tome, veza vazduha i fosilnog goriva je u motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, barem po mom skromnom teoretičarskom mišljenju, potpuno neraskidiva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kaže se da povećanje pritiska nema nikakve veze sa povećanjem snage. ''Tajna'' je u dodavanju goriva, pretpostavljam veće količine, jer se sigurno ne oslobađa više snage sa manje goriva. I sad kao krajnji rezultat vaše magije dobijamo 30% više snage i 10% manje potrošnje nafte a u pritisak se ne dira.

Znamo da je za razvijanje veće količine energije a samim tim i snage motrora nehphodne dve komponente NAFTA i KISEONIK iz vazduha. Ako si dodao veću količinu goriva, pritisak vazduha nisi dirao kako si onda smanjio potrošnju? Da ne pričam kako crni dim koji se dobije kao nuspojava utiče na potrošnju.

Iz navoda ispada da je od običnog dizela bilo moguće napraviti podjednako jak motor poput CR-a samo da mu se na pravi način ubrizga prava (veća) količina nafte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zar nije bitno proporcionalno povecavati smesu vazduha i goriva? Postoji samo jedan idealan odnos u kome ce gorivo najbolje da sagori i oslobodi najvise energije, zar ne?

Nisam inzenjer i ne umem strucno da ti objasnim, ali moje iskustvo govori da povecanjem dizela sa istom kolicinom vazduha se dobija na snazi ali i na dimu( "majstore, jel' mozes malo da ga odvrnes na pumpi" :lol: ). Ni to ne moze u nedogled jer enormna kolicina goriva moze da napravi havariju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije nemoguce, uz dosta dima. Doduse, meni ovaj dobitak zvuci nerealno u odnosu na moj JTD, znaci da moja turbina na visim obrtajima nema ama bas nikakvog udela u kolicini vazduha u cilindru, sto je malo apsurdno. Tj, ima, za 3ks. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veruj mi da tvoja turbina može da zvizne podosta vazduha više i da možeš lepo da se voziš na 115ks sa zaista nešto manjom potrošnjom, ako ti je egr čist. Vozili smo takav auto dosta, sjajno je išao, čipovan na blizu 300.000km, prešao blizu 400.000km, prodat dalje i svi zadovoljni. One sa promenljivom geometrijom racionalnije i efikasnije dodaju vazduh ali može se sa ovom uraditi podosta. Čelić je negde naveo koliko auta u stvari ima iste turbine, samo su iskorišćene ovako ili onako. Previše se bavimo turbinama, brizgaljke su dosta važan faktor.

Što se tiče onog starog lucasa, nije to van granica njegovih mogućnosti. Tvoj jtd je najstrašnije zaklan na 80 zbog italijanskih zakona za klince, biznis proseravanja tipa "ponuda za svakog" itd. Tom motoru je bezobrazno oduzeto prskanje iznad 3000 rpm.

Zašto fabrike rade na toj konjaži? Zato što moraju predvideti sve uslove ekploatacije i izduvati euro normu u raznim uslovima (mon blan, jug grčke na plus 50, ...). Moj egr se otvara samo do 70 posto (od zadatih 100) a sa fabričkih bednih 69ks on ima besprekoran izduv. Sa 88ks ima isto odličan izduv (to je fiat Doblo mapa , iste komponente u motoru a veća konjaža!) a na 100 vidiš da dimi. Lepo je rečeno kod tunera da je ta stotka za aute koji su u besprekornom stanju. Neće ih ubiti ali ćeš smrdeti unaokolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko mi u zivotu nije lepse dao ideju za chipovanjem, ukljucujuci ljude koji to prodaju. :D Steta sto se ne bavis time, sad bih potegao do tebe na remapping.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Iz tvojih navoda ispada da je od običnog dizela bilo moguće napraviti podjednako jak motor poput CR-a samo da mu se na pravi način ubrizga prava (veća) količina nafte

Teoretski su se lepo remapirali klasični dizeli (lucas pumpe i slični) ... http://www.revochip.com/print.php?id=811

http://www.top-shop.rs

Teoretski i ovi kuvaju bez vode, prže bez ulja, mršave bez dijete... Još samo treba da se primim na to... Evo izgleda da deluje...

Do sad sam mislio da kupim 1.9 mjt od 140ks al eto otvoriste mi oči. Šta da bacam pare na to kad za par desetina eura mogu da iz ovih 116KS napravim 150 najmanje i još da mi litru manje troši na 100km (malo će da dimi to je zbog ne sagorele nafte al ne one iz rezervoara, to je neka druga virtuelna koja se ne odražava na potrošnju). :thumbdown:

Ma daj prodajte to nekom drugom :thumbdown: gori st eod ovih što prodaju osiguranje po kućama.

Edited by Bravo JTD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do sad sam mislio da kupim 1.9 mjt od 140ks al eto otvoriste mi oči. Šta da bacam pare na to kad za par desetina eura mogu da iz ovih 116KS napravim 150...

...posle chipa sam lepo otisao na valjke i dobio sledece:

lukic.jpg

Ovo je izmerena snaga na točku. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa da to sam i hteo da kažem, vidim da sam argumentima demantovan. Izvinjavam se svim forumašima što sam im zadavao dilemu oko chip tuninga svojim bespotrebnim sumnjama. Očigledno je da je moguće od 116KS napraviti 150KS pritom da troši litru manje, nema dima nema nuspojava... :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da svedemo činjenice: jako si navalio da dokazuješ svoje poznavanje tuninga. Činjenica br. 1: rekao si da ne znaš šta je virgin dump. , br. 2: ne znaš da ubiješ IMMO niti da iskopiraš iz jednog fajla u drugi, br. 3: nisi readio sa ecm titaniumom, br. 4. tvoja iskustva svode se na mrdanje mapa bez editovanja, br. 5: kada te neko pita za zapušeni egr ti odmah paranoično savetuješ čoveka kako mu je možda "auto čipovan" te da brže bolje dođe do tebe da mu preneseš originalni dump (nonsense zbog paranoje), tj. kada si naučio da mrdaš mapu nekažnjeno tamo-ovamo i da zabodeš elm postao si prepametan.

a onda idemo na činjenice koje ću kao papagaj još jednom ponoviti a ne odnose se na tebe:

- FIAT ovlašćeni servis će ti na zahtev podići tvoju mapu na 115ks za nešto konja, možda neće na 154 ali jesno je da prostora ima, ja sm lično razgovarao sa ovlašćenim servisom a i bila je i novinska reportaža u kojima se nezadovoljni vlasnici grande punta 1.3 mjtd žale fabrici i ova im premapira auto da ima mnogo manju turbo rupu.

- Revochip mape su italijanski brend koji tamo košta 450eur, ovde za sirotinju 250

- SM chip tuning su isto toliko dobri ako ne i bolji, pratim ljude šta rade pa i kad komentarišu na drugim forumima, dobri su

- Ne poznajemo nigde nijednog JTD vlasnika koji je doživeo problem sa JTD-om sa ovim tuningom na stopedesetak konja

- Ja nisam pronašao ni na fiatforumu ni na drugim mestima takođe nezadovoljnog sa remapiranim jtd-om kod normalnih kuća

- Koga interesuje ime vlasnika: Kole je zadovoljni vlasnik 115-154 revochip, auto vožen, prodat, prešao još stotinak hiljada kod sledećeg gazde, zabeležena manja potrošnja. Ako je Kole neozbiljan primer onda o čemu raspravljamo.

kad saberemo činjenice prvog i drugog dela rezultat je druže da si pametniji od svih nas ovde, revochipa, sm-a i Fiata zajedno

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bojan2703

Od početka pišem da ja nemam ništa protiv chip tuninga samo izgleda da to niko ne čita. Stvari vezane za immo, virgin i sl. su problemi koji su vas zadesili sa marelijem, ja ih nisam sretao kod bosha i ako su mi nepoznate ne znači da sam zbog toga glup.

Pominješ neke renomirane kuće za tuning a kod nas 90% ljudi čipuje auto kod garažnih tunera. Dobra većina vlasnika JTD-a će prvo da se zaleti da uradi chip a da zamene plivajući ni pod tačku razno neće. Koliko njih znam koji ne sipaju ulje odgovarajuće već polusintetiku ili šta ti ja znam. O redovnom malom i velikom servisu da ne pričam. Važno je da ga chipuju prvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, onda se slažemo u većini stvari. Skroz ispravan JTD 115-154 sa renomiranom mapom nije problematičan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je taj sto pre par godina ni jedan TUNER nije lako prihvatao kola 100+k Km ili kola koja imaju 100+K km a da nisu proverena.

-Potrosnja se ne smanjuje sama od sebe vec izmenom rezima kontrolisanja ubrizgavanja i nad punjenja pod odredjenim okolnostima(upravo je to ono odstupanje od fabricki savrsenog odnosa goriva i vazduha... da ne budem lose protumacen, ide vise vazduha!!!). Realno je da se potrosnja sa chipom poveca jer svi onda voze pun gas pod utiskom dodatnih Nm i konja :D

-Vise snage na manjim obrtajima se moze dobiti samo kada se turbina pokrene ranije a ono sto tera turbinu da se rano vrti je upravo onaj crni dim koji je uzrok premalo vazduha... to uzrokuje lazan osecaj ubrzanja a dobici su relativno slabi.

- Savrsen Motor SUS na bilo koje gorivo bi bio koncept slican dizelu bez elemenata za dodatno sagorevanje(svecica) koji bi trosio jaaaaako malo a izbacivao bi enormne snage. Lose strane toga su visoke temperature, jaki udari na celo klipa,karike, klipnjacu i lezajeve na radilici... Tehnologija koju posedujemo jos nije dovoljno napredna da se ovo ostvari.

Ovo se postize izuzetno siromasnom smesom sa jos nekim sitnim dodacima i kontrolisanim detonacijama. Ovo nije tema, samo treba objasniti da vazduh daje kvalitetnu exploziju a ne gorivo i da siromasna smesa ima mnooooogo bolje karakteristike i daje mnoooooogo bolje rezultate od normalne ili bogate, ali ima i svioje nedostatke. Eto u kratkim crtama par osnovnih tunerskih i ne tunerskih fora u razumnom obliku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odavno se kod nas kvalitet zaobilazi.Ima logike nema se para,ali to na kraju mnogo vise kosta.Garazne mape prolaze kod ljudi jer kostaju 100eur i manje,koliko je kvalitetno i nije bitno samo stavi.

A taj koji upisuje mapu za te pare nema opremu, radi samo obd tuning sa alatom od 100eur ne placa godisnju predplatu,mape kupuje za mizerne pare do 50eur.Kad upise ako ne valja vrati pare i boli ga uvo,svaka koja prodje ima 100eur. cisto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam dva puta platio remap, jednom sam platio tuneru za koga veruju da je jedan od boljih u regionu i drugi put sam platio tuneru iz inostranstva da mi pošalje editovanu mapu. Radi se inače o dva različita auta, u prvi sam ubacivao između 5-10 mapa a u ovaj drugi ni jednu do sada. Iskoristio sam sve prethodne mape, plaćene, ORI, sa neta, garažne... kako bi uočio koje su to razlike u performansama i u samom kodu.

Navodno sam nešto naučio i napravio sam svoju prvu mod mapu posle godinu dana i od subote se vozim sa njom, za sad nisam primetio nikakve anomalije. Crni dim baca ako se oprži pun gas sa 1000RPM ili preko 180km/h. Nema grubih vibracija motora i nema gubljenja linearnog ubrzanja do 4000RPM. Onako od oka oslanjajući se na par proba flekanja i na osnovu parametara cenim da je snaga dignuta na nekih 130-135KS.

E sad to može biti subjektivni osećaj kakav sam imao kad sam prvi put seo u auto koji je remapiran. Dobra ubrzanja iz niskih obrtaja su me tada fascinirala a kasnije sam shvatio da ni 5KS sa tim nisam dobio.

Menjao sam nekoliko tabela po sopstvenoj proceni i na osnovu skromnog znanja o tome i ako sam u pojedinim mapama sa neta i ovim garažnim nalazio da tuneri menjaju samo jednu tabelu, neki posle 1000 a neki posle 2500RPM.

Zanima me mišljenje vas koji se bavite ovim ili ste pokušavali da napravite sopstveni remap, kako utvrditi ispravnost mod. mape? Bez valjaka naravno! Meni motor zvuči ok ali zvuči i onaj koji je od 900RPM opterećen nadpritiskom pa dok turbina ne zapeva vlasnik ni ne zna šta je uradio. Pretpostavljam da tuneri ne rado odaju ovakve informacije o tome na šta treba obratiti pažnju ali ništa me ne košta da pitam. Zanima me kako da potvrdim isoravnost ove mape?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...