Milutinac 5906 Posted March 30, 2012 Nista, mislim da ce ostati, nisam za neke eksperimente, ne smeta mi u principu, a vec kada sam radio danas izduv hteo sam da ga fiknem, meni licno skidanje ne moze stetiti nikako, otkud ja znam da li je i koliko je zapusen, a sta dobijam time sto stoji na izduvu...pa nista... Ostavio bih ga svakako, pa jednog lepog dana, kada bi propisi...ali... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damjanović 9 Posted March 30, 2012 Kad smo već kod katalizatora, evo pitanje stručnjacima od mene:1. Da li s skidanjem katalizatora:- Menja režim izduva i menja (ukuda) li se neprijatan miris koji se iz njega širi (odmah ispod ulaznih vozačevih vrata, kada vozilo stane...) - Menja li se snaga motora i buka motora? - Menja li se količina i zaprljanost izduvnih gasova. Utiče li na potrošnju goriva?npomena: ova pojava sa mirisima traje otprilike koliko koristim vozilo...i na kraju:vredi li ga skidati iline? Quote Share this post Link to post Share on other sites
YUgisa 2528 Posted March 30, 2012 Nisam strucnjak, ali mislim da mogu da ti pomognem oko nekih pitanja.1. Da, taj miris potice od katalizatora i naravno da ce njegovim uklanjanjem da se ostrani... Mada nisam siguran oko ovog sta podrazumevas pod menjanjem rezima?2. Povecanje snage zavisi od mnogo toga. Pre svega, ako je zaprljan onda ce naravno da smanjuje snagu... E sad, da li skidati ispravan katalizator je drugi pitanje. Neke velike performanse ne treba ocekivati skidanjem istog... Takodje, moderni katalizatori prakticno ne uticu na snagu dok starije generacije su mogle da uticu na snagu... Ne znam sad kod Fiata, ali npr kod Zastave je dobitak 3ks po fabrickim podacima... Neku podelu na stariju i noviju generaciju katalizatora moze da se podeli na to da li vase vozilo ima jednu ili dve sonde... Ti sa jednom sondom su vecinom starije generacije koji se i lakse zaprljaju jer motor nema uvid u njegovu zaprljanost takodje mnogi nisu ugradjeni u sklopu izduvne grane, nego ponekad su udaljeni i po 1m od same glave motora sto sve dovodi do brzeg prljanja... Povecanje buke se nece desiti, tj bice minimalno ali pod uslovom da koristite fabricki izduv... Ako je izduv modifikovan u skroz protocan, desi ce se najverovatnije povecanje buke... 3. Menja se naravno zaprljanost vazduha, katalizator je "filter" za izduv... Na potrosnju nece uticati skidanje ako se skidanje izvrsi kvalitetno... Tj ako imate jednu sondu, onda moze bez ikakvih modifikacija da se skine a ako ima dve sonde onda mora da se resi problem druge sonde posto ce da izbacuje gresku... E sad to moze da se resi distancerom ili jos bolje izmenom mape u ECUu. Licno, ja bih skidao samo sa auta sa 1 sondom ili kod vozila sa 2 sonde, skidao bih samo kad se utvrdi da je propao... Mislim, ovo pod uslovom da govorimo za automobile sa fabrickim izduvom, ako bi se montirao neki sportski izduv od motora do kraja onda bih definitivno ga izbacio... Quote Share this post Link to post Share on other sites
dellas 1556 Posted April 17, 2012 Koliko vredi fabricki kat. od kappe 2.0 vis? Ispravan je, ali sam hteo da ga skinem pa da se raspitam zna li neko... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Wrangler 0 Posted April 17, 2012 Ja kad nisam u pravu ja priznam. Tako i sad priznajem da nisam u pravu, ali onda ispada da su mene "lagali".Svojevremeno sam hteo da zamenim izduvni kolektor i rečeno mi je na nekoliko mesta da to ne može tek tako jer su izduvni kolektor i katalizator iz komada, od neke vrste gusa, i da je o nezahvalno variti jer se vrlo često to mesto opet otvori i tu dimi.Tako su mi rekli na nekoliko mesta sem na jednom. To jedno mesto je bio jedan auspuh servis koji je na lageru imao izduvni kolektor baš za moj auto. Tako da sam izvukao zaključak da on laže da to može tek tako da bi mi prodao deo.Ja kad pogledam moj katalizator i izduvni kolektor, vidim da to jeste iz komada i isto izgleda i na čukanje isto zvoni ako me razumete, zato sam shvatio da je i katalizator kutija od gusa. Ne deluje mi da je od lima. Čovek je rekao skinut gornji deo, zavaren, nije spominjao nikakva vrata isek i co2 kao što se odmah krenulo da nameće.Izvinjavam se što sam možda rekao nešto pogrešno...Nisi ti Oktopod ništa rekao pogrešno, viđao sam modele Punta gdje je katalizator smešten u samoj izduvnoj grani i skoro je nemoguće izvaditi kat bez sječenja gusa (vjerovatno je i kod tebe takav) a ipak gus se neda tako lako variti kao crni lim ili rosfraj a ovima što prave otvor na klasičnim katovima bih preporučio da ako nisu cevi što ulaze i izlaze iz njega zakrivljene jednostavno ga skinu i nekom dužom šipkom izbiju saće iz njega i posle ga vrate bez ikakvog varenja.P.S. Danas sam skinuo jedan sa Libre JTD pa ću sutra javiti cijenu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
sasans 0 Posted June 28, 2012 (edited) Interesuje me koji su simptomi da je katalizator neispravan,u pitanju je fiat doblo? Edited June 28, 2012 by neshaoct spojeno Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuby 0 Posted September 6, 2012 pozz drugari koja je varijanta sa ugradnjom univerzalnog kata (izvadjen mi stari pa sad umesto njega imam izbusenu cevku unutra) , raspitivao sam se kazu da ne moze, jedino kao ugradnja polovnog isto godiste, pa da cujem jos neka misljenja i varijante posto mi check engine bode oci, obrisem gresku al se posle 10-tak km opet upali. Quote Share this post Link to post Share on other sites
milanfilipovic 0 Posted September 19, 2012 Da li smem da izbacim katalizator? Stilo 1.6 2002 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Boki87 1 Posted September 20, 2012 A zasto bi ga skidao? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Branko 23 1 Posted September 20, 2012 Mozes,ali imaju male prepravke,ako je bas zapusen,to uradi.... Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted September 20, 2012 (edited) Ja sam nedavno skidao / menjao katalizator na mojoj naftarici iz razloga što je rađen skoro ceo auaspuh, a hteo sam da budem eko frendli (ali stvarno).Elem htedoh reći da posle 150 kkm uopšte nije bio zapušen. Ako je tako na dizelu na benzinu tek nema šanse.Ja nemam lamda sondu i ne bi bilo prijave greške sve i da sam ga skinuo.Onaj ko ima dve lambde, pre i posle katalizatora, mesto njega mora staviti neki lonac koji ima približno otpor kao i katalizator, ako ne želi da petlja sa elektronikom. Edited September 20, 2012 by kole Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuby 0 Posted September 20, 2012 Oce meni neko nesto da odgovori vezano za moj problem, a strucnjaci Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted September 20, 2012 Zasto ne moze univerzalni? Bitno je samo da radi sta treba da radi, ne zbog ekologije, vec zbog lambdi da ne bi prijavljivao gresku i radio u nekom levom rezimu zbog toga. Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuby 0 Posted September 20, 2012 bio sam u Fiatinu servis u NS kao kenjaju da ne moze zato sto je u izliven zajedno sa izduvnom granom, jedino da mi zameni sa polovnom granom, a polovne stvari ne volem. Tako da ne znam sta mi je ciniti Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted September 20, 2012 Ja zaista nisam imao priliku da pogledam kako to izgleda, ali sam ubedjen da tu nesto moze da se zbudzi a da bude prihvatljivo i funkcionalno i finansijski, jer je to toliko ucestalo na malo starijim vozilima da su ljudi iz nuzde verovatno smislili sistem da sve moze Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuby 0 Posted September 20, 2012 ma ranije kad sam bio kod njih a kad nisam imao para, bila je prica da moze da se ubudzi sad je neka druga prica, valda su imali par ne uspeshnih operejshna Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted September 20, 2012 Par neuspelih operejsna nije dovoljan razlog da se odustane od zagadjivanja Majke Prirode! Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuby 0 Posted September 20, 2012 slazem se, ali vise me brine lampica od chek engina sto svetli vec 1 godinu neprekidno Quote Share this post Link to post Share on other sites
Hardvet 2 Posted September 20, 2012 (edited) Normalno da treba da te brine! Dijagnostika rekla da je kat ?Sorry, sad videh da ti je izvadjen, s oprostenjem...Sad verovatno lambda iza bivseg katalizatora radi u nekom suludom rezimu, salje sulude podatke ECU-u, koji jadnik pokusava da ispegla rad motora i verovatno zasipa motor neadekvatnom smesom. Edited September 20, 2012 by Hardvet Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted September 21, 2012 Šta fali polovnom katalizatoru, ako te brine samo lampica a ne ekologija ?Zašto je tvoj izvađen? Quote Share this post Link to post Share on other sites
shuby 0 Posted October 3, 2012 Šta fali polovnom katalizatoru, ako te brine samo lampica a ne ekologija ?Zašto je tvoj izvađen? Fali mu to sto niko nezna koliko ce jos izdrzati, a kake sam qurate srece ima da izdrzi do juce. Bio zapusen, pa ga izvadili "majstori" ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted October 3, 2012 Ako je bio zapušen, nešto nije dobro sa sagorevanjem.Mogu da ti slikam katalizator sa mog dizela, čađav ali potpuno se providi.Jedino neispravno kod njega je što posle toliko kilometara ne vrši ekološku funkciju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Grim Reaper 0 Posted November 9, 2012 I sta bi na kraju, citah sve al nista konkretno.Da li se dobija na snazi ako se skine katalizator? (1.8 16v Coupe, a za ekologiju me...)I sta se gubi (osim tiseg zvuka) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted November 9, 2012 Sijace ti verovatno lampica i dobices malo na snazi Quote Share this post Link to post Share on other sites