totti 13165 Posted July 26, 2022 Tolerišu (uglavnom), ne drže se dimenzija baš kao pijan plota. Ja sam video kad su pustili ženu sa 2 kofera i jednim malim u kabinu u ekonomsku klasu. Nikad nisam video da "mere" kofere, iako ih ima i preko 55cm. 1 1 bane1321 and Woodoo reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted July 30, 2022 Ruski helikopterii,tj Madjarska vojska koja je u Nato i kako Mi 35 bolje izgleda bez tockova kad leti 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted August 5, 2022 2 Woodoo and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 13, 2022 Kažu da je ovaj Wizz imao dosta niži prilaz nego što obično avioni imaju na ovom aerodromu: 3 totti, dach@ and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted August 13, 2022 Ovo i St Maarten su rajevi na zemlji za odmor 1 neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 19, 2022 American Airlines kupuje 20 supersoničnih aviona Overture Jedna od najvećih svetskih aviokompanija, American Airlines, naručila je supersonične avione od kompanije Boom. Reč je o 20 supersoničnih aviona pod nazivom Overture, a taj broj bi se mogao povećati za još 40 aviona ukoliko sve prođe prema planu. Dogovor je jedan od najboljih pokazatelja podrške Boom-u, koji se prošle godine obavezao da će napraviti do 50 supersoničnih aviona za kompaniju United Airlines. Međutim, Boom tek treba proizvesti funkcionalan putnički avion. American Airlines nije samo potpisao nameru za kupovinu, nego je uplatio i nepovratni depozit za njih. Početkom ove godine je Boom saopštio da će napraviti proizvodno postrojenje na Međunarodnom aerodromu Piedmont Triad u Severnoj Karolini, a proizvodnja aviona bi trebala početi 2024. godine. Prvi primerak supersoničnog aviona Overture bi trebao biti završen 2026. godine. Početak izgradnje proizvodnog postrojenja očekuje se ove godine. Što se tiče samog supersoničnog aviona, iz Boom-a tvrde da će dostizati brzinu od 1.7 Macha, i da će iz San Franciska do Tokija stizati za oko šest sati. Faktički, obećavaju da će se svuda stizati duplo brže u odnosu na standardne letove. Takođe, iz kompanije ističu da će koristiti 100% sintetičko avio gorivo. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ata 77 Posted August 19, 2022 40 minutes ago, neshaoct said: American Airlines nije samo potpisao nameru za kupovinu, nego je uplatio i nepovratni depozit za njih. Veoma zanimljiv detalj za analizu. U današnje vreme kad većina kompanija smanjuje troškove oni ulažu u nove tehnologije i još nerazvijene proizvode, koji pitanje da li će biti uspešno završeni. Takav rizik može da bude uslovljen npr. izuzetno povoljnim uslovima datim od strane isporučioca robe (koji moguće da se našao u krizi i da mu je nestalo sredstava za dalji razvoj), ili oni znaju nešto što mi ostali ne znamo... npr. da je kraj krize na pomolu i da će uskoro biti više ljudi koji će biti spremni da plate takvu uslugu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted August 19, 2022 @ata Moguće je to oko krize, tj. da očekuju njen kraj u narednim godinama. A, moguće je i da je ovo samo još jedan pokazatelj da je definitivno umro koncept po kojem treba da postoje ogromni svetski hub-ovi koji će kupiti ubedljivu većinu svetskog avio saobraćaja, a svi ostali aerodromi na svetu će biti ''druga liga'' i postojati samo da ''voze'' do/od njih. U takvom konceptu su neophodni avioni kapaciteta poput A-380 koji bi leteli samo između tih svetskih hub-ova. Ali, u novom konceptu po kojem se ne može očekivati da će se svet svesti na 20 mega-aerodroma, a sve ostalo samo služiti njima... u takvom konceptu onda ne trebaju avioni kapaciteta A-380, već manji i brži. I, eto ponovo mesta za supersonike. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted September 4, 2022 Najbrži avion na klipni pogon koji nikada nije poleteo Istorija vazduhoplovstva prožeta je pričama o ''da su uspeli'' projektima i hrabrim pojedincima koji su sanjali velike snove, a probudili se u surovoj realnosti. Vrlo malo se zna o jednom takvom slučaju - avionu sa dva klipna V8 motora, dvostrukim propelerom i očekivanim rekorderom u brzini leta - RP-4. RP-4 je zamisao Dejvida Rouza, poznatog strastvenog ''lovca na brzinu'' sa mnogo iskustva u bombarderima, borbenim avionima i civilnom vazduhoplovstvu, koji je želeo ništa manje nego da postane najbrži avijatičar u avionu na klipni pogon. Radikalan dizajn je stigao do faze proizvodnje, ali nikada nije poleteo. Projekat je formalno ukinut pre 10 godina. Avion nesumnjivo nosi potpis Dejvida Rouza svuda po sebi, od oblika preko inženjeringa do ambicija. Ne jedan, već dva monstruozna V8 motora pokretala su avion. Jedan takav motor ima radnu zapreminu od 9.8 litara i može da napravi 2.700 konja da ''cepaju nebo'', a avion ima dva takva. Koliko god neverovatno zvučalo, celokupni inženjering aviona je značio da bi u letu premašio 960 km/h. Međutim, ta snaga bi takođe iscepala i lagani avion, tako da je svaki motor smanjen na otprilike polovinu svoje maksimalne snage. Bez obzira na to, tandemski motori, od kojih je svaki pokretao svoj propeler u suprotnom rotirajućem sklopu, bili su dovoljni da postave rekord brzine. Prednji motor ima sistem direktnog pogona svog propelera, dok zadnji V8 koristi menjač da ''zaobiđe'' svog V8 blizanca i okreće drugi propeler. Dva prilagođena propelera su sa četiri lopatice sa glavčinama promenljivog nagiba. Za postizanje i stabilan rad pri 4.800 obrtaja u minuti, svako ''sečivo'' dugačko 72 centimetra je napravljeno od 84 sloja karbonskih vlakana za poboljšanu snagu i smanjenu masu. Elegantni, vitki trup je napravljen cevima od legure hrom-molibdena visoke čvrstoće i prekriven tankim aluminijumskim limovima. Po fotografijama se može zaključiti da je avion bio veoma malog aerodinamičkog otpora i visoke efikasnosti, sa prečnikom od samo 78 cm, i izbočenjem kabine od dodatnih 30 cm. Poseban sistem za hlađenje napravljen je unutar krila aviona - pokazao se kao najbolje rešenje da se nosi sa ogromnom snagom dva V8 motora. U suštini, krila su služila kao hladnjak, sa nekih 61 metar cevi unutar njih kroz koje je kružilo 190 litara vode. Zbog visoke aerodinamičke efikasnosti, krila nigde nisu bila deblja od 8 cm. Kompleksna struktura krila može da izdrži veliki stres koji se razvija tokom velikih brzina (preko 488 kg/m2). Avion je dugačak 8.5 metara, sa rasponom krila od samo 6.1 metar i površinom krila od 5.4 metra kvadratna. U početku avion je težio malo manje od 2.090 kilograma. Veoma žedni V8 motori trošili bi 550 litara svakog sata, ali je avion nosio samo 380 litara visokooktanskog (110) avio-goriva. Da je poleteo postao bi najbrži avion sa klipnim motorom u istoriji letenja. Avion je dobio oblik 2005. godine; šest godina kasnije bio je spreman za početak testiranja i ispitivanja. Međutim, 2011. godine, nakon nepovezanog incidenta na jednom aeromitingu, Reno Air Racing Association je promenila pravila za učestvovanje, i RP-4 više nije bio kvalifikovan za takmičenje u brzini leta. Čovek koji stoji iza projekta je beskompromisan kao i njegov dizajn. Sa preko 2.500 sati letenja za Vazduhoplovstvo, i karijerom civilnog pilota, Dejvid Rouz je ostao u svetu avijacije i nakon penzionisanja. Osvojio je četiri zlatne medalje u kategoriji ''Sportski dvokrilac'' na nacionalnim vazdušnim trkama u Renu (Nevada). Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted September 28, 2022 chengdu J 10 kineski lovac,koji se cak pominje i za nas,da ga nabavimo 2 dach@ and neshaoct reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 9, 2022 Deo postavke iz muzeja tehnike Speyer. Sutra nastavak iz drugog muzeja, sa najpoznatijim avionom 8 dach@, ivan73, neshaoct and 5 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 9, 2022 Propustih F-15 5 dach@, ivan73, Woodoo and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 10, 2022 Prozori na Konkordu su velične ovih novih mobilnih telefona. Prolaz između sedišta je takav da samo mršava osoba može bez poteškoća da prođe, ne znam na koju foru su gurali kolica sa posluženjem Sa druge strane, 747 je mrcina. Prvi put sam ušao u širokotrupni avion. Ono je sasvim neka druga priča u odnosu na "standardne", kao Panda i S klasa 5 Woodoo, dach@, neshtry and 2 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 10, 2022 10 minutes ago, totti said: Prolaz između sedišta je takav da samo mršava osoba može bez poteškoća da prođe, ne znam na koju foru su gurali kolica sa posluženjem Ili utisak sa kamere vara, ili je stvarno ''Konkordski'' malo komotniji po tom pitanju... 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 10, 2022 Ne vara, jeste nešto komotniji 1 1 neshaoct and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 13, 2022 Air Serbia preuzela A320 Air Serbia je danas preuzela svoj novi Airbus A320, registrovanog kao YU-APO. Ovaj mlaznjak je drugi avion tog tipa (A320) u Air Serbia floti i prvi koji ima ''sharklets''. Oni poboljšavaju aerodinamiku aviona i tako smanjuju potrošnjugoriva i emisije štetnih gasova na dužim letovima. Kabina aviona tek treba da bude sređena u Air Serbia standardu, tako da unutra trenutno ima konfiguraciju prethodnog korisnika ovog aviona - Vistare. Avion je prvobitno trebalo da uđe u komercijalnu upotrebu ovog ponedeljka, ali je to odloženo. Kao rezultat toga, Air Serbia je bila prinuđena da danas zaključi kratkoročne ugovore sa Dan Air i Trade Air, oba za A320, kako bi premostila period do početka korišćenja njenih novih aviona. preuzeto sa - exyuaviation.com 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted October 19, 2022 https://vm.tiktok.com/ZMFrPNMkB/ https://vm.tiktok.com/ZMFrPabQt/ 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted October 19, 2022 zabari i poljaci odvratni 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted November 21, 2022 (edited) Kažu da sleće na Beogradski aerodrom danas kasno uveče - drugi A330-200 u floti Air Serbia: Edited November 21, 2022 by neshaoct 2 neshtry and totti reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted November 21, 2022 YU-ARB je izgleda na redovnom održavanju, liniju za NY trenutno odrađuje Wamos-ov A330.Sent from my SM-G770F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted November 21, 2022 Šta ako ovaj dodje Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 337 Posted November 21, 2022 ^^ Dobro došao, Beli labude! 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted November 26, 2022 Malezijski SU 30 i australijski F 35,kakva razlika ,lepotan i grdoba.Tu je i F 18,odlican avion 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 6010 Posted November 26, 2022 A tu je i B.A. Hawk, ako se ne varam T1, avion koji posluzio kao uzor nasem G-4. 1 silenci reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted November 26, 2022 aha jeste hawk,odlican britanski avion.Al koliko je Suhoj veci avion nego ovaj lajtning ili hornets Quote Share this post Link to post Share on other sites