Jump to content
FAS Goran
Guest 4236

Vazduhoplovstvo

Recommended Posts

Tolerišu (uglavnom), ne drže se dimenzija baš kao pijan plota.

Ja sam video kad su pustili ženu sa 2 kofera i jednim malim u kabinu u ekonomsku klasu.

Nikad nisam video da "mere" kofere, iako ih ima i preko 55cm.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

American Airlines kupuje 20 supersoničnih aviona Overture

 

overture.jpg

 

Jedna od najvećih svetskih aviokompanija, American Airlines, naručila je supersonične avione od kompanije Boom. Reč je o 20 supersoničnih aviona pod nazivom Overture, a taj broj bi se mogao povećati za još 40 aviona ukoliko sve prođe prema planu.

 

Dogovor je jedan od najboljih pokazatelja podrške Boom-u, koji se prošle godine obavezao da će napraviti do 50 supersoničnih aviona za kompaniju United Airlines. Međutim, Boom tek treba proizvesti funkcionalan putnički avion. American Airlines nije samo potpisao nameru za kupovinu, nego je uplatio i nepovratni depozit za njih.

Početkom ove godine je Boom saopštio da će napraviti proizvodno postrojenje na Međunarodnom aerodromu Piedmont Triad u Severnoj Karolini, a proizvodnja aviona bi trebala početi 2024. godine. Prvi primerak supersoničnog aviona Overture bi trebao biti završen 2026. godine. Početak izgradnje proizvodnog postrojenja očekuje se ove godine. Što se tiče samog supersoničnog aviona, iz Boom-a tvrde da će dostizati brzinu od 1.7 Macha, i da će iz San Franciska do Tokija stizati za oko šest sati. Faktički, obećavaju da će se svuda stizati duplo brže u odnosu na standardne letove. Takođe, iz kompanije ističu da će koristiti 100% sintetičko avio gorivo.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, neshaoct said:

American Airlines nije samo potpisao nameru za kupovinu, nego je uplatio i nepovratni depozit za njih.


Veoma zanimljiv detalj za analizu. U današnje vreme kad većina kompanija smanjuje troškove oni ulažu u nove tehnologije i još nerazvijene proizvode, koji pitanje da li će biti uspešno završeni. Takav rizik može da bude uslovljen npr. izuzetno povoljnim uslovima datim od strane isporučioca robe (koji moguće da se našao u krizi i da mu je nestalo sredstava za dalji razvoj), ili oni znaju nešto što mi ostali ne znamo... npr. da je kraj krize na pomolu i da će uskoro biti više ljudi koji će biti spremni da plate takvu uslugu?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ata

 

Moguće je to oko krize, tj. da očekuju njen kraj u narednim godinama.

A, moguće je i da je ovo samo još jedan pokazatelj da je definitivno umro koncept po kojem treba da postoje ogromni svetski hub-ovi koji će kupiti ubedljivu većinu svetskog avio saobraćaja, a svi ostali aerodromi na svetu će biti ''druga liga'' i postojati samo da ''voze'' do/od njih. U takvom konceptu su neophodni avioni kapaciteta poput A-380 koji bi leteli samo između tih svetskih hub-ova.

Ali, u novom konceptu po kojem se ne može očekivati da će se svet svesti na 20 mega-aerodroma, a sve ostalo samo služiti njima... u takvom konceptu onda ne trebaju avioni kapaciteta A-380, već manji i brži. I, eto ponovo mesta za supersonike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najbrži avion na klipni pogon koji nikada nije poleteo

 

avion speed 06.jpg

 

Istorija vazduhoplovstva prožeta je pričama o ''da su uspeli'' projektima i hrabrim pojedincima koji su sanjali velike snove, a probudili se u surovoj realnosti. Vrlo malo se zna o jednom takvom slučaju - avionu sa dva klipna V8 motora, dvostrukim propelerom i očekivanim rekorderom u brzini leta - RP-4.

 

avion speed01.jpg

 

RP-4 je zamisao Dejvida Rouza, poznatog strastvenog ''lovca na brzinu'' sa mnogo iskustva u bombarderima, borbenim avionima i civilnom vazduhoplovstvu, koji je želeo ništa manje nego da postane najbrži avijatičar u avionu na klipni pogon. Radikalan dizajn je stigao do faze proizvodnje, ali nikada nije poleteo. Projekat je formalno ukinut pre 10 godina. Avion nesumnjivo nosi potpis Dejvida Rouza svuda po sebi, od oblika preko inženjeringa do ambicija. Ne jedan, već dva monstruozna V8 motora pokretala su avion. Jedan takav motor ima radnu zapreminu od 9.8 litara i može da napravi 2.700 konja da ''cepaju nebo'', a avion ima dva takva. Koliko god neverovatno zvučalo, celokupni inženjering aviona je značio da bi u letu premašio 960 km/h. Međutim, ta snaga bi takođe iscepala i lagani avion, tako da je svaki motor smanjen na otprilike polovinu svoje maksimalne snage. Bez obzira na to, tandemski motori, od kojih je svaki pokretao svoj propeler u suprotnom rotirajućem sklopu, bili su dovoljni da postave rekord brzine.

 

 avion speed 02.jpg avion speed 03.jpg

 

Prednji motor ima sistem direktnog pogona svog propelera, dok zadnji V8 koristi menjač da ''zaobiđe'' svog V8 blizanca i okreće drugi propeler. Dva prilagođena propelera su sa četiri lopatice sa glavčinama promenljivog nagiba. Za postizanje i stabilan rad pri 4.800 obrtaja u minuti, svako ''sečivo'' dugačko 72 centimetra je napravljeno od 84 sloja karbonskih vlakana za poboljšanu snagu i smanjenu masu. Elegantni, vitki trup je napravljen cevima od legure hrom-molibdena visoke čvrstoće i prekriven tankim aluminijumskim limovima. Po fotografijama se može zaključiti da je avion bio veoma malog aerodinamičkog otpora i visoke efikasnosti, sa prečnikom od samo 78 cm, i izbočenjem kabine od dodatnih 30 cm. Poseban sistem za hlađenje napravljen je unutar krila aviona - pokazao se kao najbolje rešenje da se nosi sa ogromnom snagom dva V8 motora. U suštini, krila su služila kao hladnjak, sa nekih 61 metar cevi unutar njih kroz koje je kružilo 190 litara vode. Zbog visoke aerodinamičke efikasnosti, krila nigde nisu bila deblja od 8 cm. Kompleksna struktura krila može da izdrži veliki stres koji se razvija tokom velikih brzina (preko 488 kg/m2).

 

avion speed 04.jpg avion speed 05.jpg

 

Avion je dugačak 8.5 metara, sa rasponom krila od samo 6.1 metar i površinom krila od 5.4 metra kvadratna. U početku avion je težio malo manje od 2.090 kilograma. Veoma žedni V8 motori trošili bi 550 litara svakog sata, ali je avion nosio samo 380 litara visokooktanskog (110) avio-goriva. Da je poleteo postao bi najbrži avion sa klipnim motorom u istoriji letenja.

Avion je dobio oblik 2005. godine; šest godina kasnije bio je spreman za početak testiranja i ispitivanja. Međutim, 2011. godine, nakon nepovezanog incidenta na jednom aeromitingu, Reno Air Racing Association je promenila pravila za učestvovanje, i RP-4 više nije bio kvalifikovan za takmičenje u brzini leta. Čovek koji stoji iza projekta je beskompromisan kao i njegov dizajn. Sa preko 2.500 sati letenja za Vazduhoplovstvo, i karijerom civilnog pilota, Dejvid Rouz je ostao u svetu avijacije i nakon penzionisanja. Osvojio je četiri zlatne medalje u kategoriji ''Sportski dvokrilac'' na nacionalnim vazdušnim trkama u Renu (Nevada). 

 

avion speed 07.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

 

Prozori na Konkordu su velične ovih novih mobilnih telefona. Prolaz između sedišta je takav da samo mršava osoba može bez poteškoća da prođe, ne znam na koju foru su gurali kolica sa posluženjem
Sa druge strane, 747 je mrcina. Prvi put sam ušao u širokotrupni avion. Ono je sasvim neka druga priča u odnosu na "standardne", kao Panda i S klasa

 

20221010_101409.jpg 20221010_101324.jpg 20221010_123636.jpg

20221010_124022.jpg 20221010_124028.jpg 20221010_124056.jpg 20221010_124100.jpg 20221010_124231.jpg 20221010_124358.jpg 20221010_124459.jpg 20221010_124517.jpg 20221010_125610.jpg

20221010_130456.jpg 20221010_125448.jpg 20221010_124837.jpg 20221010_124926.jpg 20221010_125147.jpg 

20221010_125215.jpg 20221010_125223.jpg 20221010_125341.jpg 20221010_131723.jpg

20221010_102107.jpg 20221010_102634.jpg 20221010_102653.jpg

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 minutes ago, totti said:

Prolaz između sedišta je takav da samo mršava osoba može bez poteškoća da prođe, ne znam na koju foru su gurali kolica sa posluženjem emoji848.png

Ili utisak sa kamere vara, ili je stvarno ''Konkordski'' malo komotniji po tom pitanju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Air Serbia preuzela A320

 

asl 03.jpg

 

Air Serbia je danas preuzela svoj novi Airbus A320, registrovanog kao YU-APO. Ovaj mlaznjak je drugi avion tog tipa (A320) u Air Serbia floti i prvi koji ima ''sharklets''. Oni poboljšavaju aerodinamiku aviona i tako smanjuju potrošnjugoriva i emisije štetnih gasova na dužim letovima.

Kabina aviona tek treba da bude sređena u Air Serbia standardu, tako da unutra trenutno ima konfiguraciju prethodnog korisnika ovog aviona - Vistare. Avion je prvobitno trebalo da uđe u komercijalnu upotrebu ovog ponedeljka, ali je to odloženo. Kao rezultat toga, Air Serbia je bila prinuđena da danas zaključi kratkoročne ugovore sa Dan Air i Trade Air, oba za A320, kako bi premostila period do početka korišćenja njenih novih aviona.

 

asl02.jpg asl 04.jpg asl 05.jpg asl 06.jpg

 

 

preuzeto sa - exyuaviation.com

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kažu da sleće na Beogradski aerodrom danas kasno uveče - drugi A330-200 u floti Air Serbia:

 

 

 

 

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

YU-ARB je izgleda na redovnom održavanju, liniju za NY trenutno odrađuje Wamos-ov A330.

Sent from my SM-G770F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...