Dusan 4 Posted August 31, 2010 (edited) Nakon 2h citanja ove teme imam i ja pitanje . Situacija je sledeca, na Zlatiboru malo sam se vozao i na brdu (tu de koze pod rucnom pasu) kazaljka odjednom ode u crveno . Odma sam stao i pustio auto pola sata da se oladi. Problem je sto uopste ne pali ventilator (kada upalim klimu ventilator se pali)! Voda i ulje su u granicama normale.Na povratku kuci na nizbrdici oko 100km/h spusti kazaljku malo ispod pola, ali 90% je bio na normali. Inace od kada sam ga kupio kazaljka mi (ne) normalno stoji 3,4mm iznad pola.Pitanje:Jedan elektricar mi je rekao da procesor ne okida relej koji pali ventilator, ali da moze da napravi da termostat pali ventilator kada treba (tako sto ce da prepravi tu nesto )????Moze da bude problem i sa pokazivacem temperature, jer pinovi se razmrdaju, pa hoce da pokaze vecu temperaturu nego sto u stvari jeste. Najbolje da odes kod nekog da ti dijagnostikom ocita pravu temperaturu, ili kao ja zveknes po instrumental tabli iznad kazaljke za temperaturu, ako se vrati na pola zproblem je u pinovima, a ako ne onda trazis dalje. Edited August 31, 2010 by Woodoo Quote Share this post Link to post Share on other sites
romaNS 0 Posted August 31, 2010 Majstor mi ne gine, to svakako. Samo me interesuje ovo u vezi procesora, to mi ne zvuci bas logicno da ode samo taj deo na procesoru. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dusan 4 Posted August 31, 2010 u ovoj temi je sve lepo objasnjeno u vezi problema sa pokazivacem temperature http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=42011. Iscitaj, probaj, pa ako nije to, teraj dalje.P.S. Woodoo hvala sto si izmenio moj prethodni post jer mi ne ide nikako sa citiranjem... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jaarul Hades 2 Posted September 7, 2010 neka mi neko kaze koja je radna temperatura za lanciu dedru 1.9 tds. da li je oko 100 stepeni,ili vise od toga? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaki 0 Posted October 5, 2010 Evo da se javim, izgleda da sam prvi ove jeseni koji ide na zamenu termostata , zakazao kod Mikija u cetvrtak... Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 5, 2010 kasnis zaki vec bila njih cetvorica prosle nedelje Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaki 0 Posted October 6, 2010 Svejedno, uopste mi nije lakse Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted October 6, 2010 ali ce manje da trosi i bice ti toplije Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mik 3 Posted October 6, 2010 Podmukli termostati ostanu otvoreni,po letnjim vrucinama i onada kad dodje hladnije vreme-nece da se zatvore Sreca u nesreci je da ostaju otvoreni ,na JTD-u,pa je steta kud i kamo manja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted October 8, 2010 Koja je cena termostata za punta 1.2 16V posto je i moj ostao otvoren pa jedva da digne temperaturu na polovinu od radne a onda se i ja smrzavam Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted October 8, 2010 ali ce manje da trosi i bice ti toplije Ovo nisam znao da troši više... a koliko više može da potroši? Može li litar? Quote Share this post Link to post Share on other sites
zaki 0 Posted October 9, 2010 Cena za Stila JTD je u Kit komercu 4660 din (Facet) i jos oko 1000 din je antifriz i selne, mislim da tacno izadje 5300 din plus jos ruke. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted October 9, 2010 Zamenjen termostat i tecnost u kucnoj varijanti i sad radi ko sattermostat je 1290 + tecnost 900 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dekara 0 Posted October 9, 2010 Bice da cu i ja morati kod Mikija na zamenu ovih dana, termostat je poceo cudno da se ponasa u zadnje vreme. Desava sa da u toku voznje temp padne i cak i za 1-2 crte ispod polovine, medjutim ne uvek. Nema pravila kada se to desava, vozio sam ga i na otorenom i u gradu i desavalo mi se da predjem po 100-200km a da se ne mrdne sa polovine a sledeci dan opet krene da pada i tako u krug? Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted October 15, 2010 Pre par dana sam zamenio termostat na Tipu 1.6.ie. posto su simptomi ukazivali na njega, obaranje temperature na otvorenom. Sam postupak skidanja nije komplikovan,ali ima posla posto je potrebno skinuti najpre akumulator pa razvodnik paljenja (imbus 4mm) i onda sam termostat (kljuc 13). Kod meni nije bio slucaj da je termostat ostao otvoren kakvi su simptomi bili vec se pokidala gumica na njemu pa nije dobro dihtovao odnosno uvek po malo pustao. Mozda sam negde mogao da kupim i samo njega,ne znam da li se negde samo on prodaje,ali ja sam uzeo ceo sa kucistem i to me je kostalo 830din. Sada lepo radi. Na otvorenom padne pola milimetra ispod 90 i to je to. Sada imam jedan drugi problem. Ventilator se upali tek kada temperatura dodje do druge crte. E,sada da li bas kod Tipa tako treba (u sta sumnjam) ili se desi da ventilator preskoci prvu brzinu? Malopre sam proverio i iz termodavaca idu tri zice sto znaci da ventilator ima dve brzine. Zanima me da li ja nekako mogu da proverim koju brzinu ukljucije ili nesto sto obicno crkava u ovom slucaju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
RedMan 2 Posted October 16, 2010 Da se nadovezem na temu:zamenio sam termostat na mom bravu 1.6 16v pre nekoliko meseci jer je bio non stop otvoren-sad stavljen Vernet,ali desava se sledece:kad upalim auto i posle desetak minuta temperatura dodje do polovine i odmah padne 3 crte ispod pola, pa posle malo voznje podigne dve crte ispod pola i tu i ostane, sta bi to moglo biti, da li je moguce da i ovaj termostat ne valja? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ticma 537 Posted October 16, 2010 Probaj da se spustis niz neku nizbrdicu pa ako bas padne temperatura ni on ne valja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RedMan 2 Posted October 16, 2010 Opada ali vrlo malo,ali uglavnom stoji dve crte ispod pola,a pritom ima extra grejanje!!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
endbringer 15 Posted October 16, 2010 Jedno razmišljanje...Ako se spustimo nizbrdicom recimo 120 na sat pri 4.000 obrtaja, a skinemo nogu sa gasa (ler), pumpa za vodu tera istu količinu vode kroz motor i hladnjak kao kada bi vozili auto na ravnom na tom broju obrtaja. E, sad...pošto je količina toplote koja se odvodi sa motora hlađenjem ista u oba slučaja, pretpostavimo, u prvom slučaju pošto je motor na leru, nema velikog zagrevanja samog motora jer su redukovani sami ciklusi sagorevanja (u smislu manje vazduha dolazi u motor, računar manje goriva dozira,) što će reći da se motor manje zagreva to vreme dok idemo nizbrdicom.Ako bi to trajalo recimo 2 3 minuta, zar ne bi trebala temperatura sistema da opadne ispod pola na pokazivaču jer u svakom slučaju mnogo je veće odvođenje toplote (plus sama brzina automobila uzrokuje strujanje hladnog vazduha kroz hladnjak i dodatno prinudno hlađenje tečnosti, pa i samog motora)Termostat će sigurno da odrađuje svoj posao kada temperatura padne ispod pola, ali opet zbog same brzine vozila i strujanja vazduha oko motora, možda će se i on malo lhladiti ispod radne temperature?Šta mislite? Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 16, 2010 Ne.Ispravan sistem u SVAKOJ situaciji drži temperaturu motora na radnoj. To mu je i uloga. zato i postoji. U SVAKOJ, bez izuzetak u svakoj.Jedina situacija kada temperatura može da raste iako je sistem ispravan je ona kada se preoptereti motor (visoki obrtaji, šlepanje i sl).Nema veze što vetar uvek duva po hladnjaku, jer ako ne treba da se dodatno hladi motor, termostat će zatvoriti. Njegova uloga i jeste da tada zatvori i tečnost onda neće odvoditi toplotu sa motora, sve i da pigvini duvaju u hladnjak.Ista je stvar i oko vazdušnog hlađenja. Da je to dovoljno, ne bi ni postojalo vodeno hlađenje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RedMan 2 Posted October 16, 2010 Ne.Ispravan sistem u SVAKOJ situaciji drži temperaturu motora na radnoj. To mu je i uloga. zato i postoji. U SVAKOJ, bez izuzetak u svakoj.Jedina situacija kada temperatura može da raste iako je sistem ispravan je ona kada se preoptereti motor (visoki obrtaji, šlepanje i sl).Nema veze što vetar uvek duva po hladnjaku, jer ako ne treba da se dodatno hladi motor, termostat će zatvoriti. Njegova uloga i jeste da tada zatvori i tečnost onda neće odvoditi toplotu sa motora, sve i da pigvini duvaju u hladnjak.Ista je stvar i oko vazdušnog hlađenja. Da je to dovoljno, ne bi ni postojalo vodeno hlađenje. Sta sve podrazumeva ispravan sistem,sem termostata? Quote Share this post Link to post Share on other sites
saleTIPO 3 Posted October 16, 2010 Znaci da imas dovoljno tecnosti,da ona negde ne curi posto je to sud pod pritiskom,da je termodavac ok bas kao i termoprekidac (mislim da sve to imas i ti),da je ventilator ispravan... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted October 16, 2010 ...da svi oni šalju podatke (temperature) koje imaju do kompa...i da komp. kako je predviđeno pali i gasi ventilator...da direktno pali ventilator u 2. brzinu ako 1. brzina ne reaguje (jer nju obično ne pali direktno komp, već postoji samo direktna instalacija za 2. brzinu kao mera zaštite...) da su sva creva ok, kao i sve šelne, tj. da ne pušta na njima. Quote Share this post Link to post Share on other sites
RedMan 2 Posted October 17, 2010 ^^^ To mi je sve u redu,samo me brine zasto nece da drzi skazaljku na pola nego je podigne do pola,pa obori tri crte,pa podine za jenu crtu i tu i ostane,kada upadnem u guzvu podigne je na pola,i cim predje pola odmah pali ventilator,ali kada krenem obori je za dve crte i tu i ostane,pa me brine da i ovaj termostat ne odradjuje poso kako treba,jer je zamenjen pre 6meseci!!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted October 17, 2010 nekad se desi da i nov deo brzo ode...meni to smrdi na nov termostat Quote Share this post Link to post Share on other sites