Jump to content
FAS Goran

yayaki

Members
  • Content Count

    34
  • Joined

  • Last visited

  1. Morao sam po drugi put da menjam sajlu menjača pisao sam o tome ovde: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/49869-punto-mk2-zamena-sajle-menjača/&do=findComment&comment=1533099 Sada imam drugi problem, ručica menjača je baš labava posebno levo-desno, znači bukvalno imam strah da će svakog trenutka da ispadne iz brzine. Strah me je da prilikom skidanja krajeva sajli nisam nešto skršio u mehanizmu ručice jer kako sam to radio na parkingu poprilično sam cimao i lupao po onoj glavčini sa kraja sajle (za napred-nazad) u pokušaju da je smaknem sa onog kuglastog zgloba. Jel zna neko da u čemu je problem i da li postoji neka regulacija-štelovanje te ručice, napominjem da problem sigurno nije na strani menjača jer pre nego što je pukla sajla sve je bilo ok inače punto prešao 45k km.
  2. U brzini nisam ubacio dobru sliku, a ne mogu da editujem post, plastično kućiište na strani ručice menjača je deblje i tu ide kraj sajle sa većim rastojanjem između utora i ivice bužira, uostalom probajte i biće vam sve jasno, važno je da obratite pažnju da krajevi bužira sajli nisu isti.
  3. Gotovo, ali Marfi je uvek tu, toliko sam bio bisan što ovo moram na parkingu da radim po drugi put da sam na brzinu pogledao krajeve sajle i genijalno zaključio da su isti, natako krajeve na kuglaste zglobove i tek onda video da na ne mogu da uglavim lim koji drži bužir sajle na strani kućišta ručice menjača. Onda sam morao sve da skinem popraćeno sa svim psovkama koje su mi padale na pamet, krajeve sajle je jako teško skinuti jednom kad ih stavite jer nema prostora za polugu. Da skratim priču, za one koji ovo budu radili, na strani ručice menjača ide kraj sajle sa većim rastojanjem označenim na slici.
  4. OPET, u 3 pm, uhhh koliko sam besan, nije sastavila ni 15 k kilometara. Ovaj put pukla na strani menjača. Koja jebada skidati na ovoj hladnoći i vlazi na parkingu kada nemaš kanal. Još više sam popizdeo kada sam je skinuo. Govno je napravljeno od sajle koja ima debljinu sajle na biciklu, nije ni čudo što je pukla, a kupljena u AP sportu kao sigurno kvalitetna. Uz put sam polomio i onaj plastični poklopac od kutije gde ulazi. Sad ću da odnesem onu prvu orginal kod nekog ko pravi sajle jer sigurno će bolje da je napravi od ovih prevaranata.
  5. Ma popizdeo sam kada sam video da nemam dovoljno veliki okasti ključ da prvo skinem kaišnik a i pretpostavljao sam da nisu samo ležajevi jer mora da je rotor zakačio stator. Odneo ga na servis i po njihovoj priči zamenenili su rotor i ležajeve, 4500 RSD. Malopre sam ga ugradio pa ću videti kako se ponaša.
  6. Kupio kaiš u AP sportu i skinuo alternator. Rotor kao da je zavaren, ne pomera se ni za mm. Sad treba da odlučim da li sam da ga otvaram ili da dam nekom majstoru na remont. Imam jaku odbojnost prema "majstorima" jer skoro svaki put su pokušali da me prevare ili bajkovitim opisom šta sve treba da urade ili zamenom ispravnog dela sa pokvarenim koji će on zameniti sa onim što mi je skinuo, uhh kad se setim, kad tad nisam otišao na robiju neću nikad.
  7. Da li je moguće da ležajevi mogu toliko da zablokiraju da ne može da ih pokrene ni poprilični obrtni moment koji se alternatoru prenese preko kaiša, a sve to zbog 20 dana ne korišćenja vozila. Guglujući naišao sam na termin "bubrenje rotora" koje blokira alternator, mašinac sam, znam neke stvari ali ovo prvi put čujem.
  8. Nisam palio kola dvadesetak dana, stajao je na parkingu, jeste da su bile velike kiše i oluje ali to mesto je izdignuto i sigurno nije bilo plavljeno. Jutros sednem u kola, zaverglam, auto odmah upali ali čuje se jako škripanje i cviljenje i onda sve zadimi belim dimom. Otvorim haubu a ono kulja dim i smrdi na spaljenu gumu. Kada se dim razišao vidim ostake pokidanog i spaljenog klinastog kaiša koji pokreće alternator. Pokupim ja te komade kaiša i u čudu gledam kako je moguće da se to desi na autu 10 godina starom i koji je prošao samo 40k kilometara. Nemojte se čuditi tako maloj kilometraži, ja "ne izlazim iz auta" živim u centru grada sve moje deonice su kratke. Punto clasic 1.2, nema klimu Pokušam da rukom zarotiram remenicu na alternatoru kad ona blokirala ni makac, znači rotor alternatora je blokirao, kaiš je proklizavao preko remenice i usled trenja se toliko zagrejao da se zapalio i raspao. Jeli ima neko ovakvih iskustava, uobičajni kvar je da alternator ne puni ali nikad još nisam video da ovako zablokira.
  9. Evo i ja da se pridružim disko klubu zadnjih svetala. Prošle godine mi je grad veličine teniske loptice razbio zadnje štop svetlo. Pošto je i onako punto sav iščukan i izgreban od komšiskih automobila na parkingu, prestao sam da obraćam pažnju na estetiku već sam jednostavno zalepio odlomnjeni komad plastike na štop svetlu. Ipak vremenom na tom mestu je ulazila voda i napokon pre nekoliko meseci počeo je da se čuje čudan ubrzan rad desnog žmigavca posebno kada otpustim gas. Juče se spremam za tehnički pa ajde da prekontrolišem svetla da me ne bi vraćali zbog neke gluposti kad ono međutim. Kada uključim desni migavac sve sijalice u desnom štop svetlu jednostavno polude i počnu naizmenično da se pale i gase (pozicija i štop svetlo) a sam migavc ne radi. Da skratim priču, rešenje je jednostavno. Skinite ona dva čudna šafa iz kabine koji drže štop svetlo, nisu stegnuta ja sam ih odvio rukom, odvojite konektor kojim je spojena instalacija sa štop svetlom, obratite pažnju na donji pin (crna žica) to je masa celog štop svetla i najčešće će te videti da je oksidirao i istopio okolnu plastiku zbog lošeg kontakta i velikog prelaznog otpora. Očistite i sastružite pažljivo sve pinove do metalnog sjaja. A onda iz samog Džeka sa snopa žica pažljivo nekim tanjim šafcigerom izvucite samo ženski pin od mase, prethodno otvorite poklopčić džeka (plastika koja pritiska konektore). Očistite i savijte malo unutrašnji "limčić" da konektor ima pritisak tj jači kontakt. Vratite sve na mesto i problem je rešen. Koliko će ovo držati zavisi od stanja samih konektora. Trajnije rešenje je zalemiti žice na pinove (10 cm) pa onda spoj izvesti sa nekim drgim džekom jer koliko mi je poznato u prodaji ne postoji ovakav džek kao rezevni deo. Možda bi se moglo improvizirati sa muško ženskim konektorima iz napajnja računara. Ovo je prilično rogobatan opis ali mislim da je jasno objasnio šta treba raditi. Na ovom forumu sam video korisnih informacija oko ovakvih stvari i uštedeo dosta para oko majstora pa ovim esejom vraćam dug.
  10. Ajde da dam još neke informacije, siguran sam da će nekom u problemu biti korisne. Kada vam pukne ova sajla, zavucite ruku do menjačan i pomerite rukom polugu levo ili još bolje desno da bi ste ubacili u I ili drugu brzinu, (negde sam pokupio ovu sliku). Tako se možete dovući do kuće ili do nekog zgodnijeg mesta gde možete rešiti problem. Do menjača dolaze dve sajle, jedna (ova koja najčešće strada) pokreće polugu menjača napred - nazad, tj ubacuje u I-II, III-IV, V-R. To je leva sajla na strani vozača, druga pomera drugu polugu na menjaču (gornja) levo desno. Prvo skinite kraj sajle do menjača. Skinuti akumulator i plastične obloge oko akumulatora. Izvući limeni osigurač (pločicu) i izvaditi sajlu iz plastičnog nosača kojim je ona fiksirana na karaseriju. Podignuti jednu stranu dizalicom, zavući se ispod kola, i odviti torex šafove poklopca selektora brzina, Izvući klještima limenu pločicu koja fiksira bužir sajle za kućište. Sad većim šrafcigerom ili nekom polugom jačom silom smaći glavu sajle sa kuglastog zgloba. Postaviti novu sajlu, vodeći računa koja strana ide do menjača, usporedite sa starom sajlom. Nova "orginal" sajla u AP sportu košta oko 5800 RSD, U nekim radnjama može da se nađe i poljska za oko 4100 RSD, zvao sam i Boban sajle, oni repariraju za 2500 RSD i to traje 2-3 dana. Ja sam kupio ovu poljsku. Ovaj problem će vas po marfiju strefiti u nanezgodnijem trenutku, mada ni jedan trenutak nije zgodan, imajte ove informacije u vidu pa ćete proći sa manje stresa. Pozdrav svima i dabogda vam ovo nikad netrebalo.
  11. GOTOVO Sajla je pukla na strani menjača na spoju sajle i metalne cevčice u koju sajla ulazi. Nema tragova korozije, radi se o grešci u procesu proizvodnje, verovatno je pertlovana većom silom što je dovelo do zamora materijala. Nadaj te se da je na vašem puntu ugrađena neka druga serija sajli u suprotnom strefiće vas isto kao i mene. Rezime, ako imate kanal to je pola sata posla ako znate šta radite, a ako radite na parkingu onda traje dobrih 2 sata.
  12. Prošli put sam stao kad nisam mogao da skinem ovu glavu od sajle sa kuglastog zgloba na ručici menjača. Gledajući slike na netu našao sam ovu gde se vidi da u teflonskom jezgru ima neki kanal koji olakšava skidanje. Kada legneš na parkingu ispod kola nema šanse da bi to video. Kupio sam sajlu u AP sportu, ništa na njoj ne piše osim rukom ispisan brojčani ap kod na nalepnici, ono što me brine je što je ta glava na sajli primetno manja od ovih na slikama i na samom vozilu. Prodavac me ubeđuje da je to sigurno to i da ništa ne brinem. Čekam da stane ova kišurina pa da na parkingu legnem ispod kola. 2 dana koristim gradski prevoz i već sam popizdeo.
  13. Otkud sad birač brzina, ručica menjača je poluga na donjem kraju preko loptastog zgloba povezana sa sajlom, pomeranjem poluge napred nazad recimo prva druga, pomera se sajla napred nazad, šta tu ima da se pokvari.
  14. Probaću sledećeg vikenda. Ja sam već smislio da uzmem onu stolarsku ručnu stegu a poprečno postavim komad letve koju naslonim na onu pllastičnu kutiju. Jedino mi nije jasno zašto je pukla, auto star 7 godina prešao 30 k. Lagano vozim i šaltam bez ikakvog cimanja i sile.
  15. Evo da probudim ovu temu iz mrtvih. Juče ispakiravam se u rikverc, da ubacim u prvu, ništa. Ostao je zaglavljen u rikvercu. Odmah sam znao šta je problem. Krenem tako u rikverc do prvog slobodnog mesta, imao sam sreće što je bilo slobodno. Posle malo razmišljanja o opcijama da li da zovem nekoga da me šlepa odlučim da probam sam nekako da se dovučem do kuće. Rukom pomerim donju polugu menjača i nekako ubacim i prvu. Tako se ja prvom autoputom pa kroz grad nekako dovučem do Zvezdare na parking ispred kuće. Danas krenem da skinem sajlu. Prvi problem nemam kanal, a nema šanse da se zavučem ispod kola koliko je nisko. Rešenje dizalica i velika drvena klocna ispod prednjeg točka. Prilazim plastičnoj kutiji ručice menjača kad ono na plastičnom poklopcu zarđali torexi. Nema problema, znam da sam od kineza još davno kupio set, nek se nađe. Probam ja sa tim kineskim pinovima kad ono napravljeni od najmekšeg čelika, verovatno za trafo limove, kinesko đubre oblajznulo odmah. A torexi zapekli ko blesavi, Jebali ih torexi, kojoj budali je palo na pamet da stavi takve šafove od običnog željeza na mesto stalno izloženo vlazi. Krenem ja tada klješima da okrećem zaobljene glave torexa, posle pola sata jebade uspem nekako da odvrnem sve osim jednoga, nema šanse, koliko je zapekao. Na kraju sam polomio plastični poklopac na tom mestu. Sledeći korak, opet problem. Nikako ne mogu da skinem glavu vrha sajle sa one kugle. Nemam polugu i prostora. Bio sam već prilično umoran i tu sam stao. Da li znate kako se skida taj vrh sajle. Da li postoji neka alatka ili ga jednostavno treba većom silom smaknuti sa kugle.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...