Jump to content
FAS Goran

FreddoCane

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Hvala
    FreddoCane got a reaction from neshaoct in Glass Service - Zemun   
    Menjao pre neki dan u ovom servisu soferku. Saint Gobain (auto je sa senzorima za kisu i svetlo) za oko 150 evrica.
    Posle nekoliko dana je palo pranje i proslo vec nekoliko kisa, za sad sve ok. Osoblje ljubazno i profesionalno.
    S moje strane preporuka.
     
    Dodao bih da servis nije (vise) na adresi iz prvog posta vec nesto dalje, u Ugrinovacskoj 129 (odmah pored vulkanizera)
  2. Like
    FreddoCane got a reaction from Woodoo in Glass Service - Zemun   
    Menjao pre neki dan u ovom servisu soferku. Saint Gobain (auto je sa senzorima za kisu i svetlo) za oko 150 evrica.
    Posle nekoliko dana je palo pranje i proslo vec nekoliko kisa, za sad sve ok. Osoblje ljubazno i profesionalno.
    S moje strane preporuka.
     
    Dodao bih da servis nije (vise) na adresi iz prvog posta vec nesto dalje, u Ugrinovacskoj 129 (odmah pored vulkanizera)
  3. Hvala
    FreddoCane reacted to MS PK in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Ih, imas nasih majstora koliko oces. Polako, snacices se

    Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока


  4. Like
    FreddoCane reacted to MS PK in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Skup je 500 u celom svetu, popularan je. Ovaj je pritom i malo presao. Skoro smo trazili za zeninu sestru u Dizeldorfu i jedva nasli jedan, doduse sa 80hkm, novim tehnickim pregledom i servisom ali je placen 4000eur

    Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока


  5. Like
    FreddoCane reacted to MS PK in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Ako gledas i taj manji segment kao sto pominjes Ford Ka onda baci pogled mozda i na Fiat 500?

    Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока


  6. Haha
    FreddoCane reacted to vagenovac in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Tako se brane moderatorske boje na fiat forumu   
  7. Hvala
    FreddoCane reacted to neshaoct in Toyota Corolla / Corolla Cross   
    NK test: Toyota Corolla 1.6
     

     
    Uvoznik Toyota vozila nam je u vrlo kratkom roku, prosto ''uvalio'' kompletnu Corolla gamu u ruke, tako da smo u vrlo tesnom ritmu prošli kroz nekoliko varijanti nove generacije najprodavanijeg Toyota vozila u istoriji. U ovom tekstu razmatramo jednu od najpristupačnijih varijanti - limuzina sa 1.6 motorom.
     
    Limuzinu smo već imali prilike da vozimo, ali je za pogon bio zadužen HSD, tj. hibrid koji možda doprinosi manjim štetnim emisijama, potrošnji i, uopšte, ekološkoj osvešćenosti - ali, primetno podiže cenu koštanja. Takvi argumetni su važni u nekim drugim zemljama, gde države žele da deo novca poreskih obeznika pokušavaju da vrate kroz, za nijansu, čistiji vazduh. Naravno, to u Srbiji sigurno nije slučaj ili to bar nije nešto što se dugoročno i planski sprovodi. U takvim uslovima, doplata od 6.000 evra za hibridni pogon i to onaj slabiji u ponudi, daleko je od bilo kakvog racionalnog izbora. Dizela, kao što znamo, u novoj Corolla karoseriji više nema tako da se izbor svodi ili na 1.6 benzinac koji se nekada odazivao na Valvematic, ili na moderniju i nešto skuplju opciju u vidu 1.2 turbo-benzinca.
     

     
    Kako smo novu generaciju ovog modela već analizirali kako u limuzinskoj, a tako i u karavan karoserijskoj varijanti, kratko ćemo sažeti novitete ovog modela, a u nastavku ćemo se pretežno baviti specifičnostima konkretne kombinacije motora i opreme.
     

     
    Bilo bi prirodno očekivati da kompanija želi da održi svoju reputaciju štiteći oznaku Corolla koja se nalazi na preko 50 miliona prodatih vozila, ali marketing ''eksperti'' su odlučili da tu oznaku zadrže samo na modelu koji je okrenut slabo razvijenim tržištima gde su plasirane limuzine sastavljane u Turskoj fabrici. Ne baš dobro promišljen potez, zar ne?
     

     
    Nove linije su dosta modernije i atraktivnije nego što je to ranije bio slučaj, ali uprkos dosta žustrijim linijama karoserijama i agresivnijem svetlosnom potpisu, Corolla i dalje želi prevashodno da bude pouzdano prevozno sredstvo kakve smo i navikli. Enterijer je takođe, modernizovan, ali je to i dalje opet vrlo konzervativno u odnosu na ono šta radi konkurencija tako da Toyota ne napušta svoju osnovnu ciljnu grupu - konzervativne kupce koji traže poznata rešenja upakovana u tek nešto modernije pakovanje nego ranije.
     

     
    Enterijer, kao rezultat takvih kompromisa, nudi mogućnost širem spektru kupaca da nakon sedanja za upravljač ne budu zasenjeni beskonačnim ekranima na dodir, već da uprkos nešto većem broju ekrana ipak imaju osećaj tradicionalnog vozačkog ''radnog mesta''.
     
     
     
    Svi sistemi za pomoć vozaču su tu, a neki od vrlo naprednih su sada i deo osnovnog paketa opreme - sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, adaptivni tempomat i sistem automatskog kočenja dopunjuju osnovne sisteme sasvim zadovoljavajuće. Bolji paketi opreme uvode još naprednije sisteme, pa je tako Sol Tech paket na osnovnu bateriju sistema (TSS) dodao još nadgledanje kolovozne trake (LTA) i prepoznavanje vozila mrtvom uglu prilikom kretanja napred (BSM) i nazad (RTCA).
     

     
    Čista logika, kažete?
    Naravno, u zavisnosti od raspoloživog budžeta, logika pojedinih izbora se menja. Svako od nas, dok čita reklamnu brošuru/cenovnik nekako podsvesno klizi ka samom dnu cenovnika gde se nalaze najzanimljivije opcije. Slično je i sa testovima automobila u časopisima - mahom su u pitanju vrlo dobro opremljeni i motorizovani automobili kojima je jako teško naći neku manu osim, eventualno, potpuno ličnih estetskih impresija.
     

     
    Logika stiže u onom trenutku kada gurnete ruku u džep, tj. kada sednete ispred bankarskog savetnika. Tada se većina kupaca suočava sa surovom realnošću i tada će pokuašti da stvarno proceni šta je od inicijalnih zahteva realitstično, a šta samo lepa želja. Niski troškovi eksploatacije koji stižu iz relativno niskih troškova za registraciju, a potom i vrlo jednostavne mehanike koja, čak i kada zahteva održavanje, košta jako malo čak i kada servisirate vozilo u ovlašćenom servisu. 1.6 litarski atmosferski benzinac je jedan od ''poslednjih mohikanaca'' koji niti ima turbo punjač, niti ima direktno ubrizgavanje goriva, a pored toga je u pitanju motor koji je vrlo dugo prisutan i čije mane su davno otklonjene tako da vlasnike ovog modela, po pitanju troškova održavanja, a posebno onih vanrednih, očekuje zaista malo izdataka.
     

     
    Drugi aspekt praktičnosti je svakako raspoloživi prostor. Corolla, zahvaljujući limuzinskoj karoseriji, nudi sasvim dovoljno prostora za transport 2 ili 3 putnika na zadnjoj klupi bez obzira da li su u pitanju deca, tinejdžeri ili odrasle osobe. Prtljažnik je takođe vrlo korisnih gabarita, što takođe čini ovaj automobil vrlo praktičnim.
     
     
     
     
     
    Završni aspekt je opremljenost, a imajući u vidu da je Tojota u svojoj aktuelnoj akcijskoj ponudi ponudila upravo ovaj model, s time što je umesto testiranog Sol paketa opreme na akciji model sa malo manje opreme, odnosno u Luna paketu opreme.
     

     
    Sve ono pozitivno što stiže sa pouzdanim i dobro proverenim 1.6 litarskim benzincem ima i svoje naličje - potrošnja i buka. Uz pomoć, očigledno, dobre zvučne izolacije buka motora neće biti bitan faktor ukoliko broj obrtaja ne prelazi 3.500 obrtaja što je ujedno i dovoljno da se postigne uobičajena putna brzina na autoputu.
     

     
    Svakako da nedostatak snage na niskim obrtajima nije nešto što se može ''maskirati'' tako da će potreba da se obrtajima zalazi u gornji deo skale biti izražena kada ste na magistralnim ili, još gore, brdskim deonicama gde ukoliko želite da prizovete svu deklarisanu konjicu - obrtaji moraju biti preko 5.000. Istini za volju, hibirdni pogon je podjednako bučan, a katkad i bučniji kad su situacije poput obilaženja, dugačkih uspona ili nešo snažnijih ubrzanja u pitanju.
     

     
    Zanimljivo, u redvnoj mešovitoj vožnji, potrošnja iznosi oko 8.5l što je oko 3l više od hibridno pogonjenog modela, tako da kroz relativno jednostavnu kalkulaciju možete sami izračunati da li se doplata od 6.000€ za hibridni pogon isplati ili ne. Kažemo ''relativno'' jednostavna kalkulacija, zato što zavisi da li vas i koliko košta finansiranje te razlike i nešto viši troškovi registracije zbog veće radne zapremine, dok sa druge strane imate nešto više troškove eksploatacije u vidu kočionih pločica koje se kod hibridnih modela jako retko menjaju jer većinu kočione sile zapravo preuzima HSD pogon na sebe.
     

     
    Ukoliko ste češće na otvorenim putevima, razlika se prilično brzo smanjuje, mada i tu imamo ''klauzulu'' koja kaže da to zavisi od tempa vožnje. Naše je mišljenje da većina vozača koji se odlučuju za 1.6 atmosferski motor voze vrlo kontrolisano, tako da se nećemo posebno osvrtati na ponašanje vozila prilikom agresivnije vožnje. Nova Corolla šasija i ogibljenje zapravo su toliko kompetentni da je potrebno biti izuzetno agresivan vozač, a posebno ukoliko je za pogon zadužen 1.6 benzinac, da automobil prestane da ''sluša'' upravljač, ali čak i kada se tako nešto bude desilo - podupravljanje se vrlo lako kontroliše minimalnom korekcijom pedale gasa.
     

     
    Ogibljenje je, kako smo već pisali u prethodna dva teksta posvećena Corolla modelima, izuzetno dobro procenjeno tako da je vožnja veoma udobna uprkos tome što Tojota u jačim paketima opreme isporučuje gume vrlo niskog profila. Čak ni kada odaberete najskuplji paket opreme koji sa sobom nosi 225/45 u 18'', vožnja je vrlo udobna i civilizovana do te mere da se prosto morate zapitati zašto drugi proizvođači nisu u stanju da ponude automobil koji se ovako dobro ponaša bez obzira da li vozite po vrlo lošem asfaltu ili je to pak neki krivudavi put gde ovo ogibljenje sa lakoćom obezbeđuje praćenje zadate putanje bez imalo naginjanja, a uz sjajnu udobnost. Udobnost sa 17'' točkovima koji su prisutni u Sol paketu opreme je još bolja, tako da po ovom pitanju Corolla verovatno i prednjači u ovom segmentu. Ono što možemo da kažemo da je jedini negativan utisak po pitanju ogibljenja je da je ono previše nisko, a posebno kada se u obzir uzme i relativno nizak donji deo prednjeg branika što će zakomplikovati svakodnevne aktivnosti u domenu parkiranja i savladavanja ivičnjaka.
     

     
    Kao što smo primetili i nakon testa hibridno pogonjenog modela, Corolla u limuzinskoj karoseriji ostavlja daleko bolji utisak nego što su je prethodne verzije nudile. To naravno i ne treba da čudi s obizirom da je u proteklih 10 godina Corolla bila pravljena imajući u vidu siromašnija tržišta Južne Evrope, Severne Afrike i Bliskog Istoka.
     

     
    Testirani model košta 21.300 evra što je prilično veliki korak u odnosu na akcijski model sa Luna paketom opreme koji je, usled akcije, jeftiniji više nego solidnih 3.800€. Čini se da usled akcijske ponude, Toyota naprosto ''gura'' kupce koji traže racionalnu kupovinu u Luna paket opreme. Ono što bi smo mi svakako uradili je dodavanje Smart paketa (510€) čime dobijate keyless ulazak i pokretanje kao i vrlo praktične automatski sklopive retrovizore. To će cenu popeti na koji evro ispod 18.000, bez doplate za specijalne boje i zaštite.
     

     
    Što se potrošnje tiče, ona je takva kakva je. Oprezna gradska vožnja će vas koštati oko 8l, dok nešto nonšalantnije dodavanje gasa lako tu broju penje ka 9 i 10 litara, a dvocifrenu potrošnju treba očekivati ukoliko ste krenuli brdskim putevima. Na autoputu i magistralnim pravcima potrošnja se može spustiti na 6 litara, ali u zaista kontrolisanom tempu i sa minimalnim brojem dobro tempiranih preticanja. Naprosto, ovaj motor svoju mehaničku jednostavnos naplaćuje u višoj potrošnji goriva. Naravno, dodavanje LPG u jednačinu dramatično obara troškove eksploatacije, što je sasvim validna opcija.
     

     
    Poput prethodno vožene Corolla limuzine i karavana, udobnost je nešto što nas je impresioniralo. Ne samo što je udobnost za pohvalu, ona je takva da uopšte nema kompromisa po pitanju upravljivosti automobila iako Toyota sa svojom gamom motora ni ne razmatra bilo kakvo agilnu, a kamoli sportsku, vožnju.
     

     
    Dakle, ukoliko tražite ekonomični transporter koji nudi dobru opremu, dosta putničkog i prtljažnog prosotra - Corolla sa 1.6 motorom je tačan odgovor.
     
    Autor: Nemanja Šarović
     
    preuzeto sa - nacionalnaklasa.com
  8. Hvala
    FreddoCane reacted to Ivan in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Imas i one pojedinacne teme za svaki model, pa slobodno ako nadjes nesto konkretno i interesantno okaci tamo da prokomentarisemo. Ako imas VIN, mozemo da ti izlistamo detalje, motorizaciju, menjac, opremu, kada je tacno proizveden i sl...
    Ovo je ipak malo opstija tema, za inicijalni odabir izmedju vise modela ili brendova.
    Oki, ti najbolje znas sta juris za svoj novac. Imaj samo u vidu da je ovde dobar deo entuzijasta, kojima auto nije samo puko sredstvo od A do B, vec je i za uzivanje u voznji i da se mozda ponekad okrenes kada ga zakljucas . Otuda i takvi komentari i oko opreme i motorizacije (bar sa moje strane), ne zameri  .
     
  9. Hvala
    FreddoCane reacted to Ivan in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    @FreddoCane
    Posto jedan te isti auto u razlicitoj opremi moze da odaje poprilicno drugaciji utisak, a ovde kao entuzijasti vecinom gledamo bar neki best-buy ili napucanije primerke...
    Od ova cetiri koja si okacio, prvi Mito je totalni klot, tako da bih ga apsolutno preskocio. Celicne felne, manuelna klima, plasticni volan bez komandi, bez Blue&Me, da ne gubimo vreme dalje...
    Drugi Mito je moj apsolutni favorit, ovako cisto na osnovu slika iz oglasa. Solidna oprema - digitalna klima, Blue&Me, naslon za ruku, tempomat, kozni volan sa MF komandama, deluje mi i bolja sedista, alu-felne... Mana mu je sto je stariji od ostalih. Mada vazi za sve - tu je unet datum prve registracije, a preko VIN u ePer mozes da vidis kog je tacno datuma proizveden za svaki. Datum prve registracije moze da se razlikuje i po godinu-dve od stvarnog datuma proizvodnje. Mito mi je generalno cool i originalan autic - ne svidja mi se jedino "buljavi" izgled prednjeg kraja (jos pojacan onim okvirima oko svetala), a extra detalj su mi frameless prozori.
    Sto se Puntica tice, opremom je negde izmedju ova dva Mita - minus manuelna klima, nema naslon za ruku, celicne felne, a ima tempomat, Blue&Me, slot (pripremu) za TomTom navigaciju... Prednost je sto je nesto mladji, a u pitanju je Punto MY2012 minimalno (prethodno je bio Evo), tako da je sigurno i po ePer godiste tacno (slaze se sa datumom registracije).
    Ypsilonka je vec klasa ispod, manje medjuosovinsko (nekih 15-ak cm, kraca, manji gepek), ako ti to ista znaci? GP/Mito su klasa iznad, tj. Subcompact. Na sve to, iako je interesantna Ypsilonka mi u poredjenju sa njima kao model deluje zastarelo i eksterijerom i enterijerom, dizajn te generacije datira jos iz 2003. Tj. model je Type 843, a restyle od 2006.
    Koliko vidim, gledas iskljucivo atmo motore, koji su generalno peri-deri i trajni, znaci samo obratiti paznju na inicijalno stanje i verujem da ce lepo sluziti. Turbake ne razmatras?
     
  10. Hvala
    FreddoCane reacted to MS PK in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Sta znam, volim MiTo licno ali bih verovatno u ovoj prici prvo pogledao Gp Evo. Najmladji je a opet jeftiniji za dalju explotaciju, mada si lep izbor napravio generalno
  11. Like
    FreddoCane reacted to neshaoct in Za nove članove   
    @markenzi123 @Jocamagda @FreddoCane
     
    Dobrodošli na FLCS Forum  
    Freddo, kupuješ nov ili polovan...ako je polovan, kakve su cene tamo?
  12. Like
    FreddoCane reacted to Milutinac in Za nove članove   
    Pusti to...vid` kakav avatar ima covek
     
      dobrodosli svi...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...