Jump to content

Aca Vulco

Members
  • Content count

    37
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Aca Vulco last won the day on December 6

Aca Vulco had the most liked content!

About Aca Vulco

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Veliko Gradiste
  1. I nisi mu pomogao ? Ili te ne dozivljava kao kompetentnog ili te nesto gadno naljutio ?
  2. Cena zadnjeg lonca za GP 2007.g. 1,3 MJ sport. Potrebno je sa starog prmestiti hromirani zavrsetak ?
  3. Pokusao sam da dodam ali mi izbacuje gresku. Obrisite slobodno pa cu probati neki drugi put.
  4. Prodajem sestobrzinski menjac za Grande punto 1,3 MJ 66 kw (90 ks). Menjac je neispravan, potrebno je zameniti deklu i koliko sam video dva zupcanika i jedan lezaj. Ako nekome treba za delove ili zeli da ga reparira, neka me kontaktira pa cu poslati slike.
  5. Svi smo izneli neke svoje licne opservacije vezano za odrzavanje i ulaganja u auto i kako se to odrazava na prodaju kada za to dodje vreme. Ovde je tema VRACANJE KILOMETRAZE radi lakse (bolje) prodaje. Koliko kapiram, skoro niko od clanova foruma ne smatra da je u redu sto se kilometraza vraca. Na stranu sto to nije ni dozvoljeno ali se tolerise. Ovde se vise govori o moralnom aspektu jer u Srbiji ovaj drugi, zakonski tesko da je primenljiv. Neko je u prethodnim komentarima pisao da je to na globalnom nivou ozbiljan problem koji se meri milijadama eura. Ipak, ako se uzme u obzir broj stanovnika (npr Nemacke, cca 89 miliona), odnosno broj vozila kojih ima otprilike isto toliko, kod njih je procentualno gledano taj problem manje izrazen. Zasto ? Zato sto njihovi gradjani imaju mogucnost da kupe nov auto (primeren svojim primanjima), uglavnom na kredit i obicno ga vracaju kad istekne pet godina koliko traje garancija i ful osiguranje i uzimaju drugi. Njihov gradjanin u vecini slucajeva nema ni kraj pameti da uopste moze da se uradi vracanje kilometraze i auto proda za vecu cenu. Te stvari ce pre uraditi vlasnik nekog auto placa koji potice iz neke od zemalja u kojima je to kao dobar dan. Takvi automobili ce skoro po pravilu otici u export i nece imati nikakv rizik da ga neko eventualno tuzi i trazi obestecenje. U Srbiji je sutuacija drasticno drugacija. Vecina kupuje auto od placeva ili preprodavaca i nisu u situaciji da biraju previse. Ako i kupe od nekoga koga poznaju (ili ne, svejedno), taj je opet u krajnjem slucaju kupio od nekog trgovca polovnim automobilima. Znaci, prica pocinje od uvoznika odn. prodavca polovnih automobila. Oni da bi uvecali zaradu, smanjuju kilometrazu i na taj nacin dovode kupca u zabludu. Ako bi drzava htela (a nece) da resi taj problem, mogla bi da npr. u obaveznu dokumentaciju uvrsti tzv. "car pass" makar iz zemalja koji imaju tu vrstu evidencije. Tako bi na carinjenje stizala vozila sa originalnom kilometrazom koja se iskazuje u carinskoj deklaraciji i uverenju o homologaciji. Vrlo prosto ali koga briga za gradjane
  6. Nije isto kupiti auto koji ima mehanicki kvar, popraviti i ga i prodati i kupiti auto pa mu vratiti kilometrazu i prodati. U prvom slucaju je POPRAVKA i kupac tu nije PREVAREN. U drugom slucaju JESTE. Dule 021, nije ovde prica o tebi i meni, ti nepotrebno sa svima ulazis u licnu polemiku. Uostalom, ja sam auto uzeo za sebe a kada cu ga prodati, otom-potom.
  7. Nije isto kupiti auto koji ima mehanicki kvar, popraviti i ga i prodati i kupiti auto pa mu vratiti kilometrazu i prodati. U prvom slucaju je POPRAVKA i kupac tu nije PREVAREN. U drugom slucaju JESTE. Dule 021, nije ovde prica o tebi i meni, ti nepotrebno sa svima ulazis u licnu polemiku. Uostalom, ja sam auto uzeo za sebe a kada cu ga prodati, otom-potom.
  8. Udaljavamo se od teme, vracanja kilometraze, ali da kazem i ovo. Nagledao sam se automobila koji se odrzavaju u servisima ali pre bi se moglo reci ne odrzavaju. Takve vlasnike nazivam "korisnicima", habaju bez milosti i kad nesto bas fali, oteraju u servis, poprave i voze dalje. Druga kategorija su "ljubitelji - korisnici" koji ne trpe da je bilo sta neispravno i improvizovano. Dosta toga "cackaju" sami i umeju da prepoznaju kvar u najavi. Obicno mnogo para trose na negu svojih ljubimaca i traze samo najbolje (ulja, filtere, delove i t.d.). Svakako je bolje od njih kupiti auto jer je malo verovatno da na njemu ima nekih skrivenih mana. Sto se tice vrednosti BMW-a sa tom opremom, znaju oni koji su se nameracili na njega sta koliko vredi. Da nije tako, izabrali bi "Daciu" ili neki drugi auto te klase koji za obicnog "korisnika" predstavlja jeftinije i bolje resenje.
  9. Pa dobro, ima toga a ima i ljudi koji cuvaju racune od svega i svacega pa i od delova koje su kupovali. Uostalom, svako od vas ima nekoga u uzoj i siroj familiji kome je to struka pa onda lepo zamolite coveka da detaljno pregleda automobil koji zelite da kupite. Iskusan majstor ce preglednom na dizalici i kratkom probnom voznjom lako utvrditi stanje vozila. Ne postoji stoprocentna sigurnost ni u cemu ali, ako se potrudimo, zastiticemo sebe. Na zalost, vracanje kilometraze sekod vecine vozila ne moze utvrditi. Fabrike i "destruktivni genijalci" koji prave softvere za te svrhe su samo na korak jedni od drugih.
  10. To stoji, ali zato ja auto uvek uradim za sebe i vozim ga sa zadovoljstvom a prodam ga onda kad naidje kupac iz one druge polovine. Nikada mi se nije desilo da mi se neko ko je od mene kupio auto kasnije obratio sa nekom primedbom. I da se razumemo, ja se ne bavim trgovinom automobilima, ja zivim od popravke automobila a hobi mi je da ih sredjujem, prvenstveno za sebe. E kad resim da ga prodam, onda kupac dobije celu "biblioteku" . I ne prodajem jeftino jer ja se ne vadim, ne opterecujem se brzim obrtom i ne zivim od toga. Sve ima svoju cenu, ko smatra da nije bitno sta je na autu uradjeno - zamenjeno, nije "moj kupac". Kilometrazu ne diram, znam iz iskustva da ipak pametni ljudi to postuju. Ma ne napadamo mi Duleta, branimo princip korektne trgovine. Nazalost, nije ovo uredjena zemlja pa da drzava brani "neukog kupca" od prevare. Ne gajim ja takve iluzije ali necu ni da se slozim da je to u redu (da kupcu prezentiras netacne - lazne podatke o predmetu trgovine). Prosto
  11. To su tvoje pretpostavke, naravno pogresne. Za preko trideset godina iskustva u SVOM auto servisu, dovoljno sam kvalifikovan da prepoznam sta je dobra kupovina. Isto tako da procenim sta sledi od ulaganja tako da .... ne sekiraj se ti za mene. Krs nije sigurno vec se desio kvar (menjac) koji se njima ne isplati da popravljaju. Inace, auto je prilicno "napucan" sa opremom (dvozonska dig.klima, grejaci sedista, masazer u sedistu, kuka, alu 17`` i t.d.). Istina je da sama popravka ne kosta isto mene i nekoga ko mora to da plati majstorima. Usput, sredjujem mu svaki detalj koji otkrijem da nije u savrsenom stanju jer je sam auto dobra osnova za tako nesto. Nego, drugo je ovde sustina. Uz auto je dosla KOMPLETNA dokumentacija, svi kljucevi (uzgred, nikada mi nece biti jasno gde nestanu drugi i servisni kljuc pa u Srbiji skoro po pravilu dobijete samo jedan), svi racuni od delova i radova na autu, servisna knjiga ispunjena do neke km ali i "Car pass" sa stanjem km po godinama, detaljan zapisnik sa inspekcijskog pregleda i td. Cenu ti necu reci ali veruj da je vise nego isplativo. I kad smo vec kod kategorizacije sta je "krs" a sta nije, vecina nasih prodavaca prvo sto uradi je poliranje, dubinsko ciscenje i naravno, smanjivanje kilometraze. To je sve skupa samo za vizuelni utisak a tehnicki gledano automobili su u takvom stanju da je realno da se u njih ulozi mnogo vise para nego sto na prvi pogled izgleda. I na kraju, to je legalno, prodavac ulepsava svoj auto da bi ga lakse i bolje prodao. NIJE LEGALNO vracati kilometrazu jer se time kupac (koji ne mora da se razume u tu problematiku) dovodi u zabludu i placa vise nego sto auto realno vredi. To da li cete vi prodavci lakse ili teze prodati i po kojim cenama i koliko ce vam se to isplatiti, to je ipak vas problem. Trebalo bi. Mada kupci nekada znaju da se prave naivni i da traze odgovore na samo dva pitanja: Koja je godina i koliko para. Izvinite, ali nije svejedno da li je auto redovno odrzavan kojom prilikom su mu ugradjivani originalni delovi, da li zu zamnjeni svi delovi koji su trebali biti zamenjeni (npr. nije isto obradjeni diskovi ili novi od renomiranog proizvodjaca, da li lonac izduva varen ili stavljen nov i t.d. i t.d.) Dobar kupac ce sve to uzeti u obzir i nece ponuditi nerealno nisku cenu ako se prethodno informisao sta koliko kosta. Npr, ja sam stavio 4 gume Michelin alpin 17 `` i ne moze onaj ko kupuje da negira da vrede 400 eura. Zato mislim da ces sa korektnim kupcem lako postici dogovor. Ukoliko ispred sebe imas blefera, pa neka, prodace se drugi put
  12. Bio sam uporan (mada je naporno) i procitao sve postove na ovoj temi. Svodi se na uporno opravdanje vracanja kilometraze i osporavanje misljenja da je to ispravno i neophodno. Koliko je meni poznato, to odavno nije dozvoljeno ni po nasim zakonima i tretira se kao prevara jer se kupac svesno dovodi u zabludu. Po nemackom zakonu prodavac je duzan da kupcu prijavi nedostatke ako su mu poznati. Neki to i rade pa cete cesto na oglasima videti da su ostecenja slikana u krupnom planu ili da stoji u opisu kakav problem ima auto. Posto i tamo gro trgovine automobilima drze Arapi, Grci, Turci, Albanci i ostali sa ex yu prostora, ta praksa je uglavnom prica iz nekih proslih vremena i ima muljanja i te kako. Na nama je, kada kupujemo da otvorimo oci i ukljucimo zdrav razum i tako izbegnemo da budemo prevareni. Ogromna razlika je sto se tamo tzv potrosacka prava lako i brzo ostvaruju za razliku od Srbije gde je to prakticno nemoguca misija. To je razlog vise da otvorimo "cetvoro ociju" kada kupujemo ovde. Sustina price je da prodavac NE SME da vara kupca. Ja mogu biti "neuka stranka" ali to ne daje pravo prodavcu da mi proda vozilo sa laznim podacima. Verujem da bi neko uporan lako na sudu dobio parnicu i obestecenje u svoju korist. Samo sto bi verovatno trajalo toliko da bi mu preselo. Inace, ovo "naivno" objasnjenje da je to marketinski potez da bi se privukao kupac da pozove telefonom je prica za malu decu. Nazovimo to pravim imenom, to je PREVARA i nista drugo ne moze biti.
  13. To je u Srbiji "neizleciva bolest". Zato ja svaki svoj auto kupim gore. Jeste malo veca akcija ali nista sto covek nemoze da uradi. Razlog je jednostavan, hocu da znam sta vozim i ne zelim da me neko vara za moje pare. Pre nekog vremena sam pazario GP iz Belgije sa 234 hkm, neispravnim menjacem i jos nekim sitnicama koje je trebalo srediti. Dobio sam papir sa istorijom km na inspekcijama po godinama i to je to, nemoze biti drugo. Cena mi je odgovarala, sve sam znao unapred (pdv, spedicija, hml, delovi - novi polovni) i zadovoljan sam. Znam sta mogu da ocekujem sa tom km, i to sam isplanirao u budzet za popravke. U krajnjem zbiru, proci cu znacajno jeftinije nego da sam isti model kupio ovde . Isto bih morao da zamenim lanac i lancanike, filtere, ulje i t.d. tako da racunica svakako postoji. I na kraju krajeva, siguran sam da su na placevima usminkani za oko a da se mehanickim nedostacima koji mogu da prodju nece baviti jer je trosak. Ja idem redom, sve sto treba se menja i bice auto top stanje.
×