Jump to content

Aca Vulco

Members
  • Content count

    49
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Aca Vulco last won the day on December 6 2018

Aca Vulco had the most liked content!

About Aca Vulco

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Veliko Gradiste
  1. To je to, iz podataka koje sam u ranijem postu stavio, vidi se da opruga za 1,9 MJ ima citav jedan namotaj vise od opruge za 1,4 i vislja je skoro 5 cm (neopterecena).
  2. @Darkan1989 1.4 8V 1.3 Multijet 16V (90 KS) 1.2 8V 1.3 Multijet 16V (75 KS) 1.9 Multijet 8V (120 KS) Vanjski promjer (mm) 11.2 11.5 11.2 11.5 11.8 Broj aktivnih namotaja 4.32 4.82 4.32 4.82 5.32 Smjer namatanja Desni Desni Desni Desni Desni Visina neopterećene opruge (mm) 353 377 353 377 402 Visina stisnute opruge 60 67 60 67 75 Visina opruge sa kontrolnim opterećenjem (mm) 178 178 178 178 178 Ne mogu da ti kopiram tabelarno ali, snaci ces se, imas pet modela GP pa onda pet numerickih vrednosti u nizu. Mozes da ih ispises tabelarno (jedan ispod drugog) i videces razliku.
  3. Verovatno je vlasnik "kontroverzni biznismen". Da ima neko znanje i iskustvo iz privrede, znao bi da organizaciono postavi stvari na svoje mesto. Tu prvenstveno mislim na sistem zaduzenja - razduzenja, manipulacije i skladistenja, kontrole, dokumentacije i t.d. i t.d. Ovako, najvise lici da je "iskustvo" sticao u istragama pa misli da je poligraf garancija da ce zaposleni da svoj posao rade kako treba. Na stranu sto to nije u skladu sa regulativom iz oblasti radnog zakonodavstva. Da je normalna drzava sindikati bi ga razapeli.
  4. Cudan zvuk iz motora

    Pokusacu da ti na najjednostavniji, uprosceni, nacin objasnim kako to funkcionise. Imas jedan snop zupcanika koji se nalazi na osovini povezanoj sa motorom i drugi na osovini povezanoj sa tockovima. Njihovo spajanje u raznim kombinacijama (stepenima prenosa) prenosi snagu motora na tockove. Znaci, ovaj snop koji je povezan sa motorom se okrece uvek kada menjac nije preko spojke (kvacila) odvojen od motora (zamajca). Zakljucak bi mogao da bude da su na tom snopu dotrajali lezajevi i da je potrebno da se zamene. Na konkretno pitanje da li smes da vozis tako, odgovor je NE. Razlog, ne mozes znati u kom momentu bi moglo da dodje do toga da lezaj potpuno zablokira i napravi daleko veca ostecenja (kucista, osovine i ostalih zupcanika). Potrebno je da majstor na osnovu simtoma posle probe auta postavi tacnu dijagnozu i ako se ispostavi da je moja pretpostavka tacna, zameni lezajeve u menjacu. Obicno se kod takvog zahvata menjaju SVI lezajevi jer je to prilicno veliki posao i bilo bi neracionalno da se sve to radi a zameni samo jedan dotrajali lezaj. Razlog, pretpostavlja se da su i ostali lezajevi u stanju da ce za neko vreme biti potrebna i njihova zamena. Usput se, naravno, izvrsi inspekcija kompletnog menjaca, po potrebi zameni ono sto je dotrajalo i, na kraju, naravno ulje i semerinzi. Nakon toga, mozes biti miran duze vreme sto se tice menjaca. Nadam se da sam ti pomogao
  5. Cudan zvuk iz motora

    Tesko je na osnovu opisa postaviti tacnu dijagnozu ali, indikativno je da zvuk prestaje kada je menjac odvojen od motora (kada stisnes kvacilo ili kada je na leru). Logicno, tu treba poceti pretragu. Nisi naveo da li se cuje u svakom stepenu prenosa ili samo u jednom. Svakako, moj savet je da se obratis servisu i mislim da ce svaki iskusniji majstor, nakon sto proba auto, relativno tacno postaviti dijagnozu.
  6. Ja sam na GP 1,3 zamenio na 235 hiljada. Kada smo ga otvorili, spaner je bio skroz izasao tako da je bio zadnji trenutak da se to uradi. Napominjem da se nije cuo uopste. Usput sam zamnio vodenu pumpu, spaner i kanalni remen (ostaje remenica alternatora) kao i drzac motora na toj strani. Kad je vec skinuto treba odraditi to kako treba i onda .... narednih 100 h km si miran.
  7. Sediste lezaja je isto duboko kao i kod ostala dva snopa zupcanika. Cak, sta vise, nalazi se u donjoj zoni menjaca sto znaci da je stalno utopljeno u ulje. Nesto drugo je tu u pitanju, ali svakako da mora da pre nego sto napravi havariju da se javi neki zvuk koji ce svaki iole iskusan vozac da primeti. U tom slucaju, jeftinije je skinuti menjac dole, zameniti lezajeve, usput pregledati zupcanike, ocistiti opiljke koji se skupljaju na magnetu i sipati novo ulje. Ja sam kod sebe sipao 0,2 lit vise od onoga sto fabrika propisuje. Nije da smatram da ne znaju ali, racunam, nece mu skoditi, nije pod pritiskom pa da izbije semeringe.
  8. Hajde da se nadovezem na ovu temu mada je stara ali, nekome ce mozda biti od koristi. Naime, grande punto koji sam uzeo imao je rasturenu pokretnu roletnu za usmeravanje vazduha na centralnom ventilacionom otvoru. Verovatno je neko nesmotreno gurnuo osvezivac i pet od sedam krilaca je popadalo dole. Osim sto mi je to estetski smetalo, plasio sam se i da bi moglo da propadne i dopre do ventilatora i napravi sr..nje. Elem, nekoliko puta sam pokusavao da iscupam resetku ali nije islo a plasio sam se da nesto ne slomim. Trazio na net-u neki tutorijal ali, kao za inat, nema sta nema ali ovo stvarno nema Na kraju sam odlucio da ga skinem po svaku cenu. Zakljucio sam da je najbolji put da skinem celu konzolu sa oba otvora pa da na stolu lepo prostudiram sta i kako ide. To verovatno znate, iscupa se radio, skine se onaj njegov ram, kako se vec zove, (4 srafa) a onda 2 srafa koja drze konzolu sa prednje strane i jedan odozdo. Onda se cela konzola povuce malo na dole i izlazi. Otkaci se napajanje tastera za 4 migavca i ostalo i imate je na stolu. E to mi je "pojelo" najmanje dva sata u pokusaju da izvadim resetku. Na kraju sam je slucajno oborio na dole i, vec malo nervozan, pritisnuo malo jace i konacno je izletela sa onog bolcnija koji je drzi, odnosno oko koga se pokrece. Znaci, vadi se tako sto se obori na dole u skoro horizontalan polozaj, pritisne se jace na gore i izvuce napred. Govorim o levoj (zaobljenoj) strani. Izvlaci se napred. Verovatno ce vam ispasti taj bolcni pa cete ukapirati na kom principu radi. Zakljucak, moze da se skine i bez demontaze cele konzole ali, nije komplikovano tako da mislim da je lakse raditi na stolu. Eto, ako sam nekome pomogao, bice mi drago.
  9. Ja sam imao slucaj da donji nosac nije bio dovoljno pritegnut. A stavljen je nov. Eto, desi se . Simtomi su bili sitno kuckanje pridodavanju i oduzimanju gasa i to na malom broju obrtaja, na naglo ubrzavanje se nije culo. Prodji jos jednom proveri sve, verovatno je neka glupost u pitanju.
  10. Dule 021, sasvim ozbiljno pitam, kako se zove tvoja firma ? Voleo bih da vidim ponudu automobila pa ako imas website, napisi. Hvala
  11. Ne trpam ja tebe nigde, sam se trpas i ne propustas priliku da porucis kako si upravo "uvezao" ekstra dobar auto. Covece, ne kapiras da se na ovoj temi ne prica o tebi nego se suprotstavlja tvojim stavovima da je normalno i pozeljno da se vrati kilometraza na autu i tako proda nekome. Generalno, moj stav, a vidim i stav vecine ovde je, da se tako kupac dovodi u zabludu odnosno vara. Sto si se ti u tome prepoznao, tvoj problem. Naravno da nisam kupio od tebe auto, na pamet mi ne bi palo, naravno da se ne poznajemo i nema potrebe za tim. Ja ovde ni jednom recju nisam izneo o tebi bilo kakve licne kvalifikacije, samo diskutujem o pojavi koja je posast u trgovini automobilima i poprimila je osobine globalne prevare. Uredjene zemlje su to prepoznale i sankcionisale dok je ovde kupac prepusten sam sebi. Zato ljudima treba otvarati oci a kako ce se i da li ce se to odraziti na poslovanje tvoje i tvojih kolega, sorry. Licno bih voleo da vas sve listom potkace za to muvanje ali... sumnjam da ce u dogledno vreme drzava poceti to da resava. I na kraju, NE ZELIM sa tobom licnu polemiku, ako imas argumente da opravdas ovu pojavu (osim da te tako ljudi pre nazovu telefonom), napred, ako nemas, cuti i citaj sta ljudi pisu. Jos jednom ponavljam, ja se ne bavim prodajom automobila.
  12. https://www.car-pass.be/nl/over-car-pass Preporucujem da desnim klikom otvorite "Prevedi" ili "Translate" pa ce vam biti jasno kako to funkcionise u zemlji gde postoji red. U najkracem, svi koji se profesionalno bave pruzanjem usluga popravke automobila (cak i vulkanizeri) su OBAVEZNI da unesu podatke u centralni registar, izmedju ostalog, i o stanju kilometraze u trenutku kada su vrsili neku popravku na autu. Prodavac je OBAVEZAN da kupcu preda izvod iz registra, tzv "car-pass". Bez tog dokumenta kupac NE MOZE da registruje auto. E, zbog toga se vredi pomuciti i otici do trzista da za svoj tesko steceni novac kupite ono sto mozete a da pri tome ne budete prevareni. Nisam rekao da ce auto biti "idealan", "top", "besprekoran", bice onakav kakav je ali ce biti realno predstavljen i vi procenjujete da li cete platiti toliko koliko kupac trazi ili ne. Prema tome, Dule 021, te price pricaj nekom drugom, imas ti svoje "slusaoce" , nazalost, jer ti i mnogi slcicni funkcionisete u drzavi koja nema volju da vam "stane na rep".
  13. I nisi mu pomogao ? Ili te ne dozivljava kao kompetentnog ili te nesto gadno naljutio ?
  14. Cena zadnjeg lonca za GP 2007.g. 1,3 MJ sport. Potrebno je sa starog prmestiti hromirani zavrsetak ?
×