Jump to content

Aca Vulco

Members
  • Content count

    62
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Aca Vulco last won the day on December 6 2018

Aca Vulco had the most liked content!

About Aca Vulco

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Location
    Veliko Gradiste
  1. Izvinjavam se, u pravu ste, pogresnu dimenziju sam pretrazio.
  2. Moja preporuka od te dve je "Sava intensa UHP". Cena je pristojna (cca 7000) i proizvodi je Good Year fabrika u Francuskoj.
  3. Najpribliznija u 16`` je 195/65R16. Razlika je 0,66% (dozvoljeno odstupanje +-3%). Nisam siguran da ces sa 20 mm uzom gumom imati neki zncajan efekat ali sam siguran da ces imati trosak za felne. Efekat upravljivosti je realtivan pojam i zavisi od vise faktora. Npr. da li je podloga cvrst (zaledjen) ili mekan sneg, od visine sneznog pokrivaca, konfiguracije terena ali svakako i najvise od kvaliteta, dezena i dubine sare samog pneumatika. Jos jednom napominjem, moj savet je pogledati sta je proizvodjac predvideo u smislu dimenzija za konkretan automobil.
  4. Razlika izmedju ove dve dimenzije je znacajna. Treba se drzati preporuke proizvodjaca. Drugo, pitanje je vremena kada ce se kod nas na tehnickom pregledu gledati sta je propisano za tu vrstu auta. Stavljanjem neodgovarajuce dimenzije se remeti prenos snage odn. brzina a to nije pozeljno. U svakom slucaju na sva cetri tocka moraju biti iste dimenzije zbog elektronskih sistema (ABS, ESP) kao i za pogon na sva cetri tocka. https://www.michelin.rs/ Ovde mozete proveriti dimenziju koju proizvodjac preporucuje za vase vozilo. http://ratar.hr/kalkulator.html Ovde mozete uporediti originalne i alternativne dimenzije. Tuning je ozbiljan poduhvat tako da nije dovoljno samo da se dimenzije "slazu", mora se voditi racuna i o izboru felne (sirina, ET...) tako da je moj savet da se u tom slucaju obratite nekome ko je strucan za tu oblast.
  5. Procitah celu temu i razmisljao sam da li da komentarisem. Pa napraviste nauku od toga. U sklopu mog servisa 25 godina radi i autoperionica. Za to vreme oprali smo sigurno 1000 motora. Problemi su bili retki i uglavnom su se javljali na nekvalitetnim ili dotrajalim elektro delovima tipa kumutaor kod Z 101, kablovi, svecice koje nikada nisu menjane. NIKADA se nije desilo da crkne npr. senzor bregaste, radilice, lambda sonda ili ECU. Procedura koje se drzimo je sledeca: Auto ostavimo 10-15 min (pozeljno je sto duze ali svi zure) da se temperatura motora spusti. Vizuelnim pregledom se lociraju eventualne slabe tacke i losi spojevi (budzevine), krpom ili kesom se zarvori usis vazduha da voda nebi dospela u usisnu granu. Naprska se sredstvo za pranje - odmascivanje. Mi koristimo deterdzent (sredstva na bazi nafte nagrizaju gumene delove), sacekamo cca 5 minuta i ispiramo TOPLOM vodom (da bismo izbegli temperaturni sok). Pere se detaljno pocev od haube (osim ako vlasnik ne zeli da se pokvasi tapacir ako ga ima) pa na dole. Pri tome gledamo da zadjemo u sve "dzepove" izmedju motora i kabinskog prostora, menjaca, letve, poluosovina i t.d. Pregled pa ako je potrebno popraviti ako je negde preskoceno. Motor NIKADA ne startujemopre nego sto se detaljno izduva komprimiranim vazduhom. Zatim sledi startovanje, nanosenje emulzije za osvezavanje plastika i gumenih delova. Pozeljno je da motor radi neko vreme da bi se susenje nastavilo prirodnim putem.
  6. Postoje tu razne "cake" da bi se dobio najbolji rezultat. Bolje masine imaju opciju da na osnovu izmerenog dinamickog debalansa "predloze", preracunaju optimalan polozaj gume u odnosu na felnu. Obelezi se guma na polozaju ventila i zakrene onoliko koliko je masina pokazala (npr 180 stepeni). Desava se da guma koja je trazila npr 60 i 40 grama sa spoljne i unutrasnje strane, posle toga trazi 20 i 15. Ili ako je "poskakivala" posle se okrece mirno. Vulkanizeri to nerado rade jer im je dodatni posao, treba ponovo odlepiti, okrenuti, pumpati ... Ili neznaju. U svakom sluaju, dobar servis koji ima iskusne majstore i dobre masine to mora da resi. Osim u slucaju da je guma nepravilnog oblika ili toliko nekvalitetna da je gotovo nemoguce izbalansirati.
  7. Dodavanje tegova na neodgovarajucim mestima je bzv. Recimo, ako trazi teg na suprotnoj strani od postojeceg, onda se onaj stari umanjuje a ne dodaje se novi jer onda jedan drugog potiru. Znaju to vulkanizeri koji su slusali fiziku u VII razredu i naucili sta je centrifugalna sila. Postoje sofisticirane masine (neko rece Hunter, onda Hofmann) koje mere i staticki i dinamicki debalans. E sada, sto dobar deo vulkanizera ne bazdari svoje aparate ili radi na kineskim masinama, to je druga prica. Ovi drugi, koji su ulozili znacajne pare u opremu su nesto skuplji ali nije to tolika razlika.
  8. Ako se ne varam, ta dimenzija se radila u Nemackoj ili Francuskoj u "Good Year" fabrici. Svi Good Year brendovi (GY, Dunlop, Fulda, Sava) se rade na isti nacin za istu dimenziju. Hocu reci, karkasa (osnova, platno) je ista a dezen i sastav gazeceg sloja razlicit. Tako, ako se npr. ta dimezija GY radi u nemackoj fabrici, onda ce se tu praviti i Dunlop i Fulda i Sava u toj dimenziji. Zakljuak je da nije toliko velika razlika u kvalitetu jer su iste sirovine, tehnologija i masine u pitanju. Cenu premium brendova tovare razvoj, reklame i razni drugi troskovi dok se ovi iz budget segmenta "provuku".
  9. Nemoze da ih pokrivi, svakako da sve sto se okrece nepravilno ostavlja neki trag ali to je zanemarljivo. Ako se prilikom okretanja tocka u masini za balansiranje ne primecuje da guma "baca" (gore-dole, levo-desno), ostaje samo da majstor postavljanjem tegova na odgovarajucem mestu ujednaci centrifugalnu silu i to je sve. Desava se, retko doduse, da tocak zbog korozije ne "legne" lepo na glavcinu ali onda bi vibracije bile stalne. Isto tako, ako felne nisu originalne, odnosno ako je centralna rupa veca od glavcine, desava se da prilikom stezanja srafova povuce iz centra. Zato se u takvoj situaciji stavljaju plasticni prstenovi (adapteri). Oni istovremeno pomazu da se tezina auta ne prihvata samo na srafove (brezone). Starost guma od 5-6 godina nebi trebalo da predstavlja problem. Jos jednom kazem, treba krenuti od provere balansiranja. Znaci tocak sa tegovima ide u masinu, prethodno se masina programira bas za pozicije tegova kako su zalepljeni i onda ce biti jasnije. Pretpostavljam da je alu, ako je celicna jos jednostavnije za proveru.
  10. Ako je tako kako opisujes, postoje dve mogucnosti. Prva, da mu masina za balansiranje nije tacna i druga, da vibraciju izaziva nesto drugo (npr. "krst" poluosovine, odnosno zgloba (moze da bude i do tocka i do menjaca). Dalje, vibraciju moze da stvara i luft u vesanju (kugla, silen blokovi...). Po meni, treba krenuti od najjeftinije provere, zamoli nekog vulkanizera za koga znas da ima dobru masinu da pusti tocak sa tegovima pa ces videti. Usput, ako ima stubnu dizalicu, moze da pregleda i ostalo sto sam ti nabrojao. Ako, kojim slucajem prolazis kroz Veliko Gradiste, javi se, resicemo problem.
  11. Ne bih ja ovu tabelu prihvato zdravo za gotovo .
  12. Citav zivot prodajem gume i nikada "Tigar| nije bila guma koju sam preporucivao. Sada su napravili znacajan iskorak sa modelom ULTRA HIGH PERFORMANCE koji je jako lepo dizajniran sa 4 uzduzna kanala, veoma je lagan i na balansiranju trazi veoma male korekcije. Cena za dimenziju 225/45R17 u XL (ojacana varijanta) sa brzinskim indeksima V (240 km/h) ili Y (300 km/h) iznosi 5500-6000 dinara sto je stvarno pristojno. "Riken" se isto radi u "Tigru" i prakticno je ista guma za nesto manje para. S`obzirom da je "Michelin" 100% vlasnik "Tigra", ocigledno je da je razvojna sluzba dobro uradila posao. Nisam ih licno vozio da bih mogao da ocenim vozne karakteristike ali dosta ljudi koji su ih kupili kod nas su nam rekli da su prezadovoljni. Eto, mislio sam da to nikada necu izgovoriti a sada ispade da reklamiram "Tigar" Sala na stranu, odlican odnos cene i kvaliteta.
  13. Zna da pravi problem, ja sam danima trazio kvar i na kraju se ispostavilo da je bila sijalica za parking svetlo u faru. Sto je najgore, radila je normalno ali kada sam je zamenio (jer je bila na redu), trougao je nestao.
  14. To je to, iz podataka koje sam u ranijem postu stavio, vidi se da opruga za 1,9 MJ ima citav jedan namotaj vise od opruge za 1,4 i vislja je skoro 5 cm (neopterecena).
  15. @Darkan1989 1.4 8V 1.3 Multijet 16V (90 KS) 1.2 8V 1.3 Multijet 16V (75 KS) 1.9 Multijet 8V (120 KS) Vanjski promjer (mm) 11.2 11.5 11.2 11.5 11.8 Broj aktivnih namotaja 4.32 4.82 4.32 4.82 5.32 Smjer namatanja Desni Desni Desni Desni Desni Visina neopterećene opruge (mm) 353 377 353 377 402 Visina stisnute opruge 60 67 60 67 75 Visina opruge sa kontrolnim opterećenjem (mm) 178 178 178 178 178 Ne mogu da ti kopiram tabelarno ali, snaci ces se, imas pet modela GP pa onda pet numerickih vrednosti u nizu. Mozes da ih ispises tabelarno (jedan ispod drugog) i videces razliku.
×