Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Koliko su poskupeli novi automobili?

Recommended Posts

Nemci su izračunali i prikazali cifru...

 

golf 8 m01.jpg

 

Novi automobili iz meseca u mesec postaju sve skuplji. Za iznos koji je pre samo nekoliko godina bio dovoljan za kupovinu dobro opremljenog vozila C segmenta, danas teško možemo kupiti mali gradski automobil. Još jedan problem su sve stroži standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cene proizvoda.

 

Nemački časopis Automobilwoche je pripremio izveštaj na bazi istraživanja tržišta koje je sproveo institut Jato Dynamics. Pokazuje da je u periodu od 2002. do 2020. prosečna cena prosečnog kompaktnog automobila u Evropi porasla za čak 63%, a u B segmentu 59%. Stručnjaci iz firme Jato Dynamics su uporedili cene trenutno ponuđenih modela sa njihovim kolegama s početka 21. veka. Istraživanje uključuje Opel Astru, VW Golf, Peugeot 308, Toyotu Corollu i Ford Focus. Prosečna cena 2002. im je bila 18 hiljada evra. Danas za malo bolje opremljenije primerke govorimo o iznosima od gotovo 30 hiljada evra.

 

Odakle takve razlike?

Naravno, to je delom zbog inflacije - 18.000 evra iz 2002. godine prevedeno - je danas oko 25 hiljada evra. Međutim, pad kupovne moći je samo delimično povezan sa današnjim cenama.

Novi automobili koštaju više jer su složeniji, komplikovaniji, bolje opremljeni, a često čak i veći od svojih kolega od pre mnogo godina. Zahtevi kupaca se stalno povećavaju. Treba uzeti u obzir da bi se oprema koja se smatra prosečnom u segmentu 2002. danas smatrala izrazito lošom, a mnoge elemente koji su danas standardni nismo mogli dobiti ni uz doplatu. Druga tačka koju su istakli autori izveštaja je promena u načinu finansiranja većine vozila. Danas se većina automobila iznajmljuje, nije u vlasništvu, a kupce više zanima cena mesečne rate nego cena vozila. Ovakav način ''kupovine'' znači da mnogi ljudi biraju skuplje automobile nego u slučaju tradicionalnih oblika finansiranja. Treći aspekt su, sve stroži standardi izduvnih gasova i razvoj elektromobilnosti. Ekološka transformacija znači velike troškove za proizvođače, što se odražava na cene proizvoda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Evo cenovnika TIPO sedana iz 2016. i za 2022.god.

 

image.thumb.png.0a1dc032349f8ff313637cd24b673004.png image.thumb.png.f2be120b059ac1bb8fc3622647e927e0.png

 

 

Edited by neshaoct
prebačeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupcu luksuznog Mercedesa u poslednji čas digli cenu za 40%, šokiran kupio drugi auto

 

mercedes eqs 2022.jpg

 

Jon Rettinger, osnivač Techno Buffala i popularni YouTuber, podelio je sa javnošću šta mu se dogodilo u Mercedesovom salonu. Jon je u tvitu objasnio da je u salonu rezervisao Mercedes EQS 580 4Matic koji startuje sa cenom od 119.110 dolara. Međutim, kad je osvanuo dan primopredaje i plaćanja računa, iz salona su ga obavestili da je cena skočila za 50.000 dolara.

 

Naime, zbog narušenih odnosa potražnje i ponude kao posledice manje isporuke vozila zbog nedostatka poluprovodnika, brojni dileri podižu cene. Pritom se drastično podižu cene i novih i polovnih vozila, a sve kako bi se ostvario ekstra profit. Jon je naravno odustao od kupovine smatrajući da 40% povećanje cene nema smisla. Razočarani kupac se javio i u matični Mercedes USA, čiji predstavnik je odgovorio da njihova politika nije da se mešaju u konačne cene i da to ne smeju. Poslovično se opravdavaju nestašicom i velikom potražnjom, a na kraju je predstavnik rekao: ''Verujem da je automobil vredan toga (povišene cene).'' Rettinger je odustao od Mercedesa i na kraju kupio konkurentni Lucid Air o kojem će tokom januara snimiti i video.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

automarkethr.jpg AutoMarket.hr: Šta najviše utiče na cenu novog auta?

 

Kako fabrika određuje cenu automobila? Za početak, 47% cene izrade jednog auta čine njegove sirovine, od čega najviše otpada na čelik. Faktički 22% cene auta zavisi od cene čelika koji čini Vaš auto.

Ruke, odnosno rad utiče na 21% cene izrade automobila (ipak zavisi od lokacije gde se auto pravi), logistika i marketing oko 16%...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...