Jump to content
FAS Goran
Ivanaksentijevic

Fiat Nuova Tipo - rezervni točak ćopavac od 500L-a?

Recommended Posts

Drugari,

Pitanje glasi: da li copavac of 500l odgovara za novi fiat tipo hatchback 1.4 benzin?

Inace,na autu su aluminijske felne 16,205 55 mislim,pa mi treba copavac velicine 16,I zato pitam da li si isti I za tipo I za 500l?

Jer ako kupim copavac komplet sa alatom od 500l,to staje u leziste rezervnog tocka tipa?

Mozda sam zakomplikovao ,ali valjda Jasno. 

Svaka pomoc I savet dobrodosli.

Pozz

 

 

Edited by neshaoct
preciziranje naslova

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivanaksentijevic

 

Možeš uzeti od 500L-a, ne možeš od drugih Fiata (čijih ćopavaca ima mnogo više na tržištu).

135/70 R16 5x98 - to je guma i felna ćopavca. Evo primera (klik OVDE) od prošle godine kupovine kompleta sa jednog otpada u Šapcu, cena je bila 6.500 dinara. Slobodno možeš da tražiš od Tipa, imaju i od njega...ne mora da znači da ćeš obavezno morati od 500L-a.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minutes ago, Ivanaksentijevic said:

Inace,na autu su aluminijske felne 16,205 55 mislim,pa mi treba copavac velicine 16

Ista prica kao vise puta do sada. Za copavac koji mozda nikada neces koristiti mozes i jeftiniju i daleko cescu 15'' felnu, 5x98, nose ih Alfe. Moze i copa (10 EUR copa, 10 EUR alat u Indjiji) ili cak klasicna felna, u tom slucaju obimom 16'', pandan je 195/65/15 guma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala svima na odgovorima,

slazem se da je pitanje kada i da li cu uopste koristiti rezervni tocak,ali nikada se ne zna,pa zato pitanje da li  moze monitiranje 15 copavaca na vozilo a ostali da budu 16( milsim gume) ?Mislim zbog voznje da nema nekih problema.

Meni se svidja varijanta 15 copavca jer je lakse za naci i naravno jeftinije  :huh:.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
55 minutes ago, Ivanaksentijevic said:

da li  moze monitiranje 15 copavaca na vozilo a ostali da budu 16

Da. To je ono kada čuješ "rezevni točak manjih dimenzija". Ćope su mahom deklarisane do max 80 km/h i služe za ono najosnovnije - da te odveze do vulkanizera i budu za prvu pomoć. Neće biti problem što su ostali 16" a ćopa tipa 15" jer je na njemu i drugačija guma (veća balonjara i često uža, zavisno od felne).

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Ivanaksentijevic said:

pa zato pitanje da li  moze monitiranje 15 copavaca na vozilo a ostali da budu 16( milsim gume)

Nikakav problem, samo treba voditi racuna o obimu gume, da to bude priblizno jednako kao tvoja fabricka 205/55/16. Kao sto rece kolega, taj tocak je iskljucivo pomocni za ne daj Boze, preporucena maksimalna brzina je 80 km/h. Dodao bih i da se zbog dimenzije gume duva na 4.2 Bar (duplo vise od standardnih guma). Zato i kazem da uzmes u opciju i obicnu 15'' celicaru, sa 195/65 gumom jer su 205/55/16 na celicarama em retke, em neopravdano skupe.

Licno vozim 17'' felne i imam 15'' copu. Ogranicenje, sto se 15'' felne tice, moze da bude samo kod vozila sa snaznijim motorima i samim tim vecim kocionim klestima. E tu se onda mora proveriti da nema nekih problema pre svega sa prednjim, vecim celjustima (recimo Lancia Delta 1.8 Di T-Jet ima fabricki copavac od 17'' :)). A s obzirom da je ovde u pitanju 1.4 atmo sa malim diskovima, 15'' bi trebalo da leze bez problema. I da imam gumi defekt - trunku vise posla, ali svakako bih copavac montirao pozadi za iole vecu kilometrazu do vulkanizera.

Vidi sta ti najbolje vrsi posao, kako poravnava pod, koje je cena, pa odluci ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivanaksentijevic U principu gledaj da "zamenski" rezevni točak (znači ne original) bude približno istih dimenzija, raspona rupa i ET (vrednost izbačenosti/uvučenosti centra same felne)

 

NPR točak nosi gumu 185/65 R15, centralne rupe 58,6mm (centralni otvor felne) sa šrafovima rasporeda 5x98 i dimenzije felne R15x7J (7J - J je oznaka za oblik falca a 7 je 7" tj širina felne, tj ivice felne, R15 - 15 cola/inča dimenzija visine felne) i ET vrednost iznosi 32

 

Gore primer je karikiran (nisam gledao prave dimezije rezevnog točka za Tipo), ali u principu gledaj da odstupanje ET vrednosti kod točka baš ne bude +/-15. Na Novom Bravu npr su stavljali felne od Stila sa ET 41, dok je fabrička dimenzija ET 31/26 avisno od dimenzije felne (sa/pre restyle). Paše naravno samo ružno izgleda jer je felna uvučenija, ali za zimski set su sasvim korektne. 

 

Malo opširno, ali u suštini ovo važi za bilo koji auto i neke ne-fabričke felne/točkove

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...