Ivanaksentijevic 31 Posted June 23, 2021 (edited) Drugari, Pitanje glasi: da li copavac of 500l odgovara za novi fiat tipo hatchback 1.4 benzin? Inace,na autu su aluminijske felne 16,205 55 mislim,pa mi treba copavac velicine 16,I zato pitam da li si isti I za tipo I za 500l? Jer ako kupim copavac komplet sa alatom od 500l,to staje u leziste rezervnog tocka tipa? Mozda sam zakomplikovao ,ali valjda Jasno. Svaka pomoc I savet dobrodosli. Pozz Edited June 23, 2021 by neshaoct preciziranje naslova Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 23, 2021 @Ivanaksentijevic Možeš uzeti od 500L-a, ne možeš od drugih Fiata (čijih ćopavaca ima mnogo više na tržištu). 135/70 R16 5x98 - to je guma i felna ćopavca. Evo primera (klik OVDE) od prošle godine kupovine kompleta sa jednog otpada u Šapcu, cena je bila 6.500 dinara. Slobodno možeš da tražiš od Tipa, imaju i od njega...ne mora da znači da ćeš obavezno morati od 500L-a. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted June 23, 2021 59 minutes ago, Ivanaksentijevic said: Inace,na autu su aluminijske felne 16,205 55 mislim,pa mi treba copavac velicine 16 Ista prica kao vise puta do sada. Za copavac koji mozda nikada neces koristiti mozes i jeftiniju i daleko cescu 15'' felnu, 5x98, nose ih Alfe. Moze i copa (10 EUR copa, 10 EUR alat u Indjiji) ili cak klasicna felna, u tom slucaju obimom 16'', pandan je 195/65/15 guma. 1 neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 31 Posted June 24, 2021 Hvala svima na odgovorima, slazem se da je pitanje kada i da li cu uopste koristiti rezervni tocak,ali nikada se ne zna,pa zato pitanje da li moze monitiranje 15 copavaca na vozilo a ostali da budu 16( milsim gume) ?Mislim zbog voznje da nema nekih problema. Meni se svidja varijanta 15 copavca jer je lakse za naci i naravno jeftinije . Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4034 Posted June 24, 2021 55 minutes ago, Ivanaksentijevic said: da li moze monitiranje 15 copavaca na vozilo a ostali da budu 16 Da. To je ono kada čuješ "rezevni točak manjih dimenzija". Ćope su mahom deklarisane do max 80 km/h i služe za ono najosnovnije - da te odveze do vulkanizera i budu za prvu pomoć. Neće biti problem što su ostali 16" a ćopa tipa 15" jer je na njemu i drugačija guma (veća balonjara i često uža, zavisno od felne). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted June 24, 2021 3 hours ago, Ivanaksentijevic said: pa zato pitanje da li moze monitiranje 15 copavaca na vozilo a ostali da budu 16( milsim gume) Nikakav problem, samo treba voditi racuna o obimu gume, da to bude priblizno jednako kao tvoja fabricka 205/55/16. Kao sto rece kolega, taj tocak je iskljucivo pomocni za ne daj Boze, preporucena maksimalna brzina je 80 km/h. Dodao bih i da se zbog dimenzije gume duva na 4.2 Bar (duplo vise od standardnih guma). Zato i kazem da uzmes u opciju i obicnu 15'' celicaru, sa 195/65 gumom jer su 205/55/16 na celicarama em retke, em neopravdano skupe. Licno vozim 17'' felne i imam 15'' copu. Ogranicenje, sto se 15'' felne tice, moze da bude samo kod vozila sa snaznijim motorima i samim tim vecim kocionim klestima. E tu se onda mora proveriti da nema nekih problema pre svega sa prednjim, vecim celjustima (recimo Lancia Delta 1.8 Di T-Jet ima fabricki copavac od 17'' ). A s obzirom da je ovde u pitanju 1.4 atmo sa malim diskovima, 15'' bi trebalo da leze bez problema. I da imam gumi defekt - trunku vise posla, ali svakako bih copavac montirao pozadi za iole vecu kilometrazu do vulkanizera. Vidi sta ti najbolje vrsi posao, kako poravnava pod, koje je cena, pa odluci . Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivanaksentijevic 31 Posted June 24, 2021 hvala puno, vidim da odgovara i od alfe 147 i 156 copavac od 15" ,a ne samo od 500l,tako da je bitno da bude 5x 98 i da ne kace kociona kljesta ili nesto drugo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ISV_01 4034 Posted June 24, 2021 @Ivanaksentijevic U principu gledaj da "zamenski" rezevni točak (znači ne original) bude približno istih dimenzija, raspona rupa i ET (vrednost izbačenosti/uvučenosti centra same felne) NPR točak nosi gumu 185/65 R15, centralne rupe 58,6mm (centralni otvor felne) sa šrafovima rasporeda 5x98 i dimenzije felne R15x7J (7J - J je oznaka za oblik falca a 7 je 7" tj širina felne, tj ivice felne, R15 - 15 cola/inča dimenzija visine felne) i ET vrednost iznosi 32 Gore primer je karikiran (nisam gledao prave dimezije rezevnog točka za Tipo), ali u principu gledaj da odstupanje ET vrednosti kod točka baš ne bude +/-15. Na Novom Bravu npr su stavljali felne od Stila sa ET 41, dok je fabrička dimenzija ET 31/26 avisno od dimenzije felne (sa/pre restyle). Paše naravno samo ružno izgleda jer je felna uvučenija, ali za zimski set su sasvim korektne. Malo opširno, ali u suštini ovo važi za bilo koji auto i neke ne-fabričke felne/točkove Quote Share this post Link to post Share on other sites