Jump to content
FAS Euroauto Goran

Recommended Posts

190417_IC_FCA-Whats-Behind_teaser_17.jpg

 

190419_Fiat_HP.jpg 190417_IC_FCA-Whats-Behind_teaser_06.jpg 190417_IC_FCA-Whats-Behind_teaser_07.jpg

 

190417_IC_FCA-Whats-Behind_teaser_HP.jpg 190417_IC_FCA-Whats-Behind_teaser_08.jpg 190417_IC_FCA-Whats-Behind_teaser_12.jpg

 

190417_IC_FCA-Whats-Behind_teaser_14.jpg  190327_FCA_FCA-Whats-Behind_01.jpg 190327_FCA_FCA-Whats-Behind_02.jpg

 

FCA Grupa pripremila je serijal koji ste imali prilike da vidite na engleskom jeziku. Ne tako uobičajena priča izašla je u vidu pet video zapisa koji govore da ispunjavanje najviših standarda kvaliteta, bezbednosti, pouzdanosti i komfora u svakom modelu zahteva stalan rad: projekat ''FCA Iza scene'' (FCA What's Behind) predstaviće mesta, ljude i tehničke aspekte svega što pominjemo, sada i sa prevodom na srpski jezik. Prvi put je prikazano šta se dešava ''iza scene'' u fazama proizvodnje i razvoja FCA automobila.

 

 

FCA ''Iza scene'' - serija živopisnih dokumentarnih filmova koji svedoče o neverovatnim procesima upravo iza podijuma i javnosti pred koju vozila izlaze u složenim fazama istraživanja i razvoja vozila brenda FCA: po prvi put, FCA otvara vrata svojih operativnih centara širom sveta. Svi ljubitelji automobilizma mogu da uživaju u jedinstvenom, specijalnom prikazu svih metodičnih aktivnosti inženjera i tehničara koji bez prestanka rade kako bi garantovali kvalitet, bezbednost, pouzdanost i komfor proizvoda u svim uslovima. Zato se zahtevna testiranja, provere, validacije i stres testovi obavljaju u najekstremnijim predelima: strukturna validnost svakog test projekta je ključni element aktivne bezbednosti, i optimalno bi bilo da se izmeri u različitim uslovima, počevši od temperatura od minus 40°C u Arjeplogu u Švedskoj, do plus 40°C u Apingtonu u Južnoj Africi.

 

Mesto gde se istorija i budućnost spajaju

Mesta i konteksti čine prvu tematsku sekciju serijala FCA Iza kulisa: ledeni svet severne Švedske i pustinje Južne Afrike tema su prve dve epizode ove dokumentarne serije, dok će naredne epizode pokrivati posete drugim FCA centrima za izvrsnost kao što su Poligon Baloko (Probna staza Balocco), Centar za bezbednost i centar za istraživanje ''Centro Ricerche Fiat'' u Orbasanu (provincija Torino). Svi tehnički centri za istraživanje i razvoj poslednje generacije: eksperimentalni centri, staze za testiranje, tehnološka postrojenja i kancelarije posvećene postizanju potpunog kvaliteta.

 

 

Paljenje automobila: sinteza beskrajnih operacija

Kada se istraže mesta gde se istorija i budućnost FCA grupe pišu svakodnevno, Iza scene će istražiti konkretnije teme kao što su ekonomičnost motora, tehnologija, pažnja za detalje, komfor i zadovoljstvo pri vožnji, plus aerodinamika i režimi vožnje. Kada sednete za volan automobila FCA grupe i iskusite sve njegove vrline - od jednostavnosti paljenja motora do manevrisanja i uživanja u njihovoj bezbednosti, tihom radu, elanu i prianjanju na put - to vam omogućava dugačak, kompleksan, zahtevan i stalan proces. Projekat FCA Iza kulisa otvara vrata grupe kako bi otkrio ogromne količine posla i znanja koje se koriste za razvoj svakog modela.

 

Arjeplog: FCA poligon za testiranje (Proving Ground)

Arjeplog je grad u severnoj Švedskoj koji se prostire na oko 14.500 km2, i u kome se nalazi FCA poligon za testiranje (Proving Ground). Arjeplog nudi idealne uslove i postrojenja za testiranje automobila u ekstrenim uslovima niskih temperatura: njegova nadmorska visina je slična Islandovoj i temperatura može da padne do -40°C... ali bezbednost je glavni prioritet. Prisustvo brojnih zamrznutih jezera nudi veliki broj kilometara staza za testiranje s mnogobrojnim, bezbednim putevima za evakuaciju. Još jedna prednost, s obzirom na takmičarsku prirodu sektora, jeste to što je oblast izolovana: nalazi se na oko 1.000km od Stokholma i Severnog rta, što garantuje maksimalnu diskreciju. Ledeni prekrivač je nepopustljiv, i to omogućava specijalizovanim tehničarima da ponovno vrše testiranja kako bi fino podesili sisteme za klimatizaciju, odleđivanje i odmagljivanje, kao i da provere performanse svih materijala, i vreme reagovanja mnogih aktivnih sistema vozila. Pored toga, spektakularni zaleđeni pejzaž obezbeđuje klizave površine na kojima su napravljene ogromne snežne staze i nizbrdice. One se koriste za obavljanje brojnih testova, od podešavanja osovine vozila do kinematike (popustljivost materijala je ovde smanjena na nulu) i ponovna testiranja guma, kočnica, kontrolnih sistema, prianjanja i sistema diferencijala. Sve mora da radi savršeno čak i u najtežim situacijama!

 

Apington: testiranje na vrućini

Ako sa jedne strane polarne temperature Arjeploga pružaju grupi FCA savršene uslove za testiranje na hladnom vremenu, Apington je s druge strane idealan za testiranje po surovoj vrućini. Kao grad u severnom delu Južne Afrike, blizu granice s Bocvanom i Namibijom, Apington se nalazi na ivici pustinje Kalahari, u blizini ogromnog parka Kgalagadi... čije ime na jeziku Bantu znači „mesto bez vode“. Apington je jedan od najvrelijih predela u Južnoj Africi i pruža optimalne uslove za evaluaciju uticaja maksimalnih temperaturnih ekstrema, prašine i suvoće vazduha na ispravno funkcionisanje vozila. Kako bi se obezbedila pouzdanost u svim uslovima, komponente i sistemi vozila podvrgavaju se besumučnom testiranju: motori, klima uređaj, bezbednosni sistemi i materijali moraju da pretrpe sve vremenske i terenske uslove. U ovom delu Južne Afrike, klima je stalno vrela, što omogućava da se obavi fino podešavanje testova iznova.

 

FCA Iza scene: Automobili podvrgnuti testiranju na ekstremnim temperaturama u Južnoj Africi

 

Druga epizoda jedinstvenog projekta FCA koja otkriva posao koji se obavlja iza scene kako bi se dostigli visoki standardi kvaliteta, bezbednosti, pouzdanosti i komfora svakog modela. Nakon uspeha trejlera i prve epizode, serijal FCA ''Iza scene'' stigao je u Južnu Afriku radi testiranja na visokim temperaturama.

Prva epizoda serijala pokazala je testove obavljene na automobilima pri polarnim temperaturama u gradu Arjeplog. U drugoj epizodi, putujemo nekih 15.000 km južno u Apington (Upington), u južnoafričku provinciju Severni Kejp (Northern Cape), na granici s Bocvanom i Namibijom, radi testiranja u vrelim i suvim uslovima. Grad je osnovan 1884. godine i nazvan je po kolonizatoru Tomasu Apingtonu (Thomas Upington), i nalazi se na obalama reke Oranje na 835 metara iznad nivoa mora. On je takođe glavna pristupna tačka za park Kalahari, jedan od najvažnijih u zemlji, koji se nalazi na granici sa Bocvanom.

 

 

Iako se većina testova obavlja u južnoj Evropi i Siciliji, Apington je odabran jer plan razvoja automobila nije uvek u skladu s godišnjim dobima na severnoj hemisferi, i jer grad na obalama reke Oranje ima idealne uslove za testiranje vozila po suvom i vrelom vremenu. Apington je jedan od najtoplijih gradova u Južnoj Africi i idealno je mesto za procenu graničnih ili najtežih scenarija, i za postizanje odgovarajućeg balansa između performansi pri visokim temperaturama u celini, i brzine, nadmorske visine i toplote.

 

Zašto se testiraju automobili na tropskim vrućinama?

Svaki automobil mora stići do proizvodne faze a da može izdržati sve vremenske uslove. Konkretno, vrela klima tokom cele godine znači da se sva ispitivanja mogu izvesti više puta, na primer, na motoru, posebno se fokusirajući na hlađenje i pogon, na sistem klimatizacije kako bi se proverila njegova sposobnost da održi klimatski balans, na ponašanje materijala i na vreme reakcije sistema vozila.

 

Iza kulisa FCA testova u Apingtonu

Za razliku od poligona za testiranje u Arjeplogu, u Apingtonu ih nema. Testovi se izvode na lokacijama koje reprodukuju karakteristike neophodne za procenu specifičnih aspekata ili balansa performansi pod uticajem sredine. Vozila se šalju iz Torina već opremljena instrumentima potrebnim za testiranje, a pored vožnje, tehničari koji se nalaze u Južnoj Africi su takođe pozvani da analiziraju podatke prikupljene tokom specifičnih testova i transfera. Svi sistemi vozila se prate i dijagnostikuje se svako neuobičajeno ili neočekivano ponašanje radi pronalaženja rešenja.  Protok iz Torina je neprekidan. Tim za testiranje se fokusira na oko dvanaest vozila po sesiji tokom koje je uposleno dvadesetak tehničara.

 

Zašto Južna Afrika?

Južnoafričko okruženje je idealno za testiranje razvoja automobila. Glavna prednost je laka dostupnost goriva sa karakteristikama kompatibilnim sa evropskim, za razliku od Brazila, na primer, gde dostupnost benzina nije uvek zagarantovana, i zbog toga se mora obezbediti posebna logistika. U Apingtonu se mogu videti automobili različitih tipova, potpuno ili delimično kamuflirani, sa registarskim tablicama iz različitih država. Zajedničko svim automobilima je posebna tablica koja dozvoljava putovanje 55-kilometarskim putem na kome se mogu preći lokalna ograničenja brzine i automobili mogu voziti brzinom većom od 200 km/h. Zanimljiva je i činjenica da se sprovođenje testa na mestu okruženom ogromnim predelima netaknute prirode, na putevima daleko od gradova, postoji mogućnost susreta sa egzotičnim lokalnim životinjama, dok je u Evropi nailazak na stado krava na alpskom pašnjaku uobičajeno, posebno tokom testova na planinskim putevima, u Južnoj Africi se češće sreću zebre.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epizoda 3: Poligon za testiranje Baloko (Balocco)

  • U trećoj epizodi ovog serijala posetićemo poznati poligon Baloko (Italija) kompanije FCA, koji je otvoren 24 sata dnevno i na kome se svake godine obavi 200.000 sati testiranja.
  • Aktivnosti i objekti omogućavaju simulaciju deset godina radnog veka vozila za samo pet meseci testiranja, kako bi se obezbedili najviši standardi kvaliteta, bezbednosti, pouzdanosti i komfora.
  • Otvoren je 1962. godine, a centar se od tada stalno širi. Danas je u pitanju svetski primer izvrsnosti zaslužan za razvoj proizvoda, i predstavlja mesto za mnoge prestižne međunarodne prezentacije i događaje.

Prethodne epizode serija ''FCA Iza scene'' prikazale su testiranje vozila na arktičkim temperaturama u Arjeplogu, u Švedskoj, kao i na vrelini u Apingtonu, u Južnoj Africi. U trećoj epizodi, FCA  javno prikazuje poligon za testiranje Baloko, jedan od najvećih centara za testiranje na svetu. On se prostire na oko 6 kvadratnih kilometara u severozapadnoj Italiji, između Torina i Milana, u oblasti u blizini Verčelija. Otvorio ga je brend Alfa Romeo 1962. godine, a tokom godina, centar je nastavio da raste, kako u broju staza za testiranje tako i broju objekata.

 

Od takmičenja do svakodnevnih automobila

Prvobitni projekat obuhvatao je glavnu stazu, današnju Misto Alfa Romeo stazu, koja je inspirisana stazama korišćenim u svetskom šampionatu Formule 1. Obuhvata i replike glavne krivine staze u Monci - koja je danas poznata kao krivina Biasono - kao i prve dve Lesmo krivine s Monce, i Hugenholcboht oštru krivinu sa staze Candvort u Holandiji. Testiranje modela iz proizvodnje - za koje je staza posebno dizajnirana – se ranije obavljalo paralelno sa aktivnostima koje obavlja Autodelta, odeljenje za trke brenda Alfa Romeo. Zapravo, razvoj brojnih Alfa Romeo trkačkih automobila obavljen je u Baloku, da bi potom trijumfovali na nekim od najprestižnijih međunarodnih staza.

 

 

Deset godina za samo pet meseci

Danas, centar može da se pohvali sa ukupno 26 različitih staza, dugih ukupno 80 kilometara, sa više od 50 različitih vrsta površina. Pored staze Misto Alfa Romeo, sve staze neophodne za sveobuhvatni razvoj vozila - od staza za vožnju velike brzine do klizavih staza - prisutne su ovde. Postoje različiti tipovi klimatskih uslova, prelaza preko vode, radionica, skladišta, 8 pumpi za gorivo i više servisa za pranje. Potpuno opremljena postrojenja i osoblje na poligonu Baloko rade dvadeset četiri sata dnevno, i obavljaju oko 200.000 sati testiranja svake godine. Značajna dodata vrednost potpuno opremljenog centra kao što je Baloko jeste u njegovoj sposobnosti da kompresuje ekvivalent 10 godina radnog veka vozila - u pogledu, na primer, trošenja kočnica, osovine i mehaničkih delova - u samo pet meseci merenih testiranja i simulacija.

 

Važan centar aktivnosti FCA

Pored testiranja pouzdanosti i izdržljivosti, Baloko se, pre svega, koristi za razvoj novih projekata i testiranje prelaska s 3D kompjuterskih dizajnova na fizičke prototipe. Tehnička rešenja se onda analiziraju i ocenjuju, sistemi vozila se fino podešavaju, performanse se mere... i obavljaju se testovi poređenja i aktivnosti određivanja referentnih vrednosti. Baloko je takođe prestižno sedište kurseva vožnje, predstavljanja vozila i međunarodnih događaja.

 

potpis.png

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Epizoda 4

  • Četvrta epizoda daje opis aerodinamičkog vazdušnog tunela u mestu Orbasano u blizini Torina gde se testiraju sva vozila FCA, od gradskih vozila i SUV automobila, sve do komercijalnih vozila.
  • Testiranja sprovedena u ovom aerotunelu (wind gallery) mere kočionu silu vazduha koja deluje na vozilo, sa ciljem da se odredi otpor vozila tokom kretanja različitim brzinama.
  • Cilj je da se optimizuje aerodinamičnost svakog modela: zapravo, sposobnost vozila da se seče vazduh ima presudnu ulogu u njegovoj energetskoj efikasnosti emisiji gasova.
  • Ovaj pogon izgrađen je 70-ih godina prošlog veka i iskoristio je potencijal stalnih unapređenja kako bi neprekidno bio u prvim redovima kada je u pitanju tehnologija.

Aerodinamika je pojam koji se često povezuje sa moto-sportom ili automobilima sa vrlo visokim ili izuzetno visokim performansama. Ipak, sposobnost vozila da se probija kroz vazduh je isto tako od presudne važnosti za automobile u svakodnevnoj upotrebi, od gradskih automobila do SUV modela, naročito kada je u pitanju potrošnja goriva i energetska efikasnost. FCA svoja vozila testira u savremenom aerodinamičkom vazdušnom tunelu u mestu Orbasano koje se nalazi južno od Torina. Pogon je izgrađen 1970-ih i od tada je koristio potencijal stalnih unapređenja kako bi integrisao najsavremenije tehnologije i neprekidno bio u prvim redovima u ovoj oblasti.

 

Vazduh po komandi, do 210 km/h

Ako aerotunele zamišljate kao ogromne ''cevi'' u kojima timovi Formule 1 testiraju svoje jednosede kako bi dobili savršene performanse, u pravu ste: maksimalna brzina vazduha u pogonu u mestu Orbasano može da dostigne čak 210 km/h. Sva vozila, od gradskih automobila do lakih komercijalnih vozila, kao i vozila iz regiona Latinske Amerike, Azije i Pacifika ispituju se u pogonu u Orbasanu. Cilj je da se ispita aerodinamička optimizacija svakog proizvedenog modela koji će biti predstavljen na tržištu: zapravo sposobnost vozila da se probija kroz vazduh ima presudnu ulogu kada je u pitanju energetska efikasnost i smanjenje emisija ugljen dioksida. Zato testovi obavljeni u aerotunelima moraju da reprodukuju kretanje automobila u odnosu na vetar baš kao što se to dešava u realnom okruženju. Drugim rečima, dok se u stvarnom svetu automobil kreće u odnosu na put i vazduh, u aerotunelu vozilo miruje, ali se vazduh i pod ispod vozila pomeraju kako bi se reprodukovala situacija koja se događa tokom vožnje u vozilu u spoljnom okruženju.

 

Snaga vazduha

U osnovi, testiranja u aerotunelu mere kočionu silu koja vazduhom deluje na vozilo, a koja se meri vrlo preciznom skalom (tačnom u iznosu od 50 grama za vozila koja su teška do 4 tone): to omogućuje merenje otpora vazduha na vozilo koje se kreće različitim brzinama. Možda ćete biti iznenađeni kada saznate da se testovi ne sprovode samo pri najvećoj brzini. Kako bi se optimizovale aerodinamičke performanse vozila u uslovima vožnje koji najviše moguće nalikuju onima sa kojima se kupci svakodnevno susreću, simuliraju se i najrazličitiji vazdušni uslovi koji se mogu sresti na putevima kojima se svakodnevno vozi, takođe pomoću mobilnog poda koji se okreće, što omogućava promenu položaja automobila u odnosu na smer vetra.

 

Stvaranje modela 1:1

Aerodinamika se proučava pomoću modela razmera 1:1, proizvedenih uz pomoć alata za glodanje koji su vrlo detaljni: njihov oblik reprodukuje sve detalje koje treba analizirati, od oblika haube do oblika branika i donje strane karoserije. Takođe se reprodukuju prostor motora i usisnik vazduha, s tačnošću od 99% u odnosu na stvarni model. To omogućava obavljanje određenog broja provera uoči testova koji će se naknadno izvršiti na pretproizvodnim jedinicama automobila.

 

Uz razvoj sopstvenih marki, FCA grupa svake godine testira konkurentske automobile kako bi dobila poređenja u pogledu aerodinamičnih performansi. Aerodinamički tunel se koristi i za predmete koji nisu nužno povezani sa automobilskom industrijom: FCA često stavlja tunel na raspolaganje organizacijama izvan grupe koje moraju da obave ispitivanja na svojim vozilima sa dva i četiri točka. Tu se ubrajaju i organizacije oružanih snaga koje treba da testiraju vozila pri brzinama vetra ispod 100 km/h. Ovo objašnjava izvrsnost centra Orbasano, jednog od retkih centara u Evropi koji dozvoljavaju testiranje u stvarnim razmerama i pri velikim brzinama vetra, i jedini u Italiji koji je postigao ovaj nivo.

 

Važnost virtualnog nad stvarnim

Fizičke testove podržali su majstorski rad virtuelne simulacije pomoću računara. Ovo je omogućeno virtualnim analizama CFD (računarske dinamike fluida), koje smanjuju vremenska trajanje razvoja vozila, jer omogućavaju razvoj modela koji je vrlo blizu zadatih ciljeva pre testova sa vozilom na skali od 1:1, i nadgledaju ceo razvojni proces do stavljanja na tržište kako bi se osiguralo ispunjenje aerodinamičkih ciljeva. Virtuelna analiza uvek je povezana sa aktivnostima testiranja u aero tunelu, kako bi se omogućio izbor najboljeg alata za pružanje informacija i podataka za unos u zavisnosti od faze dizajna i trenutnih potreba.

 

potpis.png

 

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epizoda 5

  • U 5. epizodi našeg serijala reč je o pogonu na četiri točka: krucijalnom tehnologijom za avanture van puteva, ali i za vožnju po stazi i svakodnevno korišćenje.
  • Ovaj video materijal sadrži prikaze udaljenih mesta gde se automobili testiraju na različitim površinama i u ekstremnim vremenskim uslovima, tako da njihovi sistemi za vožnju van staze prolaze veoma rigorozna ispitivanja.
  • Misija Jeep-a, pionira vožnje van staze i izumitelja koncepta terenskog vozila, jasna je iz njihove maksime ''Idi bilo gde, radi šta god poželiš'': cilj kojem se teži pomoću ekstremno naprednih mehaničkih rešenja.
  • Zbog toga se samo Jeep terenci mogu pohvaliti ''Trail Rated'' značkom: oni su prošli testove prianjanja, prolaska kroz vodu, upravljivosti, artikulacije i razmaka od tla.
  • Fiat se takođe može pohvaliti značajnom tradicijom 4x4 sistema: 1983. godine, njegov model Panda je bio prvi ultra kompaktni automobil sa poprečno postavljenim motorom koji je imao pogon na četiti točka.
  • Alfa Romeo ima specijalan pristup pogonu na četiri točka: ekskluzivni sistem Q4 pruža čist užitak u vožnji na zadnje točkove, ali sa bezbednošću i kontrolom sistema 4x4.
  • Svi ovi brendovi teže da razviju ovu tehnologiju prianjanja kako bi prevazišli buduće izazove: novi plug-in hibridni terenci Jeep Renegade i Compass će početi da koriste poseban električni motor za još moćniji sistem zadnje osovine.

Nova epizoda serijala FCA Iza scene posećuje najnepristupačnije predele na zemlji, i to u potpunoj bezbednosti u veoma različitim vrstama automobilima kojima je svima zajednička tehnologija 4x4.

Pogon na četiri točka je jedna od tradicija kojom se kompanija FCA najviše ponosi: u različitim tehničkim verzijama taj sistem postoji u raznim modelima brenda. Prirodno je prvo pomenuti brend koji je popularizovao ovaj sistem: Jeep.

 

Prvi 4x4 model brenda Jeep je napravljen 1941. godine, a osmišljen je tako da radi na različitim mestima i na raznim misijama: iz čega proističe kultna maksima brenda ''Idi bilo gde, radi šta god poželiš''. Prvi automobil sa 4x4 sistemom u istoriji je nosio ime Willys, i to je bilo prvo ikad vozilo za vožnju van staze koje je masovno proizvođeno. Godine 1949. brend Jeep je izumeo prvo ''Sport Utility Vehicle'' (terensko vozilo), sa imenom Willys Wagon. Terenska vozila su onda postala luksuzna 1963. godine sa modelom Wagoneer, prvim koji je imao automatski menjač i nezavisno prednje vešanje.

 

Jeep: istorija i budućnost

Terenske performanse marke Jeep razvile su se predviđanjem tržišnih trendova i iskorišćavanjem prednosti koja utiču na automobilski svet u širem smislu. Nedavno je razvoj izuzetno naprednih mehaničkih rešenja išao ruku pod ruku sa elektronikom u vozilu i novim standardima upravljanja i udobnosti u vožnji na putu. Danas je pogon na sva četiri točka integrisan u sigurnosne sisteme i sisteme asistencije vozaču najnovije generacije, a u vrlo skoroj budućnosti videćemo i elektrifikaciju modela Jeep Compass i Jeep Renegade: epohalnu prekretnicu za vozila tipa 4x4. Plug-in hibridni SUV poboljšaće legendarne terenske performanse marke Jeep. Kako? Jer prijanjanje zadnje osovine više neće pružati pogonska osovina, već namenski elektromotor: to omogućava da se dve osovine odvoje i da se pogonskim obrtnim momentom upravlja nezavisno. Novi sistem je snažniji od potpuno mehaničkog, zahvaljujući velikom obrtnom momentu električne jedinice i mogućnosti distribucije s najvećom preciznošću pri ubrzavanju ili vožnji van puta.

 

Važnost testiranja širom sveta

U prethodnim epizodama FCA Iza kulisa, pokazali smo vitalnu važnost testova i ispitivanja koja su izvedena na najtežim stazama na svetu i u najekstremnijim klimatskim uslovima. Na snegu i ledu - kao što se može videti u Arjeplogu, u Švedskoj, ili u ledenom severnom Mičigenu - sistemi za prenos i preciznost raspodele obrtnog momenta, neophodni za vožnju na površinama sa slabim prianjanjem, testirani su do svojih granica. Na granicama pustinja - kao u Apingtonu u Južnoj Africi - ispituje se otpornost komponenti i materijala i sposobnost vozila da se nosi sa različitim, ali uvek vrelim peščanim i pustinjskim površinama. Područja istraživanja i razvoja marke Jeep igraju odlučujuću ulogu, bilo da se nalazi na Baloko poligonu za testiranje u Pijemontu ili među gigantskim stenama na stazi Rubikon...najteže terenske staze za testiranje, na kojem vozila brenda Jeep,  SUV -ovi dobivaju svoje oznake ''Trail-Rated'' kao potvrdu.

 

Sa jedne strane okeana na drugu: Fiat pravi džepni 4x4

Jeep nije jedini FCA brend sa impresivnom tradicijom 4x4 pogona:

Fiat je 1983. stvorio najmanji 4x4, čineći pogon na sva četiri točka zaista pristupačnom narodu. To je bila Panda, prvi ultrakompaktni automobil s poprečnim motorom koji je prihvatio sistem za potpunu vuču. Pogon na sva četiri točka, ručni pogon, motor od 965 cm3 sa 46 KS, sa ojačanom karoserijom i izuzetno niskim prvim stepenom prenosa: autentično, nezaustavljivo, malo terensko vozilo. Vremenom su se modeli, oprema i tehnologije promenili, ali Panda je i dalje najprodavaniji gradski automobil 4x4, nudeći svakodnevno bekstvo iz urbane rutine.

 

Ne samo terensko vozilo: 4x4 i uzbuđenja u vožnji sa brendom Alfa Romeo

Prednosti pogona na četiri točka ne osećaju se samo u uslovima vožnje van puta: on optimizuje i performans na putu u svim vremenskim uslovima kao i uslovima na putu. Proces razvoja za ovaj tip performansi je veoma drugačiji: oblast u kojoj Alfa Romeo predstavlja idealan primer. Giulia i Stelvio poseduju prefinjene sisteme, rezultat pristupa ''odozgo prema dole'', koji se postiže prilagođavanjem tehnologije dizajnirane za model Quadrifoglio, koji se smatra vrhuncem dizajna kompanije Alfa Romeo.

Trenje igra vrlo bitnu ulogu u neuporedivom zadovoljstvu u vožnji vozila Alfa Romeo: tehnologija Q4 je dizajnirana da upravlja potiskom vozila na reaktivan i predvidljiv način, i tako garantuje najviši nivo performansi, učinkovitosti i sigurnosti. Srce tehnologije Q4 je njen aktivni sistem prenosa obrtnog momenta (aktivni menjač ili ATC). On nadgleda uslove prijanjanja i unos vozača u realnom vremenu, uvek garantujući optimalni performans. Eksluzivni Q4 sistem kompanije Alfa Romeo omogućava vožnju na zadnjim točkovima do momenta kada - kako se približava granična tačka prijanjanja ili na zahtev vozača - može zaustaviti kvačila prisutna u distribucijskom sistemu i preneti do 50% obrtnog momenta na prednju osovinu u samo 150 milisekundi.

 

potpis.png

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...