neshaoct 9592 Posted July 10, 2018 Operateri mobilne i fiksne telefonije ubuduće neće moći da naplaćuju penale za prevremeni raskid ugovora sa korisnicima i moraće da menjaju opšte uslove poslovanja. To će važiti i za kablovske i internet provajdere u Srbiji. Prema nedavno donetom rešenju Ministarstva trgovine, turizma i telekomunikacija dosadašnja praksa na koju su se često žalili građani, bila je prema Zakonu o zaštiti potrošača nepravična. Korisnici, koji su raskidali ugovore sa operaterima, iz bilo kog razloga, do sada su morali da plate preostale rate iako im usluge nisu isporučene. Tako se dešavalo da je neko, ko je posle dva meseca od potpisivanja dvogodišnjeg ugovora, odlučio da promeni operatera, bio u obavezi da plati čak 22 preostale mesečne pretplate. Osim što su na ovaj način korisnici praktično kažnjavani, operateri su pokušavali tako da ih vežu za sebe. Jasno je da je mnogim korisnicima bilo lakše da budu nezadovoljni uslugom i čekaju istek ugovora, nego da idu kod drugog operatera, a prethodnom plate pozamašnu sumu zbog prevremenog raskida ugovora. ''Poenta je u tome da korisniku treba dati mogućnost da u trenutku kada želi da raskine ugovor bira šta je za njega bolje, a ne da bude uslovljen. Operateri su tokom potpisivanja ugovora sa korisnicima recimo davali popuste na internet, pa je on uz ugovornu obavezu, na primer, koštao 500, a bez ugovora 700 dinara mesečno. Pravično bi bilo da korisnik koji želi da raskine ugovor, posle dva meseca od potpisivanja sa operaterom, plati samo razliku u toj ceni, jer mu je ona snižena upravo zbog ugovornog odnosa od dve godine. U slučaju da želi da raskine ugovor posle 20 meseci potrošaču je povoljnije da sačeka da obaveza istekne nego da retroaktivno plati tu razliku u ceni interneta'', objašnjava Tamara Samardžić iz Sektora za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine, piše Politka. preuzeto sa - b92.net 2 PremieRacing and neshtry reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted July 12, 2018 Ko hoće raskid sa operaterima - platiće telefon (ako ga je uzeo) Ministarstvo trgovine olakšalo je položaj pretplatnika nezadovoljnih uslugom mobilnih operatera, uz jedno ograničenje. Iako u Ministarstvu trgovine izričito tvrde da operateri mobilne telefonije neće više moći da naplaćuju penale korisnicima koji raskinu ugovore sa njima, oni tvrde da će ti klijenti ipak plaćati određenu naknadu zbog toga. Naime, Ministarstvo trgovine i telekomunikacija je donelo rešenje kojim se ukida obaveza korisnika mobilne telefonije koji prevremeno raskinu ugovor sa operaterima da im odjednom plate sve mesečne pretplate koje su preostale do isteka ugovora. Do sada je važila praksa da ako neko zaključi ugovor na dve godine sa operaterom, pa raskine ugovor posle recimo četiri meseca, operateru mora odjednom da plati preostalih 20 mesečnih pretplata. Sada operateri neće moći to da traže od korisnika, ali će, kako tvrde, korisnik ipak nešto morati da plati. To nešto je puna cena mobilnog telefona koji je kupio za dinar ili za neku drugu sniženu cenu, kao i razliku u ceni paketa, koji je do raskida koristio, i cene tog istog paketa koja važi bez ugovorne obaveze (ako razlika u ceni postoji). Rasim Ljajić, ministar trgovine, objašnjava za Danas da je ovakvo rešenje doneto jer je praksa naplate penala bila u suprotnosti sa aktuelnim zakonskim rešenjima u Srbiji. ''Naši zakoni ne daju mogućnost operateru da naplaćuje uslugu koju više ne vrši odnosno da dobija penale iako ni na koji način nije bio oštećen raskidom ugovora od strane korisnika. Dakle, postupanje operatera prema klijentima je bilo nezakonito i zato je doneto rešenje koje to onemogućava. Takođe, u planu je da se suština koja je sadržana u rešenju ubaci i u zakon o telekomunikacijama i očekujem da bi to moglo da se desi tokom jeseni. Zakon koji štiti korisnike od ovakvih penala kakve su operateri primenjivali u Srbiji postoji, primera radi, u Hrvatskoj. Inače, operateri u Srbiji su se saglasili sa odredbama rešenja koje smo doneli'', kaže Ljajić i dodaje da rešenje stupa na snagu odmah. Ministar trgovine naglašava da rešenje i zakonska regulativa koja je u postupku donošenja štiti samo savesne korisnike, ali ne i one koji su na primer kupili telefon ili paket, a ne plaćaju redovno rate. preuzeto sa - b92.net Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14883 Posted July 12, 2018 Ja hteo da raskinem ugovor sa Orion Telekomom,oni kažu da još ne važi... Drugo,niko od operatera ne zna tačnu proceduru raskida ugovora Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted July 12, 2018 Kao i uvek naši donesu zakon a onda ga niko neprimenjuje ... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14883 Posted July 12, 2018 I meni liči...a zvone na sva zvona! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 288 Posted July 12, 2018 Ha ha Orion telekom najveća prevara od operatera..Naježim se kad se njih setim.. 1 rkoma1986 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14883 Posted July 12, 2018 Nisu bili loši,ali ih pregazilo vreme...Imaju najbolju podršku u Srbiji! Pevo mi izbacili N1,a od skora i Discovery...šta da gledam,rts?To mogu i sa antenom! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kreator 288 Posted July 12, 2018 Davnih godina sam krostio sezampro net..Dok ih nije kupio famozni Orion telekom..Posle kreće drndanje u vezi brzine interneta ,česti prekidi itd..Podrška bila 0..Vaćarenje šatro nije do njih trt muc.. Raskinem ugovor pređem kod telekonja sve radi godinama besprekorno..Toliko o njima..Daleko im lepa kuća.. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14883 Posted July 12, 2018 I ja sam prešao sa Sezampro Quote Share this post Link to post Share on other sites
dach@ 4904 Posted July 17, 2018 Kod mene bili pre neki dan iz MTS uvode optički kabal pa kao dal smo zainteresovani, uglavnom ako sam ih dobro razumeo neće više biti potrebni oni ruteri za gledanje TV za klasiku osim ako se plaćaju dodatni kanali Quote Share this post Link to post Share on other sites
Smireni 524 Posted July 17, 2018 Pre par godina kad je VIP resio da poskupi 11% uslugu 6 meseci od pocetka ugovorne obaveze, lepo sam im se nacestitao Nove godine u julu. I to su dripacki stavili uz racun sitnim slovima da se podrazumeva da se slazes ako se ne zalis u roku od 30 dana. Tacno probali da me zavlace 30 dana, medjutim bilo je - Mozda ste dobili pogresan broj, ali ste dobili onog kog ste trazili. Raskinuli ugovore i zena i ja, i zadrzali telefone. Nisu znali sta da rade, da li smeju da ih uzmu, ili naplate... Nudili nam kule i gradove da ostanemo. Ajde necemo Vama poskupeti, i jos cete da dobijete besplatan internet, i jos neke gluposti.... Smejurija. Svima sam rekao u okolini ko je bio na vipu, ali ljudi letargicni... Posle tog fijaska sa poskupljenjem su izmenili ugovore koji se potpisuju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14883 Posted July 17, 2018 Jel ovo zaživelo? Quote Share this post Link to post Share on other sites
knezevic76 7021 Posted July 17, 2018 Zvanično je u primeni i stupa na snagu odmah od dana donošenja.E sad, kako i kad će operateri početi da primenjuju, to je pod znakom pitanja. Ali razlika u ceni za period korišćenja, ako je neko imao popust, mora da se doplati.Isto važi i za one koji su uzeli aparate, moraće da ih otplate. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshtry 14883 Posted July 17, 2018 Ja sam probao i rečeno mi je da još nije moguće, zato i pitam Quote Share this post Link to post Share on other sites
bogar 22 Posted August 16, 2019 Probao i ja pre 2-3 meseca, iz MTS sam dobio odgovor da trebam da otplatim preostale mesecne racune plus rate za aparat. A ja cak nisam nisam ni hteo da raskinem ugovor nego da otplatim aparat u napred i uzmem novi na isti ugovor....bagra... Quote Share this post Link to post Share on other sites