Jump to content
FAS Euroauto Goran
neshaoct

Stari automobili su poput kovčega na točkovima

Recommended Posts

Američko istraživanje: Stari automobili su poput kovčega na točkovima

 

179931-crash test.jpg

 

Američko istraživanje je potvrdilo ono što smo svi znali, novi automobili su bezbedniji od starih, a sada znamo i koliko. NHTSA je objavio izveštaj u kome donosi analizu stradanja u automobilima prema njihovoj starosti. Uprkos opšte prihvaćenoj tezi da su novi automobili bezbedniji, rezultati istraživanja su zaista iznenađujući. Naime, ako vozite auto iz 1985. godine ili stariji, verovatnoća da smrtno stradate u saobraćajnoj nesreći je dvostruko veća nego u novom automobilu. Najkraće rečeno, što stariji to opasniji ili praktično rečeno, koliko para toliko bezbednosti.

 

''Mi podstičemo kupce da kupuju auto prema potrebama i mogućnostima, čime ulažu direktno u bezbednost'', komentariše izveštaj Heidi King iz NHTSA. NHTSA je podelila vozila prema starosti, i to u nekoliko kategorija počevši s onima starijim od 1984. godine, preko onih proizvedenih od 1985. do 1992. godine, pa sve do novijih od 2013. godine. 55% fatalnih saobraćajnih nesreća u kojima je poginuo bar jedan putnik se dogodilo u vozilima starijim od 1985. godine. S druge strane, tek 26% fatalnih nesreća je zabeleženo u vozilima starim do pet godina.

 

nhtsa.jpg

 

NHTSA na kraju zaključuje da sa starošću vozila raste verovatnoća fatalne nesreće.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to je potpuno jasno, dok sam vozio bubu, bukvalno sam nosio glavu u torbi svaki put, bio sam toga svestan, ona je šuplja napred, direktan sudar... Smrskane noge, grudi, pucanje vrata, udarac glavom o okvir vetrobranskog stakla, zarivanje volana u grudi, to mi je bilo pred očima, nije imala pojaseve fabrički, pa sam ugradio još 90tih...i to sve pri brzinama do 50km/h.

Gledao jednom kreš test nekog malog novijeg fiata i volva karavana iz 80tih, volvu motor otišao u gepek, lutku iz fiata izvadili neugnječenu.

Računari su tu odigrali ogromnu ulogu u projektovanju, upijanja i prebacivanja sila direktnog udara na celokupnu karoseriju, zadržavajući koliko toliko zapremine unutar vozila.

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na zalost,ovo ljudi slabo gledaju.Kada bi im se redovno prikazivalo,valjda (iskreno se nadam), bi uticalo na nacin voznje kod mnogih.

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisu problem oni koji voze stara vozila, već neko ko vozi novog bmw i sl, jer kad on udari u staro vozilo dolazi do katastrofe.

Uglavnom su vozači starijih vozila ti koji prave kolone, idu sporije od autobusa i sl.

Novim vozačima treba noviji auto u današnjim uslovima u bg, ns...gradovima.

Mene je buba naučila da jurcanje ne vodi ničemu, jer x puta mi se desilo na relaciji od 40km, da me neko besno pretekne dovodeći sebe mene i vozača iz suprotnog smera u životnu opasnost, pa se opet nađemo u gradu na semaforu, on je par vozila ispred..

Onda pi...m, a šta drugo.

Pogledajte kreš test nekog novog mercedesa, ništa putnicima, ali zato druge strane nema, pa nema.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sva nova vozila se prave tako da apsorbuju energiju.

To je ono sto bi neuki rekli "vidi kako se zguzvaood cukanja" :D

 

Na dobro dizajniranom vozilu ce krov i gepek vrata da se iskrive, a kabina da ostane netaknuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem su svi koji voze kao da svi imamo devet zivota.Malo vise kulture,odgovornosti i razumevanja za postupke drugih.Ali to je vec druga tema.

Sent from my HTC Desire 620G dual sim using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čeoni sudar stare i nove Toyota Corolla - neverovatna razlika u bezbednosti

 

Ljudi koji se voze automobilima napravljenim pre 2000. godine imaju dva puta veću šansu da poginu u sudaru, ocenila je nakon brojnih ispitivanja međunarodna agencija za bezbednost saobraćaja ANCAP. Na četvrtoj konferenciji UN za bezbednost saobraćaja, australijska i novozelandska agencija (Australasian New Car Assessment Program) ANCAP izvela je ogled tokom kojeg je inscenirala čeoni sudar, pri brzini od 65 kilometara na čas, dve ''tojote korole''. Jedna je bila iz 1998. (siva na snimku), dok je druga model iz 2015. godine. Razlika u bezbednosti je prosto neverovatna.

 

Toyota Corolla (za australijsko tržište) iz 1998. godine, koja usput nema vazdušne jastuke, pretrpela je ''katastrofalna strukturna oštećenja'' i nije dobila nijednu zvezdicu za bezbednost, zahvaljujući ukupnoj oceni od 0.4 od 16 poena. Senzori na lutkama unutar vozila pokazali su ozbiljne povrede glave, grudi i nogu. Novija Corolla  (iz 2015. godine) dobila je 12.93 od 16 bodova i pet zvezdica za bezbednost, a senzori na lutkama su pokazali da bi svi njeni putnici prošli sa manjim ozledama. Vazdušni jastuci i struktura vozila (konstruisana tako da apsorbuje silinu udara) bili su ključni u očuvanju bezbednosti.

ANCAP je saopštio i neke podatke koji podržavaju rezultate. Automobili napravljeni pre 2000. godine, koji na Novom Zelandu čine 40 odsto svih vozila na putevima, uključeni su u 57 odsto smrtnih slučajeva. Sa druge strane, automobili napravljeni između 2010. i 2015. godine, koji čine 17 odsto vozila na drumovima, uključeni su u deset odsto nesreća sa smrtnim ishodima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lepi su oldtajmeri, i samo to. 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...