ChobbyNS 303 Posted December 23, 2010 To za kilometrazu ne znam koliko je pouzdano,meni je ocitao 858.000 km Probao sam vise puta,ali uvek isti rezultat. . .Mada,pisano je na FES forumu o tome,treba da se deli s nekim brojem kad ispadne ovako neka nenormalna cifra. Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted December 23, 2010 Vrlo jednostavno se može utvrditi tačnost kilometara koje FES isčita. Očitaš kilometražu sa KM sata i očitaš kilometražu na FES-u pa lepo zapišeš. Onda voziš nekoliko dana i uporediš podatke, trebalo bi da se toleriše nekih 3%. Ima i nekih nepravilnosti u tome kako FES podatak o kilometrima iz ECU-a protumači pa kod EDC15 ECU-a ima i većih razlika ali svakako kad se dva uzorka uporede (sa FES-a i sa KM sata) onda se lako može utvrditi realna kilometraža.A to kod nas mogu da budu i ozbiljni kilometri. Italijani znaju da dnevno prelaze 300km do posla i nazad, to mu dodje nekih 100 000 za godinu samo za to, a more a duža putovanja... I onda ga naš baja kupi starog 3-5 godina sa 500-600kkm, vrati na 112kkm i zavali na placu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
woolfika 0 Posted December 24, 2010 ^^^ Gde u ECU se cuva informacija o kilometrazi na EDC15? Da li se chipovanjem, tj ubacivanjem nekog drugog fajla moze promeniti kilometraza ili se ona cuva negde drugde? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted December 24, 2010 Ne znam nisam ja toliko pametan, znam jedino da se na većini vozila taj podatak čuva na više mesta, onda kad ovi na placu taj podatak promene na recimo dash-u u ecu-u i dalje stoji stara... I.t.d. nauka je to ima tih anegdota milion, čitao sam sve i svašta nema tu nekih definicija gde šta stoji, sve zavisi od auta do auta. Svakako se ne može ništa čipovanjem promeniti ima nekakvih alata koji na određenim modelim ai preko OBD-a mogu da promene kilometražu ali to je neka druga tema Quote Share this post Link to post Share on other sites
notorni 0 Posted December 24, 2010 danas promenio diff. pressure senzor videcemo da li je to resenje. evo dva pdf sve o raznim bosch senzorima, kataloski brojevi, fabricke vrednosti itd...http://rapidshare.com/files/438796333/sensors_mappressure.pdfhttp://rapidshare.com/files/438796998/Sensoren_fuer_Kraftfahrzeuge_DE.pdfResen danas problem ipak nije bio senzor problem. Bilo je puknuto sire crevo pritiska DPF sa gornje strane kod pletenice blizu samog DPF. Verovatno istrulilo od vrucine izduva s obzirom da je staro 5 godina. Quote Share this post Link to post Share on other sites
woolfika 0 Posted December 24, 2010 Ukoliko imate stari fiat bravo, brava, do 2000 koji ima tropinski konektor, treba Vam samo adapter sa tropinskog na obd. Ja nisam prepravljao galletto interface i mogu da pristupim airbagu i abs-u bez problema. Quote Share this post Link to post Share on other sites
3.14jan 1 Posted December 26, 2010 Imam sledeci problem, na elm327 koji sam nabavio od Dovle, sam ugradio po upustvu dip svic, na jednu stranu doveo 7 a na drugu stranu povezao 1,3,7,9, e sad u FES kada ukljucim jedan od prekidaca i pritisnem scan ne nadje mi nista jedino mi nadje kada ukljucim 7, moze li mala pomoc u cemu gresim? Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted December 26, 2010 (edited) Tako i piše ovde http://fiatecuscan.net/SupportedVehiclesList.aspx . Pin7 neka je stalno uključen i imaš engine. Na pin1 imaš ABS ali samo ako je Lucas, ako je Bosch onda ne može ELM već KKL na pin1,a on je i za Airbag na pin3. Dakle, sve je u redu, to imaš. Edited December 26, 2010 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
3.14jan 1 Posted December 26, 2010 Cekaj, jel to znaci da na dip svicu 7 mora stalno da bude ukljucena, a po potrebi kada je ukljucena 7 i ukljuci 1 ili 3 npr kako bi procitao ABS ili airbag koji inace ne moze da cita sa ELMom? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted December 26, 2010 To znači da si za taj auto džaba ugrađivao dip switch jer za pristup onome što je na pinu 1 i 3 treba ti kkl, na pinu 9 nemaš za taj auto ništa. Znači vrati žicu na pin 7 a dip swich sačuvaj pa ga ugradi na kkl kad ga nabaviš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted December 27, 2010 Pa nije baš uzalud - danas,sutra promeni auto ili nekom od rodbine ili projatelja zatreba(kod mene svaki čas nekom treba) pa ima gotov adapter. Jedino bih ga savetovao da izbaci vezu sa pin3 iz ELM i da veže 1-7-9-12 pa pokriva sva do sada predviđena kola. Kasnije dodaj još jedan dipsvič za CAN bas za najnovija kola. Inače ja dipsvič ubacujem IC tip (kao integrisana kola, mali i jako tanak ali skuplji) i to na vruće ga zatopim u adapter. Tako da ga je nemoguće izvaditi ali zato na smeta ni na kolima gde je sve jako tesno - nigde ne zapinje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
3.14jan 1 Posted December 27, 2010 Ali ja i dalje nisam dobio odgovor na pitanje, da li na prekidacu treba stalno da bude ukljucena 7, a za abs ili neke druge stvari ukljuciti i jos neki prekidac ili samo jedan prekidac sme biti ukljucen? Znaci npr ako hocu da citam abs ja ukljucim 1 i 7 ili samo 1? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Draza 0 Posted December 27, 2010 koristis samo 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted December 27, 2010 Pa nije baš uzalud - danas,sutra promeni auto ili nekom od rodbine ili projatelja zatreba(kod mene svaki čas nekom treba) pa ima gotov adapter.Ja san se ogradio odgovorom "za taj auto džaba ugrađivao...", to ostalo stoji. Što se tiče dip switca ja sam uzeo ove klavirske, zgodniji su za prebacivanje pogotovu kad se budži za can (donji red).Ali ja i dalje nisam dobio odgovor na pitanje, da li na prekidacu treba stalno da bude ukljucena 7, a za abs ili neke druge stvari ukljuciti i jos neki prekidac ili samo jedan prekidac sme biti ukljucen? Znaci npr ako hocu da citam abs ja ukljucim 1 i 7 ili samo 1?Samo jedan ti je potreban jer istovremeno nikako nećeš moći da pristupiš i ABS-u i motoru bez obzira što si uključio pin 1 i pin 7, sama aplikacija ti to ne dozvoljava. A istovremenim uključivanjem više pinova praktično ih prespajaš bez ikakve zaštite za šta opet nema potrebe jer ništa sa time ne postižaš. Quote Share this post Link to post Share on other sites
3.14jan 1 Posted December 28, 2010 Hvala na odgovorima, e sad imam jos jedno pitanje, a to je,da li kada se nakacim na 7 citam sve greske ili samo greske vezane za motor? Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted December 28, 2010 Samo greške motora. Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 4, 2011 Da li se dijagnostikom, konkretno na Fiatu pomocu Examinera, mogu uraditi sledece stvari:- ocitati vrednosti sa bord kompjurtera u smislu predjenog puta, vremena, brzine, potrosnje?Da li se ti podaci negde skladiste iako se bord resetuje?- moze uraditi stampanje dobijenih podataka?Kad se npr ocitaju vrednosti pritiska turbine, stvari vezano za dizne i sl, da se one sacuvaju npr na usb a zatim stamapaju?Cisto da bude kao neka dokumentacija. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 5, 2011 -Pomoću Examinera može bukvalno sve što je fabrika predvidela na vozilu. Naravno najpotpunija je poslednja verzija mada kad legalno kopiš examiner imaš pravo na redovan update softvera i fabričkih podataka. Takođe može da menja kilometražu. Ali vidi cenu.... Trebalo bi da može da štampa jer sam video jednu verziju sa izlazom za printer.-ELM327 i Fiatecuscan takođe odlično sve čitaju, prikazuju i grafički a MOŽE SVE da se štampa. Imaš gomilu alatkica za snimanje ekrana a to posle može na svaki printer. Ako nemaš printer staviš slike na USB memoriju pa štampaš u svakoj kopirnici. http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=42823&view=findpost&p=708585 ovde a i u drugim postovima imaš snimke, čuvam ih kako kažeš "čisto radi dokumentacije". Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 5, 2011 Moje znanje oko kopjutera pogotovo softvera je na nivou djaka prvaka. Nikad se ne bih usudio da ja kacim dijagnostiku, kamoli da nesto klikcem. Jednostavno ne znam oko toga.Ali voleo bih da imam tu dokumentaciju. Cuvam sve racune, sve garancije, cak trazim ulozak sa servisnu knjizicu TIM servisa ... A i moze se znati stanje svega sto dijagnostika cita.Ono sto bi meni bilo interesantno je sledece, ako je to uopste moguce:- sipam recimo eurodizel na jednoj pumpi, i u toku voznje, kad je motor zagrejan ocitam parametre za npr 70km/h u cetvrtoj i petoj. - onda sipam gorivo sa druge pumpe, i ponovim isto ovo u koliko-toliko istim uslovima- onda uradim poredjenje.Cisto teorijski gledano, trebalo bi da se moze pokazati razlika u kvalitetu goriva. A mozda i gresim. Miki ce se oduseviti kad me vidi sa usb-om , a otkacice do ludila kao Skoric Mira kad ga pitam-zamolim da mi protumaci vrednosti! Procitao sam u dahu celu temu, i svaka Vama cast koji znate i imate sve potrebno za dijagnostiku! Quote Share this post Link to post Share on other sites
dingokg 1 Posted January 6, 2011 Pozdrav svima, svaka cast za temu zaista je odlicna, interesuje me sledece:Vozim stila 1.2 16v 02 god, zelim da kupim neki elm327, za licne potrebe, koja je realna cena kod nas za verziju na usb?Ako neko ima ELM327 Bluetooth koja je njegova cena i koji je domet na otvorenom? Procitao sam celu temu ali to bas i nisam nasao Da li postoji neki drugi nacin da se obrisu motorne greske na primer da se otkaci klema duze vreme?Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
banetv 3 Posted January 6, 2011 (edited) - Steva_anya - Pitanje ti je veoma zanimljivo ali teško ostvarivo. Nije lako podesiti uvek iste uslove tokom snimanja parametara. Ako si čitao ja sam više puta ispitivao senzore MAP, MAF jer nisu bili dobri. Pratio sam razne parametre: rpm, boost, air presure, air-quantity, itd, ali nije lako pratiti u vožnji čak i u dugačkoj praznoj ulici. Treba neko da bude s tobom, drži komp i prati a sve vreme ti govori šta da koriguješ (gas,rpm,brzinu). Pitanje je šta pratiti? Recimo to tvoje: svi uslovi isti a pri istom položaju papučice gasa (racimo u %) sa boljim gorivom veća brzina i rpm. I opet pitanje da li je to to... Ali je zanimljivo bar probati. Ako si pratio temu video si da polaku ulazimo u objašnjavanje pojedinih parametara. Bar kako nam se ukazala potreba pri nekim greškama. Proučili smo bar parametre MAP,MAF,pomalo količine ubrizgavanja, zatim boost, baro presure, napon punjenja akumulatora, praćenje kilometraže,i ne sećam se šta još..- Dingokg - Memorisane greške, motorne i druge, ostaju trajno memorisane i samo softversko brisanje ih uklanja. Skidanjem sa napajanja samo resetuješ komp a time sat i lokalnu kilometražu. Naš kolega bravo_jtd je uvezao neku količinu ELM pa mu se obrati na PM, ako već nije video post. Edited January 6, 2011 by Banetv Quote Share this post Link to post Share on other sites
marija12 0 Posted January 6, 2011 (edited) He, he, he... uvezao . Nisam još počeo da valjam veće količine, samo pokušavam da uz licencu za FES ljudima ponudim i odgovarajuće modifikovane interfejse ali eto odoše pred novu godinu svi . Biće oko 10.-15. nova tura, nadam se da će do tada da bude završen i sajt Fiat-dijagnostika.com a verovatno ću otvoriti i temu u "Ostali Partneri Kluba" pa će biti popusta za članove. Bar je takav dogovor bio sa Nešom.@dingokgJavi se na PM, možda se nešto nađe Edited January 6, 2011 by Bravo JTD Quote Share this post Link to post Share on other sites
steva_anya 1 Posted January 6, 2011 (edited) BaneTV, znam da je jako tesko ostvariti iste uslove.Ja sam to u svojoj glavi zamislio da jedna osoba vozi, a vlasnik kola sam, ili ako ne zna sa nekim ko zna, sa dijagnostikom belezi i tumaci podatke. Voznja bi bila na auto-putu, pravac, konstantno. Ili pak "Gazela" varijanta i "pusti puzu rogove". Mislim, fabrikama trebaju godine za neke onalize, sve je to je igrarija, verovatno bez potrebe, ali eto ... Isto tako, verujem da se moze ocitavati, pri radu motora na leru, vrednost pojedinih parametara sa 2-3 razlicita goriva.Stalno se vracam na to gorivo, posto ljudi imaju bas razlicita iskustva. Ja bi recimo, u sklopu one dokumentacije, voleo da imam odstampano na papiru vrednost pritiska turbine, stvari za dizne, sve te senzore, a onda isto to posle perioda do sledeceg malog servisa [8-10k km].Pa onda onako lagano da se protumaci, ako ima sta. Edited January 6, 2011 by steva_anya Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted January 8, 2011 Drugari jel ima neko elm327 sad pored sebe i slobodnih 2 minuta da mi procita nesto? Moze na PM. Quote Share this post Link to post Share on other sites
podvarak 1 Posted January 8, 2011 (edited) Resen problem, vratio sam ga u zivot. U pitanju je bio lose konfigurisan FT232R komunikacioni cip.EDIT: Hmm, prerano sam poceo da slavim I dalje se manifestuje na isti nacin a to je BSOD cim pokusam da komuniciram s ecuom. Probano na vise kompova i kola, definitivno nesto nije u redu s interfejsom i morace kod Baneta po svemu sudeci Inace, ovo je prvi problematicni elm od njih 50ak koje sam uzeo od istog lika, tako da i nije los prosek za kineze Edited January 8, 2011 by podvarak Quote Share this post Link to post Share on other sites