Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Royal Enfield radi na pet novih motocikala od 450 kubika

 

royal enfield himalayan.jpg

 

Ovih dana, ime kompanije Royal Enfield se gotovo svakodnevno pojavljuje na portalima posvećenim motociklizmu. Razlog za to je jednostavan: brend iz Čenaja je zauzet predstavljanjem linije novih dvotočkaša. I tome nije kraje, jer će kompanija uskoro dopuniti svoj portfelj sa čak pet novih mašina od 450 kubika.

 

Prema informacijama koje stižu iz Indije, ova linija će najverovatnije uključiti avanturistički turer, uz model fokusiran na ofroud. Ta mašina bi mogla da ponese naziv Himalayan 450. U pripremi su i roadster, skrembleri i jedan ''kafe rejser''. Poslednjih nekoliko meseci, uočen je avanturistički turer, a dostupne informacije sugerišu da će on biti prvi u nizu noviteta iz pomenute linije. Himalayan 450 bi trebalo da donese singl sedište, veći klirens i duži hod ogibljenja radi boljih ofroud karakterstika. Sa druge strane, kao motocikl više orijentisan ka uličnoj vožnji, roudster bi trebalo da donese niže sedište, sportskiju ergonomiju i oštrije linije karoserije. ''Skrembleri'' i ''kafe rejseri'' bi trebalo da budu slični roudsteru, s tim što će nuditi nešto drugačije pakete. To uključuje žbičane felne, niži upravljač, kraće blatobrane i prednji kljun. Uz to, svih pet modela će imati LED svetlo i moderne instrument table.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kineski Harley dobija dve verzije

 

harley-davidson-x350 02.jpg

 

Harley-Davidson je prvi put najavio svoje partnerstvo sa kineskom kompanijom Qianjiang još 2019. godine kao deo plana da proširi svoju ponudu na motocikle manjeg kapaciteta. Tada je ''mali'' Harley dobio naziv 338R, što je dodatno potvrđeno kasnijom fotografijom koja je otkrila bočni profil motocikla. Međutim, najnovije regulatorno odobrenje podneto u Kini otkriva da su za prodaju odovbrena dva motocikla. Njihova imena su X350 i X500. Uz pomenuti dokument se nalaze i dve fotografije koje prikazuju ove mašine.

 

harley-davidson-x500 01.jpg

 

Pre svega, X350 (na naslovnoj) izgleda identično ranim skicama koje je Harley-Davidson pokazao 2019. godine. Prema dostupnim informacijama, predstojeći X350 će većinu svojih komponenti podeliti s modelima QJMotor SRK350 i Benelli 302S, uključujući isti paralelni agregat zapremine 353 kubika. Uz to, dokument je otkrio da X350 donosi 36 KS, ali da teži 195 kg, što ga čini prilično teškim motociklom. Pored toga, X350 je opremljen istim pneumaticima kao i 302S, 120/70-17 napred i 160/60-17 pozadi. U međuvremenu, X500 (slika ispod) ima isti ram i motor kao Benelli Leoncino 500, a na raspolaganju ima 47 KS uz težinu od 206 kg. Uprkos tome što je opremljen istim prednjim i zadnjim felnama kao X350, veći motocikl ima zrakaste čeljusti i veći kočioni disk sličan onome koji poseduje Leoncino 500. Oba nova motocikla će proizvoditi Zhejiang Jisheng Motor Vehicle Co. Ltd, zajedničko ulaganje koje su osnovali Harley-Davidson i Qianjiang u Kini.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otkrivene specifikacije novog MV Agusta Lucky Explorer 9.5

 

mv-agusta-lucky-explorer-9.5-2023 02.jpg

 

MV Agusta uskoro oživljava Elefant 900 kroz lansiranje novog Lucky Explorer 9.5 modela. Italijanska kompanija je prvi put najavila svoj projekat na prošlogodišnjem EICMA salonu, ali detalji nisu otkriveni javnosti.

 

mv-agusta-lucky-explorer-9.5-2023 01.jpg

 

Međutim, kako se zvanično lansiranje približavalo, ljudi u MV Agusti su bili dovoljno ljubazni da sa nama podele specifikacije svog motocikla. Pre svega, Lucky Explorer 9.5 se može pohvaliti trocilindarskim motorom od 931 kubik, koji je zasnovan na jedinici od 800 kubika koji se nalazi na F3 800. Motor težak 57 kg razvija 124 KS i 102 Nm obrtnog momenta, uz maksimalnu brzinu od 240 km/h. MV Agusta je takođe redizajnirala radilicu, a smanjenje inercije za posledicu ima bolje upravljačke karakteristike. Iako su uloženi napori da se smanji težina agregata, Lucky Explorer 9.5 je težak, sa ''suvom'' težinom 220 kg. Uz rezervoar za gorivo od 20 litara, očekujte da će težina značajno porasti. Ipak, zaustavna snaga dolazi u obliku Brembo Stylema čeljusti sa četiri klipa sa dvostrukim prednjim diskom od 320 mm i jednim diskom od 220 mm pozadi. Povrh toga, motocikl je opremljen ABS-om. Na prednjoj strani, motocikl je opremljen 21-inčnom žbičanom felnom, koje su s ramom povezani preko 48-milimetarskih Sachs USD teleskopskih viljški s hodom od 220 mm. Pozadi je 18-inčna felna, aluminijumska zadnja viljuška i Sachs mono amortizer.

 

Od ostalih značajne karakteristike izdvaljamo:

  •  7-inčni TFT ekran
  •  Bluetooth/Wi-Fi povezivanje
  •  tempomat
  •  kontrola lansiranja
  •  osmostepena kontrola proklizavanja
  •  GPS senzor
  •  ugrađeni imobilajzer
  •  potpuno LED osvetljenje

Očekujemo da će MV Agusta zvanično lansirati Lucky Explorer 9.5 zajedno sa 5.5 varijantom početkom naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voge Valico 525 DSX Adventure motocikl stigao u Evropu

 

voge-valico-525-dsx 02.jpg

 

Nakon uspešnog prodora na evropsko tržište sa ''nejked'' i ''neo retro'' motociklom prilagođenom početnicima, Voge, premijum podbrend kompanije Loncin, sada je prešao na avanturistički segment. Tako nam stiže Valico 525 DSX model srednje kategorije.

Valico 525 DSX pokreće paralelni tvin agregat od 494 kubika sa vodenim hlađenjem i motorom sa ubrizgavanjem goriva. Ova jedinica proizvodi 47 KS, slično kao Honda CB500X. Uz to, Valico 525 DSX je dizajniran kao motocikl usklađen sa standardom A2, što ga čini pogodnom opcijom za mlađe vozače. Slično modernoj ADV mašini, Voge Valico 525 DSX je opremljen obrnutim prednjim viljuškama sa prednjim vešanjem dugog hoda i podesivim mono amortizerom pozadi.


voge-valico-525-dsx 01.jpg

 

Međutim, dok ostali njegovi konkurenti imaju aluminijumske felne, Valico 525 DSX žbičane dimenzija 19 inča napred i 17 inča pozadi. Pored toga, motocikl je takođe opremljen kontrolom proklizavanja i ABS-om, koji se može isključiti za vožnju van puta. Tu su Eco i Sport režimi vožnje i 7-inčni TFT ekranom u punoj boji sa ugrađenim navigacionim sistemom. Ovo čini Voge Valico 525 DSX jakim konkurentom u kategoriji od 500 kubika, u odnosu na CB500X i Benelli TKR 502 X.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha R9 stiže naredne godine?

 

yamaha-r9-2024 01.jpg

 

Iz Japana stižu nove glasine koje sugerišu da će trocilindarski sportski motocikl zasnovan na Yamahi MT-09 stići 2024. godine. Ruku na srce, takve glasine kruže još od lansiranja R7 prošle godine. Odlazak R6 je povećao potražnju za takvom mašinom. Dolazak R9 su otkrila i dokumenta o registraciji samog imena, potvrđujući da je razvoj sportske mašine sa CP3 agregatom u toku.

Ako je verovati novim informacijama, koje donosi japanski portal Autoby, pomenuti motocikl će svoje mesto u liniji Yamahe dobiti 2024. Uz ove informacije, Autoby je ponudio set rendera koji objašnjavaju kako bi R9 mogao da izgleda. Kao što je očekivano, R9 će dosta elemenata pozajmiti od MT-09, uključujući aluminijumski ram i zadnju viljušku. Velika je verovatnoća da će R9 imati isto ogibljenje i kočioni sistem kao MT-09. Možemo očekivati da će R9 imati i TFT instrument tablu u boji, kao i isti paket elektronike. Slično MT-09, R9 će na raspolaganju imati 117 KS na 10.000 obrtaja i 93 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 7.000 obrtaja. Kako navodi Autoby, R9 bi svoje premijerno pojavljivanje trebalo da ima na EICMA sajmu u Milanu na jesen.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda otkrila specijalnu seriju dostupnu samo u Japanu

 

honda-cb1300-super-four-30th-anniversary 03.jpg

 

Hondina CB linija postoji više od 50 godina i pretrpela je razne promene, uključujući konfiguracije i zapremine agregata.

 

honda-cb1300-super-four-30th-anniversary 02.jpg

 

Za razliku od CBR, koji predstavlja Hondin creme de la creme, CB sa druge strane predstavlja Hondino nasleđe.

 

honda-cb1300-super-four-30th-anniversary 01.jpg

 

U skladu s tim, Honda je objavila specijalno izdanje CB1300 Super Bol d’Or SP i CB1300 Super Four motocikala za japansko tržište u znak sećanja na 30. rođendan ovog modela. Ograničena na samo 720 jedinica, ova serija dolazi u jedinstvenom dizajnu da oda počast originalnom Big-1 projektu iz 1992. godine. Izdanje 30th Anniversary Edition se od osnovnog modela razlikuje po ukrasnim elementima u zlatnoj bolji na karoseriji i posebnoj znački za godišnjicu postavljenoj na rezervoaru za gorivo. Takođe, motocikl je opremljen Ohlins ogibljenjem i dualnim zrakasto postavljenim Brembo čeljustima sa 4 klipa, koji se nalaze na prednjem točku.

Ostale značajne karakteristike uključuju kompletna LED svetla, grejače ručki, UBS punjač, sistem za hlađenje tečnosti i elektronsko ubrizgavanje goriva. Kao što je pomenuto, Honda CB1300 Super Four i CB1300 Super Bold d’Or 30th Anniversary Edition dostupni su samo u Japanu i to u ograničenoj seriji od 720 primeraka.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

QJ Motor lansirao novi ''nejked'' za evropsko tržište

 

qjmotor-srk400 02.jpg

 

Kineski motociklistički gigant, kompanija QJ Motor, lansirala je svoj najnoviji model namenjen evropskom tržištu - SRK400.

Mašina ''nejked'' stila je spremna da zadovolji nove i mlade evropske vozače zahvaljujući svom sportskom i agresivnom dizajnu i odličnoj opremi. Sa mehaničke strane, SRK400 je opremljen paralelnim dvocilindričnim motorom od 400 kubika, s vodenim hlađenjem i sistemom ubrizgavanja goriva. Ova jedinica proizvodi 41,5 KS na 9.000 obrtaja i 37 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 7.000 obrtaja.

 

qjmotor-srk400 01.jpg

 

Ove brojke čine SRK400 odličnom opcijom za nove vozače koji traže taj dodatni udarac. Pored toga, SRK400 takođe ima dvokanalni ABS za dodatnu bezbednost. Međutim, slično drugim QJ Motor linijama, SRK400 ima problem sa težinom. Ima 176 kg, što ga čini najtežim među svojim rivalima. Zbog toga će možda trpeti njegove upravljačke karakteristike i ubrzanje. Bez obzira na to, SRK400 ima svoj glavni adut. To je cena, koja iznosi samo 5.790 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dva specijalna modela za BMW-ov stoti rođendan

 

bmw-100-godina 03.jpg

 

BMW obeležava 100 godina svoje moto divizije lansiranjem specijalnih izdanja R nineT roadstera i R18 kruzera.

 

bmw-100-godina 02.jpg

 

Jubilarni modeli su česta pojava, a šef prodaje i brenda BMW-a, dr Aleksander Ver, je o tome već ranije govorio: ''Možete očekivati sjajnu zabavu tokom cele godine. I naravno, biće novih motocikala, a možda čak i nekih posebnih verzija koje mi u ovom trenutku nije dozvoljeno da otkrijem.''

 

bmw-100-godin 01.jpg

 

Prvo će stići R nineT 100 Year Edition, koji će se naći kod dilera u februaru naredne godine. Pokretaće ga isti motor zapremine 1.170 kubika, sa 107,3 KS, kakav se nalazi na R1200GS i ostatku retro linije bavarskog proizvođača. Ono što je novo je kozmetika, sa specijalnim roudsterom koji dobija izvestan broj delova iz opcije 719 i brojne hromirane završne obrade za dodatnu blistavost i dodatnu izdržljivost protiv korozije. U paketu se nalazi rezervoar za gorivo od 18 litara, koji ima crnu i hromiranu boju, plus dve bele trake. Dobijate i štitnike za kolena poput modela iz prošlosti i specijalne oznake za obeležavanje godišnjice. U kontrastu sa svetlucavim hromom su zatamnjene cevi viljuške i disalica za usis vazduha, sa delovima Opcije 719 uključujući redizajnirane glave cilindra, retrovizore na kraju upravljača, podesive otvore i još mnogo toga. Takođe dobijate BMW-ov opcioni Comfort paket, što znači grejače ručica, tempomat i još mnogo toga - plus opciju za ugradnju alarmnog sistema ako to želite.

 

R18 100 Year Edition je skoro ista priča, zadržavajući svoju postojeću mehaniku sada obojenu sličnim crnim, dvostrukim belim oblogama i hromom. Kruzer sa bokser agregatom od 1.802 kubika stiže u martu i takođe dobija 100-godišnju značku na rezervoaru, plus crno i tamno crveno sedište za jednu osobu - direktno iz kataloga Option 719. Tu su i hromirane završne obrade na svemu, od okova na upravljaču preko menjača i kućišta motora, do glava cilindra. Čak su i izduvne cevi hromirane, sa specijalnim Akrapovič prigušivačima koji obezbeđuju zvučnu podlogu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Morini ulazi na američko tržište

 

moto-morini-seiemmezzo-str-scr-1.jpg

 

Amerikanci će uskoro moći da uživaju u novoj paleti ekonomski pristupačnih motocikala italijansko-kineske kompanije Moto Morini. U poslednjih nekoliko godina, Moto Morini je napravio velike korake u Evropi i Aziji uz pomoć X-Cape 650 avanturističk mašine i Seiemmezzo motocikla u retro stilu. Pre samo nekoliko meseci, Moto Morini je stigao do Indije.

Međutim, Moto Morini je sada spreman da kroči u SAD, što potvrđuju novi dokumenti američke Nacionalne administracije za bezbednost na putevima. Na osnovu dokumenta, zvanični proizvođač je naveden kao Zhejiang Morini Vehicle Co. Ltd, koji posluje pod brendom Moto Morini. Iako ostaje da se vidi koji će model doći do SAD, ponuda će verovatno uključivati X-Cape 650 i Seiemmezzo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha razvija samobalansirajući motocikl

 

yamaha sb01.jpg

 

Samobalansirajuća tehnologija je nešto na čemu nekoliko proizvođača motocikala radi tokom poslednjih godina. Harley-Davidson, BMW i Honda navodno rade na robotskoj tehnologiji. Yamaha je jedini brend koji se zalaže za inovativniji pristup, počevši od projekta Motobot, najavljenog 2015. Njega je dve godine kasnije zamenio Motodroid.

 

Međutim, Motobot i Motodroid još uvek nisu napravili značajan napredak, bar ne do sada. U najnovijem razvoju događaja, Yamaha pruža uvid u novi samobalansirajući motocikl koji bi uskoro mogao da uđe u proizvodnju. Yamaha R3 standardnog izgleda ima inovativni sistem za samobalansiranje pod nazivom Advanced Motocicle Stabiliti Assist Sistem. Za razliku od Motobota i Motodroida, AMSAS sistem je pričvršćen direktno na šasiju R3. Poseduje šestoosnu inercijalnu mernu jedinicu koja nudi samostabilizaciju pri brzinama ispod 5 km/h. Zanimljivo je da sistem radi dok vozač sedi na sedištu, ali bez ruku na upravljaču. Kako navodi Yamaha, 70% nesreća na motociklima se dešava u roku od dve sekunde nakon početnog trenutka uzroka, što omogućava nulti vremenski okvir za vozače da reaguju kako bi izbegli sudar. Ovde će AMSAS igrati značajnu ulogu. Međutim, ostaje da se vidi da li će tehnologija uskoro pronaći put do uličnih motocikala.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM osvežio 1290 Super Adventure R za novu godinu

 

230583-ktm-1290-super-adventure-r02.jpg

 

KTM 1290 Super Adventure R će za 2023. dobiti manja ažuriranja, fokusirane na usavršavanje vodećeg avanturističkog motocikla austrijskog brenda. ''R'' nomenklatura predstavlja najsposobniju varijantu avanturističkog motocikla, dizajniranog da savlada najekstremnije terene.

 

230582-ktm-1290-super-adventure-r01.jpg

 

Novi 6D Bosch senzor ugla nagiba stiže u novom paketu, uz novo WP XPLOR vešanje koje sada ima tehnologiju podeljenog kertridža u prednjoj viljušci. Pored toga, novi1290 Super Adventure R dobija Bridgestone AX41 pneumatike u standardnom paketu, uz novi navigacioni sistem ranije predstavljen na Super Adventure S. Međutim, najvidljivije ažuriranje je nova kombinacija boja, pa tako KTM 1290 Super Adventure R za 2023. donosi istaknutiju belu boju. Mehanički, pomenuti motocikl pokreće dokazani LC8 V-Tvin agregat koji stvara 160 KS i 138 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson za rođendan dobija nova specijalna izdanja

 

harley-davidson-fat-boy 01.jpg

 

Harley-Davidson će 2023. godine proslaviti svoj 120. rođendan, a kako i obično kada je reč o ovakvom jubileju, kompanija je pripremila prigodna slavljenička izdanja.

Prema dostupnim informacijama koje donosi jedan renomirani internet portal specijalizovan za motocikla, dokumenta iz Australije otkrivaju da će modeli Fat Boy 114 i Heritage Classic 114 dobiti jubilarna izdanja u čast rođendana giganta iz Milvokija. U dokumentima se otkrivaju radni nazivi FLBSANV i FLHCSANV, koji odgovaraju modelima Fat Boy 114, odnosno Heritage Classic 114. Kod oba modela, oznaka ANV označava jubilarno izdanje (eng. Anniversary Edition). U ovom trenutku, jedina linija za čiju slavljeničku verziju imamo zvaničnu potvrdu je Softail. Prema dostupnim navodima, postoji velika mogućnost da jedan od turing modela kompanije Harley-Davidson dobije rođendansku varijantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postavljen novi svetski rekord na električnom motociklu

 

moto svetski-rekord.jpg

 

Ali Abdo je na Energica Eva EsseEsse9 motociklu postavio rekord prešavši 12.749 kilometara. Tako je ušao u Ginisovu knjigu po dužini putovanja pređenog na električnom dvotočkašu.

 

Abdo je od 10. oktobra do 8. novembra putovao Egiptom na modelu kompanije Energica. Radi se o proizvođaču supersport električnih motocikala. Svojim poduhvatom je hteo da skrene pažnju na klimatske promene, pa je zato izabrao mašinu koju 100% pokreće struja. Ovo nije Abdov prvi Ginisov rekord. Naime, 2021. je postavio rezultat koji je sada oborio. I tada je vozio Energica Eva EsseEsse9 motocikl. Ukupno, drži tri svetska rekorda: za najduže rastojanje pređeno na električnom motociklu za 24 sata (919,87 km), a 2022. je postavio rekord u kategoriji ''najduže putovanje na električnom motociklu u jednoj zemlji''. U planu je nova avantura, a cilj je da dođe do Ujedinjenih Arapskih Emirata, gde se održava COP28 konferencija. Putešestvije će početi u Egiptu, a onda putovati kroz Jordan, Saudijsku Arabiju, Katar, Bahrein, Kuvajt, Oman. Ukoliko sve prođe kako treba, postaviće još jedan svetski rekord kao vozač koji je na električnom motociklu proputovao kroz najviše zemalja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati rasprodao dve specijalne serije za nekoliko sati

 

ducati-panigale-specijalne-verzije 02.jpg

 

Ducati je nedavno proslavio osvajanje naslova u MotoGP i WSBK šampionatima i to s dve posebne serije Panigale V4 S modela. Svaka od ovih serije je najavljena kao ograničena, sa 260 proizvedenih primeraka. Kao inspiracije su poslužili Desmosedici GP i Panigale V4 R, takmičarske mašine u pomenute dve kategorije. Sada Ducati ima još jedan razlog za slavlje, jer je obe serije rasprodao za svega nekoliko sati.

 

ducati-panigale-specijalne-verzije 01.jpg

 

''2022. je bila neverovatna godina za Ducati, kako na stazi, tako i van nje. Potvrdili smo da razvojni procesi i ulaganja u nove tehnologije daju rezultate. Dominirali smo na trkačkoj sceni i očekujemo da se uspesi nastave i u narednim godinama. Odlučili smo da podelimo uspehe sa najvatrenijim dukatistima i to preko ekskluzivnih serija koje nose potpise Peka Banjaje i Alvara Bautiste. U ovom trenutku, naš brend se odlično kotira na tržištu, a očekujemo dalji rast u budućnosti. Ovim serijama odajemo počast istoriji kompanije, sećajući se početaka kompanije iz 1926. godine'', izjavio je Frančesko Milićija, čelnik kompanije Ducati zadužen za proizvodnja.

Svaka od 520 napravljenih replika ima unikatne karakteristike, uključujući komponente od ugljeničnih vlakana i potpise vozača. Cena po komadu - 63.000 dolara tj. 59.000 evra. Lako je izračunati koliku su zaradu donele italijanskom gigantu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati otvorio novo ''zeleno'' postojenje u Bolonji

 

ducati-novi-pogon-bolonja 01.jpg

 

Ducati je napravio veliki korak za održivosti nakon što je otvrio novo, ekološki prihvatljivo postrojenje u Bolonji. Objekat nosi naziv ''Finitura e Delibera Estetica'' i biće mesto finalne faze proizvodnog ciklusa italijanske kompanije, koji uključuje kontrolu kvaliteta svakog proizvedenog motocikla. Površine 1.200 kvadratnih metara, objekat ima fotonaponski solarni sistem i sistem prikupljanja kišnice, pa tako ima oznaku ''nZEB'' tj. radi se o postojenju koje troši gotovo nula energije. Tu glavnu ulogu igra pomenuti fotonaponski solarni sisem, koji proizvodi preko 200 MWh čiste energije. Sistem za skladištenje kišnice omogućuje povraćaj 90% vode koja se skupi preko kiše.

''Ova godina je zaista bila izvanredna za Ducati, a otvaranje novog pogona predstavlja još jedan trenutak za ponos. Nova zgrada predstavlja otelotvorenje investicija u karbonsku neutralnost i energetsku održivost. U njoj će biti smeštena strateški važna proizvodna faza, fokusirana na kvalitet izrade naših motocikala'', rekao je Klaudio Domenikali, izvršni direktor kompanije Ducati. Izgradnja objekta je trajala manje od 8 meseci, a radovi su počeli u aprilu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiže CFMOTO 800NK s KTM-ovim ''srcem''

 

cfmoto-800nk-2023 021.jpg

 

CFMOTO je pre nekoliko meseci predstavio svoj NK-C22 koncept, privukavši dosta pažnje.

 

cfmoto-800nk-2023 01.jpg

 

Roudster ''nejked'' stila je zamišljen s KTM-ovim paralelnim tvin agregatom od 799 kubika. Ako je verovati najnovijim inforamcijama, proizvodna verzija koja liči na NK-C22 koncept je već u pripremi. Dokumanta regulatornih agencija iz Kine otkrivaju da će finalni proizvod nositi ime 800NK. Dokumenta takođe otkrivaju da će 800NK imati dve verzije! Jedna jedina dostupna fotografija sugeriše da će 800NK izgledati kao pravi roudster, s oštrim linijama karoserije i ogoljenim ramom. Zanimljivo je da proizvodna varijanta zadržava brojne karakteristike NK-C22 koncepta, uz nekoliko ključnih promena. Najveća je konvencionalna dvostrana viljuška.

Slično drugim CFMOTO mašinama, 800NK je delo Kiska dizajnerskog studija, iste kompanije koja potpisuje brojne KTM-ove kreacije nastale tokom poslednjih nekoliko godina.CFMOTO navodi da će LC8C agregat na 800NK proizvoditi 99 KS. Radi se o istoj jedinici koja pokreće CFMOTO 800MT avanturistički motocikl. Ako je verovati pomenutim dokumentima, obe verzije 800NK će imati iste cifre, uz pregršt zajedničkih komponenti i isti agregat. Od delova, deliće USD prednju viljušku, J.Juan kočione čeljusti i TFT instrument tablu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda lansirala novi CL300 u Kini, hoće li doći u Evropu?

 

honda-cl300 02.jpg

 

Honda je predstavila novu mašinu po imenu CL300 je lansiran, mlađeg i manjeg brata već postojećeg modela CL500. Honda je prvi put prikazala CL300 u Kini još u novembru, a sada su otkriveni dodatni detalji o ovom motociklu. Honda je takođe pokazala dve različite verzije CL300 sa različitim stilovima. Prvi stil je direktan i jednostavan roudster sa duplim amortizerima, kao CL500 s manjim okruglim farovima i ravnim sedištem.

 

honda-cl300 01.jpg

 

Međutim, druga verzija CL300 daje drugačiju sliku. Taj CL300 ima više ofroud izgled sa svojim plastičnim kućištem prednjeg dela ovalnom tablicom s brojem. CL300 će verovatno dobiti isti tretman kao i CL500, a dodatne komponente će biti ponuđeni kao opcije koje će mu omogućiti da dobije izgled koji više podseća na skrembler.

CL300 ima motor od 286 kubika koji proizvodi 26 KS, što omogućava maksimalnu brzinu od približno 125 km/h. Agregat je dizajniran da izvuče maksimum obrtnog momenta na srednjem broju obrtaja. CL300 je očigledno motocikl za početnike koji je lak za rukovanje, sa međuosovinskim rastojanjem od 1.488 mm. Međutim, CL300 je do sada odobren samo za prodaju u Kini. Honda je takođe zaštitila ime CL300 u drugim zemljama na istoku, kao što su Tajland, Australija i Novi Zeland, tako da bi mogao da se probije na ta tržišta u bliskoj budućnosti. Za sada nema naznaka da li će CL300 doći na ovu stranu sveta, ali kako se Rebel 300 - koji deli platformu sa CL300 - prodaje na Zapadu, možemo očekivati i da ovaj model stigne do Evrope.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eysing PF40 je E-moped čiji dizajn potpisuje Pininfarina

 

Eysing 02.jpg

 

Ako bi vam neko pomenuo da postoji novi model pod nazivom PF40 i da ga je dizajnirala italijanska dizajnerska kuća Pininfarina, mogli biste da pomislite da je u pitanju naslednik kultnog Ferrarija F40. U stvarnosti, PF40 je potpuno električni moped koji prodaje holandska kompanija pod nazivom Eysing. PF40 je prvi proizvod nastao u saradnji Pininfarine i Eysinga. Retro-futuristički dizajn e-mopeda inspirisan je motociklima iz 30-ih. Imajte na umu da je Eysing bio proizvođač automobila i motocikala osnovan 1903. godine, što objašnjava reference za stil.

 

Eysing 01.jpg

 

PF40 ima tanko i izvajano telo, starinski okrugli far, analogni brzinomer i crne točkove od 26 inča napravljene od poliranog aluminijuma. Ispred sedišta nalazi se mali odeljak za odlaganje sa providnim poklopcem. Pored stila, Pininfarina je dizajnirala i šasiju e-mopeda.

Elektromotor proizvodi 2.7 KS i montiran je na donjem delu rama uz litijum-jonsku bateriju od 35 Ah. Maksimalna brzina je ograničena na 25 km/h ili 45 km/h u zavisnosti od verzije. Procenjena autonomija između punjenja je 80-100 km. Punjenje traje 8 sati iz obične kućne šuko utičnice ili 4 sata na bržem punjaču. E-moped je prilično lagan, teži 60 kg. Maksimalna dozvoljena masa je 175 kg uključujući vozača, prtljag i dodatnu opremu. To znači da, da biste ga bezbedno vozili, morate da imate manje od 115 kg sa sve odećom.

 

Eysing PF40 je premijerno prikazan na Masters Expo 2022 u Amsterdamu i već je dostupan za prednarudžbu sa zvaničnog sajta. Međutim, prve isporuke su zakazane za 2024. godinu, tako da potencijalni kupci moraju biti naoružani strpljenjem. Takođe treba da zavuku ruku dublje u džep, jer cene za elegantan potpuno električni dvotočkaš počinju od 13.780 evra. Sa tako visokom cenom verovatno ste zabrinuti da će vam neko ukrasti e-moped. Srećom, vlasnici će moći da prate lokaciju vozila u bilo kom trenutku preko aplikacije Eysing Connect na svom pametnom telefonu. Prema navodima kompanije, ako PF40 nije tamo gde ste ga ostavili, njihovi ''eksperti za bezbednost'' će ''locirati i povratiti e-moped''.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson će potpuno preći na struju

 

s2-del-mar-le 01.jpg

 

Harley-Davidson tokom poslednjih nekoliko godina u kontinuitetu radi na razvoju sopstvenog električnog programa, a debitantski model u ovom segmentu je bio LiveWire. Prvobitna cena od 30.000 dolara je spuštena na 21.999 dolara nakon što je kompanija 2021. odlučila da od LiveWire napravi zaseban brend, a pomenuti model je preimenovan u LiveWire One.

 

Početkom prošle godine je usledio još jedan značajan potez - otkrivanje proizvodne linije za budućnost, uključujući i S2 Del Mar. Za razliku od One, S2 je električni model srednje kategorije razvijen u saradnji s kompanijom Kymco. S2, uključujući i budue S3 i S4 motocikle, pokazuju posvećenost kompanije za održivoj i čistijoj budućnosti. Predsednik i izvršni direktor giganta iz Milvokija, Johen Cajc, priznao je da će brend u budućnosti u potpunosti preći na struju. ''U nekom trenutku, Harley-Davidson će se transformisati u potpuno električni brend. Ali to se neće desiti preko noći, biće to duga tranzicija, prirodan potez koji mora da se dogodi'', izjavio je Cajc. Pretvaranje kompanije, koja ima unikatno nasleđe kada su kruzeri u pitanju, u električni brend je nešto što se tvrdokornim fanovima brenda neće dopasti. Međutim, Cajc je naglaastio da će to biti učinjeno ''uz poštovanje prošlosti'' - šta god to značilo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati 2022. završio istorijskim prodajnim rezultatima

 

ducati-diavel-v4 04.jpg

 

Ducati je potvrdio da je 2022. bila najbolja prodajna godina u istoriji kompanije, tokom koje je prodato preko 60.000 motocikala. Brend iz Bolonje je prodao ukupno 61.562 motocikla, popravivši prošlogodišnji rezultat za 3.1%.

Najuspešnije tržište za italijansku marku je bilo matično, italijansko, gde je prodato 9.578 motocikala, 10% više nego lani. Zatim slede Sjedinjene Države, gde je isporučeno 8.441 motocikl, što predstavlja pad od 6%. Ducati to objašnjava ''logističkim poteškoćama i zastoju u prekookeanskom transportu''. Najpopularniji model kompanije u prošloj godini je bila Multistrada V4. Čak 10.716 primeraka nove mašine je prodato na globalnom nivou. Sledi Monster linija sa 7.971 prodatim primerkom, dok je na trećem mestu Scrambler sa 6.880 prodatih jedinica.

 

''Ovakav rezultat je posledica stalnih i velikih ulaganja u razvoj inovativnih motocikala i konstantnih poboljšanja kvaliteta naših proizvoda. Uz to, Ducati kako brend nikada nije bio voljeniji i poželjniji, pre svega zahvaljujući sportskih uspesima i našoj želji da naše fanove učinimo delom velike porodice'', izjavio je izvršni direktor kompanije, Klaudio Domenikali. ''Nije bilo lako nadmašiti prodajne rezultate iz 2021, uprkos teškoj godini za celokupnu industriju koju je pogodio zastoj u lancu snabdevanja delova, pogotovo poluprovodnika. Zajedno s našim dobavljačima i dilerima smo se potrudili da nadomestimo te nedostatke, a fleksibilnost nam je omogućila da smanjimo zastoj u isporukama motocikala. Ovim putem želim da se zahvalim našim fanovima na strpljivosti i posvećenosti - oni su ti koji su nam pomogli da ostvarimo ovaj istorijski rezultat.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati krenuo sa proizvodnjom svog električnog trkačkog motocikla

 

ducati-v21l-motoe 02.jpg

 

Ducati je zvanično počeo proizvodnju V21L električnog motocikla, koji će se od ove sezone voziti u MotoE šampionatu. U ovo novo poglavlje kompanija ulazi kao zamena za dosadašnjeg dobavljača, brend Energica. Ducati V21L je predstavljen prošle godine, nakon što je veliki broj vozača odradio testove na njemu. Među njima su se našli Mikele Piro, Čez Dejvis i Aleks De Anđelis. Ovo je veliki korak za italijansku marku, jer ulazi u svet električnih modela, a istovremeno promoviše održivost i čistu energiju.

 

ducati-v21l-motoe 01.jpg

 

''Početak proizvodnje Ducati MotoE mašine je istorijski trenutak za kompaniju. Detaljno smo proučili tehnologije koje predstavljaju budućnost moto sporta'', izjavio je izvršni direktor kompanije, Klaudio Domenikali. On je naglasio da V21L pokazuje ambiciju Ducatija da napravi električnu drumsku mašinu, koja bi donela isti nivo uzbuđenja kao i motocikli s tradicionalnim agregatima. ''Ovo je važan aspekt za budućnost našeg brenda, u koji ulažemo značajna sredstva i znanje. Iskoristićemo sve to da jednog dana donesemo električni motocikl koji bi isporučio perfomanse kakve naši fanovi očekuju. Krećemo u novu avanturu s cijem daljeg razvoja električne tehnologije i njene primene u našoj proizvodnoj liniji.''

Fanovi MotoE šampionata će novi Ducati V21L videti u akciji tokom testova u Herezu (6-8. marta) i Barseloni (3-5. aprila).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Seat lansirao novi električni skuter Mo 50

 

seat-mo-50 02.jpg

 

Seat je proširio svoju Mo liniju lansiranjem novog električnog skutera. Nazvan Mo 50, ovaj skuter donosi 4 kW nominalne snage i 7.3 kW maksimalne snage, uz 100 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Te broje omogućuju maksimalnu brzinu od 45 km/h, dok litijum-jonska baterija snage 5.6 kWh omogućuje autonomiju od 172 km. Baterija se skida, što omogućuje lakše punjenje. Kako navodi španska kompanija, potrebno je između šest i osam sati da se preko obične utičnice skuter napuni ''do vrha''.

 

seat-mo-50 01.jpg

 

Mo 50 ima tri režima vožnje: Eco, City i Sport. Eco režim omogućuje najveću autonomiju. Skuter je opremljen konvencionalnom prednjom viljuškom, jednim zadnjim amortizerom pozadi, dok se za kočenje brine prednja disk kočnica kombinovani kočioni sistem (CBS) pozadi. Od ostalih karakteristika izdvajamo:

  • dva USB porta
  • mogućnost povezivanja s pametnih telefonom
  • skladišni prostor za dve kacige

Model će biti dostupan u dve boje - Barcelona Grey sivoj i Tarifa Blue plavoj.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Fantic električni skuter stiže na evropska tržišta

 

fantic-electric 02.jpg

 

Fantic Motor je na evropsko tržište lansirao svoj električni skuter. Nazvan Fantic Electric, skuter je napravljen na osnovu postojećeg Issimo modela, s tim što ima znatno bolju karoseriju.

 

fantic-electric 01.jpg

 

Fantic je predstavio svoj novi električni motocikl još u novembru na EICMA sajmu u Milanu. Kako navodi italijanska kompanija, Electric je opremljen motorom od 4 KS smeštenim u šasiji od aluminijumske rešetke i može da postigne maksimalnu brzinu od 65 km/h. Takođe, ispod sedišta se nalazi baterija od 12 kg koja može da proizvede 2.2 kWh. U međuvremenu, za zaustavljanje se brine disk kočnica od 220 mm  napred i disk kočnica od 180 mm pozadi. Nažalost, Fantic tek treba da otkrije detalje vezane za vreme punjenja i maksimalni domet novog motocikla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vespa slavi novu lunarnu godinu specijalnom serijom modela 946

 

vespa-946-lunarna-godina 03.jpg

 

22. januara počinje godina zeca, simbola i predznaka mira, blagostanja i poštovanja prošlosti.

Vespa 946 10° Anniversario, posvećena godini zeca, biće izdata u ograničenoj i numerisanoj seriji od 1.000 primeraka. Ovo će biti samo prva faza važnog projekta koji će trajati narednih 12 godina i u kojem će svake godine biti uvedeno novo izdanje, inspirisano životinjom lunarnog horoskopa za tu godinu.

 

vespa-946-lunarna-godina 02.jpg

 

Od svog debija 2013. godine, Vespa 946 se etablirala kao arhetip Vespe sutrašnjice, koja se drži vrednosti koje su učinile Vespu globalnom ikonom, ubrizgavajući joj savremeni duh i stav okrenut budućnosti. To je remek-delo italijanske proizvodnje, koje je sada postalo pravi kolekcionarski predmet, a stvara se u namenskoj proizvodnoj liniji koja više liči na atelje visoke mode nego na bilo šta drugo.

 

vespa-946-lunarna-godina 01.jpg

 

Ova specijalna verzija je izdata u preradi klasične Vespa u zelenoj boji, da simbolizuje ljubav prema zabavi, bezbrižnosti i prirodi tipične za one rođene pod ovim znakom. Na karoseriji je stilizovana silueta zeca, kao simbola nove lunarne godine. Svi detalji Vespe 946 10° Anniversario izrađeni su u prefinjenoj brušenoj završnoj obradi sa toplim odsjajima, dok je duplo tapacirano sedište u crnoj boji sa brušenim šavovima i šiveno je ručno iglom i koncem. Više detalja će od 22. januara biti dostupno na zvaničnom sajtu Vespe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oživljava se češki brend Böhmerland

 

bohmerland 02.jpg

 

Čehoslovački proizvođač motocikala Böhmerland je počeo s radom 1924. Marka je zatvorila radnju tokom Drugog svetskog rata, ali preživeli modeli se lako razlikuju zahvaljujući prepoznatljivom dizajnu češkog inženjera Albina Lajbiša. U srcu mnogih Böhmerland motocikala je bio jednocilindarski motor od 600 kubika. Takođe, mnogi modeli su imali felne od livenog aluminijuma mnogo pre nego što je industrija prihvatila takvu tehnologiju tokom sedamdesetih godina prošlog veka. Kao da te jedinstvene karakteristike nisu dovoljne, Böhmerland  je ponudio svoju liniju u Sport konfiguraciji za vozača i suvozač, Touren za tri osobe i Langtouren četvorosed. Takav raspored je proporcionalno produžio motocikle, pa je tako Langtouren postavio rekord za najduže međuosovinsko rastojanje među svim serijskim motociklima - 3.200 mm.


bohmerland 01.jpg

 

Iako su Böhmerland limuzine na dva točka svakako proizvodi svog vremena, to nije sprečilo češkog preduzetnika Petera Knobloha da oživi marku 2019. Knoblohovo iskustvo kao direktora kompanije Tiskarna, specijaliste za 3D štampanje, dalo mu je potrebno iskustvo za novi projeak. Moderno tržište motocikala je napredovalo od predratnog dizajna, ali Knobloch je sačuvao što je moguće više originalnog DNK na Böhmerland 21 konceptu. Baš kao i njegovi prethodnici, ovaj kruzer pokreće jedinica od 600 kubika. Međutim, vodeno hlađenje i kompresor pomažu da se izvuče 46,9 KS i 60 Nm obrtnog momenta. Težak je 154 kg, uz međuosovinsko rastojanje od 1.580 mm, što je gotovo upola manje nego na Langtouren motociklu. Knobloh planira da počne proizvodnju Böhmerland 21 tokom ove godine. Počevši od ultra-ograničenog ciklusa od 10 primera, brend će naplaćivati 58.000 evra po primerku. Knobloh je takođe napravio električnu varijantu Böhmerland 21, koja bi u budućnosti mogla da stigne u proizvodnju. Böhmerland je možda propao pre vremena, ali nešto nam govori da ćemo u narednim godinama imati priliku da čujemo dosta toga lepog o oživljeno brendu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...