Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

2023. Honda CB750 Hornet

 

Honda je predstavila dugo očekivani potpuno novi CB750 Hornet, označavajući time povratak u svoju liniju jedno od najatraktivnijih imena motocikala.

Brz, okretan i zabavan, Hornet garantuje uživanje u bilo kojoj situaciji u vožnji zahvaljujući vodećem u klasi odnosu snage i težine u kombinaciji sa stabilnošću i agilnim upravljanjem po kojima je Honda dugo bila poznata. Potpuno novi, kompaktni i lagani dvocilindrični motor od 755 kubika u sebi nosi veliku količinu Hondinog inženjerskog umeća u tako malom pakovanju. Ima 90,5 konja pri 9.500 obrtaja u minuti, i 75 Nm pri 7.250 obrtaja:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki predstavio električni prototip na Intermot sajmu

 

kawasaki-ev 02.jpg

 

Kawasaki je na Intermot sajmu predstavio svoj električni prototip, dajući nam uvid u izgled eventualne proizvodne verzije. Električni prototip je centralni deo govora Masaje Curuna, direktora evropske filijale japanske kompanije, koji je pričao o naporima japanskog giganta za dostizanjem karbonske neutralnosti. Curuno nije otkrio mnogo tehničkih detalja o ovom prototipu, ali jeste naglasio da će on činiti osnovu budućeg proizvodnog modela. Kawasaki je već najavio tri električna modela za 2022: prvi je bio Elektrode električni bicikl, a druga dva bi trebalo da budu jedan standardni i jedan sportski motocikl, a oba će imati agregat od 15 KS.

 

kawasaki-ev 01.jpg

 

Električni prototip je premijeru imao u avgustu, na demonstraciji tokom trke ''8 sati Suzuke''. Tada se čuvenoj stazi pojavio sa hibridnim prototipom zasnovanom na Ninja modelu. Na Inermotu je prikazan samo nejked električni prototip, pretpostavljamo jer je bliži serijskoj proizvodnji od hibridne ''Nindže''. Prototip prikazan na Intermotu je u velikoj meri zasnovan na Z400, s kojim deli sličaj stil i ram. Ovaj uporedni prikaz električnog prototip i Z pokazuje koliko su dva motocikla slična - ali i koliko su različita. Far, karoserija, zadnji deo i ogibljenje su gotovo identični, a čini se da je ram modifikovan kako bi se napravilo mesta za električni motor i bateriju.

 

''Rezervoar za gorivo'' je primetno manji nego na Z400, ali ergonomija izgleda isto. Sedište, ručice i odmorišta za noge izgledaju nepromenjeno. Kočnice i felne su, bar se tako čini, skinute pravo sa Z300 ili Ninja 300, uz iste IRC Road Winner pneumatike. Kawasaki je ranije najavio najmanje 10 električnih/hibridnih modela do 2025. godine, ali je Curuno naglasio da će kompanija nastaviti da istražuje i druge opcije. On je ponovio posvećenost kompanije SUS motorima, ali je dodao da su među opcija električne i bio ćelije, kao i hidrogen. U međuvremenu, premijeru prvog električnog modela italijanske kompanije očekujemo narednog meseca, na EICMA sajmu u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha 700 dobija GYTR tretman

 

yamaha-tenere-700 02.jpg

 

Yamaha radi na novom paketu za Tenere 700 liniju, kao deo Genuine Yamaha Technology Racing (GYTR) programa japanske kompanije. Za one koji nisu upoznati, GYTR je trkačka divizija renomiranog proizvođača koja nudi autentične komponente orijentisane ka boljim performansama. Među njima su dodaci za karoseriju, namenjeni staz i motokros vozačima.

 

228612-yamaha-tenere-700 01.jpg

 

''Što se novog projekta tiče, još uvek ispitujemo svoje opcije'', objasnio je Leon Osterhof. Novi Tenere 700 World Raid je imao važnu ulogu u rađanju ideja o predstavljanju GYTR delova za Tenere 700 liniju. ''Veliko interesovanje je vladalo za ovaj motocikl, što nas je podstaklo da radimo na njemu. Ponekad, kada napravite koncept, potrebno je da ga pokažate tržištu i vidite kako će ono reagovati. Ako postoji dovoljno interesovanje, to je pun pogodak. U ovom trenutku, razmatramo šta nam je činiti dalje. GYTR program je takođe aktivan u našem offroad segmentu. U motokrosu smo gotovo podjednako aktivni kao i u našoj R seriji. Imamo delove za šasiju i delove za agregat - i jedne i druge koristi naši fabrički timovi. Proizvode ovih timova bi trebalo da donesemo do kupaca'', pojasnio je Osterhof.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljena nova Vespa GTS

 

vespa-gts-2023 3.jpg

 

Rađanje nove Vespe je uvek značajan događaj jer se time nastavlja uspešna istorija zasnovana na vrednostima stila i tehnologije. Nova Vespa GTS nastavlja tradiciju legendarne ''Vespone'', kako su nazivane velike Vespe. To su modeli kojima se elegantno možete kretati po gradu, ali su istovremeno spremni za putovanje ili avanture, zahvaljujući boljem agregatu i većoj udobnosti.

 

228644-vespa-gts-2023 2.jpg

 

Vespin stil predstavlja ikonu savremenog dizajna, a nova GTS porodica to dodatno naglašava. Jedan od razloga za to je čak 14 različitih kombinacija boja. Njena elegancija je rezultat balansa između tradicije i modernog, jasno vidljivog u linijama GTS, sređenog do najsitnijih detalja i napravljenog po najvišim standardima.

 

vespa-gts-2023 1.jpg

 

Nova Vespa GTS dolazi u četiri varijante, a svaku od njih krasi određen duh.

Tu je klasična i izuzetno elegantna Vespa GTS, moderna GTS Super, sportska GTS SuperSport i poslednja u nizu, mada nikako najmanje važna je tehnološki napredna Vespa GTS SuperTech. Sve varijante imaju dva moderna agregata u ponudi: jednocilindarski 125 i-get i 300 HPE (High Performance Engine). Oba koriste najnovije Piaggio tehnologije, s ciljem da budu tehnološki napredni i efikasni kada su emisije ugljen-dioksida i potrošnja u pitanju. Karoserija nove GTS porodice je, kao i dosad, napravljen isključivo od čelika. Ovaj održivi materija se u potpunosti može reciklirati, garantujući izuzetnu snagu, bezbednost i dinamiku. Sada je i tu novo prednje ogibljenje. Tradicionalna konfiguracija je redizajnirana da pruži bolju funkcionalnost, veću stabilnost pri većim brzinama i da poveća udobnost i upravljačke karakteristike zahvaljujući novoj kalibraciji ogibljenja.

 

Dizajnirana u skladu sa ljudskim telom, Vespa se može pohvaliti idealnom ergonomijom i prirodnim položajem u vožnji koji pomaže da bude izuzetno udobna, prijatna za vožnju i dostupna svima. Nova Vespa GTS dodatno naglašava karakteristike koje su velike Vespe oduvek imale, nudeći novo sedište sa vrhunskim nivoom udobnosti čak i za suvozača, uz optimizovanu ergonomiju za lako spuštanje na tlu u stanju mirovanja. Praktičnost i lakoća korišćenja su poboljšani sada uvođenjem sistema za aktiviranje paljenja bez potrebe za umetanjem tradicionalnog ključa. Pojednostavljujući operacije pokretanja motora, otvaranja sedišta i zaključavanja stuba upravljača. Sve to može da se uradi sa daljinskim upravljačem koji lako možete nositi u džepu. SuperTech verzija potvrđuje ultra moderan TFT ekran u boji, dok nova instrument tabla debituje na svim ostalim verzijama, nepromenjena u stilu i eleganciji, ali potpunija i sposobnija da iskoristi potencijal VESPA MIA sistema povezivanja, standardne opreme na SuperTech i SuperSport varijantama. U drugim paketima su dostupni kao opcija.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki lansirao novi skuter na Intermot sajmu

 

suzuki-burgman-street-125ex 01.jpg

 

Suzuki Burgman Street je treći skuter koji se pridružio liniji 125 kubika, nakon lansiranja Address i Avenis modela letos. Kao njegov veliki rođak, Burgman 400, manji Burgman Street 125EX je pozicioniran kao Suzukijev vodeći model u pomenutom segmentu. Poput Address i Avenis 125 modela i Burgman Street 125EX takođe donosi Suzuki Eco Performance (SEP) agregat.

 

suzuki-burgman-street 02.jpg

 

Najnovije izdanje pomenute SEP jedinica donosi 8,48 KS na 6.500 obrtaja i 10 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 5.500 obrtaja. Kako navodi Suzuki, nova ''alfa'' verzija SEP motora ima odličnu ekonomičnost i znatno je tiša. Od ostalih novina ovog agregata pomenućemo auto stop-start sistem i sistem nečujnog starta. Kada je reč o karakteristikama novog skutera, izdvajamo:

  • dva držača za kacige
  • skladišni prostor ispod sedišta, zapremine 21 litara
  • dva prednja odeljka koja se mogu zatvarati
  • USB port

Burgman Street 125EX takođe nudi dodatnu stabilnost zahvaljujući dužem međuosovinskom rastojanju u poređenju s Address i Avenis 125 modelima. U međuvremenu, kočenje se vrši preko doboš kočnica od 130 mm, koje reguliše kombinovani kočioni sistem (CBS). Burgman Street 125EX skuter u izdanju za 2023. biće dostupan tek naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porudžbine za Damon motocikle prešle 90 miliona evra

 

damon-motocikli 02.jpg

 

Proizvođač električnih motocikala visokih performansi, kompanija Damon Sports, je objavila kako ide s pretporudžbinama za nove HyperSport i HyperFigther motocikle. Iznos do sada primljenih porudžbina iznosi 90 miliona dolara, odnosno oko 92 miliona evra!

 

damon-motocikli 01.jpg

 

Predstavljen u januaru 2020, Damon HyperSport je sportski motocikl koji proizvodi 200 KS i dostiže maksimalnu brzinu od 320 km/h. Damon je takođe tvrdio da HyperSport ima autonomiju od preko 300 km sa jednim punjenjem, zahvaljujući svojoj ''HiperDrive'' električnoj jedinici. HyperSport modelu se godinu dana kasnije pridružio još jedan motocikl. U pitanju je nejked po imenu HyperFighter. U ovom trenutku, Damon Motors je primio više od 3.500 porudžbina koje su nenamerno stavile brend u centar pažnje ljubitelja električnih motocikala.

 

''Ne možete biti budućnost ničega ako niste bolji od prošlosti. Bilo nam je neophodno da ciljamo performanse bolje od svega što je ranije postignuto, inače ljudi ne bi prešli na struju, bar ne u nekom značajnom broju. Ovo Ahilova peta u današnjoj industriji električnih vozila na dva točka. Niko neće preći na električni motocikl ako nije tako dobar kao ono što već ima - ljudi žele da u takvoj razmeni dobiju nešto bolje'', rekao je suosnivač i izvršni direktor kompanije, Džej Žiro. Pored impresivne jedinice, Damon HyperSport i HyperFighter takođe imaju vrhunske bezbednosne karakteristike, uključujući radar od 360 stepeni koji pomaže da se identifikuju i predvide opasnosti.

''Uparivanjem proizvodnje velikog obima sa našim 5G povezanim računarskim sistemom koji samostalno uči, možemo da učinimo da svaki kilometar pređen na Damon motociklu učini sve ostale Damon motocikle pametnijim i bezbednijim. Možemo dati svoj doprinos da stope nesreća rapidno opadnu u narednoj deceniji. To je naš cilj za 2030. godinu'', dodao je Žiro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sur Ron Storm Bee - električni dirt motocikl

 

sur-ron-storm-bee.jpg

 

Kineski proizvođač električnih motocikala, Sur Ron, zvanično je otkrio novi  Sur Ron Storm Bee dirt model.

 

Iako je brend Sur Ron nekima od vas možda nepoznat, ali on već dugi niz godina proizvodi dirt dvotočkaše. Međutim, ovo je prvi put da je Sur Ron zapravo napravio pravi motocikl ovakvog tipa. Dakle, ne samo da izgleda kao dirt mašina, već Storm Bee zapravo ima impresivne specifikacije i performanse. Na primer, Sur Ron navodi da Strom Bee može da postigne maksimalnu brzinu od oko 112 km/h i da od 0 do 80 km/h može da ubrza za manje od 4 sekunde. Kompanija takođe navodi da motocikl ima 30 konja na raspolaganju, uz neverovatnih 520 Nm maksimalnog obrtnog momenta! Sur Ron je takođe tvrdi da Storm Bee ima autonomiju od 100 km sa jednim punjenjem. Ostale značajne karakteristike uključuju odgovarajuće dirt prednje USD viljuške i zadnji amortizer spojen s ramom male težine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voge 900 DS uhvaćen na testiranju

 

voge-900.jpg

 

Konstantano popularni avanturistički segment je izgleda spreman da ugosti još jedan novi model, u obliku potpuno novog Voge 900DS motocikla. Primećen u obliku spremnom za proizvodnju na Dalekom istoku i objavljen na Motociclismo portalu, 900 DS je najnoviji dodatak rastućoj liniji modela kineskog proizvođača, koja trenutno obuhvata 500AC, 500DS, 500DSX i 650DSX.

 

Dok su tehnički detalji modela 900DS i dalje retki, model je zadržao sličan dizajn svojim rivalima iz segmenta, sa svojim krupnim estetskim žičanim felnama, kljunastim prednjim delom i LED prednjim svetlima, dok takođe ima kameru montiranu na instrument tabli. Dok brendiranje na oklopu sugeriše na to da je ovo ''DS'', verovatnije je da će se na ovom ADV modelu koristiti avanturistička ''DSX'' oznaka. Razlog je činjenica da je ''DS'' rezervisan za model koji stilom više odgovaraju tureru. Motociclismo spekuliše da bi 900DS mogao da koristi agregate koji se nalaze na BMW F900 ili F850 na osnovu partnerstva za izgradnju motora između nemačke firme i Vogeove matične kompanije Loncin.

Voge 900 DS je najnoviji avanturistički model srednje kategorije iz Kine koji je nedavno stigao na tržište, nakon CFMOTO 800MT i Benelli TRK 702. Pored svojih kineskih rivala, Voge 900DS će morati da se uhvati u koštac sa skupljim modelima kakvi su Triumph Tiger 900 i KTM 890 Adventure.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naredna generacija Honde CBR1000R donosi zakrilca i još snage

 

honda patenti 1.jpg

 

Hondin vodeći nejked motocikl, CB1000R, konačno dobija dostojan porast snage i redizajniranu karoseriju za 2023. Iako je Honda ostala relativno tiha o budućnosti CB1000R, najnoviji patent sugeriše da je razvoj trenutno u toku. Patentni dizajn, koji je otkrio italijanski portal Moto.it, predstavlja okvirni dizajn predstojećeg CB1000R.

Prema informacijama do kojih smo došli, CB1000R će imati aerodinamička zakrilca, prateći trend još jednog nejked motocikla visokih performansi u svom segmentu, kao što je Ducati Streetfighter V4. Zakrilca su postavljena iza prednje viljuške i neposredno iznad hladnjaka. Baš kao i kod njegov rival, aerodinamička zakrilca neće služiti samo kao estetska karakteristika, već će takođe ukazivati na to da će CB1000R dobiti značajno povećanje snage zahvaljujući agregatu s CBR1000RR-R Fireblade modela.

 

Još uvek aktuelna generacija CB1000R ima 143 KS i dosta zaostaje za Ducati Streetfighter V4 motociklom, koji na raspolaganju ima 200 KS. Međutim, sa novim CBR1000RR-R motorom, naredna generacija CB1000R bi konačno mogla da dostigne standard od 200 KS slično Kawasaki Z H2 i Streetfighter V4 mašinama. Samo Honda zna kada će CB1000R debitovati, ali očekujemo da bi to moglo da bude u novembru, na EICMA sajmu u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Can-Am Origin i Pulse električni motocikli stižu do 2024. godine

 

can-am 3.jpg

 

Can-Am je s ponosom najavio svoj povratak u segment dvotočkaša tokom prošlomesečnog Club Bombardier Recreational Product (BRP) 2023 događaja. U to vreme, kanadska kompanija je predstavila svoj prvi električni motocikl, dual-sport model nazvan Origin i roudster nazvan Pulse.

 

can-am 2.jpg

 

I mada je Can-Am otkrio da će oba motocikla raditi na potpuno novom Rotax E-Power elektromotoru, kompanija nije otkrila nikakve informacije u vezi sa snagom Origin i Pulse, njihovom autonomijom i vremenom punjenja.

 

can-am 1.jpg

 

Ipak, BRP je brzo pokrenuo stvari jer je kompanija nedavno otvorila novu fabriku za proizvodnju električnih vozila u gradu Keretaro u Meksiku. Prema firmi, nova fabrika će prvenstveno proizvoditi Can-Am-ov asortiman električnih dvotočkaša, uključujući Pulse i Origin.

''Nameravali smo da povratimo naše moto nasleđe lansiranjem linije električnih motocikala i polako ali sigurno se spremamo se da naš plan sprovedemo u delo. Radujemo se proizvodnji prvih električnih Can-Am motocikala za novu generaciju ljubitelja dva točka'', izjavio je predsednik BRP Powersports grupe, Sendi Skalion. U međuvremenu, Can-Am planira da prvu seriju električnih motocikala isporuči kupcima do 2024. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M1000R debitovao u novom izdanju

 

bmw-m-1000-r 04.jpg

 

BMW je za 2023. godinu u svoju M liniju dodao M1000R stritfajter, koji će sada društvo praviti osveženom M1000RR superbajku. Novi BMW M1000R u izdanju za 2023. godinu ne pravi nikakve kompromise i donosi 205 KS, zajedno sa pregršt komponenti vrhunskog kvaliteta.

 

bmw-m-1000-r 03.jpg

 

Taj podvig je postignut korišćenjem četvorocilindričnog motora sa M1000RR superbajka na uličnoj varijanti. To znači da se M1000R može pohvaliti s dodatnih 2.600 obrtaja u odnosu na aktuelni S1000R.

 

bmw-m-1000-r 02.jpg

 

To znači da su usisni kanali prerađeni za BMW M1000R, dok su zakrilca pričvršćena na bočnu stranu šasije mašine kako bi se ta dodatna snaga zadržala na tlu. Koristeći svoje ShiftCam varijabilno vreme usisavanja, BMW tvrdi da M1000R i dalje nudi dosta žestine pri niskom broju obrtaja (skoro isto kao i aktuelni S1000R), uz 113 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

 

bmw-m-1000-r-4 01.jpg

 

Novi titanijumski izduv pomaže u održavanju male težine, koja prema dostupnim informacijama iznosi 199 kg. Uobičajeni paket elektronike donosi kvikšifter, pet režima vožnje (uključujući tri Race Pro režima), kontrolu vuče, kontrolu točkova, kontrolu pokretanja i start uzbrdo. Kao što se očekuje u ovom segmentu, ogibljenje je poluaktivno i povezano sa režimima vožnje. Klizanje na zadnjim točkovima je takođe dodato ABS paketu, što je nešto što se sve više pojavljuje u superbajk/stritfajter segmentu. Felne od kovanog aluminijuma su standardne na M1000R, a tu je i opcija nadograđivanja na jedinice od ugljeničnih vlakana, kakve možete naći na M1000RR superbajku. Očekujte cenu od oko 22.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW M 1000 RR donosi bolju aerodinamiku i veću maksimalnu brzinu

 

bmw-m-1000-rr 01.jpg

 

BMW je ažurirao svoj vodeći M 1000 RR superbajk za narednu godinu. WSBK mašina nemačke kompanje je prošla opsežna testiranja u aerotunelu, a kao rezultat toga imamo veću maksimalnu brzinu - bez povećanja snage na agregatu od 999 kubika. On i dalje raspolaganju ima 205 KS i 112 Nm.

 

bmw-m-1000-rr 02.jpg

 

Zato su u BMW-u uvereni da će M 1000 RR biti izuzetno konkurentan u narednoj takmičarskoj godini.

 

bmw-m-1000-rr 03.jpg

 

''Postigli smo inženjersko remek-delo na aerodinamičkom polju, zahvaljujući našoj nepokolebljivoj ambiciji, potpunoj strasti i pažnji prema tehničkim detaljima.''

 

bmw-m-1000-rr 04.jpg

 

''Zahvaljujući nebrojenim satima u aerotunelu, kao i testovima na putu, bili smo u mogućnosti da značajno povećamo maksimalnu brzinu uz nepromenjenu snagu motora i istovremeno značajno povećamo potisnu silu, čak i kada se krećete u krivinama. Naš rad će biti nagrađen uspehom na trkama'', rekao je menadžer projekta, Kristijan Gonšor. Tu su i vetrobransko staklo veće visine, kao i redizajnirani oklop od ugljeničnih vlakana koji poboljšava aerodinamički aspekt motocikla. Sređena su i aerodinamička zakrilca koja proizvode aerodinamički potisak od 5.7 kg na 150 km/h tj. 22.6 kg na 298 km/h. Još jedna novina je uvođenje kanala za hlađenje vazduha od ugljeničnih vlakana, integrisanih u prednji branik i štitnike viljuški. BMW navodi da su vazdušni kanali u stanju da smanje temperaturu radijalno postavljenih M kočionih čeljusti za 10 stepeni Celzijusa. U međuvremenu, M Competition paket uključuje GPS merač odveženih krugova, M Endurance lanac presvučen DLC-om, prozirnu anodiziranu zadnju viljušku i više komponenti od ugljeničnih vlakana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tromox Ukko S - mali, brzi električni motocikl male težine

 

ukko-s03.jpg

 

Tromox je nedavno lansirao novi mali gradski nejked motocikl male snage i izuzetne pristupačnosti. Za one kojima ovo ime ništa ne znači, Tromox je kineski brend, ali za razliku od ne služi za oživljavanje starih evropskih imena, niti za kopiranje dizajna etabliranih brendova. Umesto toga, Tromox se fokusira na male električne dvotočkaše koji brišu granice između motocikla i skutera. Sa maksimalnom izlaznom snagom od samo 8 kW (10,7 KS), najnovije izdanje ovog brend, Ukko S, manje je moćno od većine poznatih motocikala od 125 kubika, ali njegov lagani dizajn i male dimenzije omogućavaju maksimalnu brzinu od 93 km/h i autonomiju od 160 km. Tome pomaže obrtni moment izuzetno visok za električni motor ovog motocikla. Njegova vrednost je180 Nm, što obezbeđuje brzo ubrzanje, ključno za te kratke, unutargradske rafale. Sa dimenzijama od 1.855 mmx800 m x1.045 mm i međuosovinskim rastojanjem od 1.295 mm, Ukko S je takođe kompaktan, sa obrnutom prednjom viljuškom i zadnjim mono-amortizerom. Ovde se takođe susrećemo sa prvim razlikama između tri varijante Ukko S. Ukko S Lite koristi jednostavnu oprugu kao amortizer, dok standardna srednja opruga Ukko S takođe ima unutrašnji vazdušni jastuk. Kod Ukko S Pro, vazdušni jastuk je pozicioniran spolja.

 

ukko-s02.jpg

 

Gume su iste za sve tri varijante: napred 100/80-14 i pozadi 120/70-14. Uz to, visina sedišta je 770 mm za sva tri. Ipak, više razlika imamo kod sistema pomoći pri kočenju. Standardne i Lite varijante koriste CBS, dok Pro koristi ABS; zatim, Lite koristi dvostranu aluminijumsku zadnju viljušku, dok standardni i Pro koriste dvostranu.

 

ukko-s01.jpg

 

Pogon takođe varira između modela, pri čemu Lite koristi lančani pogon, a standardne i Pro varijante koriste kaiševe. Poslednja dva takođe mogu da se pohvale 5.5-inčnin TFT instrument tablama, dok Lite dobija VA ekran. Čak je i baterija drugačija, pri čemu Lite koristi bateriju od 72V45Ah, dok druga dva dobijaju jedinice od 72V55Ah. Ali, ona se može skinuti s motocikla,  što znači da je vlasnici mogu puniti kod kuće. Na kraju, Ukko S Pro je jedini od tri koja dolazi sa kamerom. U stvari, sa dve Tu su i četiri opcije boja: ''Youth Blue'' plava, ''Knight Black'' crna, ''Tango Orange'' narandžasta i ''Space Grey'' siva.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati otkrio novi Panigale V4 R

 

ducati-panigale-v4-r 03.jpg

 

Četvrta epizoda Ducati serijala online premijera otkrio nam je novi i snažniji Ducati Panigale V4 R. Lansiranje Panigale V4 R za 2023. godinu je važan događaj za trkačku diviziju renomiranog proizvođača.

 

228922-ducati-panigale-v4-r 02.jpg

 

Ducati je ove sezone zabeležio zapažene rezultate u WSBK šampionatu, a na aktuelnom Panigale V4 R motociklu, Alvaro Bautista vodi i to sa velikom razlikom. Gledanje Bautiste kako proleće pored rivala na pravcu je izuzetno uzbudljivo, ali nije sprečilo Ducati da poboljša Panigale V4 R.

 

228923-ducati-panigale-v4 01.jpg

 

Na papiru, 2023 Panigale V4 R proizvodi 218 KS pri 15.500 obrtaja, s tim što je Ducati povećao maksimalni broj obrtaja u šestoj brzini na 16.500. Međutim, dodavanjem novog trkačkog izduvnog sistema u kombinaciji sa gorivom koje je razvio Shell, novi Panigale V4 R može dostići maksimalnu snagu od 240,5 KS. Dodatna snaga je pojačana upotrebom titanijumskih klipova izbušenih pištoljem i klipova obloženih ugljenikom, za koji italijanska kompanija tvrdi da je prvi takav upotrebljen na drumskom motociklu, iako je tehnologija standardna na MotoGP mašinama i trkačkim bolidima Formule 1. Zahvaljujući novoj geometriji klipa, Ducati je takođe značajno smanjio inerciju i težinu za 5 g.

 

Pored toga, 2023 V4 R dobija nove režime rade, a postojećim su dodati ''Full'' i ''Low''. Kao što ime kaže, režim ''Full'' oslobađa punu snagu V4 R, dok ''Low'' smanjuje snagu na 160 KS, omogućavajući mirnije iskustvo vožnje na putu. Ducati je takođe sredio ''kvikšifter'' kako bi omogućio odzivnije ponašanje u vožnji. Panigale V4 R iz 2023. ostaje veran Ohlins ogibljenju, ali je hod viljuške pod pritiskom NPKS25/30 povećan za 5 mm. Ducati takođe povećava agilnost zahvaljujući višoj poziciji zadnje ruke koja podiže visinu zadnjeg dela za 20 mm. Novina je veći i rezervoar za gorivo od 17 litara. Na kraju, 2023. Panigale V4 R će biti numerisani model, a svaki primerak će imati potvrdu autentičnosti u vidu pločice na glavi upravljača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kompanija Kijanu Rivsa predstavila novi 1s sportski kruzer

 

arch-1s 03.jpg

 

Stigao je Arch 1s, novi sportski kruzer motocikl kompanije čiji vlasnici su glumac Kijanu Rivs i Gard Holindžer.

Novi 1s sada je na vrhu ponude Arch Motorcycle, preuzimajući vladavinu izuzetno ekskluzivnog KRGT-1 koji je na tržištu već nekoliko godina. Poput njega, 1s ima čelik i aluminijum u svojoj konstrukciji, komponente vrhunske specifikacije sa Dual ISR šestoklipnim monoblok radijalnim čeljustima, Ohlins ogibljenjem, BST felnama, i naprednim S&S Cycle agregatom.

 

Arch-1s 02.jpg

 

Za razliku od KRGT-1, 1s donosi zadnju viljušku kompletno dizajniranu i napravljenu od strane Arch Motorcycle. Time je postao prvi američki motocikl sa takvim rešenjem. Novi motocikl ima sportskiju poziciju u vožnji, sa srednjim kontrolama koje po prvi put vidimo na jednom modelu proizvođača iz Los Anđelesa. Uz vrhunsko vešanje i kočnice, Arch veruje da će novi motocikl spojiti američku kruzer estetiku i trkački inspirisane performanse inspirisane, čak više nego što je to učinio KRGT-1.

 

Arch-1s 01.jpg

 

Felne novog motocikla su od ugljeničnih vlakana, dok pomenuti S&S Cycle T124 motor dolazi s dvostrukom bregastom osovinom u Arch specifikaciji. Kod 1s, ova jedinica proizvodi neverovatnih 165 Nm maksimalnog obrtnog momenta, značajno više od KRGT-1. Kupci iz SAD mogu poručiti novi model, a početna cena iznosi 128.000 dolara. Kao i kod KRGT-1, svaki korak u izgradnji se može prilagoditi željama novog vlasnika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royal Enfield na dobrom putu ka još jednoj rekordnoj godini

 

royal-enfiled 01.jpg

 

Royal Enfiled može da bude zadovoljan postignutim tokom septembra ove godine, što pokazuju i najnoviji prodajni rezultati. Proizvođač motocikala je tokom pomenutog meseca ostvario povećanje prodaje od čak 145%!

 

Naime, Royal Enfield je prodao 82.097 jedinica motocikala septembru. Poređenja radi, u istom periodu prošle godine je udomio 33.528 jedinica. Kao što se i očekivalo, 73.646 jedinica od ukupne prodaje generisano je u Indiji, odakle su vlasnici kompanija. Ova zemlja polako postaje glavno uporište renomiranog brenda. Ipak, najveći porast prodaje u odnosu na prošlu godinu je posledica najnovijih motocikala kompanije Royal Enfiled. U pitanju su Scram 411 i Hunter 350. Štaviše, sa porastom potražnje za motociklima male i srednje kubikaže, kompanija može da se nada dodatnom povećanju prodaje. U stvari, Meteor 350 - predstavljen 2020. - trenutno se takmiči s BMW-ovim R 1250 GS Adventure za naslov najprodavanijeg motocikla u Velikoj Britaniji. U međuvremenu, očekuje se da će prodajni rezultati dostići veće visine u narednim mesecima sa nizom drugih noviteta, uključujući Himalayan 450, Super Meteor 650 i Shotgun 650. Glasine navode da se sprema Himalayan 650, što je dobra vest za ljubitelje ADV mašina.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi dokazi ukazuju na dolazak Harley-Davidson Panamera 975 motocikla

 

Harley-Davidson-Pan-America01.jpg

 

Navodi o varijanti Harley-Davidson Pan America 1250 modelu srednje kategorije su se prvi put pojavili ranije ove godine, a američka firma je greškom spomenula naziv modela na svojoj listi dodatne opreme. Prema dostupnim informacijama, sajt je naveo da je poklopac za gorivo kompatibilan sa RA1250/RA1250S (Pan America 1250/1250S), kao i sa RA975 i RA975S, pri čemu se pretpostavlja da su ovi drugi Pan America modeli s Revolution Max agregatom od 975 kubika kao što je onaj koji je pronađen na Nightster motociklu.

 

Međutim, najnoviji dokazi do kojih je došao Motorcycle.com dodatno nas uveravaju da je Pan America 975 srednje kategorije na putu. Ovog puta, dokaz dolazi u obliku zvaničnog uputstva za instalaciju bočnih retrovizora dizajniranih posebno za motocikle sa Revolution Max agregatom. Tu je čak devet uputstava za instalaciju, namenjenih tržištima Bugarske, Hrvatske, Estonije, Grčke, Letonije, Litvanije, Malte, Slovenije i Ukrajine. Uz to, tu su i servisni bilteni Nacionalne uprave za bezbednost saobraćaja na autoputu (NHTSA). Iako je servisni bilten pomenuo Pan America 975 kao model za 2022. godinu - pretpostavili smo da je prvobitni plan kompanije iz Milvokija bio da predstavi novi model ove godine. Usled postojećih problema u lancu snabdevanja, verovatno je da će plan biti odložen za 2023.

Pan America 975 je na putu, u to nema sumnje. Jedva čekamo da je vidimo u akciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naredna generacija CFMOTO 800NK ostaje verna NK-C22 konceptu

 

cf 800nk 02.jpg

 

Potpuno novi CFMOTO NK roudster će ostati veran dizajnu NK-C22 koncepta. Bar ako je verovati najnovijim patentnim skicama.

Oslonac CFMOTO asortimana već nekoliko godina, model najnovije generacije je predstavljen prošlog meseca sa upečatljivim prototipom predstavljenim tokom godišnje konferencije kineskog proizvođača. Primenjen je sličan pristup kao s SR-C21 konceptom, koji je kasnije postao CFMOTO 450SR. Ali čini se da će NK izaći na tržište uglavnom nepromenjen u odnosu na originalnu studiju.

 

cf 800nk 01.jpg

 

Ostaće upečatljiv prikaz novog izgleda ''lica'' CFMOTO porodice, koje ima centralno kružno svetlo u Yamaha stilu, uz koje se nalaze dnevna svetla koja stvaraju sveukupan agresivni izgled. Oštre ivice i nabori nastavljaju temu preko bočnog profila. Ali dok prednja polovina NK izgleda nepromenjena, izmene dolaze prema zadnjoj strani, sa jednostranom zadnjom viljuškom koja se pretvara u konvencionalniju dvostranu jedinicu, dok snažan SC Project auspuh konceptnog motocikla (na našu veliku žalost) takođe nedostaje. Skice takođe potvrđuju da će NK biti opremljen KTM-ovim LC8 motorom od 799 kubika koji se koristi na KTM 790 Duke i CFMOTO 800MT avanturističkom modelu.

Iako nije najnovija arhitektura u KTM-ovoj ponudi, trajnu privlačnost motora - koji je napravio CFMOTO u svojoj rodnoj Kini - oslikava odluka austrijske firme da vrati 790 Duke u prodaju, zajedno sa novijim 890 Duke motociklom. 800NK bi trebalo da donese oko 95 KS, što će ga staviti u rang s nedavno lansiranom Hondom CB750 Hornet i nadmašivši Yamaha MT-07 motocikl, koji na raspolaganju ima 75 KS. To će NK pozicionirati iznad CFMOTO 700CL-X u liniji renomiranog proizvođača, što bi moglo značajno da mu poveća cenu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Streetfighter V4 i Streetfighter V4 SP2

 

ducati-streetfighter 5.jpg

 

Ducati Streetfighter V4 je dobio novo izdanje za 2023, a odrađena ažuriranja su u skladu sa nedavno lansiranim Panigale V4 modelom i dodatkom nove, za stazu sređene SP2 varijante. Lansiran 2020. godine, dugo očekivani hipernejked je najavljen kao ogoljena, ali i dalje trkački fokusirana verzija Panigale V4 motocikla.

 

229053-ducati-streetfighter 4.jpg

 

Međutim, nakon što je Ducati prošle nedelje predstavio temeljno revidiranu, snažniju verziju sportskog motocikla, italijanska marka se potrudila da odmah primeni ista ažuriranja i za Streetfighter, umesto da čeka još dve godine njegovog proizvodnog ciklusa. Kao rezultat toga, novi Streetfighter V4 i V4 S imaju neznatno povećanje snage. Desmosedici Stradale agregat donosi 208 KS (3 KS više), dok takođe koristi najnoviji elektronski paket, koji je prošle sedmice debitovao na Panigaleu.

 

ducati-streetfighter 2.jpg

 

Među promenama kada je elektronika u pitanju, Streetfighter V4 sada dolazi sa potpuno novim režimom vožnje u vlažnim uslovima, koji nudi bolje prijanjanje na klizavim površinama. Tu je i svežom grafika na instrument tabli koja je poboljšana uključivanjem Track Evo režima prikaza koji oponaša onaj koji se koristi na MotoGP mašinama italijanskog proizvođača.

 

ducati-streetfighter 1.jpg

 

Ducati takođe naglašava bolju stabilnost od svog Engine Brake Control (EBC) EVO 2 softvera. S druge strane, DQS kvikšifter, koji donosi poboljšanu lakoću promene stepena prenosa. Poluaktivno Ohlins ogibljenje je tu, uz promene na prednjem ramu i jednostranoj zadnjoje viljušci, a novi raspored rezervoara za gorivo poboljšava raspodelu težine za sigurnije upravljanje i kočenje. Ducati je takođe radio na poboljšanju onoga što zove „strategijom isporuke snage“, uvođenjem četiri režima: Full, High, Medium i Low. U režimu niske snage, maksimalna je ograničena na 165 KS i dizajnirana je da učini Streetfighter V4 kompatibilnijim na površinama sa slabim prijanjanjem, dok režimi visoke i srednje snage imaju koristi od rekalibriranog mapiranja za bolji odziv.

 

Streefighter linija za 2023. će imati koristi od dodavanja SP2 verzije dizajnirane za one koji redovno izvode svoj motocikl na stazu. Slično kao Panigale SP i SP2 varijante u ponudi, Streetfighter SP2 donosi ekskluzivnu tehničku opremu, uključujući felne od ugljeničnih vlakana, 1,4 kg lakše od standardnih. Brembo Stylema R prednje kočione čeljusti garantuju bolje zaustavljanje i istrajnost na trkačkoj stazi, dok je STM-EVO SBK kvačilom dodatno optimizovano. Pored toga, Streetfighter V4 SP2 je dostupan u Winter Test mat crnoj boji inspirisanoj izgledom WSBK i MotoGP test modela renomiranog proizvođača, sa jarko crvenim ukrasnim elementima i izloženim aluminijumskim rezervoarom koji iskače nasuprot nenaglašene boje. Od dodatne opreme izdvajamo Ducati Performance Akrapovič trkački auspuh, koji smanjuje ukupnu težinu za 5 kg (sa 197 kg na 192 kg) i povećava maksimalnu snagu na 220 konja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorweek.jpg Motorweek: 2022. BMW K1600 GTL

 

Kada je u pitanju udoban, luksuzan, visokotehnološki transport sa dobrim performansama teško je pobediti BMV Serije 7. Samok kad bi imali njen pandan sa dva točka...

Pa, ispostavilo se da imaju, to je BMW K1600 GTL:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horex VR6 Raw99 - sirova snaga za 50.000 evra

 

horex-v6-99raw 03.jpg

 

Horex će sledeće godine proslaviti vek postojanja, a tu priliku će obeležiti novom karbonskom verzijom svog brutalnog VR6 motocikla. VR6 Raw99 je zasnovan na tehnologiji koja se već nalazi na tri postojeća VR6 modela: Raw, Classic i Cafe Racer.

 

horex-v6-99raw 02.jpg

 

Novu varijantu će pokretati neobičan V6 motor, zapremine 1.218 kubika i sa 162 KS na raspolaganju. Sa 3 bregaste osovine i ukupno 18 ventila - tri po cilindru - VR6 Raw proizvodi 129 Nm maksimalnog obrtnog momenta koje se do zadnjeg točka raspoređuju preko šestostepenog prenosa. Što se pneumatika tiče, izbor je pao na Pirelli Diablo Rosso IV. Uprkos tome što je dostigao 216 kg težine (''suve''), Raw99 je zapravo 5 kg lakši od standardnog modela, zahvaljujući nizu komponenti od karbona.

 

horex-v6-99raw 01.jpg

 

Ovo uključuje zadnji podram, prednje i zadnje blatobrane, štitnik lanca, poklopac instrumenta i kućište farova. Glava upravljača takođe presvučena polimerom ojačanim ugljeničnim vlaknima. Iako je daleko od male težine, i dalje ima dobre rezultate u odnosu na rivale kao što je Ducati Diavel 1260 (223 kg ''suve'' težine). Ipak, ima veću kilažu od 1290 Super Duke R, koji je čak 20 kg lakši.

Raw99 koristi jednostranu zadnju viljušku sa potpuno podesivim Ohlins TTX36 amortizerom. Za prednji deo se brinu Ohlins 43-milimetarske obrnute viljuške. Broj proizvedenih primeraka biće ograničen na 99 jedinica. Kako navode u kompanije, cilj je da isporuke počnu u martu naredne godine. Cena Horex Raw99 je 49.500 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...