Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Yamaha sprema snažniji R1?

 

229169-yamaha-r1 01.jpg

 

Yamaha će sledeće godine proslaviti 25 godina svog R1 superbajk modela. Ipak, glasine iz Japana sugerišu da proizvođač iz Ivate želi da predstavi značajno ažurirani model.

 

R1 je pretrpeo generalno sređivanje 2015. uz osveženje četiri godine kasnije. To se pokazalo kao odličan potez, jer je japanski proizvođač dominirao u WSBK šampionatu 2021. Iako bi mogao relativno da nadmaši Kawasaki ZX-10RR i Hondu CBR1000RR-R, R1 bi mogao da ostane iza nedavno predstavljenih Ducati Panigale V4 R i BMW M 1000 RR. Kako oba motocikla imaju više od 200 KS, aktuelna jedinica od 998 kubika sa 198 KS možda neće biti dovoljna da se suprostavi italijanskoj i nemačkoj mašini u WSBK šampionatu. To Yamahi ostavlja dilemu o tome kako da postupi s R1. Ako je verovati japanskom magazinu Young Machine, renomirani proizvođač ima rešenje za to.

 

Novi render sugeriše da će R1 će možda dobiti potpunu sređenu karoseriju, uz detaljno izmenjen agregat. Uz to, R1 bi mogao da dobije potpuno novo aerodinamičko zakrilce i veću maksimalnu snagu od trenutno aktuelnog motora. Zanimljivo je da Young Machine tvrdi da će R1 sledeće generacije imati posebno izdanje retro bele i crvene boje, zajedno sa fontom iz devedesetih. Sve ovo izgleda previše dobro da bi bilo istinito, ali znajući koliko je Young Machine obično precizan, možda ćemo uskoro videti novi R1. Štaviše, zaintrigirani smo da saznamo kako Yamaha planira da izvuče više snage iz svog rednog četvorocilindričnog motora, za koji mnogi smatraju da je dostigao svoj vrhunac.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidi se da nema više sta izvući iz tog rednog motora. Ako hoće da budu konkurentni izgleda da mora novi motor da rade u V rasporedu i to se pomenulo bas pred neku trku moto GP

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM lansirao novu seriju RC 8C

 

229203-ktm-rc-8c 04.jpg

 

KTM je lansirao još 200 primeraka ekskluzivnog KTM RC 8C trkačkog motocikla. Da podsetimo, inicijalnih 100 jedinica je lansirano prošle godine. Iako bi to moglo da izazove određeno nezadovoljstvo među onima koji su kupili prethodnu verziju za 38.999 dolara, dodavanje još 200 jedinica pruža drugu šansu za posedovanje motocikla koji je rasprodat za nekoliko minuta.

 

229204-ktm-rc-8c 03.jpg

 

Na prvi pogled, nema mnogo toga što bi novu seriju RC 8C izdvojilo u odnosu na izdanje iz 2021. Osim crne završne obrade koja zamenjuje narandžastu boju, RC 8C i dalje ima karoseriju od karbonskih vlakana, fiberglasa i kevlara - poput one na KTM RC16 MotoGP mašini. Takođe iz originalne verzije je ručno rađen ram, delo Kramer Motorcycles.

 

ktm-rc-8c 02.jpg

 

Međutim, novi RC 8C ima sređeni LC8c agregat zapremine 889 kubika, koji sada proizvodi 135 KS (7 KS više). Ovo je postignuto uz pomoć novih titanijumskih usisnih i izduvnih ventila, titanijumskih klipnjača i povećanog stepena kompresije. Pored toga, zahvaljujući novom titanijumskom Akrapovič trkačkom auspuhu, novi KTM RC 8C ima težinu od svega 142 kg.

 

ktm-rc-8c 01.jpg

 

RC 8C donosi revidirano WP Apex Pro ogibljenje za koje kompanija tvrdi da poboljšava samopouzdanje vozača na stazi. Slično originalnom izdanju RC 8C, novi motocikl omogućava mnoštvo podešavanja i finog podešavanja kako motora tako i upravljanja. Uz to, novi AiM MXS 1.2 Race instrument tabla omogućava pristup brojnim opcijama podešavanja.

Kočenje se vrši pomoću vrhunskih Brembo Stylema 4-klipnih radijalnih čeljusti koje se regulišu preko Brembo 19RCS Corsa Corta glavnog cilindra. Ostale značajne karakteristike uključuju aluminijumske Dymags felne sa Pirelli Diablo SC1 pneumaticima i GP kvikšifterom. Kako navodi KTM, nova serija RC 8C biće u prodaji preko zvaničnog sajta austrijske firme po prodajnoj ceni od 39.599 dolara (oko 39.400 evra).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Diavel V4 mega kruzer

 

ducati-diavel-v4 04.jpg

 

Šesta epizoda serije Ducati svetskih premijera za 2023. donela je potpuno novi Diavel V4. Pošto ima mnogo toga da se piše o najnovijem izdanju italijanskog mega kruzera, evo pet najvažnijih stvari koje treba da znate o njemu.

 

ducati-diavel-v4 03.jpg

 

1. Motor

Diavel je prešao sa dosadašnje V-Tvin jedinice na najnoviji V4 agregat. Ducati je dugo vremena sinonim za V-Tvin, ali zbog ograničenja u performansama, italijanska firma je odlučila da pređe na novu V4 konfiguraciju koja je počela sa Panigale V4, a trend se nastavio i sa modelima Streetfighter i Multistrada. Međutim, jedinica na novom Diavelu je Granturismo V4, ista ona koja se nalazi na Multistradi V4. Kao rezultat toga, ima duži servisni interval i veću odzivnost na srednjem broju obrtaja. Kako navodi Ducati, Diavel V4 donosi 168 KS i 126 Nm, što ga čini snažnijim od Diavela 1260S, iako ovaj drugi ima 3 Nm više obrtnog momenta

 

2. Težina

Zahvaljujući novom motoru, inžinjeri su se rešili čeličnog trelis rama prethodne generacije i odabrali aluminijumsku monokok šasiju male težine. Kao rezultat toga, Ducati je ukupno 13 kg u odnosu na prethodni model.

 

ducati-diavel-v4 02.jpg

 

3. Udobnost

Ovo je deo gde su stvari postale interesantne, jer iako se radi o kruzeru, visina sedišta je 790 mm. To je visoko za ovakav tip motocikla, ali je nisko za sportsku nejked. Bez obzira na to, upravljač je sada 20 mm bliže vozaču, što pomaže u poboljšanju ergonomije i udobnosti. Zadnje ogibljenje ima duži hod od 145 mm, 15 mm više u poređenju s 1260. Tako rešenje omogućava veću udobnost ne samo za vozača već i za suvozača - bar tako tvrde u kompaniji.

 

4. Tehnologija

Motocikl ima 5-inčnu TFT instrument tablu, preko koje se može pristupiti režimima vožnje. Ima ih ukupno četiri: Sport, Touring, Urban i Wet režim. Poslednji, namenjen vožnji u vlažnim uslovima, je nov. U paketu su još i kvikšifter, kontrola točka,  kontrola paljena, kao i tempomat.

 

ducati-diavel-v4 01.jpg

 

5. Stil

Diavel serija je poznata po svom upečatljivom izgledu, a V4 nastavlja u istom duhu. Uz to, novi agregat stvara malo drugačiju karoseriju i možda nije baš tako estetski kao prethodni 1260. Odsustvo trelis rama bi moglo da utiče na celokupan utisak. Međutim, najveća tema za razgovor je pozadi, počevši od četvoroizlaznog izduvnog sistema - u skladu sa V4 konfiguracijom. Takođe, Diavel V4 ima novo zadnje svetlo koje izgleda potpuno ludo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW predstavio novo izdanje R 1250 R roudstera

 

bmw-r-1250-r 03.jpg

 

BMW je predstavio novo izdanje svog R 1250 R roudstera, koji za 2023. dobija nekoliko korisih i lepih poboljšanja. R 1250 R možda nije najpopularniji model u ponudi bavarske kompanije, ali svakako ispunjava očekivanja vozača, pre svega zahvaljujući svom tvin bokser motoru.

 

bmw-r-1250-r 02.jpg

 

U novom izdanju, motocikl je dobio značajne elektronske novine, osiguravajući da ostane relevantan. Nemački dvotočkša sada može da se pohvali sistemima dinamičke kontrole proklizavanja, dinamičke kontrole kočnica, a u paketu standardne opreme je i ABS Pro. Pored toga, BMW je dodao treći režim postojećim Road i Rain opcijama. To je Eco, čiji fokus je na ekonomičnosti u vožnji tj. manjoj potrošnji.

 

bmw-r-1250-r 01.jpg

 

Međutim, najbolja novina je svakako ABS Pro, koji omogućuje vozačima da sigurno savladaju krivine ovoj, prilično teškoj mašini. Novi R 1250 R je takođe opremljen LED pokazivačima pravca. Bez obzira na to, vozači takođe mogu da odluče da nadograde R 1250 R nekim opcionim funkcijama, uključujući adaptivne  farove, elegantnu presvlaku suvozačkog sedišta i nove felne. Takođe, 2023 BMW R 1250 R dolazi u dve različite boje; Ice Grey sivoj u kombinaciji s Triple Black crnom i Style Sport Racing metalik plavoj. Mehanički, BMW R 1250 R  i dalje donosi 136 KS na 7.750 obrtaja i 142,3 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 6.250 obrtaja.

Druge značajne karakteristike uključuju:

  • 45-milimetarska obrnuta prednja viljuška (potpuno podesiva)
  • potpuno podesivi BMV paralever
  • dupli disk od 320 mm
  • zapremina rezervoara za gorivo 18L

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson proslavlja rođendan u komšiluku

 

harley-davidson proslava.jpg

 

Američki proizvođač motocikala će svoj 120. rođendan naredne godine proslaviti na Starom kontinentu i to u velikom stilu. Gigant iz Milvokija će svoju rođendansku zabavu održati u Budimpešti, od 22. do 25. juna 2023. godine, a prema dostupnim informacijama, očekuje nas niz manifestacija. Osim toga, ništa se više ne zna o događaju u ovom trenutku. Imajući u vidu prethodne prolave, čekaju nas motocikli, pivo (očigledno ne zajedno), muzika, hrana i nezaboravno druženje.

 

Evo šta stoji u saopštenju na sajtu kompanije Harley-Davidson:

''Harley-Davidson će proslaviti svoj 120. rođendan sa stilom na evropskom događaju, četvorodnevnom festivalu zabave, muzike, hrane i moto-kulture. Ovaj specijalni događaj održaće se u centru Budimpešte, prestonice Mađarske, pozivajući vozače, entuzijaste i fanove da se sastanu na velikoj proslavi. Više detalja i ulaznica biće dostupno uskoro.'' Dok pomisao na vožnju sa prijateljima na događaj deluje izuzetno primamljivo. I dok možda mislite da je čudno da u Evropi imate rođendansku proslavu američkog brenda, u planu je i žurka preko bare. Taj događaj se održava u domu kompanije Harley-Davidson, u Milvokiju, od 13. do 16. juna.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO predstavlja svoje novitete na EICMA sajmu u Milanu

 

cfmoto-eicma-2.jpg

 

Kao i predhodnih godina ovaj veliki događaj će iskoristiti i kompanija CFMOTO da predstavi svoje novitete. CFMOTO će na milanskom salonu predstaviti dva nova NK modela, dva MT modela, četiri nova člana CL-X linije, tri dvotočkaša sa SR oznakom, jedan električni motocikl i novi uzbudljivi koncept.

Međutim, tu nije kraj, jer kompanja sprema i novine u svojoj liniji modela na četiri točka. U planu su četiri ATV modela, jedan SSV i jedan električni ATV. Sajamsku postavu zaokružuje i jedan konceptni ATV. Uz sve pomenuto u Milanu će se posetiocima predstaviti CFMOTO PruestelGP trkački tim, koji se takmiči u Moto3 klasi svetskog šampionata. CFMOTO će takođe prestaviti i novitete svog ZEEHO brenda. To su modeli AE6+, AE6 S+, AE8 S+ i novi MAGNET koncept. U čast debitantske sezone brenda u Milanu će se naći vozači tima ali i njihove CFMOTO takmičarke mašine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha osvežila Tenere 700 i Tenere 700 Rally Edition

 

229404-yamaha-tenere-700 03.jpg

 

Yamaha je osvežila svoj popularni avanturistički motocikl srednje kategorije za 2023. godinu - Tenere 700 i Tenere 700 Rally Edition.

 

Tenere 700 je još od svog lansiranja 2019. ostao hit među vozačima željnim avanture, a uspehu motocikla doprinose njegove terenske sposobnosti kao i odličana odnos cene i kvaliteta. Šta je novo? Vozači će svakako ceniti novu 5-inčnu instrumenta tablu s TFT ekranom u boji, koja zamenjuje zastarelu LCD jedinicu. Nova instrument tabla takođe ima mogućnost povezivanja sa pametnim telefonom, a koja prenosi dolazne pozive, e-poštu i SMS poruke. Novi tabla takođe omogućava vozačima povezivanje s Yamaha My Ride aplikacijom. Ostala značajna ažuriranja uključuju podešavanja za kvikšifter, USB port, redizajniranu ručicu kočnice i LED pokazivač pravca.

 

yamaha-tenere-700-2023 02.jpg

 

Elektronski, novi Tenere 700 dobija nova i poboljšana tri preklopna ABS režima; ON, OFF i REAR OFF.

 

yamaha-tenere-700-2023 01.jpg

 

Ostale karakteristike dostupne na Tenere 700 i 700 Rally Edition uključuju:

  • cevasti čelični ram male težine
  • podesive 43-milimetarske obrnute viljuške
  • daljinski podesivo zadnje ogibljenje
  • 21-inčna prednja i 18-inčna zadnja felna
  • rezervoar za gorivo zapremine 16 litara

Tenere 700 i Tenere 700 Rally Edition pokreće četvorotaktni motor sa visokim obrtnim momentom, zapremine 690 kubika, kompatibilan sa Euro5 standardom. On isporučuje 72,3 KS na 8.750 obrtaja i 67 Nm na 6.500 obrtaja. Snaga se prenosi na zadnji točak preko šestostepenog manuelnog menjača sa završnim lančanim pogonom. Rally Edition je standardno opremljen namenskim sedištima za reli, štitnikom za hladnjak i Akrapovič prigušivačem.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Vespa GTV debitovala na EICMA sajmu

 

vespa-gtv-eicma 02.jpg

 

Jedan od noviteta na štandu Piaggio grupe na milanskom sajmu je i novo izdanje Vespe GTV. Još od njenog debija 2006, ovaj model je bio ambasadaro klasičnog izgleda u Vespa liniji. ''Faro Basso'' (nisko postavljeni far) je postao prepoznatljiv detalj, iz ogoljene cevaster ručice, koje podsećaju na neka prošla remena.

 

vespa-gtv-eicma 01.jpg

 

Na ovogodišnjem EICMA sajmu, Vespa GTV donosi potpuno izmenjeni izgled, ali istovremeno zadržavajući prepoznatljive elemente u kombinaciji sa najsavremenijom tehnološkom opremom. Rezultat je izuzetan spoj tradicije i modernosti, klasičnog i agresivnog, a novi model je najsportskija Vespa ikada napravljena.

Novu Vespu GTV pokreće 300 hpe (High Performance Engine - motor visokih performansi) jednocilindarski agregat sa vodenim hlađenjem i ubrizgivanjem goriva. Na raspolaganju je 23,8 KS (17,5 kW), što pomenutu jedinicu čini najsnažnijom koja se ikada našla na jednoj Vespi. Far je LED, dok instrument tabla i dalje ima kružni izgled ali je potpuno digitalna. Time vozači mogu iskoristiti maksimum iz Vespa MIA sistema povezivanja, dostupnog u paketu dodatne opreme. Dizajn felni je takođe potpuno nov, a one su dostupne u više različitih kombinacija boja. Dvobojno sedište je prepoznatljiv znak nove Vespe GTV. Dostupan je i sistem paljenja bez ključa, koji je izuzetno praktičan. Od bezbednosnih karakteristika izdvajamo ASR elektronsku kontrolu proklizavanja i ABS.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki noviteti na EICMA sajmu u Milanu

 

kawasaki-ninja-650-2023 04.jpg

 

Kawasaki će na predstojećem EICMA sajmu u Milanu otkriti dva nova modela zapremine 650 kubika. To su Ninja 650 i Z650. Ažurirana verzija Ninja 650 motocikla donosti velike tehnološke novine. U izdanju za 2023, sportski motocikl srednje veličine ima kontrolu proklizavanja (KTRC) u standardnom paketu opreme. Zahvaljujući ovom sistemu, vozači lakše mogu da upravljaju motorom i njegovim 70 KS.

 

kawasaki-ninja-650-2023 03.jpg

 

Od glavnih karakteristika izdvajamo LED farove i indikatore promene pravca, kao i novi TFT ekran u boji. Blutetooth čip u instrument panelu omogućuje povezivanje bežično povezivanje s motociklom. Što se dizajna tiče, Ninja 650 ima nove boje i grafičke opcije u ponudi.

 

kawasaki-z650-2023 02.jpg

 

Što se novog Z650 tiče, on je dobio mala ali značajna poboljšanja. Tu su nove boje i grafike, LED svetla i indikatori promene pravca. Šasija i mehaničke komponente su ostale nepromenjene, kao i redni tvin agregat zapremine 650 kubika koji i dalje donosi oko 70 KS. Z650 mogu da računaju na pomoć KTRC sistema kontrole proklizavanja.

 

kawasaki-z650-2023 01.jpg

 

Pomenućemo i TFT instrument tablu s Bluetooth čipom, koja omogućuje povezivanje s pametnim telefonima i Kawasaki Rideology aplikacijom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda Africa Twin donosi novi boje na EICMA sajam

 

honda-africa-twin-eicma03.jpg

 

Najpopularnija avanturistička mašina na tržištu će na sajmu u Milanu predstaviti nove opcije boje za 2023. Osnovna verzija Honde CRF1100L Africa Twin, lakša i pogodna za terensku vožnju, biće ponuđena u novoj Glint Wave metalik plavoj boji, koju karakteriše novo plavo kućište fara, plavi prednji blatobran i zadnji deo sa crvenim i belim ukrasnim elementima.

 

honda-africa-twin-eicma02.jpg

 

Sa druge strane, u Ballistic mat metalik crnoj je sada ram sedišta, dok je celokupna grafika u nešto svetlijoj nijansi. Potvrđeno je da će u ponudi biti i Grand Prix crvena, inspirisan reli takmičenjem.

 

honda africa-twin01.jpg

 

Honda CRF1100L Africa Twin Adventure Sports model će biti dostupan u dve karakteristične boje za 2023. Pearl Glare bela ostaje dostupna zajedno sa felnama u zlatnoj boji i pridružuje joj se nova savremena Iridium mat metalik siva sa crnim detaljima koji dopunjuju njegove crne felne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda EM1 e: predstavljena na EICMA sajmu

 

honda-em1-e-eicma 02.jpg

 

Honda je na EICMA sajmu u Milanu predstavila svoj EM1 e: električni skuter.

U pitanju je prvi električni skuter japanskog proizvođača namenjen evropskom tržištu, na koje bi trebalo da bude pušten na leto sledeće godine. Takođe, prvi je model u nedavno najavljenoj ponudi koja će doneti preko 10 novih modela na struju do 2025.

 

honda-em1-e-eicma 01.jpg

 

EM je skraćenica za električni moped, a novi skuter je namenjen upravo mlađoj publici koja traži čist, lak i zabavan način kretanja u urbanim sredinama. Kompaktan je, sa ravnim podnožjem i dizajnom koji ga izdvaja iz gomile. Takođe pokazuje jedinstvenost svog identiteta čak i unutar ostatka Honda asortimana. Savršen je za grad i da putovanje od kuće do posla ili od kuće do škole učini efikasnim, nečujan je i nema emisiju štetnih gasova. Novi EM1 e: pokreće Honda Mobile Power Pack e: sistem baterija koji se može ukloniti, dizajniran sa fokusom na izdržljivost, pouzdanost i kvalitet. Jedno puno punjenje nudi autonomiju od preko 40 km i održava dugotrajne performanse, bez ikakvog smanjenja usled naglih promena temperature, vlažnosti ili udara i vibracija. Kao što mu ime govori, Mobile Power Pack je zamenljiva baterija koja se može udobno ukloniti i puniti kod kuće, a zatim ponovo postaviti na skuter.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vmoto i Pininfarina predstavili zajednički koncept na EICMA sajmu

 

vmoto-pininfarina-koncept-eicma 02.jpg

 

Vmoto Soco Group je na EICMA sajmu zvanično predstavio prvi 3D koncept urađen u saradnji sa italijanskom kompanijom Pininfarina. Osnovana 1930. godine, Pininfarina je širom sveta poznata po svojim dizajnerskim kreacijama. Cilj ovog projekta je napraviti program namenjen stvaranju električnog prevoznog sredstva. Vmoto donosi viziju nove generacije električnih vozila, koje predstavlja prvi korak u realizaciji inovativne ideje dosad neviđene u segmentu pevoznih sredstava za urbane sredine.

 

vmoto-pininfarina-koncept-eicma 01.jpg

 

Fokus je na maksimalnoj efikasnosti, a radi ostvarivanja tog cilja, posebna pažnje je posvećena različitim aspektima samog vozila, od baterije, komponenti, motora, težini, ali i aerodinamici. Studija je takođe fokusirana na optimizovanje protoka vazduha i koristi vetar da iskontroliše temperaturu. Takođe, akcenat je i na autonomiji baterije. Istraživanje je obavljeno u Italiji, globalnom centru stila, lepote, mode i inžinjerstva - svih elemenata koji su deo DNK Pininfarine već gotovo čitav jedan vek. Posao je odrađen u dizajnerskom centru u Milanu, koji predvodi razvoj budućih modela. Zadatak koji je pred sobom imala Pininfarina je da predstavi aerodinamični koncept koji bi doneo poboljšane performanse u segmentu električnih vozila na dva točka.

Pininfarina već pola veka predvodi istraživanja na polju aerodinamike u svom vazdušnom tunelu. Cilj ovog programa jeste razvoj novih kreacija na srednjem i dugoročnom planu. Koncept otkriven na EICMA sajmu predstavlja uvid u stvari koje nas tek očekuju u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin AMB 001 Pro

 

aston amb 03.jpg

 

Tri godine nakon predstavljanja AMB 001 superbajka, Aston Martin i Brough Superior prikazuju AMB 001 Pro. Aston Martin AMB 001 Pro je prikazan na EICMA sajmu u Milanu, sa više snage i poboljšanom aerodinamikom, inspirisan Valkyrie AMR Pro modelom.

 

aston amb 02.jpg

 

AMB 001 Pro je dizajnirao Aston Martin, a projektovao Brough Superior, koji će takođe biti odgovoran za proizvodnju. Superbajk je zadržao agresivan stav svog prethodnika, ali dodaje izraženije aero komponente kao što su novi prednji spojler, bočna krila i zadnje peraje.

 

aston amb 01.jpg

 

Još jedna nova karakteristika je trkačka livreja koja kombinuje nijansu Aston Martina Verdant Jade sa akcentima Photon Lime. Dvocilindrični motor od 997 kubika ima 228KS, što je povećanje od 25% u odnosu na svog prethodnika. U kombinaciji sa težinom od samo 175 kg, odnos težine i snage od 1,28 KS/kg je podignut na F1 teritoriju. ABM 001 Pro će biti proizvcden u 88 jedinica, ručno pravljenih u fabrici Brough Superior u Tuluzu, Francuska. Kompanije su počele da primaju narudžbine, a prve isporuke se očekuju u četvrtom kvartalu 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predstavljen potpuno novi Honda XL750 Translap

 

honda transalp 01.jpg

 

Novi model Honda XL750 Transalp u najsvežijem izdanju dolazi sa visokim performansama, potpuno novim dizajnom i vrhunskom opremom koja je neophodna savremenim vozačima. Njegove moćne karakteristike čine ga savršenim za produženo turing putovanje, kao i za urbanu vožnju. Ovaj Hondin motocikl napravljen je za vožnje koje garantuju komfor. Sedište je postavljeno na 850mm (dostupno je i nisko sedište od 820mm kao opcija), a položaj vožnje je uspravan za prirodnu kontrolu i snagu. Zadnji nosač je standardna oprema, a ispod sedišta je USB utičnica.

 

honda transalp 02.jpg

 

XL750 Translap poseduje pregldan TFT ekran, koji nudi četiri tipa prikaza brzine i broja obrtaja u minutu, merač goriva i potrošnje, izbor moda vožnje i parametara motora, odabrani stepen prenosa i prilagodljivu tačku promene naviše na brojaču obrtaja. U interfejs je uključen i Honda sistem kontrole smartfona glasom (HSVCs) koji omogućava upravljanje telefonskim pozivima, imejlom, muzikom i navigacijom.

 

honda transalp 03.jpg

 

Sva svetla su LED, a zadnji migavci sadrže funkciju signala naglog zaustavljanja (ESS). Pri brzini od najmanje 56km/h uz rad bilo koje kočnice, ukoliko se detektuje negativno ubrzanje od najmanje 6.0m/s2 , svetla za opasnost trepere kako bi upozorila ostale korisnike druma da je u toku naglo kočenje. Pri istoj brzini, prag se smanjuje ako je aktiviran ABS, na negativno ubrzanje od najmanje 2.5m/s2. Oni se ujedno sami gase - umesto korišćenja jednostavnog tajmera, sistem poredi razliku u brzini prednjeg i zadnjeg točka i izračunava kada treba da isključi migavac zavisno od situacije. Za otvoreni vidik napred, kao i odlično odbijanje vetra, visina vetrobrana pažljivo je optimalizovana. Njegova kompaktna širina takođe minimalizuje  turbulencije ''zarobljenog'' vazduha. Visoki vetrobran i gornji/donji okvir prednje i bočne strane vetrobrana dostupni su kao aksesoari.

 

Potpuno nova paralelna dvocilindarska jedinica od 755cc proizvodi 67,5kW (90,5 konja) i daje jaki obrtni moment kroz raspon obrtaja, dosežući maksimalnih 75Nm. Kompaktne, takmičarske CRF Unicam glave cilindara sa osam ventila koriste otvore za protok vazduha naniže i Vortex dovod kako bi obezbedile optimalno sagorevanje. Elektronski sistemi pomoći za vozača rade preko Throttle By Wire (TBW) i obuhvataju 5 modova vožnje, od kojih 4 sadrže prethodno podešene kombinacije snage motora, kočenja motorom, ABS-a i Hondine izborne kontrole obrtnog momenta (HSTC) sa integrisanom kontrolom propinjanja. Peti, ''korisnički'' mod dopušta vozaču da fiksira sopstvenu omiljenu kombinaciju. Za odlične performanse na putu i apsorbovanje neravnina na terenu, tu je ogibljenje vrhunskog kvaliteta: Showa 43mm SFF-CA USD viljuške i zadnji amortizer rade preko Pro-Linka. Dvojne dvoklipne kočione čeljusti obezbeđuju efikasnu snagu zaustavljanja dok gume - 90/90-21/150/70-18 napred i pozadi - donose svestranost na putu i van njega.

 

Ponuda aksesoara za novi Honda XL 750 Translap grupisana je u pet paketa:

- Urbani paket (praktičnost i skladištenje)

50L gornja kutija, aluminijumski panel, osnova nosača, obloga sedišta i unutrašnja torba plus visoki vetrobran i glavni podupirač.

- Turing paket (komfor i skladištenje)

Zadnje torbe (R26L / L33L), aluminijumski paneli, držači, unutrašnje torbe i zagrejane ručke.

- Avantiristički paket (stil i funkcionalnost)

Bočne cevi, LED maglenke, štitnik motora i rešetke hladnjaka.

- Reli paket (stil i funkcionalnost)

Brzi menjač, štitnik motora, donja zaštitna ploča, reli terenski oslonci za noge i štitnici za zglavke sa ekstenzijama.

- Komfor paket (komfor i praktičnost)

3L torba za tank, visoki vetrobran, deflektori za vetar, komforni oslonci za noge i utičnica za AAC punjenje.

 

Svi aksesoari su dostupni i zasebno.

Hondin XL750 Transalp dostupan je u tri opcije boja (Matte Iridium Gray metalik, Mat Ballistic Black metalik i Ross White Tricolour) uključujući i atraktivnu Tricolour, koja odaje počast prvobitnom modelu XL600V, obeležavajući povratak legende.

 

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ZEEHO novi električni brend predstavljen na sajmu Eicma

 

zeeho-magnet-eicma 04.jpg

 

Predstavnici 7 sile su na EICMA sajmu premijerno mogli da vide novitete koje je na čuveni salon doneo ZEEHO novi električni brend. U pitanju je podbrend kompanije CFMoto koji je napravljen s ciljem da ispuni potrebe mlađe generacije vozača i da se prilagodi sve većoj potrebi za efikasnim prevoznim sredstvima u urbanim uslovima.

 

zeeho-magnet-eicma 03.jpg

 

ZEEHO je fokusiran na snažniju interakciju vozača i mašine, kombinujući tipične karakteristike vožnje električnog modela s prijatnim iskustvom. Konačni cilj je da fascinira nove generacije vozača.

 

zeeho-ae6-eicma 02.jpg

 

Kako navodi proizvođač, novi brend ima cilj da ''ohrabri mlade da budu smeli i da održe korak s vremenom''.

 

zeeho-ae8-s-eicma 01.jpg

 

ZEEHO je na milanskom sajmu predstavio modele AE6+, AE8+ i koncept po imenu Magnet.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki na EICMA sajmu otkrio planove za budućnost

 

kawasaki-zeleni-planovi-eicma 02.jpg

 

Predsednik kompanije Kawasaki Motors Corporation, Hiroši Ito, održao je važan govor na EICMA sajmu u kojem je pričao o ''zelenoj'' budućnosti japanskog giganta.

Ito je uz električnog člana Z porodice predstavio i mašinu u Ninja stilu, koja ima istu dualnu bateriju i maksimalni kapacitet od 3 kWh. Obe mašine ispunjavaju evrpopsku A1 kategoriju i u prodaju stižu tokom naredne godine. Ito je takođe bio domaćin premijeri prvog Kawasaki hibridnog motocikla, otkrivenog u hibridnoj formi. HEV model, koji lako može iskoristi najbolje od svog SUS agregata i električnog motora, bi u liniji japanske kompanije trebalo da se nađe od 2024.

 

kawasaki-zeleni-planovi-eicma 01.jpg

 

Kawasaki je na svom štandu predstavio električni tricikl po imenu Noslisu, kao i hidrogenski agregat zasnovan na jedinici sa Ninja H2 motocikla koji koristi direktno ubrizgavanje. Uz njih se našao i Elektrode, dečiji ofroud električni motocikl već sada dostupan kupcima u Severnoj Americi. Ito je naglasio posvećenost SUS motorima i istraživanjima novih pogonskih goriva. Istovremeno, predstavljeni si budući ciljevi za ostvarivanje karbonske neutralnosti. Kompanija je najavila da će u naredne dve godine predstaviti oko 30 motocikala sa SUS motorima. Otprilike pola od tog broja će biti namenjeno evropskom tržištu. Kawasaki će nastaviti da ispunjava zahteve svojih kupaca, istovremeno radeći na razvoju novih, čistijih tehnologija koje će doprineti postizanju karbonske neutralnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati na EICMA sajmu u Milanu

 

ducati-eicma-2022 04.jpg

 

Svega nekoliko dana nakon što je proslavio osvajanje MotoGP titule, Ducati se pojavio na 79. izdanju EICMA sajma u Milanu. Na štandu italijanskog proizvođača su prikazani svi noviteti iz serijala onlajn premijera, kao i takmičarske mašine Frančeska Banjaje i Alvara Bautiste.

 

ducati-eicma-2022 03.jpg

 

Centralno mesto na štandu je zauzeo novi Ducati Scrambler. Nova generacija koju čine tri modela - Icon, Full Throttle i Nightshift - predstavljena je pred sam sajam u poslednjoj epizodi onlajn serijala. Pokreće je vazduhom hlađeni Desmodue tvin agregat, uz novi trelis ram, nizak centar mase, dosta zabave u vožnji i poboljšanu elektroniku.

 

ducati-eicma-2022 02.jpg

 

Tu je i nova Multistrada V4 Rally, namenjena dugim putovanjima i sposobna da zadovolji i najzahtevnije vozače.

 

ducati-eicma-2022 01.jpg

 

DesertX donosi novi RR22 grafiku inspirisanu Audi RS Q e-tron modelom koji je učestvovao na poslednjem izdanju Dakar relija.

Novi Panigale V4 R predvodi Ducati porodicu superbjk modela. Uz izuzetan stil i tehnološke inovacije, donosi 240,5 KS an 16.500 o/min. V2 model predstavlja Streetfighter porodicu. Dolazi u Storm Green grafici koja dodatno pojavača vizuelni utisak. Sa refinisanim stilom i elegantnim linijama, novi Diavel V4 pokazuje snažnu ličnost. Monster SP, zahvaljujući svojim kvalitetnim komponentama, je spreman da ponudi maksimalnu zabavu i uživanje u vožnji.

 

U delu namenjenom e-biciklima, naći će se MIG-S, TK-01RR i AXSverzije e-Road Ducati Futa mašine. Ducati Unica deo na štandu je posvećen najstrastvenijim dukatistima. Oni sada imaju mogućnost da zajedno sa Centro Stile Ducati dizajnerskim centrom dizajniraju unikatne komade. Naravno, tu će se naći i šampionski motocikl Frančeska Banjaje, Desmosedici GP. Njemu će društvo praviti Panigale V4 R Alvara Bautiste na kojem će Španac pokušati da overi titulu već na sledećoj rundi u Indoneziji. Tu će biti i V21L prototip na kojem će Ducati naredne sezone učestvovati kao dobavljač u MotoE klasi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha Niken GT na EICMA sajmu

 

229546-yamaha-niken-gt03.jpg

 

Na sajamskom štandu Yamahe u Milanu, posebnu pažnju je privukao model Niken GT. U izdanju za 2023. nas čeka pregršt poboljšanja, uključujući i snažniji agregat od 890 kubika koji ispunjava Euro5 standard. Pomenuta redna trocilindarska jedinica ima 5% veću zapreminu i nalazi se na novodizajniranom čeličnom ramu. Sam agregat predstavlja varijaciju dizajna iskorišćenog na modelima Tracer 9 i MT-09.

 

229548-yamaha-niken-gt 02.jpg

 

Motocikl može da se pohvali novim potapajućim kvačilom i kvikšifterom, poboljšanim u odnosu na izdanje sa prethodne generacije.

 

229547-yamaha-niken-gt 01.jpg

 

Od novina ćemo izdvojiti i 7-inčni TFT ekran na kojem se može koristiti Garmin navigacija, uz standardne opcije primanja poruka i SMS poruka. Kokpit je opremljen USB-A ulazom, kako i utičnicom od 12V smeštenom ispod sedišta. Od režima vožnje tu su sport, street i rain, a sistem kontrole proklizavanja je prilagođen snažnijem agregatu. Niken GT takođe ima tempomat. Novo sedište ima poboljšanu udobnost, a vetrobransko staklo se može spuštati i podizati za 70 mm i to preko ručice smeštene pored TFT ekrana. Cena i dostupnost novog modela bi trebalo da budu poznati do kraja meseca.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigla nova Ducati Scrambler linija

 

ducati-scrambler-linija 04.jpg

 

Poslednja epizoda online serijala Ducati svetskih premijera je prošla u senci EICMA sajma, ali je red da se osvrnemo na novitete naredne generacije. Za 2023. Ducati Scrambler dolazi u tri varijante: Full Throttle, Icon i Nightshift. Sva tri modela sada imaju ride-by-wire funkciju i izbor režima vožnje.

Iako se nominalno radi o novoj generaciji, najnoviji Scrambler asortiman je dobio mala tehnička ažuriranja i stilske promene u sva tri modela. Ustvari, serija Scrambler 2023 i dalje ima isti dvocilindarski Desmodue agregat. Kvačilo sada ima osam diskova, koji osiguravaju glatkiju i lakšu promenu stepena prenosa. Uz to, motor je sada 2,5 kg lakši od prethodne generacije što je doprinelo ukupnom gubitku težine od 4 kg. Ducati je takođe navodi da je novi Scrambler sportskiji zahvaljujući novom zadnjem podramu koji je sada odvojen od glavnog rama, uz lakšu promenu stepena prenosa u vožnji. Sva tri modela sada sadrže sistem kontrole proklizavanja, kao i dva režima vožnje - Road i Wet, koji su namenjeni vožnji na otvorenom putu, tj. u vlažnim uslovima. Napomenućemo i da je rezervoar za gorivo redizajniran.

 

Ducati Scrambler Full Throttle

 

ducati-scrambler-full-throttle 03.jpg

 

Scrambler Full Throttle je ''krem de la krem'' nove Scrambler linije. Prvo, to je jedini model u koji ima ''kvikšifter'' u standardnom paketu opreme. Pored toga, model takođe ima broj #62 kao znak za originalni skrembler predstavljen 1962. godine. Tu su sedište sportskog stila, sa GP19 Red/Dark Steath trkačkom grafikom, kraćim prednjim blatobranom, crvenim pločicama na točkovima i Termignoni auspuhom.

 

Ducati Scrambler Nightshift

 

ducati-scrambler-nightshift 020.jpg

 

Nightshift nastavlja svoj elegantan dizajn i ergonomiju iz prethodne generacije. Ovaj Scrambler kafe-rejser stila sada ima bočne registarske tablice, minimalistički prednji blatobran i male LED indikatore promene pravca. Novina za 2023. su potpuno zatamnjene felne, novi upravljač i retrovizori.

 

Ducati Scrambler Icon

 

229655-ducati-scrambler-icon 01.jpg

 

Icon nudi najviše opcija sređivanja, a od elemenata koji mu se mogu zameniti, pomenućemo kućište fara i blatobrane. U ponudi je šest novih, uzbudljivih boja i devet grafika. Ergonomski, Icon ima donji upravljač i novo sedište.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nova Vespa 946 10° Anniversario otkrivena na EICMA sajmu u Milanu

 

vespa-946-10-anniversario 01.jpg

 

Premijerno predstavljena 2013. godine, Vespa 946 je već čitavu deceniju arhetip nove generacije kultnog italijanskog skutera. Ovo remek delo renomiranog proizvđača je u međuvremenu postalo kolekcionarski primerak, a njena proizvodna traka viđe podseća na modnu pistu.

 

U čast desetog rođendana, Vespa 946 je na milanskom salonu predstavljena u novoj specijalnoj verziji sa ekskluzivnom kombinacijom boja koja predstavlja modernu reinterpretaciju klasične Vespa nijanse zelena. Verna svojoj ulozi trendsetera, Vespa 946 10° Anniversario je izuzetno originalna i upečatljiva. Svi detalji na Vespi 946 10° Anniversario u urađeni s posebnom pažnjom, od ukrasnih detalja pa sve do aluminijumski felni. Sve na novoj Vespi je modni detalj, pa i vez na sedištu. Prava vizuelna poslastica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO na EICMA sajmu predstavio svoje inovativne koncepte

 

cfmoto-eicma 22.jpg

 

CFMOTO je na sajmu EICMA u Milanu predstavio svoju gamu vozila, a među njima je poseban akcenat stavljen na CONCEPT model NK-C22 i specijalni model 800MT SPORT R.

Što se NK-C22 tiče, u pitanju je koncept zasnovan na platformi od 800 kubika. Ceo je prekriven ugljeničnim vlaknima, dok je štitnik rezervoara za vodu dizajniran kao fiksirano krilo koje ostavlja i upečatljiv vizuelni utisak. Zadnji deo i kratki „rep“ čine proporcije ovog motocikla kompaktnim. Far u obliku strele dominira na ovom modelu, dok spoj futurističkih linija i mišićavog izgleda jednostavno mame i pozivaju na uzbudljivu vožnju.

 

cfmoto-eicma 1.jpg

 

CFMOTO NK-C22 ipak nije samo lepo lice, jer je srž njegove privlačnosti pre svega njegova snaga. Vozači će osetiti autentičnu dušu ove mašine pre svega kroz impresivne performanse. Dvostruki auspuh, jednostrana zadnja viljuška i prepoznatljive felne odražavaju smelu i inovativnu privlačnost NK-C22. Početak serijske proizvodnje za CFMOTO NK-C22 planiran je tokom 2023. godine.

800MT SPORT R je koncept koji kombinuje trkački CFMOTO MOTO3 i 800MT model. U pitanju je kreacija namenjena vozačima koji žele da prošire svoje granice i uživaju u beskompromisnoj sportskoj vožnji.

 

cfmoto-eicma2.jpg

 

Sve je počelo s poznatim 800MT sport modelom, namenjenim dugim vožnjama s panoramskim pogledom i avanturama na udobnom sedištu. Od Sport do Sport R, od lakog rukovanja do visokih performansi. Ima mnogo razloga zbog kojih se treba diviti ovom motociklu. Izvanredno međuosovinsko rastojanje, sportski pneumatici, vrhunsko ogibljenje i vrhunske kočnice su sve elementi koji krase ovaj model. Sportska ergonomija osigurava maksimalnu kontrolu i uživanje u vožnji, dok dizajn po meri garantuje vrhunske aerodinamičke performanse. Grafika 800MT SPORT  je inspirisana onom koju koristi CFMOTO trkački tim čineći ga jedinstvenim.

 

cfmoto-eicma1.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pet svetskih premijera Peugeota na EICMA sajmu u Milanu

 

peugeot-eicma 05.jpg

 

Bilo je izuzetno zanimljivo na štandu kompanije Peugeot na milanskom salonu, gde je renomirani proizvođač otkrio svoje nove modele. Uz pet svetskih premijera, imali smo priliku da vidimo i nova izdanja već postojećih mašina.

 

Prvi novitet je XP 400 GT, motocikl kojim Peugeout želi da se nametne u GT segmetnu. Reč je o snažnom vozilu i kada su dizajn i funkcionalnost u pitanju. Pokreće ga PowerMotion agregat zaremine 400 kubika, koji donosi 36,7 K i 38,1 Nm maksimalnog obrtnog momenta. XP 400 GT je verzija unikatnog stila, sa zatamnjenim vetrobranskim staklom, ogibljenjem visokih performansi i angularnim linijama. Dizajn njegovih ofroud pneumatika jasno naglašava svestranost ovog modela.

Peugeot opisuje svoj novi PM-01 kao ''SUV na dva točka''. Reč je o idealnom saputniku, praktičnom za urbane sredine i odličnom za putovanja tokom vikenda. Radi se o tipičnom roudsteru, sirovog i minimalističkog prednjeg dela, sa LED svetlima i TFT instrument tablom. Dostupan je u varijantama od 125 i 300 kubika.

 

peugeot-eicma 04.jpg

 

e-Streetzone je model koji je svoju premijeru imao u oktobru na sajmu u Parizu, ali se pojavio i u Milanu. Ovaj električni model je namenjen urbanom prevozu s baterijom smeštenom ispod sedišta koja može da se skida. Ima dva režima vožnje, ECO i BOOST. Osim standardne, dostupan je i u CARGO varijanti, namenjenoj profesionalnoj upotrebi i s dve baterije.

 

peugeot-eicma 03.jpg

 

Kultni model Django je dobio novo EVO izdanje, a sam model je dostupan u varijantama od 125 i 150 kubika.

 

peugeot-eicma 02.jpg

 

Naredne godine nam dolazi i novi Peugeout Tweet, jedan od najprodavanijih dvotočkaša u Evropi, naročito u Španiji i Italiji. Dostupan je u tri varijante - od 50, 125 i 200 kubika, a karakterišu ga LED svetla, LCD ekran, USB port, sedište za vozača i suvozača, kao i skladišni prostor u koji se može smestiti džet kaciga.

 

peugeot-eicma 01.jpg

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki prestao sa proizvodnjom GSX-R1000

 

226597-suzuki-gsx-r1000r.jpg

 

Prošle sedmce je došao dan za koji smo mislili da se nikada neće dogoditi. Naime, Suzuki je zvanično najavio ukidanje legendarnog GSX-R1000 ''superbajka'' u Japanu i Evropi. Najava je usledila nakon pobede Aleksa Rinsa na finalu MotoGP sezone u Valensiji.

 

Kraj GSX-R1000 je očekivan, s obzirom na to da je fabrika iz Hamamacua odlučila da stavi tačku na svoje trkačke napore, uključujući MotoGP i EWC kako bi sledila druge ciljeve koji nisu orijentisani na performanse. Uprkos tužnim vestima, GSX-R1000 će nastaviti da se prodaje na vrlo malo tržišta, uključujući Severnu Ameriku i Filipine. Ipak, očekujemo da će se slična odluka uskoro dogoditi u oba regiona. Kao što je ranije objavljeno, najznačajniji faktor za ukidanje GSX-R1000 jesu strogi japanski emisioni standardi. Uz to, možda Suzuki nije smatrao za shodno da ažurira GSX-R1000 uprkos tome što je firma već ažurirala modele Katana, Hayabusa, GSX-S1000, GSX-S1000GT i V-Strom 1050.

Bez obzira na to, japanski magazin ''Young Machine'' sugeriše da ovo možda nije kraj legendarnog model, jer je u avgustovskom izveštaju naveo da japanska marka već radi na novom motociklu visokih performansi za sledeću generaciju GSX-R1000. U međuvremenu, moraćemo da se naviknemo na činjenicu da je GSX-R1000 otišao u istoriju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...