Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

Vmoto Stash debitovao na EICMA sajmu

 

229643-vmoto-stash 02.jpg

 

Pre samo 12 meseci, bio je to samo još jedan ekskuzivni koncept predstavljen na EICMA sajmu. Godinu dana kasnije, na istom mestu Vmoto Soco Group je otkrio proizvodnu verziju ovog modela. Stash je moderno vozilo čiji dizajn cilja mlađu publiku, ali čije karakteristike ga čine pristupačnim za vozače svih uzrasta. Dizajniran je da iskombinuje agilnost tipičnu za skutere sa uživanjem u vožnji, stabilnošću i kočenjem konvencionalnog motocikla. Tome dodajte ubrzanje i vožnju bez vibracija kakvu smo jedan model na struju može da isporuči.

 

vmoto-stash-2 01.jpg

 

Stash je član porodice koja bi uskoro trebalo da bude proširena jednim dirt motociklom.

Koncept modernog stila potiče sa ''olovke'' dizajnera Adrijana Mortona, direktora dizajna kuće C-Creative-a i kreatora nekih od najfascinantnijih motocikala poslednjih godina. On je na savršen načina uspeo da viziju kompanije Vmoto sprovede u delo. Dizajniran od strane tima profesionalaca, Stash se ističe po svojim linijama koji kombinuju lepotu i praktičnost. Iako se predstavlja sa tipičnom postavkom motocikla, on integriše elemente koji su deo galaksije skutera, počevši od velike kutije ispod sedišta. Poseban akcenat je na skladišnom prostoru. Pametno korišćenje tog prostora je zapravo omogućilo da se dobije dosta mesta, dovoljno za smeštaj ful-fejs kacige ili sportske torbe, radne torbe ili školskog ranca.

 

Cilj modela Stash je da ugosti svaku vrstu svakodnevne mobilnostoi, ne ograničavajući je na grad jer ga tehničke i dinamičke karakteristike čine idealnim vozilom za gradske transfere srednjeg dometa. Pored praktičnosti, tu su i performanse koje garantuje elektromotor sa nominalnom snagom od 8 kW i maksimalnom snagom od 15 kW. Ako u normalnim uslovima vožnje Stash dostigne brzinu od 110 km/h, aktiviranje funkcije pojačanja (Boost) podiže granicu na 120 km/h, s ciljem da se skrati prostor potreban za preticanje u korist bezbednosti. Stash je rođen iz projekta koji je uključivao visoko iskusne inženjere, testere i svedočanstva, a sastavljen je od materijala koje proizvode kompanije fokusirane na ispunjavanje strogih regulativa za zaštitu prirode. Okvir je čvrst i lagan, uparen sa visokokvalitetnim ogibljenjem i 17-inčnim felnama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davinci DC100 - novi električni motocikl spreman da osvoji Evropu

 

davinci-dc100 03.jpg

 

Davinci Motor je najavio svoj prvi električni motocikl za evropsko tržište nakon što je već izgradio ime u rodnoj Kini. Davinci je DC100 lansiran u Kini još 2021. godine, a skoro dve godine kasnije spreman je da ga donese u Evropu.

 

davinci-dc100 02.jpg

 

Radi se o električnom motociklu s izgledom koji se svakako može opisati kao intrigantan. Objektivno gledano, radi se o zanimljivom dizajnu koji će se izdvojiti čak i među njegovim budućim rivalima na Starom kontinentu.

 

davinci-dc100 01.jpg

 

Ispod spoljašnjosti, tehnologiju iza DC100 je razvio Davinci u saradnji sa Univerzitetom Cinghua u Pekingu. DC100 zato uključuje neka zanimljiva elektronska rešenja, kao što je pomoć pri nagibu koja može pomoći vozaču da zadrži kontrolu pri maloj brzini (5 km/h uzbrdo, 7 km/h nizbrdo) i pomoć pri kretanju unazad. Pored toga, DC100 nema instrument tablu, bar ne klasičnu. Umesto toga, vozač može da preuzme aplikaciju Davinci koja pretvara telefon u interaktivnu jedinicu.

 

Što se tiče performansi, DC100 ima maksimalni izlazni obrtni moment od 850 Nm, maksimalnu izlaznu snagu od 100 kW (136 KS) i autonomiju od 357 km. One je delimično postignuta zahvaljujući regenerativnom kočionom sistemu koji Davinci naziva ''sistemom za rekuperaciju kinetičke energije'' tj. ''KERS'' - kako ga zovu u F1. Na DC100 nema ABS-a, ali koristi CBS, dok kontrolu vuče informiše 200 senzora, a firmver bicikla se može ažurirati daljinski. Davinci planira da na ovaj model u budućnosti uvede samobalans, daljinsko upravljanje i samo-vozeću tehnologiju. Pored toga, planira i uvođenje interfejsa za programiranje aplikacija otvorenog koda. Kada stigne u Evropu, Davinci DC100 bi trebalo da košta 26.000 evra, a isporuke se očekuju između drugog i trećeg tromesečja naredne godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta 921S concept

 

mv-agusta-921s-koncept-eicma 03.jpg

 

MV Agusta je u Milanu predstavila nekoliko noviteta, među kojima se našao i 921S koncept. Incijalno otkriven preko serije rendera, sada je dobio svoju trodimenzionalnu premijeru. ''Čedo'' dizajnera Brajana Gilena i Stivena Začea, ovak koncept odaje počast slavnoj trkačkoj istoriji italijanske marke. Ali kako sami navode, nisu želeli ništa da stvaraju od nule, već su iskoristile prepoznatljive i uspešne dizajnerske elemente.

 

mv-agusta-921s-koncept-eicma 02.jpg

 

Od samog početka,  921S je zamiščjen sa izričitom namerom da ne bude moderna trkačka replika. Kada kompanija ima istoriju kakvu ima MV Agusta, postoji tanka linija između jednostavnog oblačenja modernih unutrašnjih delova u starinsku odeću i potpune reinterpretacije klasičnog dizajna za novo doba. Naravno, mišljenja o dizajnu (kao i sva mišljenja) su uglavnom subjektivna. Ipak, sve počinje od ''srca'', koje je u ovom slučaju redizajnirani redni četvorocilindrični motor koji proizvodi 115,5 KS na 7.000 obrtaja, uz 116,5 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Tehničke revizije uključuju nove profile bregastog vratila, kontra vratilo za smanjenje vibracija i poboljšanu vodeno hlađenje.

 

mv-agusta-921s-koncept-eicma 01.jpg

 

Tu je i novi poklopac prednje kočnice, za koji MV Agusta navodi da ispunjava i stilske i funkcionalne ciljeve, pomažući u hlađenju kočionih čeljusti. Instrument tabla je kružna jedinica sa digitalnim ekranom osetljivim na dodir. Zadnji deo je dizajniran tako da se izuzetno lako može prebaciti sa jednog sedišta od alkantare, na opciju sa sedištem za vozača i suvozača. LED osvetljenje i nezaobilazna dnevna svetla pomažu da se upotpuni izgled - koji jasno odaje počast prošlosti, a istovremeno ne pokušava da je ponovi. Iako je 921S jasno zamišljen kao svojevrsni konceptualni kompas za budući dizajn MV Aguste, kompanija do sada nije dala nikakve naznake planova proizvodnje za ovu specifičnu mašinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Diavel V4 izabran za najlepši motocikl EICMA sajma

 

ducati-diavel-v4-2.jpg

 

Na EICMA sajmu u Milanu smo imali priliku da vidimo sve najnovije i predstojeće proizvodne modele koji obećavaju pregršt uzbuđenja. Na kraju najvećeg godišnjeg događaja u moto industriji, posetioci imaju priliku da svojim glasovima izaberu najlepši motocikl sajma. Ovaj izbor od 2005. organizuje italijanski magazin ''Motociclismo''.

 

Laskavo priznanje za najlepši motocikl ovogodišnjeg sajma osvojio je novi Ducati Diavel V4.

Diavel V4 je odneo pobedu sa impresivnih 36.3% od ukupno 22.880 prikupljenih glasova. Drugo mesto je osvojio Moto Guzzi V100 Mandello S sa 13.2% glasova. Treće mesto je pomalo iznenađujuće zauzeo Fantic Caballero 700 sa 11.1% glasova. U 10 najlepših su se još našli:

  • Triumph Street Triple 765 R
  • Honda XL750 Transalp
  • Benelli TRK800
  • Suzuki GSX-8S
  • Vespa GTS 300
  • Moto Morini X-Cape
  • Brixton Cromwell 1200

Treba naglasiti da je nagrada publike do sada uvek išla u ruke motocikla italijanske proizvodnje. Ducati je priznanje osvojio deset puta, a sledi MV Agusta sa  pet pobeda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitava serija KTM RC 8 C rasprodata za 2 minuta

 

229203-ktm-rc-8c 04.jpg

 

Austrijski proizvođač motocikala je nedavno oborio zanimljiv rekord, a za to mu nije trebalo ni da izađe na stazu.

 

ktm-rc-8c 01.jpg

 

KTM-ov RC 8 C sportski motocikl namenjen isključivo za trkanje je rasprodat za svega 8 minuta. To je kompaniji donelo zaradu od preko 9 miliona evra! Mašina koju pokreće agregat zapremine 899 kubika donosi 127 KS je napravljena da isporuči pravo MotoGP iskustvo vozačima koji za to, nažalost, neće imati priliku. Težak je oko 160 kg i dostiže maksimalnu brzinu od oko 260 km/h. KTM je napravio ukupno 200 primeraka, a njihva prodaja je počela 27. oktobra u 13:00. Svega 120 sekundi kasnije svi primerci su dobili svoje vlasnike!

 

 Ovo je druga serija RC 8 C, a prva je napravljena 2021. godine. Tada je proizvedeno 100 primeraka, koji su rasprodati za 4 minuta i 32 sekunde. Ove godine je taj rekord oboren i to na impresivan način.Promene na novom modelu su uglavnom ispod kože. Od ažuriranih komponenti tu su neke unutrašnji delovi agregata, veća kompresija i sređena elektronika. Za sada možemo samo da nagađamo hoće li KTM spremiti neku novu seriju ovog modela. Znamo samo da će svaka buduće takođe biti rasprodata za nekoliko minuta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ariel otkriva Ace Black Edition specijalnu seriju

 

ariel-ace-black-edition 02.jpg

 

Ariel Motorcycle Company će na Motorcycle Live događaju predstaviti ograničenu seriju svog Ariel Ace modela koja nosi naziv Black Edition. Međutim, najiščekivaniji dvotočkaš na događaju će biti bez sumnje Ariel Ace Black Edition, čija proizvodnja je ograničena na samo pet primeraka.

 

ariel-ace-black-edition 01.jpg

 

Ace Black Edition pokreće isti V4 motor od 1.237 kubika koji se nalazi na Hondi VFR 1200. On može da razvije 172 KS i 131 Nm maksimalnog obrtnog momenta, a snaga se isporučuje na zadnji točak preko šestostepenog manuelnog menjača. Kao što ime sugeriše, Ace Black Edition dolazi u mat crnoj boji, dok motor koji je napravio Honda ostaje u svojoj originalnoj bronzanoj boji. Takođe, aluminijumski ram je obrađen na CNC mašini i daje motociklu upečatljiv izgled. Prema navodima kompanije, Ace Black Edition će koštati 22.495 funti tj. oko 26.000 evra. Poštena cena imajući u vidu njegov izgled i ekskluzivnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro - fantazija od karbona

 

mv-agusta-superveloce-1000-serie-oro 03.jpg

 

Reći da je MV Agusta zapalio svet motocikala kada je prvi put predstavio Superveloce Serie Oro nije preterivanje. To je, na kraju krajeva, bila mašina koja privlači pažnju čak i onih koji nisu ljubitelji dvotočkaša. Iako je ideja lepote obično veoma subjektivna, teško da ćete naći nekoga ko ne ceni ovaj dizajn. U srcu Superveloce 1000 Serie Oro nalaze se mnogi elementi s Brutale 1000 RR motocikla, uključujući motor, ram i ogibljenje. Postoje i neke razlike, ali celokupni paket izgleda elegantno, prefinjeno i usmereno ka poboljšanim performansama u vožnji.

 

mv-agusta-superveloce 1000 02.jpg

 

Najnoviji, ograničeni član porodice Superveloce pokreće redni četvorocilindrični motor od 998 kubika, koji proizvodi 208 KS na 13.000 obrtaja (ili 212 KS sa instaliranim trkačkim kompletom), zajedno sa 116,5 Nm obrtnog momenta na 11.000 obrtaja.

 

mv-agusta-superveloce-1000-serie y1.jpg

 

Ogibljenje se sastoji od Ohlins Nix EC viljuške sa TiN premazom. Ono je potpuno podesivo. Zadnji amortizer je Ohlins EC TTX jedinica, koja je takođe elektronski podesiva. Jednostrana zadnja viljuška je od aluminijumske legure i povezuje se sa klinom podesivim po visini (+ ili – 4 mm), nudeći hod zadnjeg točka od 120 mm. Superveloce 1000 Serie Oro se takođe može pohvaliti Ohlins elektronski podesivim amortizerom upravljača. Kočenje je, kao što možete očekivati, takođe vrhunsko. Par radijalno postavljenih Brembo Stylema monoblok čeljusti radi svoj posao napred, sa kočionim diskovima od 320 mm. Jedna čeljust sa dva klipa zaustavlja vas pozadi, sa diskom od 220 mm. Felne su izrađene od legure kovanog aluminijuma, a u paketu je posebno izrađeni Arrow izduvni sistem od titanijuma.

 

MV Agusta Superveloce 1000 Serie Oro ima posebno mapiranu jedinicu za kontrolu rada motora (ECU). Tu su i osam nivoa promenljive kontrole proklizavanja, uz inercijalnu mernu jedinicu (IMU). 5.5-inčni TFT ekran sa pozadinskim osvetljenjem u punoj boji zauzima mesto na instrument tabli, a povezivanje sa pametnim telefonom je omogućeno preko MV Ride aplikacije (dostupne i za Android i iOS). Ukupno 40 elemenata karoserije od ugljeničnih vlakana ide u svaki Superveloce 1000 Serie Oro. Rezervoar je napravljen od termoplastične smole, ali skoro sve ostalo je CF. To uključuje prednje poklopce disk kočnica, koji imaju za cilj da kanališu izgled starinskih bubanj kočnica iz bogate trkačke istorije MV-a, ali istovremeno nude veću ventilaciju i kočionim čeljustima i hladnjaku. Upravljači su postavljeni donekle ka nazad, a držači za noge su podesivi da odgovaraju širem krugu vozača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Z1000 pravo iz filma ''Pobesneli Maks''

 

kawasaki pm03.jpg

 

Najviše pažnje u prvom delu filmske franšize "Pobesneli Maks" su svakako privukli Mel Gibson i njegov policijski Presretač, ali je pažnju ljubtelja dvotočkaša zaokupio jedan drugi model. U pitanju je policijski motocikl, koji vozi Maksov kolega poznatiji pod nadimkom ''Gusan''. Kao osnova za pomenuti policijski model iskorišćeni su Kawasaki Z100 i Z900, a sama mašina nije se puno pojavljivala tokom filma. Ali to joj nije smetalo da postane toliko popularna među zaljubljenicima u dva točka.

 

kawasaki pm02.jpg

 

Tokom godina, videli smo veliki broj replika, a najnovija je delo radionice iz Lisabona po imenu Unik Motorcycles. I mogla bi biti najbolja do sada! Projekat je nastao nakon što je posetilac radionice prokomentarisao stari Z1000 koji se motao u uglu. Sa iskrom inspiracije, tim je krenuo u stvaranje verne replike originalne MFP (Main Force Patrol) mašine.

 

kawasaki pm01.jpg

 

Da bi lakše našli inspiraciju, Tijago Gonsalveš i Luiš Košta su u radioni prikazali su originalni film u radionici, kako bi pomogli da se vrati kući kakva je ambicija projekta bila. Konačan rezultat je jedan od najvernijih filmskih replika motocikal ikada. Od boje i nalepnica, do kokpita sa Tokai radio sistemom, morate zaista pažljivo pogledati da vidite da ovo nije original koji je korišćen u filmu iz 1979. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM 790 Duke se vraća na tržište

 

230038-ktm-790-duke 02.jpg

 

Nakon kratke pauze, KTM je odlučio da u ponudu za 2023. vrati originalni 790 Duke. KTM je za proizvodnu 2021. zamenio 790 Duke većim 890 Duke modelom. To je urađeno da bi se ispunio rigorozni emisioni standard, a istovremeno povećala maksimalna snaga. Međutim, u zanimljivom razvoju događaka, originalni model će takođe zameniti osnovni 890 Duke, dok 890 Duke R sa poboljšanim specifikacijama ostaje u ponudi za 2023.

 

212625-vw id4 01.jpg

 

Takođe, oživljavanje 790 Duke dolazi uz pomoć KTM-ovog partnerstva sa kompanijom CFMOTO koja je sada zadužen za LC8c motor od 799 kubika. Uz to, paralelni tvin jedinica nastavlja da proizvodi 105 KS na 9.000 obrtaja i 82,37 Nm na 8.000 obrtaja. Bez obzira na to, važno je imati na umu da preporođeni 790 Duke dolazi sa nizom uzbudljivih ažuriranja za sledeću godinu. Pored toga, 790 Duke sada ima novi režim vožnje za stazu koji se pridružuje postojećem režimu Sport, Street i Rain. Tu je i devet nivoa kontrole proklizavanja, kontrola paljenja i tri podešavanja odziva gasa. Među novinama je i regulacija proklizavanja motora (MSR) i Supermoto režim. Ogibljenje čini ista WP Apex nepodesiva prednja viljuška od 43 mm, kao i napred podešeni Apex amortizer.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GPX Demon GR200R stigao na japansko tržište

 

gpx-demon-gr200r 02.jpg

 

Sportski motocikl sa Tajlanda po imenu GPX Demon GR200R je stigao do Japana, označavajući planove brenda da proširi svoje prisustvo na nova tržišta. GPX je proizvođač motocikala sa sedištem na Tajlandu koji je popularan ne samo lokalno već i širom jugoistočne Azije. Iako je većina njegovih komponenti, uključujući agregate, poreklom iz Kine, proces montaže se odvija u fabrici na Tajlandu. Trenutno, GPX nudi širok spektar modela uključujući maksi-skutere, kafe-rejsere u retro stilu i ulične motocikle.

 

gpx-demon-gr200r 01.jpg

 

Međutim, Demon GR200R je najsportskiji model dostupan u GPX gami. Dostupan po ceni od 539.000 jena (3.700 evra), Demon GR200R je osnovni, ali sposoban početnički sportski motocikl sa prednjom i zadnjom disk kočnicom, obrnutom prednjom viljuškom i podesivim zadnjim mono-amortizerom. Model 2023. godine dobija novi digitalni LCD ekran u punoj boji i redizajniranu grafiku.

GR200R pokreće jednocilindarski motor od 198 kubika, sa 4 ventila i ubrizgavanjem goriva koji proizvodi 19 KS i 17,6 Nm obrtnog momenta. GPXDemon GR200R dolazi s čeličnim ramom, ulsed koga težište ostaje nisko i obezbeđuje bolje upravljanje na putu. Zahvaljujući YSS podešavanju zadnjeg ogibljenja u sedam koraka, vozači mogu fino da podese vešanje motocikla po svom ukusu. Prema izveštajima, GPX je već počeo da prima porudžbine za GR200R, a isporuke se očekuju početkom 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piaggio otvorio novi proizvodni pogon u Indoneziji

 

piaggio-indonezija 01.jpg

 

Piaggio je otvorio novi proizvodni pogon u Indoneziji, za koji se nada da će ojačati prisustvo kompanije u azijskom regionu. Novi proizvodni pogon se nalazi u Džakarti, glavnom gradu Indonezije. Izgrađen je na lokaciji od 55.000 kvadratnih metara u okrugu Sikarang na Zapadnoj Javi.

Piaggio se nada da će nova fabrika, zvanično otvorena 23. novembra, pružiti proizvođaču veće prisustvo na jednom od najvećih tržišta dvotočkaša na svetu. Fabrika takođe povećava ukupne proizvodne kapacitete Piaggio Grupe na globalnom nivou - na osam, sa tri u Italiji, jednim u Indiji, jednim u SAD, jednim u Vijetnamu i jednim u Kini. Ekspanzija kompanije na azijskom tržištu je takođe dodatna potvrda da je ovaj kontinent najvažnije tržište za sve velike proizvođače motocikala, a ne više samo za one koji sami potiču odatle.

 

Evo šta je povodom otvaranja novog pogona izjavio predsednik i izvršni direktor Piaggio Grupe, Roberto Kolanino:

''Nova fabrika u Indoneziji je pokazatelj da Piaggio pravi još jedan korak napred u strateškom međunarodnom programu rasta koji je započeo pre više od deset godina. Upravo je to učinilo kompaniju jednim od vodećih igrača u industriji, sa portfeljom jedinstvenih brendova, ponosnim simbolom Italije širom sveta. Prodaja Piaggio Grupe na indonežanskom tržištu porasla je za 61% u 2021. i nastaviće da raste u bliskoj budućnosti.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda oživljava svoju džepnu mašinu, novo ime već poznato

 

honda-motocompo 02.jpg

 

Honda je prvi put otkrila Motocompacto ime 2020. godine kada je japanska firma američkoj Kancelariji za patente i žigove podnela zahtev za zaštitu ovog naziva. Iako ime ima više slova nego originalni Motocompo, očigledno je da se radi o referenci koja upućuje na kultnu mašinu džepne veličine. Međutim, to je bio poslednji put da se ime Motocompacto pojavilo među naslovima.

Odnosno, do sada, pošto je Honda nedavno podnela novu prijavu za žig, ovog puta Kanadskom zavodu za intelektualnu svojinu. Aplikacija sadrži dva različita načina pisanja iste reči: Motocompacto i Moto Compacto. Zanimljivo je da se u prijavi imena označavaju na sledeći način ''roba: kopnena vozila, samobalansirajući električni skuteri; skuteri na električni pogon.'' Takođe u aplikaciji je dizajn logotipa za skuter, koji je prikazao kompaktan, kockast skuter, izgledom sličan koferu.

 

honda-motocompacto-logo 01.jpg

 

Dok su sve ostale informacije u vezi sa skuterom trenutno oskudne, sada znamo da Honda namerava da vrati minijaturni motocikl u savremeni svet. Uz to, Motocompacto ili Moto Compacto će verovatno biti mali električni skuter namenjen gradskoj vožnji koji nudi kratak domet sa zamenljivim baterijama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO Papio Nova spreman za serijsku proizvodnju

 

cfmoto-papio-nova 03.jpg

 

U aprilu 2022. otkriveno je da kineski proizvođač motocikala CFMOTO radi na električnoj verziji svog Papio mini motocikla, rivala Hondi Grom. Papio sportski mini nejked, dizajniran da bude zabavan i lak za upravljanje. Sada, sa prilivom novih električnih dvotočkaša, CFMOTO je odlučio da otkrije proizvodnu verziju, nazvanu Papio Nova. U poređenju sa prototipom, nema mnogo promena. Štaviše, u poređenju sa standardnim Papio modelom od 125 kubika, Papio Nova izgleda potpuno isto, zadržavajući svoje male proporcije i sportsku, oštru karoseriju.

 

cfmoto-papio-nova 02.jpg

 

Lansiranje električnog Papio Nova modela dolazi u pravo vreme jer CFMOTO povećava svoj katalog električnih dvotočkaša. Tu je Zeeho električni skuter, model koji bi trebalo da se takmiči sa sve većim brojem električnih skutera širom Azije i Evrope. Što se tiče Papio Nova modela, njegov glavni tržišni rival bi trebalo da bude novi Tromox Ukko AT, a po performansama je ekvivalentan modelu od 125 kubika.

 

cfmoto-papio-nova 01.jpg

 

Papio Nova pokreće električni motor sa maksimalnom snagom od 22 kW, što znači oko 30 KS. Sada, ovo je očigledno mnogo jače od Groma, a kamoli standardnog Papio 125, tako da očekujte da će ovaj električni dvotočkaš biti prilično živahna mašina. Maksimalna brzina je ograničena na 112 kilometara na sat a sprint od nule do 56 km/h traje samo 2.3 sekunde. Što se dometa tiče, Papio Nova ima bateriju od 4.4 kWh za koju CFMOTO tvrdi da je dovoljna za domet do 150 kilometara sa jednim punjenjem. Imajući u vidu ove performanse i domet, Papio Nova sigurno želi da bude jedan od najsposobnijih malih električnih motocikala. To će sigurno biti zabavna i praktična gradska mašina, pogotovo ako vam odgovaraju njene proporcije. Cena još uvek nije poznata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oben Rorr električni motocikl spreman za tržište

 

oben-rorr.jpg

 

Indijsko tržište električnih motocikala je u usponu, a Ola Electric S1 i Ultraviolette F77 su na naslovnicama u zemlji i svetu. Međutim, električni segment će uskoro postati veći sa novom startap kompanijom pod nazivom Oben, koja će predstaviti Rorr električni ''nejked'' motocikl.

U svom najnovijem saopštenju za štampu, Oben je objavio da je kompanija postigla cilj od 4 miliona dolara u poslednjem prikupljanju sredstava. Tako je obezbedila ukupno 17.000 rezervacija za električni motocikl po imenu Rorr. Prema navodima kompanije, Oben Rorr će se pojaviti u prvom kvartalu 2023. sa osnovnom prodajnom cenom od oko 1.200 evra. Mehanički, Oben Rorr je motocikl prilagođen početnicima koji ima električni motor od 10 kW (13.4KS) koji proizvodi 72 Nm obrtnog momenta dostupnog odmah. Oben je tvrdi da Rorr ima maksimalnu brzinu od 100 km/h i povratni domet do 200 km sa jednim punjenjem. U međuvremenu, baterija od 4.4 kWh može se potpuno napuniti za samo dva sata putem brzog punjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Horwin Senmenti 0 - električni skuter fantastičnih performansi

 

horwin-senmenti-02.jpg

 

Proizvođač električnih motocikala Horwin je predstavio model po imenu Senmenti 0. U pitanju je skuter koji brzo ubrzava i ima odličnu autonomiju i pregršt tehnologije. Nekoliko detalja je dostupno za skuter koji će biti dostupan od sredine sledeće godine, a za koje znamo da će izazvati interesovanje vozača širom Evrope.

 

horwin-senmenti-01.jpg

 

Od 0 do 100 km/h ubrzava za svega 2.8 sekundi i donosi maksimalnu brzinu od 200 km/h. Na pravcu će moći da se uhvati u koštac s mnogim poznatijim mašinama. Horwin navodi da će pri konstantnoj brzini od 86 km/h motocikl futurističkog izgleda moći da pređe oko 300 km bez pada u performansama. Funkcija tzv. super punjenja omogućava da se baterija od 0 do 80% napuni za svega 30 minuta. Tehnologije je takođe u izobilju. Senmenti 0 ima preko 30 senzora i kamera za prilagođavanje uslovima na putu i stilu vožnje radi povećanja bezbednosti. Između ostalog, senzori mere pritisak u gumama, ABS, sisteme pomoći u vožnji, a tu je i sistem upozoravanja na mogućnost sudara. U paketu su paljenje bez ključa, različiti režimi vožnje, adaptivno ogibljenje, grejači ručica i sedišta.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Električni trkački motocikl od 225 KS spreman za Isle of Man TT

 

spark-univerzitet.jpg

 

''Spark'' trkački tim Univerziteta u Mičigenu spreman je za nastup na čuvenoj Isle of Man TT i to sa električnim motociklom. Studenti inženjerstva sa Univerziteta u Mičigenu eksperimentišu sa konstrukcijom svojih električnih dvotočkaša još od 2013. Obe godine su nastupili na Formula Lightning trci u Nju Džerziju, gde su osvojili drugo i treće mesto na električnom trkačkom motociklu po imenu Atlas. Međutim, njihov ultmativni cilj je da se 2024. godine nađu na Isle of Man TT trci. Uprkos tome što nemaju značajne resurse kao što je stalna trkačka oprema, ''Spark'' je nepokolebljiv da njihov sledeći projekat električnog motocikla dobije sve što je potrebno da se takmiči na najvećoj drumskoj trci na svetu.

 

U međuvremenu, Atlas je bio uspešan na trci Formule Lightning. Motocikl ima po meri izrađeni trelis ram i može da ubrza od 0 do 100 km/h za manje od 3 sekunde. ''Spark'' tvrdi da trkački motocikl razvija 125 KS i 119 Nm i da može dostići maksimalnu brzinu od 257 km/h. Takođe sadrži druge vrhunske komponente, uključujući Brembo, Ohlins i Galfer. Međutim, za Isle of Man TT 2024, ''Spark'' pravi nešto još moćnije pod nazivom FBS, što je skraćenica za ''Spark-ov trkački motocikl budućnosti'' (Future Racing Bike of Spark). Cilj je da se napravi električni trkački motocikl koji razvija 225 KS i 200 Nm i može dostići maksimalnu brzinu od 300 km/h. Ciljna težina je manja od 200 kg, što bi za rezultat imalo ubrzanje do stotke za manje od 3 sekunde.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Royal Enfield radi na pet novih motocikala od 450 kubika

 

royal enfield himalayan 01.jpg

 

Ovih dana, ime kompanije Royal Enfield se gotovo svakodnevno pojavljuje na portalima posvećenim motociklizmu. Razlog za to je jednostavan: brend iz Čenaja je zauzet predstavljanjem linije novih dvotočkaša. I tome nije kraje, jer će kompanija uskoro dopuniti svoj portfelj sa čak pet novih mašina od 450 kubika.

 

Prema informacijama koje stižu iz Indije, ova linija će najverovatnije uključiti avanturistički turer, uz model fokusiran na off-road. Ta mašina bi mogla da ponese naziv Himalayan 450. U pripremi su i roadster, skrembleri i jedan ''kafe rejser''. Poslednjih nekoliko meseci, uočen je avanturistički turer, a dostupne informacije sugerišu da će on biti prvi u nizu noviteta iz pomenute linije. Himalayan 450 bi trebalo da donese singl sedište, veći klirens i duži hod ogibljenja radi boljih ofroud karakterstika. S druge strane, kao motocikl više orijentisan ka uličnoj vožnji, roudster bi trebalo da donese niže sedište, sportskiju ergonomiju i oštrije linije karoserije. Skrembleri i kafe rejseri bi trebalo da budu slični roudsteru, s tim što će nuditi nešto drugačije pakete. To uključuje žbičane felne, niži upravljač, kraće blatobrane i prednji kljun. Uz to, svih pet modela će imati LED svetlo i moderne instrument table.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Guzzi SP1000 u Alfa Romeo stilu

 

km37-gta-1981-moto-guzzi-sp1000 03.jpg

 

Čuveni proizvođač automobila Alfa Romeo i proizvođač motocikala Moto Guzzi možda potiču iz Italije, ali njihov uticaj se oseća širom sveta. Dokaz za to stiže iz Hamburga, iz nemačke radionice Kaffeemaschine i njene KM37 GTA. Predvođen Akselom Budeom, tim je transformisao Moto Guzzi SP1000 iz 1981. u stilu Alfa Romeo Giulia GTA 1300 Stradale modela. Usvajajući legendarnu Biancospino boju i hromiranu završni rad, turer počinje novi život kao elegantni kafe rejser.

 

km37-gta-1981-moto-guzzi-sp1000 02.jpg

 

Kaffeemaschine zadržava fine detalje koji naglašavaju Alfa Romeo elemente. Tu je čak i detelina s četiri lista, naslikana ispod oklopa. Međutim, napori za prilagođavanje ne uključuje samo kozmetičke izmene. Zahvaljujući Lino Tonti ramu, proizvođači lako postižu uobičajeni izgled kafe trkača tako što uklanjaju nepotrebne delove i karoseriju. Budde samo pojačava te uštede na težini praveći nove rezervoare, rep i oklop od materijala od kombinacije karbona i kevlara.

 

km37-gta-1981-moto-guzzi-sp1000 01.jpg

 

V-tvin agregat je sada opremljen po meri sređenoj bregastom osovinom, olakšanim zamajcem i radilicom, većim ventilima i Dell'Orto PHF karburatorom. Kao rezultat toga, preuređena jedinica donosi 82 KS. Međutim, Budde se okreće bubanj kočnicama da bi zaustavio svu tu snagu. Tu je i Motogadget elektronika, koju često srećemo na motociklima urađenim po meri. Chronoclassic displej pravi liniju između klasičnog i savremenog analognog tahometra i digitalnog brzinomera. Sa druge strane, Budde je sam dizajnirao i prenos, održavajući jednostavnu, ali sofisticiranu estetiku konstrukcije. Da bi približio običaje Kaffeemaschine američkoj publici, Budde se udružio sa Piterom Bođom iz radionice Moto Borgotaro. KM37 je trenutno izložen u radnji u Bruklinu, a Kaffeemaschine već uveliko prihvata porudžbine za svoju mašinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda radi na električnom trkačkom motociklu

 

230374-honda-cbr1000rr.jpg

 

Honda je nedavno otkrila svoje planove trkačke divizije za predstojeću takmičarsku sezonu, uključujući motociklističke i automobilske trkačke serije. Honda je takođe najavila svoju liniju za 2023. godinu, uključujući MotoGP, WSBK i WorldSSP. Međutim, saopštenje je takođe otkrilo da japanska marka razvija električne trkačke motocikle.

Prema rečima direktora Honde i višeg izvršnog direktora Šinđija Aojame, kompanija sledi novu misiju u sferi moto sporta. ''U međuvremenu, Honda ima još jednu kritičnu misiju u oblasti moto sporta. To je realizacija plana o karbonskoj neutralnosti. Honda je već sprovodila istraživanje i razvoj tehnologija na ovom polju, dok je proaktivno koristila oblast moto sporta. Od sada pa nadalje, unapređivaćemo naše inicijative da takve tehnologije stavimo u praktičnu upotrebu u našim trkačkim aktivnostima.''

 

''Štaviše, počevši od motocikala, istražićemo mogućnosti uvođenja elektrificiranih vozila u stvarne trke na kojima se takmičimo'', objasnio je on. Šinđijev govor svakako stvara dodatno uzbuđenje oko Hondinog projekta električnog motocikla. Štaviše, električni trkački motocikl znači razvoj snažnog električnog motora koji bi se mogao primeniti na buduću proizvodnju dvotočkaša na struju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

TTS Performance predstavio Turbo Triumph Rocket 3 sa 340 konja

 

tts-performance-rocket-300 02.jpg

 

Triumph Rocket 3 je prava zver. Ne samo zato što ima trocilindarski agregat zapremine 2.458 kubika, već što kruzer na raspolaganju ima 164,7 KS i 220 Nm obrtnog momenta. Kao da to nije dovoljno, pa su momci iz Hinklija predstavili TFC paket koji pomenute cifre uvećava na 179 KS i 224 Nm!

Ali, očigledno da nije to nije bilo po volji radonici TTS Performance, pa su odlučili da Rocket 3 motociklu u TFC paketu ugrade Rotrx C30-94 turbo punjač. Ova turbo verzija, nazvana Rocket 300, donosi gotovo neverovatnih 340 KS i 366 Nm maksimalnog obrtnog momenta!

 

tts-performance-rocket-300 01.jpg

 

Kao i obično, luda ideja potekla je od prvog čoveka TTS Performance Ričarda Olbansa, koji se na naslovnim stranama našao s turbo Suzuki Hayabusom koja proizvodi 372 KS. TTS je Rocket 300 u uličnoj varijanti ograničio na ''svega'' 300 KS, omogućavajući bolju kontrolu za svakoga ko možda ne deli isti nivo ludosti kao Olbans. Ipak, TTS je već prodao deset kompleta superpunjača za Rocket 3, dok je još pet trenutno u izradi. Komplet s turbinom košta 8.000 funti (oko 9.400 evra), pa ko voli nek‘ izvoli.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oben Rorr električni motocikl spreman za tržište

 

oben-rorr 01.jpg

 

Indijsko tržište električnih motocikala je u usponu, a Ola Electric S1 i Ultraviolette F77 su na naslovnicama u zemlji i svetu. Međutim, električni segment će uskoro postati veći sa novom startap kompanijom pod nazivom Oben, koja će predstaviti Rorr električni nejked motocikl.

 

U svom najnovijem saopštenju za štampu, Oben je objavio da je kompanija postigla cilj od 4 miliona dolara u poslednjem prikupljanju sredstava. Tako je obezbedila ukupno 17.000 rezervacija za električni motocikl po imenu Rorr. Prema navodima kompanije, Oben Rorr će se pojaviti u prvom kvartalu 2023. sa osnovnom prodajnom cenom od oko 1.200 evra. Mehanički, Oben Rorr je motocikl prilagođen početnicima koji ima električni motor od 10 kW koji proizvodi 72 Nm obrtnog momenta dostupnog odmah. Oben je tvrdi da Rorr ima maksimalnu brzinu od 100 km/h i povratni domet do 200 km sa jednim punjenjem. U međuvremenu, baterija od 4.4 kW može se potpuno napuniti za samo dva sata putem brzog punjača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda EM1 e: skuter spreman za Evropu

 

honda-em1-e 2.jpg

 

Honda je bila među najvrednijim proizvođačima na prošlomesečnom EICMA sajmu. U Italiji je predstavila seriju novih motocikala za 2023. godinu, uključujući potpuno novi XL750 Transalp. Međutim, japanska firma takođe predstavlja svoj prvi električni skuter na evropskom tržištu, a EM1 e: je njegovo ima (da, dve tačke posle ''e'' su deo naziva). EM1 e: je zanimljiv električni skuter uglavnom zato što bi mogao biti jeftin jer je zasnovan na postojećem U-Go skuteru koji je u Kini proizvodila kompanija Wuyang-Honda.

 

honda-em1-e 1.jpg

 

Oba skutera se ne razlikuju spolja, ali postoji nekoliko tehničkih razlika. Prvo, EM1 e: je opremljen Hondinom Mobile Power Pack baterijom koja se skida. Iako baterije EM1 e: i U-Go dele sličan kapacitet, obe imaju drugačiji dizajn. Takođe, EM1 e: ima domet od 40 km, za razliku od U-Go-ovih 65 km. Iako su njihove razlike u dometu, električni motor na EM1 e: izgleda identično U-Go. Uz to, jedinica postavljena na U-Go je donosi 1,6 KS. Iako cifra nije velika, skuter i dalje može dostići maksimalnu brzinu od 50 km/h. Međutim, s obzirom da je U-Go dostupan za oko 1.000 evra u Kini, očekuje se da će EM1 e: imati približno istu cenu, što ga čini jednim od najpristupačnijih električnih skutera u Evropi. EM1 e: bi trebalo da u prodaju stigne sredinom 2023. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati proslavio dve svetske titule specijalnim izdanjem Panigale V4

 

ducati-panigale-specijalne-verzije 02.jpg

 

Ducati je 2022. godinu završio na visokom nivou, osvojivši titule u MotoGP i WSBK šampionatima. Kako bi proslavila taj uspeh, italijanska kompanija je napravila dva posebna izdanja Panigale V4 motocikla, inspirisana Desmosedici GP mašinom Frančeska Banjaje i Panigale V4 R Alvara Bautiste.

 

ducati-panigale-specijalne-verzije 01.jpg

 

Nova serija je prikazana na posebnom događaju, organizovanom kao proslava dva naslova italijanskog giganta. Kako navodi Ducati, specijalni motocikli su zasnovani na Panigale V4 S, imaju grafike pobedničkih dvotočkaša iz MotoGP i WSBK, a na njima se nalaze potpisi Banjaje i Bautiste. Svaki od njih će biti proizveden u ograničenoj seriji od 260 primeraka.

Oba Panigale V4 2022 World Champion Replica motocikla dolaze u konfiguraciji s jednim sedištem, STM-EVO SBK kvačilom, Akrapovič prigušivačem, Brembo kočnicama sa Stylema čeljustima i MCS glavnim cilindrom. Od ostalih karakteristika, izdvajamo dosta ugljeničnog vlakana, uključujući prednje i zadnje blatobrane. Kako navodi Ducati, svi proizvedeni primerci će imati posebnu grafiku i potvrdu autentičnosti, a naći će se u posebnom pakovanju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda sprema snažniji Fireblade za 2024. godinu

 

honda-cbr1000rr-r-sp-30th-anniversary 02.jpg

 

Čuju se glasine da bi Honda mogla da nam donese snažniji Fireblade za 2024. koja bi trebalo da naredne godine debituje u Japanu. Očigledno, Honda razmatra ''konačno izdanje'' Fireblade motocikla pre nego što emisione regulative postanu strožije.

Najnovija generacija Fireblade modela je predstavljena 2020. godine i donela je 215 KS. Međutim, nije se smatrala uspešnom jer CBR1000RR-R nije mogao da se takmiči sa Ducati Panigale V4 R, Yamahom R1M i Kawasaki ZX10RR u WSBK šampionatu. Honda nije pobedila ni u jednoj trci u WSBK-u uprkos tome što je uspela u Japanu, uključujući pobedu na Suzuki 8 sati ranije ove godine.

 

Honda-CBR1000RR-R-SP-30th-Anniversary 01.jpg

 

Uz to, Honda želi da se vrati u prvi red sa novom generacijom CBR1000RR-R Fireblade spremnom za 2024, dok bi njegova premijera mogla da bude na tokijskom sajmu motocikla naredne godine. Međutim, nova mašina će i dalje morati da se pridržava Euro5 emisionih standarda. Ipak, ovo su samo glasine i još uvek nemamo nikakvu potvrdu od Honde. Ipak, i te kako bi imalo smisla da Honda radi na moćnom i sposobnom sportskom motociklu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...