Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

BMW K 1600 GT kao žestoka unikatna zver

 

bmw-k-1600 02.jpg

 

BMW K 1600 GT je verovatno najbolji veliki turer na tržištu. Kompanija iz Minhena je nedavno ažurirala celokupnu K 1600 liniju za 2022, uključujući modele GT, GTL, B i Grand America. Kao rezultat toga, K 1600 sada ima nove dodatke za kontrolu obrtnog momenta, Dynamic ESA ogibljenje najnovije generacije.

 

bmw-k-1600 01.jpg

 

Od ostalih poboljšanja vrednih pomena, tu su nova 10,25-inčna TFT instrument tabla i adaptivni far. Iako je BMW K 1600 GT mašina napravljena za otvoreni put, diler BMW-a iz Francuske, BymyCar, se odlučio da ažuriranom K 1600 G da radikalni novi izgled. BymyCar se rešio kabastog zadnjeg dela i masivnih bočnih kofera, ubacio novi podram i sedište za jednog vozača, a rezultat toga je potpuno drugačiji izgled. Motocikl je dobio i novo ime - K 1600 R, a crveni ram se sada postao centralni deo ove kreacije. Unikatna mašina i dalje ima rezervoar za gorivo zapremine 26 litara, što i dalje omogućava više nego solidnu autonomiju. Dvotočkaš izgleda kao S 1000 RR na steroidima, bar gledano od napred, dok je bočni profil sada veliki i agresivan. Mehanički, nema nikakvih promena. To znači da K 1600 R ima 160 KS na 6.570 obrtaja i 180 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Međutim, posebna pažnja je posvećena smanjenju težine, koja sada iznosi 240 kg. Izgled kompletira nova siva osnovna boja, sa crvenom grafikom. Kako navodi BymyCar, K 1600 R košta 65.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Streetfighter V4 Lamborghini

 

Ducati Streetfighter V4 Lamborghini: numerisana i ograničena serija od 630+63 komada, inspirisanih Lamborghinijem sa super performansama. Pravi se na osnovi Panigale V4 S za 2023. godinu.

Karakteriše ga izuzetno agresivni dizajn, posebne i lagane komponente i namenska boja. Serija od 63 komada je rezervisana za posebne kupce Lamborghinija koji će imati priliku da prilagode motocikl bojama karoserije i felni svog Lamborghini automobila:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

GASGAS lansirao novi RX 450F Replica model

 

gasgas-rx-450f 02.jpg

 

GASGAS je i zvanično predstavio novi RX 450F Replica model za 2023. godinu. Kao što je najavljeno pre nekoliko nedelja, RX 450F Replica je zasnovana na mašini s kojom je Sem Sanderlend, početkom godine, pobedio na Dakar reliju. Kako navodi kompanija, RX 450F Replica je nešto najbliže Dakar takmičarskoj mašini za obične vozače.

 

gasgas-rx-450f-replica 01.jpg

 

U osnovi, RX 450F Replica je isti kao KTM 450 Rally Replica, uz određene manje izmene. Tu pre svega mislimo na boje i prednji blatobran. Međutim, RX 450F Replica dolazi sa WP Xplor Pro 7548 prednjom viljuškom i 7750 zadnjim amortizerom, a ogibljenje na KTM-ovom modelu ima XACT pro prednju viljušku i zadnji amortizer. ''Srce'' motocikla je SOHC jednocilindarski agregat, zapremine 450 kubika, isti onaj kakav se nalazi na trkačkom GASGAS MC 450F motociklu. Od ostalih karakteristika izdvajamo Neken ručice i Akrapovič izduvni sistem. Za kočenje se brinu Brembo kočnice, dok motocikl koristi Continental TKC 80 pneumatike i EXCEL felne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha predstavila novi R1 GYTR

 

yamaha-r1-gytr 023.jpg

 

Yamaha je predstavila novi R1 GYTR motocikl, namenjen isključivo za vožnju na stazi. Poput prethodnog izdanja za stazu namenjenog R1, motocikl je delo Genuine Yamaha Technologies Racing (GYTR).

 

yamaha-r1-gytr 02.jpg

 

GYTR je sponzor Yamahinog WSBK tima i Yamaha Austria Racing Team (YART) koji se takmiči u EWC šampionatu.

 

yamaha-r1-gytr 01.jpg

 

Kako navodi Yamaha, R1 GYTR ima pregršt komponenti spremnih da se pokažu na stazi. To su Akrapovič sistem s prigušivačem. Tu su i AIS svećice, kao i GYTR jedinica za kontrolu rada motora (ECU). Tu su i:

  • Električna instalacija
  • PC interfejs kabl
  • GYTR ABS emulator
  • GYTR prekidač za uključivanje/isključivanje
  • 15/42T 520 lančanici
  • Trkački lanac GYTR R-serije 520
  • BS R11 gume
  • GYTR Racing poklopac rezervoara
  • GYTR set kočnica nerđajućeg čelika
  • Kočione čeljusti sa GYTR čeličnim klipom
  • Brembo Z04 kočione pločice
  • Trkački upravljač
  • Štitnik ručice prednje kočnice
  • Trkački zadnji set sa opcijom promene stepena prenosa unazad
  • Trkački štender R-serije
  • Trkačko vetrobransko staklo
  • GYTR trkačko sedište

Nažalost, za trkanje spreman R1 GYTR može se kupiti samo u GYTR Pro prodavnicama. Kupci takođe mogu personalizovati podešavanja uz pomoć GYTR-a. GYTR će predstaviti više od 400 komponenti razvijenih posebno za R1 uključujući delove za trke koji se trenutno koriste isključivo na Yamahinoj WSBK mašini. GYTR Pro asortiman uključuje:

  • GYTR PRO zadnja viljuška
  • GYTR PRO rezervoar za gorivo velike zapremine
  • GYTR PRO zadnji podram od karbona
  • GYTR PRO karbonski set poklopca
  • GYTR Pro ekran
  • GYTR PRO instrument tabla
  • Podrška za GYTR PRO instrument tablu
  • GYTR PRO upravljači
  • GYTR PRO prekidači na ručki
  • GYTR PRO Marelli elektronika (prilagođena)
  • GYTR PRO Vazdušni kanali za kočione čeljusti
  • GYTR PRO Kočni vodovi
  • GYTR PRO Brembo adapteri za točkove
  • GYTR PRO Kvačilo
  • GYTR PRO Bočni amortizer upravljača sa držačem i stezaljkom
  • GYTR PRO MB hladnjak
  • GYTR PRO Akrapovič sistem
  • GYTR PRO Zaštita kočione poluge

Kako navodi japanska kompanija, celokupan GYTR Pro asortiman će biti poznat do kraja godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popularni Hondini motocikli u novim, uzbudljivim bojama

 

Honda NC750X 03.jpg

 

Tri popularna evropska Hondina modela: NC750X, Forza 750 i NT1100 dobila su nove, uzbudljive boje za 2023. godinu.

Od kad je prvi put predstavljen, model NC750X je dugo bio favorit širom Evrope (prvobitno kao NC700X), zahvaljujući velikom obrtnom momentu i motoru sa dva cilindra koji štedi gorivo, opuštenom i prostranom položaju sedenja, amortizeru dugog hoda i osobenom avanturističkom stilu. Sada, ovaj avanturista ima nov, svežiji izgled za 2023. godinu u kolornim opcijama Mat Jeans Blue Metallic, Pearl Deep Mud Gray i Candy Chromosphere Red. Mat Ballistic Black Metallic ostaje, sa novim grafitnim plastičnim delovima za dodatni ''stelt'' izgled. Model Forza 750 je ultimativni maksi skuter i nudi uzbudljivu vožnju i luksuzni komfor uz visoku tehnologiju. Prošle godine taj model je osvojio prestižnu Red Dot nagradu za izuzetan dizajn motocikla zahvaljujući elegantnom izgledu, sportskim performansama i izvanrednoj svestranosti.

 

Honda Forza 750 02.jpg

 

Za 2023. proizvodnu godinu, Forza 750 će biti dostupna u tri sasvim nove, izuzetno moderne kolorne sheme: Mat Ballistic Black Metallic, Pearl Glare White i Iridium Gray Metallic, ali i u boji Mat Jeans Blue Metallic.

 

227936-Honda NT1100 01.jpg

 

Pored toga, stigle su i nove boje za model NT1100, kome su vrhunske performanse, komfor, praktičnost i elegantan stil doneli prvo mesto u prodaji turing kategorije već u prvoj godini. Tokom naredne godine NT1100 će biti dostupan u bojama Gunmetal Black Metallic, Matt Iridium Gray Metallic i Pearl Glare White.

 

PR saopštenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bajaj oživljava nekadašnji britanski brend

 

vincent-motorcycles 01.jpg

 

Indijski proizvođač automobila, Bajaj Auto, postao je vlasnik prava na intelektualnu svojine kompanije Vincent Motorcycles.

Vincent Motorcycles je britanski brend koji je od 1928. do 1955. proizvodio motocikle. Posao je propao usled brojnih finansijskih gubitaka. Bajaj je 2017. postao vlasnik nekadašnjeg brenda, iako ta informacija nije otkrivena javnosti.

 

Vincent Motorcycles možda nije toliko snažno ime kao Trumph ili Norton, ali kompanija iza sebe ima dva značajna modela, Black Shadow i Black Lightning. Imajući sve u vidu, da li je realno očekivati da se Vincent Motorcycles posle gotovo sedam decenija vrati na tržište?

Tokom poslednjih nekoliko godina, mnogi nekadašnji brendovi su se vratili u igru nakon promene vlasničke strukture. TVS Motor je oživeo Norton, dok je Classic Legends (u vlasništvu indijske Mahindre) revizalizovao Jawa Motorcycles. Tu je i kineski Qianjiang, koji je udahnuo novi život italijanskom Benelliju. Dakle, apsolutno je realno očekivati da i Bajaj uradi isto s Vincentom. Bajaj već ima partnerstvo sa kompanijom Triumph, a ima i 49.9% vlasničnog udela u KTM-u. Sa toliko resursa na raspolaganju, Bajaj bi mogao da oživi Vincent Motorcycles vrlo brzo. Dozvola za korišćenje imena ističe u avgustu 2026, kada Bajaj ima opciju da je obnovi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi BMW S 1000 RR imaće više snage i bolje ubrzanje

 

bmw-s-1000-rr 01.jpg

 

Jedno ime je nedostajalo sa spiska ažuriranih modela za 2023. kompanije BMW Motorrad. Međutim, najnovije informacije otkrivaju da će S 1000 RR sportski motocikl dobili dugo čekano osveženje.

 

Kao što se očekivalo, S 1000 RR će dobiti elemente sa M 1000 RR, uključujući i zakrilca. Ipak, najvažnija novina je na agregatu, koji donosi 206,5 KS na 13.750 obrtaja - što je povećanje u odnosu na 204 konja sa prošlogodišnjeg modela. Veruje se da će određene manje promene pretrpeti i paket elektronike. ShiftCam agregata sa svojim unikatnih VVT sistemom će najverovatnije ostati nepromenjen. Sa 1000 RR će imati brži osećaj u vožnji nego odlazeći model. Model će imati i duže međuosovinsko rastojanje (sa 1.440 mm na 1.457 mm), slično kao i M 1000 RR. Sa druge strane, težine novog S 1000 RR će i dalje ostati 197 kg. Većina karoserije će ostati nepromenjena, a uz aerodinamička zakrilca i kombinaciju boja, nema sumnje da ćemo imati vizuelni atraktivni motocikl. Ako je verovati dostupnim informacijama, BMW će novi S 1000 RR predstaviti uskoro.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sajam u Tokiju ponovo u martu naredne godine

 

sajam-tokio.jpg

 

Najveći moto sajam u Japanu, onaj u Tokiju, ponovo će se održati u martu naredne godine. Ono što predstojeće izdanje poznatog događaja obećava jesu najbolje kreacije japanske ''velike četvorke'', uključujući i nove modele. Sajam motocikala u Tokiju počinje u petak, 24. mart i trajaće do 26. marta 2023.

Kao i do sada, mesto održavanja sajma biće hale 1, 3 i 4 Tokijskog međunarodnog sajma, uključujući Atrijum i izložbene sekcije na otvorenom. Organizatori će poseban akcenat staviti na broj posetilaca, jer je broj zaraženih virusom korona u Japanu i dalje veliki. Nema nikakvih konkretnih ograničenja, mada se navodi da će se u svakom trenutnu voditi računa da unutar hala nisu velike gužve. Kako je do samog događaja ostalo još šest meseci, više detalja nema u ovom trenutku. Ipak, karte se već sada mogu kupiti. Njihova cena je 1.800 jena za odrasle (oko 12.5 evra). To je cena ako se karte kupe unapred, dok na sam dan održavanja koštaju 2.000 jena (oko 14 evra). Treba naglasiti da se karte mogu kupiti isključivo online. Ulaz je besplatan na srednjoškolce i mlađu decu, kao i za osobe sa invaliditetom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Suzuki GSX1400 u novom izdanju

 

suzuki-gsx1400-po-meri 03.jpg

 

Moderni snažni motocikli iz Japana, s rednim četvorocilindarskim agregatima su izuzetno praktični - veliki su, udobni, pouzdani i imaju dosta snage. Jedina mana je što vizuelno mogu da izgledaju pomalo dosadno. Mogu dosta da pređu, ali neki od njih izgledaju i zvuče kao velike šivaće mašine.

 

suzuki-gsx1400-po-meri 02.jpg

 

Vlasnik ovog Suzukija GSX1400 iz 2008. godine je pravi ljubitej po meri izrađenih mašina. Ovo je drugi motocikl koji za njega radi Tom Gilroj i njegova ekipe iz Purpose Built Motor radionice. Prva kreacija je bio Honda CBX1000 kafe rejser, a koliko mu se dopao, Luk je odličio da mu nađe cimera u garaži podjednakog kvaliteta. Ovaj Suzuki je najviše koristio za turing vožnje. Ako ga uporedimo sa CBX, šta je Luk želeo za GSX?

 

suzuki-gsx1400-po-meri 01.jpg

 

''Naš prvi razgovor je bio o estetskim poboljšanjima, nekim manjih promenama na agregatu i boljim upravljačkim karakteristikama'', objasio je Tom. ''Nije teško učiniti motocikl boljim kada mu smanjujete težinu. Naš plan je bio jednostavan: ponovo napraviti uglasti podram radi oštrijeg stila.'' Prvi korak je bi rastaviti motocikl. Veći deo fabričkih komponenti je odbačen (osim rezervoara za gorivo). Još na samom startu je odlučeno da felne budu bele boje, pa su poslate na farbanje dok je krenuo rad na podramu. Zadnji deo je isečen, a po meri urađeno sedište od alkantare je naručeno iz radionice Timeless Auto Trip. Stavljeni su duži YSS amortizeri, što je povećalo ukupnu visinu motocikla. Prednji deo je takođe pretrpeo izmene. Upravljač je dobio novu boju, a tu je i po meri urađen blatobran. Pomenućemo i 4.5-inčni LED far. Daytona instrumenti su postavljeni na instrument tablu, zamenjene su fabričke ručice, a motocikl sada ima i ProTaper retrovizore. Motocikl ima Brembo hidraulično kvačilo i glavni kočioni cilindar.

 

Pre nego što je počeo da pravi motocikle, Tom  je radio na izradi elektronskih sistema po meri. Čitav paket dodatne elektronike je sada dostupan, od prekidača do kontrolnog modula. Tom je želeo da uradi nešto posebno s izduvnim sistemom, a iako je zadržao određene fabričke elemente, odradio je prigušivač po meri i Suzuki je dobio potpuno novi zvuk. Što se modifikacije agregata tiče, one za posledicu imaju 107 KS i 130 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Nije loše za jednu turing mašinu. ''Jedino što je bolje od gledanja ovog motocikla je da ga provozate'', objasnio je Tom. ''To je prava zver i tako se ponaša u vožnji.'' U to verujemo. Snaga rednog četvorocilindarskog motora, zajedno s osetnim gubitkom težine i poboljšanjima ogibljenjima će vlasniku doneti jedno potpuno novo iskustvo u vožnji. Da ne pominjemo atraktivan izgled, inspirisan starijim Suzuki motociklima.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moto Guzzi V7 Stone Special Edition

 

moto-guzzi-v7-stone 03.jpg

 

Moto Guzzi nastavlja da iskorišćava popularnost svog retro-inspirisanog roudstera, predstavljanjem novog V7 Stone Special Edition izdanja. Motocikl je predstavljen na nedavno održanom Moto Guzzi World Days događaju. Donosi diskretniju siluetu u poređenju sa standardnim izdanjem.

 

moto-guzzi-v7-stone 02.jpg

 

V7 Special Edition se takođe može pohvaliti novom Shining Black crnom bojom, s crvenim ukrasnim detaljima na stranama rezervoara za gorivo.

 

moto-guzzi-v7-stone 01.jpg

 

Slična boja je vidljiva i na zadnjim amortizerima, a iskorišćena je za kontrast na sedištu. Ipak, deo koji najviše privlači pažnju na V7 Stone Special Edition modelu je Arrow izduvni sistem, na kojem se nalazi brending italijanskog proizvođača. Kako navode u kompaniji Moto Guzzi, osim atraktivnog izgleda, novi izduv utiče na povećanje snage sa 64 na 66 KS na 6.700 obrtaja.

Cena Moto Guzzi V7 Stone Special Edition modela je 9.999 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda sprema 10 novih električnih motocikala do 2025. godine

 

honda ev 02.jpg

 

Honda je otkrila svoje planove za elektrifikaciju, koji uključuju i lansiranje deset novih električnih modela do 2025. godine. Uz to, japanska kompanija planira da do 2050. dostigne karbonsku neutralnost.

''Honda će ubrzati elektrifikaciju svojih motocikala, kao primarni fokus svoje buduće strategije'', stoji u saopštenju. Honda će nastaviti s razvojem agregata sa unutrašnjim sagorevanjem, ali želi da osetno smanji emisiju ugljen-dioksida svojih SUS jedinica. Takođe, japanska kompanija će se fokusirati na razvoj mašina koje mogu koristiti karbonski neutralna goriva. 2025. je označena kao datum za lansiranje deset novih električnih modela. Među njima će biti dvotočkaši za svakodnevni prevoz, ali i onih zabavnih. Umesto dosad standardnih električnih motocikala u rangu modela od 125 kubika, možemo očekivati i mašine veće kubikaže.

 

honda ev 01.jpg

 

Honda želi da lansira i tri velika i zabavna električna modela, među kojima bi trebalo da se nađe jedan namenjen tinejdžerima, koji cilja japanska, evropska i američka tržišta. Među planovima su i dva električna modela za gradske uslove, namenjena za Evropu i Japan. Do 2024. se očekuje i pet električnih bicikala i jedan električni moped. Koristiće se dva tipa baterije, od kojih će jedna biti zamenjiva. Honda će zajedno sa svojom softverskom divizijom Drivemode raditi na poboljšanju kvaliteta različitih usluga za povezivanje, poput izračunavanja optimalnih ruta, obaveštenja o mestima za punjenje, saveta za bezbednu vožnju i korisničke podrške.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

QJMotor sprema nove modele za evropsko tržište

 

228120-qjmotor-evropa 02.jpg

 

Nakon što je ispunio potrebne bezbednosne i emisione regulative, QJMotor je spreman za osvajanje evropskog tržišta. Za one koji nisu upućeni, QJMotor (Qianjiang Motorcycle) je kineski proizvođač motocikala osnovan 1985. godine. I mada je sam brend malo poznat u Evropi, na Starom kontinentu je prisutan preko kompanije Benelli, koja u poslednje vremen privlači dosta pažnje. To se naročito odnosi na Italiju, u kojoj je TRK 502 najprodavaniji dvotočkaš.

 

228121-qjmotor-evropa 01.jpg

 

Sada i QJMotor želi da se uključi u tržišnu borbu u Evropi, u koju bi trebalo da stigne do kraja ove godine. Odobrenje za dolazak na evropsko tržište je dobilo nekoliko modela, od mašina male kubikaže, pa do avanturističkih motocikala zapremine 800 kubika.

Prema dostupnim navodima, prvi kontigent koji stiže u Evropu uključuje modele SRK700, SRK400 i SRV550. Međutim, SRK700 je najunikatniji, jer za njega ne postoji Benelli ekvivalent. Pokreće ga paralelni tvin agregat zapremine 689 kubika, koji donosi 74 KS i 55 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Treba napomenuti da SRV550 svoj paralelni tvin motor deli s MV Agusta Lucky Explorer 5.5 modelom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R 1250 GS Spirit Of GS

 

228118-bmw-r-1250-gs-spirit-of-gs 02.jpg

 

Od svog uvođenja, ime Gelande Strasse je postala sinonim za uspehe kompanije BMW Motorrad.

GS se do dana današnjeg smatra najpopularnijim avanturističkim motociklom savremene ere, koji je u pomenutom segmentu postavio visoke standarde. Na vrhu ''lanca ishrane'' je R 1250 GS, uprkos brojnim pokušajima drugih proizvođača da ga skinu sa trona. R 1250 GS je dostupan u brojnim paketima opreme i bojama, a tu je i najnovije izdanje predstavljeno na Alpes Aventures Motofestival događaju. Upoznajte BMW R 1250 GS Spirit of GS Edition, izdanje dostupno u 1.250 primeraka, koji će se isključivo prodavati u Francuskoj!

 

228119-bmw-r-1250-gs-spirit-of-gs 01.jpg

 

Od osnovne R 1250 GS verzija da razdvaja nekoliko ključnih karakteristika, a pre svega nova kombinacija boja. Spirit of GS dolazi sa sivom bojom i narandžastim ukrasnim detaljima, koji stvaraju izuzetno atraktivnu estetiku. Tu su i ukrasni detalji na felnama i aluminijumske ručice. BMW je na upravljač stavio i serijski broj kako bi vozače podsetio da se radi u ograničenoj seriji. Od ostalih karakteristika ćemo pomenuti zatamnjeno vetrobransko staklo, spojler i štitnik agregata. BMW R 1250 GS Spirit of GS Edition dolazi sa cenom od 27.990 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO NK-C22 koncept

 

cfmoto-nk-c22 03.jpg

 

CFMOTO je otkrio svoj NK-C22 koncept, koji donosi uvid u predstojeću zamenu za roudster model NK linije.

 

Kompanija je svoj prvi koncept, po imenu SR-C21, predstavila pre godinu dana, a on je u međuvremenu postao 450SR sportski motocikl. NK-C22 je sada otkriven iz dva razloga: kao uvid u narednu generaciju NK liniji i da debituje C-LINK platformu. Uz NK-C22, CFMOTO je najavio da će u narednoj godini lansirati čak 10 novih modela. Od toga će 4 biti električna. Osnovu buduće električne ponude će činiti C-LINK platforma, koja će omogućiti modelima da međusovno komuniciraju, kako hardverski tako i softverski. Ipak, najviše pažnje je privukao NK-C22 koncept, svojim agresivnim izgledom koji pokazuje da će stil kompanije biti dalje razvijen na osnovama poznate KTM platforme. Tu je vitak ''nos'' kojim dominira far aranžman postavljen u obliku slova ''Y''. Profil nosi gabaritan oklop i jasno izraženu ''grbu''.

 

cfmoto-nk-c22 02.jpg

 

Pomenućemo i SC Project izduv, koji najverovatnije neće biti iskorišćen na proizvodnoj verziji. Uglavnom, izgled je delimično sličan MV Agusta Brutale motociklu.

 

cfmoto-nk-c22 01.jpg

 

Još uvek nije jasno šta nosi ispod ''kože''. Aktuelna NK linija je dostupna u varijantama od 300 i 650 kubika, a sa sigurnošću možemo reći da će nova generacija imati i jedinicuod 450 kubika, kakva se nalazi na 450SR. Mesta bi moglo da se nađe i za agregat od 700 kubika sa CL-X. Iako je NK-C22 dizajnerski prilično upečatljiv, ostaje nam da vidimo koliko elemenata će se naći na proizvodnoj varijanti. Tako je SR-C21 hvaljen, ali je koncept na kraju razvodnjen u 450SR kakav sada imamo.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ducati Monster SP

 

ducati-monster-sp-2023 03.jpg

 

Ducati je zvanično predstavio novi Ducati Monster SP tokom druge epizode svoje Ducati World Premiere online serije. Iako je Monster ostao jedan od ekonomski najpristupačnijih modela italijanske kompanije, trebalo mu je malo pažnje.

 

ducati-monster-sp-2023 02.jpg

 

Tako je Moster dobio poseban SP tretman za 2023. godinu, a vozače očekuje pregršt uzbudljivih dodataka.

 

ducati-monster-sp-2023 01.jpg

 

Pre svega, Monster SP dolazi sa potpuno podesivom Ohlins NIX30 prednjom viljuškom, koja je sada 600 g lakša od one na osnovnom modelu. Za kočenje se brine 320-milimetarska prednja disk kočnica, uparena sa Brembo Stylema kočionim čeljustima. Uz to, SP ima i Termignoni homologovani izduv. SP može da se pohvali sa kombinacijom boja inspirisanom MotoGP grafikom koja dodatno naglašava izgled ovog motocikla. Od ostalih karakteristika vrednih pažnje izdvajamo:

- amortizer upravljača.

- Pirelli Diablo Rossi IV pneumatici.

- rekalibrisani režimi vožnje sa novim režimom namenjenim vožnji u kišnim uslovima.

- kontrola paljenja.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li stiže nova Vespa GTS?

 

vespa-gts-2023 02.jpg

 

Kako se približava novembar mesec i EICMA sajam u Milanu svi proizvođači polako odkrivaju svoje nove adute. Vespa je tako na svojim društvenim kanalima zagolicala maštu fanovima Vespe ''tizerom'' nove Vespe GTS. Predpostavlja se da je italijanska kompanija novim video snimkom i slikama koje ga prate želela da najavi dolazak nove Vespe GTS, ili će ovo možda biti samo još jedna od limitiranih verzija koje Vespa voli da izbacuje na tržište.

 

vespa-gts-01.jpg

 

Sa slika se vidi da su tu nove felne i novi retrovizori, koji baš i nisu u skladu sa vespa dizajnom. Još uvek je rano za konačne zaključke. Ono sto je sigurno je to da ćemo tačne informacije saznati na sajmu EICMA koji se ove godine odžava od 8. do 13. novembra u Milanu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Ducati Multistrada V4 Rally

 

ducati-multistrada-v4-rally 04.jpg

 

Ducati je otkrio novi Ducati Multistrada V4 Rally model za 2023. godinu.

Italijanska mašina će se na tržištu uhvatiti u koštac sa BMW R1250 GS Adveture i Triumph Tiger 1200 Explorer linijom. Ono što novi model donosi je veća autonomija, bolje ofroud mogućnosti i povećana udobnost. Kao što joj ime kaže, nova varijanta je rođena za reli vožnju.

 

ducati-multistrada-v4-rally 03.jpg

 

Novina za 2023. je veći hod ogibljenja, koji je povećan za 30 mm i sada iznosi 200 mm. Uz to, tu je poluaktivno Showa Skyhook ogibljenje vrhunskih specifikacija.

 

ducati-multistrada-v4-rally 02.jpg

 

Ducati je dodato novi režim snage, koji pruža poboljšano iskustvo u vožnji u ekstremnim ofroud uslovima.

 

ducati-multistrada-v4-rally 01.jpg

 

Novi enduro režim vožnje smanjuje snagu na 114 KS i prilagođava kontrolu proklizavanja okolini. Deaktiviraju se kontrola obrtanja točka i ABS na zadnjem točku, kako bi mašina bila prilagođenija offroad situaciji. Maksimalna snaga motocikla i obrtni moment ostaju na 170 KS na 10.500 obrtaja, odnosno 125 Nm na 8.750 obrtaja. Nova Ducati Multistrada V4 Rally ima krakaste felne u standardnom paketu, što je opcija koja je na V4 S dostupna kao dodatna opcija. Tu je i rezervoar za gorivo zapremine 30 litara, koji povećava autonomiju motocikla na oko 370 km. Kako navodi Ducati, Granturismo V4 agregat sada ima deaktivaciju zadnjeg cilindra koja je u funkciji tokom mirovanja, ali i mirne vožnje. Nova karakteristika daje veliki dorprinos ekonomičnoj potrošnji goriva. Još jedna novina na Multistrada V4 Rally motociklu je podešavanje visine u vožnji. Naime, ogibljenje spušta visinu motocikla nakon paljenja, čime je lakše popeti se i sići s mašine. Sličnu funkciju ima Harley-Davidson Pan America 1250.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha Tracer 9 GT dobija radarsku tehnologiju

 

yamaha-tracer-9-gt02.jpg

 

Špijunske fotografije naredne generacije Yamaha Tracer 9 GT motocikla su stigle do javnosti još u junu mesecu. Tada su otkrile da japanski sportski turer očekuje velike promene. Brojni svetski portali koji se bave moto industrijom su tada objavili glasine da će Tracer 9 GT koristiti radarske senzore. Međutim, nagađanjima je sada kraj, jer novi patenti potvrđuju da će Yamaha Tracer 9 GT zaista doneti pomenutu tehnologiju. To je važna vest za sve ljubitelje ovog modela.

 

yamaha-tracer-9-gt01.jpg

 

Ovakvo otkriće potvrđuje da će Tracer biti ekonomski najpristupačniji (ili bolje reči, najmanje skup) motocikl koji će imati adaptivni tempomat i sistem kočenja u hitnim slučajevima. Oba sistema podržava pomenuta napredna tehnologija. Yamaha je na prototipu odradila odličan posao, sakrivši pomalo rogobatnu elektronsku jednicu, za razliku od modela konkurentskih kompanija - Ducati Multistrada V4, KTM 1290 Super Adventure S i BMW R 1250 RT. Na osnovu patenata, vidimo da je radarska jedinica smeštena između donjih farova Tracer 9 GT motocikla.

Yamaha je ugradila i tanki poklopac na prednjem delu hardverske jedinice, koji pruža bolju zaštitu od blata, šljunka, vode ili insekata i sprečava da direktno udare u senzor. Sam poklopac se u slučaju oštećenja može jeftino zameniti. Naredna generacija Tracer 9 GT motocikla bi trebalo da debituje u varijanti za 2023. godinu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stigao je novi BMW S 1000 RR

 

bmw-s-1000-rr 004.jpg

 

BMW Motorrad je i zvanično najavio novi BMW S 1000 RR za 2023. godinu. Najveća novina na novom izdanju jesu zakrilca, inspirisana onim koji se nalaze na M 1000 RR, smeštena na prednjem delu mašine. Kako navode Bavarci, ona pri velikim brzinama dodaju do 10 kg aerodinamičkog potiska.

 

bmw-s-1000-rr 003.jpg

 

Mada nisu velika kao ona na M 1000 RR, zakrilca čine S 1000 RR u rangu sa ostalim litarskim motociklima u segmentu.

 

bmw-s-1000-rr 002.jpg

 

Međutim, S 1000 RR ne donosi samo stilska poboljšanja, već i dosta promena ispod površine, uključujući redizajniranu šasiju i sređen agregat. Ram prethodne generacije je ostao, ali novo izdanje ima poboljšanje aerodinamičke osobine. Ugao glave upravljača je sa 23.1 povećan na 23.6 stepeni, a međuosovinsko rastojanje je takođe povećano na 1.458 mm.

 

bmw-s-1000-rr 001.jpg

 

BMW je dodao novi zglobni spoj podesiv po visina za zadnji amortizer, uz dodatna sređivanja kočnica. Ostale promene uključuju veće lančanike, radi poboljšanog ubrzavanja, novi airbox i kraće usisne kanale. Sve su to elementi preuzeti sa M 1000 RR.

''Srce'' motocikla je ShiftCam četvorocilidarski motor zapremine 999 kubika, koji donosi 207 KS na 13.750 obrtaja i 112 Nm maksimalnog obrtnog momenta na 11.000 obrtaja. BMW sada donosi kontrolu klizanja već postojećem sistemu kontrole proklizavanja. On procenjuje ugao zanošenja na osnovu informacija koje dobija od novog senzora. Tu je još jedan sistem koji omogućuje zadnjem točku dodatnu snagu pri zaustavljanju. Ljubiteljima staze će se svideti nova opcija za ABS koja dolazi do izražaja tek kada se na motocikl stave sportski pneumatici. Od ostalih ključnih karakteristika izdvajamo USB port i Shift Assistant Pro ''kvikšifter''. Usled pomenutih poboljšanja, očekujte značajno povećanje cene.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati sprema jednocilindarski model?

 

ducati-supermono.jpg

 

Ducati je od starta ovogodišnjeg izdanja serijala online premijera, predstavio tri nova motocikla. Prvi u nizu je bio Streetfighter V4 Lamborghini, nakon kog je usledio Monster SP, a poslednji koji se predstavio javnosti je novi Multistrada V4 Rally motocikl. Za sada, znamo da nas čekaju novi Ducati Diavel V4, uz nova izdanja Scrambler i Panigale V4 R modeal. To znači da je poznato šest od ukupno sedam Ducati premijera.

 

Italijanski gigant možda sprema najslađe za kraj, za poslednju epizodu svog serijala. Ako je verovati dostupnim informacijama, Ducati planira predstavljanje novog jednocilindarskog motocikla. 22. septembra, kompanija je obnovila dokumenta registrovana kod američke Agencije za bezbednost na putevima. Pomenuti papiri otrkivaju jednocilindarski agregat, zapremine 659 kubika, sa vodenim hlađenjem i četiri ventila. Možda jednocilindarski Ducati zvuči čudno, ali za fabriku iz Borgo Panigalea svakako nisu nepoznanica. Ducati Scrambler je tokom šezdesetih i sedamdesetih godina prošlog veka koristio upravo jednocilindarsku jedinicu.

I Ducati Supermono (na naslovnoj slici), model dostupan u izuzetno ograničenom broju primeraka, imao je jednocilindarski agregat zapremine 500 kubika. Na raspolaganju je imao 75 KS na 10.000 obrtaja. Pitanje je koji motocikl bi mogao da iskoristi ovu jedinicu? Velika je verovatnoća da će to biti neki skrembler, ali možda bi mogli da vidimo i potpuno novi tip modela. Postoji samo jedan način da saznamo, a to je da pratimo predstojeće epizode Ducati svetskih premijera.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Kawasaki Ninja ZX-25RR

 

kawasaki-ninja-zx-25rr-2023 01.jpg

 

Kawasaki Ninja ZX-25R je debitovao 2020. godine, a odmah je postao hit na brojnim azijskim tržištima. Prošle godine je ažuriran, mada je u suštini dobio nove boje u ponudi, pa su vozači mogli da izaberu i Lime Green zelenu, Passion Red crvenu, Metallic Matte Graphere Steel Grey sivu i Metallic Spark Black crnu. Nažalost, sve ostale specifikacije su ostale nepromenjene.

 

kawasaki-ninja-zx-25rr-2023 02.jpg

 

Međutim, Kawasaki Ninja ZX-25RR u izdanju za 2023. sada donosi novu opremu i paket elektronike. Tu se nalazi i novi RR paket opreme. Sa cenom od oko 9.000 evra, Ninja ZX-25RR donosi potpuno podesivu Showa SFF-BP 37-milimetarsku viljušku i podesivi BFRC amortizer. Još jedna novina za 2023. godine je TFT instrument tabla, koja menja poludigitalnu jedinicu s prethodnog modela. Zahvaljujući novoj instrument tabli, vozači mogu da povežu motocik sa svojim pametnim uređajem preko Kawasaki Rideology aplikacije. Uz to, Kawasaki je predstavio novi izduvni sistem, koji ispunjava Euro 4 emisioni standard. Od ostalih karakteristika, izdvajamo:

  • Potapajuće kvačilo
  • Indikator ekonomične vožnje
  • KTRC (Kawasaki Traction Control)
  • Režimi rada

Novi Ninja ZX-25RR pokreće redni četvorocilindarski, vodom hlađeni DOHC agregat zapremine 249,8 kubika, koji donosi 51 KS na 15.500 obrtaja i 22,9 Nm maksimalnog obrtnog momenta, dostupnih na 14.500 obrtaja. Snaga se raspoređuje preko šestostepenog prenosa, uz maksimalnu brzinu od 197 km/h.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li je Hydra budućnost motocikala?

 

hydra-koncept 03.jpg

 

Električni motocikli su bez sumnje deo budućnosti, a koncepti koje pokreće hidrogen privlače pažnju svojim izgledom i tehnologijama koje donese. Ovo je Hydra, kreacija Antona Brusoa, Andrea Tejlorta i Antona Gužova, koji su se upoznali radeći zajedno u prestižnoj firmi Kiska Design.

 

hydra-koncept 02.jpg

 

Sama Hydra je napravljena kao studija s ciljem da ispita mogućnost platforme koje pokreće hidrogen. Sve potrebne komponente za stvaranje funkcionalne hidrogenske mašine su to, trebalo ih je samo povezati u jedno.

 

hydra-koncept 01.jpg

 

Da li će ovako izgledati motocikli jednog dana kada fosilnih goriva više ne bude bilo?

Njeni stvaraoci su inspiraciju našli u industrijama koje već koriste hidrogensku tehnologiju, kao npr. vozila za istraživanje okeana, koja koriste kompaktne tehnologije ćelija goriva. Nije bilo lako balansirati između vizuelnog dizajna i ograničenja stvarnog sveta. Rezultat je motocikl kakav dosad nismo videli, za njegov završetak je bilo potrebno godinu dana. Tokom tog perioda, trio koji je radio na njemu morao da je se izvešti u brojim stvarima: izradi konceptnih skica, 3D modeliranju, CTG dizajnu, grafičkom dizajnu, brendingu, izradi filmova, dizajniranju likova i vizuelnim efektima. Grubi nacrti su doveli do 3D rendera kako bi Hydra trebalo da izgleda. Iako nije dizajnirana za proizvodnju, Hydra je privukla dosta pažnje u segmentu.

 

''Naš cilj nije serijska proizvodnja, tako da smo bili iznenađeni kada su mnogi proizvođaći izrazili interesovanje za tim. Napraviti funkcionalni model bi bilo ostvarenje sna, ali želje su jedno - realnost nešto potpuno drugo. Za to bi nam bila potrebna robusnija platforma, uslovi za homologaciju i ergonomski standardi.'' Neki tradicionalni elementi su ostali. Ipak, Hydra je unikatni koncept koji pomera granice. Sve u svemu, Hydra je fantastična studija koja ispituje mogućnosti hidrogenske tehnologije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Triumph Speed Triple 1200 RR u čast Džejmsa Bonda

 

triumph-speed-triple-1200-rr-bond-edition 032.jpg

 

Britanski Triumph je zahvaljujući partnerstvu sa Džejms Bond franšizom predstavila nov Speed Triple 1200 posvećen čuvenom tajnom agentu. Speed Triple 1200 RR je najnpredniji motocikl renomiranog proizvođača, pa ne čudi što čini osnovu novog izdanja, punog imena Speed Triple 1200 RR Bond Edition.

 

triumph-speed-triple-1200-rr-bond-edition 02.jpg

 

Ovaj dvotočkaš donosi Ohlins elektronsko ogibljenje, Brembo Stylema kočnice i Pirelli Diablo Supercorsa pneumatike.

 

triumph-speed-triple-1200-rr-bond-edition 01.jpg

 

Bond Edition takođe dolazi s posebnom grafikom, koju karakterišu zatamnjene kombinacije boja sa detaljima iz dosada snimljenih 25 filmova o Agentu 007. Upravo se ''007'' nalazi na ručicama, suptilno skriven od pogleda, ali svakako dajući svoj doprinos ukupnoj pojavi ovog motocikla. Kako navodi kompanija Triumph Motorcycles, specijalno izdanje Speed Triple 1200 RR motocikla treba da privuče svojim izgledom, a poseban detalj su po meri izrađeni zlatni logotipi koji se nalaze svuda po mašini.

 

Novo izdanje pokreće redni trocilindarski agregat zapremine 1.160 kubika, koji proizvodi 177,5 KS i 125 Nm maksimalnog obrtnog momenta. U čast 60 godina Džejmsa Bonda, Triumph će napraviti ukupno 60 primeraka ove serije. Svi će imati potvrdu autentičnosti s potpisom direktora kompanije, Nika Blura. Speed Triple 1200 RR Bond Edition će koštati 21.995 funti (oko 25.200 evra) i može se kupiti direktno na sajtu britanskog proizvođača.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...