Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Novosti iz moto industrije

Recommended Posts

CFMOTO radi na električnim MX modelima

 

cfmoto-elektricni-mx 01.jpg

 

CFMOTO se priprema za lansiranje dva minijaturna motokros modela na baterije. To otkrivaju nedavno podnetim registracije dizajna. Dok električni bicikli tek treba da se u potpunosti prihvate kod mejnstrim vozača, off-road predstavlja logični segment za električnu energiju. Novi CFMOTO modeli su dizajnirani da ponude praktično tihe motokros trke bez štetnih gasova, otvarajući mogućnost izgradnje staza u oblastima gde bi pritužbe na buku onemogućile upotrebu mašina na gas, pa čak i dozvoljavaju upotrebu u zatvorenom prostoru.

 

Čini se da ova dva modela dele isti raspored motora i baterija, ali sa ramovima i felnama različite veličine. Manji model ima prednje i zadnje felne od 10 inča, slično KTM-ovom SX-E 3. Veći model, sa prednjim felnama od 14 inča i zadnjim od 12, cilja na starije vozače i ima slične proporcije kao Yamaha YZ65. Iako je oba modela dizajnirao CFMOTO, oni su podneti preko Kancelarije za intelektualnu svojinu Evropske unije, što sugeriše ciljanje tržišta van Kine. Pošto su dizajni sada registrovani, električni modeli bi uskoro trebalo da budu spremni za lansiranje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW razvija električni motocikl veličine G R10 R

 

bmw ev 01.jpg

 

BMW je pionir u industriji električnih dvotočkaša više od jedne decenije, ali tek treba da lansira kompletno električni motocikl. Međutim, to bi se uskoro moglo promeniti jer kompanija radi na malom električnom modelu.

 

Patentne prijave otkrivaju da je najnoviji BMW-ov električni skuter, CE-04, poslužio kao osnova za novi motocikla, koji je otprilike iste veličine kao i G 310 roudster. Inovativni dizajn donosi motor koji je postavljen pod uglom od 45 stepeni, dok osovina motora radi uzdužno što omogućuje da bude relativno velika, a da ostane dovoljno uska da stane između nogu vozača. Baterija je takođe pod uglom, radi paralelno sa motorom i odmah ispred njega. Pomeranjem delova i naginjanjem pod uglom međuosovinsko rastojanje može biti kraće, a centar ravnoteže podignut, što omogućava oštrije upravljanje.

 

Baterija i motor su iz CE-04, sa 42 KS i 63 Nm obrtnog momenta na raspolaganju. Maksimalna brzina je elektronski ograničena na 120 km/h, a domet između punjenja je oko 128 km. Tu je novi redukcioni menjač sa konusnim zupčanikom za prenos pogona na prednji lančanik, a završni pogon prenosi snagu na zadnji točak, smanjujući održavanje i buku u poređenju sa lančanim pogonom. Mesto gde je obično rezervoar za gorivo je ostavljen slobodan, pružajući prostor za skladištenje, uključujući kacigu. Na istim komponentama bi se moglo napraviti nekoliko različitih motocikala, uključujući avanturistički model u GS stilu i varijanta s oklopom. Električni roudster je još uvek u ranoj fazi i moglo bi da prođe nekoliko godina pre nego što vidimo finalni proizvod. Ipak, uzbuđeni smo da vidimo kako bi to moglo da ispadne.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati otvoren za razvoj električnih motocikala malog kapaciteta

 

ducati-super-soco.jpg

 

Ducati je otkrio da je otvoren za ideju razvoja električnih vozila malog kapaciteta. Uprkos tome što je poslednji od velikih evropskih brendova koji je ušao na ovo tržište, šef prodaje i marketinga italijanske kompanije, Marko Bjondi, nagovestio je interesovanje kompanije za proizvodnju električnih motocikala u segmentu manjeg kapaciteta.

 

Iako je Ducati poznat po proizvodnji velikih, moćnih motocikala, kompanija priznaje da postoji rastuće tržište za mašine malog kapaciteta i isplativih motocikala. U stvari, BMW, Triumph, KTM, MV Agusta, pa čak i Harley-Davidson su se već povezali sa partnerima za proizvodnju električnih motocikala u ovom segmetu. Tokom nedavnog intervjua, Bjondi je otkrio da Ducati vidi potencijal u određenim vrstama električnih vozila i da bi kompanija mogla na kraju napraviti svoje prve električne dvotočkaše. Kako je naveo, Ducati veruje da će postojati tržište za električne motocikle maksimalne snage 11 kW (15 KS) i 35 kW (47,5 KS).

 

Međutim, Bjondi je takođe upozorio da se to neće dogoditi uskoro jer zavisi od toga koliko će se brzo povećati nivo gustine baterije. On je dodao da je Ducati za sada prvenstveno fokusiran na MotoE, što pomaže kompaniji da nauči mnogo o električnoj tehnologiji. Dok Ducati razmišlja o ulasku na tržište električnih motocikala manjeg kapaciteta, kompanija je odlučna da zadrži svoju premium poziciju i osnovni etos. Bjondi je naglasio da tehnologija još nije tu, kao i da će motocikli morati da budu male težine i sa dometom od najmanje 250 kilometara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda sprema samobalansirajući Gold Wing

 

honda-gold-wing 01.jpg

 

Honda je podnela patent za novi sistem samobalansiranja koji će se koristiti u narednoj generaciji Gold Wing. Glavna komponenta je aktuator upravljača koji će držati motocikl nagnut prema vozaču i sprečiti ga da izmakne kontroli.

Sistem je dizajniran da smanji težinu koju vozač mora da izdrži dok gura motocikl. Pogon upravljača je povezan sa računarom koji prima signale od ugrađenog senzora nagiba. Ako se motocikl previše nagne, on stupa u akciju, ispravljajući ga kako bi smanjio pritisak težina koja ga sputava. Ako motocikl dođe u potpuno vertikalan položaj, upravljač će se okrenuti na drugu stranu kako bi sprečio da padne.

 

DCT verzija modela Gold Wing već ima ''režim brzine hodanja'' koji mu omogućava da se kreće napred ili nazad malim brzinama. Dodavanje pomoći pri upravljanju ovom režimu će olakšati sprečavanje prevrtanja. Postojeći senzori i računari koji se koriste za kontrolu proklzavanja i ABS sisteme već mogu da prate ugao nagiba motocikla, tako da bi dodavanje servo upravljača u sistem bilo lako usvojiti. Honda je podnela mnoge patente za Gold Wing naredne generacije, koji je u centru velikog projekta istraživanja i razvoja. Nije jasno kada ćemo videti rezultate, ali Honda će želeti da se etablira kao tehnološki pionir, pošto konkurentski brendovi već nude tehnologiju za pomoć vozaču koju Honda još uvek nema.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha će koristiti recikliranu plastiku za proizvodnju motocikala

 

yamaha-tricity-125 01.jpg

 

Yamaha je najavila da će koristiti novi reciklirani polipropilenski materijal u proizvodnim procesima za svoje dvotočkaše.

 

Kako navodi renomirani brend, usvajanje novog recikliranog polipropilena je bilo uspešno u njegovom razvojnom procesu, nudeći još veći nivo snage i kvaliteta u poređenju sa konvencionalnim recikliranim materijalima. Iako je Yamaha i ranije koristila reciklirani PP, novi materijal je razvijen od sirovina koje još nisu stigle do kupaca i koje nemaju rizik da sadrže materije opasne po životnu sredinu. Novorazvijeni reciklirani PP će se koristiti u konstrukciji glavne spoljašnje karoserije dvotočkaša, posebno potrošačkih modela motocikala koji se prodaju na tržištima jugoistočne Azije. Međutim, Yamaha navodi da bi novi reciklirani PP materijal mogao da se koristi i za područja koja zahtevaju veću estetsku privlačnost i da planira da proširi svoju upotrebu na druge oblasti proizvoda.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM planira nove varijante 390 Adventure

 

233253-ktm-390-adventure.jpg

 

KTM-ovo partnerstvo sa indijskim automobilskim gigantom Bajaj Auto rezultiralo je razvojem velikog broja motocikala male kubikaže. Najnovije vesti iz KTM-a su predstojeće izdanja novih varijanti modela 390 Adventure.

Ako je verovati informacijama koje stižu iz Indije, KTM je spreman da lansira premium verziju 390 Adventure, opremljenu podesivim vešanjem. Ovaj unapređeni sistem ogibljenja, zasnovan na postojećoj WP jedinici, učiniće 390 Adventure još sposobnijim i mogao bi rezultirati jednim od najsposobnijih avanturističkih motocikal ovog nivoa na tržištu. Očekuje se da će se nova premium verzija zvati 390 Adventure R.

 

Na drugom kraju spektra, KTM takođe navodno radi na smanjenoj verziji 390 Adventure. Nova spuštena verzija biće dobrodošao dodatak na azijskom tržištu, gde je pristupačnost ključna stvar za mnoge vozače. Očekuje se da će obe nove varijante 390 Adventure stići na tržište u maju 2023. godine, a prvo će debitovati u Indiji. Kada se spoji sa naprednim elektronskim pomagalima za vozača, isprobanim motorom i laganom šasijom, nadograđeni 390 Adventure mogao bi da postavi novi standard u segmentu avanturističkih bicikala.

 

KTM-ovo partnerstvo sa Bajaj Auto-om traje više od jedne decenije, a indijski konglomerat drži 48 odsto udela u KTM AG. Bajaj Auto se bavi proizvodnjom KTM-ovih mašina manje zapremine, u rasponu od 125 do 390 kubika.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW uvodi sistem prepoznavanja lica za svoje motocikle

 

bwm-otkljucavanje-lica.jpg

 

BMW je spreman da lansira svoju najnoviju bezbednosnu funkciju za motocikle koja koristi naprednu tehnologiju prepoznavanja lica. Sistem, poznat kao iFace, koristiće kombinaciju 3D mapiranja lica i infracrvenog skeniranja šaremoce i rožnjače za otključavanje i pokretanje motocikla. Sistem iFace će biti uveden na BMW-ove motore sa bokser motorom u toku ove godine.

 

Kada vozač ne nosi kacigu sistem koristi projekciju pruge da bi napravio 3D mapu njegovih crta lica. Sistem uzima u obzir dubinu i konture lica, stvarajući virtuelni model koji se zatim koristi za otključavanje i pokretanje motocikla. Za vozače koji nose kacigu, sistem koristi infracrveno skeniranje šarenice i rožnjače da bi prepoznao oči. Polarizacioni filter se koristi za presecanje tamnih vizira i sočiva, obezbeđujući da sistem radi u svim svetlosnim uslovima. Sistem iFace takođe uključuje obaveštenja koja se šalju vozaču u slučaju bilo kakvog neovlašćenog pokušaja pokretanja ili pomeranja motocikla. Ova funkcija funkcioniše kao sistem zvona na vratima, upozoravajući vozača na bilo koju sumnjivu aktivnost.

 

Iako je tehnologija prepoznavanja lica postala uobičajena poslednjih godina, upotreba te tehnologije u kontekstu bezbednosti motocikala je nova stvar. BMW-ov iFace sistem bi trebalo da bude predstavljen na nekom od jesenjih sajmova motocikala. Iako tehnologija ima potencijal da ponudi poboljšanu bezbednost za vlasnike motocikala, neki mogu biti zabrinuti zbog oslanjanja na tehnologiju za zaštitu svoje mašine od krađe.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi KTM 890 SMT

 

ktm-890-smt-1 03.jpg

 

KTM se vratio sa svojim legendarnim supermoto-turerom, koji je bolji nego ikada ranije!

Bivši AMA superbajk i supermoto trkač, Kris Filmor, provozao je KTM 890 SMT duž planinskog uspona na Sardiniji kako bi pokazao njegov potencijal i granice. Sa LC8c paralelnim tvin motorom zapremine 889 kubika, KTM 890 SMT ima 105 KS na 8.000 o/min, pružajući stabilnost i sigurnost kroz krivine. KTM 890 SMT je jednako dobar u niskim obrtajima kao i u višim brzinama, što ga čini svestranim izborom za svakog vozača.

 

ktm-890-smt-2 02.jpg

 

KTM 890 SMT ima redizajniran tanak rezervoar za gorivo koji vozača prosto ušuškava u sedištu. Aerodinamično optimizovano zatamnjeno vetrobransko staklo motocikla je postavljeno tik iznad dvostrukog blatobrana sa nisko postavljenim štitnikom. CroMo čelični okvir sa užom geometrijom pruža ozbiljnu stabilnost, dok WP APEX vešanje, potpuno podesivo i dopunjeno točkovima od 17 inča, pruža okretnu, poletnu i brzu vožnju.

 

ktm-890-smt 01.jpg

 

Motocikl ima nekoliko standardnih režima vožnje i može se dodatno oblikovati sa opcionim podešavanjima staze koja omogućavaju vozaču da menja različite količine režima gasa i kontrole proklizavanja kroz deset nivoa. Kontrola proklizavanja motocikla u krivinama (MTC) je važna bezbednosna karakteristika koja je osetljiva na nagib i ponašanje motocikla u nagnutom stanju. Mašia ima najsavremeniju TFT kontrolnu tablu od 5 inča koja je otporna na ogrebotine i odsjaj, potpuno je prilagodljiva i laka za korišćenje. Sa snažnim kočnicama koje koriste ABS, KTM 890 SMT ima odličan bezbednosni profil. Motocikl se takođe grejače ručica i mogućnost dodavanja regulacije proklizavanja motora (MSR) u softverski paket, idealan za bolju kontrolu u situacijama slabog prijanjanja i za brze promene stepena prenosa. Među dodatnim opcijama su ''kvikšifter+'' i tempomat, spremni za rad sa jednostavnim procesom aktivacije, a dobra povezanost sa motociklom znači potpun pristup mogućnostima navigacije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stižu novi Harley-Davidson CVO Street Glide i Road Glide

 

harley-davidson cvo02.jpg

 

Harley-Davidson je zvanično najavio predstojeće lansiranje novih izdanja svojih CVO Street Glide i CVO Road Glide modela.

 

harley-davidson cvo01.jpg

 

Prvo, oba modela će imati novi Milwaukee-Eight VVT 121 motor, varijabilni sistem upravljanja ventilima i novo ogibljenje. VVT sistem će omogućiti kompaniji da podesi motor za bolje performanse i pri velikim i pri malim brzinama. Za novo vešanje CVO modela se kaže da je ''potpuno novo'', sa obrnutim viljuškama napred i novim mono-amortizerom pozadi. Novi CVO modeli se takođe mogu pohvaliti dramatično redizajniranim oklopima, koji su već naišli na pomešane reakcije ljubitelja brenda. Oklop CVO Street Glide je ažuriran kako bi se bolje integriso s rezervoarom za gorivo, bočnim poklopcima i bisagama. Poseduje svetlo u obliku slova omega i LED trake sa obe strane oklopa koje služe kao pokazivači pravca. Sa druge strane, obloga CVO Road Glide nudi dramatičniju promenu, sa širim farom koji uključuje integrisane pokazivače pravca.

 

Ipak, oba modela dobijaju novi infozabavni sistem, sa velikim digitalnim ekranom koji zamenjuje prethodne analogne instrumente. Ekran će prikazati vitalne podatke i kontrolu nad audio sistemom, a očekuje se da će pružiti informacije o elektronici, iako Harley-Davidson to još nije potvrdio. Harley-Davidson CVO Street Glide i CVO Road Glide modeli za 2023. su moćni i elegantni kruzeri koji dolaze sa značajnim ažuriranjima u odnosu na svoje prethodnike. Iako su novi dizajni oklopa naišli na različite reakcije, ljubitelji američkog brenda željno iščekuju predstavljanje, koje je zakazano za 7. jun.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson X 500

 

harley-davidson-x500 003.jpg

 

Harley-Davidson je ponovo dospeo na naslovne strane lansiranjem svog novog rodstera X 500. Novi model stiže svega nekoliko nedelja nakon što je predstavljen X 350 i nakon što su ''procurile'' špijunske fotografije modela 4XX, razvijenog u sradanji sa Hero MotoCorp. Deleći mnoge komponente sa modelom Leoncino, X 500 se može pohvaliti vodom hlađenim paralelnim tvin motorom od 500 kubika, koji proizvodi 47 KS i 46 Nm. Tu su čelični cevasti ram, USD viljuška od 50 mm , mono-amortizer i 17-inčne felne od lake legure. Međutim, X 500 se vizuelno izdvaja svojim neoteričnim stilom, uzimajući stilske elemente s XR1200X modela.

 

harley-davidson-x500 002.jpg

 

Karakteristike motocikla uključuju monopodnu polu-digitalnu instrumentnu konzolu sa digitalnim umetkom i dvokanalni ABS kao jedini elektronski sistem pomoći.

 

harley-davidson-x500 001.jpg

 

Jedini primetan odmak od klasične Harley-Davidson estetike je integracija zadnjih pokazivača sa zadnjim svetlima. Sa masom praznog vozila od 208 kg, X 500 je teška mašina koja obećava da će pružiti prepoznatljivo iskustvo u vožnji, dok će istovremeno biti privlačniji široj globalnoj publici. Detalji vezani za cenu i dostupnost još uvek nisu poznati.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprilia predstavila dva specijalna izdanja

 

aprilia-rsv4-tuono-special 03.jpg aprilia-rsv4-tuono-special-edition 02.jpg

 

To su RSV4 Factory Special Edition i Tuono V4 Factory Special Edition, koji donose upečatljive grafike s belim, crvenim, plavim i srebrnim tekstom na sebi.

 

aprilia-rsv4-tuono-special-edition 01.jpg

 

RSV4 Factory Special Edition ima V4 motor od 1.099 kubika sa 217 KS. S druge strane, Tuono V4 Factory Special Edition dolazi sa V4 jedinicom zapremine 1.077 kubika i 175 KS na raspolaganju. Oba motocikla imaju šestoosnu jedinicu za kontrolu rada motora (ECU), ride-by-wire sistem i Aprilia Performance Ride Control (APRC) operativni sistem. Takođe dolaze sa šest prilagodljivih režima vožnje, od kojih su tri za upotrebu na stazi, a tri za upotrebu na putu. Oba motocikla imaju potpuno poluaktivno Ohlins Smart EC 2.0 ogibljenje, Brembo Stylema kočnice i kovane aluminijumske felne.

Pored toga, kompletno osvetljenje je LED, a tim je radio na poboljšanju aerodinamičkog dizajna i optimizovanju udobnosti vozača. Ove mašine u ograničenoj seriji će biti dostupne u maju i junu ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

QJ Motor SRV 125 stigao na evropsko tržište

 

qj-motor-srv-125 02.jpg

 

Za razliku od SAD, evropska pravila o licenciranju motocikala su mnogo stroža i zahtevaju od mladih vozača da se pridržavaju sistema licenciranja. A1 klasa je mesto gde većina mladih počinje, a podrazumeva vožnju motocikla zapremine ne veće od 125 kubika, sa motorom koji ne proizvodi više od 15 KS. Ovaj segment dvotočkaša je zaista zanimljiv, jer je pun malih motocikala koji oponašaju svoje veće, snažnije kolege. Videli smo ovo u modelima poput Yamahe XSR125, smanjene, ali podjednako elegantne verzije XSR700. Tu je i Kawasaki Ninja 125, superbajk male zapremine, dizajniran da mladim vozačima pruži sportsku platformu za usavršavanje svojih veština. Ovog puta, kineski proizvođač QJ Motor predstavio je SRV 125, mali kruzer koji novim vozačima omogućava da sa stilom uđu u svet dvotočkaša.


Upoznati smo sa partnerstvom između kompanja QJ Motor i Harley-Davidson, i iako SRV 125 nema nikakve veze sa novim malim Harleijima, možemo videti neke od stilova X350 u ovom modelu za evropsko tržištu. Umesto da usvoji dizajn kruzera s dugim međuosovinskim rastojanjem, SRV 125 je mnogo kompaktniji i ima neutralniji položaj sedenja. Međutim, donosi retro stilske oznake kao što su okrugli far, sedište od veštačke kože i niska visina vožnje.

 

qj-motor-srv-125 01.jpg

 

Što se tiče performansi, QJ Motor SRV 125 je opremljen potpuno modernim motorom. Ima jednocilindarski motor zapremine 125 kubika, s vodenim hlađenjem i ubrizgavanjem goriva. Na raspolaganju je maksimalna snaga od 15 konja pri 9.500 obrtaja - tačno na granici dozvoljene snage za svoju kategoriju. Snaga se šalje na zadnji točak preko šestostepenog manuelnog menjača, dajući malom kruzeru maksimalnu brzinu veću od oko 100 km/h. SRV 125 teži 150 kilograma i ima visinu sedišta od samo 70 cm. Na kraju, ali ne i najmanje važno, SRV 125 je opremljen prednjim i zadnjim disk kočnicama koje se standardno isporučuju sa ABS-om. Zaokružujući tehničke karakteristike, nalazimo potpuno LED osvetljenje, kao i potpuno digitalnu LCD instrument tablu koja uključuje praktičan USB priključak. Cena ovog motocikla je 3.399 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha predstavila retro paket za XSR900

 

yamaha-xsr900-retro-kit 03.jpg

 

Yamaha je zvanično predstavila retro komplet za YSR900 koji omogućava vlasnicima da kreiraju svoju verziju ovog retro ''kafe rejsera''. Standardni XSR900 već odaje počast legendarnim modelima brenda, ali uvođenje retro kompleta omogućava obožavaocima da svoj motocikl odvedu korak dalje.

 

yamaha-xsr900-retro-kit 02.jpg

 

Kako navodi Yamaha, komplet se sastoji od nekoliko elemenata uključujući poklopac prednjeg fara - napravljen od ojačane fiberglas plastike - koji okružuje far. Sledeći je poklopac sedišta koji je u velikoj meri inspirisan klasičnim GP trkačkom mašinom.

 

yamaha-xsr900-retro-kit-2 01.jpg

 

Takođe, kompleti su dostupni u Legend plavoj i Midnight crnoj boji koje odgovaraju šemama boja novog XSR9000. Yamaha će početi da prodaje trkački komplet od juna i to preko svojih zvaničnih zastupnika u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

KTM se vraća na EICMA sajam

 

ktm-eicma.jpg

 

KTM je potvrdio svoje učešće na ovogodišnjem EICMA sajmu. Kompanija je spremna da predstavi niz novih i ažuriranih dvotočkaša na najvećoj svetskoj izložbi motocikala. Od 7. do 12. novembra, austrijski proizvođač će izložiti svoje najnovije modele, uključujući Duke, Adventure, EXC, SX, Sports Tourer i SuperSport.

 

Posle dve godine odsustva, KTM će ponovo zauzeti centralno mesto, omogućavajući svim entuzijastima motosporta uopšte, da se pridruže proslavi nedavnih pobeda i uspeha brenda u prestižnim takmičenjima kao što su MotoGP, Dakar reli i MXGP. Tomazo Telaro, generalni direktor KTM-ove italijanske filijale, izrazio je svoje oduševljenje, rekavši: ''Oduševljeni smo što možemo da najavimo naš povratak na EICMA salon u ovoj veoma značajnoj godini za nas. Biti prisutan na jednom od najvažnijih međunarodnih industrijskih događaja je od ključnog značaja. Iako su se naše strategije razlikovale u nedavnoj prošlosti, smatrali smo da je neophodno uložiti dodatni napor da učestvujemo ove godine. Kroz naše prisustvo, cilj nam je da pošaljemo snažnu poruku tržištu, insajderima u industriji i celokupnoj javnosti.''

Đakomo Kazarteli, izvršni direktor sajma, podelio je svoj entuzijazam zbog najavljenog učešća KTM-a, rekavši: ''S nestrpljenjem smo očekivali prisustvo KTM-a, i ova najava je zaista značajna vest. Kao organizatori, sa zadovoljstvom možemo da pozdravimo tako istaknutu grupu kao jednog od naših izlagača za izdanje 2023. To pokazuje kako EICMA nastavlja da služi kao suštinska platforma za komunikaciju i širenje tržišta u svetu dvotočkaša koji se stalno razvija. Uvereni smo da će ova vest biti primljena sa velikim entuzijazmom od strane fanova brenda i šire javnosti koja prisustvuje EICMA salonu'', rekao je.

 

Uz potvrđeno prisustvo KTM-a, posetioci mogu da se raduju uzbudljivom prikazu najsavremenijih motocikala i da se urone u živahnu atmosferu popularnom događaju.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi Kymco KRV200 stigao u Evropu

 

kymco-krv200 03.jpg

 

Kymco je spreman da oduševi tržište skutera u Evropi lansiranjem potpuno novog modela KRV200. Uprkos manjoj veličini u poređenju sa svojim većim bratom, posebno AK550, KRV200 nosi slične vrhunske karakteristike i moderan stil, ali u pristupačnijem i ekonomski prihvatljivijim paketom.

Prvo, KRV200 ima LED prednje i zadnje svetlo koja su po obliku slična većem maksi-skuteru. Vešanje skutera je kombinacija teleskopske viljuške na prednjoj strani sa 33 mm hoda i mono-amortizera sa 42 mm hoda.

 

kymco-krv200 02.jpg

 

U međuvremenu, za zaustavljanje se brine disk kočnica od 270 mm napred, kao i 234-milimetarska disk kočnica pozadi. Kymco je takođe dodao dvokanalni ABS u standardni paket opreme. KRV200 dolazi sa 13-inčnim tubeles prednjim i zadnjim pneumatikom, dok je kontrola proklizavanja takođe deo standardnog paketa opreme.

 

kymco-krv200 01.jpg

 

Kymco KRV200 pokreće jednocilindarski vodom hlađeni 4-taktni motor sa 4 ventila od 175 kubika koji proizvodi 17 KS na 8.000 obrtaja i 15,6 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Kymco navodi da KRV200 može dostići maksimalnu brzinu od 107 km/h. Od ostalih karakteristika izdvajamo:

  • rezervoar za gorivo zapremine 7,4 l
  • LCD digitalna instrument tabla
  • USB utičnica za punjenje
  • dovoljno prostora za skladištenje ispod sedišta

Cena Kymco KRV200 skutera je 4.890 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harley-Davidson X440

 

harley-davidson-x440 03.jpg

 

Ljubitelji Harley-Davidson motocikala željno iščekuju otkrivanje dugo očekivanog modele legendardnog američkog brenda proizvedenog u Indiji. Sada, nakon meseci nagađanja, Harley-Davidson je zvanično predstavio svetu svoju najnoviju kreaciju - X440. Ovaj motocikl je rezultat saradnje između Harlija i kompanije Hero MotoCorp, a svojim prepoznatljivim dizajnom donosi osvežavajuću promenu na tržištu.

 

harley-davidson-x440 02.jpg

 

Harley-Davidson X440 se odvaja od tradicionalne estetike kruzera brenda iz Milvokija i uzima inspiraciju od klasičnih XR roudstera. Sa svojim ravnim upravljačem, neutralnom ergonomijom i robusnim izgledom, ovaj motocikl obećava da će pružiti jedinstveno iskustvo vožnje. U srcu X440 nalazi se jednocilindarski motor zapremine 440 kubika. Nažalost, brojke o snazi će biti otkrivene tek tokom zvaničnog lansiranja motocikla u julu. Ergonomski, X440 zadržava neutralan stav, dok držači za noge i ravni upravljač promovišu uspravan i možda malo sportski položaj za vožnju, osiguravajući udobnost tokom gradskih vožnji.

 

harley-davidson-x440 01.jpg

 

Iako je nekoliko aspekata X440 ostalo u skladu sa početnim slikama, došlo je do nekih promena, posebno u izboru guma. Motocikl sada dobija MRF umesto CEAT pneumatika. Sa prednjom felnom od 18 inča i zadnjom od 17 inča, X440 odiše ubedljivim prisustvom na putu. Pažnja posvećena detaljima na X440 je očigledna, sa kružnim dizajnerskim elementima prisutnim u farovima, indikatorima i retrovizorima. Zadnje svetlo ovalnog oblika daje jedinstven dodir, izbijajući iz zadnjeg blatobrana. Značajno je da prednja svetla imaju LED DRL traku koja prolazi kroz sredinu, dok se indikatori mogu pohvaliti Harley logotipima. Ispod svoje upečatljive karoserije, X440 ima cevasti ram i može da se pohvali obrnutom naopačke viljuškom i dvostrukim amortizerima podesivim prednaprezanjem, obezbeđujući udobnu i brzu vožnju. Dodatno, motocikl je opremljen jednom disk kočnicom na oba kraja, uz dvokanalni ABS kao standard.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

I Dunlop proslavlja 120 godina kompanije Harley-Davidson

 

dunlop harley.jpg

 

Dunlop će proslaviti svoju istoriju i saradnju sa legendarnim američkim proizvođačem motocikala, kompanijom Harley-Davidson na posebnom događaju koji će se od 22. do 25. juna održati u Budimpešti. Harli ove godine slavi 120. godišnjicu postojanja, koju će obeležiti na događaju nazvanom HD120, a koji će se održati u Puškaš Areni u prestonici Mađarske.

 

HD120 je nastavak prethodnih uspešnih HD godišnjica događaja u Pragu i Rimu, na kojima je Dunlop takođe imao snažno prisustvo. Proslave godišnjice okupljaju zajednicu entuzijasta motocikala sa zajedničkom strašću prema brendu Harley-Davidson. Dunlop će imati značajno prisustvo na HD120, uz prisustvo pored glavne bine. Kao zvanični partner, Dunlop će na događaju prikazati neke od svojih najnovijih proizvoda, uključujući svoju vodeći asortiman pneumatika, kobrendiranih zajedno s Harlijem i razvijenih u saradnji sa kompanijom iz Milvokija kako bi izvukao željeni osećaj vožnje i karakteristike koje modele ovog proizvođača čine kultnim. Deo događaja će biti i Dunlop APE Hanger Challenge, gde posetioci mogu da testiraju svoju snagu protiv kolega vozača i entuzijasta. Komplet Dunlop guma je dostupan za osvajanje svakog dana festivala.

 

Pored Harley-Davidson servisne zone, Dunlop će ponuditi kompletan servis guma u saradnji sa službenim servisom američke kompanije. Vozači takođe mogu da dobiju proveru zdravlja pneumatika ili da odu sa potpuno novim kompletom Dunlop guma. Ove godine se takođe obeležava 40 godina veze Dunlopa i Harley-Davidsona. Godine 1983. Dunlop se prvi put udružio da bi stavio svoje pneumatike modele Sportster i FL. Dunlopovo moto nasleđe datira iz kasnih godina XIX veka, a iako su motocilkli postali moćniji, Dunlopova filozofija ostaje ista - ostati ispred konkurencije težnjom za inovacijama.

 

Tokom svog 40-godišnjeg partnerstva, Dunlop je opremio neke od najuspešnijih Harley-Davidsonovih motocikala, kao što su Fat Boy, Softail i Sportster. Luka Davide Andreoni, marketing menadžer kompanije Dunlop: ''Oduševljeni smo što imamo priliku da se pridružimo Harley-Davidsonu u tako važnoj prilici. Sa vezom koja se proteže preko 40 godina, ne samo da slavimo nasleđe oba brenda, već takođe gledamo napred u daljem jačanju našeg partnerstva. Jedva čekamo da budemo među našim kupcima i širom bajkerskom zajednicom u junu da proslavimo. Dunlopov izlog će sadržati uzbudljive aktivnosti, nagradne igre i inspirisati sve vozače.''

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW razvija pogon na zadnji točak za motocikle

 

bmw pogon.jpg

 

BMW aktivno razvija tehnologiju upravljanja na dva točka za motocikle, o čemu svedoče najnovije patentne prijave. One ocrtavaju brojna potencijalna rešenja za izazove povezane sa pogonom i upravljanjem zadnjim točkom motocikla. Dizajni pokrivaju niz tipova motocikala, uključujući električne modele i modele sa SUS motorima, i uključuju različite pogonske sisteme kao što su kaiševi, lanci i osovine. Sveobuhvatni cilj ovih dizajna je da poboljšaju efekat upravljanja motociklom i rezultiraju poboljšanim odzivom na rukovanje i smanjenim radijusom okretanja.

 

BMW-ov fokus na upravljanje zadnjim točkom je posebno usmeren na rešavanje ograničenja u upravljanju koja postavljaju konvencionalni motocikli s ispruženim viljuškama, dugačkim međuosovinskim rastojanjem i povučenim upravljačem. Ovi elementi dizajna obično ometaju manevrisanje i čine motocikle manje okretnim. Uvođenjem upravljanja na zadnjem točku, BMW ima za cilj da postigne čvršće okrete i trenutniju reakciju bez ugrožavanja međuosovinskog rastojanja. Ova inovacija bi mogla u velikoj meri koristiti kruzer segmentu u koji je BMW nedavno ponovo ušao sa svojim modelima R 18. Patentne prijave takođe ističu dodatne prednosti upravljanja zadnjim točkom, uključujući potencijal za poboljšanu aerodinamiku. Pošto zadnji točak sada može da se okreće, opseg upravljanja prednjeg točka se može smanjiti, otvarajući mogućnosti za inovativne dizajne karoserije. Sposobnost sistema da obezbedi upravljivost kada se prednji točak odvoji od zemlje može biti od koristi za trkačke scenarije.

 

Iako je upravljanje zadnjim točkom istraženo u automobilskoj industriji, pa čak i pokušano na motociklima u prošlosti, BMW-ove sveobuhvatne patentne prijave pokazuju ozbiljnu posvećenost kompanije ovoj tehnologiji. Iako može potrajati pre nego što se proizvodni model s ovakvim pogonom pojavi na tržištu, BMW-ovo ulaganje u istraživanje i razvoj u ovoj oblasti sugeriše strateški napor da se stekne konkurentska prednost u budućnosti.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

CFMOTO CLC 450

 

cfmoto-clc-450 02.jpg

 

CFMoto je na sajmu motocikala u Pekingu predstavio svoj novi model CLC 450. Za ovaj model bobera se može reći da je vizuelna mešavina Kawasaki Vulcana i Honda Rebel.

Kineski proizvođači motocikala su ove godine već predstavili 5 novih bobera do 500 kubika a model CFMOTO CLC 450 je 6 po redu predstavljen ove godine. Po ovom trendu kineske fabrike sigurno vide blistavu budućnost ove klase. CFMOTO CLC 450 pored svog dopadljivog izgleda postaje zanimljiv i kada detaljnije pogledate tehničke komponente i detalje od kojij je napravljen. 

 

cfmoto-clc-450 01.jpg

 

Ne zna se tačno ali deluje da je CFMOTO je ''izbušio'' dobro poznati 400 tvin iz NK serije kako bi dobio prikladan agregat za novi CLC. Predpostavlja se da ga pokreće linijski dvocilindrični motor zapremine 450 kubika sa oko 45 KS. Verno stilu pogon je preko zupčastog kaiša koji je prvi takav za CFMOTO.

Kada je u pitanju šasija tu je bočni amortizer kao na Kawasaki Vulcanu, viljuška je okrenuta naopačke a točkovi su od livenog aluminijuma. Prednji točak krasi veliki kočioni disk sa radijalnim kočionim kleštima i naravno ABS sistemom. Pored standardne serijske verzije, CFMoto je na sajmu pokazao i prilagođenu verziju CLC 450 sa solo sedištem, sportskim gumama, duplim diskovima sa Brembo kočionim čeljustima, specijalnim ručicama i zavarenim titanijumskim izduvnim kolektorima. CFMOTO CLC 450 se očekuje na kineskom tržištu već sledećeg juna, dok još nije poznato da li će ga i kada distribuirati i kod nas.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yamaha Tenere 700 World Rally dobio novo izdanje

 

yamaha-tenere-700-world-rally 03.jpg

 

Početkom meseca, Yamaha je zvanično predstavila novo izdanje Tenere 700 World Rally modela. Napravljen sa grafikom koja podseća na motocikl na kojem je Stefan Peteransel 1993. osvojio Dakar reli. Ipak, u pitanju je mnogo više od boje i trake. Na kraju krajeva, ove godine slavimo 40. godišnjicu lansiranja originalnog modela, tako da je jasno da je kompanija spremila nešto posebno.

Po čemu se Yamaha Tenere 700 World Rally izdvaja od ostatka T7 asortimana za 2023? Na reli motociklu ogibljenje je od najveće važnosti, tako da je Yamaha opremila World Rally sa potpuno podesivom KYB prednjom viljuškom od 43 mm, koja nudi 230 mm hoda.

 

yamaha-tenere-700-world-rally 02.jpg

 

Nadogradnja prednjeg ogibljenja je korisna, ali Yamaha je otišla korak dalje i obratila pažnju na zadnje vešanje. Pozadi se nalazi potpuno podesivi aluminijumski zadnji amortizer s onim što Yamaha opisuje kao ''posebnu vezu''. U svakom slučaju, nudi 220 mm hoda.

 

yamaha-tenere-700-world-rally 01.jpg

 

Novi Tenere World Rally je takođe dobio Ohlins podesivi amortizer upravljača sa 18 različitih podešavanja. Upravljačko iskustvo zaokružuje ABS, dostupan u tri režima. Prvi aktivira ABS na oba točka, što je zakonski obavezno na javnim putevima u Evropi. Režim dva drži ABS uključenim za prednji točak, ali ga isključuje na zadnjem točku – veoma korisno kada se vozite van puta. Treći režim je potpuno isključen, za one koji žele što je moguće više kontrole u situacijama vožnje van puta.

Ostale karakteristike Tenere World Rally motocikla uključuju par bočnih 23-litarskih rezervoara za gorivo. Njih je dizajnirala Yamaha da bi gorivo zadržalo što je moguće niže, pomažući u masovnoj centralizaciji, istovremeno omogućavajući izuzetnu autonomiju. Pored toga, vrhovi rezervoara za gorivo su postavljeni niže od onih koji se nalaze na standardnom modelu. Tu je i ekskluzivni Akrapovič prigušivač koji dodatno naglašava izgled ove mašine. Tenere World Rally takođe dobija specijalno dvodelno sedište koje je ravno i inspirisano relijem, što olakšava vozaču da po želji prebacuje svoju težinu napred i nazad. TFT tabla od 5 inča u punoj boji nudi mobilnu povezanost kao i tri promenljiva stila prikaza: digitalni, analogni ili Roadbook.

 

Cene i dostupnost će se razlikovati u zavisnosti od regiona u Evropi.

 

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW Motorrad predstavio M 1000 XR prototip

 

bmw-m-1000-xr-prototype 03.jpg

 

BMW Motorrad je entuzijastima dao uvid u dugo očekivani M 1000 XR prototip. Ovaj najnoviji dodatak liniji modela M dizajniran je da zadovolji zahteve vozača koji traže visoke performanse na velikim udaljenostima, kako na putu tako i na trkačkoj stazi. Ovaj prototip prikazuje uspešnu strategiju nemačke kompanije za uključivanje renomiranog M brenda, poznatog po uspehu u trkama i automobilima visokih performansi, u svoju ponudu motocikala. Sa uvođenjem M RR i M R poslednjih godina, M 1000 XR dodatno učvršćuje njihovu posvećenost ponudi nezavisnih M modela.

 

bmw-m-1000-xr-prototype 02.jpg

 

U svojoj srži, M 1000 XR ima linijski četvorocilindarski agregat koji je zasnovan na jedninici S 1000 RR superbajka. Koristeći BMW-ovu inovativnu ShiftCam tehnologiju, ova pogonska jedinica isporučuje preko 200 konja sirove snage.

 

bmw-m-1000-xr-prototype 01.jpg

 

Uprkos impresivnim performansama, M 1000 XR može se pohvaliti izuzetnom težinom od samo 223 kg kada je potpuno napunjen. U kombinaciji sa namenskom tehnologijom šasije, aerodinamikom i naprednom kontrolnom elektronikom, M XR briše granicu između putovanja na velike udaljenosti i trkačkih motocikala orijentisanih na stazu. Za one koji traže još veće performanse, BMW nudi opcioni M Competition paket, koji obezbeđuje dodatno smanjenje težine i poboljšanu dinamiku vožnje. Najveća brzina prototipa dostiže impresivnih 280 km/h. Aerodinamika je odigrala ključnu ulogu u razvoju M XR prototipa. Opremljen krilima, motocikl postiže vrhunsku stabilnost pri velikim brzinama, zahvaljujući povećanoj sili pritiska. Ovo se prevodi u poboljšanu vuču i smanjenu tendenciju kretanja točkova tokom ubrzanja. Vozač ima koristi od boljeg kontakta između točkova i puta, što rezultira bržim vremenom kruga. Ergonomija položaja sedenja M XR takođe doprinosi poboljšanoj kontroli motocikla, posebno u supersportskom režimu.

 

Oslanjajući se na svoju stručnost u trkama, BMW je ugradio M kočioni sistem u M XR. M kočione čeljusti imaju prepoznatljiv plavi anodizirani premaz, koji odražava prepoznatljiv logo brenda. Ova tehnologija, izvedena iz BMW-ovih WSBK trkačkih mašina, obezbeđuje optimalne performanse kočenja i na trkačkoj stazi i u režimima performansi. BMW Motorrad planira da objavi dodatne detalje o M 1000 XR modelu u drugoj polovini ove godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ducati Panigale V2 prelazi na tamnu stranu

 

ducati-panigale-v2-black-on-black 03.jpg

 

Ducati je spreman da očara entuzijaste motocikala uvođenjem upadljive nove opcije boja za kultni Panigale V2. Italijanski proizvođač je predstavio ''Black on Black'' izdanje za proizvodnu 2024. godinu, nudeći svežu i zadivljujuću estetiku uz klasični Ducati Red. Elegantni dizajn Panigale V2 je poboljšan tamno mat sivom karoserijom, ukrašenom upečatljivim crvenim detaljima i sjajnim crnim elementima koji obuhvataju dvoslojni oklop, uključujući LED farove i usisnike za vazduh. Ova kombinacija stvara zaista zadivljujuću vizuelnu privlačnost.

 

ducati-panigale-v2-black-on-black 02.jpg

 

Ispod svoje zadivljujuće spoljašnjosti, Panigale V2 ima snažno ''srce''. Pokreće ga Superkvadro dvocilindarski motorom od 955 kubika, usklađen sa Euro 5 standardima. On generiše impresivnih 155 KS na 10.750 obrtaja i isporučuje obrtni moment od 104 Nm na 9.000 obrtaja. Motocikl ima monokok aluminijumski ram i opremljen je potpuno podesivom Showa BPF 43-milimetarskom viljuškom i Sachs zadnjim amortizerom. Brembo kočnice sa duplim prednjim rotorima od 320 mm i M4.32 čeljustima, zajedno sa zadnjim rotorom od 245 mm obezbeđuju izuzetnu snagu zaustavljanja i kontrolu.

 

ducati-panigale-v2-black-on-black 01.jpg

 

Sa težinom od 200 kg, Panigale V2 pruža dinamično iskustvo vožnje sa visinom sedišta od 840 mm i rezervoarom za gorivo od 17 litara. Bezbednost i kontrola su najvažniji, zahvaljujući naprednoj elektronskoj opremi integrisanoj u motocikl. Koristeći inercijalnu platformu sa šest osa, Panigale V2 uključuje najsavremenije karakteristike kao što su ABS EVO, Ducati kontrola proklizvanja (DTC) EVO 2, Ducati DVC EVO, Ducati kvikšifter (DKS) EVO 2 i kontrola kočnica motora (EBC) EVO.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kawasaki Eliminator 450

 

kawasaki-eliminator-450 03.jpg

 

Kawasaki je nedavno otkrio svoju najnoviju kreaciju, Eliminator, standardni motocikl lake do srednje težine koji ima za cilj da zadovolji zahteve svakodnevnih vozača. Sa fokusom na prijatnost za vozače, ova mašina kombinuje performanse, udobnost i retro stil koji podseća na Kawasakijeve snažne kruzere iz osamdesetih. U srcu Eliminatora leži potpuno novi paralelni tvin agregat od 451 kubika, izveden iz renomirane Ninja serije. Da bi poboljšao obrtni moment na niskom nivou, Kawasaki je povećao hod za 6.8 mm, što je rezultiralo ukupnim povećanjem zapremine od 52 kubika.

 

kawasaki-eliminator-450 02.jpg

 

Motor ima isti airbox od 5.8 litara, kakav se nalazi na jedinici od 400 kubika. Ne bi bilo iznenađujuće videti da se ova unapređena pogonska jedinica u budućnosti nalazi u drugim Kawasaki modelima, iako će neka tržišta, poput Japana, nastaviti da koriste motor od 399 kubika. Dizajniran za lakoću i agilnost, Eliminator se može pohvaliti laganom šasijom sa uspravnim položajem za vožnju i visinom sedišta od 734 mm. Trelis ram, razvijen korišćenjem napredne dinamičke analize krutosti, doprinosi i ukupnom smanjenju težine i niskoj visini sedišta. Pored toga, zadnja viljuška pričvršćena direktno na motor preko aluminijumske ploče za montiranje zakretne ruke, obezbeđuje poboljšanu torzionu krutost bez potrebe za dodatnim učvršćivanjem.

 

kawasaki-eliminator-450 01.jpg

 

Opremljen s felnama od 18/16 inča, Eliminator koristi 130/70-18 prednji i 150/80-16 zadnji pneumatik. Snagu kočenja obezbeđuje jedan rotor od 310 mm sa čeljustima s dva klipa na prednjoj strani, upotpunjen zadnjim diskom od 220 mm koji takođe drže dva klipa. Važno je napomenuti da će ABS biti dostupan samo na odabranim modelima Eliminatora. U eri povezivanja, Eliminator donosi tehnologiju sa Bluetooth funkcijom integrisanom u instrument tablu. Vozači mogu da koriste aplikaciju Kawasaki Rideology za pristup informacijama o vozilu, evidenciju svojih vožnji, primanje obaveštenja na mobilnom telefonu i prilagođavanje različitih podešavanja motocikla.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW R 1300 GS naredne generacije lakši od prethodnika

 

235204-BMW-R-1250-GS-Adventure 01.jpg

 

Nedavni nalazi iz švajcarskih i australijskih homologacionih dokumenata bacili su svetlo na specifikacije predstojećeg BMW R 1300 GS. Podaci iz Švajcarske su u početku ukazivali na težinu od 335 kilograma, uključujući težinu vozača od 75 kilograma i dodatnu opremu. Međutim, detaljnije ispitivanje sugerisalo je da bi stvarna težina motocikla bila oko 250 kilograma, samo nešto teže od prethodnog R 1250 GS.

 

Novi podaci o homologaciji iz Australije sada su pružili dodatni uvid u težinu R 1300 GS. Australijski dokumenti navode da neto masa, isključujući vozača i dodatnu opremu, iznosi 237 kilograma. Na osnovu ovih informacija, razumno je pretpostaviti da BMW cilja težinu praznog vozila od 237 kilograma za novi R 1300 GS. To bi ga učinilo 12 kilograma lakšim od svog prethodnika, R 1250 GS, koji ima masu praznog vozila od 249 kilograma. Štaviše, R 1300 GS bi takođe bio 7 kilograma lakši od F 850 GS Adventure, iako veći rezervoar za gorivo F 850 GSA značajno doprinosi njegovoj ukupnoj masi. Očekivano smanjenje težine kod modela R 1300 GS sugeriše da se BMV fokusirao na poboljšanje performansi i agilnosti, ciljajući na motocikliste avanturiste koji traže lakšu i okretniju vožnju. Entuzijasti sa nestrpljenjem očekuju zvaničnu najavu novog R 1300 GS za, za koji se očekuje da će impresionirati svojim odnosom snage i težine i inovativnim karakteristikama.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...