Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

@neshaoct

Ovo samo ide u prilog Marchionneovoj tezi da proizvođači moraju surađivati. Pa makar to bio samo razvoj modela ala Focus ili Fusion/Mondeo i njihovih FCA pandana. Naravno ne samo razvoj nego i zajednička proizvodnja.

 

Inače istodobno u Italiji vrhunske prodajne brojke. Moram reći iznad svih očekivanja. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Godišnja dobit Toyote smanjena prvi put za pet godina

 

toyota%20chr%207888.jpg

 

Toyota je pre neki dan saopštila da je njihova godišnja neto dobit smanjena prvi put u poslednjih pet godina, a upozoravaju da će se u predstojećem periodu smanjiti još i više zbog jačeg jena. Toyota je prošle godine izgubila titulu najvećeg proizvođača automobila na svetu po broju prodatih vozila, pri čemu su u prošloj fiskalnoj godini prodali 10.25 miliona vozila, u odnosu na 10.19 miliona vozila u godini ranije. Prodaja automobila na ključnom tržištu Severne Amerike se zadržala na nivou prethodne fiskalne godine, a povećana je u Evropi, Japanu i ostatku Azije. U centralnoj i južnoj Americi, Africi i na Bliskom Istoku potražnja je pala, objavila je kompanija. Proteklih godina japanskim izvoznicima je, uključujući velike proizvođače automobila poput Toyote i Nissana, na ruku išao oštar pad jena. Slabiji jen pojeftinjuje japanske proizvode u inostranstvu i povećava vrednost zarade ostvarene u inostranstvu. U Toyotinoj prošloj fiskalnoj godini jen je snažno ojačao, poduprt potražnjom za valutama koje su na glasu kao sigurna utočišta, nakon što su britanski građani na referendumu glasali za izlazak iz Evropske unije. Trend se zatim preokrenuo nakon što je u novembru prošle godine na predsedničkim izborima u Sjedinjenim Državama pobedio milijarder Donald Tramp jer se očekuje da će njegov plan opsežne budžetske potrošnje i smanjenja poreskiih obaveza podstaći inflaciju i podstaknuti američku centralnu banku da podigne ključne kamatne stope. U takvim uslovima dolar jača u odnosu na druge valute.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Direktor Forda odlazi sa funkcije

 

128827-mark%20fields.jpg

 

Direktor Forda Mark Filds odlazi sa funkcije u okviru velikog restrukturisanja ovog proizvođača automobila, prenosi ''Njujork tajms''. Informacija je objavljena u vreme kada je kompanija objavila podatke o padu prodaje i profita, što je rezultiralo smanjenjem vrednosti firme na berzi za skoro 40 odsto. Filds je došao na poziciju direktora 2014. godine, a mogao bi da ga nasledi Džejms Haket iz Fordovog odeljenja za autonomna vozila. Ova kompanija je prošle nedelje saopštila da planira smanjenje broja zaposlenih za oko deset odsto širom sveta. Ford je krajem 2016. godine imao 200.000 zaposlenih, uključujući oko 100.000 u Severnoj Americi i 23.000 u Aziji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jim Hackett novi CEO Forda

 

hackett.jpg

 

Generalni direktor Forda Mark Fields napušta kompaniju, a na njegovo mesto dolazi Jim Hackett, dosadašnji šef Fordovog odeljenja za autonomna vozila. Odluka o penzionisanju Fieldsa (56) i postavljenju Hacketta na njegovu poziciju je, kako poručuju iz kompanije, doneta kako bi Ford bio u stanju da se transformiše za budućnost. ''Jim Hackett je pravi čovek za vođenje Forda u periodu transformacije auto-industrije'', navodi se u izjavi predsednika Forda Bilija Forda. Ovakvo saopštenje je usledilo manje od dve nedelje nakon što je Fields kritikovan na godišnjem sastanku deoničara zbog loših finansijskih rezultata kompanije. Tokom Fieldsovog trogodišnjeg mandata, deonice Forda su izgubile 40 posto vrednosti. Jedan neimenovani izvor je prošle nedelje potvrdio za agenciju AFP da se planira velika seča radnih mesta u Fordu, koja će pogoditi čak 20.000 radnika. U aprilu ove godine, Ford je prodao 214.695 vozila, ili za oko 7.2 posto manje nego u istom mesecu 2016.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i dalje najvrednija automobilska marka

 

161345-toyota%20y%2011111.jpg

 

Toyota je odbranila titulu najvrednije svetske automobilske marke, zadržavši BMW i Mercedes iza sebe. U međuvremenu, najviše je napredovao Tesla, koji je napredovao za dve pozicije zahvaljujući povećanju vrednosti brenda od 32 odsto. Američka kompanija je na osmom mestu. Toyotina vrednost je pala za tri odsto na 28.7 milijardi dolara jer je povećana prodaja neutralisana nepovoljnim kursom, kao i povećanim investicijama i troškovima radne snage. ''Toyota se smatra pouzdanom, kvalitetnom markom'', rekao je Piter Volš, direktor Global BrandZa. ''Čak i kada je prolazila kroz velike probleme sa povlačenjem vozila, vlasnici automobila ove marke su obično govorili ''čemu čitava gužva, moj automobil je sasvim dobro''. Toyota isporučuje sjajnu vrednost već godinama.'' Japanska marka je vodeća po vrednosti 10 godina u poslednjih 12 godina. Tesla, čija je vrednost marke porasla za čak 32 odsto na 5.9 milijardi, pretekao je Land Rover i Porsche u borbi za osmo mesto. ''Teslina priča je interesantna jer u ponudi nema samo automobile. Ova kompanija je vesnik budućnosti'', rekao je Volš. ''Vlada percepcija da nudi fantastičan doživljaj marke, čak i među onima koji nisu vlasnici. Jedini brendovi za koje sam video da su ostvarili ovu vrstu oduševljenja pre nego što su izašli na masovno tržište su Apple i Facebook.'' Land Rover je pao na deveto mesto uprkos porastu vrednosti marke od 17 odsto, na 5.5 milijardi dolara. ''Land Rover se odlično kotira na svim svojim važnim tržištima zbog povećane potražnje za SUV vozilima. Oni su to iskoristili'', osvrnuo se Volš.

 

BMW je ostao na drugom mestu uprkos padu vrednosti marke od osam odsto, na 24.6 milijardi dolara. Za negativan bilans su krivi pre svega investicioni troškovi u nove tehnologije i usporena prodaja u SAD. Uprkos tome, nemački proizvođač je nastavio da dobija kupce u dve ključne oblasti. ''BMW pravi ozbiljan novac iz svoje pozicije lidera u luksuznoj niši. To mu uspeva iz različitih razloga. Jedan je konzistentnost u isporučivanju izvanrednih voznih osobina a drugi je inovativnost'', konstatovao je Volš. Vrednost Mercedesa je porasla za četiri odsto na 23.5 milijarde dolara, što je proizvođaču iz Štutgarta obezbedilo zadržavanje trećeg mesta. Rekordne brojke kada su u pitanju prodaja, prihodi i neto profit u 2016., odigrale su ključnu ulogu u povećanju vrednosti brenda, baš kao i restruktuiranje kompanijske dilerske mreže. Ukupna vrednost prvih 10 automobilskih marki je pala na 139.2 milijarde dolara (139.9 milijardi u 2016.). Razlog leži u činjenici što proizvođači automobila investiraju ogromne svote u razvoj budućih solucija vezanih za nove forme vlasništva i digitalnu konektivnost. ''Prvih 10 automobilskih marki su 6 odsto manje vredne nego pre 12 godina, kada smo započeli studiju, međutim, one imaju investicije u tehnologiju veće za 100 do 200 odsto'', rekao je Volš. ''Marke koje se najbolje kotiraju su one koje su se prilagodile svojim kupcima.''

On je takođe konstatovao da je automobilska industrija na raskrsnici. ''Ukoliko razgovarate sa proizvođačima automobila, uviđate da oni konstantno pokušavaju da pronađu način za saradnju u cilju prilagođavanja novom svetu. Zbog toga BMW i Nissan sarađuju sa Microsoftom na platformi digitalne povezanosti, dok Ford i BMW rade sa Amazonom na glasovnim servisima baziranim na cloud tehnologiji.''

 

Kada su u pitanju sve robne marke, Google je zadržao vodeću poziciju. Njegova vrednost je povećana za sedam odsto, na 245.6 milijardi dolara. Na drugom mestu je Apple, koji je ostvario napredak od tri odsto (234.7 milijardi dolara). Podijum je zaokružio Microsoft, sa povećanjem vrednosti od 18 odsto, na 143.2 milijarde dolara.

 

Najvrednije automobilske marke:

1. Toyota $28.7 (30) -3

2. BMW $24.6 (35) -8

3. Mercedes-Benz $23.5 (40) +4

4. Ford $13.1 (83) 0

5. Honda $12.2 (91) -8

6. Nissan $11.3 (100) -1

7. Audi $9.4 (*) -1

8. Tesla $5.9 (*) +32

9. Land Rover $5.5 (*) +17

10. Porsche $5.1 (*) +16

 

(*) Nisu u prvih 100 globalnih robnih marki

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Transferi kao u fudbalu

 

opel%20press%2011111.jpg

 

Nije tajna da su transferi visoko pozicioniranih menadžera često stresna za kompanije, a isto tako, nije tajna ni da ovakve transfere prate ozbiljne finansijske ''kompenzacije''. Najnovij transfer se priprema na relaciji Opel - Volkswagen grupa. Prema informaciji koju je dobila agencija Reuters, CEO Opela Karl-Thomas Neumann planira da podnese ostavku na tu funkciju, čak i pre nego što i formalno Opel i Vauxhall budu prodati grupaciji PSA, što bi se trebalo dogoditi do 1. jula. Naime, prema informacijama koje su stigle od neimenovanih izvora, Neumann je podržavao prodaju GM-ovih evropskih operacija, ali se ne slaže sa stavom i podcenjivanjem PSA o rastu važnosti elektičnih automobila. Prema istom izvoru informacija, Neumann je već dobio ponudu od VW grupe za vrlo visoku poziciju, a predpostavlja se da bi to moglo biti mesto prvog čoveka marke Audi. Šta više, Neumann je na mesto prvog čoveka Opela došao 2013. upravo iz VW-a, gde je izgubio visoku poziciju u reorganizaciji visokog menadžmenta, a u VW-u je bio zadužen za elektro mobilnosti i vodio kinesko tržište. A mesto na čelu marke Audi bi se moglo naći upražnjenjo obzirom da je aktuelni CEO Rupert Stadler pod ogromnim pritiskom zbog loših i kontroverznih poteza i izjava u vezi ''Dieselgate'' afere koja i dalje ozbiljno potresa celu VW grupu. Stadleru je nedavno ugovor produžen za još pet godina, ali se osnovano sumnja da će ostati na toj poziciji do kraja ovog ugovora.    

                                      

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagenov odeljak u Francuskoj godinama lažirao rezultate prodaje

 

vw%20golf%20sportsvan%201m.jpg

 

Kako javlja Der Spiegel, Volkswagenova jedinica u zemlji Gala slala je lažne podatke u centralu od broju prodatih vozila. Ova prevara traje od 2010. godine i Volkswagen smatra da je broj automobila koji su lažno prijavljeni možda dostigao i 800.000. Navodno su čelnici VW-a još u aprilu dobili izveštaj o radu francuske ispostave i da su zbog toga razrešili dužnosti direktora Volkswagena u toj zemlji. Lažni rezultati predstavljeni su za sve brendove u okviru Volkswagen grupe. Jedan od vodećih ljudi ovog proizvođača, Matijas Miler, odbio je da razgovara na ovu temu jer ne želi da iznosi interne probleme u javnost.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW smanjuje troškove nabavke za milijardu evra

 

bmw%20spartanburg.jpg

 

BMW planira da smanji indirektne troškove nabavke za milijardu evra do 2019. godine, izjavio je prvi čovek proizvodnje Markus Duesmann za nemački poslovni list Handelsblatt. Predstavnik BMW-a za medije je potvrdio iznos ciljanih ušteda. BMW-ovi indirektni troškovi nabavke iznose oko 20 milijardi evra godišnje a kompanija je prisiljena da štedi kako bi mogla više da ulaže u razvoj električnih i autonomnih automobila. U razgovoru za Handelblatt Duesmann napominje i da je BMW zatražio odštetu od dobavljača delova Boscha zbog usporavanja proizvodnje koju je izazvao manjak komponenti u upravljačkom sistemu. Trošak sporije proizvodnje procenjen je na 50 do 60 miliona evra, a uticao je na isporuku oko 8.000 automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai do 2021. želi da bude najprodavanija automobilska marka u Evropi

 

hyundai%20f%201.jpg

 

Hyundai i30N i i30 Fastback su nedavno imali premijeru, a čini se da je zadovoljstvo učinjenim podstaknulo Korejce na veoma ambiciozan plan. Žele naime da budu najprodavaniji automobilski proizvođač u Evropi do 2021. Veruju da to mogu napraviti kvalitetom svojih vozila, pristupačnom cenom, ali pre svega ''online'' prodajnom taktikom po uzoru na Teslu. ''Želimo ljudima da pojednostavimo stvari, zato i jesmo najbolji u Evropi što se tiče zadovoljstva kupaca'' - kažu iz Hyundaija. Hyundaiju međutim neće biti lako da ostvari plan jer je u 2016. bio tek 14. najprodavaniji automobilski proizvođač u Evropi sa 505.396 isporučenih vozila. Najuspešnije automobilske marke prodaju više od milion ipo vozila godišnje u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ova infografika otkriva koji su najprodavaniji automobili u svakoj zemlji sveta

 

karta%202016.jpg

 

Volkswagen možda i jeste prošle godine Toyoti preoteo titulu najvećeg proizvođača automobila na svetu, ali infografika Regtransfersa iz Velike Britanije pokazuje da svaka medalja zaista ima dve strane. Naime, dovoljan je jedan pogled na njihovu kartu sveta pa da zaključite da Toyota dominira globalnim automobilskim tržištem. Japanska marka je bila najprodavanija u čak 49 zemalja, dok je Volkswagen bio broj 1 u njih tek 14, od čega ih je najviše u Evropi. Ovo ne umanjuje Volkswagenov uspeh, ali svakako pokazuje da su Nemci pre dobili bitku nego rat. Na trećoj poziciji našao se Ford koji dominira severnoameričkim tržištima, a slede Renault, Škoda, Dacia i Fiat.

Kartu u visokoj rezoluciji pogledajte ovde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grupa Volkswagen u prvih šest meseci 2017. isporučila 5.1 milion vozila

 

157009-vw%20gol%201.jpg

 

Grupa Volkswagen je u prvih šest meseci ove godine ostvarila prodaju od 5.115.900 vozila, što je rast od 0.8% u odnosu na isti period prošle godine i predstavlja novi rekord za ovog nemačkog automobilskog giganta. Najveće tržište za ovu grupaciju je i dalje Evropa koja je zaslužna za isporuku 2.271.800 vozila, što je rast od 3.5%, a sledi azijsko-pacifički region s 1.986.200 isporuka, od čega čak njih 1.862.000 otpada na Kinu. Nemci su odličan posao obavili i u Severnoj Americi gde je prodaja porasla za 3.9%, a samo u SAD-u za 7.2%, odnosno na 293.400 prodatih vozila. Takođe, sa prodajom od 248.300 odličan rezultat je ostvaren i u Južnoj Americi jer navedena brojka predstavlja rast od 11.4%. Među markama u okviru VW grupacije, vodeći je Volkswagen sa ukupnom prodajom od 2.935.100 (+0.3%), a slede ga Audi sa prodajom od 909.000 vozila, pa Škoda, Seat i Porsche sa prodajom od 585.000, 246.500, odnosno 126.500 vozila. Isporuke VW komercijalnih vozila su porasle za 5% na 249.800, a MAN i Scania su takođe ostvarile odličan rezultat sa rastom od 6.9, odnosno 8.2%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota pala za još jedno mesto

 

164749-toyota%20a%201.jpg

 

Kako prenosi Beta, japanski proizvođač automobila Toyota, koji je prošle godine Volkswagenu predao prvo mesto u svetu po broju prodatih vozila, sada je pao za još jedno mesto. Od januara do juna ove godine Toyota je u svetu prodala 5.13 miliona vozila (svih svojih brendova), što je 2.7 odsto više u odnosu na isti period prošle godine, navodi se u saopštenju te kompanije. U isto vreme je Volkswagen grupacija prodala je 5.27 miliona vozila. Savez Reno-Nisan je postigao istu cifru zahvaljujući doprinosu Micubiši motorsa, i veruje se da su oni spremni da ove godine preuzmu vodeću poziciju u svetu. ''To nikada nije bio cilj, ali je velika satisfakcija'', rekao je generalni direktor Renoa Karlos Gosn. Reno je prodao 1.9 miliona vozila, Nisan 2.9 miliona, a Micubiši nešto više od 494.300.

Ipak, za razliku od Toyote i Volkswagena, u francusko-japanskom savezu su to ipak odvojene kompanije koje povezuje međusobno vlasništvo manje od 50 odsto. Reno ima 43 odsto vlasništva u Nisanu dok japanska kompanija poseduje 15 odsto Renoa, u okviru partnerstva započetog 1999. Nisan je 2016. preuzeo 34 odsto udela u Micubiši motorsu, što je bio ključni korak ka preuzimanju prvog mesta po prodaju vozila. Reno je 2014. preuzeo kontrolu i nad ruskim Avtovazom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota kupuje 5% učešća u Mazdi

 

mazda%20r%2088.jpg

 

Toyota će preuzeti oko pet posto udela u Mazdi kako bi uspostavila proizvodnju sportskih automobila u SAD-u i razvila ključne tehnologije za električne automobile, saopštio je Nikkei. Sporazum bi trebalo da bude potvrđen uskoro. Japanske kompanije razgovaraće o uspostavljaju proizvodnje na jugu SAD-a po modelu zajedničkog ulaganja. Tamo bi se proizvodili sportski automobili s godišnjim kapacitetom od oko 300.000 jedinica koje bi prodavali kroz vlastite kanale prodaje. Partnerstvo bi olakšalo investicijski teret za obe kompanije i omogućilo bi im da podele ekspertizu u pojedinim segmentima tehnologije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toyota i Mazda ulažu 1.6 milijardi dolara u zajedničku fabriku u SAD

 

163194-toyota%20t%201.jpg

 

Kako prenosi B92, auto-divovi Tojota i Mazda odlučili su da udruže snage i ulože 1.6 milijardi dolara u zajedničku fabriku u SAD. Nova fabrika ima za cilj proizvodnju 300.000 vozila godišnje i očekuje se da će posao naći oko 4.000 ljudi. Predsednik SAD Donald Tramp pozdravlja ovu odluku. On je na svom Tviter profilu rekao da je reč o velikoj investiciji za SAD. Inače, dva proizvođača automobila su se takođe saglasili da udruže snage da razviju električni automobil. Tramp je ranije, pored Forda, kritikovao i Tojotu zbog fabrike u Meksiku i najavljivao za nju kaznene mere.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iranci potpisali ugovor sa Renaultom o proizvodnji 150.000 vozila godišnje

 

renault%20s%203.jpg

 

Kako prenosi Beta, dve iranske kompanije potpisale su u Teheranu ugovor sa francuskim proizvođačem automobila Renault o proizvodnji 150.000 vozila Duster i Symbol. Inače, u Iranu se proizvodi oko 1.350.000 vozila godišnje, a vlasti se nadaju da će taj broj povećati do 2025. godine na tri miliona. Iranska državna agencija IRNA javila je da je ugovor, najveći koji ta zemlja ima u automobilskoj industriji vredan 778 miliona dolara, a da će proizvodnja početi sledeće godine. Očekuje se da će biti otvoreno oko 3.000 radnih mesta u dve iranske kompanije - državnoj IDRO i privatnoj Negin grup. Ugovor je potpisan posle istorijskog nuklearnog sporazuma Teherana i šest svetskih sila 2015, koji predviđa ukidanje međunarodnih sankcija Iranu u zamenu za ograničenje nuklearnog programa. Francuski proizvođač automobila PSA je prošle godine potpisao ugovor sa iranskom kompanijom Kodro o otvaranju fabrike koja će proizvoditi 200.000 vozila godišnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Volkswagenu priznali ko im je najveći rival

 

168986-vw%20cuv.jpg

 

U Volkswagenu su svesni da novi trendovi donose novi odnos snaga, a na scenu su stigli i neki novi igrači. Tako nemački gigant svoje rivale više ne vidi u Toyoti s kojom se poslednjih godina borio za status najtiražnijeg proizvođača, ali ni u Hyundaiju, korejskoj marki koja je poslednjih godina ostvarila ogroman napredak u globalnom pogledu. Budući rival ''narodnih kola'' trebalo bi naime da bude Tesla.

''U starom svetu bili su to Toyota, Hyundai i francuske marke. U novom svetu je to Tesla. Tesla spada u rivale koji imaju mogućnosti kakvima mi trenutno ne raspolažemo'', rekao je Herbert Diess, šef Volkswagena, za Auto News. Diess pritom kao najveću prednost Tesle ističe što mu pola inženjera spada u red softverskih eksperata, ali je siguran da će pratiti korak. ''To pokazuje da se moramo popraviti, a mi to možemo. Namerno se upoređujemo sa Teslom. Naš cilj je da ih svojim mogućnostima, ne samo dostignemo, već i prestignemo'', izjavio je Diess. Nema sumnje, Volkswagen je nakon neslavnog okončanja TDI epohe preusmerio snage na razvoj električnih pogona. Prošle godine je najavljena I.D. serija sa pet električnih modela. Jedan od njih je na renderu, i to Volkswagen CUVe (Coupé Utility Vehicle), sa autonomijom do 600 km, verovatno za 2019. ili 2020. godinu. VW želi da ponovi uspeh prve generacije Golfa, ali i da bude prvi proizvođač koji će proizvesti više od milion električnih automobila.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel odustaje od velikog SUV-a posle promene vlasnika?

 

opel%20suv%202017.jpg

 

Planovi za najveći SUV model u Opelovoj gami zamrznuti su nakon što je početkom avgusta kompaniju i zvanično preuzela PSA grupacija. Kako piše Auto Express, budućnost jednog takvog modela trenutno je neizvesna i sigurno je da planovi od njegovom razvoju neće uskoro doći na dnevni red. Isti izvor navodi da se veliki Opelov SUV ne uklapa u novi poslovni plan kompanije koji bi trebalo da bude donet u narednih 100 dana, a zatim prezentovan novim vlasnicima, grupaciji PSA Peugeot Citroen. Opel je ranije ove godine najavio da planira proizvodnju novog, velikog SUV modela koji bi se izrađivao u Riselshajmu, a koji bi u prodajne salone stigao 2020. Ovaj model trebalo je da se pridruži krosover/SUV gami koju sada čine Crossland X, Mokka X i Grandland X, a na tržištu bi bio rival vozilima kao što je Ford Edge, koji je takođe odnedavno prisutan u Evropi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai želi da osmisli i proizvede auto za 18 meseci

 

hyundai%20e%2011111.jpg

 

Čelnici Hyundaija kažu da troše previše vremena i novca na nove modele. Trenutno taj proces traje tri godine, odnosno, od trenutka kada dizajner skicira novi automobil, do proizvodne verzije. Korejski automobilski proizvođač to vreme želi da skrati na 18 meseci, što je prilično ambiciozan plan. ''Životni ciklus automobila se smanjuje, kupci stalno žele nove modele, odnosno redizajn postojećih. Zato su tri godine jednostavno preduge u procesu nastanka novog automobila'' - rekao je Luc Donckerwolke, potpredsednik Hyundaija. Korejci će zato pored Seula uskoro otvoriti veliki R&D centar koji će koštati 67 miliiona dolara, i koji će imati 400 zaposlenih.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Škoda će proizvoditi jeftine automobile za rastuća tržišta

 

skoda%20r%201111.jpg

 

Pregovori sa Tatom nisu bili uspešni, ali čelnici Škode ne odustaju od svog plana. Česi do 2020. žele da proizvedu jeftin automobil za rastuća tržišta. Škodini inženjeri razvili su nekoliko ideja za jeftini automobil, koji bi se osim u Indiji prodavao i na drugim tržištima, poput Brazila ili Irana. Škoda i Tata nisu ušli u zajednički posao jer nisu mogli da se dogovore oko ušteda. Naime, Česi su odustali od razvoje jeftinog automobila na Tatinoj platformi AMP jer smatraju da su potrebne dodatne investicije kako bi novi automobil prošao bezbednosnne i ekološke testove.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi skandal: Audi isporučio hiljade vozila sa ISTIM serijskim brojem šasije

 

audi%20q5%202.jpg

 

Nakon VW Dizelgejt afere na pomolu je novi VAG skandal, ovog puta u režiji Audija. Kako piše Handelsblatt, Nemački istražitelji ispituju osnov sumnje da je u proteklih trideset godina isporučeno nekoliko desetina hiljada modela Audi sa istim indetifikacionim VIN brojem, odnosno sa indentičnim serijskim brojevima šasije. Navedeni "klonovi" sa istim 17 cifarskim brojem šasije su isporučuvani u Kinu, Japan i Južnu Koreju. Još je nejasan uzrok ili motiv ovog "propusta". Administrativni kiks ili "crne" serije hiljade automobila koje nisu evidentirane u knjigama su dve krajnje mogućnosti.

Odgovor na to pitanje daće najverovatnije službena istraga koja je ovih dana otvorena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od početka saradnje s Volkswagenom Škoda proizvela 15 miliona automobila

 

skoda%20155.jpg

 

Saradnja Škode i Volkswagena počela je 1991. godine, a nemački koncern je potpuno vlasništvo nad češkom automobilskom kompanijom realizovao devet godina posle. Od tada do danas Škoda beleži sve bolje i bolje rezultate. Te 1991. godine češka automobilska kompanija je kupcima nudila model Favorit (čija karavanska verzija je nosila naziv Forman) s kojim su u Škodi konačno odustali od automobila s motorom iznad zadnje osovine i zadnjim pogonom. Dvovolumenski modeli Favorit i Forman (motor napred, pogon napred) proizvodili su se do 1994. godine kada na scenu stupa model Felicia (proizveden u 1,4 miliona primeraka) s kojim je saradnja Škode i Volkswagena podignuta na znatno veći nivo.

 

skoda%2015.jpg

 

Octavia prve generacije premijerno je predstavljena 1996. godine, a zasnovana je na mehanici i platformi koju je VW nudio s Golfom četvrte generacije. Octavia je i dalje najprodavaniji model Škode, jer je od 1996. do danas proizvedena u 5,6 miliona primeraka. Sledi Fabia koja je u tri karoserijska oblika proizvedena u četiri miliona primeraka. Iza pomenute Felicije smestio se model Superb koji je proizveden u 1,02 miliona primeraka. Škoda je širom sveta prošle godine plasirala 1,1 milion automobila, a s uvođenjem dva nova crossovera (Kodiaq i Karoq) nadaju se još boljim konačnim rezultatima za ovu godinu.

„Ako bismo naših 15 miliona proizvedenih automobila poređali jedan iza drugog, niz bi bio dug 66.200 kilometara“, slikovito su u Škodi opisali uspešnost „braka“ s Volkswagenom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aston Martin zabeležio rekordnu zaradu u prvoj polovini 2017.

 

aston%20v8%2011.jpg

 

Aston Martin je saopštio da je u prvoj polovini ove godine zabeležio rekordnu zaradu, skoro duplo više u odnosu na isti period 2016.

Konkretnije, britanski proizvođač je za prvih 6 meseci 2017. godine ostvario zaradu od 410.4 miliona funti, što je za 94 odsto više nego 2016. kada je ostvareno 211.8 miliona funti. Prodaja u prvoj polovini godine je inače iznosila 2.439 vozila, što je rast od 67 odsto, pri čemu je plasman porastao ne samo u Velikoj Britaniji i Evropi, već i u Americi i Kini. Zanimljiv je i podatak da je prosečna vrednost jednog Aston Martin modela prodatog u 2017. porasla za 25 odsto, na 149.000 funti (ne uključujući specijalne edicije). Aston Martin u međuvremenu nastavlja sa modelskom ofanzivom; već je predstavljen  DB11 sa 4,0 litarskim twin-turbo V8 motorom, a najavljeni su i DB11 Volante i električni model RapidE (ovaj potonji stiže 2019. godine).

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW profitabilniji od Daimlera

 

bmw%205%2044444.jpg

 

Za šest meseci gotovo 60 milijardi evra prometa

 

Mada se po prodajnim rezultatima nalazi iza Daimlera, Volkswagen grupe i Toyote, prema poslednjim finansijskim rezultatima, najprofitabilniji proizvođač automobila na svetu je u stvari BMW. Prema izveštaju konsultantske kuće Ernst & Young, BMW je u prvoj polovini ove godine ostvario promet od čak 59,25 milijardi evra, od čega na profit opada čak 5,58 milijardi evra, uz marginu od 11,3 posto. Zanimljivo je da je po profitu u samom vrhu, tačnije, odmah iza BMW-a i Suzuki, čija margina iznosi 9,7%, a na trećem mestu je GM, s marginom od 7,7%.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opel dnevno gubi 4 miliona evra

 

Opel-novi-logo.jpg

 

Iz PSA očekuju da će Opel nastaviti da posluje sa velikim gubitkom. Prema nezvaničnim izveštajima, za prvu polovinu ove godine, Opel je "u minusu" neverovatnih 460 miliona dolara! Prethodnih 16 godina Opel posluje sa velikim gubicima, pre svega zbog velikih ulaganja u smanjivanje emisije štetnih gasova kod njihovih modela. Opel je kao deo GM-a morao sam da radi na ovom poduhvatu, obzirom da su evropski zakoni povodom emisije štetnih gasova automobila daleko strožiji. U razgovorima čelnika PSA i Opela koji su održani prošle nedelje, potvrđeno je da će nemački proizvođač zadržati neke od svojih motora, ali da će većina biti zamenjena agregatima iz PSA. Twituj ovo! Takođe, ogromno Opelovo razvojnoj odeljenje koje broji 7.700 radnika će biti praktično desetkovano, jer će ostati zaposleno svega 800 ljudi. Uz to, Opel će uskoro preći na PSA platforme, čime će se ostvariti znatne uštede. Karlos Tavareš, šef PSA, ranije je izjavio da očekuje da će Opel postati profitabilan najkasnije do 2020. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...