Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Da li biti najveći automatski znači i biti najuspešniji?

Recommended Posts

Lada među najpopularnijim vozilima u svetu

 

137896-lada%20v%2011.jpg

 

Lada se našla na svetskoj listi najprodavanijih vozila u prvom polugodištu, saopštio je Avtostat, pozivajući se na analitičku agenciju Fokus 2 muv. Na rang-listi ruska kompanija zauzima 50. poziciju. Od januara do juna u čitavom svetu prodato je 149.500 automobila te kompanije, što je za 11,8 odsto više nego prošle godine. Pritom, na rusku kompaniju otpada 0,3 odsto svetske prodaje. Njeni bliski susedi po rejtingu su brendovi kao što su Kadilak, Mini i BJD, čiji pokazatelji iznose od 167 do 185 hiljada prodatih vozila. Lider svetskog tržišta postala je Tojota sa 4,28 miliona prodatih automobila (+ 4,4 odsto) u prvom polugodištu 2017. godine. U prvu trojku su ušli i Volkswagen (3,22 miliona prodatih automobila; + 1 odsto) i Ford (3,06 miliona prodatih automobila; - 2,2 odsto). AvtoVAZ je počeo proizvodnju Lade 1966. godine. Ranije su taj naziv nosila vozila samo koja su išla za izvoz, dok su se za unutrašnje tržište proizvodili automobili pod imenom Žiguli. Vlasnici kompanije su Rosteh i Renault-Nissan.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tesla će do 2020. držati pola tržišta EV

 

ev%202023.jpg

 

Renomirana analitičarska kuća Morgan Stanley je objavila najnoviji izveštaj, po kome će Tesla do 2020. globalno držati čak pola tržišta električnih vozila. Ovaj pozamašni tržišni udeo će uglavnom biti realizovan na krilima uspeha Modela 3 i budućeg modela Y, a Tesla očekuje da će godišnje prodavati oko 500.000 vozila. Glavni konkurent Teslinim modelima biće Nissan, koji je sveprisutan s novim modelom Leaf, ali ne treba zaboraviti i ostale proizvođače koji najavljuju svoje električne modele.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volkswagen i Audi zatvorili fabrike u Meksiku zbog zemljotresa

 

Резултат слика за volkswagen amblemi

 

Članovi VAG grupacije zatvorili su privremeno svoje fabrike u Meksiku zbog nedavnog zemljotresa. Nissan je takođe na neodređeno vreme zatvorio svoje pogone i poslao radnike kući kako bi boravili sa porodicama. Japanci tvrde da za sada nema većih šteta.  I drugi proizvođači koji imaju fabrike u Meksiku, kao što su Ford, Toyota i FCA javljaju da u proizvodnim pogonima nema šteta.  Većina fabrika automobila nalazi se u centralnom, odnosno severnom delu Meksika, te su izbegnuta veća razaranja. 

 

preuzeto sa - Vrele Gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef Hyundaija opleo po Mercedesu i BMW-u

 

genesis%20g70%202011.jpg

 

Među kompanijama koji se bave proizvodnom luksuznih automobila u poslednje lete iskre na sve strane. Prvo je BMW napao Mercedes oko X-Klase, zatim je Lewis Hamilton rekao da Mercedes može da napravi bolji super automobil od Ferrarija, a sada se priključio i Hyundai koji kaže da dva luksuzna nemačka branda troše resurse na tehnologije koje nikome nisu potrebne.

 

genesis%20g70%2020.jpg

 

Hyundai navodi da su nove funkcije automobila komplikovane za korišćenje, da zahtevaju preveliko prilagođavanje vozača, da ne izvršavaju svoju svrhu i da su u stvari potpuno besmislene.

 

genesis%20g70%202021.jpg

 

Zanimljivo je da je ove izjave dao šef Hyundaija Albert Biermann koji je pre toga čak 30 godina radio u BMW-u.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ford zaustavlja proizvodnju u pet fabrika na deset nedelja

 

Ford%20logo.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, Ford planira da obustavi rad u pet fabrika na ukupno deset nedelja kako bi smanjila zalihe modela koji se slabo prodaju. Obustavom proizvodnje će biti obuhvaćene tri fabrike u SAD i dve u Meksiku, navela je kompanija u saopštenju. Modeli automobila na koje se odnosi ova odluka su Ford Fusion, Lincoln MKZ, Ford Focus, Lincoln Continental, Ford Mustang, Ford Fiesta i kombi Ford Transit.

Pogon u meksičkom gradu Kvautitlan, gde se proizvodi Fiesta, biće zatvoren tri nedelje. Fabrika u Ermosilju u Meksiku, gde se proizvode modeli Fusion i MKZ, kao i pogon u Flet Roku u Mičigenu gde se sklapaju modeli Lincoln Continental i Ford Mustang neće raditi dve nedelje. Pored toga, na nedelju dana će biti obustavljena proizvodnja u fabrici u Mičigenu u kojoj se proizvodi model Ford Focus, dok će proizvodne linije u pogonu u Kanzas Sitiju sa kojih silaze tranzit kombiji stajati dve nedelje. Ford nije objavio datume privremenih obustava rada. Sve te fabrike zajedno zapošljavaju više od 15.000 radnika prema podacima objavljenim na zvaničnom veb-sajtu kompanije.

Iz Forda takođe nisu otkrili koliki će se broj tih radnika suočiti sa privremenim otpuštanjem. Ford je 1. septembra ove godine na zalihama imao neprodatih modela Mustanga za 111 dana, modela Fusion dovoljnih za 87 dana isporuka i kombija Transit za 103 dana, prema podacima Automotiv njuza. Kod dilera je bilo neprodatih modela Lincoln Continental za 162 dana. Proizvođači automobila nastoje da im većina modela na zalihama stoji maksimalno 65 do 70 dana.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai (još) neće imati N Genesis diviziju

 

genesis%20g70%2022.jpg

 

Hyundai se oglasio povodom glasina da će njihov podbrend Genesis dobiti N diviziju. Za one koji ne znaju N divizija je nešto kao AMG kod Mercedesa ili M kod BMW-a, dakle nešto kao pod-podbrend Hyundaija. Da li i vama ovo izgleda kao da nešto pokušavaju predstaviti kao da nema veze sa njima? Tako je sa Genesisom, ali od N divizije ništa. Ali su zainteresovani za elektrifikaciju kod pogonskih sistema kod Genesisa. Prevelik bi bio zalogaj za Hyundai ići tako daleko u područje gde su AMG, M, kao domaći...kao lavovi, hijene...a Hyundai bi bio tu kao zec koji ih kao prepada.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo duplira ulaganje u svoju prvu fabriku u SAD

 

130621-volvo%20xc90%20p.jpg

 

Volvo udvostručava ulaganje u svoju prvu američku fabriku koja je u izgradnji, na ukupno 1 milijardu dolara kako bi dodao još jednu proizvodnu liniju, jer je švedski proizvođač automobila na putu da zabeleži četvrtu uzastopnu godinu rekordne prodaje, saznaje Rojters iz upućenih izvora. Odluka o proširenju kapaciteta čak i pre završetka fabrike u Čarlstonu u Južnoj Karolini, rezultiraće zapošljavanjem dodatnih 2.500 radnika pored 2.000 koje je švedska kompanija već regrutovala pre otvaranja pogona 2018. godine, rekao je neimenovani izvor za britansku agenciju. Portparol kompanije Volvo je odbio komentar. O povećanu investicije su prvi izvestili listovi Post i Kurijer sa sedištem u Čarlstonu. Volvo, u vlasništvu kineskog proizvođača automobila Gilija, oporavio se od pada prodaje zabeleženog poslednjih godina pod prethodnim vlasnikom, američkim Fordom, i sada je takmac u tržišnoj utakmici većim premijum konkurentima kao što su BMW i Mercedes.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dolaskom Kineza, Lotus bliži SUV modelu nego ikada pre

 

lotus%20suv%201.jpg

 

Nakon što Lotus i zvanično pređe u vlasništvo kineske kompanije Geely, širom su otvorena vrata za realizaciju produkcijskog SUV/krosover modela, koji je u planu poslednjih desetak godina. Lotus je u svetu čuven po proizvodnji lakih sportskih modela, koji su za automobilske entuzijaste prava poslastica za vožnju. Međutim, malo je poznato da je još 2006. ovaj proizvođač predstavio krosover koncept APX (Aluminum Performance Crossover). Iako serijski SUV model ni do danas nije ugledao svetlost dana, od ideje se nije odustalo. To bi moglo da se realizuje u narednom periodu, s obzirom da će do kraja meseca kineski Geely okončati proces kupovine većinskog paketa Lotusa od malezijskog vlasnika, kompanije DRB-Hicom.

 

Kinezi nameravaju da iskoriste postojeći imidž brenda Lotus, koji je i dalje veoma poznat u svetu, da ga transformišu u kompaniju koja će im donositi značajne prihode. U Geely-ju smatraju da je prodajni potencijal znatno veći od 1.500-2.000 automobila, koliko ih Lotus svake godine isporuči kupcima. Da bi se to i ostvarilo, potrebno je proširiti asortiman modelima koji nisu samo laki sportski dvosedi, kao do sada. Geely veruje da lansiranje većih vozila, kao što su SUV modeli, neće nauditi imidžu Lotusa, pozivajući se na primer Porschea koji još od 2002. sa velikim uspehom prodaje SUV Cayenne. Cayenne, a zatim i Macan, doveli su do značajnog rasta prodaje vozila marke Porsche, pri čemu nisu zapostavljeni klasični sportski automobili, kao što je legendarna 911-ica.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bugatti otvara novi izložbeni prostor u Hamburgu

 

170859-bugatti%20h%201.jpg

 

Francuski proizvođač automobila Bugatti, postavlja izvanrednu opremu u Hamburgu. Zajedno sa svojim prodajnim partnerima Kamps in Hamburg GmbH & Co KG, Bugatti je inaugurisao potpuno novi i redizajnirani izložbeni prostor ove nedelje. Bugatti brend postavio je novi salonski pod od gotovo 100 m2 i smešten je u blizini hamburškog aerodroma.

 

170860-bugatti%20h%2011.jpg

 

Poslednji proizvod luksuznog brenda iz Molsheima, Bugatti Chiron poseduje 1.500 ks i 420 km/h, a od sada će posedovati i svoj dom u severnoj Nemačkoj. Hambrug je postao četvrto predstavništvo kompanije u Nemačkoj sa novim salonom koji je dizajniran kao ostalih 12 u Evropi. Francuski brend poseduje ukupno 34 predstavništva u 17 zemalja, od kojih su četiri smeštena u Nemačkoj.

 

170861-bugatti%20h%20111.jpg

 

Kamps Group kompanija je veoma uspešna u automobilskom biznisu preko šezdeset godina i postala je ekspertna grupacija u polju super sport automobila i luksuznih vozila. Kamps in Hamburg GmbH & Co. KG predstavlja kompaniju koja je glavni član ove grupacije i zvanično je predstavljena kao partner francuskog brenda još od 2009. godine. Novi salon u Hamburgu pruža potencijalnim kupcima i gostima, impresiju Bugatti brenda, uvid u vrednosti koje gaje prema umetničkoj formi, tehnikama i lepršavosti nastaloj u njenom Molshemskom sedištu.

 

Ovde je kreirano nasleđe i glavna sekcija koja održava sve vrednosti Bugatti brenda. Svaki od tri čelična stuba predstavlja jednu od ovih vrednosti. Svaka kolumna salona, poseduje monitor za prikazivanje filmova i animacija koje pružaju impresivne prezentacije svih respektivnih vrednosti brenda. Salon poseduje prostor za sedenje opremljen nameštajem iz kućne kolekcije kompanije Bugatti, dizajnirane posebno za potrebe novog izložbenog prostora.

 

Originalno oblikovane fotelje kreirane su od najfinije kože i plavih karbonskih vlakana, visokokvalitetnih materijala sa kompleksnim zanatskim veštinama koje su takođe korišćene u proizvodnji Bugatti sportskih superautomobila.  Zakrivljeni beli zid sadrži centralno mesto za zvezdu galerije, model Bugatti Chiron, najmoćniji, najbrži i gotovo sigurno najluksuzniji i ekskluzivni super sportski automobil na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rusko tržište do 2020-te dostićiće dva miliona prodatih automobila

 

lada%20xray%20111111.jpg

 

Prema procenama francuskog dnevnika Les Echos koje se poziva na predstavnike koncerna Renault u Rusiji će do kraja ove godine biti prodato 1,6 miliona automobila. Pozivajući se na predstavnike koncerna Renault list Les Echos prognozira da će u Rusiji do kraja ove godine biti prodato 1,6 miliona vozila, a do 2020-te do dva miliona primeraka. List naglašava da je rusko automobilsko tržište počelo da se oporavlja posle pada zabeleženog prošle godine. Prema podacima kojima francusko glasilo raspolaže prodaja automobila koja je u Rusiji 2012. godine iznosila 2,9 miliona vozila opala je prošle godine na 1,4 miliona.

Rukovodioci Renoa očekuju da će tržište ove godine porasti i dostići 1,6 miliona automobila, a do 2020-te dva miliona, piše Les Echos.

 

Prodaja vozila marke Lada u prvih osam meseci ove godine porasla je za 9,8%, tvrdi list, ističući da je rast prevashodno zabeležen kod dva modela sa novim korporativnim dizajnom Lada Vesta i Lada XRAY koji su već pronašli interesente. Oba modela spadaju u deset najprodavanijih automobila u Rusiji i čine polovinu celokupne prodaje auomobila marke Lada, naglašava Les Echos. Po pisanju francuskog lista 2010. godine udeo automobila marke Lada na tržištu iznosio je 29 odsto, 2014. taj indikator je pao na 16,4 procenata, a ove godine dostigao 19,7 bez obzira na oštru konkurenciju koju predstavljaju Hyundai i Kia. „Naš cilj je da dostignemo udeo od 20 odsto na tržištu i tu se zadržimo“, rekao je Jan Ptaček izvršni potpredsednik za prodaju i marketing kompanije Avtovaz. U Avtovazu najvećoj fabrici automobila u alijansi Renault – Nissan koja se nalazi u ruskom gradu Toljati i jednoj od najvećih u svetu proizvode se četiri poznata brenda Lada, Renault, Nissan, i Datsun u punom ciklusu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sukob čelnika Volkswagena i Škode

 

168559-skoda%20k%2011.jpg

 

Vodeći ljudi Volkswagena, kao i snažni radnički sindikati insistiraju na premeštanju proizvodnje određenih Škodinih modela

 

Škodin sve veći uspeh očigledno ne prija mnogo zaposlenima u samom Volkswagenu. Jedan neimenovani zvaničnik grupe je u izjavi Rojtersu rekao ''Umesto da usmerimo našu snagu u elektrifikaciju i preteknemo Teslu, mi smo primorani da rešavamo unutrašnje probleme između čelnika Škode i VW-a.'' Volkswagen traži da Škoda preseli proizvodnju nekog od modela u Nemačku, ukazujući na nefer tretman obzirom da Škoda od Nemaca preuzima motore, platformu i brojne druge delove. Najnovijim sukobima nastavlja se stara priča u Volkswagen grupaciji, o sukobu brendova i centralističkom upravljanju od koje ljudi iz VW-a ne odustaju. Sa druge strane, Škoda je svojim kvalitetom i nespornim odličnim odnosom plaćeno-dobijeno pokupila brojne simpatije kupaca širom Evrope. Škoda zapravo ima toliko dobru prodaju vozila da je prošle godine ostvarila veći operativni profit od Audija!

 

Sindikati VW-a traže selidbu proizvodnje određenih modela u Nemačku, pre svega zbog sve manje prodaje Passata, ali i aktuelnog Golfa čija zamena se tek sprema. Ipak, Česi tvrde da bi ovakva selidba koštala Škodu najmanje 2.000 radnih mesta, kompromis na koji se vrlo teško pristaje. U sukob je uvučen i češki premijer koji je već zakazao sastanak sa predstavnicima Škode i njenih sindikata. Evidentno je da koraci ka elektrifikaciji ne idu tako glatko, te i da se sam Volkswagen prevario sa konstantnim podizanjem cena Škodinih vozila, te je sam sebi ''skočio u stomak''. Obzirom na centralističku upravu VW grupacije, i snage nemačkih radničkih sindikata, Škoda ulazi u bitku koju teško može da dobije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proizvodnja Škode ostaje i dalje na prvom mestu u Češkoj

 

133137-skoda%20combi.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, šef fabrike ''Škoda auto'' iz Mlade Boleslave, Bernhard Mejer poslao je pismo zaposlenima da proizvodnja ostaje i dalje na prvom mestu u Češkoj. Kako je istakao, prebacivanje u neke druge fabrike koncerna dolazilo bi u obzir samo u slučaju da se povremeno rešavaju problemi prevelike potražnje. ''Češka i dalje ostaje dom Škode. Češke fabrike i pogoni jesu i ostaće na prvom mestu. Potražnja je, međutim, tako velika da moramo da proverimo i druge mogućnosti proširenja naših kapaciteta. U ovom slučaju radilo bi se samo o pokrivanju zagušenja proizvodnje'', napisao je šef Škode u pismu u koje je imala uvid češka agencija ČTK. Šef Škode nastojao je na taj način da umiri velike bojazni i uznemirenje koje je izazvala vest da matični koncern Volkswagen namerava da prenese proizvodnju Škode Superb u Nemačku u tamošnje fabrike čiji kapaciteti nisu popunjeni kao u češkim pogonima, a takođe da spreči da Škodini modeli budu suvše velika konkurencija ostalim modelima koncerna.

 

''Oni žele da obezbede popunjenost kapaciteta nemačkih fabrika. Ne ide im Passat, a vide da se Superb prodaje dobro pa bi hteli da ga uzmu'', kazao je šef sindikata u Škodi Jaroslav Povšik i procenio da bi u tom slučaju u češkoj fabrici u Kvasinama koja proizvodi Superb bilo ugroženo 2.000 radnih mesta. Povšik je u ime sindikata zapretio da će češki radnici prestati da rade prekovremeno ako koncern zaista odluči da seli proizvodnju nekog od čeških modela u Nemačku i natera Škodu da plaće veće iznose za delove iz zajedničke platforme koncerna koje ugrađuje u vozila. ''Neki naši radnici imaju slobodan tek svaki trinaesti vikend. Nećemo da radimo na tom modelu da nam posle oni kažu vi zarađujete, konkurencija ste nam. Radije ću ostaviti ljudima slobodne vikende a ljudi će mi aplaudirati'', kazao je Povšik za Hospodaržske novini.

 

Škoda Auto iz Mlade Boleslave udvostručila je u poslednje tri godine operativnu dobit na 1.2 milijarde evra za prošlu godinu, a marže su porasle za 8.7 odsto, što je Škodu plasiralo na drugo mesto po profitabilnosti u koncernu. ''Porodični spor'' u koncernu izbio je inače u trenutku kada se sindikati Škode spremaju da traže visoke povišice, inspirisani nedavnim štrajkom Volkswagenovih radnika u Bratislavi koji su se izborili za povišice plata od 14 odsto od naredne godine. Prema procenama ekonomista čak i da se proizvodnja naslednika profitabilnog modela Superb preseli u Nemačku, u Škodi ne bi bilo otpuštanja jer fabrika ionako ima problem da nađe dovoljno radnika i optuštanja bi eventualno mogla da pogode samo deo stranih radnika na lizing preko agencija, a ne stalno zaposlene u Škodi. Bivši šef Škode Vratislav Kulhanek izjavio je da sadašnji spor nije ništa novo i da je i ranije Volkswagen vodio računa da konkurencija Škodinih modela ostalim grupama koncerna ne postane suviše velika. ''Malo ko će, međutim, ubiti kokošku koja nosi zlatna jaja. Posebno Volkswagen kome su u ovom trenutku potrebne pare'', kazao je Kulhanek češkoj televiziji ČT. Češki premijer Bohuslav Sobotka, povodom uznemirujućih vesti da bi Škoda mogla da ostane bez dela proizvodnje, sastaće se naredne sedmice sa upravom Škode i predstavnicima sindikata.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Šef General Motors-a (GM): Ilon Mask mnogo s**e

 

tesla%20musk.jpg

 

Izvršni direktor američkog auto-giganta ''Dženeral motorsa'' sumnja da će Teslina vozila biti potpuno samoupravljajuća. ''Mislim da Ilon Mask mnogo s**e. Da li mislite da sve možete da vidite sa kamerama i radarima, ne znam kako misli da to radi'', rekao je Skot Miler, direktor GM. Prema klasifikaciji SAE International, postoji šest nivoa koje bi trebalo automobil da zadovolji da bi se nazvao potpuno autonomnim sistemom, ali svako dosadašnje ocenjivanje nekog modela podrazumevalo je i intervenciju vozača i pažnju koja je potrebna, priča. ''Da bi postigao nivo potpuno autonomnog sistema SAE, koji ta grupa zahteva, mislim da nema kapaciteta za to'', dodao je Miler.

To je bio odgovor Milera na Maskovo najavljivanje da svi Teslini automobili već imaju potreban hardver za potpuno autonomnu vožnju. Miler dodaje da će, na primer, ''Dženeral motors'' moći da dostigne samo četvrti stepen na toj skali. ''5 nivo SAE? Mislim, da li uopšte postoji trenutno test za to? Audi tvrdi da je trenutno tek na putu da postigne treći nivo. Iskreno, da li je stvarno? Mi isto tako možemo da kažemo da smo sada na nivou pet, ali nismo'', rekao je Miler. ''Dženeral motors'' planira inače da do 2023. napravi 20 električnih automobila. Tehnologija koju koriste moći će da obezbedi drugi nivo autonomne vožnje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW i Great Wall najavljuju saradnju u Kini

 

great%20bg%201.jpg

 

Prema još uvek nepotvrđenim informacijama BMW i Great Wall otvoriće zajedničku fabriku. Fabrika će se nalaziti u gradu Changshu u Kini i još uvek nije potvrđeno koji će se automobili proizvoditi u njoj. Neimenovani zvaničnik BMW-a potvrdio je novinarima da su kompanije dobile odobrenje za ovaj poduhvat i od kineskih vlasti. Ipak, zvanično BMW i Great Wall odbili su da komentarišu ove navode. BMW je u 2016. godini bio drugi po prodaji luksuzni brend u Kini, iza Audija, a ispred Mercedesa. Međutim Mercedes zbog novije game automobila zabeležio je veliki rast prodaje u 2016. godini od skoro 23%. Nakon glasina o saradnji sa BMW-om, akcije Great Walla skočile su za ogromnih 19% na kineskoj berzi.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyundai planira još performantnih modela

 

168074-hyundai%20n%2011.jpg

 

Albert Birman, šef Hyundaijevog N odeljenja, najavio je da će južnokorejski proizvođač uskoro plasirati još performantnih modela. Prvi će kroz N odeljenje proći dva SUV-a, modeli Kona i Tucson. Oba automobila će dobiti snažnije motore, bolje kočnice, kao i prikladniju suspenziju za sportsku vožnju. Još uvek nije potvrđeno koji će od ova dva modela prvi dobiti N tretman. Hyundai sa performantnim podbrendom pokušava da podigne vrednost kompletnoj kompaniji i priprema teren za prelazak u višu klasu automobila. Očigledno je da su se posvetili sportskim automobilima na pravi način, obzirom da N odeljenj vodi Birman, jedan od nekadašnjih vodećih ljudi BMW-ove M divizije.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

GM smanjuje proizvodnju u Detroitu

 

buick%20l.jpg

 

General Motors je saopštio da planira da smanji proizvodnju u svojoj fabrici u Detroitu. Kompanija će sa planom početi već krajem meseca jer pokušava da se izbori sa smanjenom prodajom ''sedana'' u SAD. ''Ova akcija će nam pomoći da održimo stabilnost'', saopštio je GM. Međutim, to nije sve. Šuška se da će kompanija potpuno zatvoriti pogon i otpustiti 1.500 radnika, a smanjiće proizvodnju i u drugim svojim fabrikama za oko 20 odsto. Plan je prvo objavio VSJ, ali je GM odbio da komentariše te izveštaje. Prodaja modela koji se prave u Detroitu, kao što je Buick LaCross pala je 21.5 odsto, odnosno 31.8 koliko je opala prodaja Chevrolet Impala. Domaći proizvođači ''nastavljaju da se suočavaju sa konkurencijom u segmentu putničkih automobila, a proizvodnja mora biti usklađena sa smanjenom prodajom kako bi se smanjila povišena količina zaliha'', napisao je analitičar Džozef Amaturo. GM je već smanjio broj smena u pet postrojenja i saopštili su da zasad ne nameravaju da vrate neku od tih smena.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daimler pokrenuo proces restrukturiranja poslovanja

 

mercedes%20clc%20111.jpg

 

Nemačka automobilska kompanija Dajmler pokrenula je proces restrukturiranja poslovanja, u sklopu kog će Dajmlerovo odeljenje za automobile Mercedes-Benc i odeljenje za kamione i autobuse postati dva pravno nezavisna entiteta. Dajmler će investirati više od 100 miliona evra u pripremu reorganizacije, saopšteno je iz kompanije. Kompanija je, takođe, postigla dogovor sa predstavnicima radnika o očuvanju postojećih radnih mesta do 2029. godine i o uplaćivanju doprinosa penzionom fondu grupacije u iznosu od tri milijarde evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drastično porasla prodaja superautomobila

 

ferrari%20gtc%2011111111.jpg

 

Prošlo je skoro deset godina od poslednje finansijske krize, a da su posledice prevaziđene govore i podaci o rastu prodaje ekskluzivnih automobila. U poslednjih pet godina kumulativna prodaja Bentleya, Ferrarija, Lamborghinija, McLarena i Rolls Roycea porasla je za neverovatnih 51%, a samo prošle godine ove marke su zajedno prodale više od 30.000 automobila, piše Bloomberg. Govorimo o proizvođačima čiji automobili redovno koštaju bar 200.000 evra. Među njima se posebno ističe uspeh McLarena koji se u život vratio upravo 2011. godine lansiravši MP4-12C. Nakon uspeha prvog kućnog modela lansirana je cela paleta novih modela, a danas ovaj brend prodajom stoji uz bok Lamborghiniju. A kad smo kod slavnog italijanskog imena recimo i da je Lambo za godinu dana udvostručio prodaju. A pritom Urus još nije stigao. Drastičan rast prodaje skupocenih automobila objašnjava i podatak da danas u svetu ima 226.450 milionera sa imovinom većom od 30 miliona dolara, a to je 21% više nego 2012. godine.

 

preuzeto sa - Auto Blog

 

================

 

Škoda još uvek ne ide u Ameriku

 

Skoda%20Superb%202111.jpg

 

Volkswagen je i zvanično zaustavio glasine koje kruže već nekoliko godina. Škoda i definitivno neće ući na severnoameričko tržište. Umesto toga, češki brend odabran je da predvodi invaziju grupacija na Indiju. Škoda će biti zadužena za projekat novog, niskobudžetnog automobila specijalno za indijskog tržište. Direktor Škode, Bernard Majer izjavio je da je ova kompanija dobila važan zadatak, koji ne znači da eskpanzije na tržište SAD-a neće biti, već ''da će sve doći u svoje vreme''. Česi trenutno vrše ispitivanja da li je MQB A0 platforma pogodna za razvijanje niskobudžetnih modela, ili će se možda morati raditi na novoj platformi za ovaj poduhvat. Ukoliko se pak odluče za već postojeću platformu, zarad smanjenja troškova, moraće se otvoriti i lokalna fabrika u kojoj će se proizvoditi delovi. Vremena za VW grupu nema na pretek, jer se evropski proizvođači utrkuju ko će se bolje pripremiti sa indijsko tržište, koje će ako se procene pokažu kao valjane, 2020. godine postati treće po veličini tržište automobila na svetu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Novi biznis: Aston Martin prodaje i stanove

 

aston%20martin%20res.jpg

 

Izgleda da Aston Martin ne može da živi samo od prodaje automobila. Prvo su se ubacili u proizvodnju podvodnih plovila, a sada i u posao sa nekretninama. Englezi su kupili atraktivno zemljište u Majamiju na kojem sada grade luksuzne stanove. U zgradi će ih biti 391, od jednosobnih do četvorosobnih, a u ponudi će biti i čak osam ''penthouse'' apartmana. Između 52. i 55. sprata će se nalaziti sve što je potrebno da stanari uopše ne moraju da izlaze iz zgrade, od teretane, bazena, umetničkih galerija, luksuznih prodavnica, dva bioskopa, frizer... Naravno, cena nije za svakoga. Najjeftiniji stan košta 600.000 evra, a za najskuplji je potrebno izdvojiti 41 milion evra. Projekat će biti gotov 2021.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

General Motors zaključio kvartal s neto gubitkom zbog troškova prodaje Opela

 

142953-chevrolet%20c%201.jpg

 

Američki automobilski gigant General Motors je saopštio da je treće tromesečje zaključio s neto gubitkom od tri milijarde dolara zbog troška povezanog s prodajom Opel/Vauxhalla. U istom periodu prošle godine kompanija je zabeležila neto dobit od 2,77 milijardi dolara. U ovogodišnjem trećem tromesečju kompanija je zabeležila jednokratni trošak povezan s prodajom Opel/Vauxhalla od 5,4 milijarde dolara. GM-ovi prihodi su u posmatranom periodu pali 13,5 posto, na 33,9 milijardi dolara. Potražnja za automobilima u Severnoj Americi je ove godine splasnula pa su u GM-u odlučili da smanje proizvodnju manje popularnih modela limuzina u pojedinim pogonima u SAD-u.

 

Očekivalo se da će poslovne rezultate američkog gigata u tom regionu zakočiti i veći podsticaji ovlašćenim auto-salonima da se 'reše' manje popularnih modela. Uticaj tih podsticaja je ublažio septembarskii skok potražnje u Teksasu i ostalim područjima zahvaćenim poplavama nakon pustošenja uragana Harvey i Irma. U severnoameričkom regionu operativna dobit GM-a smanjena je 42,2 posto, na 2,1 milijardu dolara. Dobit je povećana a u Južnoj Americi gde je kompanija poslovala pozitivno nakon gubitka u istom prošlogodišnjem periodu. GM je zaključio treće tromesečje s operativnom dobiti po deonici od 1,32 dolara.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo - operativni profit skočio za 78% u trećem kvartalu

 

volvo%20x%20333.jpg

 

U trećem kvartalu ove godine, Volvo je ostvario operativni profit od 3.7 milijardi švedskih kruna (oko 442 miliona dolara). Ovakav porast profita omogućen je pre svega kroz odličnu prodaju modela XC60. Volvo naglašava da je u prethodnom periodu prodaja u Kini bila posebno dobra, kao i da se nastavlja uzlazni trend prodaje u SAD. Šveđani takođe najavljuju da će ove godine, kao i u prethodne tri, ponovo oboriti sopstveni rekord u broju prodatih automobila. Volvo, koji je u vlasništvu Geely grupe od 2010. godine, nedavno je odvojio od matične kuće podbrend Polestar, koji će se se u budućnosti okrenuti zelenijim, atraktivnim sportskim automobilima.

 

preuzeto sa - Auto Blog

============

 

Fordov profit u trećem tromesečju porastao 63 odsto zahvaljući prodaji kamioneta

 

167042-ford%20f150.jpg

 

Ford je saopštio je da mu je profit u trećem tromesečju porastao 63 odsto na 1.6 milijarde dolara zahvaljući prodaji kamioneta. Profit su podigli i sve manji troškovi, a Ford je sa zaradom od 39 centi po deonici, premašio očekivanja Vol strita za šest centi. Fordovi prihodi porasti su jedan odsto na 36.45 milijarde dolara. Ukupna prodaja Fordovih vozila je pala dva odsto na 1.5 miliona, ali je kompanija zaradila više zahvaljujući procvatu prodaje skupih kamioneta. Prodaja najpopularnijih kamioneta ''serije F'' u SAD je porasla 14 odsto u prethodnom tromesečju. Prosečna cena tog vozila je 45.400 dolara. Ford je povećao procenu minimalnog rasta sa 1.65 do 1.85 dolara po akciji na 1.75 do 1.85 dolara po akciji.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neto dobit Volkwagena pala u trećem kvartalu zbog većih troškova oko skandala ''dizelgejt''

 

vw%20arteon%20gen.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, neto dobit nemačkog Volkswagena je pala u trećem kvartalu, jer je najveći svetski proizvođač automobila imao veće troškove od očekivanih povezane sa skandalom ''dizelgejt''. Neto profit VW-a je pao za 53.4 odsto na 1.06 milijardi evra, ali je, uprkos tome, kompanija podigla svoju prognozu profita za čitavu godinu. Ipak, prihodi su uvećani za 5.8 odsto na godišnjem nivou, na 55 milijardi evra, dok je profit iz poslovanja skočio za 15.1 odsto na 4.3 milijarde evra. ''Rezultati iz trećeg kvartala su impresivni i podižu poverenje klijenata u naše brendove i naše proizvode'', izjavio je izvršni direktor kompanije Matijas Miler. Kada je reč o celokupnoj godini, grupacija očekuje ''nešto veću'' prodaju vozila nego u 2016. i za četiri odsto veće prihode. VW je upozorio prošlog meseca da će morati da izdvoji više sredstava kako bi se izborio sa troškovima opoziva oko 500.000 dizel vozila u SAD povezanom sa skandalom oko manipulacija emisijama izduvnih gasova. Time će dosadašnji ukupni troškovi VW-a u ''dizelgejtu'', skandalu koji je izbio 2015. godine, porasti na više od 25 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Audi u 2018. predstavlja novi auto na svake 3 nedelje

 

audi%20a6%20ab.jpg

 

Nemački proizvođač planira da u narednoj godini lansira čak 17 modela. Kako je saopšteno iz Audija, ta kompanija će u 2018. u proseku na svake tri sedmice započeti proizvodnju po jednog novog modela automobila. Iako nije precizirano o kojim se vozilima radi, svakako su u pitanju različiti derivati određenih modela, a ne samo potpuno novi automobili ili nove generacije nekih postojećih modela iz Audijevog proizvodnog programa. Od vozila koja su ranije spominjana u planovima za 2018, tu je pre svega Audi Q8, koji će zauzeti mestu u samom vrhu SUV game. Među najavljenih 17 modela trebalo bi da bude i potpuno električni krosover E-Tron.

 

audi%20rs%20q8.jpg

 

Audi Sport odeljenje je za narednu godinu već objavilo da planira više novih RS verzija, pa se tako očekuju novi RS Q5 i RS5 Sportback.

 

165036-audi%20q3%201.jpg

 

U godini koja je pred nama biće predstavljen i potpuno novi Audi Q3. Ipak, jedan od najvažnijih modela koji stižu na tržište 2018. je Audi A6 sledeće generacije, koji će zaokružiti obnovu naluksuznijih limuzina, započetu 2017. premijerama novog Audija A8 i, nedavno, A7 Sportbacka. U 2018. se očekuju i snažnije, S varijante nekih modela, među kojima je i mali krosover SQ2. Na putu je i druga generacija potkompaktnog Audija A1, koji bi takođe mogao da se pojavi do kraja sledeće godine, a spekuliše se i o još jednoj podvarijanti supersportskog modela R8. Po svemu sudeći, naredna, 2018. godina biće veoma interesantna za fanove Audija.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Honda podigla prognozu profita

 

honda%20logo.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, japanska kompanija Honda motor je povećala prognozu godišnjeg profita zahvajujući snažnoj prodaji motocikala i slabijem jenu, ali su optimistične cifre i dalje niže u odnosu na rezultat iz prošle godine. Treći po veličini japanski proizvođač automobila sada očekuje neto profit od 585 milijardi jena (5 milijardi dolara) u poslovnoj godini do marta 2018, umesto ranije projektovanih 545 milijardi jena. Međutim, revidirana brojka je i dalje niža za pet procentnih poena u odnosu na prošlogodišnju dobit. Kompanija je podigla prognozu operativnog profita, što je u odnosu na godinu dana ranije iapk i dalje niže za 11.4 odsto. Procena prihoda je povećana za 7.5 odsto više nego u istom periodu prošle godine. Na revidiranje projekcije poslovnih rezultata Honde uticalo je ''povećanje prodaje u konsolidovanom sektoru motocikala i povoljni efekti deviznog kursa jena'', navodi se u saopštenju kompanije. Honda očekuje da će kurs nacionalne valute prema američkoj moneti u proseku iznositi 109 jena za dolar u tekućoj poslovnoj godini, u odnosu na raniju procenu od 107 jena za dolar. Niži jen čini japanske proizvođače automobila konkurentnijim na inostranim tržištima i uvećava njihove profite prilikom konvertovanja zarade iz inostranstva u domaću valutu.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobit Toyote podigli slabiji jen i smanjeni troškovi

 

toyota%20chr%20t.jpg

 

Kako prenosi Tanjug, Tojota je prijavila rast neto dobiti u prvom polugodištu, kao rezultat slabijeg jena i napora za smanjenje troškova. Neto profit vodećeg japanskog proizvođača automobila je skočio za 13.2 odsto na 1.070 milijardi jena (9.4 milijarde dolara) u šest meseci zaključno sa septembrom, dok su prihodi od prodaje uvećani za 8.6 odsto na 14.200 milijardi jena. Iz tog razloga, Tojota sada očekuje da će uknjižiti neto dobit od 1.950 milijardi jena u fiskalnoj godini zaključno sa martom 2018. godine, što je više u odnosu na raniju procenu od 1.750 milijardi jena. Dobit iz poslovanja na domaćem i na evropskim tržištima je blago povećana u prvom polugodištu, ali je dobit u Severnoj Americi pala za više od polovine zbog sunovrata prodaje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...