Jump to content
Zoran Čolaković

Fiat Bravo 1.6 16v - vazdušni čep u hladnjaku

Recommended Posts

Pre 2 dana poceo da prepunjava bocu sa anti-frizom,i dize temperaturu. Izvadjen termostat jer je bio zaglavljen tako da je sad stalno otvoren, zamenjen termo-prekidac, proverena creva i očiscen hladnjak. Sistem napunjen i ozracen ali i dalje puni bocu sa antifrizom i pravi vazdusni cep u hladnjaku, tako da nece da upali ventilator. Ponovo ozracim i sve radi normalno neko vreme. Kazu da je dihtung glave otisao, ali auto ne trokira, ne dimi, dobro vuce, jedino dize nivo tecnosti i pravi vazdusni čep u hladnjaku. Ako neko moze da da savet i pomogne bio bih zahvalan. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora da trokira ako je dihtung glave otisao.
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To ti je 100% dihtung glave, tako bilo i mom komsije na punta 1.9 D. Mislio sam prvo da je do termostata pa do vodene pumpe i na kraju ustsnovljeno da je puko dihtung glave bas bio probio videla se pukotina na dihtungu...

Dihtung nije skup ali su ruke skupe. Ako dosta mora da se skida glava preporucujem sa dve crte i preporucujem celicni dihtung da kasnije nebi imao problema...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dok to ne rešiš možeš da ne zavrćeš skroz čep na ekspanzionom sudu, nego jedno četvrt kruga manje da ne bi bio preveliki pritisak u sistemu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne može se ovako dati odgovor na to pitanje. Ne znamo ni da li meša ulje i vodu. Hajde da probamo ovako - stavi drugi termostat i obavezno pojačaj antifriz tako što ćeš dosuti litru koncentrata, odnosno prethodno ga pomešaj s litrom vode i to dobro promućkaj pre sipanja. Moguće je da ti termostat blokira zbog toga, a sad da se vazdušni čep stvara tu gde je bio. Druga stvar - nađi električara da ti direktno prekidačem spoji ventilator motora tako da ga možeš uključivati iz kabine. To ne bi trebalo da bude skupo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mesa vodu i ulje,na naduvava creva.Samo dize nivo antifriza u boci i ako na ispustim vazduh na sraf za ozraku pocne da dize temperatu a ne pali ventilator.Izadjem pipnem  hladnjak on nije ravnomarno topao pa samim tim ni termo prekidac ne pali ventilator.Ozracim hladnjak on odmah obori nivo  antifriza i temperaturu.Kad ponovo digne temperaturu a hladnjak ozracen on ne dize nivo i pali ventilator kad treba.Ali to traje kratko pa onda opet napravi cep.

Ne blokira termostat jer je nov stavljen u oktobru i zablokirao je kad se ovo pocelo desavati. Sad je iz kucista izvadjen termostat tako da je sistem stalno otvoren. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Druze, gomila ovakvih slucajeva. Crko ti je dihtung glave. Ne mozes jos puno voziti. Stanje ce bii sve gore. Sto pre to zameni i manje ce da te kosta. Glava ide na ravnanje kad je vec skidas, najverovatnuje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam takav problem na identicnom motoru,isto je dizao nivo vode,pucao mali hladnjak,skidao termostat,drzao ga otvorenim,ali uzalud,isparivac je mrznuo posle 10min voznje....Taj problem ne kosta od 150-250e,ne radi se polugeneralna...ravnanje glave 800-1200,dihtung glave 2000-2200,gumice ventila 16x50din(ne moras ako nisu lose)svecice oko 2000(isto nije moranje nego sam ih zamenio,Ngk)ulje nisam tada menjao posto nije mesao,majstor naplatio 30e ruke,znaci kosta od 60-100e zavisi koliko ti majstor naplati!Jedino ako je glava losa pa mora da se menja<nju mozes naci za oko 50e!

Cena za ravnanje glave je kod jednog strugara u Nisu...ne znam ko koliko naplacuje na drugim mestima!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa tako je i moj majstor rekao. Ravnanje glave 700 din i dijagnostika glave 1500.To radi neki njegov ortak. Dihtung je u AP sportu ovde kod mene u VA 1990 dinara. Uglavnom rekao mi je da ne bi trebalo sa rukama  da izadje vise od 100€. Mada ni  on jos nije siguran da je dihtung glave al po meni nema sta drugo da bude. Nego je ovde probio samo malo i to u spoljnom delu pa samo uduvava kompresiju po malo i tako pravi cep. To je bar moje misljenje.

 

Jutros mi odjednom crce benzinska pumpa sreco imao sam drugu. To je cetvrta od kako je auto kod mene, a uvek je u rezervoaru 15ak litara, auto pali na benzin i svaki dan ga produvam malo 2-3 km na benzin. Nije mi jasno od cega crkavaju. Cim ga uradim ide na pijac, nemam vise zivaca za njega. U oktobru mu zamenio termostat, set kvacila, plocice, distancere, dve nove gume, akumulator ne znam dal jos nesto i taman mislio miran sam neko vreme kad evo sad ovo. Zgadio mi se, mada kad je ispravan onda je extra al dosta vise. 

Nebi trebalo nista vise sad da menjam jer je sve relativno novo, ne znam za gumice al to tek kad se otvori mada suve su svecice i necuju se ventili. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dje me nadje, i meni pre nedelju dana otisla cetvrta pumpa. Doduse ja sam presao njime preko 220.000 km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa meni je cetvrta za 4 godine, a presao sam nekih 90000,mada cim sam ga uzeo ta je bila slaba jedva je radila. Al  prosla je menjana nekad ljetos. Strasno

Izgleda da je sve to mala privreda. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi bio sam spreman da zbog problema oko pravljenja cepa u hladnjaku skidam glavu. Majstor me posalje da odem i izmerim gasove u rashladnoj tecnosti. Odem kod lika koji ima onaj uredjaj koji pokazuje imali gasova. Merili pola sata na leru, sa gasom, na plin, na benzin nista ona tecnost sto je u njegovom aparatu bi trebao da promeni boju ali boja ostaje ista plava neka tecnost u  aparatu u one neke dve pregrade. On iskljucuje da je dihtung ili glava.

 

Ponovo skidan hladnjak i opran peromatom nema nista. Danas opet kod majstora on nasao jedino los kontak na ventilatoru, zamenjen dzek i auto kod njega u radionici radio perfektno. Nije dizao nivo, na vreme palio hladnjak on kaze to je to. Izadjem na pravac malo po gasu dodjem kuci on digao nivo, hladnjak na vrhu hladan, termostat otvoren, dignuta temperatura al ne pali ventilator. Otvorim polako prelivni sud, odvrnem sraf za ozraku na hladnjaku ono vazduh. Kad se ozracio zavrnem i njega i cep na boci i opet sve radi normalno. Ovo me raspametilo, nista mi nije jasno. Ako ko zna poomagaj!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma druze pustim 1 decilitar antifriza na ozraku al auto posle 3 kilimetra voznje digna nivo u boci i napravi cep. Danas sam ponovo skinuuo hladnjak rezperlovao  i skinuo celu plasticnu stranu onu sto se na nju kace creva i svaku cevcicu u hladnjaku ocistio sajlicom. Nigde nije bilo zapusenja. Lepo isprao, kroz svaku ide isti mlaz vode, ponovo zapertlao. Plasio sam se da nece mozda negde pustati al srecom vratio sam je exra kad se zagreje auto nigde nepusta. Ali opet sve isto kad radi na leru dobro je, jesili krenuo i digao obrtaje on ponovo dize nivo u boci, a zatoliko napravi vazduha u hladnjaku  i napravi cep. De li moze vodena pumpa da mu pravi takav problem, jer jos nju nisam dirao?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ako ne stanem na 2 - 3 kilometra  on pocne da izbacuje vec va cep. Ako stignem da odvrnem bocu i opet ozracim onda se nivo u boci spusti. Na leru moze da radi koliko hoces cim dodas gas on puni bocu. Da li pompa moze da falsira ili nesto? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Provesti reostat na dnu hladnjaka. Ako on ode, nema paljenja prve brzine ventilatora.
Da li ti se pali druga brzina ventilatora kad krene temp pred crveno. Nju pali komp a ne reostat.
Pošto ti imaš problem sa vazduhom koji ti se stalno pojavljuje u sistemu, ja bi gledao da negde ne uvlači falš vazduh. Jer koliko sam razumeo, kad radi u leru i nema opterećenja sve radi normalno, kad ga opteretiš javlja se problem. Znači, jači pritisak u sistemu, naprezanje materijala, i na nekoj mikro pukotini ulazi vazduh u sistem. Može biti na posudi, crevu i samom hladnjaku.
Susreo sam se sa takvim problemom. Konkretno kod mene je bio u pitanju hladnjak. Jedva je bilo primetno. Videla se para na toj pukotini. I tu je uvlačio falš vazduh.
Kod mene je to rešeno sa onim prahom za zaptivanje. Ali kao rešenje do zamene hladnjaka.

Još nešto, tebi se diže temperatura kad staneš, a ne kad voziš auto putem ili na otvorenom. Znači da hlađenje postoji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretski moze pumpa da kako kazes falsira, ali to je dosta retko. Na jednim kolima mi se odlomilo jedno krilce i tu se onda sve pokarabasilo, ali se to culo i zamenio sam je. Dok nisam stigao kod majstora temperatura je bila nesto veca, ali daleko od toga da je prokuvao. Moze da oslabi pritisak usled habanja, ali ne verujem da bi stvarao cep zbog toga. On negde spolja uvlaci vazduh.

Proveri sva creva da li su zategnuta dobro. Moguce je da se neko od njih naduvava usled temperature i pritiska. Ako je tako onda ga zameni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, knezevic76 said:

Provesti reostat na dnu hladnjaka. Ako on ode, nema paljenja prve brzine ventilatora.
Da li ti se pali druga brzina ventilatora kad krene temp pred crveno. Nju pali komp a ne reostat.
Pošto ti imaš problem sa vazduhom koji ti se stalno pojavljuje u sistemu, ja bi gledao da negde ne uvlači falš vazduh. Jer koliko sam razumeo, kad radi u leru i nema opterećenja sve radi normalno, kad ga opteretiš javlja se problem.
Znači, jači pritisak u sistemu, naprezanje materijala, i na nekoj mikro pukotini ulazi vazduh u sistem. Može biti na posudi, crevu i samom hladnjaku.
Susreo sam se sa takvim problemom. Konkretno kod mene je bio u pitanju hladnjak. Jedva je bilo primetno. Videla se para na toj pukotini. I tu je uvlačio falš vazduh.
Kod mene je to rešeno sa onim prahom za zaptivanje. Ali kao rešenje do zamene hladnjaka.

Još nešto, tebi se diže temperatura kad staneš, a ne kad voziš auto putem ili na otvorenom. Znači da hlađenje postoji.

 

Moze biti ali nigde ne mogu da vidim bar paru e kamoli da curka. Temperatura se dize kad se vec napravi cep i onda ne curkulise tecnost kroz hladnjak ravnomerno pa termodavac nepali ventilator. 

 

6 hours ago, psyman said:

Proveri reostat on hoce da se odlemi.

 

Reostat mu je OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na otvorenom on obori temperaturu ali napuni bocu nekad i izbaci kroz cep. I tada napravi cep pa cim se uspori pocne da dizetemperaturu i nepali gkadnjak. A temperaturu obori zato sto sam mu pre neki dan izvadio termostat iz kucista pa sad je stalno otvoren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


×