Jump to content
FAS Goran
Zoran Čolaković

Fiat Bravo 1.6 16v - vazdušni čep u hladnjaku

Recommended Posts

Dobro, evo varijanta dok ne nadjes gde je problem, a nije lose ni za posle ako zbog bilo cega dize temperaturu. Ja to imam ugradjeno, znaci poseban prekidac kojim mogu iz kabine ukljuciti ventilator po zelji. Ako to ne uradim ukljucice se sam kad treba. Kupi prekidac, nije to skupo, samo da bude za jacu struju jer je ventilator jak potrosac. Spojis ako umes sam, a ako ne onda neki elektricar. Nije to ni dugo ni tesko, pa ti nece puno ni naplatiti. Sve zajedno bi moglo da se zavrsi za jednu crvenu.

Sem toga drzi ventilator grejaca stalno upaljen. Ako ti grejanje ne radi, onda je tvoj cep u grejacu ili oko njega. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve bi ja to uradio druze jer ja sam elektricar, al problem je sto on meni  prepuni prelivnu posudu cak i kad nije visoka tamperatura. Znaci na otvorenom skine temperaturu zato sto nema termostat pe je stalno otvoren ceo sistem, ali boca opet puna i vazduh u hladnjaku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dihtung glave tebi pravi problem najverovatnije...

Kakvo dodavanje prekidača i ostale budž varijante.:wacko:

Otkloni kvar i nema potrebe nizačim od tih dodataka...da su trebali da budu fabrika bi ih stavila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On na prethodnoj strani rece da je dokazao da nije problem u glavi. I meni je inace to odmah palo na pamet.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po svemu napisanom sumnjam na puNpu. Na većim obrtajima motor pregreje tečnost i pretvara je u gas i odatle prepunjava bocu, nema termostat, a kroz hladnjak nema cirkulacije tečnosti pa je otud polu hladan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 2/6/2017 at 6:42 PM, Mijailović P. said:

Po svemu napisanom sumnjam na puNpu. Na većim obrtajima motor pregreje tečnost i pretvara je u gas i odatle prepunjava bocu, nema termostat, a kroz hladnjak nema cirkulacije tečnosti pa je otud polu hladan.

 

Ja ipak mislim da je problem u pumpi, mozda su oblajznuli i pukli propeleri pa  nekako na vecim obrtajima prave mehurice ili paru koja napravi cep u hladnjaku. Samo jos nju nisam skidao, naravno osim glave. Rekao mi je majstor_drugar da je prekosutra skinemo pa cemo videti. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skidana i pumpa u extra stanju pa je zato i vracena. I na kraju majstor kaze idi uzmi  novi cep za prelivni sud. Do sada bio 0,7 bara ali mu se cini da je oslabila opruga. Radni prutisak vode je 0,97bara,odem i uzmem od 0,9 nisu imali od 1 bar. I zamislite evo vec 5 dana da ga ne ureknem auto radi normalno. 

20 dana nerviranja, menjanje majstora, skidano sve sto je vezano za vodu, potroseno lepo para, i na kraju CEP od boce. Al bolje i to nego skidanje glave! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naravno, mada čudno mi je što je tako. Meni se naime opruga pre pola godine bukvalno raspala, ali mi to nije pravilo problem. Mislim, zamenio sam čep čisto zato da mi sitni delovi ne bi trčali kroz sistem za hlađenje, ali nije mi se ništa drugo desilo.

Nadajmo se da će sad sve biti u redu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pomagajte ljudi! Ponovo je poceo dizati nivo tecnosti u prelivnom sudu, a praviti vazduh u hladnjaku. Ne prosipa tecnost jer cep dobro drzi,ali kasni sa paljenjem ventilatora, kazaljka dodje do drugog podeoka iznad radne temperature. I kad se ohladi ne spusti nivo tecnosti na normalu. Ispustim vazduh iz hladnjaka nivo tecnosti dodje na normalu, sto znaci da ne gubi tecnost. I to isto moram da radim svako dva dana. Sta li se desava? 

Kad je nivo normalan, a u hladnjaku nema vazduha ventilator se pali cim kazaljka stotinku pradje radnu temperaturu. Kako ga duze vozim tako se nivo u boci dize, pravi se vazduh u hladnjaku i ventilator se kasnije pali. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ovako. Ja sam vozio fiat brava 1,4 12v. Isti sam problem imao. Stalno mi je to radio, ali mi je hladnjak bio los i izgleda da je tu gubio vodu i vremenom mi pravio vazdusni cep.Jako je vazno da dobro izbacis vazduh iz sistema, sto nije lako. Ja sam to radio tako sto odvrnem najvisu tacku na jednom crevu i bukvalno duvam u hladnjak dok ne potece rashladna tecnost na tu rupicu. Odrzavao sam pritisak dok ne zavrnem taj cep.Ne znam gde se ozracuje 1,6 ali mora imati crevo koje je u ravni sa posudom za vodu. Jako je vazno da cep za dolivanje rashladne tecnosti  bude zatvoren posle toga da ti se vazdusni cep ne bih pravio ponovo. Pritisak u rashladnom sistemu ti je oko 2 bara, tako ga vodena pumpa pravi.... Kada sam menjao termostat video sam da i na njemu ima sraf za ispustanje vazduha.

A ventilator ti radi, samo je problem sto ne vrti vodu kroz sistem, nego jedan deo ostaje u motoru (koji hoce da prokuva) a drugi u kladnjaku, koji je hladan. Cak i da ugradis taj dodatni prekidac nece ti pomoci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pritisak u sistemu je uglavnom oko 1,4bara. Malo mnogo mi zvuči tih 2 bara. 

Drugo, pumpa u sestemu je cirkulacionog tipa i ona kao takva ne može da podiže radni pritisak fluida koji god da je u pitanju. I ako imalo podigne to je zanemarljivo. Pritisak raste isključivo usled temperature rashladne tečnosti/antifriza a onaj čep baš i služi da taj pritisak zadrži do određenje granice i tako odloži/pomeri tačku ključanja antifriza za još par stepeni ka gore.

Edited by Markobgd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam tacno koji je pritisak u rashladnom sistemu ali znam da ga ima. Ne mora da znaci da je otisao dihtung glave, jer kada se to desi on mesa ulje i vodu. Ja sam bas glavu motora radio i to mi se desavalo posle toga. Znaci 100 posto ispravna bila. Nisam imao pojma gde pusta dok nisu bili oni minusi ove zime, i tek tada sam primetio paru na hladnjaku sa bocne strane. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/3/2017 at 9:52 AM, @bane@ said:

Bravo @Markobgd vidi se da si učio termodinamiku:D

Tu je dihtung glave probio sigurno kakva pumpa i ostalo bakrači

 

Napisao je već ranije u temi da je glava proverena i da je to dobro. Ozračivao je milion puta, tako da i to zna šta i gde ide, a i ja sam negde baš za taj motor postavljao slike gde se ozračuje. Moguće da je problem s hladnjakom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisao je da je proveravao prisutnost gasova u boci tako da ja ne verujem u tu metodu 100 posto. Ja ipak mislim da je do glave mada mi mozemo ovde vecati do sutra, ja bi skinuo glavu pa na proveru .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na njemu je sta ce da radi... Trebalo bih da se pojavljuju mehurici u prelivnom sudu ako je glava otisla. A moze da bude i neko glupavo crevo da je napuklo i da gubi vodu samo pod vecom turazom. Drugaru je napuklo crevo i nije se videlo sve dok ne da gas malo jace, tad pusti po koju kap.

Retko se nalaze oni stari majstori koji imaju zivce za ovakve stvari, valjda ljudi ne mogu ni da naplate to vreme koje izgube da nadju takvu sitnicu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi uradio sam ponovo test izduvnih gasova i sve OK,nema pere na auspuh,creva nisu previse tvrda nema nijedan simptom da je dihtung ili glava.On ne gubi tecnost uopste,samo sto vazduh iz boce kao da prebaci u hladnjak.Sa zavrnutim cepom odvrnem sraf za ozraku hladnjaka ono polako napuni hladnjak a spusti nivo u boci na normalu.

Posle dan voznje opet digne nivo tecnosti u prelivnoj boci a tacno za toliko ima vazduha u  hladnjaku.i

Nisam vise pametan sta da mu radim,a ni majstori namaju vise zivaca da se bakcu sa njim .Ni njima nije jasno sta se desava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd' Zorane dok to ne nađeš predlažem ti da ipak staviš onaj prekidač što sam ti pominjao na prošloj strani i bar zaštitiš motor od pregrevanja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Ma grejanje radi OK, mali hladnjak sam gledao i on je OK. Prekdac imam uradjen vec dok sam palio na plin pa pustao + direkt na spulnu. Al ipak on uvuce vazduh nekako, jer ja taj vazduh ispustim iz hladnjaka a nevratim u bocu, samo se tecnost onda prelije za toliko u hladnjak. Ja se sve plasim da  je to malo da bi pokazala dijagnostika izduvnih gasova, al da je njemu los dihtung ili glava. 

 

Pali on ventilator i ovako samo sto pocinje da kasni nakon nekog vremena,e onda ja odvrnem srafcic na hladnjaku on ispusti malo vazduha,  za toliko obori nivo tecnosti u prelivnom sudu iako ga ne odvrnem.Tako da taj vazduh ne udje niodkuda nego se samo vrati iz hladnjaka u bocu, jedino sto izgubim malo tecnosti  na kraju ozracavanja ali to je da iz 10 ozracavanja dolijem tecnost max 1 decilitar. E sad da ga pustim da vidim do koliko ce dogurati sa kasnjenjem paljenja ventilatora a pustim ga malo iznad druge crtice od tadne temp ili da cekam da izbije tecnost na cep ne znam koliko bi to moglo da taje al mislim da nebi duze oa 100 km, ili gradske voznje mozda 2-3 sata. Auto nece de prlije tecnost u hladnjak ni kad ga ostavim preko noci, nego ga ja ujutru ozracim pa vozi. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorane, imao sam identican problem na stilu... Zamenio sam termo davac bez potrebe jer sistem nije bio dobro ozracen ...nakon toga sistem sam ozracio (mora se ozraciti jako dobro i to na obe slavine) medjutim problem je ostao i bio sve gori .. Ispostavilo se da novi termo davac ne radi kako treba pa se ventilator ne pali u pravo vreme  i samim tim dolazi do pregrevanja tecnosti i do povecanja nivoa u boci. Promeni termo davac i sistem dobro ozraci ( i to dok je motor vruc i u radu... verujem da znas ali nije na odmet da kazem ... obe slavine se otvore ,kada voda krene , zatvaras donju pa na kraju gornju ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamenio sam i ja termodavac i primetio sam da i kad pali ventilator pali ga kasnije tek kad krene da prlazii prvu crticu iznad radne temperature. A kad ga vruceg onda krenem da ozracujem tecnost  posle vazduha krene da izlazi ali kao da kjluca tako izgleda mnogo je topla i ima sitne mehurice po sebi. 

Moram probati da ga zamanim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mora biti mehurića .. to je u redu .. Probaj da stavis termo davač od nekog ko ima isti auto, da probas (da ne kupujes nov opet)  ..Velika je verovatnoca da ne valja taj novi kao i kod mene ... mala privreda ...od  kad sam stavio polovan original sve fura kako treba..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...