sale nacionale 1 Posted July 28, 2014 Postoji mogućnost da ću moj auto morati da koristim i u poslovne svrhe, pa me zanima kako se obično obračunava amortizacija? Kontam da bih prelazio oko 2-5000 km mesečno.Ne bi bilo loše da ukoliko je neko imao slično iskustvo, napiše kako je u njegovom slučaju kalkulisano.Hvala unapred. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misarw 7 Posted July 28, 2014 Uobičajeno je bilo 30% od cene litre goriva po prevezenom kilometru. Samo, ranije je na svim pumpama bila ista cena.I još nešto, postojalo je ograničenje u isplati, tj. firma je mogla da isplati, valjda, 1.500 din. a za sve preko toga je plaćala porez kao na platu pa je bilo neisplativo za firmu, odnosno bilo je komplikacija sa isplatom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6832 Posted July 28, 2014 30% sam i ja uvek racunao Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted July 28, 2014 U principu kako se dogovoriš sa gazdom, ali je otprilike nešto podrazumevano 30% od nasutog goriva. Ti generalno možeš da dogovoriš i neku fiksnu cifru mesečno da ti isplaćuje. Takođe, dobro razmisli da li želiš to da radiš. neka je u proseku 3000km mesečno to je 36000 godišnje + tvoja kilometraža = ~50 000km godišnje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 28, 2014 30% od cene litre goriva po prevezenom kilometru. 45 din po kilometru? Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 624 Posted July 28, 2014 U principu kako se dogovoriš sa gazdom, ali je otprilike nešto podrazumevano 30% od nasutog goriva. Ti generalno možeš da dogovoriš i neku fiksnu cifru mesečno da ti isplaćuje. Takođe, dobro razmisli da li želiš to da radiš. neka je u proseku 3000km mesečno to je 36000 godišnje + tvoja kilometraža = ~50 000km godišnje. Sad će fićko i 12 l da troši. Računica 36 000 km * 8 l * 153 din=440 640 din i 30% dođe 132 192 i manje 20-30 e da vrati kilometražu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
misarw 7 Posted July 28, 2014 30% od cene litre goriva po prevezenom kilometru. 45 din po kilometru? Ako je cena litre goriva 150 din. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 28, 2014 Pa to je bas puno.Mislim da je realnije ovo sto je Dovla napisao : 30% od nasutog goriva. Quote Share this post Link to post Share on other sites
kolega.jankovic 22 Posted July 28, 2014 Rekao bih da su mislili isto Quote Share this post Link to post Share on other sites
sale nacionale 1 Posted July 29, 2014 Izgleda da je bežao sa mate. U svakom slučaju hvala na savetima. Baš zato što mi se ne haba generalno nov auto, sam mislio da se posavetujem. Svestan sam da nije isto posle par godina prodati polovnjak od 100k i 300k bez obzira na održavanje. Ispašće da sam ga uzeo da bi koristio u službene svrhe, a ne prevashodno za porodicu, kao bezbedan auto i 5-10 god manje više, bezbrižnog korišćenja. Ali ponuda unapređenja koje mi je ponuđena, povlači i korišćenje sopstvenog auta, pa samim tim tu nemam puno izbora.Verovatno će biti dogovoreno da mi se isplaćuje mesečna fiksna cifra.Zato sam i pitao na koji način se kalkuliše. Ik. Po toj računici dođe mu na nekih 400e, a ja sam po nekom mom proračunu mislio da predložim 600e ukoliko budem bio u poziciji. E sad da li se to isplati firmi ili ne, videćemo. Možda im je povoljnije da uzmu nekog polovnjaka ili novog na lizing... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 20 Posted July 29, 2014 Bolje im trazi nekog punta 1.3mjet i da te boli cose. Em nece habas svoje em je puntic odlican. Jeste da ces da uzmes solidnu kintu za tu amortizaciju ali kad krenu kvarovi... jos i po kakvom terenu ces da ga vozis i bice nekad daj povezi ovo na tamo i ima da ostecujes svoje vozilo... ja iskreno nisam za tu soluciju sa novim vozilom... kako god, cestitam na unapredjenju Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dovla 9 Posted July 29, 2014 Što se tiče ovih iznosa, 45rsd po litru, a ne po kilometru. Za 45rsd po km možeš taksijem da ideš @saleSamo staviš na papir sve kalkulacije i razmisliš. Isto to i oni rade Što kaže Buca, ako ti daju tu mesečnu rentu, ti onda idi uzmi još jednog 500L-a na kredit (ili neki drugi auto), a ovog (ili tog novog) cepaj u službene svrhe Imao sam priliku da učestvujem na jednom seminaru koji se bavio baš tom tematikom. Na kraju seminara je bila kao neka "debata" gde je jedna grupa bila kao menadžment firme, a druga grupa je bila grupa radnikakoji treba da daju privatna vozila u službene svrhe i onda su se kao natezali pojedinačno oko načina isplate itd. U suštini ideja je da firma bude spremna da plati DO iznosa koliko bi njih koštao da imaju svoja auto, ali da nemaju cimanje oko održavanja, registracije i tako to... u fazonu - bolje platiti nego se mlatiti 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
sale nacionale 1 Posted July 29, 2014 Jes... Mislim da i oni razmišljaju tom logikom, ali ne znam koliko se meni to isplati. Postoji tu još jedan džoker koji ću videti da li ću moći koliko da ga iskoristima, a to je puntić 1.2 koji trenutno ćale tera. Videćemo... šta će oni ponuditi i koliko, a to ću saznati posle odmora tj pred kraj avgusta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
beli_Punto 123 Posted July 29, 2014 Ako gledas u jednom pravcu, tj ako gledas kroz novac, isplati se, ali ako gledas kako ce auto da "reaguje" na to onda nije sve tako lepo Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 624 Posted July 29, 2014 Ne znam kuda ćeš da voziš i koliko ljudi / stvari ali ako budeš full opterećen onda od one cifre oduzmi i gume. Pošto je auto u garanciji onda si u povoljnijem položaju. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 20 Posted July 29, 2014 Drugarica radi u Alca trgovini, skoro godinu dana je koristila privatnog stila 1.9 mjet sa 17 gumama u sluzbene svrhe. Imala je gorivo neograniceno i nisu pitali za potrosnju i mesecnu amortizaciju od 12.000 rsd. Za tih god dana je presla ~40.000 km zalosno kakav je auto posle toga bio ulozola je bar trecinu jos preko ukupne amortizacije... nikad ne bih pristao svojim autom za tako malu paru. A da i trazi im i godisnju registraciju da plate... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6832 Posted July 29, 2014 Ja bih pristao, samo bih kupio drugi jeftiniji auto za te svrhe. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 20 Posted July 29, 2014 Za koju cifru? od 12.000 bi pristao? Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2077 Posted July 29, 2014 (edited) Verovatno je zbog male kilometraže koju sam prešao sa Stilom(manje od 20 000 kod mene), ali ja sam daleko više od tih 30% cene goriva uložio u auto.E sad 12 000din mesečno mi iz iste ove perspektive deluje ok ako bih se sam vozio i po dobrom putu, a ne po nekim proplancima i rupama.Sale preračunaj sve dobro. Uzmi i obzir koliko ti auto gubi na vrednosti ako ga ne voziš(npr to niko nije spomenuo, a ja bih i to uračunao), koliko ti to unapređenje omogućuje da kupiš novog Fićka ili bolji auto i tako dalje. Uostalom uzmi i u obzir da sa 3000km terba da ti bude udobna i prijatna vožnja.Drugarov ćale svakih ~5 godina kupuje novu Škodu, pređe sa njom 300 000km i proda je za neke smešne pare i kaže da mu je to ok jer je kroz amortizaciju i gorivo koje mu plaćaju otplati i još zaradi za 3/4 nove. Edited July 29, 2014 by igor0511 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 20 Posted July 29, 2014 Za put se slazem. Ali s obzirom kakvi su kod nas i da se zalimo kakvi su putevi u vecim gradovima a kamoli u manjim mestima, krater do kratera... dovoljno da gumu izbusim iscepas na krater jednom u 3 meseca pa vidi gde si... ma debela racunica tu treba... Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 6832 Posted July 29, 2014 Igore, amortizacija moze da se racuna jedino na novom vozilu, za polovno nema racunice, ne izvodljiva je, nego eto, procenis nesto na pamet, raspitas se malo.i tako, kako te posluzi sreca posle... Quote Share this post Link to post Share on other sites
igor0511 2077 Posted July 29, 2014 Zato i kažem. Jedna bušna guma 17'' i to joj je skoro mesečna amortizacija.A i verovatno bi i trapovi daleko manje stradali da imamo normalne puteve. Ovaj sa Škodama koga sam spomenuo preko 90% vožnje je na autoputu i kaže da gume menja češće od jednom godišnje, pločice na 100 000 ili jače, a trapove još ređe,Igore, amortizacija moze da se racuna jedino na novom vozilu, za polovno nema racunice, ne izvodljiva je, nego eto, procenis nesto na pamet, raspitas se malo.i tako, kako te posluzi sreca posle... U pravu si. Nije ni realno porediti amortizaciju na automoiblu koji se plati nešto preko 3000e i 11000e. Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan.ik 624 Posted July 29, 2014 Kakvi su putevi na jugu (ni BG nije puno bolji) tu i karoseriju treba da amortizuješ. Dodaš trapove, amorizere, ležajeve i ko zna šta još pa da računica bude nepovoljna.Tu je i registracija. Registrovao bi ga za sebe ali ako ga arčiš za nekoga cele godine i to treba da se ubaci. Quote Share this post Link to post Share on other sites