French Connection 0 Posted July 13, 2014 Evo da ovde postavim neke slike I objasnim pokoji postupak koji sam do sada samostalno radio. Prvo,evo kako se moze jednostavno I jeftino ofarbati elemenat na autu, kako u celini tako I delimicno,tehnike farbanja itd. Ovo su inace slike od prosle godine i prvi auto koga sam samostalno farbao u kucnoj verziji, sprejem na ulici ispred kuce, krajem februara prosle godine.Znam da nije preporucljivo farbati na hladan lim ali sam gledao samo da ga sto pre ofarbam. 1. Gitovanje i farbanje Blatobran je bio utisnut i ostecen kod fara, sto sam izgurao i nekako ispeglao, pa pregitovao. Nakon smirglanja je izgledalo ovako Body Filler crni Naravno git sam smirglao sa p80,120,150,220,360, nakon toga filer je ravnat sa 1200,1500 vodena,i ceo blatobran presmirglan sa 1500 vodenom.Farbanje sprejom i bojom koja je "smiksana" u farbari, ali nije pogodjena bas kako treba,velicina perle je bila veca i boja malo tamnija, ali ni to ne bi bio problem da je povrsina za rad bila veca, nijansa bi se uklopila,dok perla (zrnca)ne.Ovako je to izgledalo na kraju kada je naneta baza u 3 sloja i 2 sloja laka.(koristio sam tada ne znajuci kenda lak,a ne redovan auto,lak,tad i nikad vise I kada je blatobran presmirglan sa p1500,2000 vodenom smirglom,i ispoliran.Polirano je bilo rucno sa u-pol pastom u333, jer tada jos nisam imao masinu. Ofarban deo 2. Senčenje i presek Na nekim autima a pogotovo na Stilo, (poneki punto,i drugi auti) imaju problema sa ljustenjem boje na donjem delu blatobrana kod tocka, kao i iza zadnjih vrata na fiat stilu, a koje uopste nije ni velik ni komplikovan posao. Nisam slikao stanje pre radova, ali isti problem sa ljustenjem boje sam imao i na sadasnjem stilu, na prednjem blatobranu i nazad kod zadnjih vrata ispred tocka(stilisti znaju o cemu pricam ).Problem je resen veoma lako, naime na nekim delovima auta,bas kao ovima zbog ostecenja manje povrsine nije potrebno farbati komplet deo, i kada se uradi kako treba,nece se primetiti. Postupak je bio sledeci,prvo smirglanje p80,120,240,360, odmascivanje sa nitrom,pa filer ovog puta sivi, u 3 sloja,tanka u prasinu,ravnanje sa p1200,1500,2000vodenom smirglom,nakon toga farbanje (uprasivanje) sa sprejom takodje "smiksanim" u farbari po kodu i kartici, takodje u 3 sloja, radi sto boljeg prelaza boje da ne bi bilo razlike(slicno tehnici fade-out pri farbanju vecih povrsina i elemenata sa upustanjem boje u iduci elemenat da ne bi bilo razlike u boji) i nakon par sati susenja baze, nanet lak u 2 sloja, prvi sloj u tanko u maglu, drugi deblje,naravno prethodno je maskiran deo iznad,sa krep trakom i novinama da ne bi otisla prasina prilikom farbanja gde ne treba(nebi ni to bio problem izvukao bih ga lako),i nakon susenja laka(ovog puta redovan u-polov auto lak u spreju), ismirglani preseci dokle je bilo lakirano i deo koji je bio lakiran, vodenom smirglom smirdex p 1500,2000,2500, i ispolirano(nakon toga je radjeno ravnanje laka na celom autu ali o tome kasnije).i ispolirano sa dve paste,u333 i 3m zuti cep,prvo sa sundjerom a kasnije i vunom masinski na obrtajima od 800 do 1500. Zavrseni prednji blatobran, (presek sa lakom je u visini lajsne otprilike), i bitno je da lak bude nekih 5-10cm iznad linije dokle je boja da ne bi prilikom poliranja doslo do boje jer onda ostaje fleka,i ne moze se ispolirati. Nazad ista prica, lak takodje do visine lajsne na zadnjem rubu,takodje uradjeno na isti nacin.Ne moze se primetiti dokle je boja ni lak.nema razlike komplet auto sa strane,kada je zavrseno poliranje Ratkapne takodje bile izguljene po krajevima,isto ismirglani vodenom 400,800,1000 i naneta 3 sloja boddy-jeve boje za alufelne,isto sencenjem. 3. Ravnanje laka (peglanje narandžine kore) Ovo je ujedno i najosetljiviji i najpipaviji posao i najdugotrajniji. Svaki auto i fabricki a i nakon farbanja moze da ima naranzdinu koru i samim tim i sjaj i odraz u laku je nikakav. Pri ravnanju ide se prvo vodenim smirglama 3M postavljenim na aplikator, koji izgleda ovako granulacijama p1500,2000,2500 i nakon toga prelazim na ovakvu vrstu smirgle P3000 i 4000 I kada se ceo auto presmirgla tako sa svih 5 granulacija, (za xsaru caravan meni je trebalo citavih nedelju dana rucno smirglano), nakon toga se auto opere,zasticuju se plasticni elementi(sa kojih se tesko skida pasta,ostaju bele fleke)i krece poliranje, prvo sa obicnim sundjerom,i u333 pastom krenuo sam na suvo sa 800 obrtaja da se razlozi pasta, pa ponovo pasta i povecavam polako obrtaje,s time sto deo koji radim polako kvasim vodom,odradjeno do 1800obrtaja.(polirati deo po deo,nikako vise odjednom i ne na suncu,ne toplu karoseriju,i nikako prljavu,mora biti cisto i ne sme biti peska ili prljavstine),nakon toga prelazim sa sundjera na vunu, i 3M zuti cep,na suvo, i laganim pokretima ne pritiskajuci jako se izvlaci sjaj,mora se paziti na pravac kojim ide masina,moraju biti pravolinijski pokreti nikako trljati krugove pritiskati itd.Nakon toga se moze dobiti visok sjaj i jasan odraz kao u ogledalu,bez holograma... Na kraju procesa auto je izgledao ovako. Ogledalo... jasno se vidi i trava i sitne grane na drvecu... komplet auto Naravno,oprani i unutrasnji blatobrani,amortizeri,ofarbana klesta... Sredjene ratkapne,okrunjena boja ismirglana,napuknuti delovi izlemljeni,(istopljeni lemilicom)izgitovano,filler,pa ofarbano sa bojom za alufelne,prelakirano,ispolirano... Kraj... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted July 13, 2014 Baš. Za medalju! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Markobgd 609 Posted July 13, 2014 Svaka čast! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 14, 2014 Bravo! Upravo imam problem na Stilu sa ovim coskovima rubova.Tako je kupljen auto...Mozda se i usudim da sada sam to sredim. Zamolio bih te ako imas neki tips&tricks za farbanje kocionih celjusti . Quote Share this post Link to post Share on other sites
French Connection 0 Posted July 14, 2014 Hvala, hvala @Dante Bg Kocione celjusti uvek dobro ocistim onim zicanim nastavcima sto se stavljaju na burgiju, (ne skidam klesta za farbanje), I kada skroz ocistim svu rdju i prljavstinu sa njih, dok ne dodjem skroz do metala ne pocinjem sa farbanjem. Posle zastitim disk,creva I sve ostalo sto ne zelim da ofarbam sa krep trakom I papirima,odmastim deo pre farbanja sa nitrom i onda sprej po izboru, u tankim slojevima nanesem po 3-4 puta.Moze se koristiti i prvo temeljna boja, pa na nju finalna, posle farbanja ko hoce moze i lakirati, ima u farbarama dvokomponentni auto lak, pune u sprej.Ako hoces da farbas i na diskovima delove koji ne dolaze u dodir sa plocicama, krep trakom oblepis disk i skalpelom iseces visak tamo gde treba da se farba, pa nece otici boja na povrsinu kojom se koci,tako sam I ja uradio.za slucaj da se ode na disk samo ga obrises sa nitro razredjivacem. A za blatobrane ti nije nikakav problem, samo treba jako paziti prilikom farbanja,sacekati da se prethodni slojevi dobro osuse, I kada se izlakira, ostaviti tako par dana pa tek onda krenuti sa smirglanjem I poliranjem preseka. Poprilicno je lako Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 738 Posted July 14, 2014 Nego...radis li ti to za ove nase novce, dobro ti ide? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 14, 2014 Kocione celjusti uvek dobro ocistim onim zicanim nastavcima sto se stavljaju na burgiju, Pretpostavljam one sto manje sa prihvatom do 1 cm? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted July 14, 2014 E bravo majstore bas ovakvo neko upustvo i meni treba. Quote Share this post Link to post Share on other sites
French Connection 0 Posted July 14, 2014 @BingodaltonZa novce nisam radio,uglavnom to radim za sebe ili za prijatelje,kad imam slobodnog vremena. @Dante BgEvo ovakvim zicanim nastavcima sam radio. Evo i par slika alu felni koje sam farbao,bile su na par mesta zagrebane i po rubu malo zacesane.Nakon gita I smirglanja,filerisane I filer obradjivan sa vodenim smirglama granulacije do p2000. Kasnije ofarbano bojom po uzorku, I izlakirane auto lakom, lak ravnat sa p2500 i 3000,pa ispolirane.finalan izgled Nakon montiranja na auto Quote Share this post Link to post Share on other sites
Buca_Tipo 31 Posted July 14, 2014 Fabrika! Svaka cast! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pelemasca 0 Posted July 14, 2014 felne odradjene vrhunski,farbanje takodje... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bingodalton 738 Posted July 14, 2014 Mom matorom je neki lik zafarbavao stila, kao nogama da je radio, bolje da uopste nije. Tvoj hobi rad je daleko bolji, pa zato pitam... Ako mi nesto zatreba da znam kome mogu da se obratim. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted July 14, 2014 kako bih mogao druze ovo da sredim a da ne farbam preveliku povrsinu? Quote Share this post Link to post Share on other sites
French Connection 0 Posted July 14, 2014 Problem je sto su ogrebotine bas na zeznutom mestu, koliko vidim zadnja polustranica ima ogrebotinu i iznad I ispod lajsne, tako da bi sto se tice preseka sencenja i ostalog, pomaze jedino lakiranje skoro citavog dela. vrata da se rade delimicno po ivici bi mozda i moglo da se izvede. Ako hoces samo da bude manje upadljivo, a da ne bude veliki posao jedino da probas da u farbari uzmes boju i da cetkicom pokusas polako da koliko toliko maskiras ostecenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
nemanjas 0 Posted July 14, 2014 da jeste bas je na zeznutom mestu morao bih bukvalno celu zadnju stranu da farbam,razmisljao sam i ja da probam sa cetkicom polako a da li bi mogao posle da to osmirglam pa da ispoliram sa tom pastom sto si ti polirao? Quote Share this post Link to post Share on other sites
French Connection 0 Posted July 14, 2014 Nemoj da smirglas boju koju naneses cetkicom nikako Ako krenes da je smirglas ostace ti tacno linija dokle si ga zafarbao. Lak se moze smirglati I ti preseci se rade u laku, a ne u bazi (boji) u laku se mogu lepo izravnati I ispolirati,pa se ne vide. Ona pasta kojom sam ja radio je bila grublja, mislim da bi ti takva pasta odmah skinula to sto bi cetkicom zafarbao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dante Bg 4 Posted July 14, 2014 Hvala French Posle ovih felni sumnjam da nisi pro Quote Share this post Link to post Share on other sites
bojankov 36 Posted July 15, 2014 Svaka cast na objasnjenju...posle ovoga neko ko makar malo iskustva ima moze bez problema da ofarba bilo sta... Quote Share this post Link to post Share on other sites
gile smederevo 574 Posted July 16, 2014 (edited) Ja bih svoje HLXice da prefarbam u neku drugu boju, da malo dodju do izrazaja za zimski set. Neko ovde radi sa PSom, pa bih ga molio da mi napravi jedan fotoshopiran look sa npr, narandzastom, ili svetlo plavo npr. Ili sta god.A pitanje je kako skinuti fabricku boju sa felni da bi se posle nanelo ostalo sta treba-prajmeri i zavrsna? Edited July 16, 2014 by gile smederevo Quote Share this post Link to post Share on other sites
French Connection 0 Posted July 16, 2014 Sto bi skidao fabricku boju sa felni? Skini boju samo ako negde moras ako se ljusti, gde je zagrebano itd, i gitom popuni ostecenja. Ostalo samo presmirglaj. Filer mozes samo preko delova koji su gitovani ili ima na njima tragova smirglanja, a mozes i komplet celu felnu u filer,pa ravnati posle. Jako je bitno kada se farba i lakira da slojevi budu sto tanji i da ih ima vise, da ne bi bilo tragova curenja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
vuki 0 Posted July 30, 2014 French treba mi malo saveta bas od coveka kao sto si ti :-) reci mi vidim pises da si radio onog bordo stila u kucnoj varijanti, reci mi kada spominjes spriceve jesi li to radio sa sprejevima ili pistoljem i komp. ? ako si sa kompresorom ,koliki si komp. koristio i pistolj koji jel neki profi ili ? hteo sam i ovo da te pitam kada spricas bazu da li i tada smem da zastitim odsecem kep trakom ,razmisljam da li ce posle i kako pokriti lak tu liniju ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
French Connection 0 Posted August 6, 2014 Ovih dana sam slabo bio na forumu, imao sam dosta posla sta da radim, Peglanje laka I izvlacenje tragova smirgle (koji su ostali posle ravnanja laka I poliranja kod jednog profesionalnog majstora koji je radio,pa sam krenuo u popravljanje), na delovima gde su bili tragovi smirgle, ili narandzina kora, prvo sam radio sa 3m-ovom 2500, rucno I kasnije masinski (zavisi gde I sta) sa smirglama 3000, 4000, I 6000. uglavnom je to bilo 2500,4000,i 6000 na kraju. Mirka 40003M Trizact 6000 I evo koja slika zavrsenog elementa posle 6000, delovi jos nisu ispolirani.Zadnja desna vrata sam radio punih 7 sati Quote Share this post Link to post Share on other sites