Jump to content
FAS Euroauto Goran
Bimba

Fiat 500L - magljenje stakala

Recommended Posts

E ljudi, šta preporučujete protiv magljenja stakala?

Ok znam da je bolje ako okrenem duvanje na šoferku - upali se i klima pa relativno brzo usisa vlagu. Ali ne mogu celu zimu da vozim sa klimom - utiče mi na novčanik (potrošnju)

Grejanje u kabini je poprilično slabo (u poređenju sa Ladom 110) pa se sakla baš magle, zadnji grejač gotovo da treba da radi non stop po ovom snegu.

Šta primeniti?

Tptk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cista stakla + jaka ventilacija + klima je jedino resenje... kad se kola zagreju onda mozes iskljuciti klimu. Dok nisam imao klimu, probao sam davno cuveni vojni recept sa sapunjavom krpicom I bilo je jos gore... javljale su se strafte, koje su dosta smetale... ako brises stakla krpom dok su zamagljene bice jos gore.

P.s. da li neko zna da li I ova nasa manuelna klima ne hladi kad se ukljici I potenciometar za temperaturu stavi na grejanje, ili ona I onda hladi, pa sporije greje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nemam takvih problema na 500L. Posto vozim u gradu zatvoren mi je dovod vazduha spolja ali upaljeno duvanje u soferku ali radi samo dok se ne zagreje auto. Kada ugasim grejanje, posle mozda dvadeset minuta voznje mozda treba na kratko da se upali duvanje na keca i ta manja zamagljenost brzo nestane. Prilicno sam zadovoljan, za sada osetno manje magli nego prethodni auto, takodje nov, a kasnije redovno menjan filter klime. Obradovalo me je sto je tako.

Za pocetak okreni duvanje na soferku i gasi klimu, ako ne pomogne, procitah neke savete ovde (dok nema tema za 500L :) ), krecu se od drzanja novina ispod sedista da upiju vlagu iz patosnica do ciscenja stakala mer glass-om, ali ti nema potrebe da uradis nista drugo na novom autu nego da prebacis duvanje na soferku...

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok znam da je bolje ako okrenem duvanje na šoferku - upali se i klima pa relativno brzo usisa vlagu. Ali ne mogu celu zimu da vozim sa klimom - utiče mi na novčanik (potrošnju)

 

Klima podiže potrošnju za nekih pola litre na svakih 100 kilometara. To znači da bi tokom zime, ako pređeš npr. 5.000 kilometara u periodu novembar-mart, i pod uslovom da ti svaki kilometar bude sa upaljenom klimom, tvoj novčanik to osetio sa nekih 750 dinara mesečno (5 litara na svakih 1.000 kilometara).

Inače, klima će u praksi raditi samo da pomogne što brže odmagljivanje dok motor nije na radnoj temp., tj. odmah prilikom startovanja motora. Čim krene toplota od motora imaćeš klasično grejanje kao i na svakom drugom autu.

Ne znam kakvo je grejanje u 500L, ali mi je čudno da to nije urađeno kako treba. Probaj prvo sa podešavanjima grejanja, to mi je verovatnije da pomislim da nije ok, nego da nema dovoljno toplog vazduha... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grejanje je dobro,provereno jos prosle zime. I ja uvek gasim klimu (ne znam zasto),okrenem na najtoplije i najjace u pravcu soferke i odmagli se prilicno brzo. Sad,to je za mene ok,sta je ko navikao to ne znam.

Kod automatske klime ima taster za odmagljivanje,kad se aktivira uradi ovo sto sam gore napisao,samo je i klima ukljucena. Odmagli za cas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam vrlo zadovoljan i grejanjem i klimom, vrlo brzo postiže radnu temperaturu, inače, velika je vlažnost vazduha i mora klima i grejač zadnjeg stakla da rade stalno ako misliš da ti ne magli.

 

Bimba, nemoj da štediš na stvarima koje utiču na bezbednost  ;)

 

p.s. ipak bi bilo bolje da smo uzeli 1.3MJ, moram da priznam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ madra Da si izeo 1.3 mj verovatno bi mislio da si trebao uzeti 1.6.

Da opet kupujem, opet bih izabrao 1.4 zbog pocetne cene i kasnije ugradnje gasa ali ne sporim da su dizeli kod 500l bolji izbor ako zanemaris finansijski efekat.

Sta te je nateralo da se pokajes zbog kupovine 1.4 a ne 1.3mjet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Posto vozim u gradu zatvoren mi je dovod vazduha spolja ali upaljeno duvanje u soferku 

Ovo može kod 500L? Jer svaki auto koji sam vozio ne dozvoljava zatvaranje dovoda spoljnog vazduha kad je ventilacija usmerena na šoferku  :question:

Share this post


Link to post
Share on other sites

TheCITY, u startu sam hteo 1.3mj ali jedva sam se nategao i za 1.4, u stvari žena je "kriva", nija htela da pozajmimo malo para za veće učešće.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ totti Nisam bas proveravao da li duva na soferku jer je daleko ali odmagli brzo, tj ne magli kada je usmereno na soferku. Ono sto znam da kada usmeris na soferku auto otvori dovod vazduha spolja ali ga ja odmah ponovo zatvorim da mi ne bi ulazili izduvni gasovi. Lampica signalizira da je dovod vazduha spolja iskljucen, auto ne magl, izduvni gasovi ne ulaze. Nisam dalje od toga proveravao.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za brze odmagljivanje/odmrzavanje je potrebno ISKLJUCITI recirkulaciju (tj. potrebno je omoguciti ulaz svezeg vazduha spolja).

Tj. ako je u pitanju manuelna klima potrebno je odvrnuti temperaturu potpuno na toplo (crveno), usmeriti vazduh na soferku, pustiti ventilator u najvecu brzinu i onemoguciti (iskljuciti) recirkulaciju.

Generalno nije preporucljivo koristiti recirkulaciju u vreme hladnih/vlaznih dana, kada je vise ljudi u kolima, na duze vremenske periode... Imate teme po forumu gde ljude sa digitalnom klimom na autu ubi zamagljivanje u slucaju kvara klapne (motora) za recirkulaciju i njenog zaglavljivanju u zatvorenom polozaju.

Licno koristim recirkulaciju jedino ako sam kratkotrajno u koloni iza nekog trovaca, ako prolazim kroz neki dim na putu, ako duze vremena provodim u tunelu ili hocu leti brze da rashladim auto klimom. U principu, vrlo retko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ovim temperaturama (oko nule) dizelu 1.3 treba oko 3 km gradske voznje da pocne da duva toplo - to je oko 5 minuta, a oko 4 km da se zagreje na radnu temperaturu. Pre toga ako pada kisa ukljucim klimu, a posle toga, cim pocne da duva toplo, iskljucim klimu... I ovako treba zimi treba ukljucivati povremeno klimu (tako pise u uputsvu)...

 

Tih 5 minuta sigurno nece uticati na potrosnju, a iovako je motor hladan, pa ga ni ne treba forsirati naglim ubrzanjima. Kod benzinca ce vam vise benzina ispariti iz rezervoara leti nego zimi sto cete koristiti klimu...

 

Nego, ponavljam pitanje i malo prosirujem -  da li neko zna, da li manualna klima duva i zimi hladno, ili samo isusuje vazduh? Posto je i napolju hladno, ne mogu da osetim da li jos i ona hladi ili ne? U klimi inace postoji i deo koji sluzi za isusivanje vazduga, i kod automatskih zimi se samo on ukljucuje, ali ne hlade. Da li se to desava i kod nasih manualnih ili ne? Ako se ukljucuje samo deo za isusivanje vazduha, onda ne utice na potrosnju, i moze se koristiti neprestano...


Sto se tice recirkulacije, u pocetku je ne ukljucujem, tj. vozim sa ubacivanjem spoljasnjeg vazduga, a kasnije, kad pocne grejanje - onda je ukljucim, jer se brze zagreje... kad grejanje vec pocne onda se nece ni zamagliti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

kada je ukljucen samo ventilator na soferku (bez klime) hoce da odmagli soferku ali zato stakla sa strane su totalno zamagljena, zato kada se ukljuci klima odmagli se sve.

Vise mi je prst na paljenju/gasenju klime nego na kolenu suvozaca, to me nervira

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije džabe stavljeno da se klima uključi cim prebacimo na šoferku,jeste da me nervira,ali koristi

Zna li neko sta sam ja uradio, pa mi se vise ne pali klima automatski kada prebacim na soferku!?!? Edited by erdelja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ata koliko sam ja primjetio na svome 1.3 hladi ona i zimi ako je na hladjenju. Najlakse ti je to provjeriti tako da stavis na gijanje i kad ugrije prebaci na hladno pa ces odma osjetiti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nije džabe stavljeno da se klima uključi cim prebacimo na šoferku,jeste da me nervira,ali koristi

Zna li neko sta sam ja uradio, pa mi se vise ne pali klima automatski kada prebacim na soferku!?!?

 

 

Erdelja!!!! ajd se seti sta si uradio, spasi nas, ustedi nam goriva :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kada krenem po klinca u vrtic testiracu, mada cini mi se da meni stalno stoji na duvanju ka soferci... Cinjenica je da sam primetio da mi se vec dugo nije palila klima, dok se u pocetku non-stop palila.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo sedim u kolima i cackam.... Meni je smer duvanja stalno okrenut na soferku pa se zbog toga ne pali klima, u suprotnom se redovno pali. Radi lampica :-) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erdelja i meni je stalno smer duvanja usmeren na soferku i lampica klime se pali cim dam kontakt i ostaje tako posle paljenja ako je ne ugasim. Moguce je da je kod tebe drugaciji/noviji softver.

Edited by TheCityAndTheStars

Share this post


Link to post
Share on other sites

izgleda da dok je dosao treking da se pravi videli nase 500lovske zalbe za to pa iskljucili.

jedino kubura da pomogne , da pita nekog masjtora kako i gde se gasi automatsko paljenje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probaj sledeći trik (na nekim kolima pali  ;) ): pomeraj potenciometar za usmeravanje vazduha od šoferke ka prvom sledećem položaju (šoferka i noge). Čim se lampica klime ugasi, ostavi ga tako. Neće baš najjačim intenzitetom duvati u šoferku, ali ti neće ni paliti klimu.

Edited by totti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...