Milutinac 5906 Posted November 11, 2013 Nema novca za krpljenje: Ove zime nas čekaju veoma loši putevi Ni ove zimske sezone neće biti dovoljno novca za krpljenje ionako već ruinirane putne mreže Srbije, a sudeći prema planiranim sredstvima iz budžeta za 2014, ista situacija će se ponoviti i u sledećoj. Putevi Srbije ponovo će biti zaduženi za sređivanje lokalnih puteva. Za to su međutim u sledećoj godini dobili upola manje novca nego što je za tih 6.000 kilometara transferisano lokalnim samoupravama. Ono što se takođe postavlja kao pitanje je ko će ionako loše puteve da održava ako se zna da je svako drugo putarsko preduzeće u blokadi ili stečaju. Budžetom za 2014. godinu za Puteve Srbije predviđena su sredstva od 7,7 milijardi dinara, što je za 1,5 milijardi dinara više nego u 2013. i mada izgleda da je ovo preduzeće finansijski sada bolje prošlo, računice pokazuju drugačiju sliku. Direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak za “Blic” kaže da iznos za koji su povećane subvencije ne pokrivaju nove obaveze. - Mi ćemo sledeće godine da se bavimo i letnjim održavanjem puteva, što su do sada činile lokalne samouprave. Opštine su za održavanje 6.000 kilometara puteva imale tri milijarde dinara, koliko sam i ja tražio, ali smo dobili upola manje za tu svrhu - objašnjava Drobnjak. Da to nije dovoljno, smatra i predsednik nadzornog odbora Puteva Srbije Milan Vujanić. On uskoro očekuje analizu troškova održavanja putne mreže i na osnovu nje će znati šta može a šta ne može da se radi. - Ne može niko od nas da traži da održavamo putnu mrežu od 16.000 kilometara a da nam za to ne da sredstva. S onim što nam je dato možemo da se ponašamo na dva načina: ili da održavamo puteve sve dok ima para ili da održavamo samo neke puteve jer za ostale novca nema. Stvar je tu vrlo jasna. Ako nam plate, održavaćemo, ako ne, nećemo, jer nemamo s čim - kaže za “Blic” Vujanić. Prema njegovim procenama, za održavanje celokupne putne mreže Putevima Srbije je potrebno između 25 i 30 milijardi dinara. Godišnji prihodi od putarina su oko 15 milijardi dinara, i to samo ako se od tog iznosa ne oduzme PDV. Sa subvencijom od 7,7 milijardi dinara to i dalje nije dovoljno jer nedostaje bar još četiri milijarde. Preuzeto sa Blic.rs Quote Share this post Link to post Share on other sites
silenci 2337 Posted November 11, 2013 ee jadni li smo mi,dzaba nam onda dobra auta,za nas su najbolji krsevi po nasim jadnim putevimakoliko su samo pokrali razni politicari i raznorazne afere,pa mogli smo da napravimo auto put do kine Quote Share this post Link to post Share on other sites
Zvukoljub 0 Posted November 11, 2013 Prihod 15, subvencija + 7,7, fali još 4.Dakle, treba im 26,7 a imaju 22,7, odnosno 85 % budžeta.Pa neka zakrpe 85 % rupa umesto što kenyaju okolo i prave dramu. Kao da su do sad bile 100 % zakrpljene. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3450 Posted November 11, 2013 Vazi, a gde su im premije, dodatne dnevnice , rad za preko prekovremeno, jednokratne i visekratne pozajmice, letovanja i zimovanja i ko zna sta jos ... Pa ne moze to sve od te "sirotinje" !Stvarno je vise dosta tog preXeravanja !Kad bi uveli akcizu na toalet papir , koliko keXaju, bilo bi da se i uradi put do kine ! A'e BRE, sve go lopov i probisvet ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Ivan 17670 Posted November 11, 2013 To je "onaj" sto svojevremeno opusteno izjavi da kada se isplate plate i svi toskovi, ostaje neka mizerija za odrzavanje puteva...Nije ni cudo sto smo po kvalitetu puteva nazalost na porazavajucem 131. mestu u svetu. A "dance" liste je delom: 139. Angola, 140. Burundi, 141. Haiti, 142. Čad... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mihailovic 29 Posted November 12, 2013 Brate, taj Drobnjak je dno dna ljudskog šljama. Kao pokojni Tijanić i / ili Bajatović , podoban je svakoj vlasti, premazan svim bojama, a krade, krade, krade ... To je "onaj" sto svojevremeno opusteno izjavi da kada se isplate plate i svi toskovi, ostaje neka mizerija za odrzavanje puteva...Nije ni cudo sto smo po kvalitetu puteva nazalost na porazavajucem 131. mestu u svetu. A "dance" liste je delom: 139. Angola, 140. Burundi, 141. Haiti, 142. Čad... Isti onaj koji je kao udarnu vest objavio da su na petlji Orlovača postavili putokaze ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
STILISTA 2 Posted November 12, 2013 pa ako nema novca za krpljenje koji nam onda krasni uzimaju od cene 1 litre goriva za te stvari?Nikad mi nece biti jasno! Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9592 Posted June 5, 2019 Postoje zakrpe za puteve koje mogu da traju 10 godina? Gradovi i opštine vrlo često traže privremene metode popravke puteva punih rupa u vidu vrućeg ili hladnog asfalta, ali su ova rešenja kratkog veka. Nakon što voda prodre kroz asfalt, stara rupa se može pojaviti nakon samo par dana. Ovde na scenu stupa firma ''American Road Patch''. Američka firma je razvila rešenje koje produžava vek trajanja zakrpe na putu. Putari i dalje moraju da napune rupu sa mešavinom asfalta, nakon čega na to mesto postavlja ''flaster'' za puteve. ''American Road Patch'' tvrdi da njihov flaster omogućava vodonepropusni spoj, kojim se asfaltno punjenje rupe zadržava u mestu duže vremena - čak do 10 godina duže. Naravno, ovo nije rešenje za puteve koji su u stanju raspadanja, i kojima treba celokupna rekonstrukcija. Ipak, sprečavanje ponovnog otvaranja rupe na putu do 10 godina je svakako bolje od onoga na šta smo navikli, a to je ''drži vodu dok majstori odu'', a vrlo često ni toliko. Primena ''road patch'' tehnologije je vrlo jednostavna. Radnici rupu napune kao i obično, postave flaster za puteve obrnuto, skinu zaštitni sloj sa lepljive površine, okrenu ga natrag i zalepe za asfaltni ili betonski put. Pri temperaturama ispod 21C, bitno je zagrejati površinu radi što boljeg prijajanja lepljive površine na put. Ovo rešenje se testira na putevima Alabame već godinu dana. Iako ovaj južna američka država nije poznata po ekstremno niskim temperaturama kao severnije države, firma ''American Road Patch'' je spremna za distribuciju svojih zakrpa širom SAD i Kanade. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites