neshaoct 9032 Posted November 2, 2022 Audi predlaže ograničenje brzine na Autobanu od 200 km/h Nemačka je jedina zemlja bez opšteg ograničenja brzine na autoputevima, a nova mera se kao kompromisno rešenje najavljuje zbog ekonomske krize izazvane ratom u Ukrajini. Markus Duesmann, šef Audija, zbog trenutne krize predlaže mere za smanjenje potrošnje goriva, koje bi uključivale dane bez automobila i ograničenja brzine u trenutnoj krizi. ''Da bismo se u Nemačkoj bolje prilagodili situaciji i potrebi štednje, opet bi mogli da uvedemo dane bez automobila, kao 1970-ih. Ograničenje brzine na Autobanu od 200 km/h takođe može da bude korisno'', izjavio je za Süddeutsche Zeitung. Nemačko udruženje automobilske industrije (VDA), kojoj pripada i Audi, ima drugačije mišljenje: ''Odbacujemo zabrane vožnje kao reakciju na rast cena energije, kao u 1970-ima'', rekla je njihova predsednica Hildegard Müller. Ljudi bi i sami znali da štede pametno. ''Ponašanje u vožnji se već razvilo u skladu s tim poslednjih meseci.'' Osim toga, treba nastaviti rad na situacijskoj regulaciji brzine. Važno je ''promovisati ličnu odgovornost umesto odvraćanja zabranama i uputstvima''. Predlog ograničenja brzine na Autobanu od 200 km/h se bazira na preporuci koju je u avgustu 2022. državno tužilštvo u Naumburgu dodalo uz obustavu postupka protiv vozača snimljenog kako na Autobahnu A2 drumski bolid Bugatti Chiron vozi brzinom 417 km/h. Ovo je i kompromisni predlog jer ADAC, nemački nacionalni autoklub, predlaže ograničenje brzina na 130 km/h, a iz stranke Zelenih na 120 km/h. preuzeto sa - Auto Blog 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9032 Posted November 24, 2022 Crkva u Nemačkoj propisala svojim zaposlenima ograničenje brzine na Autobanu Najviše 100 km/h na autoputevima i najviše 80 km/h na magistralnim putevima - svi zaposleni Evangeličke crkve u Nemačkoj (EKD) sada bi trebalo da se pridržavaju ovih ograničenja brzine kada su na službenim putovanjima, prenosi Spiegel Online. Protestantska Evangelička crkva u Nemačkoj podržava i političke napore za što ranije uvođenje (sve)opšteg ograničenja brzine na nemačkim autoputevima. Ograničenje bi trebalo da bude 120 km/h. Kao što znate, danas se na nekim deonicama vozi bez ograničenja, a na nekima su ograničenja od 130 km/h. Evangelička crkva svojom odlukom želi da podrži borbu protiv klimatskih promena. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9032 Posted November 28, 2022 Kolike su maksimalne dozvoljene brzine na putevima Evrope? Maksimalna brzina kojom se automobili mogu kretati na auto-putevima u Srbiji ograničena je na 130 km/h. Na putevima koji nisu auto-put ili moto-put, a nalaze se izvan naseljenog mesta ograničenje brzine iznosi 80km/h, dok je u naseljenim mestima maksimalan dozvoljena brzina 50. Ove brojke se razlikuju u zemljama Evrope i u različitim državama postoje različita ograničenja. U zemljama regiona, ipak, nema puno razlike u maksimalnoj dozvoljenoj brzini na putevima, kada su u pitanju putnički automobili. Tako, prema podacima Auto-moto saveza Srbije, u Bosni i Hercegovini i Severnoj Makedoniji važe ista pravila kao i u Srbiji, dok su u Hrvatsoj, Mađarskoj i Sloveniji ograničenja na putu van naseljenog mesta nešto viša, odnosno dozvoljena brzina iznosi 90 km/h. Razlika postoji i u Crnoj Gori, koja je nedavno dobila svoj prvi auto-put, gde je najveća dozvoljena brzina 100 km/h, dok su ostala ograničenja ista kao u Srbiji. Bugarska se razlikuje po tome što je maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima nešto veća nego kod nas, a to je 140, dok je na putu van naselja dozvoljeno kretanje brzinom do 90 km/h. Austrija ima, takođe, slične parametre kao i Srbija, osim što je maksimalna dozvoljena brzina na putevima koji su izvan naselja 100 km/h. U Italiji su ograničenja ista kao i u Hrvatskoj, s tim što postoji izuzetak na auto-putevima sa tri trake, u slučaju lepog vremena dozvoljena je brzina od 150 km/h, osim ako saobraćajnim znakom nije posebno naznačeno drugačije. U slučaju lošeg vremena brzina na autoputevima ograničena je na 110 km/h. Grčka takođe ima ista ograničenja kao i Hrvatska i Italija, sa izuzetnom za motoriste. Ograničenje brzine za njih na auto-putevima je 90 km/h, a na putevima van naseljenih mesta je 70 km/h. Nešto niže ograničenje od proseka jeste u Turskoj, gde je na auto-putevima dozvoljeno voziti brzinom do 120 km/h, u naseljenom mestu ograničenje je takođe, 50, dok je van naselja 90 km/h. U Španiji se, prema podacima sa sajta Evropske komisije, maksimalna dozvoljena brzina na auto-putevima kreće od 90 do 120 km/h, na putevima u nenaseljenim mestima ograničenje je od 80 do 90 km/h, dok je u naseljima maksimalna brzina 50 km/h. U Nemačkoj se na auto-putevima preporučuje maksimalna brzina od 130 km/h, iako gornja granica za brzinu ne postoji, ali zato postoje malo drugačiji saobraćajni propisi koji služe da spreče da dođe do većih udesa izazvanih tom brzinom. Izuzetak je i Velika Britanija koja nema ''okrugle'' brojeve (u km/h, već ih ima u mph) za ograničenje brzine, pa je tako najveća moguća brzina koja je dozvoljena na auto-putevima (preračunato u km/h) svega 112 km/h. Ograničenje na putevima van naselja je na 96 km/h, dok je u naseljima dozvoljeno voziti do 46 km/h. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9032 Posted January 26 Nemački ministar saobraćaja protiv ograničenja brzine na autoputevima Poslednjih nekoliko godina sve su glasniji zahtevi da se dodatno smanji maksimalna dozvoljena brzina, ali i uvede ograničenje brzine na pojedinim deonicama nemačkog Autobana. U početku je razlog bila bezbednost u saobraćaju, a zatim je rastom cena energije kao glavni razlog bila naglašena težnja za smanjenjem potrošnje, bilo fosilnih goriva, električne energije ili plina. Osim dela vladajuće koalicije u promociju ograničenja uključile su se svojevremeno i neke poznate osobe, pa i F1 vozač Sebastian Vettel. Nemački ministar saobraćaja Volker Wissing je sada ublažio svaku sugestiju da bi se ograničenje moglo uskoro uvesti. ''Stil vožnje je lična odgovornost građana, sve dok drugi nisu ugroženi. Država bi tu trebalo da se suzdrži'', rekao je Wissing nemačkim medijima. ''Visoke cene energije su već razlog da mnogi ljudi voze sporije. A s e-automobilima ljudi se neće voziti tako brzo jer žele štedeti energiju u svojim baterijama.'' Wissing pritom naglašava da iz godine u godinu saobraćaj u Nemačkoj raste, a tako će biti i u budućnosti, pre svega jer drugi sistemi saobraćaja poput železnice nisu na sebe preuzeli potrebe prevoza. ''Čak i ako se to ne sviđa svima: biće više saobraćaja na nemačkim putevima i moramo se nositi s tim. U suprotnom, ekonomija će uskoro stati, a mi ćemo izgubiti radna mesta'', zaključuje Wissing. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites